Tammikuun tuikkeet 2016 ¤¤ toukokuussa ¤¤

Moikka moi kaikki uudet! :wave:

Lilolle tsemit. :hug:

Täällä on tasaisen etova olo ja kokemus on opettanu, että pahemmaks tää vielä menee lähiviikkoina. :x Mulla ei oo oksennusrefleksiä lähes ollenkaan ja se on tässä tilanteessa todella ärsyttävää, koska silloin, kun "pitäisi" tulla jotain ylös, tunnen vain kovaa kipua ja oksentaminen helpottaisi oloa...

Turvotusta on myös, mutta mulla se on tälläkertaa asettunu tasasesti koko kehoon. Siis oikeesti ihan kaikkialle - jopa nenänpää on normaalia leveempi ja jalkapöydät pyöristyny... Housut kiristää, mutta menee kiinni vielä. Mulla on edelliset raskaudet tullu tosi nopeesti näkyviin, mut toivon, että tää pysyis paremmin piilossa. Toisen raskauden eka neuvola oli, kun olin viikolla 7+, mutta (sattumalta paikalla ollut) lääkäri oli kohdun asennon, koon ja korkeuden perusteella vakuuttunu, että tulossa on joko kaksoset tai viikkoja jo 11, vähintään 9. Yksi lapsi siellä kuitenkin vain oli ja viikotkin oikein, mulla vaan kohtu tykkää olla framilla. :D

Ylihuomenna on neuvolla ja vähän kyllä jännittää. :p Ajattelin huvin ja urheilun vuoks pyytää, että kokeillaan, jos sydänäänet kuulus. Ei ne näillä viikoilla normaalisti kuulu, mutta viime raskaudessa onnistu, joten... :whistle:

Rosie 6+6
 
Joku sanoi "kivuliaista repäisyistä" alavatsalla. Mullakin on ollut muutamia, ja vähän pelottikin, että mitä ne lienevät, en myöskään ekasta muista näillä viikoilla moisia, tosin ei silloin ollut montaa muutakaan oiretta mitä nyt :D Pitääkö olla huolissaan?
 
"lilo"
Noniin ruskea tuhruttelu muuttui kovaksi kivuksi ja valuvaksi vereksi. Täällä mennään kipulääkkeiden voimalla.

Eli minut saa siirtää mebettäneiden listalle..

Tsemppiä ja onnea muiden matkaan! Joskus käy näin!
 
Lilolle voimia :(

ON: Kerroin raskaudesta nyt sitten johtajalle kun kahdenkeskisen hetken mahdollisuus sattui tulemaan. Vastaus oli halaus, muutama kyynel ja suuret onnittelut (plus pyyntö kertoa kun saa puhua asiasta ääneen). Hyvä mieli jäi. Sanoin myös toiselle tiimikaverille ja hän tuntu oikeesti olevan hyvin onnellinen mun puolesta. :)
 
Lilo Paljon voimia ja iso halaus!

iloksi Yritin laittaa viestillä pyynnön yks päivä Facebook-ryhmään pääsystä, mutta en tiedä osasinko laittaa yksärin..

(.) Täällä on myös kovaa väsymystä ilmassa. Työpäivän jälkeen oon ihan valmis päikkäreille! Hankala vaan monesti tuon 3-vuotiaan kanssa toteuttaa. Soitin alkuraskauden ultraan ajan ja se ois ens viikon torstaina. Silloin kuulemma pitäisi sydämen lyödä. Jännää! Onneksi alavatsan jomottelut ovat hävinneet. Eilen kävin salillakin treenailemassa ja oikein hyvin sujui, vaikka jännittikin, miten uskallan painoja nostella. Varovainen edelleen olen, mutta huoli on vähän väistynyt ja mieli on enimmäkseen positiivinen, että kyllä tästä hyvä tulee..:) Turhaahan se tosiaan etukäteen on mahdollisia komplikaatioita pelätä. Tosin yhdyntä ei nyt oikein innosta..Miten muilla? Mua vaan niin kovin pelottaa, että se vois edesauttaa keskenmenoa näin varhaisilla viikoilla. Onneksi on muitakin tapoja osoittaa hellyyttä..;) Jospa tuolla ultrassa kaikki on hyvin, niin voi makkarin puolellakin sitten ottaa rennommin..
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
lilolle paljon voimia :(

Pahoinvointiranneke hankittu. Pari viimeistä päivää ja yötä on mennyt kehnommin joten päädyin eilen hakemaan parin apteekista. Olin ehkä hieman skeptinen ja aluksi ei tuntunut toimivan, mutta kun oikea piste lopulta löytyi niin voi pojat mikä muutos! Etominen ei täysin kadonnut mutta pahimmat piikit tasoittuivat ja ennen kaikkea siedän nälkää paljon paremmin, ajatukset eivät pyöri enää jatkuvasti seuraavan välipalan ympärillä kun kuvottava ja heikko olo pysyy loitommalla. Todellakin kokeilemisen arvoinen juttu vaikka hieman hintavia lähiapteekin hyllyltä (~20€)

Neuvola-aika varattu reilun viikon päähän, kyselylomakkeet ärsyttävät jo valmiiksi :D

Bons & Pikku-Possu 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Lilolle voimia!

On :Tulihan se sieltä, pahoinvointi! Hampaita harjatessa yökkäytti ja aamupalaksi mandariini ja jogurtti. Vaikka olen syönyt säännöllisesti! "ruoka" joka menee alas on vaniljajäätelö hedelmäsalaatilla. Tottakai hedelmät jääkaappikylminä! :p Kesäkuun alkupuolella eka neuvola-aika vk 9. Sitä sitten odotellessa.. Välillä vihlaisee menkkakipumaisesti alavatsaata, noin kerran päivässä ja sitten se katoaa. Töissä tulossa tilanne, jossa joudun valehtelemaan miksen voi työtä tehdä. Tosin esimies onneksi juonessa mukana :D. Välillä ahdistua iskee, että ei tästä tule mitään ja että osaanko edes olla äiti! Kai se esikoisen odottaminen on sellaista? Kertokaa konkarit kokemuksianne noviiseille :).

hannibal 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Mä niin ootan että pääsisin kertomaan mun ihmisille tästä uutisesta! En vaan halua kertoo ennen sydänäänien kuulumista. Ois helpompaa elo, kun ei tarvis keksiä selityksiä miks on vaikka huono olo tai miks en enää treenaa täysillä. Pitkä on oottavan aika!
 
Heippa, mä kävin tänään varhaisultrassa, viikkoja 7+1.. Siellä näkyi pikkuinen, jolla sydän löi <3 viikko sitten lorahti reilusti verta ja olin aivan täysin varma, että taas meni kesken ja olimme juuri lähdössä matkalle, joten en päässyt heti lääkäriin, mutta onneksi se ei sitten ollutkaan mitään ihmeempää, tällä hetkellä kaikki näyttäisi olevan hyvin.. :) silti vielä vähän pelottaa, mutta täytyy yrittää tästä nyt nauttia..

Olotila on lähes jatkuvasti kamala ja väsyttää niin paljon, että vois nukkua koko ajan.. Mutta lohduttavaa ajatella, että tämä on vaan väliaikaista :)

Tsemppiä kaikille odotukseen odotukseen!
 
Lilolle voimia :,(

ON: Oireet loistaa poissaolollaan, välillä tuntuu että onkohan tuolla mahassa mitään elämää? Tosin eipä ekassa raskaudessakaan ollu kovin isoja oireita... Työhousut alkaa kyllä jo ahistaan, täytynee siirtyä isompaan kokoon :)
Nälkäki kyllä tulee normaalia useammin ja väsyki iskee niin eiköhän sitä jotain tapahdu.. tuntuu että neuvola-aikaan on vielä ikuisuus, jolloin saa nähdä totuuden!

-Jenspanen
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on päinvastanen ongelma kuin monella muulla. Mää en saa nukuttua! Unet loppu plussatestiä edeltävään yöhön. Sen ja seuraavan pistin jännityksen piikkiin. Mutta kohta jatkunu viikon tätä et nukun vaan viitisen tuntia ja senki hyvin levottomasti. Nyt jännittää ens jo valmiiksi ens yö kun mies sano, et jos en ens yönäkään nuku, niin pitää soittaa jo saikkua. Enkä millään haluais, ei ole ku tää ja ens viikko töitä! Vaan alanpa olla aika zombie ja työ vaatii tarkkaavaisuutta, joten aika pattitilanne.

Edit. Typo. Ei Kännitys vaan Jännitys :D :D
 
Viimeksi muokattu:
OmaAurinko: Täällä oli ihan samaa. 5-6 yötä alusta meni juurikin 5h yöunilla. Illala ei uni tullut ja aamuyöstä klo 5.00 ylös. Alkoi ennen plussaa. Nyt on päinvastaista voisin vaan nukkua. Työpäivät menee haukotellessa ja kun kotio pääsee niin otan tunnin iltapäikkärit ja ysiltä jo sänkyyn yöunille. Vähintään kolme kertaa saa yönaikana rampata vessassa mut uni tulee heti uudestaan.

5+4
 

Yhteistyössä