Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Täällä vielä ollaan.. Kävin tänään jopa nopeesti kaupoil pyörähtääs ja tein vähän lumitöitäki mut ei oo ainakaan vielä tuntunu missään. :)
Jesseki tulee huomen kotiin niin pääsee kokeilee sitä kolmen s:n tekniikkaa :D Jesse on pihtaillu jo monta viikkoo niin alan tulla jo hulluks.. Eilen se sano miulle et sietäisin olla viel muutaman viikon ilman. Meinasin oikeesti suuttuu sille tosta kommentista.
Mutta jos en kerkeekkään enää ennen uutta vuotta tulla käymään täällä niin Hyvää Uutta Vuotta kaikille!!
MoccaLatte Ja Piskuinen (Toukka) 39+5
 
Hyvä MoccaLatte, kyllä ne noilla käynnistyy! :saint: Tosiaan jos tulee lähtö niin hulluna tsemppiä ja teillekin hyvää uutta vuotta. Moni on kertonut et ei ole tuntunut miltään ja vähän aikaa myöhemmin synnytys onkin alkanut eli voi se tapahtuu ihan milloin vaan :)
Monchichi
 
Kyl se sieltä tulee MoccaLatte! Pidättele viel tää päivä, ja vuoden ekana päivänä sit vast, eiks ni ;)?!

Eipä mulla muuta kun hyvää uutta vuotta kaikille!!!!

s-h-h ja Vili Vilkas (aamuyöstä en saanu unta ku Vilkas meni edestakas mun masussa varmaan melkein tunnin!!) 36+1
 
Heipsan!
Täällä vielä ollaan yhtenä kappaleena :) Ei oo mitään oloi taaskaan et jotai tapahtuis lähiaikoina.
Hirveä päänsärky kyllä on mut se voi johtua ihan väsymyksestäkin.
Nyt Jesse toivoo et vauva syntyis 5 tai 6 päivä. (se on kuulemma hyvä ajankohta alottaa isyysloma)
Mut saa nyt nähä et tuleeko tää viel sillonkaan. Ens viikol olis neuvola ja sit 11.1 olis yliaikais ultra.
MoccaLatte Ja Piskuinen (Toukka) 40+0
 
Onnea MoccaLatte rv 40 poks hieno saavutus :hug:
Kohta rupee tapahtuu, olen varma! :) Mä oon niin kade kun sulla se on ihan käsillä, itse vielä 3,5vkoa laskettuun ja jos menee yli voi olla jopa 5,5vkoa ennen kun saa pikkusen syliin. Sulla MAX 2vkoa!! Mutta ihan varamsti syntyy jo ennen sitä. Jaksuja toiv. pää ei hajoa! :heart:
 
Hyvää uutta vuotta tänne teille kaikille ihanille! =) Täällä supistelee mutta hyvin epäsäännöllisesti..
Nyt on sairaalaan lähtöä varten laukku pakattuna :D Mun isovanhemmat on ollu mun porukoilla nyt viikon verran kylässä ja nyt kun on tätä supistelua ollu niin siellä sekä porukat että isovanhemmat on kokoajan et ilmottele sit heti jo lähtöä tulee. Oon silleen et "joo joo" Tässä on kuitenki pari viikkoa vielä laskettuun :D
Mun isä oli meillä helsingistä yökylässä yhden yön ke-to ja nyt on sitten hoitopöytä kasattuna. Eli kaikki on nyt valmista vauvaa varten :) Sänkyä en oo vielä laittanu kuntoon (eli lakanat yms. laittamatta), mikä johtuu kissoista. Mieli tekis jo laittaa, mutta pelkään et ne on sit ihan karvaset ku vauva sinne menee..

Mutta eipä tässä tällä erää muuta :D

Sparkle ja Viuhti 37+6
 
Jee Sparkle ihanaa jos syntyisi pikkasen etuajassa, sitä mä tässä omalla kohdalla ainakin toivon kovasti mutta ei tuu tapahtuu ;)
Kiva että kaikki valmista laukkua myöden, ei kai tässä muuta voi kun odotella niin kun lekuri sanoi mulle kun kävin sielä keskiviikkona ;)
Hyvää uutta vuotta sinnekin!
Monchichi :)
 
Täällä myös edelleen yhtenä kappaleena. Eilen poksui rv 40. Ihan hyvä, että neiti odotti tän vuoden puolelle. Nyt oon käynyt ahkerasti kolmekin kertaa päivässä lyhyillä kävelyillä ja "kyykistellyt". Kyykistely kuulemma venyttää välilihaa ja voi ehkäistä repeytymiä... Sit katsoin tuolta tollasta keskustelua, missä kyseltiin hyvää synnytysasentoa, niin moni vastas et selällään/puoli-istuva on kaikista hankalin, et moni oli kokenut paremmaksi synnyttää synnytysjakkaralla tai polviseisonnassa sängyllä jumppapalloon tai sängyn päätyyn nojaten. Luin myös, et noissa asennoissa, esim. polviseisonnassa tulee vähemmän repeämiä. Et tällaisia täällä mietitään :LOL: En o laittanu viel vauvansänkyyn lakanoita, kun jos täs menee viel pari viikkoo, vaik. toivottavasti ei. Mulla ei o edelleenkään ollu pahoja supistuksia, mutta terkkari sano et eihän se vaadi ku et lapsivesi vaan yks kaks menee ja se on siinä.
Kivaa uutta vuotta!! :D
T. Celine & Pallero
 
Hyvä Celine, kyykkyjä ja kävelyä :) Ajattelin kanssa että rupeen riehuu sitten parin viikon päästä hih. Mulla on ihan sellanen fiilis että hitto menee ihan varmasti yliajan mutta hope not!
Niistä asennoista niin sain synnäriltä nivaskan eri asennoista, te ootte ehkä saannut saman? Olen vähän kattonut niitä mutta en vielä "harjoitellut" hih! Aijon yrittää voimien mukaan olla "jaloilla" niin paljon kun mahdollista koska tosiaan sängyssä maaten synnyttäminen tuntuu eniten vieraalta jos mietin ponnistuvaihetta. MUTTA ei sitä vielä osaa sanoo, voi olla että on niin väsynyt ja huonossa kunnosa ettei voi tehdä muuta kun olla sängyssä. Plus että jos ottaa epiduraalinen niin sen jälkeen ei pääse enään hillumaan. Jännää jännää.. :) Ainoa varma on se että synnytys ei taastusti tule olee mitään sellasta mitä on kuvitellut, toivottavasti kaikki yllätytään positiivisesti :)
Tsemppiä loppumetreille Celine & MoccaLatte, voin kuvitella että olette ihan hoh hoh tapahtuispa jotain pian!
 
Heips.
Myö ostettiin xboxsiin se kinetic homma mis pitää liikkuen pelata niin sanotusti ja nyt on jalat ihan sika kipeet ku tulii pompittuu ja kyykkyyn mentyy koko ajan.. ja saunaskin kävin ja seksiäkin on harrastettu mutta en varmaan saanu mitään muuta tuol masus aikaseks ku että vauva varmaan laskeutui viimeisetkin sentit.. ei oo pahemmin supistellu. (ainakaan sillee et olis sattunu)
Jessee jo jännittää ihan selvästi ku se kyselee vähän väliä et minkälainen olo miulla on.. :D ihana
Ihanaa Celine ku siullaki on nyt poksunu rv40 niin nyt jännitetään molemmat ja kuulostellaan mitä kroppa millonkin sanoo.. kohta päästään toivottavasti tosi hommiin :D
MoccaLatte ja Piskuinen 40+2
 
Mun mies oli pari päivä sitten pelaamassa kaverin luona 11 asti aamulla Kinetic peliä ja on kuulema maailman siistein peli ever :) :) Meillä ei ole xboxia niin yritin toputella et sen 300€ mitä menis konsoliin+peliin voisi nyt säästää mielummin ja laittaa vauvaan. Mutta ihan vauhkona se on siitä pelistä ja paikat silläkin ihan kipeenä vielä monta päivää pelamisen jälkeen.

Mä en muista onko joku jo kirjoitellut tästä mutta kysympä silti. Onko teillä ollut sellasta vihlovaa kipua alapässä? Mulla on nyt ollut pari vkoa ja viime yönä ja nyt aamulla taas. Se on tosi voimakas kipu mutta kestä ihan sekuntteja vaan. Elän toivossa että noi kivut pehmentäisi kohdukaulaa tai jotain vastaavaa. Kärsimätön kun olen... ;)
Olin aamulla taas neuvolassa. Paino oli ihan pikkasen laskenut ja hemppa oli 110 muuten kaikki hyvin. Vauvan syke oli ensin aika matala mutta sitten neuvolatäti tökki sitä hieman ja sit syke nousi. Ehkä pieni lepäili? :heart: Sekin varmaan ihan poikki ku mä en nuku ollenkaan. Neuvola oli 8.30 ja taisin nukahtaa siinä 07.00 maissa. Blaa...
Monchichi 36+5
 
neuvolakäytni takana, rv 38+1

Paino: + 1,4kg / 2 vk
RR: 134/93
Pissassa sokeri +
HB 128
Sf: 31
tarjonta: rt
syke: 140
liikkeet: ++

Ja perjantaina uus aika, siihen asti mittaillaan paineita ja verensokereita..alapaine taas vaihteeks yli 90 ja lisäks pissassa taas sokerit plussalla. Ja verenpainemittaria kun en itse omista niin äidin luota sitä lähdin lainaamaan. Asuvat neuvolasta noin 600m ja voi taivas mitkä kivut mahaan tuli. Alko jo en...nen perille pääsyä supistamaan het niin kunnolla ja paluumatkalla vaan paheni. Sitten vielä piti koukata kaupan kautta kotiin (kaikki tosin saman matkan varrella, ei ylimääräsiä mutkia).. ja nyt vaan jatkuu kamala pistäminen alavatsassa..

Hyvä että teillä monchichi neuvolassa kaikki ok =)

että näillä mennään taas =)

Sparkle ja Viuhti 38+1
 
Nyt on kyl vähän tuskanen olo taas.. :/ en tiiä yhtään et pitäiskö käyä synnärillä. Sit ku jesse tulis kotiin niin sit menis varmaan tää olo ohi. pakko käyä suihkus ja ottaa särkylääke jos helpottaa.. jos minuu ei pariin päivään näy niin oon varmaan poksahtanu :)
 
TSEMPPII!! :heart: Jännää jänää, pakko käydä täällä kokoajan ku ei teidä missä poksu mitäkin :)

Kiva Sparkle että muuten kaikki hyvin! Inhottavaa ton paineen kanssa temppuilu mutta onneksi imeiseti kuitenkin pysynyt sen verran kurissa ettei mitään vaaraa ole. Toiv. lähtee laskemaan, kerro sitten miten meni perjantaina. Supparit ei ole kivoja mutta tässä vaiheess apitää varmaan sanoo jee kuulostaa hyvältä että pieni kävely jo teetti tollasta tuskaa :p Hihihi!
 
Hui, MoccaLatte Mitenhän on käyny? No, jos sust ei kuulu nyt vähään aikaan, ni me täällä varmasti mietitään, että josko synnytys olis sitten alkanut :) Jännää jännää!!!

Ja Sparkle kurjaa tollaset kivut, mutta se kai kuuluu asiaan, tähän ihanaan asiaan ;)

Nii ja Monchichi mul on ollu just tollasia vihlovia kipuja alapäässä, ihan samankuuloisia! Neuvolatäti sano niiden olevan just sitä, että paikat valmistautuu kovaan koitokseen :) Eli normaalia sekin, mut ei kai niitäkään kaikille tuu tai kaikki ei huomaa.

Me käytiin tänään (kyllä vasta tänään...) ostamassa vaunut ja niiden kanssa olen koko illan leikkinyt :) Mutta kyllä oli muuten hankala päättää, että minkälaiset haluaa! Ja meil ei periaatteessa ollu edes rahasta kiinni, kun mun isovanhemmat halus ne ostaa. Mut kyl täytyy sanoa, että kauheissa hinnoissa ne on, enkä mäkään edes halunnu niin paljon maksaa kun niistä merkkivaunuista pyydetään, vaikka en joutunu itse maksamaan! Päädyttiin ei-merkillisiin puolalaisiin yhdistelmävaunuihin, jotka tuntu olevan ihan yhtä hyvät kun puolet enemmän maksavat Emmaljungat jne. Tuntuu ainakin tosi hyviltä ja niissä on kaikki kriteerit mitä halusinkin: yhdistelmävaunut, heittokahva (vaimikäseon) ja ilmakumipyörät. Pehmeä koppa siinä on, kun eka ajattelin kovaa, mutta hyvältä sekin vaikuttaa. Käytössähän sen vasta sitten huomaa, että onko hyvät, mut ainakin näin vaikuttaa oikein hyvältä paketilta :)

No niin, tulipa jotain muutakin juttua kuin vain vaivoja kerrotuksi :LOL: Mutta jotta nyt pysytään viime aikojen teemassa, niin oikein hyvin täällä voidaan, välillä supistelee, mutta eipä mitään pahoja ollu. Keskiviikkona neuvola+lääkäri eli synnytystapaa myös katsellaan sitten.

Tsemppiä kaikille, pian me kaikki saadaan ihanat kääröt syliimme (MoccaLatte ehkä jo ihan näillä näppäimillä :))

s-h-h ja Vilkas 36+4
 
Täällä vielä ollaan! Kävin tänään neuvolassa ja tässä tulee kaikki tiedot:
rv 40+3 (edellisen viikon tiedot suluissa)
Paino: 73,9 kg (71,4kg)
Verenpaine: 119/85 (118/84)
Sf-mitta: 33 cm (31cm)
Tarjonta: rt (rt)
Sydämen syke: 144 (138)
Liikkeet: ++ (++)

Vauvan pää ei oo kuulemma vielä ihan alas tullu vielä mut kuulemma saattaa vasta synnärilläki laskeutua.

Viimeyönä taas ku kävin vessassa niin en saanu hetkeen taaskaan unta ku oli tuskanen olo mut onneks helpotti. Ja ne issiaskivut (tai luulin niitä sellaisiksi) on kuulemma kunnon supistuksia. Et sellasia ku tulee ihan kunnolla niin sit on aika lähteä sairaalaan. :) Mut jos tuskanen olo jatkuu pidempään vaikka ei hirveesti koske niin kuulemma kannattaa soittaa synnärille ja sit lähtee sairaalaan jos ne pyytää sieltä. Mut yritän jaksaa ainaki torstaihin asti vielä pysyä kasas kuitenkin kun Jesse tulee sillon kotiin :) Sitten otetaan järeät aseet käyttöön. Ja jos vieläki menee yli viikonlopun niin onhan miulla se yliaikais ultra sitten 11. päivä et sielä sit mietitään et käynnistetäänkö.

MoccaLatte ja Piskuinen (Toukka) 40+3
 
Kiitos raportista MoccaLatte, olin jo ihan varma että sulla on tullut lähtö kun ei kuulunut vähän aikaan :) Toisin kun mulla niin teillä muilla näyttää olevan elämä tietokoneen ulkopuolella, mä taas oon koneella kokoajan heh heh :)
Kaikki näyttää olevn mallillaan sulle/teillä eli nyt vaan odotteleet niitä kunnon suppareita Toivottavasti tosiaan ne tulee sitten sopivasti kun sun mies on ehtinyt kotiin.

Mulle ei kuulu mitään uutta, paljon on supistuksia mutta ei tarpeeksi voimakkaitta tai säännöllisiä. Kyllä huomaa että supistukset ja muut vaivat ovat muuttaneet "luonetta", tuntuu erillaisilta kun aikasemmin eli kyllä sielä jotain tapahtuu. Ja sit on niitä alapään kipuja öisin. Mutta tää on varmasti vaan valmistelua oikeita koitoksia varten :)

Kiva s-h-h että löysitte sopivat rattaat ja niin kivaa että sun isovanhemmat halusivat ostaa ne teille :hug:Taitaa nekin odottaa pikkusta innolla! :)

Voikaa hyvin kaikki! :heart:
Monchichi 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Tänään on nyt tullu vähän useammin niitä "sähköiskuja" mut ei edelleenkään tarpeeks.. edellis kerran tuli 22.38..
Niitä saattaa tulla 5 min välein monta ja sit moneen tuntiin ei tuu yhtäkään.. :/
Odotellaan vaan et millon ne lisääntyy :D
 
Täällä taas kukonlaulun aikaan hereillä.. Ja hirvee nälkäki on, mut pitää viel vajaa tunti oottaa et saan paastosokerin mitattua. Sit vetäsen kitaan sellanen aamupalan et oksat pois =) Ihan tuskaa ollu yöt tän paaston takia ku tottunu mehua tai maitoa hörppääään yöllä samalla ku käy vessassa ja nyt ei saa. Ei varmaan vettäkään sais juoda, mutta sitä kyllä oon juonu. Mä olisin kuollu yöllä jos sitäkään en sais..

Toivottavasti MoccaLatte pääsisit pian tositoimiin :D

Ei mullakaan Monchichi päivisin oo sillon ku mies on töissä pahemmin muuta elämää ku tietokone :D eilen oli kyl sellanen päivä ettei yhtään huvittanu istua koneella, lähinnä nukuin päivällä ja luin sängyssä kirjaa :D

Haluis niin et supistukset rantautuis kunnolla tänne!! Tulee niin harvakseltaan. Yksin ei viihti kävelyllekään lähteä :D

Mä alan nyt odotteleen et pääsee aamupalalle :D

Sparkle ja Viuhti 38+3
 
Ja taas odotellaan MoccaLatten raportointia viime yön jälkeen, mitenhän on käyny :)

Mulla oli tänään neuvola/lääkäri ja kaikki ok, paineet ja virtsat. Sisätutkimuksessa selvis, että vauva on kiinnittynyt, mutta kohdunkaulaa vielä jäljellä. Paikat ok eli hyvin on kuulemma tilaa tulla. Eikä jättiläisvauvaa tiedossa, arvioi että ihan maksimissaan 3,5 kiloinen olis tulossa, mutta tuskin niinkään iso, missään nimessä ei ainakaan 4 kiloista :). Pään tunsi eikä se "antanut periksi" eli siis kiinnittynyt on. Hassua jotenki :) Sf-mitta puol senttiä pienempi kuin viime viikolla, mutta sekin on kuulemma tässä vaiheessa normaalia, kun vauva alkaa mennä sinne alas. Mulla on muutenki jotenki hassu toi maha, kun pitää juuri tietyssä kohtaa pöytää mitata, tai tulee pienempi mitta! Lääkärin pöytä oli eri kuin terkkarin, joten lukemaks tuli pari senttiä vähemmän kuin viime viikolla. Terkkarin pöydällä sitten päästiin tohon miinus puoleen senttiin.

Täälläkin alkanu tulla tota unettomuutta, kaksi yötä jo pyöriny sängyssä vaan. Nyt väsyttää sitten ihan tosi paljon ja aion kyllä ottaa mahtavat päikkärit pian! Eilen käytiin mun isovanhempien luona, mihin ajaa n. tunnin ja aattelin, että joo, ens yönä nukutaan, kun tollanen matkailu väsyttää, mut ei. Ja joo Monchichi on pikkuinen myös siellä odotettu :) On heillä jo kaks lapsenlapsenlasta, mut tätäkin odotetaan kuin kuuta nousevaa! On se varmaan ihmeellistä nähdä oman lapsenlapsen saavan lapsen! Neljä sukupolvea!

Sparkle
toivottavasti oot saanu jo syödäkses :D

Vointeja tulevat mammat!

s-h-h ja Vilkas 36+6
 
Otin vähän taukoa siivoomisessa ja tulin tsekkaa tilannetta tänne :) Kaikki ennallaan ja kaikki hyvin kaikilla, hyvähyvä! Celine ei ole kirjoitellut vähän aikaan, ehkä sielä on jo tapahtunut jotain? =)
Sparkle toiv. arvot olivat kunossa ja olet päässyt aamupalaa syömään.
s-h-h kaikki kuulostaa siltä että on oikein hyvällä mallilla. Kiva kun pää on kiinnittynyt ja alhaalla, nyt vaan sit pitää odotella... kauheeta ku on niin fiksoitunut siihen LA päivämäärään vaikka joku pari prosenttia vaan synnyttä just sinä päivänä. Taijuan sen mutta tuun ole ihan myrtsinä jos menee sen yli. Mikä tietty on ihan hölmöä! Mulla on nyt laskettuun tasan 3vkoa mutta mun kannattaisi varmaan mieltää sen niin että on max 5vkoa ettei tule pettymystä :)
Jepjep, jatkan lattioiden pesemistä ;)
Monchichi+pienokainen 37 poks! :heart:
 
Juu, aamupala on syöty, vähän aikasemmin söin ku olis saanu ja siinä vaiheessaki oli jo paastoarvo oikein hyvä. =) muutanki arvot ollu hyviä, eilen aamulla tosin oli tunti aamupalan jälkeen korkee, mut tänään tismalleen samanlaisen aamupalan jälkeen oli ok.

Celine saattaa hyvinki olla jo tositoimissa tai jopa jo käärö sylissä =) Toivotaan niin =)

s-h-h kiva ku on vauva jo kiinnittyny, mulla ei vielä oo.

Ja mä jo niin haluisin että tää syntyis. Eli samaa ajattelumallia noudatan ku sä monchichi, laskettuna pitäs ulos tulla, mielummin vaikka ennemmin :D mutta ei missään tapauksessa laskutun jälkeen =) vaikka mulla voi perjaatteessa mennä vaikka melkein kuun loppuun ennen ku tää maailmaan tulis. Ei vaan malttas enää odottaa ja on välillä jo niin tukala olo, et olis siitäki olotilasta kiva päästä jo eroon =)
 

Yhteistyössä