Tammikuun tähtöset kesäkuussa

Aamulla kirjoittelin mutta eipä teksti näköjään tullutkaan..

Heipä hei uudet ja pahoitteluni menettäneille! :hug:

unelmavauvasta: onnea kaksosista!! :)

Neuvola on 24.6 vasta. 10+3 ois jo silloin.

Oloja ei kyllä juuri ole, väsyttää normaalia enemmän ja vatsaa nippailee ja juilii välillä paljonkin. Neuvolaan kun soittelin viime to, niin totes et hyvä vaan ois jos lepäillä vois ja rauhallisemmin ottaa muutenkin. No, otapa ton 1v3kk elohiiren kans iisisti.... ;D

Ekan raskauden aikana mies kävi alkuun mut lopussa kun käynnit tiheni, niin jäi pois niistä. Ei olla puhuttu nyt tuleeko mukaan...

Sukupuolen kyllä haluan tietää, ja uskon että mieskin. Viimeks haluttiin myös, mut se oli onni vaan.. ultrassa se kätilö nimittäin tokas sen meiltä kysymättä...

Kerrottu ei olla viel monellekaan. Pomokin saa tietää vasta loman jälkeen joskus, jolloin ois 16+. Jos pystyy vaan olemaan kertomatta :D kavereistakin vain muutama tietää. eikä vanhemmatkaan ole uutisia kuullut. Sitten varmemmilla viikoilla voi kertoa :)

-miude-& pikkarainen 6+3
 
Heippa! :wave:

Jokohan sitä uskaltautuis tänne kirjoittelemaan! :) Plussasin pari viikkoa sitten, ja oviksesta arvioituna la on 22.1. Neuvola on jo ens viikon tiistaina, ja siellä ultrataan, niin la tarkentuu sitten :) Mulla on kierrot huidelleet 33-40 päivän välillä, mutta plussa tuli jo kp23, sillon oli jomotellut alavatsaa viiden päivän ajan. Vointi on pysynyt ihan hyvänä, mutta väsymys alkaa painaa! Onneksi ei tarvitse töissä käydä! Olen hoitovapaalla syksyyn asti, ja toiveissa ois, et pystyisin olemaan muutaman kuukauden töissä ennen uutta mammalomaa. Esikoistyttö on nyt 1v.3kk :)
Elikkä mut sais päivittää listalle:
-Pätkis-/ La 22.1/28v./2. lapsi. ja neuvola, jossa samalla ultra 4.6

-Pätkis- 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: NukkuMarja
Heipsan!

Oih, onnea tuplista unelmavauvasta <3

Jeeee, mie sain pyörään istuimen pikkumiehelle, on pari päivää huristeltu pitkin kyliä :) Tulee liikuttua ja molemmat tykätään! Salillekin olisi tarkoitus yrittää tänään pitkästä aikaa. Ahdistaa kun on liikkuminen vähentynyt pahounvoinnin ja väsymyksen vuoksi, ja turvottaa ja paino nousee järkkyä vauhtia kun koko ajan pitää syödä ettei okseta :( En haluaisi taas yli kahtakymmentä raskauskiloa...

Ihanaa kun esikolla on enää tää viikko koulua :) Sit saa aamut ottaa rennommin, nukkua pidempään jos pikkumies suostuu, ja ennenkaikkea saan syödä ensimmäisenä kun isompi viihdyttää pienempää, helpottaa oloa kummasti. Nyt joutuu 2veen aamupalan laittamaan ensin kun isompi ehtii lähteä kouluun. Onneksi ei tartte herätä sentään isompaa aamupalattamaan, se on jo niin reipas että hoitaa sen itse :) Nousen vaan oven avaamaan että pääsee kouluun...

Nyt puutuu käsi kun pikkumies nukkuu tän päällä joten ei tämän enempää tällä erää...

Teto rv 7+4
 
Mountain, mulla oli eka neuvolassa +2 kg normaalipainosta paino korkeammalla, kaiken ymmärrykseni mukaan vain turvotuksen takia. Muuten paino on pysynyt ihan samoissa n. 15 vuotta, joten olisi ihme jos se muusta syystä nyt olisi korkeammalla. No ajattelin sen niin, että eipähän ainakaan kokonaispaino raskausaikana nouse niin paljon yhteensä kun aloituspaino on jo korkeammalla :LOL: Tätä turvotusta ei ole ollut edellisissä odotuksissa, ihan hirveätä.

Tervetuloa uudet! :wave:
 
unelmavauvasta Onneks olkoon kaksosista!

Klementtiini tosiaan jotain hyvää korkeessa alkupainossa on. Viimeks sain 10 kg pois alkuraskaudeen aikana ja se kymmenen mikä loppuraskaudesta tuli, niin oli viikkoa synnytyksen jälkeen jo poissa. Samanlaiseen tulokseen yritän nytkin päästä. Mun ongelma on se et imettäessä painoa tulee lisää ihan hirveesti. Maitoa tulee niin paljon että keskimmäisen kanssa mä möin sitä äidinmaitokeskukseen 1/2l pv, mut sit kans syön ihan liikaa.

Liitoskipuja mulla oli eilen pitkän istumisen jälkeen ihan pienen hetken liitoskipumaista tunnetta alapäässä. Pikkasen pelästyin, aikasemmin sitä ei ole ollu kun ihan pientä loppuraskaudesta. Mut apua jos alkaa tulla kovin aikasin kun syksyllä pitää istua päivät koulussa ja sitten ihan loppuun vielä tehdä 7 vk työharjottelu.

(.) Käytiin viime yönä, klo. 03 asti miehen kanssa todella hyvä, tiukka keskustelu siitä missä mennään. Nyt on kaikki taas hyvin ja mieskin tajus etten mä oikeesti ole tahallani raskautunu. En mä kyllä missään vaiheessa ihan oikeesti uskonu että hän on valmis heittämään 8 yhteistä vuotta ja kolme jo olemassaolevaa yhteistä lasta menemään sen takia et tää raskaus ei ollu suunniteltu. Ja ihan oikeessa mä olin anopin suhteen, anoppi oli sanonu miehelle ettei hän saa vaatia mua tekemään aborttia jos en itse mitenkään voi sitä tehdä.

Fantaihana 8+3 tai vähän enemmän. Äsken piti monta kertaa ja eri laskureilla yrittää selvittää millä viikolla ollaan. Luulis et tän laskemisen osais jo mut en millään meinannut osata laskea taaksepäin koska viimeiset menkat olis ollu. Mut näinhän tää raskaus menee oikein nopeesti kun kaks päivää sitten väitin et oli 7+3 ja nyt ollaan jo viikkoa pidemmällä.:)
 
Viimeksi muokattu:
Terve! :) Mä tulin kyselemään että onks teillä fb-ryhmä "täynnä", kun olisi kivaa sellaseen päästä, kun siel on helpompi kirjotella(siel kumminki roikun kokoajan). :) Tuolla joulukuisissa ollaan jotenkin nihkeitä nyt ettei ne ilmeisesti lisää porukkaa sinne heidän ryhmään halua. -.-

mulla on la 31.12, eli todennäkösesti tulee kumminkin tammikuussa. :)

mukaan tulisin jos huolittais :D

mamiksi 8+6
 
Iltoja!

Pikaiseen luin teidän kirjoitukset. Oon iha raato, aamuvuoroviikko (6-14), en oo paljo muuta tehny ku syönyt ja koomaillu sohvalla. Okei oon hetken käyny pihalla istumassa :D

Mamiksi laita mulle yv:nä facessa käytössä oleva sähköpostiosoite, niin lisään sinut. Kaikki ollaan niin alussa vasta, että porukka on todella varovaisesti liittynyt mukaan :) ja ryhmään haluaville tiedoksi, että se on täysin salainen, jota ei edes haulla löydä. Moni on meinaa kysyny multa, että näkeekö kaverit jos liittyy siihen. Eli ihan turvallisin mielin voi tulla mukaan :)

Kolibrinkukka 7+5
 
Huomenna poksuu 6+0 (ehkä). Eilen join kahvia ja ateriaväli venyi ja pääsin halailemaan pönttöä, tämä aamupäivä oli sitten jo yhtä hemmettiä. Kahvia en uskaltanut tänään juoda, vaikka iltapäivällä pahoinvointi helpottikin. Väsymys on ehkä helpottanut?
 
kolibrinkukka yritin sulle jotain sinne söheltää. :D

Mut vois lisätä listaan LA 31.12, 1. lapsi, 21v ja K-HKS
tänään sanoo taas pokspokspoks 9+0, kauheen nopeesti mennyt aika. Mul on kyl semmonen kutina kun pääsen np-ultraan niin LA siirtyy tammikuulle. Kun kävin ultras 6+3 niin se oli nii vaikee mitata et ensin se mittas pienemmät viikot, sitten nää samat mitkä nytte on meneillään menkoista laskettuina. :)
 
Nii joo ja vielä neuvola 31.5 eli tuos perjantaina. :) Mä kyllä nautin kun on olo kohentunu niin paljon. Pari viikkoa sitten oli väsymys sitä luokkaa et saatoin nukkua koko päivän, tai vähintää 4h päikkärit. Eikä ellotuskaan ole niin paha. Edelleen jotenkin toi ruokailu on vaikeeta, ku mitään ei tee mieli. Mandariinit ja viinirypäleet on ainoita mitkä maistuu. Ja Pullat. Ja Karkit.... :D Ikinä en oo ollu makeen perään. jännää.

Kiva lukee näitä juttuja, kun teillä on jo noita aikasempia raskauksia, että voi vertailla. :)
 
Huomenta, mulla huomenna eka neuvola. Tiedän että siellä ei mitään ihmeellistä tapahdu vielä ekalla kerralla mutta silti on kiva jo päästä ekaan neuvolaan. Ja perjantaina neuvolalääkäri :)

Nyt jatkan aamutoimia, ennen töihin lähtöä.

Sanna-M rv 8+3
 
unelmavauvasta Onnea kaksosista:heart::heart:

Ja tervetuloa uusille ja onnittelut plussasta :heart::flower::heart:

Itsellä tänään ultra ja taas jännittää :D Jotenkin sitä vaan pelkää että jos kaikki ei olekaan hyvin. Nyt kyllä päätin että jos tässä ultrassa kaikki hyvin, niin sit kyl relaan. Jotenkin ei vaan ole itselleen sisäistänyt tätä raskautta, kun pelottaa niin paljon että taas kohdataan keskenmeno. Tietty vaikuttaa tuo alku kipuilu ja pieni vuoto ja sählinki ultrissa ja sit vielä kun lääkäreinä ollut hoonosti soomea puhuvia lääkareitä, niin jäänyt asiat epäselviksi.
Mutta jospas tänään saatais hyviä uutisia.
Ihanaa aurinkoista päivää kaikille!!!!

pirpana 8+6
 
Kolibrinkukka: Ei saa muutettua ketjun nimeä mistään tai ainakaan minä en löydä mitään sellaista kohtaa. Otsikon saan kyllä laitettua ensimmäiseen viestiin, mutta lieneekö siitä sitten vastaavaa hyötyä? Kumma juttu, miten voi mennä sekaisin ilman vuosilukua, kun ei näitä tammikuulle odottavia voi oikein useammalle vuodelle täällä olla samaan aikaan pyörimässä. :confused:
 
Hyvää huomenta ihanaiset ja tervetuloa kaikille uusille :wave:

Jälleen ollut IHANIA ultrakuulumisia!!! Onnea :heart:

Unelmavauvasta onnittelut tuplista :flower:

mamuska7: Tsemppiä ultraan d:)b

Sisaruksille kertomisesta: Kerrottiin edellisestä vauvasta lapsille (7v ja 5v) niskapoimu-ultran jälkeen. Näytin ultrakuvia ja kerroin, mitä ihanaa sieltä äidin masusta löytyykään! :heart: Ottivat uutisen erittäin hyvin vastaan, ja suunnittelivat seuraavaksi jo täyttäpäätä nimiä uudelle tulokkaalle :D Nyt jälkeenpäin miettien ajankohta oli juuri oikea :)
Kerron tälläkin kertaa lapsille heti ensimmäisen ultran jälkeen. Toki sillä edellytyksellä, että uutiset ovat hyviä! Lapset varmasti aavistelevatkin jo jotain... :whistle: On äidillä ollut niin peevelin huono ja vetämätön olo |O

Alkuraskauden liitoskivut: Mulla oli kakkosesta ihan alusta asti liitoskipuja. Ykkösen ja kakkosen ikäero 1v10kk. Lääkäri selitti silloin jotain sen suuntaista, että joskus kun edellisestä raskaudesta ei ole kulunut pitkää aikaa, voi liitoskivut vaivata jo heti alkumetreiltä. Mene ja tiedä... Nyt kolmosen ja nelosen ikäeroksi tulossa 1v 6kk, ja ei ainakaan vielä ole tuntunut häpyluun seudulla mitään ikävää.

(.) Nonni. Nyt meni maha lopullisesti sekaisin täälläkin. En muista, että edellisissä raskauksissa olisi tämmöistä oiretta ollut! Paitsi tietysti juuri ennen synnytystä :D Täytyy varmaan hakea maitohappobakteereita, josko se rauhoittaisi hieman mahan toimintaa. Muuten oireilut on pysyneet lähes siedettävällä tasolla. Kaikkeen näköjään tottuu ;)

H & Pikkutähtönen2014 6+3
 
Tervetuloa uudet! Mamiksi, mullakin on laskettu aika joulukuulla, 29.12. mutta koska kaksi aikaisempaakin ovat menneet reilusti yli, olen tullut suoraan tänne tammikuisiin :)

Olin aamulla neuvolassa verikokeissa, ja aloin itkeä kun neuvolantäti kysyi, että miten jakselen. Eilinen oli taas sellainen taistelu töissä, että jaksaako vai ei. Neuvolantäti oli jo kirjoittamassa sairaslomaa, mutta töissä on juuri sellainen kaksi viikkoa menossa, että en voisi millään olla pois. Ensi viikon jälkeen voisi huokaista. Mutta katsotaan nyt jaksanko. Yritän nyt olla ainakin pari päivää ja lupasin soitella neuvolaan torstaiaamuna, jos vielä vaikuttaa siltä, etten jaksa.

Tulehan mamuska pian kertomaan ultrakuulumisia! Tsemiä!

Klementiini ja pavunitu 9+2
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Ei tätä oikein käsitä vielä itsekään, että kaksi pientä siellä masussa kasvaa. :) Onneksi kystakontrolli on kahden viikon päästä, niin nähdään sitten uudelleen pikkuiset.

Laskettuaika siirtyi muutamalla päivällä taaksepäin, mutta en nyt vielä rupea sitä muuttamaan kun ei tarkkaa tietoa ole.

Mies tulee ainekin mukaan ensimmäiseen neuvolaan ja ultriin (joita tulee olemaan enemmän kaksosten takia), mutta varmasti yrittää tulla mukaan ihan kaikille neuvolakäynneille.

Sukupuolet halutaan selvittää, mikäli vauvat ne haluaa kertoa. :) Itsellä epäilys että masussa kaksi tyttöä, mutta olishan se mukava saada kerralla tyttö ja poika!

Kertomisesta Kerrottiin kaksosuutiset äidille ja siskolleni, molemmat olivat todella innoissaan. Miehen perheen reaktioon suoraan sanottuna petyin. Hyvä että edes onnittelut saatiin. No kaipa ne siitä tottuu ajatukseen..

Aamu alkoi hyvällä ololla! Olin ihan ihmeissäni, että onko mulla muka hyvä olo. No ei sitä nautintoa kauaa jatkunut, kun pitikin jo mennä vessaan.. Tästä sairaslomaviikosta tulee niin tylsä kun mies tekee pitkää päivää töissä. Tylsistyn täällä kotona. Varsinkin kun oikein mitään ei voi tehdä näiden olojen kanssa. Taidan mennä sänkyyn lukemaan vanhoja vauvalehtiä..

Tuplat n. 6+6(?)
 
Ihanaa huominen neuvola peruuntu ja sain torstaille ajan omalle ihanalle neuvolatädille.:heart:
Sille on niin paljon helpomi puhua kun se tuntee meidän perheen 8 vuoden takaa.

Tänään on ollu ihan hirvee olo, ja huomasin et bussimatkat ei tunnu yhtään kivointa. Illaks pitää mennä kouluun, mutta onneksi menomatkan pääsen kaverin kyydissä mut Porvoosta Helsinkiin pitää tulla bussissa takaisin. Ehkä moottoritiellä ei tuu kuitenkaan niin pahaa oloa.
 
Onpas paljon jo ihmisiä ja tarinaa, ihana juttu! Itse olen paininut uupumuksen kanssa ja sairaslomallakin joutunut tässä olemaan, nyt töissä ja kiinni normaalissa elämässä enemmän, sitä kyllä arvostaa!

Mullahan oli IVF hoito taustalla ja kävin sitten klinikalla alkuraskauden ultrassa edellisellä viikolla, sydän jumpsutti reippaasti. Lääkäri laskikin raskauden alkamaan jo punktiopäivästä eli lasketuksi ajaksi tulisi 1.1 eikä 2.1. Eli nyt mennään jo 8+6 :)

Viikon kuluttua (10+0) onkin sitten yhdistelmäseulan verikoe. Ultraan on lähete Naistenklinikalle, saas nähdä milloin sieltä tulee tieto. Ei taida olla vielä kukaan saanut aikaa np-ultraan?
 
Täällä viikkoja 7+5 ja nyt viime lauantaista asti aivan järkyttävää kuvotusta ja yökkimistä, oksentelulta olen toistaiseksi välttynyt. Tänään jäin saikulle kotiin, kun olo oli niin kaamea ja jaloista voimat täysin pois. Tuntuu, että mitä tahansa tekeekin niin koko ajan huono ja voimaton olo :( koko ajan nälän tunne mutta kuvottaakin ajatella ruokaa. Poden jopa huonoa omaatuntoa tästä kotona olosta vaikka ei varmaan pitäisi. Sain eilen verikokeiden tulokset ja kaikki hyvin, ei tartte mitään ravintolisiä foolihapon lisäksi. Kuinka pitkään muuten tota foolihappoa suositellaan otettavan? Mulla seuraava lääkäri ja ultra 19.6. Eli sinne asti pitäis jaksaa odotella. Hyviä vointeja ja voimia kaikille kanssasisarille!!!
 
Hihhei,

Tänään oli ensimmäinen neuvola, ja se olikin tosi kiva käynti. Odotin tylsää paperien täyttelyä, sitäkin oli, mutta paljon muutakin. Terkkari oli superkiva (on eri kuin 1. raskaudessa), juteltiin vaikka ja mistä ja hyvin synkkasi :) Ja kokeiltiin kuuluuko sydänäänet, ja kyllähän ne kuului! :heart: Löytyivät helposti ja kuuluivat hyvin, niin terkkari epäili, että voisi olla jo pidemmälläkin. Noh, se selviää sitten ultrassa. Kaikki oli muutenkin oikein hyvin.

Ajan np-ultraan sain jo, se varattiin siinä paikan päällä ja se on 20.6. Ensi viikolla verikoe, ja ensimmäinen lääkärikäynti samalla viikolla ultran kanssa. Iih, nyt olen vielä entistä enemmän innoissani, kun sydänäänet kuuluivat ja hommat alkaa rullaamaan. Jee! :)

Klementiini, mullakin oli 2-3 kg normaalipainoon verrattuna enemmän nyt paino ekalla neuvolakäynnillä. Huhheijjaa! :)

Jardin, kiitos vinkistä. Mulla itse asiassa näyttää, että alkaisi ehkä tämä ummetus jo helpottaa.. ehkä.. toivotaan! On se kiva kun voi täällä avautua tämmösistäkin asioista, ei ihan joka hyvänpäiväntutun kesken viiti näitä vaivojaan valittaa :D

Me halutaan myös miehen kanssa molemmat tietää sukupuoli etukäteen, jos vaan sen normaaliultrista näkee. Ylimääräisiin ultriin ei olla menossa (tai tietysti jos määrätään, mutta ei ylimääräisiin "omalla rahalla" vai miten sen sanoisi).

Mukavaa tiistaita kaikille!

Mountain 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Kolibrinkukka

Yhteistyössä