Tammikuun tarrasukat 2018 *syyskuussa*

mä kysyin siitä naimisissa olosta siihen isyyden tunnustus asiaan liittyen että tunnustaa ko ja jos niin nla vai sossu kun tosiaan sossus ne paperit nla tunnustuksen jälkeen on vielä 1kk lapsen syntymän jälkeen ennenku lähtee maistraattiin eli periaattees 1kk aikana pitäis sit saada ristiäiset järkättyy nopsaa jos vaan papille jossain kohti sopii. Meillä ristiäiset on sunnuntaisin eli ei montaa sunnuntaita jää
 
Tervetuloa munkin puolesta, olis kiva että moni kirjoittelis tännekin ettei tää hiljene liikaa:)
Ootteko muuten nimiä miettineet?
Mulla olis ollu tytölle jo nimi valmiina mutta pojalle onkin vaikeempi keksiä ja luulen että miehen kans saadaan neuvotella että löytyy molempia miellyttävä nimi:rolleyes:

Kolmen tytön jälkeen jännittävää nähdä millainen poika meille on tulossa:)
Välillä alan epäröimään jos lääkäri kahto sittenkin sukupuolen väärin:whistle::barefoot:

Kath 23+2
 
@Kath ollaan mietitty nimiä jo yritysaikana kummallekin :) ja pojalle nyt on ainakin 2 etunimi vaihtoehtoa... mähän jo ehdin vetää hormoni itkut nimi asiasta...ihastuin siis yhteen nimeen täysin ja mies oli aatellut tiettyä etunimeä pojalle jonka siis tiesin kyllä mutta en tiennyt että hän oli noin varmaksi sen aatellut... oli siis jo rakenneultrassa aatellut kun kuuli et on poika et siellä se meidän c on :) nyt onneks harmitus mennyt jo ohi..eikä mies siis torpannut täysin mun nimiehdotusta mutta mitään ei olla vielä päätetty varmaksi..katotaan sitten sitä nimeä enempi ja tarkemmin kun pikku herra on täällä :)(y)
 
Heippa kaikille! :)

Mukava lukea teidän kuulumisia. Mun on pitänyt kirjoittaa mutta niin vaan se oma aika on jäänyt aika vähiin. Tai sitten olen nukkunut jos on ollut ekstra-aikaa. Täysin vetämättömälle ololleni, joka on nyt ainakin joitain viikkoja vaivannut, löytyi hyvä syykin viime viikkoisesta neuvolassa; hb oli 103 o_O nyt aloin tankata rautaa niin eiköhän voimat ala ainakin vähän kohota! Ainakin henkisesti se antaa voimia kun ajattelen et nyt hb nousee :LOL:

Niin poikia täällä todella on monelle lupailtu. Meille luvattiin tyttöä, vaikka mies on koko ajan sitä mieltä että mitä jos kätilö erehtyi :p gender reveal pikkujuhlat kuitenkin aiotaan pitää torstaina, ja tyttölupaus kerrotaan siinä ystäville. Ollaan kutsuttu joitain lähimpiä, perheestä ei monet pääse kun asuu kauempana, laitetaan niille sitten video siitä :) tässä just mietin millaisen kakun sinne tekisin.

Ensi viikonloppuna jo pitkään kaivattu kaksinkeskinen viikonloppu edessä <3 juhlistetaan meidän kesällä täyteen tullut 5 v hääpäivää ja mennään ystävien häihinkin ilman lapsia. Ihanaa saada keskittyä toisiimme vähän kauemmin aikaa pitkästä aikaa. Ilman että koko ajan lapset katkasemassa ajatusta tai puhumassa päälle :rolleyes:

Onko muilla (jo) uni herkistynyt? Mä huomaan että mulla pikkuhiljaa alkaa muistamaan viime raskauden loppuaika mieleen kun uni oli tosi kevyttä ja sit ei saakaan enää unta kun tarpeeksi herää. Not nice kun lepoa kuitenkin tarttis!

Sain muuten laitettua kelaan äitiyspaperihakemukset kun neuvolasta sain sen lapun. Tuli ihanan jännittävä fiilis kun niitä hakemuksia täyttelin, jotenkin taas hiukan todellisempi olo et meille tosiaan on tulossa bebe :love: ja enää muutama kuukausi odotusta jäljellä!!

Nimeä ei olla tällä kertaa pohdittu niin kovasti, kaksi edellistä mietittiin alusta asti listojen kanssa ja heti ru n jälkeen alettiin kutsuukin sillä nimellä, muistaakseni :D nyt haluttiin ottaa rennommin ja katsellaan josko joku nimi tulisi vaikka uneen tai muuten erityisesti sydämelle ja makustellaan sitä sitten. Josko vasta vaikka syntymän jälkeen päätetään kun näkee "keneltä hän näyttää" :) saa nähdä!

Varasin ajan myös siihen sokerirasitukseen, se olis ensi viikolla. En ole kyllä osannut sokeria oikein vähentää vaikka niin hurskaasti suunnittelin raskauden alussa, niin ainakin on sitten rehellinen tulos. Toivon ettei kuitenkaan hälyttäis (n) yritys syödä mahdollisimman hyvin kuitenkin on :D

Jätän nyt tähän vaikka voisin kirjoittaa lisääkin :LOL: mukavaa viikkoa kaikille!

Milagro ja bebe3 25+0 !
 
  • Tykkää
Reactions: Rosina31
Meillä oli kans ultra eilen ja poikalupaus tuli meillekin (y) kaikki oli kunnossa ja vastasi viikkoja.. korttiin kyllä merkkasi että muutama päivä ois heittoa.
Ei ollut jätkä oikeen kuvaus intoinen, piti nyrkit ja välillä jalatkin oli naamalla. Istukka on edessä ja sikiö perätilassa joten eipä ihme ettei potkuja kauheesti tunnu ulospäin vielä.
Ultran jälkeen oli pakko käydä kirppiksel vähä ostamas poikavärisiä vaatteita... :oops:
Nimiäkin ollaan välillä heitetty ilmaan ja maisteltu.. sitä molemmille sopivaa ei oo vielä löytynyt..
Napsuli ja Nappi 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Mulla meinaa jo välissä kuumentaa tunteita tuo nimiasia! Mun miehen (espanjankieliset) etunimet on suomalaisittain vähä hankalia, ja sen suvussa sama nimi on ollut pojalla jo monta sukupolvea.. sen perhe olettaa että tietysti annettas se meiänki pojalle, ja aina ku joku kysyy asiasta niin mies vastaa että ainaki eka nimi tulee häneltä, ehkä molemmat. Ja mä en todellakaan aio suostua, niin tympii ku sen pitää ees vastata :mad: Ois liian outoa mulle että molemmilla ois täysin sama nimi, ja haluan sellasen joka on helppo kaikilla kielillä ja tietysti että ite tykkäisin paljo. Tällä hetkellä on sellanen ajatus, että jospa antasin ekan nimen tulla siltä ja toiseks laitettas sellanen mistä molemmat tykkäis ja kutsuisin sitte sillä nimellä lasta (n) Se ei suostu mun lempparinimeen ja on tähän mennessä vain yks idea mikä on molemmille ees ok. Mutta onhan tässä vielä aikaa kinastella asiasta :LOL:
 
Mä oon edellisillä lapsilla odottanut että nään lapsen ja sitten katseltu mikä nimi hänelle sopisi ja niin nytkin tehdään eli eka tutustutaan lapseen ja sit katsotaan mikä nimi sopii. Eilen tuli kelasta äitiyspakkaus päätös
 
Mä oon makustellut nimiä.. Kumma vaan et enemmän tulee poikien nimiä mieleen ku tyttöjen. On mulla sille pikku neitokaiselle kuitenkin jo pari ihanaa nimeä mietitty :love:

Poika sai nimensä tosiaan vasta syntymän jälkeen kun hän vaan nätti siltä täysin. Ei oltu sitä nimeä ajateltu ollenkaan ja sit se vaan oli sen näköinen. Ja ihan ollut nappi nimi :love:

Tänään kasvanut metrinen molo otsassa ja ollu niin huono äiti olo mut josko huomenna päivä parempi. Hormonit :cry: Syytän niitä.. :devil: Oli vielä vanhempainilta ja ei olis yhtään jaksanut. Siellä oli yhteistä touhua lapsen kanssa. Sit toki aikuisille omaa asiaa. Illalla arvelin tehdä riisipuuroa ja se ei ollu tunnissa kypsynyt (oli vissiin niin pienellä levy) lapsi jäi ilman ku alkoi olla jo myöhä. Lupasin huomenna paremmalla yrityksellä:D Joutui tyytymään muuhun iltsikkaan.

Onkohan stressistä miten paljo haittaa masuvauvalle(n)(n)? Tuntuu et koko ajan jossain käymis tilassa on ite kaikkineen ajatuksineen ym...

Mut nyt vähä suklaata ja sitten unia. :love:
 
Moikka!

Liityn mukaan keskusteluun nyt, kun vauva vihdoin alkaa tuntua todelliselta ja uskaltaa jo uskoa siihen, että tammikuussa meillä on nyytti sylissä <3 Ensisynnyttäjä olen ja rakenneultrassa tyttöä meille lupailtiin. Kaappi täynnä kaikkea vaaleanpunaista vaatetta, joten toivotttavasti lupaus pitää ;) Raskaus mennyt hurjan helposti tähän mennessä ja suuremmilta hormonimyrskyiltäkin vältytty. Painonnousu vaan hirvittää, nyt kertynyt noin 6 kg (21+4).

Voisin liittyä mukaan faceryhmään, mutta @kookospieni ei ole vielä huomannut minun yksityisviestiä.
 
Meilläkin lopullinen nimi päätös tullut kun lapsi syntynyt, nyt vaan hyvä kasata nimiä mitä vois edes harkita antavansa:LOL:
Mulle tuli eilen päätökset kans äippäpakkauksesta :love:
Oon kyllä täpinöissäni, monta kertaa oon käyny netissä kahtomassa pakettia. Kohta pääsee hypistelemään:)
Vähä jännittää miten tuo nuorin suhtautuu vauvaan kunhan se syntyy, nyt on sitä mieltä että ei halua vauvaa meille:rolleyes:

Kath 23+4
 
Mulla on ollut tytölle nimi mietittynä jo iät ja ajat. Pojan nimiä on ollut yksi "EHKÄ"... mutta nyt pitäis miettiä sitten nimi KAHDELLE pojalle!!! :eek::D:love::LOL::ROFLMAO: En tiedä miten ikinä keksin kaksi!! :whistle: Ehkä mun täytyy vaan odottaa ja katso miltä he näyttävät ja tehdä päätöksiä vasta sitten... :love::love:

Mä sain tänään neuvolasta raskaustodistuksen, niin pääsee tilaamaan äippäpaketteja ja laittamaan muutenkin paperihommat vetämään. Mä saan kolme äitiysavustusta ja luultavasti otan 2 pakkausta ja yhden sitten rahana. :rolleyes:

MamaBlue ja poitsut 22+2 :love::love:
 
Nimistä.. me tehtiin viime kerralla (ennen syntymää) niin että molemmat kirjoitti 5 ehdotusta paperille ja sit paljastettiin ne. Siellä oli 1 sama, jota molemmat ehdotti. MUTTA: mun mielestä lapsi ei sitten ollutkaan yhdenkään mun oman ehdotuksen näköinenEikä sen yhteisenkään. Loppujen lopuksi Mä ehdotin nimeä jonka mies oli kirjoittanut neljäntenä vaihtoehtona,se annettiin. Osui ja uppos. Musta toi oli hauska "leikki" ja haluisin tehdä taas noin. Toki siis omassa mielessäni olen nimiä jo kelannut..
 
Ä pakkaus saapui matkahuoltoon äsken täytyy hakea huomenna.
Tänään oli aamulla se sokerirasitus. Hyi raato mitä litkua. Oli siis eka kerta mulle. Puol tuntia litkun jälkeen tuntu että taju lähtee. Pitääpä kurkata kohta tulokset. Sormenpää paasto oli 4.6
 
Mä "uskaltauduin" vihdoin tekemään suurimmat hankinnat pari päivää sitten, eli tilasin kärryt ja pinnasängyn :love: Yhestä liikkeestä sai sellasen pakkauksen, mihin kuuluu vaunut (tulee sekä koppa että isomman vauvan istuin), turvaistuin ja sänky, hinta-laatusuhde oli tosi hyvä. Ja ne tuo parissa viikossa kotia niin pääsee helpolla. Kunhan saapuvat niin vois alkaa laittaa huonetta, pitää ostaa vielä paljo muutakin mutta nuo tuntuu isoimmilta asioilta :rolleyes:

Mä ehin jo iloita ettei ole vaivoja, mutta parin päivän aikana on ollu vähän huonompi olo ja oon joutunu liikenteessä ollessa istumaan usein alas. Päätäki on särkenyt. Kävin mittauttaan verenpaineen (kun kerran käskettiin olla tarkkana sen kans) mutta se oli ok eli en tiiä mistä johtuu, toivottavasti ei jatku pidempään.
 
meliita tulipa sulle pakkaus nopeasti.

Alkanu epäilyttää oikeesti jos lääkäri kahtokin sukupuolen väärin ja meille onkin tulossa tyttö pojan sijaan... :rolleyes: en hirveesti uskalla pojan vaatteita vielä ostella, tytölle olis jo valmiina kaikki meidän tyttöjen jäljiltä.

Vasta reilu kuukauden päästä seuraava ultra ja jännittävää riittää että miten on vauva kasvanu jne.
Verenpaineet meinaa heitellä niin että välillä yläpaine on hirmu matalalla. Toissapäivä meni enempi makaillessa iltapäivään asti kun oli niin heikko olo. Olen kyllä syönyt hyvin ettei se siitä oo kiinni.

Ens kuussa aattelin sen kaukalon uskaltaa ostaa, vaunut ehkä vasta tammikuun puolella.
 
Viestiä laitettu @kookospieni :)

Minäkin tein ensimmäiset hankinnat vauvalle, kaukalon ja toppapuvun. Molemmat käytettyinä. Tarkoitus olisi olla pari vuotta kotona, joten rahaa pistetään nyt säästöön ja kaikki mahdollinen ostetaan käytettynä.

Ensi viikolla on Kela-neuvola. Tähän mennessä paino ei ole noussut, mutta nyt varmasti on. Ruoka on niin hyvää. Jopa vessan käsisaippua tuoksuu syötävän hyvälle. Ennen en ole tällaista huomannut :LOL:
 
Jaaaaa.... muita sokeri rasituksessa kärähtäneitä? Mulla oli kaikki arvot reippaasti yli rajojen. Väsyttää hulluna jäa suussa msistunu makea jo monta viikkoa. Sukurasite on suuri nii osasin odottaa että näin voi käydä. Paasto oli 6.1, tunnin arvo melkein 12 ja kahden tunnin arvo 10,5.

Evangelina 24+5
 
Jaaaaa.... muita sokeri rasituksessa kärähtäneitä? Mulla oli kaikki arvot reippaasti yli rajojen. Väsyttää hulluna jäa suussa msistunu makea jo monta viikkoa. Sukurasite on suuri nii osasin odottaa että näin voi käydä. Paasto oli 6.1, tunnin arvo melkein 12 ja kahden tunnin arvo 10,5.

Evangelina 24+5
Mulla radi diagnoosi. Tosin mulla vaan paastoarvossa häikkää ja sekin oli 5.3, eli just se raja. Tarkalla ruokavaliolla on pysynyt kurissa hyvin (oon ollu tosi tarkka, välttänyt makeaa ja turhaa hiilaria) ja uskon, että pysyy loppuun saakka. Toivon ainakin niin, ettei tarvitse aloittaa lääkitystä eikä tulee mitään jälkiseuraamuksia raskausajan jälkeenkään. Tsemppiä!!
 
  • Tykkää
Reactions: Evangelina
Mulla oli sokerit 4.7 6.jotaki ja 6. Jotaki. Meinas taju lähteä puol tuntii sen litkun jälkeen kun alko niin ryminällä laskea. En vielä kerenny hakea ä pakkausta mh niin menee ensiviikkoon. Ite oon ostanu paksummat rätit, tuttipullot ja huvitutit sekä kosteuspyyhkeitä. Lähempänä sitten korvikkeet kun en imetä ja vauvalle vaipat.
 
Neuvolassa kävin Torstaina ja paino oli 70,5kg(7kg neuvolan mukaan tullut) hemoglobiini oli hyvä 131 ja verenpaine ok vauvan syke oli 130-140 :) sf-mitta oli 21 ja kohdun korkein kohta oli navan yläpuolella. Raskaustodistuksen sain ja en oo vielä tehnyt hakemuksia. Selkä on nyt alkanut enempi oikuttelemaan :/ kävelin neuvolan jälkeen kotiin n.30 kun kävelin ihan rauhassa ja kotiin kun pääsin niin selkää pakotti ihan hirveesti... perjantaina astianpesukoneen täyttökin oli aikamoista kun selkä ei yhtään tykännyt... mutta eilen olikin parempi päivä sain pestyä koneellisen pyykkiä, hoidettua tiskejä koneeseen, tein ruokaakin ja leivoin vielä sämpylöitä :) ja selässä ei tuntunut pahemmin miltään (y) seuraava neuvola on kuukauden päästä ja sitä ennen täytyy olla sokerirasitus käytynä...sitä en kyllä kovin innolla odota :sick: no tuleepa sekin koettua :unsure: mietin vaan et mulla on yleensä ollu paastoarvo 5.3 et ei kai siitä nyt suoraan pamahda radi diagnoosi jos on kuitenkin siinä rajalla? mutta muuten mulle ei koskaan tehty sokerirasitusta...

Nukkumisesta yhtenä aamuyönä heräsin puol 4 pissalle ja eipä se uni tullut enää :D olin vielä puol 8 hereillä mut onneks sitten nukahdin vielä uudestaan kasin aikaan :). mutta muuten ei oo ongelmia ollut ja hyvin saan nukuttua.

Vauvan liikkeet vaihtelee tosi paljon et toisina päivinä on hiljasempaa ja toisina päivinä tunnen taas paljon enempi liikkeitä. :)

Faceryhmässä on 44 jäsentä ja on kyllä tosi mukava ryhmä! :)
Laitoin facen kautta viestiä kookospienelle et onko huomannut käydä katsomassa yksityisviestejä mitä on tänne tullut :)

Kinder & minimies 22+3 :love:
 
Viimeksi muokattu:
Viikonloppuna juhlittiin nuorimmaisen synttäreitä ja nyt viimeisillekin paljastu tää mun tila:LOL: muutettiin siis pari vuotta sitten lapsuuden ajan paikkakunnalta toiseen kaupunkiin niin helppo pitää salassa näin pitkään.
Vähä stressiä meinaa tuottaa auton hankinta, meillähän menee autokin vaihtoon.. Kaikki autot mitä katotaan löytyy toiselta puolelta Suomee:rolleyes:

Äitiyspakkaus tuli perjantaina:love: Mun mielestä parempi kuin isompien aikaan, tuon nuorimmaisen kohdalla otin rahana.
Nyt täytyy lähtee viemään tyttö kerhoon.

Kath 24+2
 
@Kinder_Kitty en tiedä onko sama, kun odottaa yhtä, mutta mulla ainakin radi diagnoosi tuli pelkästään tuon paastoarvon perusteella, joka oli juurikin siinä rajalla. Mun arvot oli (viitearvo suluissa): 5.3(5.3), 8.7(10.0) ja 6.7(8.6). Muut arvot siis selkeesti alle, mutta silti "kärähdin" ja nyt sitten mittaillaa sokruja loppuun saakka. Onneks pysyy kurissa ruokavaliolla, tosin olen ollut kyllä myös todella tarkkana.
 
Heippa mamat!

Mullakin oli sokerirasitus eilen, eikä se ollut lainkaan kamalaa :) litku maistui vahvalta mehulta. Jännitin tuloksia ja rukoilin että ei ole huonot arvot. Ne jäi sitten alle ylärajojen, mistä olen tosi iloinen. Ei pitäisi olla ainakaan sitten siitä kiinni jos tämäkin vauva kovasti haluaa kasvaa vatsassa..

Sain päätökset Kelasta! Nyt odottelen että paketti tulisi ja pääsisi ihastelemaan niitä vaatteita :love: otin paketin vaikkei ihan kaikki siinä ollutkaan mieleen. Kuitenkin monta kivannäköistä vaatetta ja tavaraa. Ja saa laatikosta taas ensisängyn, edellisen heitin jo aikaa sitten pois.

Hankinnat on pyörineet mielessä viime aikoina. Hoksasin että tosiaan kaikkeahan ei todella tarvi ostaa uutena!! Katselin jo toria innoissani.. Voi säästää paljon eikä stressaa niin kovasti :LOL: pitäisi hankkia ainakin kaukalo ja adapterit rattaisiin, telakka, ja kaukalopussin haluan ehdottomasti tällä kertaa. Ja sitten kaikki pienemmät jutut. Niin no siskolle uusi turvaistuin että saa joka penkille eikä vaan isofixiin. Isompi autohan olisi ihan kiva kanssa ;)nyt meitä tulee olemaan just se 5 eikä ole ekstrapaikkoja muita kuljettaa.

Olen tosi kiitollinen meidän kodista, se on oikein sopiva ja kotoisa mutta silti sydämessäni kaipuu maan tasalle ja vähän rauhallisemmalle alueelle. Niin niitä olen katsellut, vaikka uskon että se tulee sitten kun on sen aika. Jospa ensi vuonna :) saisi esikoinen käydä rauhassa kerhon ja muskarin tämän syksyn tässä.

Vauva potkii jo lujemmin ja niitä on mukava kuulostella. Tänään ekaa kertaa herättyämme esikoinen sai tuntea kanssa vauvan potkun kun laittoi käden masulle ja oli tosi iloinen :love: on nää lapsukaiset vaan niin suloisia. Vaikka voimat viekin :p

Nyt kun olen vähän lepäillyt menen tästä siivoamaan, lapset hoidossa mummolassa. :)

Voimia ja iloa kaikille odotukseen, päivät vähenee :)

Milagro ja bebe3 26+2
 

Yhteistyössä