Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

aby
Hei taas!

En ole nyt vähään aikaan kerennyt tänne kirjoitella kun on ollut niin paljon kaikkea muuta meneillään. Asunto myyty, seuraavan asunnon vuokrasopimus allekirjoitettu ja talo tilattu. Ensi vuoden toukokuussa pitäisi päästä muuttamaan uuteen taloon! Mutta sitä ennen tosiaan vielä muutto kaupungin keskustaan nyt heinä-elokuun vaihteessa. Mä vihaan muuttamista, ja erityisesti sitä pakkaamista!

fossiili suurensuuret pahoittelut :hug:

Peikko89 unihaalari on sellainen yksiosainen kokohaalari, yleensä ohutta puuvillaa. Siinä on napitus tai vetskari edessä.

haimi koitin lähettää sulle yv:tä koskien fb-ryhmää, mutta en ole varma lähtikö se eteenpäin, kun lähetetyt-kansioon ei viestiä ainakaan ilmaantunut.

Äitiyspakkausta en aio ottaa. Esikoisen aikana sen otin ja kovassa käytössä kyllä oli. Nyt haluan itse valita vaatteet vauvalle. Tykkään kirkkaista väreistä, ja äitiyspakkauksen vaatteet ovat makuuni liian haaleita ja vaaleita. Meidän kakkosen oli tarkoitus jäädä viimeiseksi lapseksemme, joten ehdittiin luopua kaikista vauvan tarvikkeista ennen tätä raskautta. Kaikki on siis ostettava uudelleen. Pitää kai lähteä kirppiksiä kiertämään.

Liikunnasta oli ollut puhetta. Mulla oli lääkärineuvola tällä viikolla. Kysyin lääkäriltä liikunnasta, lähinnä näistä mun harrastuksista (kuntosali, spinning, bodypump). Hän vakuutti mulle, että kaikki liikunta, paitsi laitesukellus on sallittua. Eikä mitään sykerajoja ole, joten spinningissäkin saa paahtaa menemään niin kovaa kuin jaksaa. Kunhan liikunta tuntuu hyvältä, ei sillä voi vahingoittaa sikiötä.

Vuotoja on myös ollut monella. Mulla ei ole ollut, mutta lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi, että kohdunsuulla oli ektopiaa (verestävät limakalvot?), joka on kuulemma aivan tavallista synnyttäneille naisille. Sanoi, että kohdunsuu saattaa alkaa herkästi vuotamaan yhdynnän tai liikunnan jälkeen, mutta tämä on aivan vaaratonta, eikä sitä pidä säikähtää.

Painoa on tullut lisää jo melkein kolme kiloa, ja oma olemus ällöttää. Vaikeaa löytää mitään päällepantavaa, kun kaikki housut ahdistaa reisistä ja vyötäröltä. Vinkkejä kevyistä herkuista otetaan vastaan!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

aby 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Ihme yökukkuminen alkanut mulla. Todella ärsyttävää :kieh:
Herään 4-5 maissa ja valvon tunnin pyörien. Viime yönä oli myös kovempia menkkamaisia jomotuksia ja kurkin vessassa tuleeko verta. Ei ole tullut, mutta kivut jo pelkästään pistää huolestumaan (kun sitä vuotoakin on tällä viikolla pariin otteeseen ollut).

Hankinnoista, äitiysvaatteet, vauvan vaatteet ym.
Äippävaatteita
oli pakko alkaa ostelemaan tällä viikolla. H&M:ltä löyty hyvät kesäiset pellavahousut alesta 15e ja samaan tyyliin sininen paita/tunika. Sovitin myös H&M:llä niitä "pussihousuja", netistä löytyy farkkukankaisena, mutta liikkeessä oli mustana, beigenä ja sinisenä. Tosi kivan oloset oli jalassa, mutta koko 34 oli loppu (käyn tänään katsomassa olisiko tullut niitä lisää).
2 äitiysleggarit on kans. Paidoissa pyrin pärjäämään vielä ainakin tämän kesän normivaatteilla, perus pitkät topit ja tunikat menee hyvin pienen mahan kanssa. Syksyllä sitten enemmän paitaostoksia :)
Vauvan vaatteita
Ostin viime raskaudessa (kkm 03/2012) muutaman. Pari kietaisubodyä, unihaalari, velourhousuja.. kaikki alesta ja vauvakuume aikanakin tuli muutama neutraalin värinen vaate ostettua. Nyt en (km pelkoisena) osta ennen nt-ultraa mitään. Edellisiltä lapsilta (2kpl) ei ole jäljellä niitä ihan vauvavaatteita.
Muut hankinnat
Emmaljungan Ceroxit on vm. 2007, Ikean Hemnes pinnasänky, kantoliina ja TrippTrapp löytyy ihan uudenveroisina. Turvakaukalo oli kuopuksella lainassa siskolta, joten se täytyy hankkia ja siihen ehdottomasti haluan turvakaukalopussin, helpottaakseen vastasyntyneen pukemista autoreissuille :)

Kotona vauvan synnyttyä
Olen ainakin 2-vuoteen asti. Esikoinen oli 2v2kk kun aloitti hoidossa, kuopus 1v10kk (oli 10pv/kk ekan vuoden ajan). Miehen vuorotyö mahdollistaa myös että kuopus on edelleen vajaa 5-vuotiaana ollut vain 15pv/kk hoidossa, aina on ollut 2-3 pv kotipäiviä isin kanssa arkena. Itse kun olen päiväkodissa töissä ja hoitelen myös niitä pienimpiä, eli pienin meilläkin on alle vuoden ja alle 2-vuotiaita on 6. Niin ei se ole minusta pienen paikka se päiväkoti. Perhepäivähoito vielä jokseenkin parempi vaihtoehto, jota suosittelisinkin pienemmille.

Me ollaan totuttu kituuttamaan pienelläkin rahalla, ensin miehen opiskellessa, sitten minun opiskellessa. Aina on löytynyt kohteita mistä säästää jotta ei ole tarvinnut sitä pientä laittaa hoitoon. Ja eipä ole ollut lapsilla pulaa vaatteista, ruuasta tai mistään muustakaan. Odotan jo malttamattomana taas kotiäitiyttä! Olen myös aktiivinen perhekahvila vetäjä ollut kotivuosina ja muutenkin mukana, äiti+lapsi jutuissa, käsityökerhoissa jne. Myös jaksan harrastaa silloin enemmän, eli odotan taas pääseväni liikunnan pariin kunnolla.

Tulipas purkaus siitä aiheesta :D Ja loppuun totean että tiedän että joskus on vain pakko laittaa se lapsi hoitoon ja vaikkei olisikaan, jokainen tekee omalle perheelleen sopivan ratkaisun näissä asioissa. Minusta tärkeintä että on sinut sen oman päätöksensä kanssa :)

Sitten HUOM!
Aika moni on maininnut poikaoloista ja tyttöoloista, mutta ei ole laittanut niitä väreillä, jotkut kylläkin tummennettuna. Itselleni ainakin on epäselvää nyt kuka haluaa sen lisättävän listaan ;) Voisi vaikka mainita jos sen haluaa/ei halua listaan tai tosiaan käyttää vaikka värejä, niin helpottaa kohta alkavaa päivittämistäni :D -Kiitos-

Adora 10+4 kai
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Olipas Fb-ryhmä saanut keskustelua aikaan. Itsekin kyllä mietin sitä, että toisaalta olisi mukava liittyä, mutta pari asiaa vielä mietityttää. Vaikka mulla viikkoja jo sen verran, että toivoisi kaiken menevän hyvin, niin tää raskaus on ollut vielä salaisuus ja tulee varmaan vielä hetken olemaankin ja haluaisin niin olevan. Ja enemmän mietityttää se, että vaikka koen mielestäni olleeni täällä palstalla melko aktiivinen, niin meillä on jo kuitenkin neljä pientä lasta, joiden kanssa arki voi ajoittain olla melko hektistä. Ja jos sitten tulisikin pitempiä taukoja kirjoittelussa, niin en haluaisi, että mua sen takia ruvettaisiin pitämään muiden kyttääjänä ja siksi heitettäisiin porukasta ulos. Mietin ehkä hetken. Ja olisi se mukava, ettei tämä pino aivan kuivuisi kokoon, kun satavarmasti tämä ainakin hiljenee fb-ryhmän myötä. Tykkään kirjoitella myös täällä. :)

anu84 tässä kohtaa tuntuu nuo erot viikoissa vielä noin isoilta, jos on laskettu aika alkukuusta verrattuna loppukuuhun. :) Mutta tasaisen varmasti perästä tuutte. :)

Hankinnoista niitä ei paljoa tarvitse tehdä. Kaikkea löytyy aikalailla. :) Kyllä sitä silti joka kerta tulee uudelle vauvallekin jotain omaa uutta hankittua. :) Äitiyspakkausta en ota, kaksi kertaa oon ottanut, mutta kolmoselle ja nelosellekaan en enää ottanut. Tälläkin kerralla hommaan sillä rahalla itse sitten vauvalle jotain. Vauvanvaatteita löytää mun mielestä tosi hyvin käytettyinä ja ovat ihan uudenveroisiakin, jos ovat olleet vain esim. yhdellä lapsella käytössä. Käyttöaika on niin lyhyt, ettei ne siinä ajassa ehdi mihinkään kulua. Mutta hankintoja teen vasta paljon myöhemmin. :)

Mukavat viikonloput kaikille!! :)

Lynette ja viides muru 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Aby mulla on kans ektopiaa, vaikka tämä onki eka lapsi mulle. Ei kyllä mitää verta oo koskaan tullut. Paitsi sillo, ko oli joskus clue-soluja, mutta sillon kävi muutenkin kipeää.

Anu tunnustan kärsiväni samasta vaivasta. Käyn joka päivä vessassa tarkistamassa, ettei vaa olis verta se vuoto. Ja ei ole tähän mennessä ollut.

Hankinnoista Sain yhen paidan ja kahdet housut itselleni, kuin myös tukivyön mahalle. Sitten sain toppahaalaripussin kaukaloon, pari anatomista tuttia, rintapumpun, maidonkerääjän jne. jne. Siis yritin kyllä sanoa, että en vielä tarviis niitä ottaa vastaan, mutta näin vaa tavaraa kertyy :)

Mies tuli eilen illalla kotiin ja tänään se jo aamusta heti lähtikin takas. Laitoin sille äsken tekstaria, kun huomasin mikä päivä tänään on. Ollaan nääs seurusteltu 4 vuotta nyt !

Olen jonkinsortin pienen nuhan ehtiny hommata itselleni. En tykkää siitä yhtään. Pihalla on semmoinen keli, etten mene pihalle hyihyi! Eli jälleen kerran sisäpäivä. Koska on lauantai edes telkkari ei kykene viihyttämään minua, joten jos kaivaisin raivaussahan esille ja alkaisin siivoamaan täällä.
 
Anu, ihan normaalia on tuo valkovuoto.

Joku kyseli, milloin tehtiin hankintoja aikaisempien lapsien kohdalla. Mä ostin huuto.netistä tytölle vaunut jo ennen nt-ultraa! :D Joo olin vähän innoissani ja täysin varma, että se lapsi meille suodaan. Muut hankinnat tehtiin sitten vähän myöhemmin vähitellen.
Oikeastaan kaikki on hankittu käytettynä. Kaukalon, telakan ja matkarattaat löysin kans huuto.netistä ja ne oli sopivasti vielä tässä kotikaupungissa. Pinnasänky on mun siskon vanha, syöttötuoli jälleen taas huutiksesta. Vaatteet on siskon, veljen (mun äitillä on vielä melko pikkuiset lapsoset) ja Elisan lapsen vanhoja. Lisäks oon ostanut kirppareilta, ja ihan vain muutaman vaatteen uutena. Hoitopöytää ei oo, vaan alusta kylppärin tason päällä. Muiltakin tutuilta ollaan jotain saatu. Miehen serkun äiti antoi sitterin, kun se oli hänen lapsenlapsillaan jäänyt käyttämättä. Ja tuolta serkulta sain ilmaiseksi kantoliinan kun fb:ssä huutelin, että oisko jollain myydä sellaista. En oo nähnyt tarpeellisena ostaa kaikkea uutena, menis vaan turhaa rahaa siihen. Mutta toki oon tarkistanut kunnon, esim. kaukalosta. Turvallisuus on kuitenkin tärkeintä. Vaik onhan kaikki uusikin kyl tosi ihanaa. :)

Onnea M1n1lle hääpäivänä! :heart:

Lynette, minäkin mietin tuossa, että mikä on sitä aktiivista kirjoittamista.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Eli ryhmässä on vaatimuksina nämä asiat: Olet rehellinen ja luotettava. Aktiivinen lukija JA kirjoittaja. Et kerro ryhmän sisäisiä asioita ulkopuolisille, etkä myöskään kopio ryhmästä mitään mihinkään. Ryhmässä todennäköisesti käydään jossain vaiheessa aika henkilökohtaisiakin asioita läpi ja siksi edellä mainitut on tärkeitä muistaa.

Noi on mun mielestä hyvät 'säännöt' ja tosiaan mun puolesta ryhmään saa liittyä vielä myöhemminkin! :)
haimi lisäisitkö tämän myös ryhmän esittelyyn :)
 
Viimeksi muokattu:
yrittämisestä: hassua sanoa yrittämiseksi kun ei tosiaan mitään yritetty.. multa loppu maaliskuussa pillereistä resepti enkä saa sitä uusittua migreenin takia, kun e-pillereitä ei sais syödä jos on migreeniä (minipillereitä en ota aknetaipumuksen takia, ja e-pilleritkin mulla oli alunperin nimenomaan aknen hoitoon..) joten ehkäsy vaan jäi. kyllä niitä kondomeja aina PITI ostaa mut ei vissiin sit ostettu :D eli heti tokasta kierrosta olinkin jo raskaana.

FB-ryhmä: mustakin on tosi tyhmää että sillä on näin kauhea kiire, mitä se haittaa jos joku lueskelee täällä juttuja kun ollaan nimettömiä?? kai sen nyt jokanen ties ensi kerran kirjottaessaan että tällasilla palstoilla on kaikilla mahis lukea.. haluisin siis liittyä, mutta en vielä. ikävä sanoa mutta ei oo harvinaista että 12 viikonki jälkeen sattuu ja tapahtuu.. ja iso osa ryhmästä on vasta muutaman viikon päästä niillä 12 viikolla.

OLOISTA: ekaa siis ootan ja en tiiä mistä tää tyttöolo tuli. Mun sisko joka on mua pari kk edellä raskaudessa sano heti alusta asti että niillä on kyllä poika ihan satavarmasti, ei epäilystäkään ja ultrassa poika sitten tosiaan kääns pyllynsä heti ruutuun ja pallit näky niin ettei vanhemmillekkaan jääny epäilystä. Mun raskaudesta hän sitten sano heti aluks että tyttö tulee ja meijän ekan ultranki jälkeen jäi ajatus että on se tyttö.. niin tytön näkönen :D

Paino: jonka sanoin nousseen ekaan neuvolaan 2-3kg niin on laskenut takaisin vanhoihin lukuihin (JESS), mutta maha jatkaa kasvamista. ihan hölmö olo kun näin aikasin jo alkaa näkymään, kun tuntuu että muut on vaan silleen "höpöhöpö oo mahollista ees näkyä vielä, vedä sisään se!" :D työvaatteet oikeen korostaa tätä ja oon huomannukki joidenkin silmien tätä alamahalihomista tuijotelleen. vatsan sisäänvetäminenkin tuntuu muuten ilkeeltä hyh.

istukan paikka: näytti olevan vähän etuseinässä (musta se näytti olevan enemmän siellä ylhäällä kohdussa kun rakon paikkasta katottiin se), mutta varmasti tietää kuulemma vasta rakenneultrassa (tästäkin mulle tuli vähän ankee olo siitä ultraajasta, kun tuntuu että muut tietää istukan paikan jo nt ultran jälkeen??). en siltikään pysty kieltämään sitä faktaa että mulla on tuntemuksia alavatsalla. siis ne on oikeesti NIIIIIN Pieniä että niitä ei edes voi kuunnella. Yhtäkkiä saatan jotakin möyrintää tietyissä asennoissa tuntea (esim autoa ajaessa, kylellään maatessa) semmosta iihan iihan heikkoa ja heti kun yrittää oikein kuunnella niin ei siitä tule muuta kuin turhautumista.

Pikkumini & vauva 12+2 <3
 
ja me muuten aletaan saamaan uutta äitiyspakkausta! kun mun mielestä nyt tähän syksyyn asti jaetaan 2011 pakkausta kun sitä oli niin paljon ja sit syksystä eteen päin tulee 2013 pakkaus jossa on se design-laatikko ?? kelan sivuilla just luki että ne kesällä nyt kilpailuttaa yhtiöitä niistä pakkauksen sisällöistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Nyt toi facebook saa täällä jo "riitaa" aikaan, ja mä en nyt henk. koht (sanon suoraan mitä ajattelen) niin ymmärrä sitä että miksi ei myöhemmin otettas joukkoon, kun nyt on paljon jotka ei halua liittyä vielä... Eihän tossa ole mitään järkeä et täällä ollaan tiivis ryhmä ja sitte yhtäkkiä ei pääsekkään faceen mukaan kun haluaa????!!!! Ei mee mun järkeen, ja samoten toi et joku tietty lukumäärä montako??? :D En tajua!! :D Mutta nyt ei kukaan ota nokkiinsa, vaan sanoin mitä ajattelin!!
anu84 mä oon ihmetellyt aivan samaa...varsinkin kun Haimin kutsu oli lämmin ja selkeä eikä siinä ollut mitään aikarajaa tms..
Että siis yhtäkkiäkö muututtais kauheiks ämmiks tuolla facessa..ööö..ei huolittais ketään mukaan ja heivattais ulos hetikohta..no ei halvattu sentään.. :) Sit mä lähen menee sieltä!! :p

Eikä facessa tarte ryhtyä mitenkään superaktiiviseks.. Siis ihan samallalailla siellä saapi käyttäytyä kuin täällä, terkkuja voipi heitellä kun ehtii, eiköhän se ole selvä! :heart:

Harmittaa kun tämä otettiin niin negatiivisesti aluksi ja itsellä tuli paha mieli kun aloin alunperin kyselemään..

Ajatukseni oli vain että kommunikaatio välillämme paranisi ja voisimme käydä keskustelua keskenämme huomattavasti vaivattomammin kuin täällä..koska siis ai lav juu ja välillä jää kommentoimatta koska ei vain ehdi tuonne välin kommentoimaan..tai tekstiä tulee niin paljon että vahingossa jää jotain huomaamatta näin hassuhormoneissaan..

Ymmärrän kyllä ettei face kaikkia kiinnosta ja that`s all right mutta jos se jotakuta meistä kiinnostaa niin eikö sekin ole ihan o.k. vai mitä..
Jokainen tekee omat valintansa. Ja täällä porukkaa riittää joten en usko että tämä ketju tähän kutistuu, onhan jo moni ollut selkeän "facevastainen" kirjoituksissaan. :)
Kuitenkin täällä voi näppärästi kirjoitella nimimerkin takaa!! :)

Joku jo ilmoitti vähän tyyliin että "kun noilla on kiire" niin perustetaan oma ryhmämme sitten heinäkuussa faceen...no hö mä ainakin tahdon kuulla mitä teille kuuluu ja tuun sitte siihenkin mukaan jos huolitte heh..?
......Mutta siis tää ajatus toivottavasti juonsi toivottavasti juurensa jostakin vanhoista tapahtuneista muista faceketjuista..siis etteikö tuohon meidän faceketjuun ehtisi muka myöhemmin liittyä enää mukaan...no kyllä ehtii, niinhän Haimi heti informoi selvästi.

Ja mun kanta "kiireeseen" on se että kukin saa tehdä ratkaisunsa asioissa nopeammin tai hitaammin, kaikki ajallaan ja tyylillään. :heart: Raskauteen nää asiat ei vaikuta millään lailla ja kyllä se vauva sieltä tosiaan tupsahtaa tupiimme, hypittiin me yhdellä tai kahdella jalalla tai toimittiin sitten kuinka toimittiin.. ;)



Hennu86: papakoe raskauden aikana on riskaabelia kuten jo tuolla todettiinkin kun siinä mennään kohdunsuuta ärsyttämään, mullakin tuli joku ikävuosikutsu mutta jää nyt väliin. Viime koe otettu joskus tammikuussa 2010 heheh, ups.. :p

Hankinnoista: kävin H&M:lla etsiskelemässä housuja ja järkytyin miten sääreni ovat KUIN ELEFANTIN!!! No ehkei muiden silmissä niin tai no mies jo naureskeli että kurvit ovat loiventuneet olemattomiin hahhahaaaa.. En löytänyt housuja järkytyksissäni mutta pari ale-paitaa tarttui mukaani! Ja kylläpä noi alepaidat korostavat karttuneita kilojani, apua!! :D

M1n1: Onneaonneaonneaaaaaa puuhääpäivän johdosta!!! :heart::heart: ..meilläkin on viikon päästä 5-vuotishääpäivä, hih.. :)

adora: Jotenkin meni vahingossa ohi tuhruilut...huh sentään saisivat nyt loppua moiset, onneksi ovat taas kaikonneet??? Ja kivutkin nyt hemmettiin sieltä!! :( :hug:
Ja ihana kun teillä on ollut mahdollisuus hoitaa lapsenne pitkään kotona, toivottavasti meilläkin talous järjestyy ja ukko saa töitä jotta minäkin voisin jäädä nyt pidemmäksi aikaa kotiin pikkukakkosen synnyttyä.. :) Kyllä minustakin koti on paras paikka hoitaa pienokaisia, aina vaan perheiden tilanteet eivät salli kotihoitoa..

ja poikaolo poikaolo...toinen poitsu ois poikaa!! ÖÖKS :LOL: ..veri sori, olipa huono kjeh kjeh..

Vauvan vaatteista: Esikoista ootellessa ja toiveillessa se pari vuotta tuli osteltua ihan hirmu kasat vauvan vaatteita huutonetistä vaikka raskautta ei kuulunut.. Eli noita terapiavauvanvaatteita riittää.. :D ..mutta pakko ostaa jotain söpöä pientä uutta uusretroa kyllä kunhan alkaa tuo vauvaolo varmistumaan ja masu kasvamaan.. :)

Tyttöylläri: Aika hauska jos oiskin tyttö tulossa...ois kyllä ihana ostella jotain söpöä vaaleanpunaista ja kimallusta tms.. Joku pieni ballerinan tutu oiiiiiii.. :heart:

Meinaatteko kysyä sukupuolta rakenneultrassa..? :) Luulen että meillä ei voida olla utelematta hihih... Tosin joka paikassa eivät kai ultrassa kerrokaan vaikka haluttaisiin..

Pokusaj&Vintiö 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: Aniit ja anu84
Pokusaj mie vähä lueskelin siihen malliin, että olivat perustamassa siksi toista ryhmää, kun alkoi keskustelu olemaan siihen malliin että otetaan mukaan tyyliin vaan 55 tyyppiä ja jossei jaksakaan koko ajan kommentoida nii pistetään pihalle. Mutta nuo seikathan selveni onneks jo pois :)

PAPA-koe Multa gyne kysy huhtikuussa, koska o viimeks otettu ja koska oli otettu 12/2010 niin ei alettu ottamaan. Sano, että kerkeää ens vuonnakin. Muutenki täälläpäin ei niitä oteta kauhean ahkerasti :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
FB-ryhmä: mustakin on tosi tyhmää että sillä on näin kauhea kiire, mitä se haittaa jos joku lueskelee täällä juttuja kun ollaan nimettömiä?? kai sen nyt jokanen ties ensi kerran kirjottaessaan että tällasilla palstoilla on kaikilla mahis lukea.. haluisin siis liittyä, mutta en vielä. ikävä sanoa mutta ei oo harvinaista että 12 viikonki jälkeen sattuu ja tapahtuu.. ja iso osa ryhmästä on vasta muutaman viikon päästä niillä 12 viikolla.
Juu on totta että myöhemmilläkin viikoilla sattu ja tapahtuu.. Juuri niiden kokemusten takia en tällä julkisella palstalla kovin paljoa halua kirjoitella vaan mielummin suljetussa fb-ryhmässä.

Uteliaat voivat kysellä enemmän fb-ryhmässä tai fb kautta yv.
 
Pokusaj mie vähä lueskelin siihen malliin, että olivat perustamassa siksi toista ryhmää, kun alkoi keskustelu olemaan siihen malliin että otetaan mukaan tyyliin vaan 55 tyyppiä ja jossei jaksakaan koko ajan kommentoida nii pistetään pihalle. Mutta nuo seikathan selveni onneks jo pois :)
Se olin minä joka puhuin siitä että voisi heti alussa tehdä säännöt selviksi. Tehdäänkö raja minkä jälkeen ei oteta vai ei, toisessa ryhmäsäs kun rajaksi vedettiin 55. Sanoin etten tarjoita että meidän pitää sama raja vetää, mutta heti alussa on säännöistä sovittava. Tehtiin nyt tikusta asiaa vaikka pointtini oli vaan se, että säännöt ovat heti kaikilla selvillä ja ryhmä olisi tarkoitettu aktiivisille. Ja näinhän asia nyt on. Voisiko tämän nyt antaa olla ja ihmisten its epäättä tulevatko mukaan vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Niin itse haluan nyt nauttia kun olen raskaana ja jos kolmas keskenmeno peräkkäin pamahtaa niin en voi sille mitään mutta nyt täällä ja tuolla kirjoitellaan kun siltä tuntuu! :)

Tutulla oli km rv13, työkaverilla rv17 ja ystävällä kohtukuolema rv27.. Perhetutulla pienokainen menehtyi parin päivän ikäisenä.. :'(

Eli ei turvallisia viikkoja olekaan ja minua ei haittaa jos raskaudesta osataan iloita varhaisessa vaiheessakin ja ollaan turhia murehtimatta. :)

Jos murheita sitten tulee niin itketään yhdessä.. :heart:

Pokusaj&Vintiö 10+3
 
Minun mielestä faceryhmän voi perustaa mutta itse en tosiaan (ainakaan nyt tuntuu) halua sinne liittyä kun tykkään anonyymina kirjoitella. En usko että palsta sen takia kuivuu tai sitten kirjottelen itsekseni tänne :D

Aiotaan kysyä sukupuoli ultrassa mutta sehän on hassua kun siihen ei sitten voi täysin luottaa... mutta kyllä me se haluttais tietää :)

Äitiyspakkauksen otan kun ei tosiaan noita tarvikkeita juurikaan vielä ole, ja se on arvokkaampi kuin se raha. Kiva saada se uusi pakkaus kanssa nyt ;)

Pokusaj samaa äitini sanoo koko ajan että nyt saa ja pitää olla onnellinen kun on aihetta, sit murehditaan jos jotain käy. Haluaisi kertoa koko maailmalle että hänestä tulee mummu ja oli kuulemma mua odottaessaan kertoillut aika aikaisessa vaiheessa ihmisille. :D Ajateltiin miehen kanssa ruveta nyt np-ultran jälkeen kertomaan, olispa se jo! (9.7)

Lissu&pöpö 10+2 (kai?)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Onnea m1n1 ja millimolli!

Joku siitä avioliitosta ja nopeasta kihlauksesta jutusteli.. Me mentiin tuon ihanuuteni kans kihloihin kolmen viikon seurustelun jälkeen ja nyt ollaan reilu kuus vuotta pietty yhtä. Me tosin oltiin kavereita jo entuudestaan, oltiin tunnettu joku viis vuotta kai ennestään.

Elisa 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja M1n1
meinataan meki kysyä ultrassa sukupuolta ja jos ultraaja alkaa jotain mukisemaan ettei kerro niin voidaan vedota sairauteen joka periytyy vain tytöille, ja sen varjossa haluttas tietää. neuvolalla ym on kyllä tiedot tästä sairaudesta jo, eli voi olla että ultraaja näkee koneelta tän ja kertoo heti jos näkyy tms...

käyn nyt heittelee tänne väliin aina välillä ku oon töissä ja on kyllä NIIN vähän töitä tänään että kerkeen olla koneella. ärsyttävää ku työt on periaatteessa kaik jo loppu mut pitää vaan hengailla, eikä voi lähtee aijemmin kotiin.
 
pikkumini meillä ihan sama tilanne kuin teillä. Mulla oli cerazetten pillerit käytössä, mutta kyseiset pillerit oli apteekista loppu pariinkin otteeseen kun kävin kysymässä. Ehkäisy asia jäi siis roikkumaan, oltiin sellasella "no katellaan" kannalla. No toisesta kierrosta tulinki sitten raskaaksi. Eli periaatteessa ei ees alettu yrittää lasta kun oltiin jo raskaana. Tietty oltiin hyvin tietosia raskauden mahdollisuudesta. Pidin vaan niin epätodennäkösestä että näin nopeesti tulisi raskaaksi, kun pillereitäkin on monta vuotta syöty. Nyt kun ihmiset kyselee että tärpääskö nopeesti, niin taidan vaan sanoa että kyllä tärppäs. Ilman kummempia selityksiä.

tajusin juuri että olen tuhlannut vauvanvaatteisiin ainakin 60 euroa :ashamed:
lähes kaikki vaatteet on ostettu kirppikseltä, eli niitä on aika moinen kasa. Jos oisin kaikki nää vaatteet ostanu uutena kaupasta puhuttaisiin jos sadoista euroista. Kirppiksellä on kyllä kaiken tasosta vaatetta. Oon ollu todella tarkka, että ei saa olla yhtään nukkaantunu tai tahranen. Ja pitää olla just eikä melkee sellanen mistä tykkää. Onneksi valinnanvaraa on kirppiksellä paljon.

äitysvaatteita olen muutaman ostanut. Hm:ltä pari paitaa alesta. Yhet hm housut mulla on, mutta laatu on kyllä niin surkeeta että on viimeset äitiyshousut niiltä. Mamalicious tuntuu olevan housuissa laadukas merkki, niitä mulla kahdet ja niitä aion suosia jatkossakin.

Mulla ei ole poika/tyttöoloa. Alussa oli vahva poikaolo, mutta nyt on heränny pieni toive tytöstä. Olisi kiva päästä ostelemaan söpöjä tyttöjuttuja. Mutta tulee mitä tulee, kunhan nyt joku sieltä tulee :)

facebookkiin en ole tulossa, koska en siellä enää periaatteesta ole. Jatkan siis täällä. Toivottavasti kaikki aktiiviset ei siirry sinne.
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Hei!
Yrittämisestä, meillä raskautuminen tapahtui jo toisesta kierrosta, mikä on siis ihmeellisen nopeaa, kun on e-pillereitäki jo jonkin aikaa syönyt. Meillä ei siis sen pitemmästä "yrittämisestä" oo kokemusta.

Mun pahoinvointi on nyt viikon aikana vaan pahentunut.. Sillon tällön pitäny käyä mahanesteitä oksentamassa. :/ Mutta kohta tän pitäis helpottaa.. Toivotaan näin.
Kaiken lisäksi nyt pukkaa flunssaakin, aivastelen koko ajan ja nokka tukossa. Ei kiva. :(

Vielä pari viikkoa sitten en uskonut, että mulla vois koskaan olla mikään tyttö/poikaolo, mutta kappas vaan, jostain se putkahti ja poikaolo on! (voi lisätä listaan)
Ajelin pyörällä tuossa jalkapalloturnauksen läpi yksi päivä ja rupesin vetistelemään siinä kun ajattelin, että muutaman vuojen päästä voijaan olla kannustamassa meijän omaa poikaa tämmösissä (tai jos on tyttö niin voihan seki pelata! :D)

Unelmaperhe hmm.. No aviomies ja nämä meijän kaksi koiraa sekä tietenkin Vampula kuuluu siihen. Mutta se lapsimäärä.. sanotaanko että 2-4 olisi ehkä realistinen luku. Ainakin se kaksi. :) Ja sitten joku ihana rivi-/omakotitalo, jossa olis iso piha.

Facebook-ryhmää mietin vielä hetken liittysinkö vai en.

Muutama sivu jäi vielä lukematta, täytyy palata uudestaan illalla, ku nyt täytyy mennä treffailemaan kavereita! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
pikkumini miekin tunnen pientä kutittamista ja muljahtelua alavatsasta! Olen vaan pohtinut, voiko olla mahdollista näillä viikoilla tuntea. Noh, eilen käytin koiria ulkona ja pysähdyin hetkeksi. Tuntui niin superselkeä muljahdus kohdun seudulta, että pakko uskoa tuntemuksiinsa! :heart:

Niin ja poikaolo on täällä ollut alusta asti vahva. Siksi haluan tietää sukupuolen ultrassa jos onkin tyttö, että osaa sitten tyttönä lapsen ajatella. Kumpikin sukupuoli tasan yhtä tervetullut.
vauvanvaatteet...no nyt se lähti käsistä, se touhu. On vaan niin ihana hypistellä niitä pieniä vaatteita, että hyvä kun en ala parkumaan noissa vaatekaupoissa :ashamed: En vielä vuosi sitten olisi uskonut, että ihan oikeasti omalle vauvalle pääsen joskus vaatteita ostamaan! (siis tarttui taas tänäänkin mukaan kaikennäköistä) :D

K-Keiju+Pötkylä 13+1 (Avatariin viitaten, eiks pieni ole kasvattanutkin täydellisen pienen jalan itselleen?? :D:D )
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Peikko89
Korpi-Keiju, mulle on käyny kans niin, että vauvanvaatteiden hypistely on lähteny ihan käsistä, tänäänkin taas kiertelin monta kauppaa, ja entistä enemmän jää käteen kun mitä menee takaisin hyllyyn :ashamed: Odotan kauhulla np-ultraa, koska sen jälkee musta tulee varmaan pitelemätön :D

Onko kukaan teistä samaa mieltä siitä, että jättää kaupanhyllyyn KAIKKI vaaleanpunaiset ja vaaleansiniset vauvanvaatteet ym. hörhelöt??! Mä en itse jotenki siedä sitä että kaikki (suurin osa) tyttövauvoista puetaan ällöttäviin vaaleanpunaisiin hello kitty-tyylisiin vaatteisiin, ja pojat sitten niihin vaaleansinisiin. Etenkin tyttöjen kohdalla tämä on lähteny ihan käsistä. TOKI ovat tosi ihanan näkösiä jne mutta eikö ole vähän tylsää kun kaikki tyttövauvat on samannäköisis vaatteis? Oon nyt jo ehdottomasti kieltäny ketään ostamasta meille mitään ko. värisiä vaatteita, mä itse tykkään muutenkin niistä neutraaleista väreistä ja voisin vaikka tytönkin pukea sinisiin vaatteisiin. Mitä mieltä?
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj

Yhteistyössä