**Tammikuun tuhisijat 2013 Lokakuussa**

kylläpäs menee nopsaan aika ei ois enään montaa viikkoa mut sitäkin tuskasemmat viikot edessä.
Meillä nuorin poika kipeänä eilinen päivä meni tkssa mut onneks mies sai saikkua niin on hoitamassa pikkupotilasta niin saadaa pienen miehen kanssa pötkötellä ja lukea ja katsella lastenohjelmia.
Olo suht hyvä kun ei ota huomioon sitä et joutuu lepäilee.

Rasavilli-77 ja pojat 26+1
 
Hoitopöytä kysymykseen Meillä ei oo erillistä hoitopöytää, koska koin, että se on aika "turha" kun sitä tarvii niin vähän aikaa. Joten kyhäsin väliaikaisen hoitopöydän lipastosta ja sellaisesta laidallisesta puisesta leipomisalustasta (if you know, sellainen aika iso puinen "lauta" jossa on reunat.:p). Ja siinä päällä sit sellainen hoitoalusta. Toimi hyvin esikoisen kans sen pari kk mitä tarvi, sen jälkeen tulikin vaipat vaiheltua sängyllä ja milloin missäkin.:)
Jos ostaisin ihan hoitopöydän niin hankkisin varmaan sen Ikean halvimman, onkos se nyt Sniglar vai mikäs sen nimi on... Se vois mennä tavallisenakin hyllynä lastenhuoneessa sitten myöhemmin.=)

Nöhveli, oisko teillä paikkaa sellaiselle hoitotasolle, joka kiinnitetään seinään ja sit se nostetaan käytön jälkeen aina seinää vasten? Sehän ei vie oikeestaan lainkaan tilaa passiivisessa tilassa.=) Niitäkin saa esim. Ikeasta. Se on siitäki kätevä, että sen saa just sille korkeudelle kuin haluaa.

Pisang ja Nuppu 23+6
 
Hiphei, pääsinpäs tänne! Oon muutaman päivän ajan yrittäny mut en oo päässy sivustolle. :O

Ja nyt jo unohin mitä piti kirjottaa. :D

Facebookin ryhmä sulkeutuu parin viikon päästä joten halukkaat nyt mukaan! On sovittu, et aikarajan jälkeen se on kiinni! ;)

Aika juoksee siivillään. Tuntuu, et ei kerkiä maanantaita alottaa kun on jo perjantai. No ei ihan mut melkein. Nyt on iskeny hirmunen siivousinto päälle mut vielä ei oikein uskalla huhkia supistusten pelossa. Vaikka niitä ei oo nyt näkyny sen tulehuskuurin jälkeen! =)

Eilen oli äippäpolille aika ja siellä se vauveli söi varpaitaan. :heart: Eka kuva ruudulta oli suoraan haaroista, ja ne oli levällään. Ensiksi muka näin pallit mut sit en nähnykkään. Lääkärillä oli siinä kaks harjoittelijaa ja kysy, et tiedänkö kumpi on. V astasin, että en ja se kysy, et haluaisinko tietää! Oli hiukka hankala sanoa "ei" mut sain sanottua! Pahoittelin harjoittelijoille, kun lääkäri olisi kertonut sukuelimistä ja näyttäny jotain "juttuja" mut eihän se nyt voinut. :LOL: Mut tyttöolo vahvistui entisestään.

Tänään on sit yksityiselle ultra-aika. Saadaan vauvelista videokuvaa. :heart: Ja katsotaan ne jalat. Rakenneultrassa kun ei nähty onko mahdollisesti kampurajalkoja eikä saatu kontrolliaikaa (äippäpolin lääkäri käski tehdä valitusta koska se olisi meille kuulunut kerta kaikkea rakenteellista ei nähty mitä rakenneultrassa katsotaan). Kyllä se käynti varmasti on 50e arvoinen käynti. :heart:

No nyt esikoinen huutelee siihen malliin, et täytyy rientää joten voikaahan paksusti kaikki! :wave:

Tine & Vauveli 24+1
 
Poksutaan 26+0 ! Tosiaan tuntuu et aika menee välillä liian nopeesti...


Täällä olis huomenna neuvola aika . Ootan aina ihan innoissani et pääsen sinne kun siellä on niin mukavaa jutella kaikesta :D

Sokerirasituksesta mulle ei oo mainittu mitään vieläkään . Toiset kun on täällä käyneet siellä jo kakskin kertaa :O Eikö kaikkia laitetakkaan siihen rasitukseen ?

Onko muilla alkanu tulla maitoo jo rinnoista ?
Mulla alko eilen vuotaa nänneistä jotakii märkää ja olin ensin ihan kauhuissani , mut aloin miettii että on varmaan maitoo tai jotakin siihen liittyvää :)

Hoitopöytä meille tulee ikeasta (hemnes lipasto) .Päälle ostetaan sellanen siihen kuuluva palanen et on hoitopöydäks sopiva ja myöhemmin käy sitten ihan lipastona .

Tintti.&poju
 
Tintti. mäkään en ole koskaan ollut sokerirasituksessa ja nyt meneillään jo viides raskaus. Ainakin täällä sairaanhoitopiirillä on sellainen sääntö, että jos on alle 25v. ensisynnyttäjä, jonka painoindeksi on alle 25, niin ei joudu sokerirasitukseen. Lisäksi siihen kuitenkin voi joutua, jos on todettu PCO, suvussa on paljon diabetesta tai sitten jos raskauden aikana on sokeria pissassa. Uudelleen synnyttäjillä ei tuota ikärajaa ole, mutta esim. jos edellinen lapsi on ollut todella iso tai edellisessä raskaudessa ollut raskausmyrkytys, niin silläkin perusteella se tehdään.
Mutta siis lyhyesti;ei, sokerirasitusta ei tehdä automaattisesti joka odottajalle. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hoitopöytä ostettiin esikoiselle ja nyt toista odottaessa tullut uudelleen jatkuvaan käyttöön, ku on älyttömän paljon helpompi vaihtaa vaipat & vaatteet siinä. Ei tarvi kykkiä ja kyyristellä rimpuilevan ipanan kans lattialla/sohvalla/sängyllä. Muutenkin ku on huono selkä, niin oon kokenut sen paremmaksi että saan laskea pojan johonkin sopivan korkealle. Mut vaihtoehtona tuolla brio-hoitopöydälle oli just sellanen hoitoalustajuttu, jonka saa laskea pinnasängyn päälle. Saatiin tuo vaan niin halvalla, et pakkohan se oli ostaa. ;)

Mä taidan lähteä köllimään vähäks aikaa, ku poitsu näköjään kiskoo astetta pidemmät päikkärit!

Iloista viikkoa mammat!

pipituuna & nti kakkone 23+3 :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa!
On ollut niin kiire syksy että ihan hirvittää. Ja kiire sen kun jatkuu tuonne marraskuun loppuun asti. Joulukuussa unohdan kaikki työasiat ja todellakin vaan lepäilen ja valmistaudun tulevaan koitokseen. Vaikka jouluihminen olenkin, meinaan ottaa joulunkin mahdollisimman rennosti ja puolivalmiilla mennään. Jos tätä menoa jatkan viedä joulun kaikki hommatkin niin jossain vaiheessa sitten kostautuu. Siksipä siis pitää ottaa järki käteen!

Mulla on ollut kovat liitoskivut ja selkä jumitellut myös. Nyt selkä teipattu joka tuntuis auttavan niin selkä- kuin liitoskipuihinkin, onneksi! Ei kuitenkaan kokonaan pois, joten esim. liikunta on jäänyt täysin pois :(
Toisaalta tuolla ulkona kyllä jo paleltuukin, josta pääsenkin aiheeseen ulkoiluhousut!!! Mistä sellaisia saa iso mahaiselle??
Olen plärännyt nettiputiikkeja läpi mutta en vaan löydä mistään.

Niin ja tuo maha on tosiaan valtava. Porukka kyselee joko se tässä kuussa syntyy. Juu ei, vielä kolme kuukautta :D

Hemppa laskenut mulla 121:een joten rauta ois pitäny aloittaa syödä. Kävin apteekissakin mutta enhän minä lahopää oo muistanu niitä ottaa :headwall:
Nyt sitten olen totaallisen väsynyt ja voisin nukkua vaan ihan koko ajan. Lie sitten tuosta hempan laskusta tullut tää väsy.
Pienimmän päiväuniaikana yritän levätä, joskus jopa nukun mutta usein se menee sähköposti hommiksi ja kurssien suunnitteluksi.

Ai niin nuo kelan laputkin ois varmaan pitäny muistaa laittaa eteenpäin :whistle: Me ei otetakaan sitä pakkausta. Shoppailemaan siis sitten joulukuussa ;)

Painoa on tullut jo ihan liikaa > 17kg :ashamed: Vähän pysäytti viime neuvola kerralla. En ollu tajunnu ollenkaan että sitä on tullu noin valtavasti lisää. Olen mässännyt herkkuja oikein olan takaa ja tosiaan kun tuo liikkuminen on jäänyt pois niin tuleehan sitä painoa lisää. Nyt kahteen viikkoon ei ole sitten paino noussu yhtään kun olen edes vähän katsonut mitä suuhuni laitan.
Torstaina lääkärineuvola jota vähän jännään. Sen verran paljon varmaan nuo kivut aiheuttaa noita supistuksia että saas nähdä onko ne saanut jotain aikaiseksi.

Mutta nyt, hus pois koneelta ja huilimaan!

Elviida ja neiti rimpsuhelma 26+2
 
Heissan mammat! :)

Eilen oli neuvola ja voi kauhee että siellä oli sitten mukava keskustella asioista ja vaivoista pitkästä aikaan! Supistusten takia mulle varattiin huomiseksi ylimääräinen neuvolalääkäri, tarkistaa tuon mun kohdunsuun. Pistänpä tähän noita neuvolatietoja sit ja laitan edellisen käynnin (22+3) vastaavat tiedot sulkeisiin perään.

Hemoglobiini: 115 (108)
Paino: 53,8kg (51,6kg)
Fundus-mitta: 25cm (19cm)
B-glukoosikin multa otettiin, se oli 6,6.
Vauvan syke vaihteli 130-150 välillä :)

Sovittiin neuvolassa että alan käymään noitten suppareiden, selkävaivojen ja vatsavaivojen takia kahden viikon välein, että saa pidettyä vointia paremmin silmällä.

Tänään säikähdin vähän kun kävin vessassa ja paperissa oli sitten vähän verta kun pyyhin. Aikaisemmin ei ole ollut. Se näytti siinä paperilla vaan kuivahkolta ja vähältä. Ei ollut ollenkaan sellaista ns menkkaverta. Yritin sitten että tuleeko sitä verta jostain lisää, mutta ei mitään tullut. Alushousuissakaan ei ollut verta. Sitten tajusin että tuolta jalkopäästä sisältä kirvelee jossain ja ajattelin, josko veri olisikin tullut virtsan mukana. Sain sitten neuvolasta pissanäytetarvikkeet ja aamulla vien ne labraan. Vähän pelottaa et mistä tässä on kyse. Kun mulla noita supistuksiakin kuitenkin on, ja vatsaan sattuu. Eilinen iltakin meni makoillessa sohvalla, en pystyny liikauttaankaan itseäni ettei mahaan olis sattunut. Pikkunen kuitenkin liikkuu siellä, ei tosin hirveen aktiivisesti. Mutta sillä onkin vähän hiljaisempi jakso menossa nyt :)

Kauhee valitusviesti :D Mutta tällasta tänne. ONNEKSI huomenna on se neuvolalääkäri!

Pinsuli ja pikkunen 26+4 <3
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän onkin tullut hyviä hoitopöytävinkkejä. :) Meille ei oikein tuollaista seinälle laitettavaakaan kai uskalla laittaa, kun just siinä kohdassa makkaria, jonne sellainen mahtuisi, on niin ohut seinämateriaali ettei varmaan siihen uskalla laittaa. Tipahtaa vielä koko hökötys alas. : / No, ei auta kuin yrittää vaivata vähäisiä toimivia aivonystyröitä, onneksi tässä on vielä hetki aikaa miettiä...

Tintti Ei ole näkynyt maitoa ei, vaikka vissiin sitä aika monella jo tuntuu valskaavan tähän aikaan. Tissit kyllä on paisuneet sitä luokkaa, että pakko lähtä TAAS liiviostoksille. Nyt on enää yhet ainoat liivit jotka mahtuu kunnolla päälle. Olis ihan kiva kun olis pesun ajaksikin jotain...

Elviida Mä ostin ulkoiluhousut ihan vaan jostain halpakaupasta, mikähän niistä nyt olikaan. Otin vaan tarpeeksi isot ja sellasella kumpparivyötäröllä, jota pystyy säätämään vähäsen (siinä oli sellanen kuminauhalenkki). Lyhensin lahkeita kun olivat ihan liian pitkät. Ja kun muuten ovat vähän isot, niin mahtuu sitten lämmintä alle.

Tine Tuo oli jotenkin niin ihana: toinen siellä söi varpaita! :heart: Toivottavasti on rahan arvoinen ultra ja siellä kaikki hyvin!
 
Heippa kaikille! :)

Täällä mahaa kovasti kasvatellaan ja jännityksellä odotan mitä seuraavalla neuvolakäynnillä sf-mitta näyttää. Viimeksi oli viikolla 22 jo huimat 25cm,joten yli käyränhän se pyyhki :D

Tänään oli myös se kauan odotettu sokerirasitus ja yllättävän hyvin sain litkun juotua, oli jääkaappikylmää ja vadelman makuista ;) Aika heikotusta oli 1,5 tuntia litkun juomisen jälkeen,mutta sitten olo rupes vähän helpottamaan. Kamala väsymys vaan iski kun kotia pääsin ja meninkin heti syömisen jälkeen vähän nukkumaan.
Huomenna sitten soittelen tuloksien perään.

Hoitopöytänä meillä on lipasto+hoitotaso yhdistelmä,joka näppärästi meni vauvan huoneen ns.turhaan rakoon,vaatekaappien viereen. Lipasto onkin saanut täytettä jo niin paljon,että enempää vaatetta ei edes mahdu. Kyllä olikin mukava pyhittää pari päivää pikkuruisten vaatteiden pesulle ja silitykselle <3

Eilen hommattiin alennuksesta disney-nallepuh baby sitteri,joka on mielestäni aivan ihana!
Ostettiin myös lämpöpussi turvakaukaloon ja juurikin tämä pikkujääkarhu pussi <3

Täällä yöt nukutaan hyvinkin huonosti,jossei tarvitse vessassa ravata niin pikkuinen valvottaa useamman tunnin potkuillaan ja uni loppuu jotenkin siinä 6-7 välillä :/ Myös levottomatjalat ovat olleet riesana, eikä enää tunnu mangnesiumista olevan apua :(

Talvivaatteet myös täällä murheena, kun ei viitsisi maltaita pistää ja ostaa uusia ja vanhat ei mene sit mitenkään päin päälle. Mutta jos noi pakkaset antais odotuttaa,niin ois vielä aikaa hommata...

Supsu ja ukkeli 25+6 <3
 
Mulla on sellaset ulkoiluhousut, jotka pysyy hyvin jalassa eikä näytä hassuilta, vaikka jättää ne masun alle. En siis ees yritä löytää pöksyjä, jotka sais vetästyä masun päälle.:D
Nöhveli: no mites sit se sellanen pinniksen päälle laitettava hoitotaso...? Se ei ainakaan veis sen enempää tilaa.:)
 
Noniin... Siitä onki aikaa kun viime kerrala kirjoitin, lukemassa olen kyllä käynyt lähes päivittäin :)
Rakenneultrassa kaikki ok, ainoastaan toinen munuaisallas oli hieman laajentunut.. Tämä sitten saikin äipän ihan hysteeriseksi. Menin yksityiselle ultraan, missä lääkäri taas sanoi että munuaisaltaat ovat kyllä ihan normaalit.. Täällä tehty jo aikalailla hankintoja, hoitopöytä, vaunut tilattu, pinnasänky ostettu, ja kaikkea pientä tietysti. Äitiyspakkauskin tuli, sain sen viime vuoden version, mutta eipä tuo haittaa, kun ilmaiseksi kuitenkin tuli :) Ylläpito voisiko tuon synnytyssairaalan poistaa nimimerkkini perästä? Ja päivittää siihen poikalupauksen :) Kiitos! Täällä liikkeet tuntuu tosi hyvin, ultrassa sanottukin, että vilkas sikiö...ja siltä tuntuukin... Kävin rakenneultran jälkeen yksityisellä vielä ultrassa, ja siihen mennessä vaavi olikin kääntynyt ympäri, nyt on pää alaspäin. Tunsinkin yhtenä iltana ihme möyrintää, tällöin ilmeisesti kääntyi.
Seksihalut Mitä ne on :D Joo täällä taidettu peittoa heilutella viimeeksi heinäkuussa... Mutta mies kyllä ymmärtää.. Heikompi olisi varmaankin lähtenyt jo lätkimään..:D
Saikulla olen ollut nyt muutaman viikon, selkä meni töissä.. Ja nyt päälle tuli vielä ylähengitystieinfektio, ja olenkin Amoxin kuurilla.. Kuulemma turvallinen antibiootti raskauden aikana. Tulehdusarvo olikn lähemmäs 60, ja leukosyytit yli 15... Joten oli pakko aloittaa ab-kuuri. Eipä se vaavillekaan hyväksi ole, että äiti on kipeänä.. Tänään kävin kontrolliultrassa munuaisaltaiden vuoksi, pojan painoarvio oli 980g!!!!!! Tätä vauhtia tulee kyllä tuhti poika! Äitiä ihan pelottaa... Munuaisaltaat todettiin nyt normaaleiksi :)
Torstaina sokerirasitus osa 2, ja alkuviikosta neuvolalääkäri... :)

Niin ja tänään poksutaan 25+0! Niin ja LA saisi muuttaa, uusi on 15.1

Tytteli_89 & pojupapu <3
 
Viimeksi muokattu:
Mihin tää tämä aika häviää?? Kovin on ollut kiireistä täälläkin, vaikka olen kotona.

Äippäpakkausta ei tällä kertaa oteta, sijoitettiin rahat tuplarattaisiin. Esikoinen on kuitenkin vasta 1,5v tammikuussa ja jos ei muuta, niin koiruksen kanssa pitää päästä lenkille siten että molemmille on paikat rataissa. Päädyttiin Carenan rattaisiin, kun niissä oli mahdollista saada vierekkäin vauvakoppa sekä istumarattaat.

Sokerit taas korkealla ja viikko sitten aloitettiin insuliinit. Kuukauden päähän sain ultran jossa tarkistetaan pikkuisen koko, jottei ala holtittomasti kasvamaan.

Yöt on kovin levottomia täälläkin. Jostain syystä heräilee, vaikka esikko nukkuu. Ihan käsittämätöntä! Sitten kun on hereillä voi alkaa pohtia maailmanmenoa, sitten pissattaa...

Jahas, oliskohan aika mennä nukkumaan..

Kirjoittelen puhelimella, joten voipi olla vähän sekavaa..

Napsutin ja pikkuinen 24+5
 
Yöt menee täällä oikeastaan ihan hyvin, alkaa jo tottua tuohon masun möykkäämiseenkin sen verran että pystyy nukkumaan. Aluksi tuntui että en voi nukkua ollenkaan, kun yks pomppii masussa miten sattuu. Nyt oon taas jonkin aikaa nukkunut tosi paksusti. :) Mä oon kyllä niin väsynyt, että unta riittäis enemmänkin.
Välillä meinaa tulla yöllä masu kipeäksi, jos nukkuu liian pitkään samalla kyljellä ja kun saa asentoa vaihdettua ja ilmoja päästeltyä vähemmäksi, helpottaa. Nukutteko te selällään? Ku neuvolaohjeissa luki, ettei kannattais selällään nukkua, kun se painaa verisuonia ja mulla lisäksi istukkakin takana, mutta kyllä mä ainakin oon koisinut oikein makoisasti selällään. Ehkä tuo vauva ei vielä niin kovasti paina sitten. Myöhemmin ehkä sitten eri juttu, kun oikeasti painaa. Vessassa pitää kyllä käydä vähintään kerran yössä.

Mä en ala, mulla on koko ajan ihan hirveä nälkä, tekis vaan mieli syödä ja syödä ja syödä. :'( Ei vaan tuu sellaista oloa, että olis jo riittävästi syönyt, aina on vaan nälkä vaikka just oon syönyt ihan hillittömät annokset. Illat varsinkin on ihan hulluja. Pakko lopettaa välillä kun alkaa mahassa olla tukala olo. :ashamed:

Nöhveli & pikkumöykky 23+6
 
24+0, POKS!

Mie nukun selällään fiiliksen mukaan. Aika hyvin pystyn vielä nukkumaan, siis ettei ala puuduttaa vielä tässä vaiheessa, mutta usein kyljellään on hieman mukavampi asento. Sit lähempänä loppu kyllä hyvin huomaa miten vauva painaa suonia eikä veri kierrä, jos on vähänkin pitempään selällään.:p
Aika hyvin nukun muutenkin. Vedän nukkumaanmenoajasta riippuen jopa 12h yöunia eikä tarvi yleensä ees käyä yöllä vessassa.:D Sit tulee käytyä samalla, jos täytyy nousta poikaa hyssyttelemään yöllä tai jos on juonu illalla normaalia enemmän. Välillä menee pitkäänkin ennen kuin saa unen päästä kiinni ja välissä on levottomia öitä, mut täytyy sanoa, et Luojan kiitos oon vielä saanu nukkua hyvin.:) Nukuin kyllä ekan raskauden aikanakin ihan loppumetreille asti hyvin, vasta sitten muutamat vikat yöt vei unet.
En oo kertaakaan heränny vauvelin jumppaamisiin, en heräilly esikoista odottaessakaan. Mulla taitaa olla melko hyvät unenlahjat tjt?

Harmittaa, kun nyt on tullu herkuteltua ihan himona...:ashamed: Ei tekis mieli nostaa painoa suotta, mutta kun tuli käytyä siellä hääpäivämatkalla niin tottakai siellä syötiin sit kunnolla + laivalta tuotiin karkkia ja suklaata ja ne tuolla kaapissa mua vainoaa...... Sit kun on vielä niin kököt sadekelit niin ei tuu oltua ulkonakaan, vois tehä vaunulenkkejä, mut ei sateessa viiti.:|

Onko teillä turvotusta? Mulla on nyt ruvennu pikkusen olemaan, näköjään. Sormet tuntuu jotenkin tönköiltä, no vihki- ja kihlasormus sentään vielä irtoaa. Otan kyllä tällä kertaa opikseni ja otan ne ajoissa pois ja laitan kaulaketjuun roikkumaan....!! Viimeksi turvotus hiipi kuvioihin huomaamatta enkä saanutkaan sormuksia pois. Luin tietty kauhukertomuksia netistä siitä miten sormukset on synnärillä leikattu irti (jotkut sanoi, että ees epiduraalia laitettaessa ei oo saanu olla sormuksia, toiset sanoi että jos joutuu sektioon niin siellä ei saa olla sormuksia).:O Siitäkös mulle iski paniikki et "EI!!!!!!". Kokeilin kaikki maailman konstit, mut rinkulat ei lähteny. Sit keksin lopulta kääriä sormen melko tiukasti elmukelmuun vartiksi (side ranteessa-ilmiö; nesteet lähtee pakostakin pois. Tedätte varmaan kuinka "laiha" käsi on, kun pitkään ollut side irrotetaan.) ja sit NE IRTOS.:) HUH!! Joten nyt aion olla ajoissa liikkeellä...:p

Mukavata keskiviikkopäivää kaikille!!:flower:

Pisang ja Nuppunen 24+0
 
Viimeksi muokattu:
Selällään täälläkin nukutaan joka yö. Kyljelleen meen ja aina vessan herään selällään. Vaikka kuinka sitä yrittää välttää niin aina siitä vaan tisensä löytää :D

Kovasti odottelen äitiyspakkauksen vaihtumista, saa laittaa hakemuksen menemään ;)

S ja P 24+3
 
pitkästä aikaa kirjotella,lukemassa oon kyllä käynyt päivittäin.

mä en tiiä oonko mä ehtinyt vielä sisäistämään tätä hommaa vielä kunnolla :D
ensviikolla ois eka lääkärineuvola, oon yrittäny saaha mahd vähiin nuo neuvolakäynnit.saa nähä josko jo ens viikolla joudun sit alottamaan piikityksenkin :/ niit piikkejä tarvis sit pistellä synnytykseen saakka:/
tosiaan, eipä tästä mun raskaudesta edes tiedä vielä ketään, saanu pidettyä salassa kun muutenkin aina hillun huppari päällä, ni ei kukaan huomaa mitn. :)
3ihmistä lähipiiristä tietää, edes mun vanhemmat tai sisko ei tiedä mitään,eiköhän ne sit näe kun se syntyy :D
 
pitkästä aikaa kirjotella,lukemassa oon kyllä käynyt päivittäin.

mä en tiiä oonko mä ehtinyt vielä sisäistämään tätä hommaa vielä kunnolla :D
ensviikolla ois eka lääkärineuvola, oon yrittäny saaha mahd vähiin nuo neuvolakäynnit.saa nähä josko jo ens viikolla joudun sit alottamaan piikityksenkin :/ niit piikkejä tarvis sit pistellä synnytykseen saakka:/
tosiaan, eipä tästä mun raskaudesta edes tiedä vielä ketään, saanu pidettyä salassa kun muutenkin aina hillun huppari päällä, ni ei kukaan huomaa mitn. :)
3ihmistä lähipiiristä tietää, edes mun vanhemmat tai sisko ei tiedä mitään,eiköhän ne sit näe kun se syntyy :D


ä060811 ja rv 26+3
 
Täällä poksutaan tänään rv 26+0 <3
Nytten tuntuu,että aika menee todella hitaasti :/

Mutta ehkä se menee sitten nopeammin,kun ruvetaan maalaamaan vauvan huonetta ja vetämään boordia seinään,entisöimään pinniksiä,joita meillä tosiaan kaksi. Ensisänky ja sitten puolestavuodesta eteenpäin oleva pinnis.

Soitin tänään eilisen sokerirasitustestin tulokset ja kirkkaasti meni läpi :D
Arvot oli 4,3 5,9 ja 5
Yksi asia siis vähemmän murehdittavaa!!

Nytten vaan odotetaan 2 viikon päästä olevaa neuvolalääkäri käyntiä. Meillä täällä käydään aika harvoin neuvolassa,tuleva käynti on vasta 4 :O Kuinka usein te muut olette käyneet?

Supsu ja ukkeli 26+0
 
Supsu neljäs käynti se on mullakin seuraava. 30.vkon jälkeen tahti kiristyy. :) Ehkä ensiodottaja kaipais enemmän, muistan kuinka oli kivaa esikoisen aikaan käydä neuvolassa mut nykyisin ei niinkään. :D

Palautin tänään työpaikan avaimen ja laitoin ilmotusen tulevasta äitiyslomasta työnantajalle. Nyt sit vaan olla möllötellään. Aika outoa, mut koitan nauttia. Tänäänkin kauppareissulla tuli tosi huono olo ja aattelin vaan että kun nyt pääsis autolle.

Sokerirasitukseen pitäs aika varata piakkoin.

Mulla on alkanu taas monet ruuat ällöttää! tää on tosi inhottavaa. Liitoskipuja on hiukan ja aamulla veti selän puolelta niin etten ylös meinannu päästä.

Mä nukun kyljellään. Nukun yleensä kyl muutenkin. :)

Aniit 24+2
 
Just neuvolasta kotiuduttu . Hemppa oli 103 ... Miks se ei vaan nouse (viim.102), vaikka rautaa syön 2x päivässä !? Painoa oli tullu lisää mitä toivoinkin . Nyt oon vihdoin siinä painossa takasin kun mitä ekal neuvola käynnillä painoin !:) Tuskin mun paino tästä kauheesti nouseekaan ,kun nyt vk 26+1 eikä oo paino vieläkään noussu yhtään!! Vaikka on tullu herkuteltuu varmaan enemmä kuin koskaan :)

TURVOTUSTA mulla on kanssa ollu jo jonkun aikaa . Illalla etenkin huomaa kun sormet on 'jäykät' ja paaljon isommat kun normaalista:D Jalat kans , illal just ei menaa mahtua kunnolla lemppari kengät jalkaan , vaik päiväl oisin just niitä käyttäny .

nukun kyljellään yleensä . Yön aikana tulee parikin kertaa herätyä vessaan . Aamulla herään sit siihen kun pojulla alkaa oikee kunnon jumppa tuokiot !

Neuvolassa oon kans käyny 4 kertaa . Uuen neuvola ajan sain jo 3 viikon päähän . Marraskuussa on kontrolli ultra . Kasvua seurataan . Rakenne ultrassa vastas päivää isompaa kun LA ois ,ettei mitään hätää :) Nekkutäti sanokin et joulukuuhun mulle vielä yks ultra laitetaan . Kiva kun pääsee kurkkimaan pojua useemmin! + marraskuussa oma kontrolli kaulan imusolmukkeista ja siellä ne yleensä pojuakin ultrailee samalla :D

Marraskuussa! on jo synnytys osastolle tutustuminen . Aika menee nopeesti... :)!

Edit.

Tuli viel mieleen siitä äitiyspakkauksesta et juur luin iltasanomien sivulta että tällä viikolla todennäkösesti alkaa uutta pakkausta jakamaan ! Mä laitoin lappuset menee jo 1½ viikkoo sitten , eikä oo vielä päätöstä tullu mistään ... ehkä mie voisin tuon uuden pakkauksenkin saada :)

Tuleeko kelasta postia , ennen kun tulee jo se lappu että ÄP on haettavissa postista ?
 
Viimeksi muokattu:
Meillä käydään neuvolassa kerran kuukaudessa viikolle 22 asti, sen jälkeen aletaan käymään kahden viikon välein, ja jossain vaiheessa aletaan käymään kerran viikossa. Neuvolalääkäri mulla on ollut rv 12+3 ja rv 25+1. Kolmas neuvolalääkäri on joskus rv 36. Yhteensä olen käynyt neuvolassa/neuvola-lääkärissä jo kuusi kertaa + varhaisultra neuvolassa, ja nyt maanantaina on taas neuvola... =)

Piipu85 & Iisakki 26+3
 

Yhteistyössä