Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

heippa heii! pitkästä aikaa täällä kun oltiin tossa ulkomailla ja sitten on tällä viikolla ollut vaan töitä ja vielä kerran töitä.

tänään oli nt-ultra, voi rakas se siellä vaan polskutteli <3 jalat oli piiiiitkät, taitaa tulla malli :D tuli heti tyttöolo! mies kyllä vannoo pojan nimeen, heh. tosiaan nyt siis ei kuitenkaan mitattu sitä niskaturvotusta, kun hän oli joku puoltoista milliä liian pieni tähän mittaukseen ja ilmeisesti myös verikokeisiin!! jotka oon siis jo ottanu.. no eiku toistamiseen vaan piikille :D ja uus ultra-aika saatiin 27 päivä :) ihanaa oli kuitenkin nähä pieni <3 <3 olin niin liikuttunu ku näin heti että se liikku kun ruutuun saatiin näkyviin, että hymy perseessä onki menty loppu päivä.

oksensin muuten ekan kerran tiistaina! sillon 9+5.. toivottavasti tästä ei nyt ala yrjööminen. pari kertaa sen jälkeen ollu olo että taas lentää. mietin noita verikokeita, että pitäskö vaan sanoo etten jaksa mennä uusiks niihin verikokeisiin, kun mulle on ihan sama mitä ne tulokset on, keskeytystä en tee. muuten vauvelilla oli kaikki paikallaan mitä nyt pitääkin. leukaluukin näky hienosti siellä :D oon nyt niin täpinöissä etten muusta osaa puhua enkä muuta muista... parempi yritys taas ens kerralla!

vähän ilkeeltä tuntuu kyllä hehkutella kun taas on huonoja uutisia saatu, pahoittelut siis teille ;( mutta toiveitavuodelle2013 ja aniit onnea kauheesti!!!! meinasinki käydä kirjottamassa tosta verenvuodosta että meijänki äitillä tuli verta mun veljeä oottaessa viikolla 13 kuulemma ku härän kurkusta. iso hematooma vaan vaivas ja veli synty terveenä ja on vieläkin oikein terve! :D

väsymys on jotain NIIN kauheeta että nukahtelen melkeen istualteen töissä ja ärtynyt olo on vieläki, johtuen just väsymyksestä hmh.. no toivottavasti helpottas, lueskelin kyl jostai et ekal kolmanneksella alin hb sais olla 110 ja mulla oli 113. tuskin on hurjasti tosta noussukkaan. noh nyt syömään MANNAPUUROA, kiitos teijän jotka sitä hehkutitte aijemmin tällä viikolla:)

pikkumini & rakas 10+1 (mun arvio osu paljon lähempään ku neuvolatädin ;) eli itse aattelin nyt olevan 10+0 ja neuvola tosiaan sen 11+3)

eli mut saa päivittää uus laskettuaika 10.1.2013 <3 ja ultraaja sanoi että se ei tästä enää muutu.
 
Heissan!

NT-ultrassa käyty ja siellä se pikku vipeltäjä köllötteli ja vilkutteli! Ei kyllä malttanut olla lainkaan paikallaan :heart: Kätilö (joka oli muuten maailman ehkä ihanin ihminen) sanoikin, että minne sillä nyt tuntuu olevan kiire. Kaikki kunnossa, kuva löytyi heti kun mokkulan vatsan päälle laittoi. Sydän sykki kovasti. Ihana tunne, kertakaikkiaan! Mittaa vipeltäjällä 51mm, sen mukaan viikkoja olisi nyt jo 11+6 vaikka neuvolan ja omien laskujen mukaan 11+2 mutta laskettua aikaa ei 4 päivän heitolla aleta HUS:ssa muuttamaan. Mitähän viikkoja tässä nyt sitten laskisi :) Pääasia et kaikki ok. JES! Veriseulat otettu, kätilöopistolla otetaan siis ultran jälkeen.

Uutinen on julkaistu lähiperheelle, kaikki ottaneet uutisen tosi iloisena vastaan. Myös veljeni ja käly, jotka omasta enkelistä joutuivat vasta luopumaan. Kukaan ei vaan tajunnut meidän salamatkustajavihjausta ensin :D

Helpotus kun reissuun voi lähteä hyvillä mielin. Vielä kun pahoinvointikin alkaa väistyä! Kunhan vaan muistaa syödä ja juoda säännöllisesti. Huomisen jälkeen postailenkin toiselta mantereelta. Tähän foorumiin alkaa olla jo niin addiktoitunut, että kuulumiset nyt ainakin täytyy päästä lukemaan! :cool: eihän siitä mitään tulisi, jos kolmeen viikkoon ei sais vertaistukea.

Ihanaa viikonloppua kaikille! Voikaa paksusti!

:wave:

xxxo & vipeltäjä 11+2 (tai 11+6)
 
Voi itku miten surullisia uutisia täällä on paljon ollut,halaus ja voimia kaikille!

Onneksi on ollut myös hyviäkin uutisia,jippiii Toiveitavuodelle2013Muutama oli käynyt jo Nt-ultrassakin,onnea hyvistä uutisista,hurjaa aika rientää...oman ajan sain juhannusviikon jälkeen,jännittää.

Meillä remppa jatkuu,jatkuu ja jatkuu...puhuitte tuossa mitä tekee mieli,mulla pitkään teki mieli tuplajuustohampurilaista. Sitten kun vihdoin ja viimein sain sen x2 :p petyin niin suuresti, se oli pahaa ( mun täytyy olla kipeeks tulossa kun noin sanon ). Nyt himoitsemani lasagne on uunissa katsotaan kuin käy...

Mulla ei tuommoista kotidoppleria ole enkä aatellut ostaakkaan...sanotaan että toista odottavat saattavat tuntea potkut jo aikasemmin,sitä niiiiiiiiin odotellessa <3 ( jasitten tuossa kohta on jo ultrakin taas)

Säikähdin tuossa oli niin oireeton päivä ykspäivä,mutta seuraavana päivänä tuli jällee etovaolo ja repäsykivut kehiin...

Ranskis ja pätkis 10+2 jeee sitä on siirrytty kaksinumeroiselle luvulle! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Elisa ja Pokusaj
doppleri tuli tänään (onneksi!) ja eka yritys tehty, varmaan puoli tuntia yritettiin miehen kans, mutta ei saatu kuuluviin ääniä. Noh, ehkä nyt on vähä aikasta, mutta kivaa oli kuitenki! :) Mieski pari kertaa kuuli jumputusta, mutta totesin että se on vaan mun sydän :D illalla uusiksi, aina kerran pari päiväs niin kauan että kuuluu :whistle:

Härregyyd kun aika menee, jotku on käyny jo nt-ultrassakin!! mulla olis vielä päälle kolme viikkoa siihen asti, neuvola onneksi jo tiistaina :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Peikko meilläki kuulu oikealta tosi alhaalta vaa laskimon kautta oma syke :)
Anu tällä palstalla tais olla että stressais sikiötä, muualta en ole kuullutkaan asiasta. EIkä ne sitä sais myyä jos ois vaarallinen vähänkään. Kuitenkin samaa myydään jenkeissä ja olis pikkuset oikeusjutut niskassa niillä :)
 
Meil menee tääl niin, et verikokeisiin saa men vasta ku rv10 on poksuttu, sit ultra tehdään rv11-13+6 ja seuraavan saa sit valita et tehdäänkö aiemmin milloin voi keskeyttää vai myöhemmin milloin ei ole mitään mahdollisuutta keskeyttää.. Esikosta pääsin ultraan 11+2, mut nyt mennään vasta 12+4.. Sit vasta saadaan selvyyttä onko ketään matkassa. Onneksi en ehdi ajattelemaan koko asiaa kun saa taas taistella esikon allergioiden kanssa. Tää jos mikä on uuvuttavaa. Nyt on eliminoituna pähkinä, tomaatti ja saksanpähkinä.. täl hetkel allergialistalla on jo porkkana, johanneksenleipäpuujauhe ja kissat (onneksi ei koirat)
 
mutki muuten ultrattiin vatsan päältä. olin jo valmistautunu ottamaan housut pois :D hyvin näky heti mahanki päältä ja sai otettuu mitat sun muut. vähä säikyin ku alko heiluttelee mun mahaa oikee kunnolla että sai pikkusen kääntymään, hah.
mulle neuvolas sanottiin että mee vaan niihin verikokeisiin sillo ku ite haluut ja nyt sitte ultrassa sanottiin että ens viikolla pitäs käydä. on se ny saaaa... ku ei ees saman kaupungin sisältä saa samoja ohjeita.

me taidetaa juhannukseks mennä vaan miehen siskon ja hänen perheensä luo, toivottavasti on hyvä sää ni sais vihdoin vähä aurinkoo otettuu! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Jee jee viikonloppu! Olen aivan loppu taas fyysisesti.. Väsyttää niin pirusti, kai täytyy vain myöntää itselle, että raskaus vie mun voimia. Mutta hyvää viikonloppua kaikille!!

Ultrasta ja veriseuloista, meillä Kemissä (Länsi-Pohjan keskussairaalalla) tehdään niin, että ensin varataan aika nt-ultraan ja sitten kun se aika on selvillä pitää itse varata aika seuloihin, jotka otetaan 1-1½ viikkoa ennen ultraa. Mulla on esim. ensi viikon ke seulat ja sitten juhannuksen jälkeisen viikon torstaina ultra.

kathii & vekara 10+3
 
Höh, eilen hematooman kontrolliultra ja se oli yhä saman kokoinen 2cm. Eli 10 pv lisää makoilua tiedossa... :(

Pari päivää teki ihan hyvää levätä mutta nyt kyllä rupee jo ottamaan koville! Yritän olla miettimättä että kesäkuun alussa olen aloittanut uudet hommat, uusi pomo ei ole noteerannut koko poissaolo asiaa (sitä varmaan v...ttaa).

Netistä olen lukenut ettei ainakaan Suomessa mistään hematomista laiteta sairaslomille... Vaan ehkä tämä lekuri haluaa olla ylivarovainen kun tätä raskautta tosiaan on yritetty se vaivaiset 7 vuotta ja kun olen tälläisen ikäloppu :whistle:

Joka tapauksessa oli kiva kun ruudulla vilahti Maurice ja siellä pieni sydän pamppaili hienosti!

Viikonloppuja kaikille!

Kozmic ja Maurice 8+6
 
R86
Hui kun kesti lukea teidän kaikki kuulumiset. Mun piti aloittaa jostain sivulta 16, kun en ole miltei viikkoon täällä käynyt. Olin 5pv 7-12-vuotiaiden lasten kanssa seurakunnan leirillä ja täytyy sanoa, että ne ihanat lapset vei kyllä kaikki mehut :) Kyseessä oli päiväleiri, joka alkoi klo 9 ja loppui klo 16, mutta tuo aikaväli oli niin täynnä touhua, että illat ja yöt meni nukkuessa. Siihen kun ympätään vielä reilun tunnin työmatka suuntaansa ruuhkassa ajaen ni ei ihme varmaan, että oli ihan piipussa... En jaksanut edes lukea teidän kuulumisia ennen kuin nyt.

Ja kyllä täällä on jännitysnäytelmää teillä riittänytkin, hyvässä ja pahassa. Ihanaa, että toiviksella, Suertella ja aniitilla kaikki oli lopulta hyvin :) Harmi, että keskenmenojakin oli vielä tullut :( :hug: kaikille tarvitseville. Ja kathiille onnittelut karvaisesta söpöliinistä :)

Eipä mulle nyt tuota leiriä ja nukkumista kummempaa kuulu. Tosiaan töiden lisäksi päivät on kuluneet nukkuen. Tulin kotiin aina joskus n. 17.30-18, sitten söin ja jotain kasilta sänkyyn vaan loikoilemaan. Siihenhän sitä nukahdettiin viimeistään ysiltä :) Mies on onneksi ollut ymmärtäväinen. Ruoka on odottanut valmiina, kun olen kotiin tullut. Onhan mies kotona ennen mua, n. klo 16.30.

Väsymystä lukuunottamatta täälläkin ollaan aika oireettomia. Joskus satunnaisesti vähän nippaisee alavatsasta. Itseänikin pelottaa keskeytynyt keskenmeno. Mieluummin ottais keskenmenon kunnon verenvuodoilla ni olis selvä tapaus eikä turhaan kiintyisi lisää vauvaan. Meinaan nyt alkanut jotenkin tulla suhde tähän vauvaan. Silittelen häntä massun läpi ja juttelen, vaikkei hän nyt varmaan vielä tunne tai kuule mitään. Eilen jopa ostin hälle ensimmäisen vaatteen. Sellaisen kirkkaanvihreän unihaalarin, jossa kaikenlaisia valkoisia elukoita. Oli Prisman alessa -30 % ni pakko saada :)

Ollaan jopa nimiä alettu miettiä. Jos hän olisi tyttö, niin hänestä varmaan tulisi Emilia Anna Elisa. Emilia oli mieheni ehdotus ja anoppi varmaan ilahtuisi ikihyviksi. Halusi aina antaa lapselle nimeksi Emilia, jos saisi tytön. Sai kuitenkin kaksi poikaa. Anna puolestaan on edesmenneen mummoni nimi ja Elisa tulee Raamatun Elisabetista. Ei haluta antaa tuota Elisabetia, koska meillä on tavallinen -nen-loppuinen suomalainen sukunimi. Poikanimet on vielä työn alla. Tosin olen aika varma, että tää on tyttö. Gyne arveli ovulaation tapahtuneen sellaisena aikana, että edellisestä kerrasta oli jotain 3-5 pv. Eikös vain tyttösiittiöt elä yleensä noin kauan? Jees, meni vähän oftopic...

Nyt pitäis lähteä kauppaan tekemään viikon ruokaostokset. Pää lyö ihan tyhjää, että mitä ruokaa sitä tekisi. Ainakin noita mannasuurimoita ja jotain mansikkasoppaa pitää kyllä ostaa :p

R86 ja Vipeltäjä 9+1 (hui, eilen poksuttiin ja nyt jo 10. viikko meneillään :eek:)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
R86 Mulla ei ole mitään hajua kumpi olis tulossa. Yritettiin melkeen kaks vuotta ja kaikki muut kierrot o selvillä millo ollaa tehty mitäkin. Mut just ko luovutin niin tapahtuikin tämä tyyppi ja en tietenkää pistänyt mitää aikoja ovis jne. enää ylös.

Eilen iski semmoinen, että entä jos seulonnoissa näkyy jotaki huolestuttavaa. Että mitäs sitten. Meillä on kuitenkin sillo NT-ultran aikaan menossa jo 12+1 eli sillo ei vois enää keskeyttää. Ei sillä, että haluaisinkaan, mutta mies meinas, että olis tarpeen. Sanoin sille, että ei sitä enää siinä vaiheessa voi, se sit mietti, että miks sinne sitten mennään. Tietenkin jos käy ilmi, että se ei eläis ollenkaan niin sitten saattaisin valita keskeytyksen. Olisko se liian rankkaa odotella 9kk ja sitten joutua luopumaan. Vai onko parempi rakastaa ja menettää, kuin, että ei koskaan rakastaisi? Miehen vanhemmat on joutuneet hautaan viemään päivän ikäisen, esikoisensa. UGH! En halua ees ajatella tämmösiä.
Olen kohtuu huolestunut oireettomuudesta. Pienoista väsymystä ja tukkoista nenää ja verenvuotoa nenästä lukuunottamatta mitään ei ole havaittavissa. Eilen ja tänään on taas välillä käynyt menkkajomotuksia. Tissitkin on suurimmaks osaks aivan normaalit.
 
anu84 mulla sykkeet löytyy jo selvästi häpyluun yläpuolelta, tuosta alavatsalta. Huomaa kyllä, että pikkuinen vaihtelee paikkaa ja eri päivinä voi löytyä vähän eri kohdista. :) Viikkoja mulla siis nyt 11+1, mutta pienemmillä viikoilla ne on löytyneet ihan häpyluun yläpuolelta. Saikohan tästä nyt mitään selvyyttä. ;)

R86 meiltä löytyy poika, joka on saanut alkunsa kuusi päivää ennen ovulaatiota. ;) Monestihan sitä sanotaan, että tyttösiittiöt olisi pitempi ikäisiä. Mutta taitaa tämä meidän poika olla poikkeus joka vahvistaa säännön. :D

Lynette ja viides muru 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: anu84 ja Pokusaj
millimolli
ja Kathii mie en oo Kemistä mutta lähi kunnasta ja käyn nt-ultran länskässä ja mulla on samanlainen ohjeistus ainakin jos nyt esikoisen mukaan mennään eli veriseula 9+4 ja sit on ollu nt-ultra 12+5. Nyt tiistaina on neuvola ja sillon selviää millon pitää varata nt-ultra tällä kertaa. Mutta veikkaan että sinne viikkojen 11-13 väliin. Jännä että Kemin sisällä on noinkin eri ohjeet :).
 

Yhteistyössä