Tammimasut 2015 *elokuu*

Moikka!

Me ei olla yhtään mietitty nimiä, sit varmaan aletaan ku saa tietää kumpi pikkunen on :)
Kummit kans aiheuttaa päänvaivaa..ku sellaisia ei vaan oo tai ainakaan mitään hyviä vaihtoehtoja :( no ehkä tässä sit jotain keksii...:)
Enää olis vähän alle 3 viikkoo siihen rakenneultraan:D sillon mulla viikkoja tasan 21 ..oioi ei millään jaksais odottaaaa ..
Mä oon mittaillu niitä sokereita ja hyvät on ollu lukemat ,ainakin vielä :)
Pitää toivoo et pysyis hyvänä loppuun asti :)

Tanya 18+1
 
Viimeksi muokattu:
Tais joku toinenkin kirjoitella nimiasiasta, että tytön nimi on, mutta pojalle ei keksi. Meillä on tytölle etunimi valittuna, mutta toinen nimi tuottaa päänvaivaa. Samoin kummiasiaa ollaan pyöritelty jonkin verran, vaikka ei kirkkoon kuulutakaan. Nimiäiset pidetään kuitenkin ja mun mielestä on kiva, jos lapsella on (vanhempien lisäksi) nimetyt "luottoaikuiset".

Oon huomannu jaksavani paljon paremmin, jos nukun öisin vähemmän ja päivällä sitten päiväunet töiden jälkeen. Päänsärkyjäkin on vähemmän enkä stressaa niin paljon sängyssä pyörimisestä. Nukahtaminen on iltaisin melko hankalaa, koska maha ahdistaa (tuntuu turvonneelta ja kireältä) ja olo on muutenkin epämukava. Oon kans harkinnu toisen peiton rullaamista "raskaustyynyksi", mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.

Onko muilla nivelsärkyjä? Mulla särkee varsinkin iltaisin nilkkoja ja lonkkaa (aina vasemmalta). Työmatkat oon menny pyörällä ja tällä viikolla huomasin, ettei lihasvoimaakaan tahdo oikein olla. Sinnillä olen kuitenkin veivannut ja pitänyt mielessä arkiliikunnan tärkeyden (vaikka miten on v-käyrä välillä noussut).

Seuraava neuvola on tiistaina, rakenneultra reilun kahden viikon päästä. Huomenna loppuu rv 19.
 
kylläpä hämmästytti tänään taas peiliin katsoessa tää maha! uskomattoman nopeesti se vaan kasvaa. :) pakko oli käyvä laittaa kuvakin tuonne alkupuoliskon masukuviin.

itelläni on pojan nimi aikalailla valmiiks mietitty, ainakin tähän asti tuntunu sellaselta oikeelta ja pysyvältä ratkasulta. tytön nimestä en vielä oo varma mutta ideaa siihenkin saattas jo olla. kummit on myös jo valmiiks kysyttykin, kaksi virallista ja yksi "epävirallinen" joka ei kuulu kirkkoon. jostain syystä tykkäisin jos ois neljä kummia, mutta voi olla että jää tää luku tähän kun ei noita vaihtoehtoja kauheesti ole.
 
Täällä kans yksi tuleva tammimama liittyisi joukkoon!! :)

Eli LA 10.1, synnytyssairaala näillä näkymin Jorvi, ensimmäinen lapsi ja ikää on 32. Nyt menossa siis vk20..:)

Kävin laittamassa FB ryhmää. Myös liittymispyynnön.. Tarviiko jollekkin siitä vielä erikseen lähettää jokin viesti?!?
 
Eveny: En ole vielä itse uskaltanut FB:hen liittyä, mutta nyt kiinnostuksesta kurkkasin, että sellainen ryhmä kuin Tammivauvat 2015 sieltä löytyy ja jopa jäsenet ovat näkyvissä vaikka ryhmä on salainen. Onko tämä se "meidän" ryhmä?
 
Heips!
tuleeko teillä kaikilla miehet mukaan rakenneultraan? Minä täällä vähä kiehun ku joudun ilmeisesti menneen yksin,ku ukko ei kuulemma pysty töistä nyt oleen pois ku on niin kiirusta. Sitte tänään kuitenkin ilmoitti tekevänsä vähän ylitöitä,että voi ensi viikolla lähteä aikaisemmin töistä jotta ehtii jotain metsästys asiaa hoitaan poliisilaitokselle ajoissa. Tavallisesti on oikein ajattelevainen ja kultainenkin osaa olla,mut nyt kyllä vähä sieppas,että metsästyksen takia voi hankkia töistä vapaata mut ultraa varten ei! Eihän sinne muuten tarvis ketään tulla mukaan,mut olis kiva jakaa jonkun kans heti tieto kumpi siellä on tai jos siellä jotain ikävää selviäisi niin tuki olisi silloinkin tarpeen. Mur!

Muuten kaikki ok. Kunhan sais nukkua...pienin poju kuumeessa niin viime yö meni vähä.... Ja oli just tarkoitus vieroittaa se yöpullosta ja opettaa omaan sänkyyn. Mut pakko nyt siirtää,en ala sairasta lasta kiusaan.

ylihuomenna ultra. Apua! :)
 
Meillä kans mies tulee ultraan mukaan! Haluaa kovasti tulla ja mielestäni on kivempikin niin, koska jos jotain ikävää ultrassa paljastuisi on hyvä olla molempien kuuntelemassa. Neuvolaan en kyllä saisi kirveelläkään mukaan, mutta en koe sitä edes tarpeelliseksi ja mukavampi käydä yksin niin saa rauhassa jutella kahdenkesken hoitajan kanssa.

Lääkärineuvola oli tänään ja kaikki hyvin! :) nyt sitten vaan odotellaan rakenne ultraa, johon on vielä 3 pitkää viikkoa..
Eilen tunsin ensimmäistä kertaa pienen pientä liikettä alamahalla <3 mulla on istukka etuseinämässä ja se vähän haittaa liikkeiden tuntemista. Eipä muuta tähän hätään :)

Roks 18+0
 
  • Tykkää
Reactions: Tanya85
Meillä kans mies haluaa olla mukana kaikilla neuvolakäynneillä ja aivan ehdottomasti ultrissa. Ehkä niillä, joilla on jo useampi lapsi, mies kokee neuvolat ja ultratkin turhana. Kuulostaa kyllä ikävältä, onhan etenkin ultrat hieno tilaisuus kurkata maha-asukkia ja siten tutustua/luoda suhdetta jo odotusaikana. Olisin kyllä minäkin vihanen, jos metästysjuttuja varten voi työaika joustaa, mutta ei perheen vuoksi.

Tänään oli toinen terkkaneuvola ja siellä meni taas 1½ tuntia, kun käytiin Perheen voimavarat -lappuja läpi. Myös paino ja verenpaine tarkistettiin, samoin kuunneltiin sydänäänet ja mitattiin (ensimmäistä kertaa) kohdun kokoa (sf-mitta?). Kaikki vaikutti olevan kunnossa ja salitreenit saa kuulemma jatkua niin kauan kuin olot sallii. Rakenneultraa siis odotellessa! Onneksi ei ole enää kuin tasan 2 viikkoa.
 
Meillä myös on mies mukana kaikissa ultrissa. Mielellään tulee ja nt-ultrassakin oli suuri ihmetys se kuinka tarkasti pikkuinen kuvassa näkyi :D Muistakin lapsista on kyllä aina ollut ultrissa mukana, mutta silloin ei laitteet varmaan ollut niin tarkat kuin nyt. Tosin nyt meillä on neuvolassakin uä ja joka kerta kurkataan vauvaa sillä, joten itse pääsen vähän useammin pientä kurkkimaan :) Kertaakaan ei ole mies ollut mukana neuvolassa ja se on ollut molempien mielestä ihan hyvä niin.

Synnytykseen yritän nyt kolmannella kerralla keretä saamaan miehen mukaan, kuopus kun tuli niin nopeasti että lapsenvahdin puuttuessa miehen oli pakko jäädä esikoisen kanssa kotiin ja yksin kävin pojan synnyttämässä :D

Huomenna neuvola ja ensi viikolla vihdoinkin rakenneutra :heart:

milliet 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Kummit on vissiin päätetty mut nimiasia on vähän jäänyt..pitäs ruveta jo pikkuhiljaa miettimään,ei täs nyt niin kauheen kauaa kuiteskaan enää ole :D

Mies ei päässyt np-ultraan mukaan ku piti vahtia esikkoa mutta seuraavaan tulee kyllä mukaan,se oliskin vasta ens viikolla..äh,piiiitkä aika odottaa malttamattomalle. Neuvolaan ei tuu mukaan paitsi ehkä seuraavaan (11.9) ku terkka sanoi et ois hyvä olla mukana ku käydään ne voimavarajutut läpi. Sillon on vissiin se kelakäynti hommeli samalla ku tulee ne päivät täyteen.

Potkuja tuntuu ja näkyy aina välillä vaikka istukka edessä <3

*20+2*
 
Ultrassa käyty. Kaikki oli hyvin,Terve vauva siellä heilutteli,haukotteli ja makusteli lapsivettä. Ja hyvä,että olin yksin. Sai rauhassa pienet pettymysitkut tirauttaa autossa ultrakuvista pallin pöllyköitä katsellessa. Kolmas poju tulossa taloon. Tyhmää itkeä sellaista,mut päätin,että tänään saa itkeä ja huomenna alkaa iloinen onnellinen loppuodotus. Mieluummin nyt päästää se pettymys ulos ku jättää hautumaan. Ihana rakas pieni se on vaikka sillä olis mitä haarojen välissä. <3
Nyt päiväunet suloisen pikkutuhisija jätkän vieressä,toisen potkiskellessa vatsassa. Yksi huitelee kavereilla. Kunnon jätkätrio. <3
 
Viimeksi muokattu:
Se on parin päivän päästä puoliväli, huisaa! Eilen tuntui ekan kerran ulkopuolelta muutama ihan selkee potku, sisältäpäin liikettä on tuntunut parisen viikkoa jos esim. kumartuu niin että maha menee "liian kasaan". Ensi viikolla rakenneultra, mies tahtoo ehdottomasti mukaan ja onneksi sattuukin olemaan vapaapäivä silloin. Tokassa neuvolassa oli mukana, mutta jatkossa tuskin tulee ainakaan jos osuu työvuoron kanssa päällekäin.

Meillä on tokat nimet on valmiina kummallekin, helppoja kun tulevat suvusta; etunimet onkin sitten hankalampia. Tytölle keksis vaikka miten monta, mutta pojalle ei niinkään... No, onhan tässä vielä aikaa. Kummeja ei oikeastaan olla vielä sen kummemmin mietitty, sen sijaan ristiäiset aiheuttaa mulle päänvaivaa jo näin reippaasti etukäteen. Tekisi mieli kutsua ne joiden kanssa ihan oikeasti on jatkuvasti tekemisissä eli kummankin perheet, muutama muu sukulainen ja kasa ystäviä (näistäkin tulisi ihan tarpeeksi iso väkimäärä). Epäilen vaan että mun suvussa vedettäis palkokasveja neniin, mikäli jättäisi kutsumatta... Huokaus.

Yönseutu 19+5
 
Meill:)ä mies haluaa lähteä aina ultraan mukaan ja itekki kyllä haluan että on mukana, luo tietynlaista turvaa, koskaan kun ei tiedä mitä uutisia siellä on kerrottava. Neuvolaan en taas miestä halua, käynnit on niin pikapyrähyksiä että ihan turhaa.

Nimiä ei oo mietitty ollenkaan. Kummeja ollaan vähän mietitty mutta niitäki ois tulossa 6 mutta koitetaan karsia 4:ään, vaikea päättää.

Mitään hankintoja en oo vielä tehny enkä aijo vielä aikoihin tehdäkkään. Nyt maha kasvanu, mutta edelleenkään ei mitään sen kummosempia oireita. Vieläkään oikeen ymmärrä että perheeseemme on tulosa yks tuhisija lisää :)

Loma alkaa olla kohta lusittu ja tämä viiminen viikko onkin mennyt täysin sairastelkessa, hirveä flunssa mikä ei laannu millään. Maanantaina töihin ja kyllä onkin kiva, ihana arki.

17+2 :)
 
Heippa, täällä odotellaan pikkukolmosta. Jos päivitätte listaa niin tämmöset tiedot voi laittaa: Katariina81 / 3. lapsi / 32v / TAYS

Meillä on rakenneultra vajaan kolmen viikon päästä ja todella toivon, että edes sinne (synnytyksen lisäksi) mies pääsisi mukaan. Np-ultraan ei päässy lapsenvahdin puutteessa ja neuvoloihin en edes välittäis ottaa mukaan, vaikka siellä on annettu ymmärtää että isäkin olisi oikein tervetullut, mutta mitä se siellä? Kolmas lapsi kyseessä ja aikalailla vanhan toistoa ja itsestäänselvyyksien jauhamista noi pari neuvolakertaa on olleet. Tosin ne voimavarakyselyt meinaa pistää itkettämään, kun tuntuu, ettei niitä voimavaroja juuri ole, mies reissaa viikot ja tukiverkot puuttuu.

Nyt pitäisi rakenneultran aikaan olla molempien lasten hoidossa että jos mies vaan ehtii (ja olis syytä ehtiä!) työkiireiltään niin pääsis kans kurkkaamaan tulokasta. Uskoisin, että se vauva kuitenkin realisoituu miehelle vasta kun sen oikeesti näkee, vaikka sit vasta ruudulta, mut kuitenkin. Tosin nyt tää mahakin alkaa muistutella asiasta ihan näkyvästi.

milliet, pelkään, että meilläkin voi olla tuollainen synnytys edessä kolmosen kans. Jo kakkosta odottaessa oli huoli siitä, mistä saadaan lapsenvahti esikolle kun pitää lähteä laitokselle. Toisenkin synnytys alkoi lapsiveden tiputtelulla kuten esikon, joten sikäli oli aikaa hälyttää kummia ja anoppia paikalle, mutta jos tulee nopea lähtö niin tietysti joudun lähtemään yksin, kun meillä ei ole samalla paikkakunnalla kuin tuo kummi, jota voisi teoriassa pyytää lapsenvahdiks ja sekin rajoitetuksi ajaksi. Jos synnytys venyisi useammalle päivälle niin kyllä siinä koetellaan lapsenvahtienkin sietokykyä. No, kaipa mä yksinkin pärjään ja jospa kolmosen kans ei tulisi pitkää synnytystä. Vaikka mistä kai noista tietää.

Kummien valinnan suhteen meillä oli ongelmaa jo kakkosen kohdalla, "itsestäänselvät" valinnat alkoi olla käytetty esikoisen kummeina eikä kirkkoon kuuluvia kavereitakaan juuri ole. Ja mun parhaat kaverit asuu kaukana ja/tai niillä oli niihin aikoihin kaikkia omia hää-vauva-yms -kiireitä, niin jotenkin ei viitsiny joitakin senkään takia pyytää... Mies ei kuulu kirkkoon mutta kun tuli esikko kastettua, niin kai sitten nää pienemmätkin tasapuolisuuden vuoksi.

Ristiäiset on molemmilla aiemmilla kerroilla saaneet aikaan melkoisen stressin ja eikä niiden ajattelu innosta nytkään. Meillä on molempien vanhemmat eronneet ja kaikki asuu kaukana toisistaan, miehen suku on niin riidoissa keskenään, ettei oikein voisi isänisää ja isänäitiä edes kutsua yhtäaikaa samoihin pippaloihin jne.. Argh miten tyhmää. Kakkosen ristiäisten jälkeen jo ajattelin että jos vielä tulee kolmas niin ei kutsuta sukua ollenkaan vaan pidetään ihan pienet kemut vain kummeille. Meillä on pieni asunto enkä ole yhtään juhlienjärjestäjä taikka leipojatyyppiä, niin ulkoistettiin edelliset juhlat srk:n tiloihin mutta sinne oli pitopalveluvaatimus, niin sekös nosti laskua sen verran että kolmannelle täytyy keksiä jotain muuta. Varsinkin kun suurin osa siitä tilatusta tarjottavasta jäi yli ja piti yrittää tunkea pakastimeen ja/tai suoraan biojätteeseen :(

Nimiäkin ollaan samoin vatvottu jo edellisten lasten kohdilla viimeiseen asti, sama taitaa toistua seuraavankin kohdalla. Sukupuolikin on vielä arvoitus, toivottavasti selviäis rakenneultrassa. Haluaisin kovasti jo tietää, ihan tulevien vaatehankintojenkin kannalta :p Keskimmäiselle ja kolmoselle olisi tulossa noin 1v8kk:n ikäero, joten ei haittaisi vaikka toinen tyttö tulisi ;)

Amelier, nauratti ja itketti sun kirjoitus pallin pöllyköistä :) Ajattele, miten hieno veljeskööri teillä sitten on. Veljet on varmasti ihan mahtava voimavara elämässä. Ja saatte varmaan hyödynnettyä isommilta jääviä vaatteita ja muita kamppeita hyvin ;)? Tokihan sen ymmärtää, että alkuun saattaa tuntua pieneltä pettymykseltä, mutta mieli varmasti muuttuu kun pääsee sinuiksi ajatuksen kanssa. Itsekin voin tunnustaa, että toivon tyttöä, ja varaudun henkisesti siihen, että poika se kuitenkin on. Ennestään perheestä löytyy molemmat, mutta mulla olis monta syytä toivoa toista tyttöä. Vaikka sanomattakin lienee selvää, että kumpikin yhtä tervetulleita ja rakastettuja, suurin toive on tietenkin terve lapsi.

Olikohan täällä joskus puhetta vartalotyynyistä? Lidlin mainoslehdessä näkyi olevan sellainen tulossa myyntiin nyt maanantaina 25.8. Hinta ei ainakaan vaikuttanut pahalta, 13,99e (+ tyynyliina 3,99e).

Katariina 18+6
 
Vertaistukiryhmä yksin lastaan odottaville nuorille naisille 21-29 v.

Odotat lastasi yksin. Odotat ensimmäistä lastasi. Kaipaat samassa
elämäntilanteessa olevien vertaistukea. Tapaamisissa on tilaa keskustelulle ja yhteiselle jakamiselle. Ryhmässä vierailee mm. kätilö ja yksin lapsen saanut äiti sekä muita asiantuntijoita.
Ryhmän alussa on tarjolla pieni välipala. Ohjaajina toimivat
erityisnuorisotyönohjaajat Heidi Kokko ja Tiina Kinnunen.
Ilmoittautumiset 6.10. mennessä paivi.hakala@evl.fi tai puh. 09-2340 2352.

Osallistujat puhelinhaastatellaan viikoilla 40 ja 41. Lisätietoja Heidi Kokko puh. 050-551 4448.

Ryhmä kokoontuu Erityisnuorisotyön keskuksessa Snellussa, Toinen linja 8, maanantaisin 13.10., 20.10., 3.11., 17.11., 1.12. ja 15.12. klo 17.30-19.30.
 
Heips vaan! Olen väijynyt taustalla muutaman kuukauden ja välillä käynyt lukemassa täältä kuulumisia :).Nyt on tullut sellainen fiilis,että olisi mukavaa jutella "paremmin"näistä odotukseen liittyvistä asioista ja kuulla toisten kuulumisia ja fiiliksiä.Eli miten sinne facebookin ryhmään pääsikään(tämä on varmaan kysytty sata kertaa täällä,sori!:))

Shania 21+0
 
eipä sitä tukiverkkoo mullakaan oo. mun suku asuu satojen kilometrien päässä.
itte muutin pohjanmaalle kymmenisen vuotta sitten ja sitä verkkoo ei silleen oo täällä saanu.
kavereita tietty on ja anoppi,mut kaikki töis arkisin ja mies reissuhommis. keskenään viikot noiden taaperoiden kans.
mulla mutsi varmaan tulee LA:n lähellä tänne,niinku viimeksiki,et ukko pääsis mukaan. se tosin myöhästy parikyt minuuttia ;) matkaa meil synnärille noin 40km.
mulla oli aika "käynnistykseen" jota ei sit tehtykkää kun oli osasto täynnä. oottelin viimesille käyrille menoo kun alko supistaa. laittovat mut siitä tarkkailuhuoneeseen koska kohdunkaula ehti hävitä odotussalissa istuessa.
yksin siel kellottelin supistuksia ja vuoronvaihdon jälkeen joskus 20 yli 8 tuli yökätilö esittäytymään. katto samalla tilanteen. olin 5cm auki. soitin ukolle et alkaa ajella. kätilö kävi laittaa huoneen valmiiks ja tuli mut hakemaan. mulla meni siihen muutaman metrin matkaan varmaan 10min ku supisti niin pirusti.
kätilö komensi pissalle mut eipä tullu mittää ku alko vaan ponnistuttaa.
sängylle ja kalvot puhki. sit alko tapahtua. ponnistutti ja samassa poitsu syntyki,yhellä työnnöllä käsi poskella! ei ees toista hanskaa ehtiny laittaa käteen :D
siinä pikkumiehen kans ihmeteltiin tovi toisiamme nii ukko tuli :LOL: kestoksi laitettiin 2h (ponnistus 0min)
nyt on pelko persiissä et kotia syntyy.

ristiäisistä. oon molemmilla ottanu suoraan vanhan maaseututalon johon kuuluu kahvitus. ei tarvii ressata mitään!

tulipa pitkä sepustus :whistle:
 
Kiitos Naaba87! Mietinkin että jotain siitä rimpsusta puuttuu niin LA on siis 16.1. :D

Meille ei ole mun äidistä apua (päinvastoin), anoppikin on pahasti alkoholisoitumassa mutta se on ton kummin lisäks ainoa ketä voinee pyytää sit matkustamaan paikalle kun tarve vaatii.. Jos on matkustuskunnossa ja ehtii paikalle... No kai siitä aina jotenki selviää.

Olispa täälläkin tommosia maaseututaloja :)

Ja johan oli nopea toimitus, Tombatar!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä