**Tammikuun tuhisijat 2013 Lokakuussa**

Piipu85 Sun olo kuulostaa just samalta kuin mun. Samat vaivat löytyy, plus sitten siihen vielä se, ettei maha toimi oikein. On tosi epämukava olo kokoajan, ja vielä pitäis viitisen viikkoa jaksaa koulua...Se istuminen nimittäin tekee TOSI pahaa. Ja kun se käveleminenkin tekee pahaa, niin pitäis vaan makoilla kokoaika. Mutta olis kiva jaksaa sinne loppuun asti, että sais joulukuultakin vielä opintotuen. Sillä kun mä elän tällä hetkellä. Mutta mä aattelen kans, että tää kaikki on kyllä sen arvoista, joten yritän olla vaipumatta suureen epätoivoon :D <3

Nälkääääääää! Kai sitä pitäis mennä nappaamaan aamupalaa :) Parin tunnin päästä sitten neuvola.

Pinsuli ja pikkunen 28+6 <3
 
Sokerirasituksesta selvitty joten kuten kottiin... :x Piti jo pyytää ekan tunnin jälkeen, että saisko edes tyynyn, mihin nojata seinää vasten. Mutta pääsin onnekseni viereiseen tutkimushuoneeseen pötköttelemään. Ja sain pari kaarimaljaa viereen. Ei tullut kuppiin asti, mutta suussa maistuu vieläkin ja röyhtäyttää kovasti se kolalitku. Onneksi en lähtenyt itse autolla, hoitaja meinasi, ettei olis päästänyt minua yksin auton rattiin. Huomenna tai ensi viikolla soittelen neuvolaan, että kuinka minun kävi. Paastoarvo sormen päästä oli 4,5. Että ei muistaakseni muutosta edelliseen kertaan.

Olisi kovasti haluttanut lähteä kirpparille, mutta mies touhuaa omiaan. En tohdi lähteä toikkaroimaan tuonne lumen ja jään keskelle yksinäni lasten kanssa, niin taidan tyytyä sitten koulun pihan keinuihin. Jospa se olo siellä helpottuisi.

Hennulle onnea rouviintumisesta!

Joko Adora on ilmoitellut itsestään? Supisteluista?

Ja minun tietoihin saa päivittää 31v. Eilen vietin omaa syntymäpäivää, ihan pyjamat päällä koko päivän :D. Ja mies toi ekaa kertaa ikinä 12v. jälkeen leikkokukkia! :heart: Sain kyllä melkeinpä enemmän lahjoja tänä vuonna kuin viime vuonna, vaikka yritin ohittaa ihan hiljaisuudessa koko homman.

Pinsuli, eikö se riitä siihen opintotukeen, että niille kuukausille opintopisteet jaettuna, miltä saat opintotukea, tulee riittävästi opintopisteitä? Eli jos opintotukikuukautta kohden riittää joku 4,5op, että saa nostaa opintotukea, niin jos se täyttyy jo loka-marraskuussa hankituista opintopisteistä, niin ei pitäis olla hätäpäivää? (Vaiks marraskuussa ois jo hankittuna tälle syksylle 5x4,5op = 22,5op, niin riittäis?). Näin muistelisin ainakin olleen joskus silloin.... herran jestas! 6vuotta sitten! :LOL: Kun odotin kuopustani :)

Mutta nyt sinne leikkipuistoon! :) Alkaa jo seinät kaatumaan päälle.

Vilipi rv 25+6 (huomenna taas uusia lukuja, jes!)
 
Hennulle kovasti onnea :flower:

Ultrakuulumisia tänään oli ylimääräinen ultrakontrolli edellis kerran on/off-varjostuman takia.
Edellisellä kerralla lääkäri tosiaan jätti todella epäammattimaisen olon kun hoitaja sitä kokoajan opasti.. No tänään sitten tuskan hiki tuli otsalle, kun katselin paikalle kävelevän,tummahkon "hoonoSoomi"-lääkärin-
Olin ihan varma et tästä ei tuu yhtään mitään..
Vähän epäselvästi lääkäri kutsui meidät sisään ja oli todella ystävällinen.
Ensin kovasti kyseli kaikenlaista ja katseli vielä edellisen raskauden tiedot ja sokerirasituksen tulokset yms..
sitten ultraamaan... geeliä kului varmaan puoli purkkia,niin antaumuksella lääkäri sitä levitti koko vatsan alueelle.
mutta hyvin yksityiskohtaisesti lääkäri selitti mitä katsoo, mitä mittaa ja mitä tekee ja miksi...
painoarvioksi saatiin 1200g, mikä vastaa viikkoja hyvin ja istukkakin toimii niin kuin pitääkin =)
vielä ylilääkäriltä varmisti, että kaikki oli niin kuin pitikin. Kun ylilääkäri oli varmistanut kaiken mitä hänkin oli havainnut niin tehtiin vielä sisätutkimus ja todettiin että kohdunsuu ym kunnossa joten ylimääräisiä kontrolleja ei enää tarvita.. Jes!!
ja nyt sitte jää yksi neuvolalääkäri väliin kun nyt tehtiin täydellinen tutkimus...

Nyt jäi todella hyvä mieli, niin lääkäristä kuin tutkimuksestakin... tuollaisia lääkäreitä lisää!
Ensi viikolla sitten neuvolakäynti

Elovena77 & murmeli 28+3
 
Voiskohan tätä pesänrakennusviettiä saada aikaiseksi myös silloin kun ei ole raskaana, esim. jollain hormonipiikillä tms.:D Tulee tuon tuostaki huhkittua ku vimmattu. Tänä aamuna siivoilin ja innostuin imuroimaan sohvat yltä päältä tyynyjen välistä. Seksiin ei oo mitän haluja, mutta ämmä laahaa rätin ja ämpärin kans ympäri huushollia ku mettäpiru:kieh: On siinä ukolla kestämistä ja kattelemista:ashamed: Mut ois kyllä perin kätevää, jos vois joskus "normaalielämässäki" valjastaa ittesä tämmöseksi työhevoseksi, siinä sais kuulkaas paljon aikaseksi:D

Täytyy koputtaa puuta, ettei tämän enempää ole vaivoja, vaikka huhkin menemään. :whistle:

Mutta nyt meenki ansaitulle sohvaköllöttelylevolle lukemaan ja sit neulomaan. Selkä kiittää kauniisti, kun seisoo pidemmän aikaa (tää läppäri on jouduttu nostamaan korkealle lipaston päälle, ettei taapero pääse tätä rämppäämään...)

Pisang 26+1
 
Hei!

En ole pitkään aikaan kirjoittanut, koska meillä oli rakenneultran jälkeen kova huoli vauvasta, ja jotenkin en vaan pystynyt tulla tänne lukemaan "onnellisia" odotusjuttuja, ymmärrätte varmaan. Nyt siis kuitenkin kaikki on hyvin ja vauvalla kaikki ok. Meillä kävi niin, että rakenneultrassa vauvan kasvut olivat vartalon osalta viikon pienemmät mitä raskausviikot, mutta suurin huoli oli vauvan pää, joka vastasi n. kahta viikkoa pienempää kuin raskasuviikot ja pään mallikin oli epäilyttävän suippo/pitkulainen. Jouduttiin lääkärin ultrattavaksi. Kaikki rakenteet päässä oli ok, mutta pää pienikokoinen ja muoto edelleen sellainen pitkulainen. Kontrolli neljän viikon päähän. Ja ne viikot oli pitkät. Nyt sitten kävimme kontrolliultrassa ja pienellä kasvut hienosti tasoittuneet ja pään muoto normaali. Toki vauva on pienikokoinen, painokäyrä menee aika alakäyrän tuntumassa, mutta ei me olla mun miehen kanssa isokokoisia itsekään. Nyt mieli on kevyt, nautin ihan 100 % tästä raskaudesta ja olemme todella kiitollisia. Pelkäsimme tosissaan, että vauvalla olisi asiat huonosti. Sitä ehti miettiä jo monenlaista, ja raskausaika muuttui kertaheitolle aika ahdistavaksi. Kuitenkin oli kyse vauvan päästä.. Mutta joo. Nyt ei ehdi kirjoittaa enempää.

mimmilii 26+6
 
V*ttu! Mun mies irtisanottiin tänään. Koko porukka irtisanottiin, ja firma aikoo hakeutua konkurssiin. Ihan puskista tuli. Töitä piti olla tiedossa, vaan eipä näköjään ollutkaan. Se niistä talohaaveista. Asutaan sitten vauvan ja lemmikkien kanssa minikaksiossamme, johon ei edes normaalikokoinen pinnasänky mahdu, ja vaunutkaan eivät mahdu yhtään mihinkään. Sitterin voi just ja just saada olohuoneen lattialle, mutta sitten siitä ei pääse kulkemaan ohi. Voi että, kun ottaa päästä!!!!%¤%&&/("%¤#


Edit. Ja taas tulee verta. Ei vois enää huonommin mennä. Perhana! Pitää soittaa synnärille. Onneks poika liikkuu kuitenkin koko ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan!

Tiedot päivitetty! Tervetuloa possumunkki ja ooasis!

Hennulle myös onnittelut rouviintumisesta! :heart:

Oon niin reissussa rähjääntynyt olo, että taidan palailla myöhemmin "höpöttelemään".. :)


"MY"
 
mimmiliille tervetuloa takaisin!:wave:
Kuulostaa hurjalta tuo teidän kokemus. ONNEKSI pikkuisella näyttäisi kaikki olevan kaikesta huolimatta hyvin.:flower: Toivotaan, että kaikki jatkuukin hienosti loppuun (ja uuden alkuun) saakka.=)

Piipulle suuren suuret pahoittelut miehesi työpaikan menetyksen puolesta.:( Tulipa huonoon saumaan!! Voi että, toivottavasti hän sais jostain uuden työn...!! Onneksi Suomessa on sentään hyvä sosiaalihuoltojärjestelmä, että jos ei heti töitä löydä niin liiton kautta saa kuitenkin kohtalaisesti rahaa mikäli on työssäoloehto täys. Mutta onhan se budjetti silloin väistämättä pienempi... Höh.:( Kaikki tuet vaan sit Kelasta hakuun!!
 
Anteeksi taas hiljaisuuteni! Täällä kaikki ok supistusten kanssa.. kait..

Myönnän, touhuan aivan liikaa, pitäisi rauhoittua. Eilenkin kärsin kipeistä supistuksista (epäsäännöllisistä) 2 tuntia. Työ on fyysisesti raskasta ja siihen päälle olen koko viikon uhkinut mm. kirppis tavaroiden kanssa ja muutenkin, hirveä pesänrakennusvietti! Niin kuin oli jollain muullakin :) Levähdän yleensä illalla vasta 9 aikaan eka kerran :ashamed:

Juu, eli ei oo ihme jos vähän supistelee illan päätteksi aina.

En jotenkin jaksa pelätä supistuksia. Kuopukselta oli ihan samaa ja jo aikaisemmilla viikoilla. Silti pysyi paikat hyvin kiinni synnytyksen alkuun asti ja neiti syntyi vasta 41+2. Supistukset vaan on ikävän tuntuisia ja toki pitää ajatella vauvaa ettei stressaannu tmv. Joten huomisesta rauhoitun ja tulen sitten tännekkin ajan kanssa lukemaan kuulumiset! :)

Adora ja hirmu liikkuja Marakatti 26+0 Poks ja aina vaan hirvittää tämä ajan kulu yhtä paljon! 7 viikkoa töitä vielä, kääks.
 
Kylläpäs on taas liittynyt paljon uusia odottajia tänne !:) Tervetuloa !

Äitiyspakkaus saapui tänään . Uudempi pakkaus oli . Ihana päästä hypisteleen
niitä vaatteita . Mun mielestä on kyl aika poikamainen se uus pakkaus ...mut
poikahan meille pitäis tullakkin :)

Mun selkä on alkanu kipeytyy ihan kauheasti tunTuu että katkeis selkäranka kohta.
Ja vielä pitäis monta viikkoo kestää ton selänki . Tekis nii mieli maata mahallaan ,muttei enää oikee kykene siihen

Puhelimella nopeasti vaan päivittelen nyt et voi olla sekavaa tekstiä , kun tää ei oikee tykkää toimia kunnolla .

Tintti.&poju 28+2
 
Heeei, se olis 29+0!! Kolmaskymmenes raskausviikko alkaa! :)

Ajattelin nyt heti aamusta siivoilla tän kodin kuntoon (joka varmaan on sulaa hulluutta, koska aamulla valvoin inhottavien suppareiden kanssa...) ja istahtaa sitten koneen viereen lukemaan teidän kuulumisia ja päivittämään omiani. Että palaillaan!! :)

Lynette ja viides muru 29+0
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
mimmilii Ihana kuulla että vauvalla näyttäisi olevan kaikki hyvin! :) Kyllähän tuollainen säikäyttää!

Piipu Voi ei, kylläpä sattukin ikävästi. :hug: Toivottavasti tosiaan löytyisi pian uusia töitä! Ja loppuis samantien se sun vuotelu!! :(

Synttärionnittelut Vilipi! :flower:

Eilen kattelin peilistä tätä mun massua ja ihmettelin siinä tovin, että on tuo luonto kyllä melko ihmeellinen kun ihan tyhjästä kaivautuu pieni ihminen tuonne masuun kasvamaan. Jotenkin niin käsittämätöntä, että siitä tulee ihan uusi ja oikea ihminen ja mä saan olla sille pikkuiselle äiti. :heart:

Kelan paperit sain vihdoin ja viimein hoidettua äitiyslomahenkilön huomaan, aikoi toimittaa ne kaikki mun puolesta kelalle. Nyt vaan äippäpakkausta sitten sormet syyhyten odottelemaan!! =) Toivottavasti ihan hyvät lomarahat saisin kuitenkin, kun mulla tää työprojekti loppuisi jokatapauksessa nyt vuodenvaihteessa. Saapa nähdä mitä sitä sitten äippäloman jälkeen keksii, kun ei oo mitään työpaikkaa odottamassa. Olis kyllä tosi ihana olla pitkään vauvan kanssa kotona, mutta tuo rahatilanne kyllä vähän huolestuttaa, kun ei tuo miehen palkkakaan nyt mikään jättimäinen ole. No, sitä on ihan turha nyt vielä murehtia.

On mulla niin ihana mies, ettei oo tosikaan. :heart: Se on nyt joka aamu herännyt varta vasten viemään mua töihin, etten tuuperru pysäkille tai matkalle. (Tulee bussissa huono olo.) Ihana. :heart:

Viikonloppuja kaikille! Ottakaahan rennosti, ei sitten touhuilla liikaa siellä!! :)

Nöhveli & pikkumöykky 26+1
 
  • Tykkää
Reactions: Lynette ja Pinsuli
Täällä vkoja 27+3,maanantaina oli neuvola,kaverilla kaikki hyvin..Sf-mitta kasvanut roimasti viime kerrasta...hb:kin noussut...ja se ihana kauhea sokerirasituskoe ohi ja nekin arvot hyvät...tänään mennään 4D-ultraan,jonne menoa mietin todella kauan,kun maksaa kuitenkin aika paljon...ensimmäisestä lapsesta ei käyty,joten tästä mennään...pihistetään sitten jostain muusta asiasta...meillä neiti tulee mukaan katsomaan "pikkuveikkaa",sekin asia saadaan nyt sitten varmasti selville,kun tuo rakenneultra ei ole ihan 100% varmuus...toivottavasti kuitenkin pitää paikkansa...pääasia että terve lapsi...ens vkolla vuorossa neuvolalääkäri...nopeasti aika vaan kuluu...jouluakin saisi pikkuhiljaa ruveta valmistelemaan,ettei tule kiire...jos aloittaisi korteista..tänään ostoksille vielä ultran välissä...taas taitaa tulla mukaan niitä ihania vauvanvaatteita(joita kyllä tarvitaan kyllä lisää)..Hyviä vkl kaikille tammikuun tuhisijoille=)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Voi surku. Eilen neuvolassa oli sokeria pissassa. Olin ehtinyt jo niin riemuamaan, kun en joudu sokerirasitukseen :D TOSIN, ei mua vielä sellaiseen määrätty. Mulla kun ei koskaan aiemmin oo ollut sokeria siellä. Neuvolantäti sanoi, että jos ens kerrallakin on sokeria pissassa, niin sit pitää jo pistää rasitukseen. Olin nimittäin syönyt ihan uskomattoman määrän sokeripitoista ennen neuvolaa, joten ei ihme että jotain eksyi pissaankin! :D Veren sokeriarvo oli kuitenkin 45 min syömisen jälkeen 8,0. Ylärajoilla, mutta ei liikaa. Arvasin että mun karkkimässäilyt kostautuu mulle vielä jossain vaiheessa. Onneks nyt neuvolassa käskettiin lopettamaan, ettei vauva kärsi näistä sokeripiikeistä!

Piipu85 Voih, ilkeeseen paikkaan sattui toi sun miehen irtisanominen! Mutta kyllä kaikki järjestyy, vaikkakin vähän pienemmällä budjetilla :) Tsemppiä!!

Vilipi En oo varma älysinkö yhtään mitään noista sun opintopiste selityksistä (tää koko ammattikoulujärjestelmä on mulle ihan outo, kun olen lukion käynyt XD), mutta siis jos jään äitiyslomalle sillon ku pitäis, 26.11., niin voinko sillon saada opintotuen joulukuulta, jos en ole siinä kuussa yhtään päivää koulussa? :O Ja synttärionnittelut!! :) :flower:

Muuten neuvolassa oli kaikki hyvin. Hemppa oli pysytellyt siellä 114, mikä on riittävä mulle. Ei siis siitä lisäraudasta tarvii niin pahasti huolehtia :) Paino oli tasan 55kg, kahdessa viikossa noussut jotain 1,3kg. Verenpaine oli alhainen, yläpaine yhdeksissäkymmenissä ja alapaine viisissäkymmenissä. Vauvan syke oli 150 tienoilla. Kovasti oli herra liikkuvaisella tuulella, vaikka yleensä se on aivan paikallaan neuvolassa :D Tunnustellessaan neuvolantäti sanoi, että pää tuntuisi olevan alhaalla. Saa nähdä joko on kääntynyt lopullisesti, vai pyöriikö vielä :D Ai niin ja sf-mitta oli 27cm, eipä siis hirveesti ollut noussut kahdessa viikossa.

Jepulis mutta eikai tässä muuta, miestä voisi mennä herättelemään ;) Hyviä viikonloppuja tammimammat ja massut!

Pinsuli ja pikkunen 29+0 *poks* !! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Kiitos teille kaikille onnitteluista! :heart:

Pinsuli Mulle olis "katastrofi", jos nyt pitäis lopettaa herkuttelu :D Nimim. Ostin keskiviikkona 700 g irtokarkkeja :LOL: Tosin toi säkki kestää kevyesti sen viikon ainakin, ellei kauemminkin. Mut hyvä, ettet vielä joudu sokerirasitukseen :)

Piipu85 Pahoitteluni miehesi irtisanomisen johdosta : / Todella huonoon saumaan nyt tuli : / Mutta, nyt tosiaan vaan kaikki Kela-tuet vaan hakuun! Toivottavasti miehesi löytää pian uusia töitä :hug:

Kirosit myös tota närästystä. Täälläki tuntuu olevan päiviä, kun närästää suunnilleen kaikki mitä syöt, mutta toiset päivät ovat sitten taas helpompia. Eihän tätä pitäisi enää montaa viikkoa kestää :D Vau.fi:n kirjasessa oliki, että juuri näillä viikoilla närästys alkaa olemaan pahinta... Eihää...? :LOL:

Raskausarpia en ole vielä bongannut (vanhoja arpia löytyykin yli 10 vuoden takaa), mutta enpä mie hirveästi ole levinnytkään.

Zarix Täytyy sanoa, etten itsekään olisi uskonut näkeväni tota päivää, että mennään naimisiin :LOL: Miehelle se tuntui olevan tosi suuri kynnys. Puhuttii naimisiinmenoa edeltävänä päivänä, että jotkut pariskunnat ovat nykyään kyllä valmiita tekemään yhteisiä lapsia, mutta ei uskalleta/haluta sitoutua kuitenkaan toisiinsa niin, että mentäis naimisiin asti. Tosin nykypäivänä naimisissaolo ei ole mikään kriteeri perheen perustamiselle, mutta meille tämä oli hyvä ratkaisu, käytännön asioiden kannalta.

Vilipi Synttärionnittelut eilisen johdosta!! :flower:

Elovena-77 Hienoa, että kaikki oli hyvin!! =)

mimmilii Ymmärtäähän tuon, että pidit vähän palstataukoa. Uskon, että huolenne on ollut kova. Onneksi kaikki on nyt kuitenkin hyvin ja voit alkaa nauttimaan raskaudestasi!!

ON: Täällä pikku-herra on selvästi saanut voimaa liikkeisiinsä =) Parina iltana olen melkein voinut tuntea kättä vasten, että mitä raajaa siellä venytetään :)

Närästys on tosiaan seurana edelleen ja kyllä hengästyn helpommin. Rauhallisesti on otettava :)

Hennu & Möhkö 28+2
 
No niin, sain lueskeltua teidän juttuja läpi. Mistähän sitä aloittaisi...unohdan taas kuitenkin puolet. :D

mimmilii kurjaa, että olette joutuneet noin pikkuisen puolesta pelkäämään, mutta aivan ihanaa, että nyt kaikki näyttää olevan mallillaan. :heart: Toivottavasti saat taas nautittua raskaudesta! :)

raskausarvista niitä mulle tuli ekasta niin paljon, että nämä muut neljä eivät enää ole lisää saaneet mahaan niitä ilmestymään. Tai ehtiihän tämä viides vielä, mutta eipä niitä kauheesti enää tuohon mahdu... Esikoisesta on kuitenkin jo sen verran aikaa, että arvet on vaalentuneet tosi hyvin ja kyllä ne nyt erottaa, mutta eivät ole enää mitään kirkuvan punaisia. Silloin kun ne esikoisesta ilmestyivät, niin olivat kyllä aika rajun näköisiä. Mulla on varmaan sellainen ihotyyppi, että noita arpia ei voi välttää, koska silloin esikon aikaan rasvailin kaikella mahdollisella ja silti niitä tuli. Toisille taas ei tule mitään, vaikka mahanahka kuinka venyisi.

Mikäs Piipun tilanne on niiden vuoteluiden kanssa? Saisivat kyllä pysyä nyt poissa!! Ja kovasti pahoitteluja täältäkin miehesi työtilanteen takia. Inhottavaa, että tollaista lisästressiä tulee nyt odotusaikana. :(

(.)
Aamulla heräsin tosiaan ennen kuutta, kun supisti niin julmetusti. En ollut koko yönä herännyt vessaan :O ja mulla täysi rakko saa aikaan kunnolla suppareita. Sain väännettyä itseni siitä sitten vessaan, mutta tuntui, että rakko oli niin täynnä, vauva painoi siihen ja supisti, että en saanut kunnolla pissattuakaan. Vessasta kun pääsin takaisin sänkyyn, niin siellä sitten kääntelin ja vääntelin, kun supisti ja kivisti inhottavasti selkään asti. En niistä nyt sillai huolestunut, kun tuosta täydestä rakosta ne varmasti jouhtui. Tunnin sitä kesti ja siinä seitsemän aikaan helpotti. Siitä sitten uudelleen ylös herättämään esikoista.
Ja niin kuin monella muullakin täällä, niin mulla on myös niin vimmatunmoinen pesänrakennusvietti, että ihan oli pakko siivoilla ja laittaa koti kuntoonkin vielä aamulla. Mutta ei mulla nyt enää ole supistellutkaan. Miehelle en taida uskaltaa sanoa, millanen aamu oli. Se vois olla mulle vähän kiukkunen, kun en oo tajunnu rauhoittua. :ashamed:

Lynette ja viides muru 29+0
 
Eilen oli kunnallinen neuvolalääkäri rv 26+3 joka mittasi näppituntumalla kohdunsuun mitaksi 3 ja totesi että paikat kiinni ja kovat.

Tänään oli yleislääkäri joka teki samat tutkimukset näppituntumalla, sanoi että kohdunsuun mitta on ainakin 3,5 näppituntumalla (kirjoitti silti 3 cm) ja sanoi että kohdunsuu on kiinni, mutta myös sekä kova että pehmeä: kohdunsuu on pehmennyt reunoilta. Näin käy kuulemma kaikille tässä vaiheessa ja se on normaalia, mutta ohjeeksi kuitenkin lepoa ja rasituksen välttämistä.

Mielenkiintoista miten tilanne voi olla toinen yhden päivän ja yhden lääkärin erolla. No, pääasia että kohdunmitta ei ollut lyhentynyt (ensi synnyttäjällä lyhenee ensin, ja vasta sitten aukeaa, näin muistelen lukeneeni). Lepo-ohjetta kyllä noudatan, ja käyn vielä yksityisellä tarkistuttamassa tilanteen myöhemmin.
 
Kiitos myötätunnosta kaikille!

Täällä tiputtelee, ei tiputtele, tiputtelee, ei tiputtele... Eilen alkoi siis taas pieni vuoto, mutta se meni nopeasti ohi, enkä lähtenyt synnärille. Mutta nyt sitten taas alkoi hyvin pieni tiputteluvuoto, enkä oikeasti enää tiedä, mitä teen, varsinkin kun poika liikkuu ja myllertää kiitettävästi. :O Ääääh....

Piipu ja Iisakki 28+5
 
Piipu85 mitä lääkärit sanoi tuosta tputtelusta? Ehkä se vähän helpottaa sun stressiä että olet kuitenkin raskaudessa jo näin pitkällä, alkuvaiheessa tuo olisi varamsti paljon huolestuttavampaa. Toivotaan kuitenkin nyt että tuo tilanne rauhoittuisi ja saisit ottaa loput viikot rauhassa ja nauttien. Tuo työasia on todella ikävä ylläri mutta jos vaan voitte luottaa siihen ajatukseen että asiat aina jollakin tapaa järjestyy. Itse uskon siihen että elämässä kaikella on tarkoitus, sen näkee viimeistään sitten jälkeenpäin. Yritä nähdä hyvät puolet tuossa asissa. Ja työttömyys harvoin on kovin pitkäkestoista, varmasti jotakin löytyy. Onneksi kyseessä on "vain" raha-asia, ne toki häiritsee ja luo oman paineensa arkeen mutta niistä aina selviää tavalla tai toisella. Usko pois :hug:

Raskausarvista niin ei ole vielä tullut mitään mutta ehtiihän tämä vatsa tästä vielä kasvaa reippaasti. Nyt kun talvea kohti mennään ja iho väkisin kuivuu niin toki se vähän huolestuttaa. Mutta yritän kyllä tehdä kaikkeni ihoa suojellakseni. Kuivaharjaan koko kropan vähintään kerran päivässä ja käytän baby oilia 2 kertaa päivässä niin yritän sillä pitää verenkierron hyvänä ja ihon kimmoisana. Mutta tottahan on et toisille ne vaan tulee vaikka mitä tekis ja toiset säästyy. Katsotaan kuin käy.

mamma ja sen poika
25 + 2
 
Heipsan!

Ihan kuin olisi jotenkin hiljaisempaa täällä meitin palstalla..

Supistuksista on keskusteltu jonni verran.. Täällä kanssa jos duunailee enempi, ni meinaa tulla muutamia.. Lenkkeillessäkin välillä, mutta ei ne menoa haittaa, ei kestä yleensä kauaa ja ei ole kipeitä. Mutta vitsi, kun meinaa hengästyä kunnolla, se on hassua, ihan kuin olis vielä röökinpolttaja.. :D

Raskausarvet ovat ainakin vielä pysyneet poissa, yritän myös muistaa rasvailla aina kun pesulta tulee ja muutenkin, jos vähänkin kiristää..

mimmiliillä ollut aika kurjat viikot, mutta onneksi ne ovat nyt takana päin!


Omanapa..

Äitiyspakkaus (se uusi tietenkin) tuli eilen, ihan kuin olisi tullut joulu! :D

Kyllästyin tuossa aamusella epämukaviiin rintaliiveihin (C-kuppi) ja päätin lähteä ostoksille.. Tiesin kyllä jo etukäteen et seppälät yms liikkeet voi varmasti jo unohtaa ja suuntasin Change nimiseen alusvaateliikkeeseen.. Tiesin myöskin, että tissit on kasvaneet ulos niistä peruskauppojen suurimmasta koosta eli D/DD koosta, mutta se järkytys, että F ja E koko ovat tällä hetkellä mun kokoja, mallista riippuen tietenkin.. Järkytys suuri! Ja hei ne kasvaa vielä ainakin 1-2 kuppikokoa! :O
Vähän kyllä muutenkin tunnen oloni jotenkin valtavaksi.. Tosi ahdistavaa kumartelukin. Mitä se on oikeesti parin kuukauden päästä..??

Maanantaina pääsee kurkkimaan tuota pikkuista, kun on neuvolalääkäri! :heart:

"MY" ja RistoAnneli 26+5
 
Ihan kuin ois joo hieman hiljentyny tahti täällä... Höh. On kivaa kun tulee paljon uutta tekstiä.=)

Mulla on kesyä spurttia ottanu tissiosasto (jälleen). Eipä viime kiekallakaan ees maidon noustessa kuppikoko juur kasvanu, koko raskausaikana ja synnytyksen jälkeen kuppikoko kasvoi ehkä yhden koon hikisesti? Eli ei se aina oo varmaa, että synnytyksen jälkeen tissit vielä paisuu... Mua harmitti oikein, kun olin ehtiny aatella, että no kerrankin mullakin on sit kunnon dollypartonit. Ja paskanmarjat oli!:D Samanlaiset lärpäkkeet edelleen, roikkuvammat vain.:p Heh... Jos nyt ees c-kuppisiksi kasvais niin olisin ikionnellinen. Nää on nyt b-kupin hollilla...
Mut joo, eikös noissa oikein alan liikkeissä ne mitat olekin tarkempia ja usein sieltä saa isomman mitan, kuin mitä halpisrintsikat antaa kooksi ymmärtää?=)

Mä kävin tänään tuhlaamassa äitiysavustusrahaa vauvanvaatteisiin. Yli-söpöjä Kappahlin Newbie-vaatteita lähti mukaan iso pino. Voi rakkaus, ne on niin sulosia...<3 Kohta pitäis ruveta pesemään ja silittämään niitä valmiiksi...=) hih

Nyt tuli vähän omanapainen viesti, mut on jotenkin niin "meno päällä", etten malta keskittyä kommentoimaan enempää...:ashamed: Ehkä taas next time.

Pisang ja Nuppu 26+3
 
Ei mullakaan pahemmin rintsikoiden koko muutu raskauden/imetyksen myötä. Normaalisti on A-kuppi, raskausaikana B ja vain hetkellisesti maidon noustessa alkuimetyksessä on C. Mutta silloin alkuun pidänkin sellaisia toppimaisia imetysliivejä - Vinkkinä muuten muillekkin; ne on aivan ihanteellisia juuri silloin sairaalasta lähtien kun tissit on kipeät ja pinkeät. Omasta mielestä ihan ehdottomat. Myöhemmin menee sitten yötarkoitukseen. Maidonnousun tasaannuttua sopii taas B-kupilliset imetysliivit.

Raskausarpia on
Edellisistä raskauksista olevat ainakin ovat nyt taas punertavia, en osaa sanoa onko nuo edelliset revenneet lisää vai näyttääkö vain siltä kun nahka on pinkeänä. Mahanahkaa kiristää kyllä aika ajoin ja käytän päivittäin öljyä. Vaikkei se arpia estä, mukavoittaa omaa oloa :) Arpia on edellisissä tullut näkyvimmin jenkkiksiin ja pakaroihin, mahassa ja tisseissä arvet ovat sen verran haaleita ettei kauemmaks näy.

Viikonlopun jatkoja toivotellen Adora :)
 
Pakko kommentoida tuota Changen mitoitusta, se poikkeaa tosiaan muiden liiviliikkeiden mitoituksesta aika lailla. Itse olen normikaupan liiveissä n. kokoa 75 D, mutta Changella 80 F :LOL: Mutta hyviä imetysliivejäkin olen sieltä kyllä löytänyt, että tykkään kyllä liikkeestä. Täällä kaikki neuvolassa hyvin ja 27:s viikko meneillään!
 
Raskausarpia mulla on tullu tisseihin ihan sikana ! Eikä mua kyllä haittaa yhtään . Bio-oilia käytän päivittäin tisseihin+masuun ja tisseissä olevat arvet on siis oikeesti vaalentuneet toosi paljon ,vaikka tosiaan nyt vast raskausaikana oon ne saanu.
Supistuksiaon nyt alkanu ilmaantua jos kävelen vähääkään kovempaa vauhtia .

Tosiaan kirjottelu on täällä alkanu hiukan hiljenemään :/ Ite koitan ny kirjotella ahkerammin jos muutkin vaikka innostuis taas kirjoituksen tänne. Mulla ei päivisin oo muuta kun aikaa ja sitä on kiva kuluttaa täällä lukemassa mitä muille kuuluu , vaikka oon ollukkin aika laiska kirjottaan .

Mulla on kanssa hirmunen pesänrakennus käynnissä .Haluisin jo pedata pojulle sängyn valmiiks , pestä vauvanvaatteet , maalata seiniä ,ommella vaatteita , ehostaa vanhoja huonekaluja ja vaikka mitä ! Vielä ei kuitenkaan viitti niitä vaatteita pestä ja sänkyä pedata pölyttymään moneks kuukaudeks.

Puhelimella taas päivittelen et tiiä si miltä taas näyttää julkastuna teksti.
 

Yhteistyössä