Tammimasut 2015 *elokuu*

Tammikuun lasketut ajat:


1.1
tammivauva15 / 2.lapsi / OYS
ensbe / 24v. / 2.lapsi / K-SKS
xeni / 1. lapsi
Nicola81 / 4.lapsi / TYKS
noora89 / 24v. / 2. lapsi / LPKS / poikalupaus
Amelier / 27v. / 3.lapsi / OAS
Pioni78 / 36v. / 1.lapsi / JS

2.1
tiiz / 20v. / 1.lapsi
klemmu / 31v. / 1. lapsi / PHKS
anheli / 24v. / 2. lapsi
shania / 33v. / 1. lapsi
jansky / 2. lapsi

3.1
karzu87 / 26v. / 2. lapsi
-molly- / 1. lapsi
väri / 2. lapsi / poika
aarteeni / 29v. / 4.lapsi

4.1
annnu /
artemis /
illusiah / 27v. / 2.lapsi / SAS
Daagmar / / 1.lapsi /

5.1
santrana / 1. lapsi
muskottikukka / 28v. / 1. lapsi / EKKS
Kerttuli82 / 31v. / 1.lapsi
karmini / 27v. / 2. lapsi / K-SKS / tyttölupaus

6.1
Villemo / 1.lapsi / KOS
jenikk / 22v. / 3.lapsi / KOKS

7.1
miija87 / 26v. / 2. lapsi / LKS
esteri1 / 40v. / 1. lapsi
Mrs-K / 28v. / 3.lapsi / LKS

8.1
sannuli / 28v. / 2. lapsi
susna / 1. Lapsi / 30v / Oys
papunenn / 20v. / 1. lapsi / KOKS

9.1
Maatuska88 / 26v. / 1.lapsi / TYKS
kantrinen / 27v. / 1. lapsi / SAS
Yönseutu / 30v. / 1.lapsi / TYKS

10.11
Cynder / 29v. / 2.lapsi / EKKS / tyttölupaus
Ibis89 / 25v. / 1.lapsi /KOS / poika

11.1
Nijan / 2. lapsi

12.1
helmiina81 / 1. Lapsi, 33v ja PHKS
milliet / 3.lapsi
naaba87 / 26v. / 1. lapsi / OYS

13.1
Tähtinen87 / 27v. / 3.lapsi / KAKS
Ondine / 3.lapsi / PKKS

14.1
aamurusko / 3. lapsi

15.1
lilli1977 / 36v. / 1. lapsi / Satks
lissufin / 33.v / KYS
tanya85 / 2. lapsi / 29v / TAYS / tyttöolo
Nissukka / 1. lapsi / 25v / KYS
Murma / / 3. lapsi/ KOS
Yvonna / 1.lapsi / 28v. / TAYS

16.1
lupu80 / 2. lapsi
-nanu- / 30v / 1.lapsi
Katariina81 / 3. lapsi / 32v / TAYS

17.1
suski86 / 28v. / 1. lapsi / TYKS
spiderling / 24v. / 1. lapsi
huhheijaa! / 5. lapsi / OYS
bubbus / 39v. / 4.lapsi / TAYS

18.1
luosto74 / 40v. / 6. lapsi
odottavin mielin / 2. lapsi
mun3. / 3.lapsi / KOS
Laalaax / 26v / 1.lapsi
Marjuska83 / 30v / Jorvi
Muruliini82 / 31v / 5. lapsi/ K-SKS

19.1
Tuhnuliini / 35v. / 2.lapsi / TAYS
Sabat / 22v. / 1.lapsi / K-HKS

20.1
orkidea / 28v. / 1. lapsi / TYKS
rosma / 40v / 2.lapsi / TYKS
ekaaodottava / 1.lapsi / KOS
Mimoza / 1.lapsi /
Roks / 28v / 4.lapsi

21.1
Eveny / 25v. / 3. lapsi / MKS
HeavyMetalMama / 37v. / 4. lapsi
NevaNeva / 26v. / 4. lapsi / KOS
Kalpeakuu / 34v. / 1.lapsi / K-SKS / tyttöolo
sanri / 25v. / 1.lapsi / MKS

22.1
piianappula / 29v. / 2.lapsi /
Gislie / 26v. / 2.lapsi / PKKS
yöperhonen / 25v. / 2.lapsi / EKKS
valentine89

23.1
Saana11 / 28v. / 3. lapsi / TAYS
Miri81 / 33v. / 1.lapsi /
jenskuliini85 / 28v. / 2.lapsi /
zuku / 6.lapsi /
Bee82 / 32v. / 1.lapsi / KOS

24.1
safiia / 28v / 2. lapsi / K-HKS
Sateenraikas / 32v. / 3.lapsi /
manta94 / 1.lapsi
Artisokka / 2.lapsi /

25.1
Milip / 2.lapsi / 27v. / PHKS
pähkinä78 / TAYS
Mimmimiina / 34v. / 2.lapsi / JS
Stairway / 20v. / 1.lapsi / TAYS
hunny / 21v. / 1.lapsi /

26.1
blueone / 1.lapsi / 21v.
daimonhaert / 2.lapsi
anniinamaria / 20v / 2.lapsi / K-PKS
melisi/ 22v. / 1.lapsi / PKKS
Jaelle / 27v. / 1.lapsi / KOS

27.1
Suzu / 29v. / 2.lapsi / HYS/KOS
Pyllerö90 24v. 1.lapsi / KYS

28.1
tombatar/38v./6.lapsi/SeKS
Briitta / 38v. / 2.lapsi / PKKS
hiliputti / 27v. / 1.lapsi
Manuliina / / 1.lapsi /

29.1
nallukkan / 25v / 1.lapsi
raparperitaivas / 28v. / 4.lapsi / MKS

30.1
sennieveliina / 22v. / 2.lapsi / TAYS
Mjölkchoklad / / 3.lapsi /

31.1
Na-nu / 2.lapsi / KYS
mak85 / 29v. / 3.lapsi / OYS
Paips / 27v. / 1.lapsi / PS



LA?
Mur76 / 37v / 2.lapsi / KOS
Tiitiäinen 1 / 2.lapsi



meitä on 113 odottajaa

Menetyksen kohdanneet

Hookoo82
Valo15
Lumi-15
miree
diadia
patsuli
Udafina
Belll
vauvatoiveinen
Handis85


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Vanhat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2366094-tammikuun-2015-odottajat-toukokuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2385923-tammimasut-2015-toukokuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2387837-tammimasut-2015-kesakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2395471-tammimasut-2015-heinakuu/
 
Viimeksi muokattu:
Mulle voi lisätä 9.1. 30v. ja TYKS. :)

Mä nyt jatkan heinäkuun juttua tänne... Jännä ettei meillä ilmeisesti oteta hemoglobiinia neuvolassa lainkaan, vaan aina passitetaan labraan. Tai ainakaan ei ole sormenpäästä tarkistettu, vaikka sanoin heti ekassa neuvolassa että hyvin todennäköisesti tulee olemaan ongelmaa Hb:n kanssa. No, rautalisä toivottavasti helpottaa tilannetta - joskin nyt on verenpaineet olleet kovin matalalla ja päässä pyörii välillä kuin kännissä olis. :O

Eilen tuli 17+0 täyteen ja tän viikon aikana tuntuu maha pullahtaneen ihan kunnolla näkyviin. Niin hassua! :p Helteet sais ruveta riittämään täälläkin, onneks sentään iltasin alkaa jo olla viileempää.
 
Kummalliselta kuulostaa, ettei hemoglobiinia tarkkailla. Ehkä ne kattoi sen verikokeesta? Multa katottiin ensimmäisellä käynnillä, mutta viimeksi lääkärikäynnillä tarkistettiin vain verenpaine ja paino. Parin viikon päästä on taas terkkaneuvola. Saa nähdä, mitä siellä mittaillaan - vai yrittääkö se tehdä meistä jotain ongelmaperhettä taas :D Ensimmäisellä kerralla tuli siis sellainen tunne, että terkka oli päättänyt meillä olevan jotain päihde- tms. ongelmia ja yritti kalastella "tunnustusta".

On kyllä jännä, miten olo on nyt parantunut niin huikasti. Melkeen on taas oma ittensä! :D Edelleen väsyn melko helposti, joten iltamenoihin ei tule osallistuttua. Iltaisin myös maha on sellanen pallo, että mielellään sitä vain makoileekin eikä juokse baareissa.
Mukavaa on myös, että ruokahalu on palannut, vaikka annoskoot ovat edelleen terveellisen pienet. Varmasti silläkin on osuutensa olon kohentumiseen. Huomenna loppuukin sitten rv. 17.
 
Hei helteestä. Eilen tuli vastaan lopulta se merkkipaalu, että puin äitiysmekon päälleni. Siluetti näyttää heti pari viikkoa enemmän raskaana olevalta, vaikka ei siitä enää epäilystä ollut muutenkaan. Kuitenkin vielä tämän viikon olen pärjäillyt vaihdellen kahta vielä päälle mahtuvaa hellemekkoa ajalta ennen raskautta...
Isovanhemmille ja muutamille tutuille on kerrottu odotuksesta nyt vihdoin. Iloisia ja yllättyneitä reaktioita kaikilla. Kuten arvelinkin, ei kukaan enää odottanut, että meille olisi vielä tulossa vauva.
Kyselin pari viikkoa sitten, joko liikkeitä voi tuntea. Kyllä ne vipinät ilmeisesti olivat ihan vauvasta lähtöisin, koska samanlaista ja voimistuvaa on ollut siitä lähtien. Pari pientä potkuakin olen tainnut tuntea ihan eilisen ja tämän päivän aikana, siihen asti vain yleistä myllerrystä ja mahan ajoittaista toispuoleisuutta. :)
Huomisaamun riemuna sokerirasituskoe, johon joudun, koska vanhempani ovat kehittäneet elämäntapadiabeteksen sitten viime raskauteni! Tuntuu ihan hullulta, kun itse olen normaalipainoinen ja melko terveesti elelevä, eikä noilla pullahiirivanhemmillanikaan mitään diabetestä ollut vielä ennen 70-vuotispäiviään... Mutta sielläpä istun ja samalla aloittelen ekaa lomanjälkeistä työviikkoa. Olen yrittäjä, joten työajat eivät ole niin tarkkoja, mutta pitkälti olen pitänyt lomaa nyt kuumimmat ajat, kun ei ajatustyö olisi sujunutkaan.
Rosma 15+5
 
Heippa kaikille, olen jo jonkun aikaa lueskellut aina välillä tammikuisten kuulumisia ja tuntemuksia. Joten kai minäkin nyt uskallan mukaan :) Eli voi lisätä tonne LA 21.1/25v./1.lapsi/MKS.
Täälläkin rupee helteet riittää! Kesälomakin häämöttää vasta puolentoista kk päästä:headwall: Yllättävän hyvin kyllä jaksanut muuten. Pieniä juilimisia vatsan seutuvilla, mutta ne taitaa kuulua asiaan.. Maha ei oo juurikaan vielä kasvanut, vaikka normi housut puristaakin, niin vois luulla et on tullu syötyä pari makkaraa liikaa tänä kesänä:cool:
 
sanri: lisäsin tietosi, tervetuloa mukaan ja jaksamista lomaa odotellessa :)

Kumman hiljaista ollut. Facebookaako kaikki vai onko helle vienyt kirjoitteluhalut?

Mulla alko tänään työt, oli vähän jänskää. Jännitystä ei yhtään helpottanut, että pomolle piti kertoa raskaudesta. Hyvin otti, ei minkäänlaista syyllistämistä tai muuta negatiivista. Tietenkin harmitteli, kun paikka on kielivaatimusten vuoksi hankala täyttää. Hyvillä mielin olen kuitenkin ja odottelen jo ensimmäistä palkkapäivää :D Ihan ensimmäiseksi menen hierojalle ja kampaajalle!

Tänään alkoi rv.18.
 
Naaba kiitos kun aloitit uuden kuukauden. tää helle on vieny viimeisenki aivosolun mun pääkopasta :headwall:

en muista oonko jo kertoillu nt-ultran kuulumisia,mut masus kaikki kunnos ja vastaa aikaa. vieläpä ihan päivälleen :D

kuntoilusta olitte kertoillu. mulle riittää ihan tuo lannanluominen ja nuoremman taaperon peräs juokseminen.
ei tällasilla keleillä oo virtaa muuhun...
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmimiina
Mä niin en kestä tätä hellettä!!!!!!!! En ylipäätään ole mikään kesän tai talven ihminen (syksy ja kevät on mun juttuja), mutta siis nyt, tää on ihan hirveetä. Eilen jouduin odottelemaan bussia 10 minuuttia pysäkillä, johon paistoi suoraan aurinko. Olin ihan varma, että sulan pois...eikä paluu reissu ei-ilmastoidussa bussissa myöskään ollut mikään fiiliksiä kohottava kokemus. Syksy, tule jo!

Tilasin eilen itselleni vihdoin sellaisen dopplerin. Mun on pakko saada jotain varmistusta, kun en uskalla olla varma siitä, että tuntemani värinät olisi masuasukista lähtöisin (voi ihan hyvin olla vaan mun mahan mölinöitä) ja en vaan jaksa odottaa rakenneultraan tän epävarmuuden kanssa. Pari päivää pitäis vielä jaksaa odottaa, sitten pitäis tulla postista.

Kävin eilen lääkärissä (työpaikan). Mun kieli on ihan kuiva (ollut jo pitkään) ja toissapäivänä huomasin, että ne makunystyrät on kohonneet sellaisiksi rakkulan näköisiksi (ei kipeitä kuitenkaan). Verikokeet otettiin ja varmuudeksi hiivanäyte kielestä (vaikkei sammakselta oikein näytäkään), viikon päästä alustavat tulokset. Mainitsi vain että b-vitamiinin (foolihapon) puutos voi aiheuttaa suuhun juttuja. Arvatkaa säikähdinkö. Olenhan mä sitä tablettina vetänyt, mutta pahoinvoinnin aikaan en kyennyt syömään kuin joka toinen päivä (kun nesteiden juominen oli niin tuskallisen vaikeaa) ja nytkin vaan silloin tällöin muistan ottaa. Lisäksi epäilen itse, että mulla on joku krooninen b-vitamiinin puutos ihan normaalistikin, kun suuhun tulee herkästi esim aftoja ja rauta ei tunnun imeytyvän. No ei auta kuin odottaa tuloksia (ja napsia vitamiineja odottaessa). Toivon kuitenkin, että syy ois vaan ne happamat nousut, mitä mulla jatkuvasti on. Sain muuten minäkin nyt sen Esomeprazol actavis-reseptin närästykseen, että joskohan se munkin osalta vihdoin loppuisi, kun ei noista Ranixaleista oikein tunnu olevan sen lopettajaksi.

Treenaaminen jatkuu yhä, mutta tosi rauhallisella tahdilla eli noin 3 treeniä/vko. Ehkä tällä viikolla yksi treeni lisää, mutta saas nähdä, en stressaa. Ainakaan en juoksu ennen kuin tämä kuumuus hellittää. Onneksi pyöräily sentään on kivaa, vaikka aurinko helottaisikin täysillä.
 
huomasin ettei mun tietoja ole päivitelty etu sivulle...

eli;
Muruliini82 / 31v / 5. lapsi/ K-SKS

eli tuo laskettu aika varmistui rakenneultrassa joka oli pian kk sitten en oo vaa netissä käyny juurikaa kun touhua on riittäny muuteskin ja lämmintä on riittäny nii ei oo viittinyt sisälläkää mörköillä koko ajan :D

Täällä voidaan jo aika paksusti. Masu on jo jonkun aikaa ollu iha selvästi nävillä.
Meil ois ismpi asunt, isompi auto ja tuplarattaat hankinta listalla, muut onkin sitten jo valmista :)

Olosta sen verran että ihme kyllä... voin loistavasti!!!
se pahin väsy tosiaan loppu joskus alle 10rv:n, ja myös yötäpäivä ollut pahoinvointi.
Hellekään ei oo verottanut voimia ollenkaan... ihan hyvä että odottaa näin kesällä, niin saa hyvän rusketuksen nopeeta :D (odotin myös viime kesänä :) )

En ole siis näit palstoja hirveesti selaillut,tai jaksanut nyt lukea mutta jospa tästä sais ittestä irti sen verran että piipahtais useemmin... viimestää sitte ku tää hellekausi loppuu ...

jaksamista helteisiin :)

Muruliini8 ja masu-asukki rv16+2
 
Täällä onkin ollut vauhdikas viikko vauva-asioissa. Ensin oli sokerirasituskoe, josta aivan täysin itseni yllättäen narahdin siitä keskimmäisestä arvosta täpärästi, ja siitähän seurasi raskausdiabetesdiagnoosi ja ylimääräinen neuvolakäynti ohjeistuksineen kotimittauslaitteiston käyttöön. Se oli tänä aamuna, ja kysäisin vielä, että kuunneltaisko sydänäänet nyt kun täällä olen. Tehtävä ei ollutkaan niin helppo, ja kuuluviin saatiin kahden terkkarin voimin vain napanuoran tai istukan syke, vauvaa ei löytynyt. Ihmettelin kovasti ja tietysti pelästyin, sain ultra-ajan parin tunnin päähän ja siinä välissä ehti mieskin pelästyä aika pahan kerran. Ja mitäpä ultrassa selvisi? Mun kohdunpohja on jo navan korkeudella ja vauva makoilee siinä ylhäällä poikittain, hyvin liikkui ja syke ok. Neuvolassa etsivät ääniä aivan liian alhaalta! Mietinkin, että se mitä olen liikkeiksi luullut, tuntuu vähän eri kohdassa ja koetin siitä sanoakin, mutta ilmeisesti terveydenhoitaja arveli, ettei se kohtu niin ylhäällä voi vielä olla. Kuulemma yleensä vkolla 20 on tällä korkeudella, sanoi ultrannut erikoislääkäri.
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita siis, mutta kaikki lopulta hyvin. Senkin näin ultrassa ja tunsin samaan aikaan, kun vauva mottasi nyrkillä seinään. En siis kuvittele niitä liiketuntemuksia, vaan siellä tosiaan on kova meno päällä :)

rosma 16+1
 
muruliinin tiedot päivitetty :)

rosma, onpa sulla ollu dramaattista!!! Hyvä kuitenkin, että mikään ei ollut vikana. Tuo raskausajandiabetes kuulostaa kyllä ikävältä. Toivottavasti siitä ei koidu paljon harmia.

Täällä ei edelleenkään mitään erikoista. Unta on vaikea saada ja limakalvot ovat olleet kovilla esim. pyöräilyn takia. Käväisin eilen lääkärillä levittelemässä ja pyysin samalla puudutegeeliä pahimpiin kipuihin. Melkoisen turpea olo ollut, mutta olen kyllä tykännyt siitä, että ruoka maistuu taas normaalisti. Paino ei ole noussut vieläkään, edelleen pyörii siinä noin -5kg:n lukemissa.
 
täällä kans helle vieny mehut. onneks pitäs alkaa viiletä. ärsyttää ku en oo mikään hame ihminen ja omat sortsit alkaa pidemmän pääl käytettynä ahistaa jo vyötäröltä, äitiys sortsei en oo ostanu enkä aiokkaan. äippä kapreja on mut ne on tällä helteellä liian kuumat joten ainut vaihtoehto on pitää hametta jossa en tunne itteeni yhtään kotosaks.. tulis vaan viileempää ni sais käyttää housuja :D
 
Eka työviikko loman jälkeen takana, huh huh. Positiivinen asia töihinpaluussa näillä keleillä on ilmastoitu toimisto, ah sitä viileyttä! Noin muuten ei kauheesti inspaa, varsinkaan kun koko päivän istuminen ei tunnu mahan osalta kovin mukavalta. Tuleepahan pidettyä säännöllisemmin taukoja kuin aiemmin.

Minkälaiseen ajankohtaan muilla on rakenneultra? Tajusin hetki sitten et mulla on 21+0, vaikka muistaakseni sillon varatessa lekuri puhu että se olis tasan 20+0 ja ite oon koko ajan aatellut että näin se on. Onkohan sillä mitään merkitystä, jos onkin vasta tuolloin 21+0..?
 
YÖNSEUTU mullakin on rakenne ultra vasta 20+6, että tuskin sillä niin väliä on.. olishan se tietysti kiva päästä jo viikkoa aiemmin :)

täällä mä olen vaan taustaillut pitkän aikaa, kun mitään kirjoiteltavaa ei oikein ole. Vointi hyvä ja viikot kuluu nopeasti! Kohta se puolivälikin jo häämöttää. Ihanaa!
Hyviä uutisia sain tuohon toksoplasmoosi asiaan liittyen :) 2 viikkoa altistumisen jälkeen otettu testi oli negatiivinen. Suositeltiin uusinta koetta ja neljä viikkoa altistumisen jälkeen testattiin taas ja tulos luojan kiitos edelleen negatiivinen! Parin viikon päästä eka neuvola lääkäri ja siellä keskusteltava pitääkö vielä kontrolloida vai voisiko koko asian jo unohtaa. Luulisi, että vasta aineita olisi jo neljä viikkoa tartunnasta ilmaantunut vereen jos olisi ilmaantuakseen (tai näin ainakin toivon ja uskottelen itselleni). Onko kellään tietoa asiasta?

Me ei ainakaan haluta tietää vauvan sukupuolta ennen syntymää! Ihana yllätys sitten odottaa :) meiltä löytyy kotoa jo molempaa sukupuolta niin ei edes salaa toivo jompaa kumpaa.

Roks 16+3
 
pikaisesti jotain ennen ku Nukkumatti toivottavasti tulis minunkin luo.
Mulla ultra vasta 21+6,mut lääkärikin meinas,että parempi ku on myöhään,noin näkyy kaikki rakenteet paremmin. Toki jos siellä olis jotain tosi pahasti pielessä,niin silloin on huonompi homma jos on kovin myöhään. Mut ku kerta kaikki tähän mennessä ollut hyvin,niin pitää luottaa siihen.

Onko kenelläkään muulla HENGENAHDISTUSTA? Mulla on ollu kyllä joka raskaudessa ja heti alusta saakka melkein,mut nyt jotain ihan hirveää. Huokailen koko ajan , haukottelen ja väläys oikeen ahdistaa ku ei saa syväsyvään vedetyksi henkeä. nytkään ei oikein uni tulee sen takia. Kyljellään vähän helpompi,mut Huoh!

sitte henkisesti ahdistaa ku pitäis saada mun edelliset "vauvat" oppimaan isoiksi pojiksi ja aijotaan laittaa ne omaan yhteiseen huoneeseen nukkumaan parin viikon päästä. Tai itseasiassa me siirrytään toiseen huoneeseen ja meidän isosta makuuhuoneesta tulee lasten huone. ahdistaa siksi ku nyt tilanne on se,että kuopus tulee joka yö kahden maissa viereen ja kinuaa neljältä yöllä viimeistään aamumaitoa pullosta. Mää en ymmärrä miten mää aina ajaudun tällaiseen tilanteeseen. esikoinen oli vielä ton ikäisenä tissillä ja perhepedissä,että oon mää sentään vähä edistynyt,mut....

Juu....20.Raskausviikko jo alkoi eilen... Hui. :)
 
Amelier mulla ihan sama dilemma. pitäs laittaa noi taaperot omaan huoneeseen :'(
en tii mikä siinä on niin vaikeeta. edellisen satsinki pistin saman ikäisinä. tosin tuo nuorempi on sellanen mamman vauva vielä :ashamed: ja ikää 1v8kk...
 
Rakenneultrasta, mulle sanottiin, että mieluummin viikot vähän yli 20, niin etenkin sydämen rakenne on silloin parhaiten nähtävissä. Itse sain lähetteen rakenneultraan viime neuvolakäynnillä, mutta vielä ei oo aikaa kuulunut. Taita tulla kuiden vaihteeseen se aika.

Joko muut on saanut vaivoikseen liitoskivut? Mulla on alkanut taas vaivaamaan. Etenkin iltaisin vihloo ihan alaselkää tai lantio, niin, että kävely on hankalaa. Aikaisemmissa raskauksista on tää vaiva ollut, joten siksipä tuttu juttu, ikävä kyllä.
Huomasin tossa, että meillä Muruliini82 on ikä ja lapsiluku sama, viikotkin melkein. Muita viidettä odottavia ei tainnut olla?
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Mahtuuko mukaan vielä yksi uusi tammivauvan odottaja? En ole tätä aiemmin uskaltanut ilmoittautua mukaan, sillä keväällä koin karvaan pettymyksen varhaisen keskenmenon merkeissä. Nyt viikkoja jo 17+3, joten uskallan hiukan iloita :).

Hiukan taustoja minusta ja perheestäni: Olen 35-vuotias ja kolmatta lasta odotellaan. Perheessä on jo kohta 8-v. ja 5-v. pojat. Laskettu aika on 14.1. Tulevat isoveljet ovat innoissaan, vanhempi enemmän kuin nuorempi. Kuopus on hitaasti lämpiävää sorttia, joten innostus on tullut maltillisesti. Mitäs vielä, noh, kerron kun tulee mieleen :).

Vaivoista olette jutelleet. Pahoinvoinnin jäätyä pois vaivanani on ollut vain väsymys. Ei onneksi enää niin paha kuin alussa. Helteet ovat kiusanneet täälläkin, etenkin kun töissä avokonttorin lämpötila on noussut sinne 34-asteeseen. Vettä on mennyt kolmisen litraa päivässä ja illalla jalat ovat lähes hölskyneet kertyneistä nesteistä. Nyt on hiukan huolta herättänyt supistukset. Alkoivat ihan puskista eilen ja ovat jopa hiukan kipeitä. Soittelin jo äippäpolille ja vastaus oli, että eipä täällä mitään voida tehdä jos on menossa kesken. Aika tylyä minun mielestäni. Tänään olen koittanut levätä paljon, jos vaikka loppuisivat sen myötä. Maanantaina aion soittaa neuvolaan, vaikka enpä usko siitä mitään hyötyä olevan. Mulla on keskiviikkona lääkärineuvola, joten sinne saakka pitää sinnitellä. Saapa sitten tietää onko supistuksista ollut jotain vahinkoa kohdunkaulalle ja -suulle.

Näillä mennään, mukavaa lauantain jatkoa kaikille!
 
Naaba korjaatko mun teitoihin la:n 23.1 (muistin väärin) ja tämä on tosiaan kuudes raskaus, mut koska yksi meni kesken ni odotamme viidettä :D

Huhheijaa Meille tulee myös viides, esikoinen lähtee nyt eskariin.

Liitoskivuista tuli mieleen, et onko teillä muilla repäisykipuja? Tai kiinikekipuja?

Täällä on "kultapojan" tutinvieroitus meneillään. Poika on syntyny 6/12, muilta oon jo puolivuotta aikasemmin jättäny tutin pois, mut tämä oli vielä silloin tissillä. Muilta oon joutunu tissin lopettaan aikasemmin ja siirytty pulloon. En viittiny heittää tuttia pois ennen ku kesän lomareissut on tehty. Tiistai iltana tutit meni mystisesti rikki.. viimeyö oli eka ettei heränny huutamaan tuttia. Samalla jätti myös päikkäri pois :/ Ei kyl ois tarvinnu, se kun on ollu päivässä ainut hetki milloin on pystyny isompien kans esim. askartelemaan..

zuku 16+1 :D
 

Yhteistyössä