Tammikuun Tarrasukat 2018

@Kinder_Kitty Siihen ultraan ei onneksi ole enää kovin pitkä aika. =) Mutta jos ne kivut pahenee ja tulee vuotoja, niin sitten kannattaa varmaan olla yhteydessä nla:an. Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin!
Saapas nähdä, milloin minä pääsen ultraan varmistuttamaan tilanteen. Kuulemma vasta 7. viikon jälkeen.
 
@khe2017 joo täytyy seurailla. Mut loogisempaa on se kyl et johtuu vaan keltarauhasesta kun oli jo viimeviikollakin ei oo kuitenkaan niinku kipua vaan kiristyksen tunnetta.. voihan tietty olla joku kystakin kun mulla on ollut kystia ja ne on just aiheuttanut kasvaessaan semmosta kiristystä.... kun näillä viikoilla alkio on tosi pieni.. ja jos aatellaan et munajohdin on sen ainaki 2cm paksu.. mutta joo silti kalvaa ajatus kohdunulkopuolisesta.. mulla ultran aikaan pitäis olla 7+1.. onpa kyl jännä ettet oo jo saanut ultraan aikaa.. kun kuitenkin jos aiempi kohdunulkonen niin sen parempi mitä aiemmin pääsee ultraan...
 
@Kinder_Kitty Todennäköisesti juuri niin. :) Mullakin kiristelee ja juilii vähän väliä, varmaan ihan normaalia. Perjantaina kuulen toivottavasti ultra-ajan. Halusivat ottaa eka nuo verikokeet. Mun tuurilla sanovat, että noilla tuloksilla eivät ultraan laita. Saapas nähdä. Eka nla mulla on viikolla 8+3.
 
Näkyykö muilla jo vauvamaha? Mulla on nyt 9+3 ja alkaa olla vaikeuksia piilotella pömppää. En ole kuitenkaan ajatellut kertoa kellekään vielä ennen nt-ultraa, jok on 19.6., joten kaivelen kaapista telttoja ja yritän väittää muuttaneeni pukeutumistyyliä... :whistle:
 
Soitin neuvolaan ja hankalaa oli saada eka aika varattua. Nyt menen jo ens perjantaina ku muuten menis liian pitkälle se aika.

Ja mulle voi nyt kuitenkin päivittää lasketuksi ajaksi 22.1.

Helpommin pysyy nyt kärryillä ku laskee samalla tavalla neuvolan kanssa, muutetaan sit ultran jälkeen jos on tarvis. Eli tänään 6+3.
Ens viikolla on torstaina nuorimman 2-vuotis neuvola vaikka täyttää vasta heinäkuussa. Sitten heti perään perjantaina mun oma :D ja sillon vasta se 7+4. Sitten taas juhannusviikolla 4-vuotiaan neuvolalääkäri. Tuleepahan nyt ravattua siellä.

KeepGoing 6+3
 
Vauvamaha ei vielä hirveesti näy mulla. Oon pitkä ja normipainoinen. Illalla toki turvotuksien kera näytän siltä kuin ois rv30, mutta aamulla taas ihan normilta. Ihan pieni kumpu noussut alavatsalle kyllä, sellainen jota ei saa vedettyä sisään vaik kuin yrittäisi... :cool:

Toistaisex ei vielä siis hirveesti tartte piilotella. Eri asia sitten, kun/jos tää kesä nyt tästä etenis (eikä satais rakeita niiku tänään), ni sitte tulee olee hankalaa kyl tallilla piilotella T-paidan ja ridahousujen kaa yhtää mitään... :confused: No, annan jengin vaan kuvitella, että oon lihonut. Kun ongelmana on pikemminkin tää rintavarustus, joka taas tuttuun tapaan heti raskauden alussa paisui pari kuppikokoa lisää... :cautious:

Rv 9+2
 
Vauvamahasta ei tietty vielä ole tietoakaan :D mut mielenkiinnolla odotan et millanen masu tulee :love::giggle: oon meinaan vaan 151,5cm pitkä :D toivoisin et masu tulis ajoissa esiin.. ennen 20viikkoa :) mut sen näkee sitten.. eniten ootan sitä masun kasvua ja koska se rupee näkymään ja tietty sitä et tuntee liikkeet..ja ensimmäisten vauvan vaatteiden ostoa :love:

kinder & minion 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
@Kinder_Kitty miekenkiinnolla odotan myös oman vauva mahan esiin tulis, sillä itsekkin olen lyhyt (154) ja seuraan sinunkin kokemustasi korvat höröllä. Itse en ole voinu istua jalat koukussa enää pariin viikkoon koska se painaa vatsaa. Ja turvoksissa olen niin että omista housuista mahtuu enää verkkarit, joten mammafarkut olen käynyt ostamassa. Ukko sano että ku makoilin sen päällä puoliksi tässä yksi päivä,' että ala mahalla tuntu selvä kova pallo häntä vasten.

Ja hei, jo viikon verran näkyny linea negra vai mikä se tumma pigmentti viiva on. Uskomatonta että näin varhain :LOL:

Evangelina 8+5
 
@Evangelina Mielenkiinnolla siis jäämme odottelemaan mahan kasvua! :) joo se viiva on linea negra ja hyvinkin voi tulla jo aikasin esiin hormonimuutoksista johtuen.. mullakin oli ekassa raskaudessa se ja se tuli kans jo tosi alussa.. nyt se ei oo ihan niin tumma tai selkee... kauheeta kun ei tee mieli tehdä yhtään mitään.. kun kokoajan kauhee hiki :ROFLMAO: vaikka vaan istuu paikallaan ja maha kurnii jatkuvasti :LOL:
 
Heips, täälä ilmottautuu Tammikuinen joka kauan seurannut juttuja taustalla
Mulle siis tulossa kolmas lapsi ja miehelle eka, mun lapset on jo kouluikäisiä ja nyt sitten kolmannen laskettuaika on 12.1.
Kovasti jännittää kaikki, kun edellisestä raskaudesta on kulunut jo 10 vuotta aikaa
Oireita on aika vähän, lievää etovaa oloa, tissikipu ja aivan järkyttävä turvotus. Osa kavereista ja pomo tietää raskaudesta ja ovat sanoneet, että maha jo näkyy, mut oon todennut että se on kyl vaan turvotusta
TONKS sulle kysymys: harrastatko kuinka aktiivisesti ratsastusta? Itse käyn 2 kertaa viikossa ja nähtäväksi jää kauanko enää uskaltaa hevosen selässä olla..
 
Tervetuloa Kesänlapsi35! :) Meillä on vissiin muutakin yhteistä kuin ratsastus, mullakin ed raskaudesta 9 vuotta aikaa, kolmas tulossa ja oon 34v. :cool: Mulla on siis oma hevonen (äitini omistuksessa, hän myös ratsastaa, samoin veljeni), ja omia hevosia meillä on ollut siitä asti kun olin pieni eli oon ridannu ekan kerran alle parivuotiaana itte. Ratsastanut oon viimeiset 20 vuotta päivittäin. Nuorempana kisasin aktiivisesti esteillä. Nyk heppa on nuori mutta laiskanpullea luonne. Ratsastan yhä about joka päivä. Kisaan koulua ja esteitä. Oon vielä hypännyt, mut estekorkeus ei päätä huimaa. Katsotaan milloin alkaa tuntua siltä, ettei enää pysty/uskalla. Ed raskauksissa lopetin about rv15 (mikäli muistan oikein) kun tuntui epämukavalta ja pelko putoamisesta oli suuri. Tosin silloiset kisaheppamme olivat reaktiivisempia ja säpäköitä tyyppejä. :rolleyes:
Ja nyt mulla siis rv 9+2 menossa (taijotain, meen aina laskuissa sekaisin...) :D
 
Olet sitten TONKS vähän ahkerapi hevostelija kun meikäläinen :) mulla on vuokra-issikka ja sillä pelkästään maastoilen, jolloin myös riskit isommat tippua, vaikka noi on kyllä rauhallisia kavereita. Mutta itekin olen alunperin aatellut ratsastaa viikolle 12 asti ja sitten katon miten siitä eteenpäin vielä pystyy/uskaltaa :geek: sen jälkeen kyllä aion vielä tallilla pyöriä ja hevosia hoitaa, kun toinen lapsistakin harrastaa ratsastusta.

Varhaisultrassa käytiin viikko sitten ja yksi sikiö näkyi ja sydämenlyönnit myös nähtävillä hienosti, ensi viikolla sitten eka neuvola (y)

tänään 8+0
 
Kävin ultrassa ja asukas löyty:love:
Vastasi viikkoja ja toivottavasti soittelevat ens viikon aikana sitten mitä genetiikan puolelta ovat mieltä, tekevätkö mitään vai mennäänkö normaaleilla raskausajan käynneillä vaan.
Tosi raastavaa tää odotus, odottaa vaan viikoille 16-20 että tapahtuuko mitään vai selvitäänkö. Meinaa aina näitä asioita lääkärin kans käsitellessä tulla itku, on sen verran lähellä kuitenki tuo viimeisin kkm:cry::notworthy:

Todella sekavat fiilikset tänään.

Huomenna taas uudelle viikolle.

Kath 7+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
@Tonks ja @Kesänlapsi35: Minäkin olen pohtinut tuota ratsastusta. Ajattelin ratsastaa suunnilleen viikolle 12, jos nuo housut menee vielä jalkaan. Minä käyn ihan vain tallilla, missä kiltit hepat, mutta ainahan voi vahinkoja sattua. Tallille kyllä eksyn vielä esikoisen kanssa varmasti läpi talven.

@Kath onnea <3 Ja jaksamista tuleviin viikkoihin. Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Minulla oli hormoniarvot nousseet, ja lääkäri uskoi normaalin raskauden mahdollisuuteen. Haluaa kuitenkin ultrata pian. Ihanaa, sitten ei tarvitse enää miettiä, onko sisäisen verenvuodon vaaraa jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Kinder_Kitty
Tervetuloa uusille :) taas oon jäänyt keskusteluissa jälkeen. Oon parannellut palovammoja ja toivon niiden parantuvan maanantaihin mennessä riittävästi, etten joutuisi ihonsiirtoon :/ onneksi pahoinvointi helpottaa , jo kolmattta päivää oksentamatta :D

Joku kyseli vauvamahasta :) en vauvamasusta vielä puhuis , mut turvotus ihan jäätävää :D

@Kath ja @Kesänlapsi35 ihanaa, että asukkaat oli oikeassa paikassa :)

@JustDoIt voimia, 3 viikkoa oksentaneena tiiän tunteen :( viiliä jossa sokeria seassa, niin helpottaa hyvällä tuurilla.. itse oon syönyt melkeen pelkkää viiliä nyt pari viikkoa :D tiputus auttaa lopulta, jos kuihtuu liikaa.. pieniä annoksia kylmiä ruokia ja sellaista joka ei ällötä, mehua ja nesteitä pitää yrittää ku sit tulee huono olo siitä nestehukastakin :(

Nems 9+3
 
Mie oon tässä muutaman päivän lueskellu tätö ketjua. Nyt ajattelin liittyä mukaan. Meille ois kolomas lapsi tulossa lasketun ajan mukaan 12.1. Tänään kävin tk:ssa ultrassa ja sielä pieni sydän sykki ja vastas ihan viikkoja.
Raskaudesta nauttiminen on vielä vähän vaikeeta ku paha olo on ihan koko ajan. Ja joka ruoasta vähintään puolet tulee ulos. Aiemmissa raskauksissa pahoinvointi on loppuna vasta 20 viikon jälkeen, että aika pitkästi ois vielä tätä oloa edessä :(
 
Onko kenelläkään muulla lämmöt koholla vasta aina illalla? Lämpö alkaa nousta joskus klo 18 jälkeen ja voi olla 37.5, kun taasen aiemmin klo 16 on 36.8.

Tänään soittelin neuvolaan ja varasin aikaa. Kesäkuun lopussa ensimmäinen aika.

5+2
 
Pahoinvoivat, kokeilkaa ihmeessä akupunktiota. Varmaan löytyy joitain akupainantaohjeita Googlella myös. Minä tein akupainantaa kuukautiskipujen takia juuri ennen tätä kiertoa kun raskauduin. Tuntui auttavan oikeasti, halusin pitää tulehduskipulääkkeen syönnin minimissään, ettei se sotke tai estä ovulaatiota.

Nestehukka oksentelijoilla voi olla epätasapainossa, jotka sen korjaaminen vanhalla kunnon ripulijuomalla voisi helpottaa. Ainakin sitä nestehukkaa. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: JustDoIt
Huomenta kaikki ! Viime viikonlopun flunssasta selvitty joskin edelleen vähä nuha.. :confused:Mut olihan se karmiva kokemus kun ei Saanut avaavia suihkeita käyttää. Höyryhengitystä koitin monta kertaa päivässä ja puoli istuvaa asennossa sai nukutuksi vain. Onneks poika oli isällään niin sain oikeasti sairastaa. (y)

Kävin viime tiistaina neuvolalääkärillä eka ultrassa ja siellähän se pieni kölli ja sydän löi vinhaa vauhtia. :love: Nyt minä uskon vasta että siellä on elämää kun näin. Tuli nii nopeasti ja yllärinä vähä kuitenkin tää raskaus niin ei oo tuo pää kerennyt niin mukaan. :unsure: Minun laskujen mukaan olis ollu 8+6 mutta vastasi 8+4. En tiiä nyt jatkanko omia laskuja vai sen mukaan. Nyt ultrassa varmaan selviää lisää. Se on 21.6 eli ei enää kauaa. Ja taas pitää kesken työpäivän mennä. Mut synnäri on onneks vaan yhden oven takana niin lyhyt matka ja kesätyöpaikassa on huomioitu raskaus ja teen vaan ultraäänessä hommia etten siellä varsinaisessa röntgenissä(y)

Olo on ollut aika hyvä. Illalla saattaa etoa kun pääsee ruokailuväli liian pitkäksi tai aamulla ennen lounasta. Maha pömpöttää jo vähä mut lähinnä turvotusta varsinkin illalla. Ihan jäätävää :alien::confused: Päivällä jo vähä farkut painaa että kyllä se sieltä kasvaa. Rinnat on kyllä kipeät ja hajuaisti melkoinen. Ja viime viikon särki päätä joka päivä..mulla siis migreeni riesana. :devil: Hmm.. mitähän muuta oireita olis. Ainakin varmaan mielialan vaihtelut ja herkkyys. Itketti koko esikoisen kevätjuhlan ajan niin kauheesti:cry: :D

Äidille sain kerrottua kans. En tiiä miten se nii vaikeaa olikin vaikka olen ihan aikuinen ihminen ja äiti kertaalleen jo itsekin mutta.. Se sanoi että oli jo aavistanut. Äidinvaisto:X3:

Nyt olis viikonloppu vapaa ja jotain touhua pitänee keksiä. Ulkona ennemmin syksy ku kesä mut näillä mennään:eek: pitää pukeutua sen mukaan.

Rosina 9+1 tai 9+3 :p
 
Miksiköhän en ole saanut ilmoitusta uusista viesteistä? :eek: Mennyt ihan ohi kaikki uudet viestit! Tervetuloa uusille, päivittelen listaa kun ehdin! Laittakaa vielä uudetkin punaisella tiedot niin saan ne helpommin lisättyä :)

Kävin neuvolassa keskiviikkona ja lasketuksi ajaksi ne laski 13.1. (joka sattuu olemaan myös miehen syntymäpäivä). Omien laskujen mukaan päivän edelle laskivat mutta ei kai sillä päivällä väliä, mennään nyt ton laskun mukaan. Ens perjantaina ultra niin siellä sitten tarkentuu. Sain ohjeet varata nt-ultraa Terveystalolle mutta en vielä uskalla ennen perjantaita... Pelottaa nyt sitten ettei siellä oo edes sikiötä. Ihme kyllä en niin pelkää enää että menis kesken jos vaan sikiö löytyy. Tai onhan se mielessä mutta jos ens viikon ultrassa näyttää kaikki hyvältä niin uskaltaa ehkä jo iloita enemmän.

Oloja löytyy, järkyttävä nälkä vähän väliä, oikeen mahaan sattuu, ilmavaivat, huono olo aaltoilevasti ja väsymys :sleep: Voisin nukkua koko päivän. Huimaustakin on vähän. Nyt alkanu ruuat enemmän tökkiä kans, eiköhän tässä ennen häitä vähän painokin putoo sopivasti :LOL: Tosiaan pitäis jaksaa häitä järjestää tässä kauheessa väsymyksessä ja hoitaa työt. Neljä viikkoo töitä ja sit alkaa pidempi "loma". Toivon todella että kaikki menee hyvin raskauden suhteen ettei tarvitae uudelleen suunnitella asioita enää.

Mulla vähän alamaha pömpöttää mutta lähinnä turvottaa. Odotan jo kovasti sitä oikeeta vauvamasua, sisko on muutaman viikon pidemmällä ja sillä jo alkanut masu kasvaa :love:

Kookospieni ja mini 8+0 :love:
 
Se tunne kun syöt miehen kanssa kotona ja tv:stä tulee kissa ohjelma.. kun katsot kissaa jolla sairaus joka vaikuttaa motoriikkaan ja kieli pihalla kokoajan.. niin meikä purskahtaa itkuun kesken syönnin :cry::ROFLMAO: suretti vaan niin kauheesti.. ja olin kiitollinen et meidän kissa on terve :LOL: oon mää muutenki aika herkkis mut en mää nyt silti aatellu et rupean itkemään...
 

Yhteistyössä