Tammikuun tuikkeet 2016 ¤¤ toukokuussa ¤¤

Terveiset sängynpohjalta. Pahoinvointi on ollut nyt jo monta päivää niin sietämätöntä, ettei voi muuta kuin maata ja oksentaa. Lähestulkoon kaikki, mitä yritän syödä, tulee pihalle. Ei puhettakaan, että olisin työkykyinen. Maanantaiksi on akupunktio varattu, toivottavasti saisin siitä helpotusta, en olekaan ennen tähän vaivaan kokeillut. Tuntuu mahdottomalta sietää taas tätä olotilaa viikkoja, mutta eihän tässä muukaan auta. En sitten päässyt tällä kolmannellakaan kerralla yhtään helpommalla.

Tervetuloa uudet, toivottavasti keskustelu jatkuu tälläkin puolella vilkkaana.
 
Pitkästä aikaan täällä taas :)
Paljon uusia tullut mukaan, tervetuloa! Ja onnea myös varhaisultrassa käyneille!

Tuntuu että aika on mennyt tosi nopeasti, ensi viikolla jo neuvola!

Pahoinvointi on onneksi pysynyt melko hyvin kurissa, oksentaa on tarvinnut vain kerran :D Alakuloisuutta myös ollut, varmaan hormoneista johtuvaa.. Siinäpä ne oireet oikeastaan onkin :)

Toivottavasti pysyy keskustelu yllä myös täällä puolen, vai joko kaikki on siirtynyt fb ryhmään?

MissB ja 8+2
 
Minä ainaki oon täällä, en onnistu saamaan yhteyttä iloksiin, vaan eipä se mitään, voin hengailla foorumillaki. :)

Mulla on täällä pieni hätä kun perjantain jälkeen en olo tuntenu yhtään öllötystä aamulla tai ruokavälien venyessä. Oon ihan varma keskenmenosta. Toisaalta, rinnat on edelleen kipeät (juoksin eilen vähän, aiaiai), menkkamaista jomotusta oli ja palelin moneen otteeseen kovasti. Äsken aivastin ja alamahalla kävi semmonen repäsykipu ettei toista. Mutta vaikka oon alusta asti ollu varma että tää vauva on ja pysyy, niin nyt oon lietsomassa itteeni paniikkiin. Miten noin pieni toukka voiki olla jo niin rakas! Vielä on kaks pitkää viikkoo varhaisultraan.

OmaAurinkoinen ja Pikku L 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Heipparallaa! Minäkin aattelin tulla tänne huutelemaan viimein!
Tosiaan mmily, 21vuotias ja toista lasta nyt odottelen. Laskurin mukaan laskettuaika olis 18.1.2016 ja viikkoja löytyis nytten 5+6 :) TAYS olisi meikäläisen synnytyssairaala. Pidetään peukkuja että meillä kaikilla pysyy pienet matkassa!
Ps. Onkos meillä jo fb-ryhmää? :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Uusille tervetuloa! :wave:

Voi Blue Bird, ei kuulosta yhtään kivalta! :( Toivottavasti akupunktiosta on apua. :hug:

Mutta vaikka oon alusta asti ollu varma että tää vauva on ja pysyy, niin nyt oon lietsomassa itteeni paniikkiin.
Älä päästä paniikkia päälle. Helpommin sanottu tietysti, mutta kuitenkin... Syviä hengityksiä ja positiivisia ajatuksia. :hug: Raskauden jatkumiseen tai keskeytymiseen ei pysty vaikuttamaan mitenkään, tää on ihan arpapeliä. Siihen kuitenkin voi vaikuttaa, miten itse voi (psyykkisesti) ja millanen kokemus raskausaika on. Kyllähän sitä realistina tietää riskit, mutta pitäs vaan malttaa pysyä rauhallisena. Aika paljon lapsia on maailmaan syntyny kuitenki, ni miksei meilleki? :)

Tiistaina selviää, miten allekirjottaneen raskauden kävi. Pahoinvointitaso antaa toivoa, ettei vuoto, niin runsas ku oliki, olis ollu vakavaa, olo on nimittäin kaamee. :x Yritän kuitenki asennoitua niin, että voi käydä kummin vaan ja tilanne hoidetaan sitten sen mukaan. En stressaa asialla etukäteen.

Huomasinkin jo vastauksen tuota facebookkia koskien :)
Tämä... Tehkää kaikki näin! :flower: Eli lukekaa vähän aikasempia kommentteja myös. :)

Ihan mitään riitaa hastamatta haluaisin esittää sellasen pienen toiveen, että kaikki uudet (ja miksei vanhatki) tekis pientä tutustumiskierrosta ketjussa. Ollaan jo sivulla 14 ja varmaan menee silmät ja aivot sikkaralle, jos kaikki pitää kerralla lukea ja painaa muistiin, mutta just esim tää FB-ryhmä-kysymys on ollu esillä nyt joka sivulla. :attn:

Rosie (7+5)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Sunnuntaita kaikille! :)

Mielenkiinnosta kyselen niiltä jotka on jo liittyneet facebook-ryhmään, että onko siellä jo paljon porukkaa ja aktiivista keskutelua? Polttelis jo vähän liittyä itsekin nimittäin. Mutta tosi alussahan tässä vielä jo ollaan (5+) , joten kaikki on vielä epävarmaa, ja siksi emmin.

Kamala kun palelee koko ajan. Oon ihan jääpuikko pitkin päivää vaikka juon kuumia juomia, jalassa on villasukat ja päällä paksu neule. Varmaankin johtuu tästä raskaudesta. Onko muilla ihan häiritsevää palelua?

Mukavaa alkavaa viikkoa ja hyviä vointeja! :)
 
Meillä oli eilen miehen ammattiinvalmistumisjuhlat, ja kerrottiin kyllä ystäville syy,että miksi kilistelen kuoharin sijaan pommacia :D ja olin kuskina & baarissa, ja menin nukkumaan vasta puoli neljä. Tänään onkin ollut sellainen olo kuin ois armoton krapula! Huh! Jatkossa siis kiltisti taas nukkumaan aikaisin! Huomenna eka neuvola...iiiiik!
- Katjuska rv 7+0
 
ite oon ihan poikki koko ajan, vaikka nukkuis läpi yön (ja oonkin melkein viikon verran nukkunu ku tukki, mikä ei oo normaalia mulle). Nytkin puoliks nuokun tässä sohvalla ja mieli tekis mennä jo nukkumaan.

Jä ärsyttää kun koko ajan on muutenkin niin tukkonen/vilunen olo, ettei oikein huvita tehdä mitään tai lähteä mihinkään. hyvä kun töissä jaksaa käydä..
 
Heippa kaikille!

Viimeksi valittelin oireettomuudesta, nyt niitä taas piisaa... Palelee, tissit on välillä järkyttävän kipeät ja lisäksi jatkuva nälkä vaivaa! Etovaa oloa on myös toisinaan eikä töistä siis ruoan laitosta oikein tuu mitään, ku ei tekis mieli maistella omia keitoksia juurikaan :(

Eilisissä juhlissa tuli pelikavereille paljastettua tilanne, kun suunniteltiin tulevan kauden päätapahtumaa, enkä tässä tilassa voi peli hommiin enää siinä vaiheessa osallistua...

Vielä pitäis kymmenen pitkää päivää odotella neuvolaan ja ultraukseen... Onneksi se menee kummiski nopeaa kun vierähtää töissä..

Tsemppiä kaikille pahoinvoitien kanssa kamppaileville, eiköhän se jossain vaiheessa helpota, viimeistään tammikuussa! :LOL:

Aurinkoista viikonalkua kaikille!

-Jenspanen
 
Bons ja OmaAurinkoinen: minullakin oireet tänään vähentyneet... tähän asti ollut jäätävän huonoa oloa, sellaita etovaa ja kuvottavaa (ei onneksi oksentelua), että olen ihan päivittäin sen vuoksi itkenyt ja ollut allapäin. Itse olen kerinnyt käydä jo ultrassa ja siellä sydän sykki, mutta uskon kyllä että oireiden häviäminen välillä kuuluu asiaan! Muistan esikoisen ajoilta, että oireet katosivat yhtäkkiä rv10 ja minä säikähdin niin ja kävin sitten uudestaan ultrassa ja kaikkihan siellä oli hyvin!

Blue Bird: kuulostaa niin kamalalta, toivottavasti akupunktiosta on sinulle apua! Itsekin olen menossa akupunktio-konsultaatioon tiistaina vaikkakin tänään ei pahaa pahoinvointia ole ollutkaan. Toivon, että se toimisi sitten vaikka ennalta ehkäisevästi (pahaa oloa en todellakaan samassa mittakaavassa halua takaisin. Yök.).

Ja tervetuloa uusille!
 
time2dance FB-ryhmässä on tosi aktiivista, mukavanhenkistä ja jotenkin vähän syvempääkin keskustelua, itse ainakin mieluummin siellä jaan joitakin asioita jotka täällä jäisivät sanomatta, kun tämä nyt kuitenkin näkyy kaikille :)

Täällä menossa 6+4 ja pelkästään ellottaa, ehkä viime raskaudessa varsin tutuksi tullutta monen kuukauden oksenteluputkea ei nyt tulekaan tällä kertaa... ? :)
 
"milla"
Sain perjantaille jo lähetteen seulonta ultraan ja siellä tarkistetaan vielä laskettuaika. Epäilen kyllä, että vielä on turhan aikaista seulonta ultraan, mutta saapahan selvyyttä lasketusta ajasta ?
Menkat kun on viimeksi tulleet helmikuussa, niin neuvola täti hermoili jo että se voi olla jo 12 vk...uskoisin kyllä että vk7 taitaa olla lähempänä, koska silloin vasta oireilu alkoi. Jännittävää odotusta perjantaille
 
Akupunktiossa käyty. Ei nyt ainakaan äkillistä helpotusta oloihin tullut. Kyllähän tämä on yhtä oksentamista pahimmillaan parikymmentä kertaa päivässä. Voi kun helpottaisi edes välillä, mutta ei... Saikkua tuli nyt ainakin tämä viikko. Perjantaina uudestaan neulatyynyksi.
 
Tervetuloa uusille! :)
Koitetaan pitää tämäkin ryhmä hengissä! Luen yleensä jutut kännykällä ja päivittelen sivua useasti päivän aikana, mutta tuolla luurilla nyt on ihan turha yrittää söhrätä tekstiä. Pitääpä koittaa aktivoitua myös tietokoneella.

Bons ja OmaAurinkoinen: minullakin oireet tänään vähentyneet... tähän asti ollut jäätävän huonoa oloa, sellaita etovaa ja kuvottavaa (ei onneksi oksentelua), että olen ihan päivittäin sen vuoksi itkenyt ja ollut allapäin. Itse olen kerinnyt käydä jo ultrassa ja siellä sydän sykki, mutta uskon kyllä että oireiden häviäminen välillä kuuluu asiaan! Muistan esikoisen ajoilta, että oireet katosivat yhtäkkiä rv10 ja minä säikähdin niin ja kävin sitten uudestaan ultrassa ja kaikkihan siellä oli hyvin!
Ilmeisesti kuuluu asiaan, sieltä ne viikonlopun aikana palailivat: oksetus, nälätys ja näistä johtuva jatkuva vi*utus. Mutta niin kauan kuin on näin "lievää" niin otan oireet mielelläni vastaan, paljon varmempi olo raskaudesta.

Esikoisten odottajat ja miksei muutkin, miten miehenne ovat suhtautuneet raskauteen/millaisia odotuksia heillä on? Miehellä oli pari kaveria lauantaina käymässä ja ilmeisesti toinen heistä oli vähän "pelotellut", että kaikki naiset muuttuvat hulluiksi lapsen saatuaan, riitaa revitään joka asiasta ja mihinkään ei olla tyytyväisiä. Että se on elämä ja hyvä parisuhde nyt sitten ohi :D Ei tainnut mies ihan tosissaan kaveriaan ottaa, mutta on kyllä ollut huolissaan jaksamisestani kun olen ollut ymmärrettävästä syystä viime päivät todella väsynyt, ja koisinut joka hetki kun mahdollista. Yritin kovasti vakuutella, että tämä on vain väliaikaista ja kyllä mää tästä vielä piristyn ja jaksan hoitaa tulevaa lasta, älä huoli, et jää yh:ksi :D

Lohikakkua ja kuoharia olisi tarjolla ensi lauantaina siskon valmistujaisissa, mitenkähän sitä keplottelee itsensä tilanteesta kuiville? Emme nimittäin aio vielä kertoa vanhemmille raskaudesta. Pieni lasi juotavaa nyt vielä menee, mutta kalaan suhtaudun pelonsekaisella kunnioituksella enkä aio koskea kaakkuun pitkällä tikullakaan; sain nimittäin kerran lohipiirakasta ruokamyrkytyksen. Toivotaan siis että pöydästä löytyy muutakin apetta!

Keskiviikkona neuvolaan, henkilö jonka kanssa olen jutellut puhelimessa vaikuttaa ainakin todella mukavalta, toivottavasti hän on tuleva neuvolatätimme.


Bons & Pikku-Possu 8+3
 
Meillä taas puolestaan minä oon pelotellut miestä että tää järkyttävä väsymys on vielä lievää siihen väsymykseen verrattuna mitä se on vauvan syntymän jälkeen. Mulle tää siis on toinen lapsi, ja miehelle eka..
 
Bons: Itsellä vähän sama tilanne, tai että ystävän valmistujaiset ensi viikonloppuna ja sitä seuraavana sitten miehekkeen siskon. ja kumpaankaan mennessä EI aiota vielä kertoa vanhemmile niin siinä saa taas miettiä että mitä sanoo kun alkoholia tarjotaan. Onneksi olin alkuvuodesta pitkään ihan kokonaan ilman alkoholia, jota kyllä ihmeteltiin mutta sen sai silloin selitettyä "meillä on kaverin kanssa veto".
Joo ainahan voin sanoa, ettei vaan tee mieli, mutta kuitenkin oon aina ollut aikamoinen bilettäjä ja alkoholia on tulut nautittua (en nyt usko et mitenkään hirveesti siihe nähden kuinka paljon nuoret nykyisin juo), niin sitten voisin kuvitella et tulis vähän ihmettelyä . Ja itseasiassa miehen sisko tietää että ollaan yritetty, myös "anoppi" tietää, joten voisin kuvitella että alkais epäilee heti.

Ja minä ootan siis ainakin esikoista, meillä toi mieheke on ottanut asian hyvin. Toki jännittää vanhemmille kertomista ja tietysti vähän muutenkin. Mutta muuten on siis ottanut asian hyvin. Mua tosin välillä ärsyttää sen varovaisuus kun siis se on suurinpiirtein opetellut kaikkia kielletyt ruuat ja vahtii etten syö niitä yms yms. Hyväähän toinen tarkoittaa, mutta kyllä se välillä käy hermoille. Varsinkin kun muutenkaan en oo ikinä ollut mikään kaikista tasasin persoona. :D

Vähän hankala keskittyä jörkevän viestin kirjoittamiseen sillä itsellä on taas aivan mielettömän hirveä olo. Etoo ja pää särkee ja maha on sekasin...
 
Mieli kohentunut kovasti, äitinkin raskaus (olen ainoo) oli ollut hyvin oireeton, vain yhdesti oksentanut ja se on ollut kuulemma siinä. Ja eilen oli taas nippailuja alavatsassa, eli tuntemuksia kuitenkin vaikkei etomista ole ollutkaan. Ja sehän on hyvä jos ei tee pahaa! Tein kyllä vielä testin tänään ja raskaana 3+ se näytti. Joten hyvillä fiiliksillä taas eteenpäin! :)
 
Terveiset täältä Lapista.
En tiä uskaltaako tässä vielä kovin hehkutella, mut pari viikkoa sitten raskaustestin tein ja heti siihen tumma viiva tuli. Yllätys iso, koska esikoinen on vasta 6kk ja täysimetyksellä. Joten tääl yritetään miettiä jatketaanko imetystä vai mitä tehdään... Tämäkin lapsi kyllä erittäin tervetullut, esikoista yritettiin kaks vuotta, joten senkin puolesta yllätys että näin nopeaa onnisti.

Kiva että täällä on muitakin ekoilijoita! Itse kans yritän syyä mahdollisimman yksinkertaisesti ja luomusti. Kemikaaleja vältän kans. Yritin tuota shamppoottomuutta vuosi sitten, mut se ei vaan mun päänahalle sopinu sit millään. Sain riesakseni vaan rasvaisen hilseen, joten olen siirtynyt sitten ekologisiin shamppoisiin ja ollut tyytyväinen niihin. Itse en meikkejä käytä ja hiuksetkin on kivan väriset ihan luonnostaan niin niitäkään en värjäile. Vinkkejä muuten teille jotka mietitte dödöä niin ite oon tehny dödöä silleen että 2rkl kookosöljyä, 2tl soodaa ja sit pari tippaa jotain eteeristä öljyä esim. eucanlyptystä. Sitä sit vaan kainaloon niin se pitää kyl hyvin hien hajun pois.

Tääl oireina ollu tissien arkuus, jota ei yhtään helpota se että imetän ja et esikoiselle puhkes sit alahampaat viikko sit... :( pahoinvointi on ollu kaverina kans viikon päivät, oksentanu en oo vielä, mut pari kertaa on ollu tosi lähellä.

Eka ultra on jo ensviikolla, koska en oo yhtään varma koska tämä on alkunsa saanut ja menkkojahan mulle ei ehtiny tulla ollenkaan. Eli varhaisultraan pääsin. Ite oon vähän laskeskellu että toisella kuulla ollaan vahvasti, joten minun laskujen mukaan joulukuun lopulla tai tammikuulle mennään.

eli peikko86,29v, 2.lapsi, LPKS, LA ei vielä tiedossa
 

Yhteistyössä