Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

millimolli, maha saattaa hytkyä siinä oman sykkeen tahdissa, ku vatsa-aortta pumppaa siinä meneen. Mullaki vähän saattaa hytkyä jos on ihan rauhassa selällään.

Adora mitä neuvolassa sanottiin? Toivottavasti hyviä uutisia!

Repäsykipuja nää varmaan sitten just on. Kaipa näitä oli esikoistaki odottaessa, mutten vaan enää muista :)

Nimiä on kyllä meilläki mietitty. Esikoisen nimi on Roope ja jotain siihen sopivaa kyllä varmaan toiselle laitetaan. Tosin voihan siinä käydä niinki, että vaikka kuin päättää varmaks jonku nimen, mutta jos lapsi ei näytäkkään just siltä, ni nimi vaihtuu sitte vielä syntymän jälkeen.

Elisa 9+5
 
Heips!

Adoralle tsempit <3 toivotaan, että kaikki olis hyvin... :/

Tänään tuli kutsu (np)ultraan! 9.7 eli vielä 2 viikkoa aikaa :) onhan tuo ensimmäinen ultra se np-ultra? :D

Mies ei alkoholia käytä juurikaan varsinkaan nyt raskausaikana, onneks ei tarvi olla siitä siis huolissaan :) Aina kysyy luvan jos johonki ois menossa...

Mä ostin parit äitiysvaatteet ja äitiyslegginssejä olen käyttänyt jo suht. ahkeraan ovat niiiiin mukavat päällä ja muutenkin kun on ennestäänkin jo mahaa, on kiva kun ei housut purista :)

Tänään kävin ostamassa kesälomareissua varten toppi-mallisen uikkariyläosan ja alaosan :) jotenkin arastelen sitä mahan näyttämistä sitten rannalla :D

Nimiä ollaan ahkerasti mietitty mutta ei ole vielä juurikaan lukkoon lyöty paitsi ehkä tytön nimi ja toinen nimi pojalle. Haluaisin vähän "erikoisemman" kuin perussuomalaisen nimen kun lapsesta tulee osaksi venäläinen. Mutta kuitenkin sellaisen nimen joka on suomessa helppo lausua... en henk.koht ymmärrä miksi suomalainen nimeää lapsen esim. brookeksi tai johnnyksi? ellei sitten lapsi nyt ole vaikka puoliks britti :D

Saisiko tuon mun sairaalan poistaa listalta? Rupesin nyt jälkikäteen vähän pelkäämään tuota yksityisyyttä kuitenkin :D

Lissu&pöpö 9+4
 
Suerte Mä en nuku mahallaan, mutta esim sohvalla läppärillä ollessa oon mahalla tai jos luen lehtiä. Vielä ei siis paina mitenkään, enkä osaa kohtua tunnustellakkaan.

Nimistä Meillä on mietitty nimet jo seuraaville viidelle lapselle, joten kysymys on vaan siitä tuleeko sitten tyttö vai poika. :D Tyttö nimellä ei tosin ole ihan varmaa toista nimeä.

Tänään oli labra ja huhhuh! Mä oon aina ollut piikkikammoinen ja tännekkin niitä ohuista verisuonista jollekkin mainitsin, mutta ikinä ei ole tullut näin huono olo! Pistämisen ajan sai pidettyä itseni rentona, enkä voinut pahoin siitäkään, vaikka näin, että otti yhteensä neljä putkiloa verta, mutta heti, kun piikki lähti kädestä, niin kaikki vaan alko sumeta. Sain soperrettua, että voinko hetken vielä istahtaa, ja lääkäri pisti tuolia makuuasentoon. Istuin siinä ja yritin kattella eteenpäin, mutta en meinannut nähdä yhtään mitään. Hoitaja vaan hoki, että pidä silmät auki. Lopulta se toi mulle vettä ja totes, että väri ainakin palas kasvoille. Jäin siihne istuskelemaan vielä, koska olin yksin autolla matkas. Hyi, en odota kovinkaan innolla tulevaa sokerirasitusta! :(

Postista tipahti myös aika nt-ultraan, joka onkin sitten ma 9.7. Kivaa. :) Ja sitten taas parin viikon päästä ultra omassa neuvolassa. Kiva, kun saa tiheästi tarkistaa, onko kaikki hyvin. :)

Raskaudesta alkaa tietää jo kaikki ja nyt ne juorut alkaa varmaan juostakkin, kun kerroin kummitädilleni, joka kuuluu semmoiseen juorusiskosporukkaan että! :) Mutta mitä tätä enää salailla. Iloinen uutinen kumminkin. :)

Teddy ja pipana 10+5
 
Hah. Mun on nyt pakko kysyä, että onko np- ja nt-ultra eri asia vai sama ultra, jolle on vain tullut kaksi eri lyhennettä. Täällä ainakin toiset puhuu nt:stä ja toiset np:stä ja mä en enää tiedä mitä ittekkään käyttäisin. :)
 
Adoralle kovasti oottelen iloisia uutisia :heart:

ON ja ällövaroitus. Täällä myös pientä vuotoa, osittain johtunee sunnuntai aamun touhuiluista. Eilen illasta oli rusehtavaa vuotoa, tänään töissä ei mitään. Äsken vessassa käydessä paperiin tuli kirkkaampaa vuotoa ja "limaa". En voi sanoa että olis ollu mitään hyytymiä. Mahakipuja ei ole. Mutta pienoinen pelko perseessä että pieleen menee taas :(. En nyt sen enempää rupee panikoimaan. Kattelen tilannetta pari päivää ja jos ei vuoto laannu nii otan yhteyttä neuvolaan.

Olisin tänään menny labraan, mutta kuinkas sattukaan nii on kesäloma-ajat, joten en kerenny :mad:. Kauheella kiireellä töistä lähin että varmasti kerkeen, nii paskan ketut :D. Meen sit huomenna aamusta het seittemältä roikkumaan kahvaan. Nyt olis tarkotus ottaa labrat nt-ultraa varten...

Ja tänään tuli astetta verran kovempi etovuus töissä, joten joutu mennä morjestaa pönttöä :(.

Fossiili ja perillinen 9+2
 
ihan pikasesti kirjotan vaan että on mulla aina näkyny vatsan pomppiminen sydämensykkeen tahdissa :D ja täällä on tuntunu kohtu tossa jo yli viikon muistaakseni, viikkoja siis 11+4 mut mulla on eteenpäin kallistunu kohtu, en sit tiiä vaikuttaako. pystyn kuitenki mahallaan nukkumaan, enemmän painaa noi tissit siinä asennossa :D

eilen kun makasin kylelläni jalat koukussa niin tuntu semmonen parin sentin "patti" tossa ihan alamahan sivulla(siis ei kädellä vaan mahassa tunsin) ja aattelen että siellä se muutaman sentin mittanen vauveli oli, olkoon totuus mikä tahansa :heart: mulla siis nyt tällä 11+ viikolla sydämensykkeet on löytyny ihan samantien kun dopplerin saa vatsalle eikä tarvii työnnellä sitä tonne häpyluun alle tai mitään, vaan kuuluu jo MELKEEN tosta häpyluun ja navan puolesta välistä :) musta tuntuu et mun on vaikee tästä omasta alamakkarasta tunnistaa kumpi on sitä kasvavaa vauvamasua ja kumpi läskiä, mutta nyt huomasin ettei tiukillakaan housuilla saa masua lyttyyn ja alkaa jo tosiaan pullahtamaan pikkusen esiin. onneks ulkopuolisen silmissä näyttää kuitenki vielä ihan läskiltä hahhah.

mini & vaava 11+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Anteeksi näin myöhäinen ilmoitus, istuin kuuteen asti päivystyksessä !!

Mutta MEIDÄN VAUVA VOI ERITTÄIN HYVIN :heart:
Sydän sykki, koko vastasi viikkoja, eikä mitään keskenmenoon viittaavaa löytynyt.
Kahden maissa lääkäri löysi kohdunsuulta rusehtavaa vuotoa, jota tuli pikkuhousunsuojaankin. Mutta gynekologinen erikoislääkäri päivystyksessä ei enää löytänyt tippakaan verta, eikä löytänyt verenvuodolle syytä. Kehoitti olemaan levon kannalla pari päivää.

Niiiin Onnellinen Adora rv 9+6 :)
 
Adora Mahtava homma!

Täällä on alkanut jo se paljon pelätty mahan taputteleminen.. MUR!!! Isä juhannuksena taputteli, että hei vaan sinnekin. Tilanne oli ohi niin nopeasti etten ehtinyt ärähtämään.

Kamala väsy vieläkin Juhannuksen jäljiltä. Viime yönä nukuin 13 tuntia. Tosin valvoin 3-4 välillä tunnin, mies heräsi silloin ylös. Tais olla sillä liskojen yö, Juhannuksen jäljiltä :)

Niin ja kotidopplerilla ei vieläkää kuulu mitään. Tai sitten mun hermot ei vaa riitä etsimään tarpeeks kauaa :)

Tämä alkais nyt miettimään, että söiskö marinetteja ja ranskalaisia vai hakisiko kenties lakritsi jäätelöä. Kestosuosikiksi on muodostunut earl grey maidolla.

Millimolli 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
voi adora, ihana juttu! Ja antaa toivoa myös niille, joilla jos jonkinmoista vuotoa on ollut tai on.. :)

millimolli, samoilla viikoilla mennään, eikä mullakaan äänet kuulu.. Kuulevinani olen ollut jotain, mutta en allekirjoita vielä vauvan ääniä löytäneeni :D

Mulle ei ole liha oikein maistunut.. Jauheliha ja pekoni on ehkä ainoat, muuten oli kyllä juhannuksena vähän nälkä kun joka päivää oli kasleria tms, yöks... Mulla on normaalistikin sellasia kausia kun jotku ruuat ei vaan mene alas, esim. kanaa ei tehnyt mieli melkein puoleen vuoteen jostain syystä! Hankala on keksiä sitte ruokia, miehelläki menee välillä hermo :p

Tänään ostin taas pari vauvanvaatetta, kun oli alennuksia..:ashamed: (tästä se sitten alkaa)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Peikko mie sain rintapumpun, tukivyön mahalle, parit housut ja toppapuvun vauvalle kaverilta. Oli vähä semmone, että älä vielä anna niitä ko o niin vähä viikkoja vielä :)

Mie meen ens viikon perjantaina ostoksille nt-ultran jälkeen, jos on aihetta. Eli jos tyyppi o elossa ja kunnossa niin sitten aukeaa ostoshanat ja ostan ittellenikin vaatteita :)

Mie oksennan ulos nykysi jossei maku miellytä. Voikastike on nyt pannassa, kuin myös makkarat, sianliha.
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89 ja Pokusaj
huomenia tännekin :)

ihania uutisia adora :heart:

peikko89 mää oon ostannu ekat vauvanvaatteet jo ennen ku olin ees raskaana :LOL: että semmosta.. mut toisaalta mää oonki tyyppi joka raskautuu ku ees ajattelee asiaa...

tänään ois se odotettu np-ultra, vähän jännittää kyl... ja vieläkään en tiiä et otettaisko musta ne down-veriseulat vai ei ja verikokeisiin meno ois heti ultran jälkeen...
varasin tos just mulle ja ukolle kylpyläloman täksi viikonlopuksi, ku mun isot menee isälleen to-su :) saadaan vähän kahdenkeskistä aikaa :heart:

tT ja Nipsu-N 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Heippa!

Olisiko mitään vinkkejä, mistä saisi foolihappoa? Joku ihan perusruoka tai herkku, mitä olisi helppo tehdä? Olen aika kehno kokki, enkä ole tehnyt kovin paljon erilaisia ruokia..
En jostain syystä pysty syömään monivitamiinia, oksennan tabletit ulos. Yritin syödä minisun mamaa mutta sama juttu..

Huomenna olis vuorossa np-ultra puoli kahden aikoihin, ja samalla meen verikokeisiin ja muihin. Sain huomiseksi myös hammaslääkärin, kaikki ovat samassa paikassa peräjälkeen :)

Juhannuksena oltiin mökillä ja tultiin eilen vasta kotiin. Tuli kyl sen verran syötyä grilliherkkuja, et maha pömpöttää nyt tuplasti enempi ku aiemmin. Mut ihanaa, ku se ei haittaa ollenkaan :) Lauantaina ollaan lähdössä viikoksi ulkomaanreissuun, ja hirvittää jo nyt, miten selviin syömisrajoituksien kanssa. Sen lisäksi mul on vielä sairaan herkkä maha, joten grilliherkkukilot varmaan ropisee ihan hyvin pois :)

Bumsu 10+6
 
Mulla on alkanu pahoinvointi oikein kunnolla. Eilen kärsin siitä melkein koko päivän. Nyt yritin aamulla tulla syömään mahd pian mut ei auttanu sekään. :( No, hyvän asian vuoks pitää kärsiä. :) Harmi vaan kun meillä ois lapsen juhlat tulossa ja pitäs siivota ja leipoo mut musta ei oo mihinkään.

Aniit 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Piti ihan käydä vilkaisemassa tuolla odotuspuolella, että milloinka tein sen plussatestin. Eli testiin oli tullut plussa 20.5. ja ultraajan mukaan raskautuminen ois tapahtunut 17.5. Eliiii.....kolmessa päivässä testi ois näyttänyt plussaa??? :O No ei kait. Eli pidän laskettuna aikana neuvolassa saamaani aikaa, 25.1.2013. Minut saa lisätä listaan! :) Uskaltaudun tulla tänne, ensi viikolla olisi kuitenkin jo neuvolakin. Eikä se viime viikkoinen ultra oikeastaan keskittynyt sikiöön, vain siihen vuodon alkuperään. Eikä syytä löytynyt.

Voi ällö, ikäkö tässä tekee tehtäväänsä. Ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut näin huonoa oloa, tää on jotain aivan hirvittävää. Ei tule oksennus, mutta koko ajan pitäis olla jotain suussa, jotta ei puske tuskanhikeä kun niin kourii syvältä mahaa. Edellisellä kerralla kyllä oli sillä tavalla huono olo, että paino laski, kun aloin välttelemään joitain ruokia. Mutta ei näin kauheeta. Eikö tämä jo vois loppua?? =) ja kuitenkin tämän pitäisi olla ihan hyvä merkki, eikö. Vuotoa kun aina silloin tällöin on, jää paperiin pyyhkiessä.

Vilipi/30/4./LKS
 
Bumsu, "foolihappoa on runsaasti tuoreissa vihreissä kasviksissa ja hedelmissä. Hyviä lähteitä ovatkin maapähkinät, salaatti, pinaatti, parsakaali, porkkana, paprika sekä herneet ja pavut. Myös täysjyväviljatuotteet, liha ja sisäelimet sekä maitotaloustuotteet sisältävät foolihappoa." (Kopsattu netistä.)
Mutta siksi suositellaan foolihappolisää, koska yleensä raskaana oleva ei saa ravinnosta tarpeeksi foolihappoa. Apteekistahan saa myös ihan pelkkää foolihappoa, ei tarvii olla monivitamiini. Nolona myönnän, että mulla on nyt jäänyt kaikki ylimääräiset vitamiinit syömättä. Niin kävi viimeksikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj

Yhteistyössä