~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Kiitos onnitteluista!

Yritän ajatella positiivisesti, mutta se on vaikeaa. Odotan kovasti torstain verikokeen hcg-arvoa, se kertoo niin paljon. Ei tosiaan hirveästi osaa vielä iloita tästä plussasta, kun viimeksi kävi niin huonosti ja se on vielä aika tuoreessa muistissa, kun keskenmenoa tapahtui syys/lokakuussa.

Oireista: paleltaa ja lämmöt koholla. Rinnat välillä vähän arat, mutta ei paljon, mun rinnat ei yleensä reagoi raskauteen muutoin, kuin näppylät nännin ympärillä lisääntyy. Pissi vihertävää. Huimausta on ollut ja tosiaan krapulainen olo lauantaina. Muuta ei oikeastaan. No väsyttää ja on nälkä, mutta niitä en pistä raskausoireiksi.

Mulla siis oli tänään pp 12, kun tein testin. Ja selkeä viiva tuli, vaikka siis kontrolliviivaa huomattavasti heikempi, mutta niin on ollut aina, kun olen pp 12 testannut. Uskon, että pp 12 näkyy jo jotain, jos on raskaana. Lääkärissä kyllä kielsivät, ettei saa tehdä testiä ennen pp 14, mutta en uskonut =)
 
Jozefina: Mun virallinen testipäivä on pp16 eli sunnuntaina. En tiiä malttaako sinne asti jos vuotoa ei ala. Ihmeellisiä ns. "supistuksia" on alavatsassa, ihan kuin joku puristaisi kädellä mahaa. Weird.

Dreamille onnenpotkuja punktoon :) Ja kaikille muillekin pinossa oleville. Tää on ihana palsta kun toiset tietää miltä tuntuu eikä tarvitse selitellä mitään.

 
Angela oikeen paljon onnea +:sta :flower: hienoa!
toivotaan et me muut piinailijat saadaan sama toivottu +
=)

punktioon meneville tsemppiä matkaan!

itellä ei sen kummoisempia oireita ole... nyt oon vähän harmissani kun alkoi selkäkivut ja ne on aina mulla merkanneet menkkoja!!!!argh!jotenkin haluaisin uskoa et nyt ne ei ole niitä kun on niin luottavaisin mielin pystynyt olemaan koko ajan!nulla siis verikoe vasta maanantaina... mut luulen et testaan jo sunnuntaina kotona!

onko muiden punktiossa olleiden vatsat jo palanneet 'ennalleen'?mulla tuntuu edelleen pientä kipua/painetta alavatsassa kun sitä hellästi painaa...
 
Vaikuttaako normaali kuukautiskierto testipäiviin? Siis, mikä kierron päivä teillä on testipäivänä? Mulla aikaisemmissa IVF:issä vuoto alkoi jopa kierron päivillä 25 ja toisessa oli kp 32, eli isoa vaihtelua on ollut. Sunnuntain testipäivä on kp 37, eli aika pitkällä.

Lasketteko te kp päiviä, vaan pelkästään piinapäiviä? Ja kannattaako kp-päiviä edes laskea Lugejen yms hormonien takia?

T. Nuppi sekaisin oleva Hope79 :/
 
mä en ole ainakaan laskennu tässä kierrossa mitään, kun on ollu noita lääkkeitä niin paljon et huh huh pää menis vaan enemmän pyörälle!... mä vaan testaan silloin kun lääkäri määrää.. heh !!! =) :LOL:
 
Onnea oikein paljon Angela77! =) :heart:
Jena, älä luovu vielä toivosta!!!

Nyt en jaksa pahemmin muuta kommentoida. Olen itkenyt nyt kaksi päivää kun oireita ei ole minkäänlaisia. Joka päivä odotan, että jos jotain pietä jomotusta tuntuisi, mutta ei :'(
Vaikka jo alusta asti oli melko varma että + ei tästä tule, niin silti tuntuu, että maailma hajoaa....
Mun täytyy varmaan pysytellä palstalta pois muutama päivä, tulen entistä ahdistuneemmaksi kun kaikilla tuntuu olevan ja tulevan jos jonkinlaista oiretta. Oma kohtu kumisee tyhjyyttään.
Nää luget on aina aiheuttaneet kovat mielialanvaihtelut mulle, nyt näyttäisi olevan nekin huipussaan...
 
Tähtisäde
Älä mm-72 itke. Mä komppaan sua, eli täällä menossa pp8 eikä oireita. Ainoa "oire" (eikä plussasta vaan negasta) on tänään tullut pieni ruskea tuhru. Te viisaammat, onko se nyt sitten siinä? Menkat ovat mulla aina alkaneet tällä samalla tavalla. Ei kipuja, vaan pientä tuhrua ja sitten minuuttia ennen kunnon menkkojen alkamista kouristukset vatsassa. Ei taida päästä edes testipäivään saakka. Hitto kun mä jo yritin yhden päivän ajan ajatella positiivisesti, että jospa se limakalvo olisikin lääkkeillä ehtinyt paksuuntua ja olisikin tärpännyt. Höh!

Ja sitten: Angela!!! Oikein suuret onnittelut! :flower: :flower: :flower: Käy kertomassa meille oireista yms. jooko?!!!

Jena: :hug: Jospa se plussa ei vaan vielä näy...
 
Angela, paljon onnea!!! :flower: :heart: Positiivista mieltä sinulle! Yritä olla murehtimatta.

Uusille tervetuloa porukkaamme piinailemaan! :)

Sannuli, kiitos kysymästä. Eilen minulla oli huono-olo, mutta tänään ei ole ollut mitään sen suuntaista. Sen sijaan nyt illalla alkoi ihan kuukautiskipujen kaltainen jomotus, ei kovin voimakas, mutta kuitenkin. Tuntuu, että se enteilee menkkojen lähestymistä ja olenkin ollut vähän suruissani, mutta toisaalta voisihan se jomotus olla muutakin. Yritän pysyä toiveikkaana :)
Minullekaan ei ehdotettu veritestiä, vain kotitestiä aikaisintaan pp 16. Saa nähdä miten sitä malttaa sinne saakka, jos vuoto ei ala. Vai oliko sinulle kuitenkin ehdotettu veritestiä mutta vain vähän myöhemmin?

Hilma, meille tehtiin ICSI lyhyellä kaavalla. Yksitoista päivää kului ensimmäisestä piikityksestä punktioon ja sen jälkeen oli yksi päivä välissä ja sitten siirto.

Kristiina, parempaa mieltä sinulle! Ja saa täälläkin nurista ;)

Sarah, miten meni punktio?

Dream, onnea punktioon! Toivotaan hyvää saalista :)

emily ja millis, tsemppiä alkavien piikittelyjen kanssa. Ei se onneksi kovin kamalaa ole, eikä koskekaan.

Meea, itse ainakin koitan uskoa, että kaikki nuo tavallisesti menkkoja enteilevät oireet voivat nyt johtua ihan muustakin. Tsemppiä sinulle!
Minulla on ollut vasta tänään (pp6) maha normaali punktion jälkeen. Tai ehkä se vieläkin on hieman arka, jos kädellä painaa, mutta ei enää silminnähden turvoksissa.

Jena, mm ja Tähtisade, valtavasti tsemppiä ja urheutta teille! Kaikki voi vielä mennä hyvin ja onnellisesti. Tämä piinailu on raastavaa. Kunpa teidän, ja ihan kaikkien, oireet kääntyisivät parhain päin.

Kaikille hyvää yötä.
 
Huomenta!

Jena: älä vielä menetä toivoasi! Teit testin kuitenkin tosi aikaisin, kun jo pp 11 teit. Tiedän, että on hankala malttaa mielensä ja testata ajoissa, teinhän itsekin niin, kun testasin pp 12, mutta monesti on käynyt niin, että kotitestit voi näyttää plussan vasta paljon myöhemmin. Jos ei ole vuotoa, on toivoa! Ja vaikka vähän vuotaisikin, niin silti on toivoa! Mullakin eilen se plussa oli tosi paljon vaaleampi kuin kontrolliviiva. Ja ekassa raskaudessa pp 12 tehty testi näytti niin hailakan haamun, että kunnon valossa viiva näkyi ja silloin mulla on sentään runsaasti hcg:tä veressä, kun pp 14 hcg oli jo yli 1100. Keskenmenneessä raskaudessa pp 12 oli paljon selvempi viiva ja hcg oli vain 110 ja se meni siis kesken.

Mulla on myös edelleen menkkatuntemuksia, mutta ei vuotoa siis. Aina välillä tulee hetkittäin tunne masuun, että ihan kuin menkat alkaisi, mutta tunne ei kestä kauaa. Ja selkeästi sen jälkeen, kun on laittanut luget, tulee menkkamaisia tuntemuksi vatsaan.

Mulla huimasi eilen tosi paljon. Sitä ei ole ollut edellisissä raskauksissa. Ja nyt on tosi flunssamainen olo. Ja tänään aamulla tosi huono olo, mutta luulen, että se johtui siitä, etten eilen illalla ehtinyt syömään mitään, koska en millään voi uskoa, että aamupahoinvointi alkaisi jo nyt. Edellisissä raskauksissa kunnon oireet on kuitenkin alkaneet n. rv 6 ja nythän ei ole edes rv 4 täynnä.

Hope79: En usko, että näissä hoidoissa pitäisi oman kierron päiviä laskea. Mä kuitenkin laskin niin, että tiesin, että viime perjantaina olisi menkkojen pitänyt alkaa ja jos siitä selvitään yli, niin hyvä. Mulla nimittäin tosi herkästi menkat tulee, vaikka olisikin luget käytössä. Nyt mulla siis periaatteessa menkat myöhässä 5 päivää.

Huomenna sitten verikokeeseen! Jännää. Teen kyllä huomenna vielä kotitestinkin.
 
Angela; mulla oli PP11 hcg 95. Lääkäri sanoi että se on ihan normaali. Hope so...

Pahoinvoinnista, mulla pahoinvointi voimistuu koko ajan, olen jo oksentanut useampana päivänä ja tuntuu että mikään ruoka ei maistu. Mieli tekee appelsiinimehua ja paahtoleipää! (ja näitä en syö ikinä "normaalielämässä")

Jena ja muut, tsemppiä kaikille!
 
Jozefina: Varmasti tuo sun hcg oli ihan normaali, kun se oli otettu jo pp 11. Arvohan tuplaantuu n. joka toinen päivä. Mulla siis tuo hcg 110 oli otettu pp 14 ja oli vähän matala. Hoitaja sanoi kyllä puhelimessa silloin, että se on normaali ja vaihtelu on suurta, mutta itse tutkin asiaa eri lähteistä (sekä suomalaisista että ulkomaalaisista) niin sen mukaan arvo oli aika matala ja muistaakseni oli n. 30% mahdollisuus, että tuolla arvolla raskaus jatkuisi normaalisti loppuun asti ja keskenhän se meni. Mulla näkyi kyllä varhaisultrassa silloin syke, mutta alkio oli n. viikon verran liian pieni viikkoihin nähden ja sitten mulla oli uusintaultra n. 1,5 viikon päästä, jolloin sykettä ei enää löytynyt ja alkio oli alkanut jo surkastumaan. Raskausoireet multa oli loppuneet heti ekan ultran jälkeen, joten tiesin jo toiseen ultraan mennessä, että raskaus oli keskeytynyt.
Koita kestää pahoinvointia! Sehän on kuitenkin hyvä merkki! Mä en ekassa onnistuneessa raskaudessa oksentanut kertaakaan, etova olo oli kyllä, mutta alkoi vasta rv 6, joten nyt kyllä ihmetytti tämän aamun pahoinvointisuus. Katsotaan päivä kerrallaan!
 
Angela, joo en tosiaan mieti tuota hcg:tä, muu olo kertoo kaiken. Enkä viitsi tutkia mitään todennäköisyyksiä mistään.. Tosin Luget loppuu huomenna, saa nähdä tuleeko muutosta oloon.
Mä oksensin ekassa raskaudessa todella paljon ja pitkään mutta se alkoi vasta viikko 7, taisikin kestää sitten johonkin yli 20... Ultra sitten 23.2. siinähän sitten jotain taas selviää.
 
...enhän mä malttanut olla testaamatta, vaikka virallinen testipv oli sollu vasta la pp16... sen verran noi oireilut on voimistuneet nyt alkuviikosta, et pakko oli saada mielenrauha, et onko ne oikeita oireita vai kuvittelenko mä mielessäni vain...


PLUSSA!!!! Haalea, punainen viiva, mutta selvä viiva silti!!! Uskomatontaaaaaa...

Sovittiin eilen illalla et aamulla teen sen testin, sen mielenrauhan takia. No heräsin sitten jo klo 5 hirvittävään pissahätään ja pitihän se mieskin sitten herättää... Pientä sähellystä testiliuskojen (2 kpl) kans, mut siinä se sit oli, ja piti sitä vähän itkeä tirauttaakin! Uni ei sitten enää silmään tullut ja vieläkään en usko tätä!!

Pakko käydä ostamassa vielä toinen (kolmas) testi! Montako testiä tarttee et uskoo????
Mä en käy lainkaan verikokeessa. Nyt on vaan pakko malttaa mieli ja odottaa seuraavaa virstanpylvästä ja toivoa että kyytiläiset (molemmat) pitää lujasti kiinni!

Tää on mun eka raskaus ikinä! Senkin takia olin ihan nuppi sekaisin noiden oireiden kans, mikä vois olla oikeeta ja mikä ei...


Tsemppiä kaikille teille daameille!!! ja piinailijat, ainakin jena ja mm-72 (myös muutkin, tottakai!), älkää luovuttako, mullakin näköjään noi oireet alko toden teolla vasta pp11-12, sitä ennen vain olo ihan normaali tai joitain ärsyttäviä "menkkakipuja" vain.

Voi mä niiiiiin toivon kaikille teille tätä!

 
Onnea Raitanen :flower: Toivottavasti molemmat matkustajat pysyy kyydissä.

Jena, ikävä juttu. Kerää voimia seuraavaan kertaan.

).( Onkohan tää nyt sit pp 12 menossa. Edelleen outoja poltteluilta ja supistuksia alavatsassa. Olo on sellainen ettei jaksais ajatella koko asiaa. En varmaan uskalla testailla kun vasta pp16 sunnuntaina.
 
~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~





Hope79: ICSI, siirto 23.1, pp 12

Tähtisäde: 1 ICSI, punktio 23.1, siirto 26.1 pp 9

Soja: 2.IVF, 1 PAS, siirto 27.1, pp 8 PKKS

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 7 VÄESTÖLIITTO

Susy: 1. ICSI, punktio 26.1, siirto 28.1 pp 7

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp 7 VÄESTÖLIITTO

Sannuli-81: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp 7 VÄESTÖLIITTO

Isis: IVF, siirto 28.1 pp 7

Meea: IVF, punktio 26.1, siirto 29.1, pitkä kaava pp 6 FELICITAS

Cat33: 1. ICSI, 2 PAS, siirto 30.1 pp 5

NPG: 2 ICSI, punktio 29.1, siirto 31.1 pp 4 -Tukholma

Pikku Myy -76: 2 IVF, punktio 30.1, siirto 2.2 pp 2

Sarah85 1IVF, punktio 2.2, siirto 5.2, pitkäkaava pp-- OYS

Dream 73 2 ICSI, punktio 4.2, siirto 9.2, lyhyt kaava pp-- KFC

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp-- VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio vk8, siirto ?, pitkäkaava pp--

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--





Ihmeidentekijät

Jozefina =)
Angela77 =)
Raitanen =)




Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76
Jena

 
Raitanen :flower: Onnittelut plussasta :flower:
Jena Oon tosi surullinen sun puolesta :hug:

).( Puntiosta kotiuduttu. Tällä kertaa tunsin muutaman nipistyksen mutta kaikki meni kuitenkin tosi hyvin. Saalis oli 5 solua. Nyt vain täytyy toivoa että kaikki hedelmöittyisivät. Lääkäri sanoi että voitaisiin siirtää alkiot jo lauantaina niin ei tapahtuisi niin paljoa karsintaa jos blastoiksi saakka viljeltäisiin. Niin ja kaikki saan kyytiin mitkä ovat hengissä siirtopäivänä |O Nyt lähden vähän vielä huilimaan...
 
Onnea plussanneille! Teitähän on jo ihan mukava määrä! :flower:

:hug: tippuneille ja sitä pelkääville!

Punktio oli eilen...hengissä ollaan. Olin aamulla niin väsynyt että hoksasin alkaa jännittää vasta odotusaulassa. En oo koskaan aikasemmin syöny niin monta pilleriä kerralla :p Punktio itsessään kävi kipeää...niin kipeää etten pystynyt puhumaan, mutta hoitaja osasi onneksi lukea irvistyksistä, milloin tarvitsin lisää mömmöä suoneen. Ei se kuitenkaan niin pahaa tehnyt että olis kammo jäänyt. Mun ihana mies piti mua kädestä kiinni ja silitti. Saldona 14 munasolua...ja huomenna siirto.

Masu on edelleen turvoksissa ja tissejä aristaa. Munasarjoihin sattuu lähinnä äkkinäiset liikkeet ja vessassa käyminen. Muuten olo on ihan hyvä.
 
Voi Jena! Oon tosi pahoillani! Voimahali :hug: Tiedättekö jo mitä meinaatte jatkon suhteen?

Onnittelut Raitaselle! Mieletöntä!

Mulla oli aika samanlainen punktiokokemus Sarahin kanssa. Eli sattui ihan pirusti, mutta kammoa ei jäänyt. Vaikka mulla oli silloin punktion aikoihin munasarjat todella turvoksissa ja arat, niin eilen kävin jo ihan normaalisti juoksulenkillä.

Mitään oikeita oireita ei ole, eli olen aika skeptinen onnistumisen suhteen. Vähän masentaa, kun raskausuutisia tulee joka tuutista ja koko ajan. Miksi kaikille muille? Miksi ei meille kaikille täällä kirjoittaville? Luulin jo, alan olla sinut tän lapsettomuuden epäreiluuden kanssa, mutta kyllä tämä vieläkin tekee aika tiukkaa.
 

Yhteistyössä