Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

19.6. alkaa olla kohta yleinen päivä neuvolalääkärikäynnille :) Ei olisi enää montaa yötä siihenkään! :)

Täällä on eilisestä asti ollut olo kuin uudella ihmisellä!! :) Käytii eilen ystäväni kanssa jumpassa kolmen viikon tauon jälkeen ja se teki niin hyvää. Lisäksi kaksi viikkoa kestänyt kestokrapula on tainnut väistyä taka-alalle. Eilen illallakin pystyin olemaan peräti 4 tuntia syömättä, kun viime aikoina on saanu suuhun laittaa jotakin tunnin, max kahen tunnin välein, ettei tule huono olo.

Ja ihanaa tietysti on, että loma lähenee :) Enää 5 kokonaista työpäivää :) Nt-ultrakin on kohta nurkan takana :) Oon kyllä nyt niin positiivisella mielellä :)

Fossiili Toi ittesä ja oman raskauden puolustelu on kyllä ärsyttävää : / Onneks oon enimmäkseen saanut AIDOSTI iloisia onnitteluita lähimmiltä ystäviltäni, omilta vanhemmiltani ja appivanhemmilta. He kuitenkin ovat niitä tärkeimpiä ihmisiä mulle :)

toiveitavuodelle2013 Sulla on todella inhottava tilanne :( Mie toivoisin, että vuoto olisi johtunut vaikka hematoomasta, mutta kyllä sun tartteis päästä jonnekin tarkistamaan tilanne! Muuten raskauksista kyllä höösätään ja kielletään vaikka mitä, mutta se, ettet pääse tarkistuttamaan tilannetta tuollaisen jälkeen.... En ymmärrä. Voimia kovasti :hug:

Hennu & Möhkö 9+4
 
Poksumaan piti tulla, 9+0 POKS! :D

Olen nähnyt kahtena peräkkäisenä yönä unta keskenmenosta.. Rasittavaa, koska unet varjostaa sitten päivällä mieltä.:/ Mutta, miehestäni en ole kuin pari kertaa nähnyt hyvää unta tässä pian 7 vuoden yhteiselon jälkeen ja paljon painajaisia, eli voisko olla niin että pahat asiat tapahtuvat vain unissa ;)
 
Painonpudotuksesta... Minä tiputin siitä aamusta kun vauva vielä mahassa niin 10kk:ssa -40kg... -28kg alle raskauslähtöpainon.. En ikinä uskaltanut toivoa että bmi:ni olisi koskaan enään normaali ja minähän sen sinne sain!!!!!!!! Olen kyllä niiin tyytyväinen itseeni, kun mahtuu yli 10 vuoden takaisia vaatteita päälle, mitä en malttanut heittää pois! Mutta nyt toki en katso niin tarkasti mitä suuhuni laitan, koska tekee vähän mieli mitä sattuu, mutta luotan siihen että painon saan kyllä alas sitten aikanaan! :)

Anu ja pienoinen 8+3 :heart:
 
Autumn minulla myös migreenikohtaukset alkaneet, en ole koskaan aiemmin sellaisia saanut ja eilen kun aamupäivän lekurilla oksentelin, niin kertoivat että saattaa liittyä tähän alkuraskauteen. Kuulemma juuri näillä viikoilla 8-9 on istukkahormoonissa suurin piikki ja sen jälkeen pitäisi myös pahoinvoinnin helpottaa. Panadol-poreella sitten iltapäivän puolella alkoi olo helpottumaan. Aina vaan pelottaa, ettei tuohon pieneen vaikuta, mutta onhan ihmisiä jotka viettävät puoli raskautta sairaalassa tiputuksessa oksentaen ja silti saavat terveen vaavan...että sillä yritän nyt itseäni rauhoittaa...

Tervetuloa uudet! Ja toivon todella ettei kukaan meistä enää joudu täältä tippumaan <3

Minulla on tänään neuvola, hihii! :)

Toivotonko + Toivo rv 7+5
 
Tulimpas poksuttelemaan! 8+0 :heart:

Uuden viikon kunniaksi myös uusia oireita. :whistle: Parina aamuna pitänyt suihkusta tullessa mennä pitkälleen etten olisi pyörtynyt. Muutenkin välillä näkyy tähtiä. Lisäksi tuo kohtu taitaa hakea paikkaansa tuolla alakerrassa, kun tuntuu että peräsuoli on ihan rullalla (mulla taaksepäin kallistunut kohtu). :D Iltaisin maha on ihan järjetön turvonnut pallo ja yöllä saa hippasta vessaan. Että sellasta uutta kivaa pientä...
 
Ette te viel päässytkään musta eroon. Ultrassa käyty, ja siellä hää viel polskutteli menemään sydän pamppaillen :heart: Ensin toi kokematon neuvolalääkäri pelästytti, ja sanoi ettei enää löydä sykettä, mutta onneks etsi vielä kuitenkin. Ei osannut sanoa mistä sellaiset verimäärät voisi tulla, mutta veikkasi istukan paikkaa/hematoomaa. Aion varmaan mennä omalle gynelleni vielä rnnen nt-ultraa asian selvittämään.
Itkuhan siellä tuli, oikea pieni sissi :heart: Meinaan se verimäärä oli oikeasti sellainen, etten kyl uskonut kenenkään sellaisesta selviävän.

Toivis ja Sissi 9+2 <3
 
toiveitavuodelle2013 Aivan ihanaa!!! :) :heart:

Täällä saatiikin sitten taas huonoja uutisia. Mamma on niin huonossa kunnossa, että voi lähteä huomenna tai ensi viikolla. Kesän yli ei selviä. Että hautajaisetkin olisi sitten tiedossa lähiviikkoina...

"Kun elämä antaa, se myös ottaa".

Mamma joutui sairaalaan leikattavaksi mun plussauksen aikoihin ja siitä asti on siellä ollut. ONNEKSI olin äitilleni jo kertonut nämä meidän uutiset. Hän oli mammallekin kertonut.

Äiti tosin nyt painotti, etten saa alkaa murehtimaan liikaa. Tärkeintä on Möhkön hyvinvointi :heart:

Tämähän oli jo tiedossa, että mamman elämä täällä maan päällä alkaa olemaan loppusuoralla. Niin rankkaaa alamäkeä ollut viime vuodet. Mutta, saipa hän elää omakotitalossaan loppuun asti eikä sairaalassa tartte kitua kuukausi- ja vuositolkulla...
 
Minäkin tulin poksumaan 9+0 :D

Eilen sain miehen suostuteltua (tein löydäksen yhdest naamiksen kirpparisivulta) ja saan AngelSound dopplerin viel tän kuun aikana.

Mua vähän kauhistuttaa kertoa äiteelle et meille tulee toinen, kun esikosta kun sai kuulla, niin sanoi vain et miettikää tarkkaan et vielä ehditte keskeyttämään. Saa nähdä mikä on tällä kertaa reaktio, onhan se nyt oppinu onneks esikkoa sietämään, vaikkei syliin eikä hoitoon tuota ota.. No nyt on kyl eri elämäntilanne näin muutenkin. Esikkoa kun aloin odottamaan, samaan aikaan mies sai koulupaikan. Valmistui nyt sitten ja töitä painanut menemään jo useamman kuukauden.

Miult voi ottaa ton TAYSin pois tuolta tiedoista! Muutto tulossa joka tapauksessa tässä (heti ku saa jotain varmuutta mistään), mut paikkakunta on ihan auki.. Vihaan tätä tyhjänpäällä olemista, ens kesään mennes pitää muuttaa pois, miehel elokuun loppuun asti töitä ja mie en kerrostaloon suostu enään muuttamaan. Hämeenlinnaan haluisin muuttaa, mutta en sit tiedä onko töiden puolesta järkevää, miehelle löytyy kyl töitä kaupungista kun kaupungista, mut miulle ei välttämättä : /

Devilii ja Tiiti 9+0
 
Toiveitavuodelle 2013 onnea hirmuisesti!!!
Hirmuisesti toivoin että olisikin vaan hematomaan liittyvä, olen tämän omani kanssa lukenut netistä että tuollainen "purkautuminen" on mahdollista. Mutta verimäärästä olisi voinut kuvitella että ne siinä aamuisessa ultrassa olisivat sen hematooman nähneet.
Sissille nyt paljon tarrasukkia!
 
Kkiitokset kaikille :heart:

Kozmic, joo, siis sano toi neuvolalääkäri (alle 30v kesäsijainen), että kokeneempi ultraaja varmaan osais sanoa istukan paikan tai verikohdan täältä, mutta hän ei osaa muutakun todeta raskauden ja mittailla yms. Eli sen vuoksi varmaankin meen ens viikolla sinne yksityiselle, sen verran se kuitenkin säikäytti :)
 
Toiveitavuodelle2013 Onnea hirmuisesti ja Sissille paljon vauvaliimaa! Ja tietenkin hyviä häitä! :flower:

Anu84 Aivan mahtava painonpudotus!!

Hennu Jaksamisia. Itse olin myös raskaana kun oma isoäitini kuoli, enkä edes päässyt hautajaisiin kun olin vuodelevossa.

Devilii Ompas kurjaa kun äitisi suhtautuu noin. Saako udella syytä moiseen käytökseen?

ON: Turvotus on laskenut, mutta edelleen on pahoinvointia. Väsymys tuli takaisin. Kaksi päivää oli todella hyviä, mutta nyt voisin mennä samantien päikkäreille.

M1n1 ja toukka 9+5
 
Hahaaa lukumaratooni suoritettu ja jokainen viesti lukastu mitä tänne on keritty kirjoittelemaan taas kun olin muissa maisemissa.
Voi ikävyys miten monta kurjaa uutista, olen todella pahoillani puolestanne.. :hug:
Onnittelut kaikille iloisia terveisiä saaneille ja onnellisen odotuksen olotilasta nauttiville..! :)

Ultrassa käyty ja Jami vastasi viikkoja ja sydänkin sykki, huh, ihanaa!!!!
Tosin en osaa täysin iloita raskaudestani, keskenmenot painavat sydämellä yhä...mutta TOIVOA ON!!! :)

Minä olen opettaja ja kesälomilla joten aika kiva sauma olla raskaana.. Tosin oireet ovat lieviä ja työntekokin onnistuisi, ei siinä mitään mutta nyt voi sitten rauhassa kasvatella mahaansa. Ja maha kasvaa.. :p ..näytän jo siltä että olisin reilusti yli puolenvälin raskaana... :D

On se epistä että teillä joillain on hirmusen rajuja oireita ja sitten on meitä joilla oireita tuskin huomaa.. Ja on se epistä että joillain maha kasvaa ja joillain ei, tirsk.. ;)

Nyt lähetään esikoisen kanssa leikkipuistoon, kunhan löydän mun kännyn...poitsu piilotti sen johonkin hohhoijakkaa.. :D

Pokusaj & Jami 8+0 POKS!!!!!

(käytän nyt ultrassa saatua laskettua aikaa mutta päivittelen sen sitten np-ultran jälkeen kun ei tiedä mihin suuntaan loppujen lopuksi heilahtaa)
 
Mitäh...en ollutkaan lukenut kaikkea, yksi sivu oli lukematta kun toi pikkunen jätkä tuli katkasemaan puuhani ja muisti pätkiiiiiiii pahasti... Toiveitavuodelle2013 voi ihana mitä uutisia, jeeeeeeee!!!! Ihania häitä teille!!! :heart: :heart: :heart:

Devilii...tosi kurja kuulla sun äidin suhtautumisesta, tosi outoa.. :( ..arrgghh..

Hennu86 voimia hirmusesti.. :hug:
 
toiveitavuodelle2013 ihanaa, onnea!

Itse laihdutin kanssa ennen raskautta koska PCOS oli vahva epäily ja epäsäännöllinen ja pitkä kierto, sekä ylipainoa. 2 kuukaudessa pudotin 5 kiloa. Paino ei ole juurikaan vielä noussut :)

Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti, kauheasti tuli esitteitä ja dvd sekä just tuo vau:n kirja missä oma puoli isälle ja äidille. en ole jaksanut sen kummemmin niitä vielä katsoa, väsyttää ihan kauheasti :D. Nyt odotellaan jännityksellä milloin on ultra :)!

Ajattelin nyt käyttää vhultrassa "selvinneitä"viikkoja ja neuvolassakin oltiin sitä mieltä, eli tänään olis 8+0 poks!
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Juu, siis mein äiti ei oo koskaan ollut kovinkaan lapsirakas ihminen ja sen huomaa siitä et mie oon ainokainen.. Veikkaan et esikon raskausuutinen oli sille järkytys joka tavalla. Olin seurustellut mieheni kanssa vasta muutaman kuukauden (tuntenut hänet kyllä 6vuotta ennen meidän seurustelua), olin muuttamassa juuri Tampereelle mieheni luokse ja varmaan meidän pärjääminen huolestutti äitiä, kun mies oli tosiaan vasta saanut opiskelupaikan.

Voi siis olla että äidin kommentti silloiseen raskausuutiseen oli vain silkkaa järkytystä, koska nyt jo hyväksyy Esikon hyvin, vaikkei tosiaan slissä häntä ole kertaakaan pitänyt.. mutta näillä eväillä mennään mitä ollaan saatu.

Sain äsken puhelun neuvolasta!!! Mulla odottaa sähköinen resepti pahoinvointilääkkeisiin ja huomenna saan hakea ne ku miehelle tulee tili :D

Niin ja miul on nälkä!!! Ihmeellinen tunne, siispä ruokaa nassuun nyt eikä heti :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kovasti toiveitavuodelle2013, mahtavia uutisia!

Tällä hetkellä olo on mahtava!
Mä niin täydellisesti uskon, että nää pahoinvointirannekkeet auttaa, sillä se ällötys möllötys olo on kokonaan kadonnut (tosin tulee vielä syötyä liian isoja annoksia ja sit tulee ähky!) Tänään oli jopa vaihteeks IHANAA tehdä ruokaa! Suosittelen ehdottomasti kaikille!!

Mutta muuten ei raskautta vielä huomaa mitenkään. Turvotus on kadonnut ja mahaa ei erota yhtään... Välillä tulee sellasia oloja, että onko tässä ees raskaana enää??
En tosin oo sitä sen enempää ajatellu, nautin nyt siitä, että ruoka taas alkaa maistumaan ja ei tartte käyttää aikaa kyykkien vessassa: onneksi ei mennyt sinne viikolle 16 asti, kuten 5v sitten.. :D (nyt kun hehkutan niin kohta oon sitten fanittamassa yötä vessan puolella...;))

Huominen labra-aika jännittää ihan sikana! Mä NIIIIIIIN inhoon kaikkii neuloja ja pitää vielä varmistella mihin noita sitten lähetellään.. Meiän neiti 4.5v on paljon reippaampi neulojen kanssa, joulun aikaan siltä jouduttiin ottaa 8 putkee verta, kun neuvolan mielestä 97cm ja 14 kg on liian pieni tuon ikäiseksi lapseksi.. Onhan se pienikokoinen, mutta näkisittepä kuinka pippurin ja jatkuvassa liikkeessä se on.. Ja ne ruokamäärät on hevosen kokosia.. Se vaan ei kasva.. (vuodessa tullut 3 cm ja 1 kg, joka on liian vähän, taas kerran..) Ressaa itseäkin niin entä toista sitten. Yhen kerran se on jo tokassu neuvolaan, että Älä alota, mä kasvan omaa tahtiani! :heart:
Nyt sitten 5v neuvolassa elokuussa päätetään miten jatketaan, en jaksais enää 3kk välein juosta neuvolassa (+ omat neuvolat ja vauvan tulevat neuvolat.. huh!)
Oon itekin niin pitkä ku 156cm, niin eihän mitenkään voi olla mahdollista, että neiti olisi jättisuuri.. :D Anteeks tää, meinas mennä taas hermo tuolla piinapenkissä.. :ashamed: (itseä helpotti, kiitos..)

Migreenikohtaukset on tulleet kiusaamaan.. Harmi, ettei toi ranneke oo siihen auttanut.. Meinasi eilen lähteä jalat alta kesken päivän, onneksi sain juuri ja juuri lapset sänkyihin ja koomasin sitten 2h piemässä ja kylmän pyyhkeen alla puoli kuolleena ja sit taas piti olla sata lasissa.. Rankkaa oli ja voi taivas päivä kesti yli neljään.. Näinä päivinä niin toivoisin, että ei tarttisi olla töissä ja vastuussa muistakin lapsista, mutta en saa kesken päivän ketään tänne tai lapsia kotiin, kun ei oo varahoitopaikkaa lähellä (16 km päässä lähin aukioleva päivystävä päiväkoti..!) Ensi viikko vielä ja sit koko kesä lomaa!! Mietitään sit syksyä kun sen aika on.. :D
Mä alan jo miettimään KESÄLOMAA.. Ajateltiin tänään alkaa lasten kanssa pesemään jo vähän leluja kesäsäilöön. Legot ja pehmolelut pesukoneeseen (lasten lempparihomma) ja keittiökalusteiden (ja muidenkin kovien tavaroiden) käsipesu on lasten mielestä jotain niin mahtavaa, että läträisvät vedellä vaikka joka päivä.. :p Mukavaa kun on apureita! Vielä kun joku siivoaisi meiän omien lasten huoneet niin olis huippua.. :D


Niina 9+5 (joko se on noin paljon? vau.. :D)
En oo keksiny mitää toukkanimee vielä, tahtoisin et lapset vois sen keksiä, mutta en oo vielä uskaltanu kertoo heille, kun jotenkin vielä pelottaa että on liian aikasta ja se että sit voikin tietää koko kylä.. :D kohta, kohta...
 
Minut saa poistaa listalta.Kävin aamulla ultrassa, ja pikkuinen ei ollut jaksanut enää elää. Kasvu oli pysähtyny 8 viikolla.Nyt olisi ollut 10vk. Huomenna meen sairaalaan ja aloitetaan lääkkeellinen tyhjennys.=( Kaikille tsemppiä odotukseen ja toivottavasti vauveli pysyy matkassa. =)

melin
 
voi ei melin, jaksamista :( :hug:

Ei kauheasti nyt antanu kyllä toivoa, vaikka hirveästi mulla ei vuotoa ole tullukaan, mutta kauhulla odotan ens viikon neuvolaa ja haluaisin jo pian ultraan tai sydänäänet kuulla!
 
melin ota osaa :heart:

Täällä on huonosti nukuttu yö takana, vuoto jatkuu toista päivää. Kirkasa verta, onneksi vaan tiputtelemalla tulee, mutta silti. Tosi kurja olo, aamu alkoi itkemällä. Mä niin toivon että kaikki on masussa hyvin. Taidan palata asiaan maanantaina kun jotain tietoa on enemmän, mukavaa loppuviikkoa mammat!

AnnCa ja masukki 11+0
 

Yhteistyössä