~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Sarina täällä elellään edelleen tulisilla hiilillä. Kävin taas torstaina verikokees ja hcg oli 940 joka ei ilmeisesti oo vieläkään riittävän korkea. Sit mä pääsin ultraankin torstaina, niin kohdussa näkyi raskausmateriaalia. Mut lääkäri ei ottanut kantaa et voisko olla normaali raskaus vai tuulimuna vai mikä. Lääkärin diagnoosi oli epoäselvä raskaus. Nyt on sit seuraava verikoe ens keskiviikkona ja sit seuraavana keskiviikkona ultra. Niin ja vuoto on nyt loppunut.
Mut mitäs sulle kuuluu, onko mitään oireita?
 
Milona, kiva kun kertoilit kuulumisiasi. En pysty edes kuvittelemaan,kuinka hermoja raastavaa aikaa sulle. Koita pitaa paa jotenki koossa. En kylla tieda miten.

Itse taalla myos hermoilen, kun ei siis mitaan oireita ole. Niente. Kerjasin tayssilta yhden verikokeen. Sen arvo oli viimeviikon keskiviikkona 696. Eli aika paljon matalampi kuin sinulla seuraavana paivana. Ajallisestihan me ollaan mielestani samassa. Siella sanoivat, etta siina alarajoilla, mutta ei viela halyyttavaa. Hmmm.... Tein sitten uuden testin perjantaina. Sen taasen kerjasin paikallisesta terveyskeskukseta. Arvo oli 1316. Eli tuplaantunut. Mika on hyva, mutta nyt huolestuttaa tuo jatkunut oireettomuus ja koska olivat sulle sanoneet tuosta arvosta ettei hyva. Hoh, hoijaa.... Pakko vaan kait karvistella sinne ultraan 31.3.

Ps. heti kun tiedat ja jaksat tulethan taas kertomaan miten meni. Taalla ollaan hengessa mukana ja peukut ylhaalla!
 
Minun mielestä nuo teidän hcg-arvot eivät ole ollenkaan toivottomia. Itselläni oli 4+2 hcg 300 ja niin vain on nyt viikot 7+5 ja sydän sykkii! Itselläni oli alkion siirto 6.2 eli kaksi viikkoa taidatte perässä tulla?

Ja Milona: minullekin tehtiin ultra 5+2, jolloin kohdussa näkyi vain amnion-ontelo. voit olla onnellinen, että kyseessä on kohdunsisäinen raskaus ja kiinnittyminen on tapahtunut! Jos alkio ei lähde siitä eteenpäin kehittymään, niin ainakin itse olen ajatellut, että silloin alkiossa on todennäköisesti jokin vikana ja luonto karsii sellaiset pois. Ongelma ei ole enää siinä vaiheessa raskautumisessa!

 
Kiitos Evita kannustuksesta! Ja onnittelut plussasta seka hyvin jatkuneesta raskaudesta :)

Minulla tuo 696 oli 5+0. Eli aika paljon myohemmin mitattu kuin sinulla tuo 300. Jos nyt laskemme samalla lailla noita viikkoja. No, kyllahan sen tilanteen sitten 31.3. kuulee ja ei kait sille mitaan oikein voi tehdakkaan, mutta on se vaan niin rankkaa odottaa sinne asti...
 
Evitalle onnittelut raskaudesta ja paksuja vointeja =)
Täällä eptietoisuus jatkuu, tänään hcg 3326 et kyl se nousee, mut ei kyllä tuplaannu kahen päivän välein. Hoitaja käski vain odotella ens vkon ultraa rauhas, sehän onnistuu tosi helposti :LOL:
Mites Sarina joko on oireita?
Mulla meinaa välillä kahvi tökkiä ja tissit on arat. Mut nää pienent oireet voi kyl olla ihan hyvin kuvitelmaa :D Mulla ei meinaan oo ollu kahdes edellises raskaudes alussa mitään oireita, toinenhan meni kesken jo rv 8, mut onnistuneessa raskaudessa oireet alko vasta rv12 jälkeen.

 
Milona olipas hyvia kuulumisia :) Mina muuten jostakin luin, etta arvojen pitaisi tuplaantua n. 48-72 tunnin valein. Nyt sitten tosiaan ihan unohdat nama jutut ja rauhallisin mielin odottelet ultraa... :LOL: Siis oikeasti, ei ne voi tosissaan luulla etta onnistuu keneltakaan hoitoja saaneelta.

(.) Taalla ei mitaan uutta. Nippailua silloin talloin, ei muita oireita. Ultraa odotellessa...
 
milona ja sarina kaikesta huolimatta toivotaan että ultrassa näkyisi kaikki niinkuin pitääkin ja raskautenne päättyisivät onnellisesti.

Odottavan aika on pitkä mutta nyt keksitte jotain kivaa tekemistä, hellikää itseänne jollain kivalla tapaa niin eikähän ne masuasukitkin tajua pysyä kyydissä mukana!

Tsemppiä kummallekin valtavasti :wave:
 
Dream73 kiitos tsempityksesta! Enaa onneksi vain 5 paivaa tuohon varhaisultraan. Muita oireita ei viela ole ja nippailukin katosi muutamaksi paivaksi. Eilen sitten taas jatkui. Eihan ne oireetkaan mitaan takaa, mutta olisi vahan varmempi olo kuitenkin. Teen aika raskasta tyota ja myos kahdessa vuorossa, joten sen puolesta hyva ettei oireita. Tuntuisi todella mahdottomalta tyonteko jos kovasti vasyttaisi tai voisi pahoin. Mika tilanne sinulla itsellasi talla hetkella? Onko uudet hoidot aloitettu vai pidatko kenties taukoa?

Milona
sinullahan on se ultra talla viikolla. Tulethan sitten heti kun mahdollista kertomaan miten meni! Toivottavasti ultra ei ole vasta perjantaina, koska mulla peukut taalla pystyssa kokoajan ja alkavat jo nyt puutumaan ;)
 
Sarina saat jatkaa peukutusta vielä jokusen kuukauden. Näkyi meinaan :heart: joka pompotti. Olo on aivan et mites täs nyt näin kävi, mut siis hyvällä lailla. Niin ku huomaat niin mitään järkevää en saa kirjotettua. Alkio vastasi viikkoja 6+6 ja lääkärin laskujen mukaan nyt on 7+2 ja niin näyttää tuon tekayn kiekonkin mukaan olevan. Niin ja nyt mun pitäs sit siirtyä normaalin neuvolaan, tonne polille ei kuulemma oo enää tarvetta mennä.
Koskas sulla se ultra on? mä jatkan sulle peukutusta!!!!
 
YYYYEEEEESSSSS!!!!!! |O

Mahtavaa Milona! :D :D :D Onnittelut sykkeesta ja kaikesta. Ihan sanattomaksi vetaa. Ja yleensa talla palstalla ei sanattomaksi menna ilosta. Mutta nyt kylla. Kaikkea hyvaa jatkoon ja toivottavasti naemme tuolla odottavien puolella piakkoin.

Itse en uskalla sinne menna ennen tuota ensiviikon ultraa. Joka on muuten tiistaina. Eli peukutusta saat jatkaa viela muutaman paivaa.
 
Tuus sitten Sarina heti kertomaan ultra kuulumiset.
Mulla on täällä aivan veto pois, ku iski toi ihana noro-virus ja pieni vuotokin jatkui taas tänään, mut yritän olla positiivisella mielellä. Mut kyllä mä varmaan itteni ultraan hankin viimestään ens vkolla, makso mitä makso.
En oo vielä uskaltanu tonne odotuspuolelle kirjotella, lueskellut olen kyllä. Enkä ole kyllä neuvolaankaan vielä soittanut.
 
:'( :'( :'( :'( :'( ultrassa loytyi vaavi joka lopettanut kasvunsa n. vkoilla 5 tai 6. Ei syketta. Torstaina tayssiin laakkeelliseen tyhjennykseen. Ma en jaksa... Sattuu... Miehenkin puolesta tuntuu niin pahalle...

"Keinu kukka.
Uinu kukka."
 






Ihmeidentekijät

Jozefina =)
Angela77 =)
Raitanen =)
mm-72 =)
milona =)
Tähtisäde(km) :'(
Nia77 (km) :'(
sarina13 (km) :'(

Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76
Jena
Hope79
Meea
susy
Isis
Soja
Tirlittan-75
NPG
Sannuli-81
Pikku Myy -76
Dream 73
Sarah85
Cat33 ??
kolmisin
Miiruskainen
emily81
millis1981
Cateye

 
Voi Sarina pahoittelut sinulle ja miehellesi. Tää on niin väärin, eka annetaan ja sit otetaan pois. Mä ku olin ihan varma et tuut hyvien uutisten kans ultrasta.
Voimia tyhjennykseen! Ja onnea uusiin hoitoihin sitten kun niitä jatkatte!!!
Vielä suuri virtuaali :hug:
 
Kuinka Sarina jakselet?
Mulla meni kans kesken. Se vuoto vaan yltyi ja keskiviikkona tuli sit hyytymät ja eilen varmistettiin ettei kohdussa ole enää mitään.
Tiistaina kun kävin ultras sen vuodon takia, niin silloin vielä sydän pumputti ja vastas viikkoja.
Olo on todella väsynyt, tää oli jo kolmas keskenmeno perättäin ja vuoden sisällä.
 
Voi ei Milona :'( Mina olen viela aika rikki, mutta sinun olotilaasi en osaa edes kuvitella. Ja kun nait viela sen sykkeenkin ja kaikki...

Miten sina olet jaksanut jatkaa noiden kahden keskenmenon jalkeen? Ja nyt viela tama... Itsella aika ok olo kun luen tai katson telkkaria, mutta heti jos teen jotain muuta alkaa itkettamaan. Pelottaa aika paljon lahtea enaa uusiin yrityksiin jos tama toistuu. Se kun on hyvinkin mahdollista ja naissa hoidoissa viela yleisempaa nama keskenmenot kuin normaaleissa raskauksissa. Ja sen sina ikava kylla olet joutunut kokemaan. Ikaakin on itsella jo niin paljon niin ei tassa ole oikein toiveikkaat olot. Onneksi teilla se tytto siella kotona! Antaa varmaan voimia jaksaa edes vahan paremmin kaikki tama paska...

 
Hei Sarina! Vieläkö olet sairaslomalla? itsellä vielä tämä viikko saikkua. Ja kyllä tarpeeseen tulee, nyt on mennyt jopa jo puolipäivää itkemättä. Mutta kyllä tämä joka kerta on raskaampaa. Ja noi mun edelliset keskenmenothan on ollu luomuylläreitä, jotka ei pitäs olla edes mahdollisia miehen huonojen simppojen takia.
Ens vkolla mulla on lääkäriaika, kattoo et kohtu on varmasti tyhjä, niin aion kyllä vaatia tutkimuksia näitten keskenmenojen takia.
Kun kysyit millä aina seuraavaan hoitoon jaksaa, niin ennen tätä hoitoa pidettiin vuoden tauko, et hermot sai levätä. Ja sit vaan yhtäkkiä tammikuus tuli sellanen tunne et nyt vois pää kestää ja sit päästiinkin samalla vkolla suunn ittelukäynnille. Mulla meinaa ottaa psyykkeen päälle nää hoidot ja joka kerta on vaikeampi selvitä pettymyksestä.
Kyllähän toi meidän neiti pistää mut jaksamaan päivästä toiseen, mut se ei kyllä anna mun yhtään surra/itkeä. Tyttö onkin ollut nyt sen takia muutaman päivän hoidos, et oon saanu olla rauhas.
Ootko jaksanut ajatella koska pasiin menisitte? Itte oon ajatellu, et heti seuraavista menkoista, vaikka epäilen ettei edes siirtoon päästä. Mut meillä ei oo enään ku yks icsi julkisella niin aattelin et jos siihen pääsis sitten loppuvuodesta, niin sais lääkkeet ilmaseks.
 
Moi Milona! Mina menin jo maanantaina toihin. Edellisena yona en saanut nukuttua, kun ahdisti niin paljon. Luultavasti toi toihin meno. Aamulla kotona sellainen masentunut olo ja kun kavelin toihin meinasin alkaa itkemaan muutamaankin kertaa. Ajattelin, etta onkohan oikea paatos menna toihin, koska sairaslomaakin olisin saanut lisaa vain soittamalla. Ajattelin kuitenkin kokeilla. Ja hyvinhan se meni! Meilla toissa aina niin kiire, ettei ehdi omia juttuja edes ajatella. Parempi oikeastaan minulla toissa kuin kotona.

Mita suunnitelmia teilla paasiaiseksi? Me menemme minun vanhempien luokse. Metsatoihin yms. Siellakin aina niin kiire, etta hyva kun nukkua ehtii. Huono puoli se, etta lauantaina luultavasti kummipoika tarvitsee hoitajaa. On vain puoli vuotias ja ajattelin, etta saattaakohan tulla aika raskaaksi, kun rupee miettimaan, etta tallainen meillakin olisi voinut olla jne. Tuo vahan pelottaa...

Kylla minakin passiin ajattelin heti seuraavasta kierrosta, mutten myoskaan usko etta siita mitaan tulee. On naet vain yksi. Aika epatodennakoista, etta selviaa sulatuksesta. Mika sulla tilanne? Muistan, etta joskus oli epaselvaa oliko kuinka monta vai ei mitaan siella pakkasessa. Minulla kanssa suunnitelmissa ivf loppuvuodesta. Punktio alustavasti laitettu marraskuun ekalle paivalle.

Oletko ajatellut ammattiauttajan apua? Missa kunnossa miehesi on? Minun mieheni ei ottanut tata keskenmenoa niin raskaasti, koska uskoo etta seuraavasta jo sitten onnistuu. Han on aina niin optimistinen. Joskus vahan liiaksikin. Itse taidan sitte aina olla liian pessimisti, ei kylla mitaan uskoa etta tasta joskus viela lapsi saataisiin aikaiseksi. Onko teilla muita syita hoitoihin kuin miehen huonot simpat? Jos niiden laadusta johtuukin nuo keskenmenot? Mutta tosiaan vaadi tutkimuksia.

Oikein rentouttavaa ja parantavaa paasiaista sinulle rakas kohtalontoverini ja jaksamista!
 

Yhteistyössä