~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Mut voi poistaa listoilta....

"ihana" lääkärini ( se toinen jota inhoan ylikaiken) sanoi että ei tässä mikään kiire ole, pidetään vielä yksi välikierto |O |O |O Joulukuussa sovimme hänen kanssaan että pidetään yksi välikierto ja sitten aloitetaan toinen IVF. Nyt oli eri ääni kellossa ja pidemmekin 2 välikiertoa....Muutoinkin tämä lääkäri vaan huokaili ja voivotteli kuinka hankala tapaus olen ja mahtaakohan tästä tulla mitään ja kuinka eka IVF meni aivan metsään jne...että tälläistä julkisella puolella.

Tehkäähän te muut valtavanpitkä plussalista tähän ketjuun :heart:

Minut tavoittaa maalis-huhtikuun pinoista...( jos tyhmä lääkäri täti edes koskaan aloittaa meillä toista IVF hoitoa)

T:Tiinuli
 
Tiinuli: Mitä hittoa! No jopas oli... ja mun kohdalla kun samassa paikassa lähdettiin niin juoksujalkaa kamalalla hormonimäärällä nopeesti vaan hoito läpi...no en valita mutta vähän ihmetyttää, että mistä tossa nyt oikeesti oli kyse. (Ja arvaan, kuka toi huokailijalääkäri on ;) ) Mutta sä tuut sit perästä :wave:
Angela : Onnea torstaille! Melkonen saalis sulla kyllä oli, kyllä niissä on jo valinnanvaraakin :)
Jozefina: Tervetuloa piinailukaveriks ;) Peukut pystyyn bd bd Ai sulle määrättiin ihan defaulttina verikoe... mullekin avalla oli aina vaan verikoe mut taysissa näköjään eri systeemi. Mä olin aina kuvitellut, että se tikkuun pissiminen ei antais luotettavaa tulosta, kun kroppa on enemmän tai vähemmän hormoneja täynnä, mut... Mä en oo muuten koskaan tehnyt tikkutestiä :D
Karatin: Tsemppiä sulle kasvatteluun... uskon, että turhauttaa piikittää ja piikittää, kun haluais päästä jo eteenpäin :) Ja tosiaan kaunis ajatus sun siskolta! Mä tunnen yhden pojan, joka on saanut alkunsa äitinsä siskon (siis tätinsä ;) ) munasolusta.
Ja millis pääsi hommaan mukaan, hienoa!!
Meeallakin hoidon loppusuora häämöttää.

Jozefinako kysyi kiinnittymistuntemuksista... Viimeks mulla oli niitä kiinnittymisvuotoja just testipäivän (pp12) aikoihin ja tietenkin sit luulin, et menkat alko :) En muista, että oisin siirron ja sen testin välissä tuntenut mitään erikoista... No pitääpä tässä tarkkailla itteensä :D Jotenkin on vieläkin välillä toi vasen munasarja kipee... hemmetti, jos siihen jotain pysyvää vauriota tuli punktiossa |O No en ajattele nyt liikaa, menee vaan pää sekasin :D

Kuulumisiin, Kristiina pp1 :wave:
 
Tiinuli81 Voi helkkari mikä lääkäri. Ei kai se noin saa sanoa, että joku on toivoton tapaus. Outoa. :( Mä oon niin tyytyväinen kun saatiin siirto väestöliittoon. Nyt huomasin itse eron noihin kahteen paikkaan. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin ja tuut perässä kovaa vauhtia sitten maaliskuussa. Tsemppiä.
 
Moi, mulla oli punktio eilen. Munasoluja saatiin 17, pienempiä jäi vielä 23(mulla PCO) Onko normaalia että maha/munasarjat on paljon kipeemmät nyt kuin ennen punktiota.(ennen punktiota mulla ei ollut paljon mitään tuntemuksia)
 

Jena, mahakipu punktion jälkeen johtuu munasarjojen turvotuksesta. Juo paljon, oikeasti 4 litraa päivässä. Ja lepäile. Kai tuohonkin reagointi on yksilöllistä mutta mulle lääkäri sanoi että kun oli suht paljon munasoluja (19) niin turvotus on kova ja kipua voi olla. Mulla auttoi tuo juominen. Vähintään se 4 litraa, kokeile ihmeessä.

Kristiina, 2.päivää piinaillaan. Mua huimaa koko ajan, ja eilen illalla oli aivan törkeät alavatsa/selkäkivut. Johtuikohan sitten alkion kiinnittymisestä vai sen kuolemisesta en tiedä. Toi Lugesteronkin aiheuttaa mulle huimausta ja huonovointisuutta. Testistä vielä, kyllä mä ajattelin siihen verikokeeseen mennä. Pissatestiin en luota kuitenkaan, oli vastaus sitten mikä tahansa. Esikoinenkin näkyi testissä vasta jotain kp 45.

Tiinuli, voitko vaihtaa lääkäriä? Oliko edes hyvät perusteet miksi toinen välikierto??


Muille, tsemppiä kaikille!!
 
Nyt on sit ultrassa käyty. Tosi onnellinen olo on nyt ku siellä oli kaikki hyvin.. Ja siellähän näytti kuuleman erittäin hyvältä. Kummallakin puolella oli ainakin kuusi hyvän kokoista ja ehkä muutama pienempikin ehtii mukaan + limis oli 10mm. Tänään pistän jarru piikin orgalutran + menopur 150 iu. Menopur sama annos jatkuu vielä kaks päivää ja perjantaina uusi ultra ja silloin katsotaan punktio päivä. Todennäköisesti se on maanantai. Onkos se siirto sit keskiviikkona?

Tiinuli , Ompas outoa käytöstä lääkäriltä. Höh. Mä olen kyl tosi tyytyväinen väestölääkäreiden toimintaan.

jena , milloin sulla on siirto? Huomenna?
 
Voi elämä mikä lääkäri Tiinulilla on :headwall: ! Ihan järkyttävää, että tuollainen henkilö voi työskennellä lapsettomuudesta kärsivien ihmisten kanssa. Siinä jos missä tarvitaan sosiaalista pelisilmää. Tsemppiä odotteluun! Voin kuvitella kuinka kurjalta susta tuntuu.

Mulla varmistui punktiopäiväksi maanantai 26.1. ja siirtopäiväksi keskiviikko 28.1. Siis sikälimikäli siirrettävää on. Follit oli kylläkin kasvaneet hienosti, eli toiveikas olen. Mennään Sannulin kanssa siis ihan samoissa päivissä!

 
~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~[/b][/u]




Tiinuli81: 2 IVF, punktio ?, siirto?, lyhytkaava, pp -- TAYS

Jena: 1 IVF, punktio ?, siirto ?, lyhytkaava pp-- FELICITAS

Angela: 3.IVF, punktio vk.4, siirto vk.4, pp

Sannuli-81: 1 IVF, punktio vk.5, siirto ?, lyhytkaava pp--VÄESTÖLIITTO

mm-72: 1 IVF, punktio ?, siirto ?, lyhytkaava pp-- VÄESTÖLIITTO

Kristiina76: 3 IVF, punktio 14.1, siirto?, lyhytkaava pp-- TAYS

Susy: 1. ICSI, punktio 26.1., siirto 28.1. pp

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--

karatin: 2 IVF, punktio ?, siirto? pp--

NPG: 2 ICSI, punktio vk.5, siirto ? pitkä kaava pp-Tukholma

Soja: 2.IVF, 1 PAS, punktio?, siirto?, pp PKKS

Meea: IVF, punktio?, siirto?, pitkä kaava pp FELICITAS

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio ?, siirto ? pp VÄESTÖLIITTO

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

Sarah85 1IVF, punktio vk6, siirto vk 6, pitkäkaava pp OYS








Ihmeidentekijät







Myohemmin onnistuvat




 
Tiinuli81, eikä!? Voi surkeus kun sulla on aina noin huono tuuri :hug:
No voi olla, että mä tulen sitten samaan ivf-pinoon jännäilemään sinun kanssas. Meillä taitaa kans julkisella olla tämä touhu yhtä pähkäilyä ja joutavaa odottelua. Tositoimiin päästään ehkä vasta maalis-huhtikuun kierrossa.
Siihen asti siis :wave:
 
Tiinuli, onpas sinulla ollut kurja lääkärikokemus :/ Kannattaa varmasti jatkossa pyytää aika jollekin toiselle lääkärille. Tsemppiä sinulle.

Jozefina, onnea piinailuun! Ja parempaa vointia!

Jena, onnea hyvästä punktiosaalista. Onko sinulla siirto huomenna? Joko tänään kuulit miten monta munasoluista on hedelmöittynyt?

Sannuli ja susy, minullakin on punktio maanantaina ja siirto keskiviikkona =)
Eilen kävin ultrassa ja kummallakin puolella oli 4 isoa ja tasakokoista follia ja limakalvokin oli kasvanut hienosti. Olisin oikein tyytyväinen, jos saaliiksi saadaan nuo kaikki 8. Muutamia pienempiäkin oli kasvamassa, mutta niiden mukaan ehtiminen on epävarmempaa.

Kaikille tsemppiä!
 
Olen nyt sitten lähinnä [/b]Tirlittanin, Sannulin ja susyn[/b] kanssa samassa tahdissa. Kävin eilen ultrassa ja oli viimeinkin vähän kasvua tapahtunut, kuudentoista pistospäivän jälkeen. Oikealla 4 rakkulaa ja vasemmalla 3 (+ siellä pienempiä, jotka eivät varmaan ennätä mukaan). Toivotaan, että niissä olisi kypsää sisältöäkin. Pregnylin pistän siis tänään. Punktio on nyt perjantaina, ja jos siirrettävää saadaan, niin siirto maanantaina. En kyllä uskalla vielä edes ajatella sinne asti.

susy kyllä sillä limakalvolla varmaan on jotain tekemistä asian kanssa.. kyllähän se paksuuntuu koko ajan kohti ovulaatiota eli paksuuntuva limakalvo=lähentyvä ovulaatio. Itse aloitin tässä hoidossa Orgalutranin 6. pistospäivänä, limis oli tosin jo 4. pistospäivänä 7 mm.

Empatia olisi ihan suotava kyky lääkärillekin, tuli tuosta Tiinulin kertomuksesta mieleen.
Jenalla melkoinen saalis! Tuollaiset määrät saa kyllä ihan kateelliseksi kun itsellä nuo määrät on niin paljon pienempiä. Isoilla määrillä kun ainakin minun järkeni mukaan on paremmat mahdollisuudet saada niitä onnistuneita.

Mä oon päättänyt, että nyt on hoidon onnistumiselle hyvät mahdollisuudet (voi kun se olisikin mun päätöksistä kiinni). Parin viime viikon aikana on pari tuttua kysynyt, että halutaanko me lapsia vaiko ei (no, kauniimmin sanakääntein tosin). Olen kertonut tilanteestamme, jolloin molemmat ovat olleet oikein ymmärtäväisiä, ja toinen sanoi, että "saatte mun rukoukset". Kauniisti sanottu. Tänään sitten juttelin pienen pojan kanssa ihan muusta asiasta ja tämä totesi yhtäkkiä nauraen "minä taion sinut äidiksi". Vastasin, että se se olisikin mukavaa. Toivotaan, että nämä ovat hyviä enteitä.

Tsempityksiä kaikille!
 
).( Mulla on tän päivän ollut menkka/ovulaatiokipua alavatsassa :whistle: MUTTA ei se mitään meinaa, mulla on varmaan vaan ovulaatio... Ei hyvänen aika, tää ittensä tarkkailu on ihan kipeetä :headwall: :D
Saisinkohan mäkin joltain lääkäriltä lähetteen tohon verikokeeseen? Mieluumin siinä kävisin kuin tikkuun pissisin, mua epäilyttää tikkutestien varmuus :) Uskaltaakohan taysiin soittaa ja kysyä? Tai tk-lääkärille? Vai nauraako ne mut pihalle?

Hei täällähän on nyt tosi moni päässyt jo pitkälle! Jee!!
 
Mulla on siirto perjantaina. Huomenna saan tietää montako on hedelmöittynyt. Itekkin olin aika yllättynyt kun muniksia tuli noin paljon... aika pienillä hormoni annoksilla mentiin ekat 5 päivää puregonia 100iu ja toiset 5 päivää 150iu. Jouduin olee tiputuksessa 2 tuntii punktion jälkeen kun on hyperin vaara :eek:
 
höh, en meinannu päästä koko iltana tänne sisään... mutta nyt sit pääsin.

Tiinulille tsemiä, on kyllä typerästi käyttäytynyt lääkäri! :/

täällähän on muuten aika paljon kivoja kuulumisia ja piinailijoitakin alkaa olla =)

Oma: kävin tänään ultrassa, kaikki oli ihan ok, tavoitteena ois päästä pakkasukon siirtoon ti 27.1. jos sulatus menee ok.... jännitys alkaa lisääntyä... ja palstailukin sitä myöten :LOL:

nyt pitää rientää pesemään väri hiuksista ennen kun menee ihan mustaksi

tasapuolisesti kaikille paljon paljon plussatuulia :wave:
 
Hei,

Alkionsiirrossa käyty =) Yksi top-luokan 4-soluinen alkio siirrettiin. Lääkäri sanoi, ettei olisi voinut parempi alkio olla. Pakkaseen meni vielä 7 alkiota, jotka eivät olleet niin hyviä. Vain yksi oli jakautunut jo 4-soluiseksi, muut oli 2-soluisia, mutta lääkäri sanoi, että voivat vielä ehtiä jakautua, kun oli niin aikainen aamu. Se yksi 4-soluinen meni omaan olkeen ja ja 6 muuta alkiota pakastetaan 2/olki, eli yhteensä 4 olkea menee pakkaseen. Periaatteessa siis siirrettävää 4 PASiin, tietysti toiveissa, että sinne asti ei tarvitsisi mennä, kun tähän mennessä yksikään PAS ei ole minulle plussaa tuonut.

Nyt sitten alkoi 2 viikon jännittäminen. Varmasti aika matelee... Ja mun pitää ottaa edelleen rauhallisesti, koska toinen munasarja oli vielä iso ja nestettä pitää nauttia paljon.

Tsemppiä muille piinalijoille ja piinailuaikaa odottaville ;)
 
:hug: Tiinulille heti kärkeen. Saastamoinen mitä touhua! Kuulehan, jos minä olisin sinä, vaatisin selityksen miksi hoitoa siirretään ja/tai tekisin valituksen. Tää klinikka/lääkärikö sun ekan ivf:n ryssi? Valitusta kehiin, vaikka kuinka haluaisi vetäytyä itkemään nurkkaansa. Joskus, ainakin julkisella puolella, täytyy vaan vaatia! Harmittaa tosissaan sun puolesta, näin ei potilaita saa kohdella!! :kieh:

Musta tuntuu, että teidän muitten ei tarvitse niin tiuhaan käydä ultrissa...Huomenna on jo neljäs ultra |O Ja jos tilanne on se, että puktiota ei vieläkään aivan pystytä päättämään, niin saavat sitten arvailla mikä olisi paras ajankohta.
JOs sinne punktioon päästään edes. Mulla vaan on sellainen pelko, että jossain tää menee todella komeesti pieleen. Joko ei ole kypsiä munasoluja tai sit ne ei hedelmöity :headwall:
Kamala stressi.

Mulle sanottiin tuosta Orgalutranista, että se pitäisi aloittaa kun isommat follit n. 13mm.
Orgalutranin ohjeissa sanotaan, että pitäisi pistää reiteen ja 45 asteen kulmassa. Mä kyllä pistän mahaan tuossa kulmassa, miten muut?

Pitkää pinnaa piinailijoille =)
Miten nuo alkio luokitukset menee?
 
tänään oli ultra ja hyvältä näytti, saalis oli nyt 21 follia =) mut osa tietty pienempiä!Punktio on sitten maanataina ja siirto torstaina, jos on jotain siirettävää.... sitä kun ei vielä voi tässä vaiheessa tietää, mut toivon niiiin paljon et on!!

Tiinuli oon samaa mieltä kuin muutkin... vaadi selitystä tai pyydä et saisit toisen lääkärin!tosi outoa! :hug:
 
karatin, ihana tuo kertomasi äidiksi taikominen :) Sen täytyy olla hyvä enne! Onnea huomiseen punktioon.

Kristiina, kysy vaan rohkeasti tk:sta mahdollisuutta päästä veritestiin. Jos siellä eivät asialla jostain syystä lämpene, niin soita äitiysneuvolaan. Eiköhän ne sitä kautta sinulle testin järjestä.

Jena, onnea aivan mahtavasta määrästä hedelmöittyneitä!!!

Angela, onnea piinailuun!

mm, oletpa tosiaan joutunut käymään monesti ultrassa. Toivottavasti huomenna jo osaavat sanoa sinulle punktion ajankohdan. Yritä pysyä positiivisella mielellä :hug:
Varmasti meistä jokaista pelottaa miten omat hoidot etenee ja onnistuu.
Minulle sanottiin, että Orgalutranin voi pistää mahaan, kunhan sen pistää eripuolelle kuin Puregonin (tai vastaavan). Se neula kai uppoaa helpommin 45 asteen kulmassa, mutta käsitin, että saa sen pistää ihan suoraankin.

Meea, onpas hieno määrä folleja, onnea :)

Alkaa oma follimäärä (4+4) tuntua aika vaatimattomalta, kun teillä monella on noin huimia määriä folleja kasvamassa. Mutta aion kyllä olla tosi tyytyväinen, jos nuo minun kaikki kahdeksan saadaan maanantaina punktiossa talteen.
Minulla on ollut tänään aamusta asti rinnat arkoina ja myös kirkasta limaista vuotoa, siis selvät ovulaatio-oireet. Huolestuin jo kovasti, että nyt ne munasolut karkaa ja soitin Väestöliittoon. Siellä tulivat siihen tulokseen, että ei tarvitse huolestua, mutta antoivat kuitenkin ohjeen pienentää Puregonin annostuksen 200:sta 175:een.
Onko teille muilla ollut mitään tuon suuntaisia oireita?
 
Tirlittan: maanantaina mulla oli 7 kummallakin puolella, et muutamas päiväs oli muuttunut!voihan olla et sullakin muuttuu :) mut on toi sunkin tulos varamsti hyvä :)
oireita on ollu todellakin toi kirkas limainen vuoto... mulla on myös selkä ollu kipeä ja tietty alavatsa :) mut se ei ole yhtään ihme!Mä oon menny annostuksella 150 iui Gonalia koko ajan, huomenna enää pistos ja lauantaina sit inhottavaakin inhottavampi pregnyl!
 
Tirlittan, mulla oli ihan samat oireet ja kysyin kans maanantain ultrassa lääkäriltä, kun pelkäsin, että ovulaatio tulee Orgalutranista huolimatta. Lääkäri sanoi, että rintojen arkuus ja "ovislimat" johtuu siitä, että estrogeenitaso on nyt korkeampi.

Orgalutranin ohjeen reiteen pistämistä oma lääkärini sanoi "tyhmäksi" ohjeeksi, mahaan vaan. Neula uppoaa helpommin siinä kulmassa, ja ihopoimu kannattaa tosiaan ottaa, johon sen tuikkaa, niin sattuu vähemmän.

mm-72, mulla oli tässä hoidossa myös 4 ultraa. Kyllähän se turhautti, kun tuntui, ettei follit kasva ja ettei pääse punktioon asti ollenkaan. Hyvähän se on, että kasvatellaan folleja rauhassa, niin se täytyy vain yrittää ajatella. Tsemppiä, jospa punktiopäivä selviäis sulle neljännessä ultrassa, kuten mullekin.

Täällä huominen punktio jo jännittää, pelkään, että jos ei taaskaan tule mitään (viimeksi oli se yksi epäkypsä munasolu).
 
täällä kanssa lorisee alakerrassa. Siitä en sentää osaa olla huolissani :snotty:
Karatinin puolesta jännitän täällä!!!

Paljon on joo teillä muniksia, Meeallakin löytyy vaikka jakoon pistäisi (<-- mä ja karatin varmaan isoimmassa tarpeessa) :p :LOL:
 

Yhteistyössä