Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Kathii onnea pikku hauvasta, onpa suloinen :heart:

Itse rupesin eilen miettimään että apua jos vauva onkin koirille tai kissoille allerginen... Ihan niinku nyt tässä vaiheesta moisesta kannattaisi edes murehtia! :LOL:

Eilen muuten kun koira oli taas muhun liimautuneena ja mies rupesi jostain syystä mua tuijottamaan vihaisesti (vitsinä en muista mistä) niin mun ihana koirani rupesi sille murisemaan! Varsinainen!!! Tyttökoira ja oikea mammankulta se on ja aika moinen pelkuri luonteeltaan. Nauratti kyllä. Ihan varmasti johtuu tästä raskaudesta kun se on ollu nyt koko ajan helisemässä jos mä liikautan edes pikkusormea. Ihana ihana koirani :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Elisa
Elisa, tuu hakemaan vaan. :D Mul on parit housut eikä ne mahdu ku on tuosta tyttösestä vielä ne kymmenen raskauskiloa. :ashamed:

Huomenna olis labrapäivä. Pitäis samalla viedä virtsanäytteetkin. Mut eiköhän mul sit just nyt oo elämän eka hiivatulehdus! Voikohan se vaikuttaa niihin tuloksiin?? Ens viikolle ei saanut enää labra-aikoja varattua, vaan seuraavat ajat on vasta elokuussa ja siihen asti siis vaan jonotusmeiningillä. Enkä varmana lähde tuon pikkuisen kanssa jonottamaan.

Kuuntelin tänään dopplerilla ja ihan ku oisin hetken ajan sen pienen sykkeen kuullut. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Elisa
Aniit ihanaa että kaikki olikin hyvin!

Itse aloin täällä nyt miettimään, että miten ne Nt-ultrat ja verikokeet menikään. Mulla on 9+4 eli ens viikon tiistaina neuvola ja silloin otetaan ne verikokeet. Millon se ultra sitten pitäisi olla?? Että olisi siis oikeaan aikaan tehty? Esikoisen neuvola kortista katoin niin nt ultra on ollut viikoilla 12+5 mutta otetaanko se verikoe sitten silloin nt ultra päivänäkin? En muista yhtään kävinkö viimeksi ennen ultraa verikokeissa myös. Minusta täällä on otettu silloin viikolla 9+4. Ja neuvola täti sanoi kun soitin ajan aikaisemmin että sillon tiistaina otetaan.. Äääs ihan sekasin nyt. Mutta tänään poks poks 9+0! :heart:
 
xxxx jos äiti o miinus ja vauva positiivista veriryhmää, nii eka raskaus menee jees. mutta seuraaville alkaa muodostoon vasta-aineita ja se sikiö saattaa mennä aneemiseks. En mää muute miettis tätäkää, mut ko mulla o se yks km. ollu ja sen jälkeen en saanu sitä rokotetta, että mites tuolla pärjäillään.

niin ja Väärä hälytys Mää mitää vauvan syäntä sieltä kuullu, oma sydän laskimon kautta varmaanki. Ainaki mies niin meinas.. Eli ko se oli oikealla puolella tosi alhaalla nii kyl se mahto mun oma sydän liikehtiä siellä.
 
melin Voi surkeus! :hug:

aniit Ihanaa! :heart:

Olis niin kiva itsekin saada noita sydänääniä kuunneltua, mutta en taida raskia tilata sitä doppleria ittelle. Olis niin paljon muitakin tärkeämpiä rahareikiä. :ashamed: Ei oo kellään tutulla edes että saisin lainaan. No, ehkä neuvolassa sitten kuullaan kunhan taas tuhannen vuoden päästä mennään sinne. Hermostuttaa verikokeet jo etukäteen, mä oon niin piikkikammoinen että jokakerta saa hoitaja mua elvytellä siitä penkistä kun menee maailma mustaksi. :ashamed: Hohhoijaa. Onneksi siihenkin vielä hetki, heinäkuun alussa piikitellään.

Mulle ainakin uni maistuu. :D Iltaisin viimestään 21 kömmin nukkumaan eikä tarvi kauan unta haeskella. Aamuisin en meinaa millään päästä ylös. Useina aamuina oon tehnyt nousua peräti 45min ennenkuin saanut silmät edes kunnolla auki. Onneksi on liukuva työaika, myöhästyisin muuten jokaikinen aamu. :D Kyllä olis niin ihana jäädä jo lomille, mutta mitäs kuttua, mulla se työaika vaan pitenee kesäksi. No, heinäkuussa sitten siintelee loma. =)

Riemukasta viikonloppua!

Nöhveli & pikkumöykky 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
xxxo Veriryhmä ei vaikuta raskauteen mitenkään, siis sillä ei ole merkitystä oletko A, B vai O-veriryhmään kuuluva. Mutta sillä on merkitystä oletko rh-positiivinen vai rh-negatiivinen äiti. Jos olet rh-negatiivinen äiti, niin sinulta katsotaan kolme kertaa verikokeet raskauden aikana, ja etenkin sitä muodostuuko vasta-aineita. Jos vasta-aineita muodostuu, niin siinä tapauksessa voidaan katsoa myös isän veriryhmä. Mutta muuten jos kaikki ok, niin isän veriryhmää ei katsota sen kummemmin :).

LeenaT hiivatulehduksen ei pitäisi vaikuttaa virsakokeen tulokseen. Hyvä alapesu ennen näytteen antoa kannattaa muistaa :).

aliisa10 Meilläpäin ultra tehdään 11+0-13+6 viikoilla, mutta näissäkin paikkakunnasta riippuen voi olla eroa. Nt-verikokeet otetaan vain yleensä kerran, ja meillä päin pitää olla otettuna ennen ultraa, ja otetaan siis meillä oman tk:n labrassa.

mimmilii 9+0 ( :heart:)
 
Viimeksi muokattu:
Nöhveli makso 50 euroa se kotidoppleri postikuluineen ja sen geelin kanssa, mutta se geelin asian ajais kuulemma perusrasvakin :)
Ukko eilen kuunteli omaa sydäntäänki ja sitte kokeili kuuluuko ikkunan läpi esim. naapurien äänet... huoh :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
millimolli kyllä sä sit tiedät kun vauvan sykkeen löydät se on niiiiin nopea jumputus! :heart:

Mulla meni koko eilinen kun ostin uuden puhelimen nokian lumia 900... kyllä ei ufompaa puhelinta oo... koko illan yritin omaa musiikkia koneelta soittoääneksi niin ei onnistu!!!!

Anu ja pienoinen 8+4 :heart:
 
Kathii Onnea hauvavauvasta. :heart:

aliisa10 Meillä otetaan neuvolassa verikoe josta tutkitaan veriryhmä ja kaikki "kupat", HIV yms. Np-ultra on 11-13 viikolla, jos haluaa veriseulan se pitää ottaa viimeistään rv12 (Medisonar). Täällä otetaan ensin verikoe ja sitten np-ultraan tai voi tehdä sen toisinkin päin tehdä. Tyksissä mennään ensin np-ultraan ja sen jälkene veriseulaan labraan.

Nöhveli Mullakin tekee todella tiukkaa nousta aamuisin ylös. Olen konttorirotta niin työaika on 8-16. Sitä ennen vien pojan hoitoon. Eilen meinasin ihan väkisin nukahtaa viiden aikaan. Oli pakko valvoa kun piti mennä vielä jätskiautolle illalla.

ON: Heti kun liikkuu vähän enemmän, tulee menkkamaisia jomotuksia. Nyt olisi kyllä menkkojen aika. Nyt en kyllä hehkuta pahoinvoinnin loppumisesta. Tein niin eilen ja sain sen kaksin verroin pahempana takaisin. Tänä aamuna oli hilkulla etten pysäyttänyt autoa bussipysäkille. Siinä olisi ollut takapenkkiläinen ihmeissään ku äiti oksentaa.

M1n1 ja toukka 9+6
 
Mulla taas herääminen on nykyisin kertaheitolla pim ja ylös. Jos herään en saa uudelleen unta. Ennen tappelin herätyskellon kanssa, että nousenko ylös vai en. Mutta nykysten herään jo ko mies herää. Vastavuoroisesti meen saman vuorokauden puolella jo nukkumaan viimeistään kello 23.00 olen unten mailla, mikä sekin on pienoinen ihme tämmöselle yökukkujalle, joka jakoi ennen sanomalehtiä yöllä sen takia ettei kuitenkaan nukkunu :)
 
M1n1 mä ei eilen ennen ultraa oksensin vessassa ja poika tuli siihen viereen pitään samanlaista ääntä. :D Ei voinu ku nauraa.. :D

Kotidopleri mulla on lainassa. Kaveri anto sen jo ajat sitten että kun joskus tarviit -ajatuksella. En kyl aio vielä aikoihin koittaa. Esikoisesta mulla ei sellasta ollu. Enkä oikeestaan kaivannutkaan. Kerran kävin neuvolassa sydänäänet kuuntelemassa kunnei poju ollu liikkunu pitkään aikaan. Mulla on sen verran ylipainoo etten tiedä kuuluuko ees kovin nopsaan.

Piti tänään aamulla soitella neuvolaan ja vaikka mihin. NO, nukuttiin puol kymppiin..soittoajat ohi. :D Lähinnä nyt on se että tartten neuvolan lähetteen istukkabiopsiaan ja kun en tiedä miten hyvin TYKSiin saa aikoja nyt kesällä niin..
 
niin piti vielä kirjottaa että mä oon vielä muutaman kuukauden pojan kanssa kotona ja sit meen takas töihin kun on ns. pakko, hoitovapaa on sit kokonaisuudessaan käytetty. :) Mut jos nyt kaikki menee hyvin niin ehdin olla jouluun asti vaan töissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
ultrasta ja veriseulasta Täällä HUS alueella (ainakin helsingissä) molemmat otetaan samana päivänä ja eilen kun kyslein voisiko mun ultraa aikaistaa kun ollaan lähdössä reissuun niin sanoi että jotta molemmat voidaan ottaa on aikaa vain viikko 11-12. Mä olisin halunnut ultran 10+3, muta veriseulaa ei voi silloin ottaa. Joudutaan siis viikon lomailun jälkeen palaamaan yhdenksi ylksi ja aamupäiväksi kotiin ultraa vartan. Tosin mielelläänhän sen sinällään tekee, onhan se meidän 10vuotis päiväkin, mutta nuo lapset pitäisi saada jonnekin hoitoon eikä me edes olla kerrottu kellekään :( Kai se on mun äidille kerrottava. Lisäksi ollaan sillon mäkillä, joten jos äiti suostuisi sinne tulemaan. Ultraan tj 3 viikkoa :)

En muuten saanut sitä ä-poliaikaakaan muutettua.. M1n1 laitettiinko sulla ekaneuvolassa lähete jo ä-polille? saitko jo aikaa? Mulle kun sillon FM jäkitarkastuksessa erikoislääkäri sanoi että seuranta siirtyy heille rv 24 ja toi mun aika on rv 28. Ne sanoi että heillä Kättärillä on sellainen tapa ja lääkäri on tuon ajan antanut. aikaa siihen ekana käyntiin on varattu 1-2 tuntia :D Kuinkahan sekopäinen sitä on jo tuossa vaiheessa...

S ja :heart: 8+3
 
Moikka moi!

Väsymys painaa päälle. Esikko on päättänyt et 6 aikaan ylös, no mie mamma hautaudun viel sohvalle nukkumaan koiranunta (herään joka kolahdukseen ja rapinaan jne).. yleensä 9 aikaan saan itseni ylös sohvalta, sit ollaankin hereil miltein puolille öillä, joskus nukahdan kyl aiemmin.

Tänään loppuu pönttöjumalan palvominen!! Hypin riemusta täällä jo valmiiksi, neuvolatäti eilen soitti et resepti on nyt laitettu mulle, kuha mis tulee töistä, niin päästään hakeen ihanat ja jumalaiset, helpottavat pillerit miulle..

Töihin miekin haluan mennä, esikolle jo päiväkotipaikkakin hankittu, mut katsotaan nyt huoliiko kukaan miuta muuatmaks kuukaudeks töihin, yleensä koulunkäyntiavustajat halutaan koko lukuvuodeksi, eikä vain muutamaksi kuukaudeksi.

Huomenna pääsee katsomaan sellasia muutaman vrk:n ikäisiä koiravauvoja :heart:

Mutta näillä mennään (lakupussi nokan edessä et saa verenpaineet pidettyä koholla, ku huimaa koko ajan)

Devilii ja Tiiti 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
haimi
Olin käymässä meidän perhekerhossa ja meinasin jopa jäädä kotiin kun en löytänyt sopivaa turvotuksenpeittämispaitaa itselleni. Noh, sitten pistin vaan trikoon, kun muitakaan ei löytynyt ja ajattelin että hoikistelen vaan mahdollisimman paljon..

Siellä kerhossa sitten yks puolituttu tuli onnittelemaan :D Kysyin, että ootko lukenut mun blogia niin sanoi että eii ku kyllähän sen nyt jo huomaa :D Sanoin vaan että meen vasta rv9, että turvotusta tää on niin sano että mut huomas kasvoista että oon hoikistunut ja että vatsa tasainen pallo.. :D

Eli ensimmäinen, kenelle jääty kiinni vatsan takia :D

Hapankorppuja oon syönyt tässä nyt paripäivää ja on muuten hyviä :D Vähän voita ja juustosiivu ja rousk rousk <3

Teddybear- Mitkäs voinnit siellä päin on? En ole huomannut että olisit kirjotellut vähään aikaan.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja M1n1
Santtu Lähete meni heti ekalla neuvolakäynnillä joka oli heti plussauksen jälkeen olisko ollut rv5? (nyt en voi tarkistaa neuvolakortista kun olen töissä). Menen 28.06. TYKSiin np-ultraan, veriseulaan ja siellä päätetään/ilmoitetaan jatkosta. Viimeisessä raskaudessa olisin ollut rv22 lähtien äippäpolin asiakas. Miten mäkin muistelen että eka käynti olisi ollut vasta rv26? Neuvolalääkäriä mun ei ole pakko tavata kun olen äippäpolin asiakas koko ajan. Verikokeita otetaan pitkin raskautta.

M1n1 ja toukka 9+6
 
Kiitos kaikille vastauksista. millimolli meillä päin siis on samanlailla kuin teillä. Eli se veriseula näyte otetaan nyt kun on neuvola tiistaina omassa tks:ssa ei vasta siellä ultrassa. Näissä on kyllä aika paljon vaihteluja sitten miten toimivat näyden kanssa.
 
Heips kaikki!

En ole ehtinyt kirjoitella, kun on ollut yhtä takkua tää elämä. Tiistaina kuoli miehen isoäiti ja keskiviikkona miehen vanhempi tytär oli pelleillyt viinan kanssa niin, että virkavalta joutui puuttumaan asiaan. Huh...

Meillä Reppulin kanssa asiat melko hyvin, pahoinvoinnin rippeet on jäljellä, mutta odotan niitä laantuvaksi parin viikon sisällä, maanantaina ajattelin mennä töihin :)

Millaisia juhannussuunnitelmia teillä on? Me grillaamme täällä kotona, siskoni tulee miehensä kanssa ja äitini. Onneksi hautajaisia venytetään viikolla, niin saavat lapset nauttia juhannuksesta rauhassa.

T: Suerte ja Reppuli 10+2
 

Yhteistyössä