Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Meillä saa sairaalassa ite päättää et pitääkö vauvalla sairaalan vaatteita vai omia. Sama on omien vaatteiden suhteen et saa päättää haluaako kulkea sairaalan vaatteissa vai omissa. Tosin jälkivuoden takia kuulemma suositumpaa on sairaalavaatteet. Vauppoina ainaki miellä päin on sairaalassa ihan kertakäyttöset ja niitä on kuulemma suhteellisen helppo pihistää kotiinki :D
Onhan se kätevämpi että käyttää sairaalassa sairaalan vaatteita ettei tartte lähtee pyykkipussin kanssa kotiin =) Mutta kyllä sitä jonku verran pitää tosiaan varata vauvalle vaatetta mukaan kotiinlähtöä varten ku on varmaan aika kylmät ilmat sillon ni pitää pistää paljon vaatetta päälle =) Ja sen kuulin muuten keskiviikkona perhevalmennuksessa, että vauvalla on aina kylmät kädet, ettei sen perusteella pidä päätellä et onko vauvalla tarpeeks vaatetta päällä. Vauvalta kannattaa kokeilla niskasta, ja jos niska on lämmin ni on ilmeisesti tarpeeks vaatetta päällä tai jos se on hikinen niin sit vissiin liikaa :D

Kyllä mä ainaki uskon, ettei masua jää kaipaamaan ku saa sen ihana nyytin sitten syliin =)
 
S-h-h ja Vili Vilkas ilmoittatuvat! Mulla on ihan älytön kiire nää viimiset viikot töissä (äitiyslomasijaisen perehdytys), että en oo kerenny kirjoittamaan tännekään! Kuulumisia oon kyllä käyny lukemassa ja hengessä oon ollu mukana :) Kolme päivää vielä töitä ja sitten alkaa äippäloma :D JEEE!! Mä taidan olla vika meistä, joka on viel töissä. No, Monchichi olis jääny samaan aikaan, mut joutuki jäämään sairaslomalle, mikä on hyvä juttu, jos ei pysty töis enää olee. Mul on sellanen sisu nyt päällä, kun enää niiiiin vähän jäljellä, että kestän vaikka väkisin :)

Täällä kaikki hyvin, niin kuin ennenkin. Pieniä sipustuksia (kai) ollu välillä, mutta ei mitään sen enempää..

Eli en oo teitä kanssaodottajat unohtanu, vaikka en ookaan kirjoitellu vähään aikaan :hug: Ihana ollu lukea teijän kuulumisia ja tän viikon jälkeen mäkin taas aktivoidun! Nyt palaan tonne sohvalle, mistä on tullu mun paras kaveri rankan työpäivän jälkeen :)

s-h-h ja Vili Vilkas 33+4 (mun oli pakko käydä kattomassa raskauslaskurista noi viikot ja päivät! oonko hiukan väsyny...:p)
 
Mä luin vauva lehdestä eilen, et joillekin ei tuu ollenkaan harjoitussupistuksia, ja se on ihan normaalia. Et ei tarvi olla siiitä huolissaan, Hansu! Mä kävin lääkäris tänään ja se sanoi että vauva on oikeinpäin ja alhaalla, ettei kestä varmaa enää kauaa kun syntyy. Toisaalta mun kaverille oli sanottu samalla tavalla ja sillä meni silti yliajalle! Aloin heti pakata sairaalakassia, ja pakkasin kaikki mahdolliset toppa- ja villavaatteet mitä löysin, myssyn, toppatumput käsiin ja jalkoihin. Vaikka vaikeeta se oli kun ei tiedä millon ja minkä kokoisena se syntyy. Nyt se on kolmekilonen. Tuntuu et nuo kaikki vaatteet on ni hirmu pieniä että! :heart: Tuo oli muuten hyvä idea laittaa sille joku oma pehmokin mukaan, täytyypä laittaa :) Nyt mulle on tullu lievä pahoinvointi takasin ja heikotuskohtauksia -kuulemma ihan normaalia. Joinakin päivinä tuntuu ettei jaksa liikkua ollenkaan, kun vauva painaa niin paljon ja liikkuminen niin kivuliasta. Onneksi on sit helpompiakin päiviä... En usko et mäkään tulen yhtään kaipaamaan vauvamahaa, ootan vaan et saan nähdä pikkuisen!!! Jaksamista kaikille, ei o enää paljon jäljellä!
T. Celine & Pallero 37+2
 
Heipsan..
Miulla on ollu eilisestä lähtien niin tuskanen olo koko ajan.. Koskenu mahaan ja missään asennossa ei oo hyvä.. Ei oo mitään sellasta vihlovaa kipua vaan ihan sellasta normaalia maha kipua niinku koko mahas. Ajattelin jos ruoka helpottais oloa niin ei auttanu.. Illalla sitten saunassa oli ihana olo ku ei koskenu mut sit ku tuli pois sieltä niin taas ei tienny miten päin olisi. Tänään meinaan soittaa neuvolaan ku käyn apteekis mittaamas verenpaineet varmuuden vuoksi.
Tulin viel käymään täällä Puumalassa (Jessen iskän luona ku pitää käyä hakee auto) ja lähin sairaala olis Mikkelin sairaala. Viimeyönä en saanu nukuttua yhtään ja meinas itkuki tulla ku ei ollu hyvä olla. Toivottavasti neuvolatäti osaa neuvoo mitä pitää tehä.. Pelottaa et vauva syntyis aikasemmin. Mut toivottavasti huolehdin vaan turhaan...

MoccaLatte ja Piskuinen 37+3
 
Mä jo aattelin et onko täällä väki alkanu jakautumaan ku oli niin pitkään hiljasta :D Mutta hyvä ettei kuitenkaan :D

S-h-h mun pitää kyl kans välillä tarkastaa viikot neuvolakortista :D Menee välillä ihan sekasin mikä viikko on menossa :D

Celine mulla kans välillä tosi heikko olo ja liikkuminen joinaki päivinä tosi työlästä ku tuntuu et vauva painaa.. onneks kohta helpottaa :)

Moccalatte kuulostaapa inhottavalta.. toivottavasti neuvolatäti osaa auttaa sua jotenki. Alkaa kyllä välillä oleen sellanen tunne, että joka paikkaa kolottaa ja jomottaa..

Ite kävin eilen neuvolassa paineiden takia ja kaikki oli hyvin. Piti neuvolatädin taas vähän säikytellä ja epäillä et onko mulla tarpeeks lapsivettä. Halus sitten että lääkäri ultraa ja kattoo mikä masussa tilanne. No onneks oli kaikki hvyin, vettä oli normaalimäärä ja pikkunen vastasi kooltaan viikkoja =) Harmitti vaan ku en ite nähny pientä ollenkaan, pitivät näyttöä niin että lääkäri, neuvolatäti ja hänen opiskelijansa vaan näkivät. Mutta pääasia oli että kaikki oli hyvin =) Ens viikolla taas uus aika. Joulun jälkeen meen heti synnytystapa-arvioon, siellä sitten saa itekki nähä pikkusen =)
 
Mä jo aattelin et onko täällä väki alkanu jakautumaan ku oli niin pitkään hiljasta :D Mutta hyvä ettei kuitenkaan :D

S-h-h mun pitää kyl kans välillä tarkastaa viikot neuvolakortista :D Menee välillä ihan sekasin mikä viikko on menossa :D

Celine mulla kans välillä tosi heikko olo ja liikkuminen joinaki päivinä tosi työlästä ku tuntuu et vauva painaa.. onneks kohta helpottaa :)

Moccalatte kuulostaapa inhottavalta.. toivottavasti neuvolatäti osaa auttaa sua jotenki. Alkaa kyllä välillä oleen sellanen tunne, että joka paikkaa kolottaa ja jomottaa..

Ite kävin eilen neuvolassa paineiden takia ja kaikki oli hyvin. Piti neuvolatädin taas vähän säikytellä ja epäillä et onko mulla tarpeeks lapsivettä. Halus sitten että lääkäri ultraa ja kattoo mikä masussa tilanne. No onneks oli kaikki hvyin, vettä oli normaalimäärä ja pikkunen vastasi kooltaan viikkoja =) Harmitti vaan ku en ite nähny pientä ollenkaan, pitivät näyttöä niin että lääkäri, neuvolatäti ja hänen opiskelijansa vaan näkivät. Mutta pääasia oli että kaikki oli hyvin =) Ens viikolla taas uus aika. Joulun jälkeen meen heti synnytystapa-arvioon, siellä sitten saa itekki nähä pikkusen =)

Sparkle ja Viuhti 35+2
 
Hei kaikille! :) Kivaa kuulla teidän kuulumisia! Ja varsin kivaa kuulla että kaikille on enemmän tai vähemmän samoja vaivoja kun täälläkin :) Ottaa päähän kun tuntuu että ei tee muuta kun valittaa kun tosiaankin joka paikkaan vuoroperään sattuu. Mulla on ollut just ton tyyppistä vatsakipuilua kun mitä sä kuvailet MoccaLatte. Meni ittestään ohi mutta tulee takas milloin huvittaa.
Jaiks MoccLatte ja celine11, teidän vauvelit todella voi syntyä hetkellä millä hyvänsä. Miten jännää ja ihanaa :heart: Jos syntyisi nyt niin ei olisi vauvelila mitään hätää mutta tottakai silti jännittää ihan hulluna. Mutta kaikki menee hyvin! :hug:
Jaksaa jaksaa s-h-h, ei montaa päivää enään! :) Reipasta!
Vauvan vaatteista sairaalassa niin se on varmaan just niin kun kirjoitit Sparkle että voi käyttää omia tai lainata sairaalan. Mä luulen että otan mukaan omia mutta tuun varmasti käyttää mysö sairaalan. Yksi kaveri sanoi mulle että ne sairaalan vauvavaatteen on isoja, kokooo 60cm mutta toisalta se vauva nukkuu ja köllöttelee niin ei väliä koolla oikeestaan. ja tosiaan kiva se pehmolelu idea, mä aijon kanssa tehdä niin :)
Tänä vuonna joulu ei jotenkin tunnu ihan samalta. Siis odotan sitä ja mun mielestä on ihanaa kun tulee joulu mutta selkeesti mun ajatukset on muualla.. tammikuussa ja vauvassa :kiss: Odotan vaan että vuosi vaihtuisi ja laskettuaika olisi lähempää. Minkälaisia fiiliksiä teillä?
Kävin tänään neuvolassa ja mittasivat nyt että vatsa on taas ihan ok käyrillä (eri täti mittas), paino oli pysynyt samana ja vauvan syke oli hyvä eli kaikki kunnossa. Kahden viikon päästä on sit lääkärillä käynti.
Hei sparkle muuten tosi inhottavaa että ne rupes pelottelee sua lapsiveden määrästä :stick: Mihin se perustui? Että vatsa on pieni? Tietysti mielummin tutkii kerran liikaa kun liian vähän mutta en tykkää yhtään kun ne heittää jonku ihme kommentin joka saa meidät pelästymään oikein kunnolla. Mutta tosiaan loppu hyvin, kaikki hyvin :)
halit kaikille! :heart:
Monchichi ja pieni 33+6
 
Se epäili sitä varmaan siks, ku sf-mittaa mitattessa ne aina eka tunnustelee mahaa ja mulla oli tosi kova ylävatsa. Se jopa kysy et onko mulla siellä hyvät lihakset (johon naureskellen vastasin että tuskin :LOL: ) Siitä se sit kysy et onko musta tuntunu et olis tullu valunu lapsivettä (no en :O )Sit se alko puhumaan et jos lääkäri ultrais. Ja lääkrin luokse ku mentiin niin ylävatsakaan ei ollu enää kova, joten siinä oli ilmeisesti ollu just joku supistus tai jotain. Sf-mitta on kutakuinki keskikäyrällä.

Mä en oikeen osaa sanoa et tosta joulusta :D Mä vaan ootan kokoajan ens maanantaita että saan paperit koulusta =) Ei osaa oikeen ajatellakaan että joulu on jo ens viikolla :D Mutta kyllä toisaalta on ajatukset varmasti enemmän jo tammikuussa :D Välillä tulee sellanen tunne että tulis jo vauva ulos, mutta toisaalta haluun tietty että rauhassa kasvaa masussa =)
 
Neuvolatädille soitettu ja se käski vaan rentoutua ja sit jos tuntuu siltä niin sit soittaa mikkelin sairaalaan varmuuden vuoks. Verenpaineetki oli vähän noussu mut ei oo kuulemma niiden perusteella mitään hätää.. kunhan vaan jaksaisin rentoutua ja olla paapottavana.. :)
Kukakohan meistä saa ekana pikkuisen syliin.?
Monchichi hyvä et tietää et jollain muullaki on ollu tälläsiä kipuja. Välillä tuntuu ettei osaa lekurillekkää selittää et minkälaisista kivuista on kyse ja sit tulee sellanen tunne jo et oon tullu hulluks :D
Mut toivottavasti teillä menee hyvin nyt varsinkin ku joulu on tulossa!
MoccaLatte ja Piskuinen =)
 
Okei no hyvä Sparkle että väärä hälytys mutta varmasti alkoi kuumottaa kun kyselivät siitä lapsivedestä!
MoccaLatte jaksuja, toiv. kipu hellittää. :hug:
Mua piinaa eniten ylävatsan kipuilu josta kysyinkin eilen neuvolassa ja vauvan pylly on just siinä kohdassa mihin koskee. Ja sen pikku (luinen ;) ) pyllyy painaa sisäelimiä ja sit kun vielä rupee möyrii sielä olen ihan liemessä kivun kanssa. Mutta nyt vauveli ihan kiinni mun kylkiluissa et korkeammalle se ei pääse, nyt on suunta vaan alaspäin ;)
MoccaLatte voi olla että sä saat ekana vauvelin syliin, oot jo niin pitkällä. Tai Celine tai Lucky tai hahah no kuka vaan :) Mutta teillä eniten viikkoja kasassa. Sparkle tulee hyvin perässä. Jännä tosiaan nähdä! Ja vielä jännittävämpää kuulla sitten kun on syntynyt, miten meni ja ylipäätään milloin tieto löytää ittensä tänne palstalle kun on hiukan muita asioita mielessä =)
 
Joo, tänä vuonna toi Joulu ei oo ensimmäisenä mielessä =) tietysti lahjat ja sellaset on hankittu ja joulua meinaan perheen parissa viettää, mutta ajatukset koko ajan vauvassa. Eniten on ehkä alkanut mietityttää se, että onko kaikki tarpeellinen varmasti hankittu ja onko kaikki valmiina? Sekin on alkanut nyt jännittämään, että mitäs sitte kun se pikkuinen on putkahtanut maailmaan :) osaako sitä sitten varmasti toimia oikein? Sairaalassa tietysti on apu koko ajan lähellä ja joku neuvomassa, mutta mitäs sitten kotona? Itsellä on kumminki se vastuu huolehtia siitä pikkuisesta paketista ja silloin pitää osata olla varma myös itsestään... Apua! Tuntuu, että pää alkaa kohta hajota, kun ajattelee koko ajan tulevaa ja yrittää valmistautua kaikkeen... Pitäs vaa osata rentoutua ja nauttia viimeisistä viikoista, kun vauva vielä myllertää masussa =) tässä kohtaa tosiaan alkaa jo tuntua, että aika meinaa loppua kesken :D Pitää varmaan ens viikolla yrittää puhua neuvolassa kaikista mieltä askarruttavista asioista, ni ehkä sais mielenki rauhottumaan ennen vauvan tuloa...
 
Hansu ihan samat fiilikset tosiaan täällä. Kai se kuuluu asiaan, en pysty enään nukkuu öisin kun vauva asiat pyörii mielessä ja oliko se vau kirjasta kun luin että just näillä viikoilla uni muuttuu levottomaksi kun synnytys lähenee. Päässä vaan pyörii ja pyörii kaikki asiat! Mutta olen varma että tullaan kaikki päärjäämään hyvin vaikka tuntuu että APUA. Niin kauan kun osaa pyytää apua ja neuvoa niin menee hyvin. Eli kandee todella jutella neuvolassa mieltä askartavista asioista, jo se ittessään voi auttaa :)
Vaikka olisi kuinka paljon kokemusta vauvoista ja lapsista niin ei se ole sama asia kun se oma ensimmäinen lapsi syntyy. Olen itse varautunut siihen että musta voi tulla hullu psyko emo vaikka muuten olen ihan lungi tyyppi ;) Kun ei sitä vaan yhtään tiedä mitä tuleman pitää/miten itse jaksaa ja voi/minkälainen tyyppi se vauveli on/ miten toipuu synnytyksestä ja miten pahasti hormoonit pistää pään pyörälle. Jos tuntuu ettei pärjää tai osaa niin aijon ilman muuta pyytää apua!
Iloista (loppu) odotusta kaikille, oispa jo tammikuuuuu :))
 
Viimeksi muokattu:
Ei mulla oikeestaan pahemmin asiaa oo :D Muuta ku että mä oon nyt virallisesti sosionomi :D Tänään sain paperit =)

Eilen tehtiin joulusiivous josta masu ei tykänny..kipuili pari tuntia urakan jälkeen ja kesken siivouksen piti käydä halailemassa pönttöä kun tuli niin huono olo..

Tänään pääsee rakkaan kanssa ulos syömään mun valmistumisen ja miehen synttäreiden kunniaks (jotka molemmat ovat siis tänään) :p

Sparkle ja Viuhti 36+1 :heart:
 
Onneks olkoo Sparkle tosi paljon!! :D Mulla olis tänään vielä joulusiivous edessä päin :/ pitää vaa odottaa tota miestä töistä kotia, kun lupasin olla tekemättä mitään yksin =) tosin lakanat oon jo vaihtan ja vähän pölyjä pyyhkiny, mut raskaammat hommat jää sit myöhemmälle.
Tänään oli taas neuvolassa viikkotarkistus ja kaikki oli OK! :) neuvolantäti joutu mittailee masunkin kahteen kertaan, kun ihmetteli ettei kasvumuutosta ollu tapahtunu :O mut sano, ettei tarvi olla huolissaan että monella tässä vaiheessa mahan kasvu pysähtyy tai lähtee "pienenemään" kun vauva laskeutuu alaspäin =)
Mutta onnea vielä Sparkle :hug: ja onnittele miestä myös :) ja nauttikaa hyvästä ruoasta :D

Hansu ja Poju 36+4
 
Onnee Sparkle, hienoa!! =) Tuntuu varmaan mahtavalta, teillä sit todella syytä juhlia sun miehen kanssa tänään ja pian saatte taas juhlia mutta jotain ihan muuta hihi :heart:

Ihanaa Hansu että kaikki kunnosa ja ihan kiva vaan jos masu ei hirveesti paisu loppua kohden! Ainakin mua ei haittais jos pysyis ruodussa kun nyt jo niin hankalaa. Vauva kyllä silti kasvaa sielä ja voi hyvin :) Mutta hyvä seurata tarkkaa missä mennään.
Mulla on ensi viikolla lekuri, kiva kuulla missä mennään. Toivottavasti lääkäri osaisi antaa jonku koko arvion vaikka niihin ei todella ole luottamista mutta ihan hauskaa vaan kuulla :)

Monchichi ja pikkunen :)
 
Onnea Sparkle! Tuntuu hienolta, eikö :):)

Nyt oon siis itsekin VIHDOIN ja VIIMEIN äitiyslomalla :) Miten ihanaa tää onkaan! Se ei oo kyl ihanaa, että heti kun jäin lomalle, niin mulla alko kivut! Iltaisin on nyt pari päivää vatsaa ilmeisesti supistellu, sillee vihlonu oudosti! Ja eilen oli ihan huono olokin, vähän sellainen kuin ihan alkuraskaudesta. Luulen kyl, että nää kipuilut johtuu siitä, kun lauantaina tein ehkä vähän liian pitkiä lenkkejä koiran kanssa ja tänään oon käyny sekä ostoskeskusshoppailemassa että Ikea-shoppailemassa....mä en vaan osaa vissii ottaa rauhallisesti!

Loppuviikon lupaan ottaa rauhallisemmin, vaikka täälläkin olis kyllä toi joulusiivous. Mut ehkä teen täs joka päivä jotain pientä, ni en rasitu liikaa.

Hyvä Hansu, että kaikki hyvin! Mul oli viime viikol neuvola, jossa jälleen kaikki kanssa hyvin, mun masu on kasvanu tasaisesti koko ajan, n. pari senttiä parissa viikossa. Ens viikol on taas neuvola ja sit onki 5.1 lääkäri, jolloin on se synnytystapa-arviointi.

Palaillaan :)

s-h-h ja Vili 34+4
 
Kiitos teille ihanaiset onnitteluista =) :heart: Fiilis on mitä mahtavin :D

Hansu hienoa että kaikki hyvin =) Ei mullakaan oo sf mitta kauheesti viime aikoina muuttunu.

s-h-h koitappa nyt ottaa rauhallisesti ettei pieni vielä maailmaan tule. =) Kyllä sitä kerkee sitten mennä taas kun on vauva kainalossa :D

Mulla on huomenna taas neuvola ja ens maanantaina sitten synnytystapa-arvio. Ihanaa päästä taas pientä kattomaan :D Tai mistä sitä tietää millanen jättiläinen tuolla mahassa köllöttää :D Tänään kyläilemään kummipojan luokse, tiiä sit millon seuraavan kerran näkee ku asuvat 20 kilsan päässä ni ei kauheen usein siellä oo tullu käytyä, vielä ku on exän siskon lapsi. Mutta sieltä päästä ei kyllä onneks ole ollut ongelmia ja hyvissä väleissä ollaan kyseisen mamman kanssa =) Exä ei kyllä heitä sano jos synttäreille satutaan samaan aikaan.. Mut sehän on mulle aivan se ja sama :D :LOL:

Tässä teille taas masusta kuvaa =) 36+2



Sparkle ja Viuhti 36+1
 
Ihana masu Sparkle!! Ajattele miten pitkällä olet ja masu on vielä tollanen tosi ihanan kokoinen. Jee! Mä just eilen ajattelin että ei ole kuvia näkynyt täällä vähän aikaan. Mä otan kanssa kuvan tänään ja laitan sen tänne :)
Jee s-h-h säkin pääset lomailee nyt! Alussa on vähän vaikeeta hidastaa tahtia mutta kyllä sun kroppa sit kertoo sulle milloin on liikaa niin rehkit sen mukaan hihii :)

Nyt joutuu juoksee, palaan kuvan kera myöhemmin! Mukavaa päivä kaikille :)
Monchhichi 34+6
 
Voi mikä masu Sparkle :)

Juu, otan rauhallisesti :) Ja tänään ollutkin parempi päivä, selkä ainoastaan kipuilee vähän, mut supistellu ei oo onneks (ainakaan vielä).

Ja tässäpä tulee mun masu! Otettu viime lauantaina eli rv 34+2 on tossa kuvassa.

 
Ihana masu sulla s-h-h :)

Me koristeltiin eilen kuusi :) Nyt saa joulu tulla :D
Tänään kyläilyä taas tiedossa :D Pitää käydä toimittamassa pukkiasiat tänään kummitytölle ja hänen äidilleen :)
Ennen kyläilyä pitäs käydä neuvolassa pyörähtämässä, saa nähdä mitä paino sanoo nyt. Eilen oli kyllä nilkat ainaki turvoksissa että vaaka voi näyttää mitä tahansa :D

Sparkle ja Viuhti 36+3
 
Ihana masu s-h-h! Molemmilla niin söpöt :heart:
Kerro sitten Sparkle neuvola kuulumiset, onko sinulla nyt joka viikko neuvola? Just kivaa kun on usein ja pääsee kuulee vauvan sydänääniä :)
Tässä aamulla otettu kuva eli 35+0. Aijaa.com - 7206709.jpg
Tää on nyt kolmas viikko kun mulla jatkuu uniongelmat en saa unta yöllä eikä päiväll. Saatan nukahtaa kuuden tai seittemän pintaan aamulla ja nukkua pari tuntia ja sen jälkeen en enään saa unta. Mä niin toivon että tää menisi kohta ohi muuten olen ihan kuollut sitten kun vasta pitäisi jaksaa. Huoh :( Muuten vointi ihan ok, mitä nyt supistelua/närästystä ja jatkuvaa vatsakipua ;) Perus settiä siis!
Voikaa hyvin! :)
p.s onks kaikilla nimet jo päätetty?

Monchichi 35 POKS
 
Voi kun sulla on pieni masu Monchichi :) Mutta ihana tietty :)

Toi on kyl kiva, kun saa kuulla kuulumisia useammin, kun h-hetki lähenee. Pian ne viikottaiset alkaa meilläkin Monchichi. Itseasias tää on vika viikko kun ei oo neuvolaa, sit alkaa olee viikon välein ainakin mulla!

Inhottavaa toi unettomuus! Ite oon suht hyvin nukkunu, paitsi et aina kun herään yöllä tai aamulla vessaan ni sit en saa hetkeen unta, menee varmaan joku tunti ennenkuin taas nukahdan. Mut se ei oo mitään verrattuna tollaseen..Jaksamisia :hug:

Nimi on päätetty, mut ei täysin lukittu. Koska eihän sitä tiedä, näyttääkö vauva siltä yhtään :)

Voikaa myös hyvin!

s-h-h
 
Voi monchichi miten pieni ja ihana masu sulla on =) :heart:

Neuvolassa oli kaikki muuten hyvin paitsi että sokerit oli kahdella plussalla. Epäiltiin sen johtuvan siitä kun join aamulla appelsiinimehua.
Eo oo joka viikko neuvolaa mulla. Tossa oli pari kertaa peräkkäin niiden paineiden takia ja sitten tää kerta oli siks heti perään seuraavalla viikolla ku ens viikolle ei otettu neuvola-aikaa ku on äippäpolille aika siihen synnytystapa-arvioon. Seuraava neuvola on sit uuden vuoden jälkeen heti.

Tosi kurjaa kun oot monchichi nukkunu niin huonosti. Itellä kans vähän samaa ongelmaa ettei meinaa oikein uni tulla ja monesti herään öisin. Viime yönä nukuin yllättävän hyvin.

Meillä kans nimi päätetty pojalle. Eli jos sitten tuleekin tyttö niin sit menee nimi uusiks :D

Voikaahan kaikki hyvin! =) Ja hyvt joulut jos ei tuu sitä ennen kirjoteltua tänne =)

Sparkle ja Viuhti 36+3
 
Hyvä Sparkle että kaikki kunnossa! Nyt kun on käynyt niin monta kertaa neuvolassa niin ei enään jännitä mutta mua jänniti aika paljon alussa, jotenkin aina pelkäs että mitä jos sydänännet ei kuulu tai jos jotain muuta olisi huonosti. Nyt osa jo luottaa että joo kyllä kaikki on hyvin. Mutta silti jännää ihan pikkasen :)

Ehkä mun masu näyttää pienemmältä kuvassa kun mitä se on? Omasta mielestä tuntuu jo teitty isolta ja itsensä muutenkin isoksi kaikin puolin mutta suhteellistahan kaikki on. Ja 5viikkoa on veilä aikaa kasvattaa sitä :)

Joo ensi viikolla on lekuri ja neuvola ja sit alkaa viikkottaiset treffit neuvola tädin kanssa hihi :)

Mun serkku sai pojan viime perjantaina ja kaikki oli mennyt tosi hyvin ja helposti, ei tarvinnut edes kivunlievitystä eikä mitään!! Oli niin kivaa kuulla positiivisen synnytystarinan! Tuli olo että jee noinkin hyvin voi mennä, ainakin joillakin :) Pelottaako teitä synnytys vai minkälaisia fiiliksiä? Mä olen nyt siinä pisteessä etten vielä osaa pelätä edes kipua ainoa mikä pelottaa on se että synnytyksessä tapahtuisi jotain joka vaarantaisi vauvan vointia. Sitä kaikki tietsyti pelkää yli kaiken. Voi olla että rupeen pelkää kipuakin sitten lähempää mutta niin pitkälle en ole vielä päässyt, nyt mietin vaan vauvaa synnytyksessä ja se pelottaa mua.

Huh jo toivotaan että meille kaikille alkaa uni maistumaan vähän paremmin. Ehkä loppua kohden rupee oikeesti olee niin väsynyt että uni tulee väkisinkin. Nyt valvoessa mietin tulevaa mutta ehkä sit kun se lähenee ihan tosissaan niin toivon että ei jaksa enään miettiä ja pohtia niin paljon kaikkea :)
Meillä kanssa sama että nimi on valmiina jos tyttö tulee mutta jos poika tulee niin uusiks menee :)
 
Onneksi olkoon Sparkle valmistumisesta! :) Kurjaa tuo valvominen, itsekin valvonut jonku verran, mutten noin paljon. "Neuvolantäti" sano, et usein "luonto" hoitaa niin että elimistö valmistautuu synnytykseen että juuri ennen synnytystä nukkuu paremmin kuin koskaan... Mun yhelle kaverille oli käynyt niin, et jospa meillekin... synnytyksen aikanahan sitä joutuu sit ehkä valvomaan parikin yötä... Mua synnytys ei jännitä, kun muistaa et jokainen supistus vie sitä vähän eteenpäin ja jokainen supistus on aina yks supistus vähemmän. Erästä tuttua oli auttanut kuulemma se et kun keskitty aina supistuksen aikana täysillä vaan hengittään mahd. syvään. Mut sitten tietty aion ottaa ilokaasua ja epiduraalin tai kaikki mahd. puudutteet, jos siltä tuntuu. Kipuun saa kyllä lievitystä, ja oon valmistautunut kestämään supistuksiakin mahd. pitkälle, ainoa huoli on just tuo et jos vauvalle tulee joku vaara. Mut siihen ei taida pystyä itse vaikuttamaan... Miten te ootte valmistautuneet synnytykseen? Ehkä noita jotain synnytysasentojakin vois ihan huvin ja urheilun vuoksi kokeilla jo etukäteen...
 

Yhteistyössä