Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Mä olen taas vaan ostanut niitä ihan pikkusia kokoja 50-56 ja ei sekään ihan fiksua kun (kuulema) niin nopeasti menee pieniksi. Mutta se on ihan totta että hihat/lahkeet saa käärittyä jos on liian isot. Jos löydät kirpparilta halvalla pari ihan pientä vaatetta niin ehkä sit vois ostaa mutta muuten pärjäät varamsti hyvin noilla mitä sulla on. Ja äitiyspakkauksessahan oli se yksi ihan pieni body+housut jos muistan oikein. ja jep sama vika täällä, MITEN neuvolan vaaka aina näyttää enemmän kun kotona?? :O Ne varmaan tekee sen tahallaan heh heh!
Monchichi 31+1 :)
 
Mullakin on tuon neuvolan vaa'an kanssa sama homma. Aina näyttää enemmän ku kotivaaka. Mulla saattaa olla jopa reilu kilon heitto.
Mulla on vähän kaiken kokosia vaatteita. Siitä sit hyvä valkata synnärille mukaan pienimmät vaatteet =)

Mulla oli ihan helvetillinen yö.. Nukuin niin huonosti ettei mitään rajaa. Heräsin varmaan tunnin välein ja oli ihan sairaan vaikee saada uudstaan unta. Puoli seittemän jälkeen en oo nukkunu yhtään ku mies lähti töihin ja ei enää huvittanu pyöriä sängyssä. Illaks pitäs jaksaa mennä töihin... :/ huoh...

Sparkle ja Viuhti 32+5
 
Voi Sparkle, ikävää että nukuit niin huonosti :( Mä olin ihan liekeissä kun en herännyt kun kolme kertaa pissalle viime yönä. Ja nää valvomiset senkun lisääntyy loppua kohteen puhumattakaan siitä kun vauva syntyy. Hoh hoh...
 
Mulla on varmaan joku uniongelma iskeny.. tuntuu et joka yö herää sata kertaa vaikkei tartte vessaan eikä mitään.. On kokoajan ihan järkyttävä väsymys.. Ja närästys vaivaa välillä ihan törkeesti, mutta maito on kyllä helpottanu sitä.
Nyt on kolme työpäivää takana ja onneks ei enämpää ollu.. Ja eilisen kruunas se, kun kulta autto mua laittamaan jouluvalot :D Nyt on kivaa kun on tunnelmaa :D
Tänään on tiedossa opparin tulostusta ja painoon viemistä :D En muista kerroinko jo teille että saatiin siitä numeroks 4 ja vitonen oli toooosi lähellä :D Et hyvällä omalla tunnolla voi itelleki ottaa kansitetun version =)
Eilen taas poksu :D nyt 33+1 ja laskettuun aikaan 7 viikkoa. Vähiin käy ennen ku loppuu =)

Sparkle ja Viuhti :heart:
 
Se on kuulkaas luonto vaan, kun valmistaa meitä tulevia äitejä yöheräämisiin ;) Vessaheräämiset ja muuten vaan heräämiset, tosi ärsyttävää ja kun pitäis aamulla vielä jaksaa töihin! Onneks pian alkaa äippäloma, aamukampa käytössä ja työaamuja 12 mulla enää!

Onnea Sparkle hyvästä opparinumerosta! Ite sain sillon 3 ja olin tosi tyytyväinen, kun yksin tein ja se myöhästyki puol vuotta (minkä takia varmaan tippui kolmoseen, mut ei se niin nuukaa oo). Mullakin on oma kansitettu versio ja onhan se hienoa, että omassa kirjahyllyssä on oma kirjoittama "kirja" :LOL:

Mulla on nyt vasta tullu ekoja supistuksia! Tai ainakin luulen et ne on. Tosta keskeltä tuntuu pistävä kipu ja vatsa pingottuu. Hetken päästä helpottaa. Välillä vatsa pingottuu ilman tota kipua. Kai ne on niitä supistuksia?!?!? Äskenki tuli, vaikka ihan tässä töissä istun (olin kyllä just noussu monia kertoja tuolilta laittamaan jotain papereita jonnekin, että ehkä sen takia). Mä olin jotenki ajatellu, että supistuksia tulee tässä vaiheessa eniten sillon, kun jotain tekee eli kävelee liian reippaasti tai jotain. Mutta eilen kyllä tuli ihan vaan kun illalla makasin sohvalla ja kattelin telkkaa. Miten teillä muilla noi supistukset ilmenee?

Kaikki raskaudet on kyllä niin erilaisia! Kaveri, jolla on helmikuun alussa la, on joutunut jo jäämään pari viikkoa sitten sairaslomalle supistusten takia. Hänellä niitä supistuksia ollut jo ties kuinka kauan, välillä menivät pois, mutta sitten tulivat takaisin ja nyt ei siis enää töihin mene. Itellä nyt vasta ekat supistukset eikä ne niin pahat oo, että jäisin sairaslomalle ennen äippäloman alkua. Erilaiset työt meillä on, mutta silti! No, mun tarvii vaan olla onnellinen, että oon voinu hyvin :)

Koittakaan jaksaa, väsyneet kanssaodottajat :heart:

s-h-h ja Vili Vilkas 31+4
 
Mulla ei oikeestaa oo ollu viel mitää ihmeempiä supisteluja : / tai sitte en oo vaa osannu tunnistaa niitä :) Ihanaa, et joku jaksaa viel kaiken tän keskellä panostaa jouluun :) mä päätin tossa muutama viikko sitten, et tänä vuonna en laita mitää jouluvaloja tai muita joulujuttuja, ku voi olla ettei niitä sitten ehdi ajoissa kerää pois :LOL: ja lopulta mulla roikkuu vielä kesällä jouluvaloja pihalla. Mulla olis enää aamukammassa jäljellä neljä piikkiä ;) sit alkais hetken "lomailu"...
Hansu 33+4
 
Mammaloma alkoi viime viikolla! Ja aivan ihanaa on ollut, pelkäsin turhaan et ois tylsää, mut ei todellakaan!! Oli jo aika päästäkin, mul on nyt supistuksia, siis kivuttomia, melkein joka päivä. Eikä todellakaan vaikuta se mitä teen, saattaa tulla vaikka kesken päiväunien. Viime viikolla koottiin vauvansänky, vaikka aluksi oon aatellu pitää vauvaa mun kans samassa sängyssä äitiyspakkauslaatikossa... Nyt on jo sen verran viikkoja (35+2) et kirjotin jo jääkaapin oveen synnin numeron ja oon alkanu pakkaileen sairaalakassia... Siis sehän voi syntyä jo viikolla 37 (ens viikolla), ja se olis "normaalia"!!! Mul ei o tullu nyt raskauden aikana kuin 4 vkg lisää, (laihduin aluksi pahoinvoinnin takia) Ja haluaisin tietää paljonko vauva painaa. Neuvolassa ne ei sitä oo sanoneet, mutta onnneksi lääkäri on ens viikolla. Sit nään myös onko vauva oikein päin.
Jaksamista töihin niille joilla vielä on, ei o enää paljon jälellä! Ja jos ei saa pitkään aikaan nukuttua, niin kai sekin on jonkulainen sairasloman peruste?!
T. Celine & pallero
 
Mä en kans osaa sanoa että onko mulla supistellu. Sellasta menkkamaista särkyä ja jomotusta on välillä ollu, tai itseasiassa lähes joka päivä, mutta neuvolatädin sijainen sano sen olevan normaalia ja liittyvän jotenki siihen ku napero pää alaspäin.. Mutta toisaalta oma neuvolatäti sano seuraavana päivänä synnytysvalmennuksessa että menkkamaiset kivut on supistuksia.. että ota tuosta nyt sit selvää.
Nuo kivuttomat mahan kovettumiset ja supistukset on kuulemma normaalia ja niitä kutsutaan harjoitussupistuksiksi (harkkareiksi) ja ne ikäänkuin hieroo vauvaa ja vilkastuttaa kohdun verenkiertoa.

Celine kuulostaapa hurjalta et vauva vois syntyä jo ens viikolla :) Toivottavsti ei sentään. Sulla vissiin eniten viikkoja meiän porukasta =) Mulla ei mammaloman alkuun oo ku pari viikkoa mutta huomenna on viiminen koulupäivä et oikeestaan se alkaa sit jo huomenna :D

Mä laitoin miehen kanssa eilen joulun kotiin. Jouluvalot nyt ikkunoissa ja joskus parin viikon päästä sit keittiöön pitäs laittaa jouluverhot. Muuten en yleensä joulua pahemmin laita. Nää riittää mulle =) ja tietty jouluruoka :D :p

Jaksuja kaikille! =)

Sparkle ja Viuhti 33+1
 
Hei kaikille! Mä kävin keskiviikkona neuvolassa ja mun sf.mitta oli pienentynyt ja laahaa nyt alimmankäyrän alapuolella. Neuvolatäti arveli että vauva on laskeutunut vielä alemmaksi (vaikka viimeksi oli jo ihan ihan alhaalla, mä en oikein ymmärrä??) mutta sano et kaikki ok. No jo jäin miettii sitä sit jälkeenpäin ja soitin sit eilen Kättärille kysyäkseen heiltä mielipidettä ja ne rupes heti puhuu ennenaikasesta synnytyksestä ja mistä kaikesta mutta eivät pyytäneet paikan päälle. Sanoivat että mun pitää itse seurata tilannetta, muuttuuko supistukset säännöllisemmimiksi, onko limasta vuotoa jne. Ja että mieluiten mun pitäis käydä lekurilla. Yritin eilen yksityisiä klinikkoja myöten löytää aikaa tälle päivälle mutta ei löytynyt. Siispä seurailen tilannetta täällä kotosalla heh :O
Mä en jotenkin yhtään kestä sitä et neuvolatäti ei ollut moksiskaan asiasta eli pitääkö mun luottaa häneen vai ollaa huollissaan niin kun ne oli kättärillä?? Plaaplaa, jälleen kerran sellanen fiilis että ei saa oikeestaan laista apua oikein mistään. Mutta kai mun pitää vaan luottaa itseeni ja jos alkaa tuntuu ihan oudolta niin sit vaan lähtee suoraan kätärille?

Mites teillä muilla sujuu? JOtku jo lomalla lompisis, ihanaa :) Ja muilla ihan vähän vaan jäljellä. laksin että mulla on 9 työpäivää, sen kun vielä jaksais (sekä vauva että minä) ja sit voin vaikka loppuajan on vuodelevossa jos niin määrätään. Onneksi maanantai on vapaa!
Hyviä vointeja kaikille ja olkaa varovaisia ulkona on niin pirun liukasta! Kaaduin itse viime lauantaina ja ei ollut kivaa, rupes heti pelkää vauvan puolesta sniff mutta kyllä sillä kaikki hyvin on :)
Monchichi 32+2
 
Jeee nyt ne vihdoin otti mua vastaan kättärillä kahde unettoman ja supistus täytteisen yön jälkeen. ja kaikki oli hyvin!! :) Kohdukaula kiinni ja oikean pituinen, sydänäänet seurattiin antureilla 30minsaa ja nekin olivat hyvät ja sit ne jopa ultras :) Ja masussakin kaikki hyvin ja ylpeinä sanoivat että vauva on jo melkein kaksi kiloa mikä on aika hyvä jos miettii että vatsan koko laahaa alakäyrillä eli sf-mitta ei kerro mitään. Mä olen niin iloinen että kaikki on hyvin!! :heart: Ja että vauva on niin reipas ja hieno ja voi hyvin. Kirjoittivat kuitenkin saikkua nyt niin en mene enään takas töihin.
Toivottavasti teilläkin on kaikki hyvin :hug:
Terkuin Monchihci ja pikku Monchichi 32+4
 
Hyvä homma et sulla on Monchichi kaikki hyvin! =)

Täällä kans masussa kaikki hyvin, tiistaina taas neuvolaan. Mahassa tuntunu nyt useana iltana menkkamaista jomotusta, onko sit supistuksia vai mitä, en tiiä, mut ikävän tuntusia ovat. Ajattelin kysyä tästä sitten tiistaina nauvolassa.
Tänään taas poksuu, 34+0 :heart:

Tuolla odotuspuolella on tammikuisille oma pino jota myös olen päivitellyt niin sinne on syntyny 30.11. tyttövauva =) Tästä se siis alkaa, meiän tammikuistenki poksahtaminen =)

Eipä tässä nyt muuta :)

Sparkle ja Viuhti 34+0 <3
 
Heips! minäkin tänne ilmottaudun kun tuolla vaussa ollut tähän asti melko säännöllisesti, mutta se muuttunut nyt päivitysten myötä rasittavaksi paikaksi... :D

Mulla olis LA 7.1 ja esikoista odottelen. Masussa alkaa vaan siltä jo tuntua että ei varmaan tarvii tammikuulle asti pientä kannella...kunhan ei aattoa tarviis sairaalassa olla... kauheet nivuskivut ja tuntuu että kävellessä tipahtais pois. Ei puhettakaan enää että lähtisin kaupoista enää ostelemaan mitään vaan olen nyt tyytynyt nettikauppoihin ja laitostunut kotiin... onneksi kaikki on hankittu jo valmiiksi ettei enää mitään erikoista tarviikkaan hankkia :)

Minulla ollut nuo sokerit riesana raskauden ajan, mutten en ole enää niiden antanut haitata näin joulun alla... en tietenkään ole jokapäivä herkutellut niin että sokerit olisi koholla mutta silloin tällöin...

olitte noista unettomista öistä puhuneet täällä... mun rytmi on kääntyny niin että 3 jälkeen yöllä nukahdan ja herään 9-13 välillä... vessassa saa juosta vähän väliä ja mikään asento ei ole hyvä vaikka sänky on täynnä tyynyjä tukemassa asentoa... kädet puutuu ja nivelet sormissakin on niin kipeet etten saa aamulla nyrkkiä kiinni ja auki... niin viikkoja nyt 35+2
 
Tervetuloa mukaan lucky87! Toiv. kaikki muuten hyvin vaikka kaikenlaisia ikäviä vaivoja sulla(-kin)! On tää odottaminen ihmeellistä aikaa :p Pidetään peukkuja et vauveli pysyis sisällä vielä jonkin aikaa.
Mä olen kyl tosi iloinen siitä et jäin saikulle. Ekaks meinasin kieltäytyä muta nyt tuntuu että ihan hyvää päätös oli jäädä. Lepo auttaa ja mamma sekä vauveli pysyy rauhallisempina ;) Kuvittelen jo miten tuun siivoo ja leipoo kotona kun kunnon kotihengetär heh heh :LOL:
 
Heipsan..
Miulla on nyt viikkoja 36+3 ja tuntuu koko ajan et ei vauva enää kauan masus enää viihdy.. En pysty enää mitään melkein tekemään ku tuntuu et koskee koko ajan ku yrittää kävellä olohuoneesta keittiöönki. Jouduin käymään viikko sitten synnärillä ku olin päiväl ollu kaupoil alle pari tuntii niin aiheutti niin kovat supparit. Ei onneks sattunu mut oli vaan niin hirvee tuskanen olo koko ajan eikä mikään tuntunu helpottavan. Sit selvis sekin et vauva painoi silloin 2240g :)
Viikot piti ihan paikkansa mut sitten kasvu menee alakäyrän alapuolel.. Neuvolatäti sano vaan et saattaa olla pienkokonen syntyessään. Joten joudun huomenna tai ylihuomen käymään tarkistusultras. Ja sit lääkäri kielsi kaiken ylimääräisen kävelyn.. Tosi kiva sillee ku ei oo autoo käytös ja pitäi junal mennä sinne synnärille niin juna-asemallekki on matkaa 1,5 km. Joudun varmaan tilaamaan taksin.. Sairaalakassiaki oon jo vähän pakannu valmiiks..
Ilmottelen sitten et mitä lääkäri sanoo myöhemmin.. :)

MoccaLatte ja Piskuinen
 
Voi MoccaLatte yritä ottaa super iisisti ja jos vaan mahdollista niin tosiaan kulje sillä taksilla sen kävelymatkan. Jos vauveli vielä pysyis pari viikkoa masussa ja sit vaiks sais jo tulla. Vähän keräis massaa lisää niin kaikki olisi oikein hyvin. Mutta ne tulee kun tulevat ;) ja pikkusetkin vauvat pärjäävät tosi hyvin nykyään niin siitä ei tarvii olla huollissaan. Hyvä että sairaalakassi on valmiina! Toiv. kaikki menee hyvin ja yritä olla kärsivällinen ja ottaa iisisti vaikka onkin tylsää vaan makoilla kotona.
Tsemppiä ja tosiaan kerro sitten miten kävi :hug:
Monchichi 32+6
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli neuvola, viikkoja 34+2

Paino: -1,8 kg / 2vk
pissa: puhdas
rr: eka mittaus 135/92, toinen mittaus 139/95 ja kolmas mittaus 132/91
hb: ei mitattu
sf: 28
syke: 155
liikkeet: ++

Verenpaineen takia jo ens maanantaina uus aika ja pyys kotonakin mittaamaan muutaman kerran päivässä ja jos kotimittauksessakin on alapaine usein yli 90 niin loppuviikosta soitto neuvolaan.

Sitten mua on tässä pari viikkoa nyt sit ilmeisesti supistellu. Sellasta kuukautiskipujen tyylistä särkyä mahassa ja neuvolassa sano niiden olevan supistuksia (kiitos vaan tiedosta, pari viikkoa sitten kun niisät puhuin neuvolatädin sijaiselle niin olivat kuulemma normaalia kipua liittyen vauvan asentoon :stick: ) No supistuksista oli sen verran huolissaan että pyys lääkäriä tekeen sisätutkimuksen ja siinä oli onneks kaikki ok. Lepoa ja vedenjuomista käski nyt harrastaa ahkerasti..

Illalla sitten hain porukoilta verenpainemittarin lainaan ja omat mittauslukemat oli tosi hyviä, alapaine oli vähän päälle 70. Mutta loppu viikko tässä mittaillaan ja kirjataan lukemat ylös ni voi sitten esitellä hyviä lukemia maanantaina neuvolassa.

MoccaLatte nyt otat vaan rennosti ja koitat pitää pikkusen vielä masussa. Hyvä painohan tuolla jo on, mutta ei sen vielä tartte tulla =) Vaikka sun viikotki on jo kyl hyvät. Meilläkin mies rupes eilen puhuun sairaalakassin pakkaamista, mut ei meil oo edes hoitolaukkua vielä :D Pitäs varmaan hommata, ajattelin vaan eka et jos joululahjaks porukoilta pyytäs, mut tiiä sit jos pitäs ite jo aikasemmin ostaa :O

Sparkle ja Viuhti 34+3
 
Sparkle sanoiko ne että sun pitää olla huollissaan siitä verenpaineesta? HiEnoa että se on pysynyt alhaisena kotona. Tsemppiä sen kanssa,! :heart:

Niin ei sitä ikinä tieäd milloin lähtö tulee ;) mutta harvemmin ekalla kerralla se niin nopeasti menee ettei laukkua ehtis pakata mutta tietty kivempää jos se on valmiiksi pakattu :) Olin eilen valmennuksessa ja ne kertoi että normi kesto ensi synnyttäjälle on 16-20 tuntia ja ison osan siitä ajasta viettää kotona. Aika pitkä aika... Toiv sitä ei ole ihan kuolman väsynyt ole ennen kun pääsee tositoimiin.
No supistus jutut on kyl jänniä! Mua oikein naurattaa kun viikonlopun aikana oli sellasia supistuksia etten pystynyt edes kävelemään kun sattui niin helvetisti ja silti ne oli vaan ennakoivia suspistuksia eli niitä avaavia odotellessa.. Meinaan siis et ne tulee sattuu niiiin paljon et niitä kyl varmasti tunnistan erillaisiksi kun nämä mitä mulla nyt on ollut. Saa nähdä miten reipas sit jaksaa olla kun sattuu niin paljon et toivoo et kuolis heh heh ;) Mullakin paikat kiinni ja oon rupenut miettii et ei sitä tiedä vaikka menis yli ajakin vaikka on supistukset on alakanut jo ennen viikkoa 20. Voi olla et sit kun niitä supistuksia tarvitsis niin sit niitä ei tulekaan tai ne ei ole tarpeeksi voimakkaitta. Mutta ihan tosi tukala olo rupee olee ja nukkumisesta ei enään tule yhtän mitään. Eli todella toivon ettei menis yli ajan päivälläkään. Mielummin vaikka syntyis vähän etuajassa.
Kivaa päivää kaikille ja ottakaa rennosti :)
Monchichi 33 :))
 
Viimeksi muokattu:
Mie toivon et Piskuinen syntyis vasta tammikuussa.. :) Jesse (miun mies) on syntyny joulukuussa ja se ei tykkää yhtään ku kaikki kaverit saa ensin mopokortit ja jne.. :)
Sairaalakassia mieki oon lähinnä pakannu sen takia et olis jotai tekemistä. Ku ei pysty kuitenkaan olee ilman tekemättä mitään koko päivänä. Mie oon niin kyllästyny makaamaan sohvalla. No sit ku vauva syntyy niin sit tulee ikävä sitä hetkee kylläki.. :D
Huomenna sit olis se ultra.. Sain kaverin onneks hakemaan miut täältä korvesta.. Jos kävis kaupas samalla ostaas herkkui.. :D Mut kerron huomenna sit mitäs se lekuri kertoilee..
MoccaLatte ja Piskuinen
 
Jee hyvä MoccaLatte että pääset kyydillä perille asti! Hyvä juttu :)
Joo mäkin halusin jo pakata laukun nyt vaan siks et se on niin söpöä hipelöidä niitä vaatteitta ja miettiä mitä vauvalle laittais päälle hihi :)

Tosi paljon tsemppiä huomenna ultraan, pidetään peukut että kaikki hyvin! :heart:
 
Nyt on ultrassa käyty! Piskuinen painaa nyt 2656g. Eli on tosi hyvin kasvanut. =) Lääkäri arvioi et jos syntyy laskettuna aikana niin painoo olis vähän yli 3 kiloo. Nyt mennään ihan käyrien mukaan. :) Vauva oli kuulemma laskeutunut mutta tilaa on viel laskeutua noin 2-3 cm. Huomenna pitää soittaa neuvolatädille ja keskustella nyt ihan pelkistä neuvola ajoista. Varattiin yliaikais ultraki. Se olis 11.1.11 (aika osuva)

Mut nyt on pakko syyä jotai, on ihan hirvee nälkä! :)
MoccaLatte ja Piskuinen 36+5
 
Sparkle mulla oli ihan samanlaisia lukemia verenpaineessa muutamia viikkoja sitte. Neuvolassa käskettiin kotona seuraamaan ja kotimittauksissa lukemat oli aina ihan OK, mut Neuvolassa mitattaessa aina koholla, mikä oli aika hassua... Lopulta ne lähetti mut äippäpolille, missä ylilääkäri totesi että viimeisellä kolmanneksella verenpaineet on joillakin odottavilla koholla jo sen takia, kun äippä alkaa huolehtia tulevan vauvan tarpeista ja muista asioista :) ni jo sen takia verenpaine voi välillä vähän heitellä. Mulle sanottiin vaan, että ei mitään hätään ja rauhallisemmin pitäisi ottaa, ni paineetkin laskee :D nyt on ollu ihan hyviä lukemia, varmaankin sen takia kun pakotin itteni ottamaan rauhallisemmin.
Nyt oon ollu äippälomalla vasta viikon ja alkaa jo painaa tää tekemättömyys :/ ei millää jaksais istuskella 24/7 kotona. Ulkona on tullu paljon oleiltua, mutta seki alkaa olla jo melko rankkaa jos joutuu kahlata polvenkorkuisessa kinoksessa :D Meillä sairaalakassi kans valmiina pakattuna, tosin nyt vaa oon alkanu miettii, että onko mukana varmasti kaikki tarpeellinen? Ei oo sit kiva soitella synnäriltä jollee, et voisitko tuoda muutaman asian minkä unohdin pakata mukaa =) sit oon miettiny mitä pakkaisin vauvalle kotiinlähtö vaatteiksi? Kauheen vaikeeta valita vaatteet, kun ei yhtään tiedä millanen ilma sattuu :) pakkaset ja sillee... En kumminkaa haluis pakata vauvaa ihan miksikään micelinukoksi, joka ei sit lopulta mahdu edes kaukaloo :D pitää varmaan vaa luottaa, että isäntä osaa tuoda sitten tarvittavat vaatteet vaaville, kun on sen aika. MoccaLatte mukava kuulla, että sulla ja varsinkin vauvalla kaikki hyvin :heart: ja painoakin pikkuselle tullu hyvin, niin ei tarvitse siitäkään olla enää niin huolissaan.
Hitsi, oonko mä ainut jolla ei oo ollu viel mitää supistuksia :O tai sit on ollu, mut en oo vaa osannu tunnistaa niitä. Neuvolassakin ne aina kysyy, että onko ollu ja että ne on sitten kuukautiskipujen tapasia. Kävin yhtenä päivänä miettii asiaa, että onko mulla ollu sellasia tuntemuksia, mut enhän mä enää edes muistanu miltä kuukautiskivut tuntuu, ni oli aika hankala sit päätellä mitää :D ja hassuinta musta on se, että mulla oli aina kuukautisten aikaa hurjat kivut ja nyt en edes enää muista millaset ne on... Toivotaa et oikeen paikan tullen sit tunnistan mikä on supistus ja mikä vaa normaalia vatsan kivistämistä.

Hansu 35+1
 
Hansu kyllä mä uskon että jos sulla olis näitä kuukautiskivun tapasia tuntemuksia ollu ni olisit ne tuntenu, että ei sulla sitten varmaan oo mitään sellasia ollu =) Mulla oli tiistaina neuvolan jälkeen oikeestaan koko päivän vähän väliä supistuksia, mut nyt on ollu rauhallisempaa, välillä vähän tuntunu pieniä supistuksia.

Verenpaineet on ollu nyt hyvät, tai alapaine on pysyny 75 tienoilla. Mutta nyt yläpaine on laskenu.. Koko raskauden ajan pllu jotain 120 tienoilla mutta nyt on eilisestä lähtien ollu hyvä ku yli 100. En sit tiiä onko siitä mitään haittaa.. On mulla ollu vähän voimaton olo et kai se voi olla sitä, mutta en tiiä..

Mulla tosiaan alko mammaloma eilen :D Tosin on tässä jo pari viikkoa muutenki oltu vaan kotona, mutta onhan se nyt eri ku voi sanoa että on virallisesti mammalomamma :D Mutta ei tällä kertaa muuta =) Huomenna meen aamusta heti äidille leipoon karjalanpiirakoita ja tekeen kaalilaatikkoa (kaalilaatikko kuuluu meiän jouluruokiin :D ) Tarkotuksena olis että oppisin tekeen ne ite =)

Sparkle ja Viuhti 34+5
 
Ehkä Hansu sulla käy niin fiksusti että niitä supistuksia tulee vasta sitten kun niiden "pitää" ja sit ne on heti avaavia eikä tälläsiä turhia mitä mulla on ollut riesana vaikka kuinka kauan :) Hihi!
Onnea Sparkle mammaloman alkamisesta, nyt se on sitten virallista! Mulla olisi alkanut ensi pe niin mä voin sit silloin juhlistaa sitä heh. Oli kyllä hyvä tuuri että aloitin saikulla koska tää viikko on suorastaan ollut ihan perseestä. Mä en taijua miten tuun jaksaa monta monta viikkoo vielä samaa. Menee ihan hermot ku ei pysty nukkuu öisin (supistuksia/pissahätä noin 20kertaa ja närästystä) ja sit päivällä uni ei tuu ku on jotenkin epänormaalin pirtee vaikka samalla väsyttää. Ja sit tunnen itseni vielä ihan tosi ärsyttäväksi ku valitan kokoajan. :headwall: Rupee myös olee tosi tukala olo, en kyllä voi kuvitella että tulen kaipaamaan tätä vatsaa niin kun monet sanoo että tekee sitten kun ei enään ole sitä. Ymmärrän että voi kaivata että enään ei kanna vauvaa masussa mutta kyllä paljon ihanampaa että on vauveli sylissä kun vatsassa :) Minkälaisia fiiliksiä teillä muilla?
Siitä sairaalakassista vielä että rupesin miettii että sielä synnärillä kuitenkin viihtyy 2-3 päivää niin pitääkö ottaa vauvalle 2-3 eri vaatekerrosta? Olen kokoajan vaan miettinyt niitä vaatteitta jossa vauva lähtee kotiin synnäriltä mutta kai sinne pitää ottaa jotain mukaan myös oleskelua varten? :)
Monchichi 33+2 ja pikku chichi
 
Kai mulla jää noi supparit sitte vasta sinne loppu puolelle :) ja moni on tosiaan sanonu, että kyllä sen sitte tietää mikä on supistus ja mikä ei. Mulla on kans ollu aika epämukava olo tällä viikolla :/ töissä ollessa ei ollu mitään ihmeellistä, mut nyt tuntuu että kaikki vaivaa. Koko viikko ollu kauheeta päänsärkyä eikä viittis koko ajan olla ottamas jotai lääkettä varsinkaa näin loppuviikoilla ja nyt mullaki on ilmestyny närästystä, mitä ei aikasemmin oo ollu :O pitää vissii mennä takas töihin, ni vaivatki katoais :D uniongelmia on kans ja tietysti tota vessassa ravaamista eli Monchichi ymmärrän tosi hyvin mikä fiilis sulla :hug:
Meillä täällä vauvalle pidetään sairaalassa ihan sairaalan omia vauvan vaatteita (body, potkupuku, sukat ja pipo) ja sitten isät tuo kotiinlähtö päivänä vauvalle omat vaatteet, mitkä sitten vaihdetaan päälle. Tietysti oon laittanu vauvakassiin varmuuden vuoksi mukaan oman vaipan, kun sitä en tiiä mitä ne sairaalassa käyttää. Ihan normaaleja vaippoja vai sitten noita kestovaippoja. Ja sitten mulla on mukana omassa sairaalakassissa pienipehmonalle, minkä aijon laittaa sitten jo sairaalassa vauvan sänkyyn niin on sitten kotonakin jokin tuttu asia mikä ollu mukana syntymästä asti.
 

Yhteistyössä