Tammikuun Tarrasukat 2018

Tammikuun Tarrasukat 2018

Tiedot muodossa laskettu aika, nimimerkki, ikä, synnytyssairaala, monesko lapsi. Muutokset ja puuttuvat tiedot punaisella värillä niin huomaan.

1.1.


Malfiina 76 / 40 / LS / 2.lapsi

? / Memmy / 22v / 2.lapsi

Suike / 37 / JS / 3.lapsi

Nems / 21 / ? / 2.lapsi

2.1.


enkuli / 37 / ? / 4.lapsi

3.1.


Rosina31 / 31 / KAKS / 2.lapsi

MMiHa / 33 / ? / 2.lapsi

4.1.


Siim / 24 / Oys / 1.lapsi

5.1.

6.1.

7.1.


Evangelina / 31 / ? / 1.lapsi

Histis-82 / 34 / ? / 1.lapsi

8.1.

9.1.

10.1.

11.1.

12.1.


Kath / 32 / Oys / 4.lapsi

kia1981 / 32 / Naistenklinikka / 2.lapsi

Kesänlapsi35 / 35-v / TAYS / 3.lapsi

13.1.

14.1.

Kookospieni / 26 / Tays / 3.lapsi

15.1.


Noomi87 / ? / Jorvi / 1.lapsi

16.1.

Honeydew / 28v/ 1.lapsi

anzku_ / 27v /TAYS / 2.lapsi

_Janzku_ / 27v / TAYS / 2.lapsi

17.1.


Jassåå / 32v / TYKS / 4.lapsi

18.1.

19.1.

20.1.


Naive88 / 28 / TAYS / 3.lapsi

Katsutin / 33 / NKL / 1.lapsi

sohwi30 / 30 / ? / 2.lapsi

beach / 33 / ? / 5.lapsi

21.1.


Suffeli / 36 / OYS / 3.lapsi

22.1.


KeepGoing /32v / JS / 5.lapsi

23.1.

24.1.


Katrin79 / 37v / 3.lapsi

25.1.


Llinndda / 23v / NKL /3.lapsi

kinder_kitty / 24v / TAYS / 1.lapsi

26.1.

27.1.

28.1.

29.1.

30.1.

31.1.


Memmet/38v/NKL/2.lapsi


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Hankin viikko sitten pahoinvointirannekkeet, ei oo ainakaa täydellistä vaikutusta. Eilinen meni aikalailla sohvalla makaillessa, tänään onneksi parempi päivä.
Illalla oon valmis nukkumaan jo tuntia-kahta normaalia aikaisemmin. En siis oikein oo jaksanu panostaa miehen kans kahden keskiseen aikaan iltaisino_O:sleep:
Maha on turvoksissa aamusta asti ja nälkä on tosi usein ja niinkuin edellisessäkin raskaudessa, tuntuu että mikään ruokamäärä ei riitä. Mun maha on pohjaton:whistle:
Oon huomannu että alan jo nyt kävellä niinku olisin pidemmälläkin raskaana, niinku ankka. :LOL:
Että pikku hiljaa täälläkin voimistuu nuo oireet.

Kath 8+2
 
@khe2017 onnea hyvistä ultra kuulumisista! (y) koska sulla on la?

Ihan kauheeta tää epävarmuus... no onneks perjantaina saa selvyyden... jotenki oon vaan niin varma että tää ei oo normaaliraskaus... noitten vatsatuntemuksien takia.. ei mulla ekassakaan niitä noin kauheesti ollut... eilen oli jatkuvaa lievää menkkajomoa jonkin aikaa.. ja ihankun oisin pongannut valkovuodon seassa rusehtavaa... no perjantaina ollaan viisaampia... mutta ultraan meen sillä mielellä että ei varmasti ole normaali raskaus... :(

Kinder & minion 6+4
 
Meilläkin ultra varmisti että yksi tyyppi majailee masussa ja sydän sykki hienosti❤ Ikää ois sen 8+0 eli heittää päivän omista laskelmistani mutta ei väliä tuolla.

Olo on uskomattoman onnellinen ja sekava. Tsemppejä kaikille epävarmuudesta kärsiville, mulla oli aamulla ihan semmonen olo että tulee huonoja uutisia.
 
Onnea hyvistä ultrauutisista @khe2017 ja @kia1981 :love:

Täällä jännätään @Kinder_Kitty kanssa perjantaita, kauhee pelko täälläkin keskenmenon jälkeen. Nyt ei onneks tarvii miettiä onko siellä sikiöö, sydänäänet löytyi lauantaina siskon luona dopplerilla ja eilen kans kotona :love: Tänään en löytänyt mutta en halua stressata asiasta ja yritän jättää kuuntelun vähemmälle ettei tulis turhaa huolta ennen ultraa. Nää olot kyllä vaan voimistuu et kyllä siellä kaikki varmaan hyvin on mutta siitä viimesimmästä nt-ultrasta jäi hirvee kammo :( Ei ollut kiva nähdä elotonta sikiöö ruudulla :cry: Uskon et tää menee kuitenkin hyvin!

Kookospieni ja mini 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: khe2017
@kia1981 siis mitkä päivämäärät? mulla ekassa raskaudessa oli heittoa 11päivää menkoista laskettuun laskettuun aikaan eli sillon kun mää plussasin niin ei ois ollu ees vielä kiinnittynyt... nää hedelmöittymis asiat on kyl ihmeellisiä.. hedelmöittynyt munasolu voi myös kiinnittyä paljon myöhemmin..joka sitte tietty vaikuttaa alkion ikään.. mää nyt laskeskelin taaksepäin niin sulla ois hedelmöittyminen tapahtunut siinä 24.4-25.4
 
Täälä menossa 10+2... Olo on kuin sotanorsulla. En vaan tajua, mistä tämä hirmuinen turvotus tulee ja maha on jo kuin viikoilla 20+...

Minä myös ratsastelen, tai oikeammin ratsasteLIN, ennen raskautta, nyt ei kyllä väsymyksen ja pahoinvoinnin vuoksi ole ollut puhettakaan selkään kiipeämisestä tai mistään muustakaan hevosen aktivoinnista, olen hengästynyt jo sadan metrin kävelystä ja kun yököttää ja pyörryttää koko ajan, ei tunnu kovin reilulta mennä sitä omaa oloa hevosellekaan tuputtamaan. Lomailkoon nyt sitten, ehkä treenaan maasta käsin, jos ja kun tää väsymys tästä alkaa helpottaa. Tammani on tarkoitus joka tapauksessa astuttaa niin eipä ihan turhan panttina tuossa lorvi...
 
Tää turvotus on kyllä kamala. Aamulla iha normaali ja maha kasvaa päivän myötä just niinku olis jo ainakin puolivälissä. :ROFLMAO:
Mulla olis nyt niinku 9+6 omien laskujen mukaan ja ultran mukaan 9+4.. Taidan laskea tuon ultran mukaan kunnes taas toisin sanotaan. Ens ma on ne nt verikokeet ja 21.6 ite se nt. Jännää:love: Mies lähtee sitten sinne mukaan. Kumpa kaikki vaan olisi hyvin.

Huomenna pitää yhdelle tyypille kertoa töissä raskaudesta. Tai oikeastaan kahdelle ku radiologille myös ku on semmonen tilanne mistä pitää poistua raskauden takia. :ninja: kun ei vaan juorut lähtisi kun haluaisin odottaa sen nt ajan ensin.

Nyt on niinku muuten ihan jees olo.. Viikonloppuna oli taas paholo ja semmonen ällötys. :alien: Vaihtelee vielä tosi paljon. Tänään join vähä kahviakin. En tiiä millainen sissi sitä on ollu lähes 7 vuotta sitten ku esikoista ootin. Oksentelin ja silti vaan join kahvia ym. Se olo oli vaan et oksettaa rehellisesti kun nyt on semmonen kestokrapula olo. Ihan eri. Muistan kun kerrankin lenkillä vaan keskelle tietä oksensin ja eiku matka jatkui. :sick: Nyt on lenkkeilytkin jäänyt ainakin hetkeksi.

Ihana olis vaan jatkaa tätä hetken hupkaisua mut ei auta kun pyykkihommiin ja pojan iltahommiin.

Hyviä vointeja:love:
 
Oli paha virhe aamulla kahvia keittäessä mennä haistamaan tippuneen kahvin puruja :D hirvee ällötys ja sitten kun avasin jääkaapin niin yökkäys reaktio :D onneks ei sentään tullut ylös... ekat kunnon pahoinvointi aallot tässä raskaudessa.. ja kamalinta on varmaan se ruuan laiton tuoksu... kaikki hajut ei vaan miellytä:D ruokaa ei kauheesti mennyt tänään alas kun ei hivelly makuhermojani söin sen mitä pystyin :D. ainakin tässä raskaudessa oireet ovat jatkuneet kun keskenmenneessä tässä vaiheessa ei ollu enää oireita... jospa se ois hyvä merkki..

Kinder & minion
 
Ootteko tehneet kiinalaista syntymäkalenteria? sen mukaan ois tyttö tulossa :) mut saas nyt nähdä... jos ees mitään vauvaa tulee... :unsure: kauheeta ajatella näin ja olla epävarma mutta kun muuhun ei nyt pysty... ois niin paljon helpompaa jos ei ois kokenut keskenmenoa...
 
Onpas täällä paljon hevosimmeisiä! Kiva. Itse olin joskus, mutta valitettavasti harrastus on jäänyt.

Minä katsoin @Kinder_Kitty sen kalenterin ja sen mukaan olisi poika tulossa. Mutta elämme epävarmoja aikoja. Olo on parempi kuin edellisessä raskaudessa pahoinvointia vain hieman joka päivä. Mutta ehtii se tietysti muuttua vielä, koska viikot nyt 5+5
 
Tsemppiä ahdistuksen kanssa kamppaileville. Aamulla oli kaktus kurkussa ja nyt on kuumeinen olo. Ei auta että oltiin tänään kesämekossa 4 tuntia ulkoilemassa illlalla töiden jälkeen.

Mulla on niin erilainen raskaus kuin esikoisen kanssa joka oli tyttö. Kiinalainen kalenteri näytti tyttöä silloin esikoisen kohalla ja piti paikkansa. Nytkin näyttäisi tyttöä mutta olo on kääntynyt pojan kannalle. Samoin on isän fiilikset ja neuvolassakin niin pähkäiltiin. Tietenkin vaikea sanoa. Sykkeistäkin tytöllä oli korkea.
 
@Kinder_Kitty juuri pahoinvointi on tällä kertaa pahempaa. Samoin kaikki muutkin oireet kuten väsymys, rinnat kipeemmät ja palelu. Ainakin nyt tuntuu oireet koko ajan kun silloin tuntui että niitä ei aina muistanut. Jouduin hankkii heti mää sea band rannekkeet kun silloin hankin ne vasta viikolla 10. Pystyin syömään silloin normaalia kotiruokaa kun nyt ei tunnu mikään ruoka maistuvan... Oikein haaveilen siitä että saisi syödä tavallista lämmintä ruokaa.
 

Yhteistyössä