Tammimasut 2015 *heinäkuu*

Moikka! Raparperitaivaan profiilin löytymisen kanssa oli ongelmia, pahoittelut!

Tämä vanha faceryhmä nyt sitten päätti, että otetaan nyt kuitenkin loputkin mukaan, eli ne muutamat ketkä vielä täällä haluavat, pääsevät kaikki myös samaan ryhmään. Se uusi on poistettu, koska jäsenet siirrettiin vanhaan.

Mä voin lisäillä siihen uuteenkin, laittakaa vain facebookin profiilinne suora linkki mulle niin laitan asiat toimimaan! :)

Nyt viikonlopun olen mökillä, mutta palaan asiaan taas sunnuntaina!

Kaikki halukkaat nyt vain sinne facebookin puolelle! :)
 
Onko muilla unentarve vähentyny tosi paljon? Ite herään lähes joka yö 5-6 maissa, kun kissat pitävät ääntä. Yleensä riitti, kun käänsi kylkeä, mutta nykyään ei ole mitään toivoa nukahtaa uudestaan. Iltapäivällä alkaa sitten kuitenkin väsyttämään.

13+3
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Hei! Täällä on yksi tulokas lisää. Ketjun lueskelusta on ollut paljon tukea, varsinkin kun ensimmäistä odotan ja tutuille ei vielä alkuvaiheessa ennen ultraa halunnut paljastua.
Laskettu aika on 4.1. Mut voi kansaa lisätä facebook-ryhmään, jos sinne on keskustelu siirtymässä! Onko muuten ketään Pälkäne-Kangasala-Valkeakoski alueelta?
 
Lähetin Lily sulle yksityisviestin Faceryhmästä. :)

Tännekin voisin päivitellä kuulumisia: eka neuvolakäynti oli pari viikkoa sitten ja saimme kuultua vauvan sydänäänet. Viikkoja oli tuolloin 9+ (jotain). Eka ultra on ensi viikolla, jota odotetaan tietysti kovasti. Läheisimmät ystävät tietävät jo asiasta, mutta muille kerrotaan vasta ultran jälkeen. Kovasti tuntuu, että tämä masu (turvotus) alkaa näkyä paljon aiemmin kuin ekassa raskaudessa, mutta ensi viikon ultran jälkeen saa näkyäkin. :) Toivottavasti siellä on kaikki kunnossa.
 
Kiva kuulla että monella oli hyviä uutisia ultrassa. Onko porukka kertonut jo monelle?

Vähän stressaa oma ensi viikon ultra. Mulla nousi rv 6 hcg huonosti ja sen tähden pelottaa. Olen kuullut pelotteluja että huono hcg:n nousu johtuisi sikiön kehityshäiriöistä, raskaus jossa hcg ei tuplaannu 48 tunnissa tulee keskeytymään :( Kenelläkään muulla otettu hcg:tä? Jos kiinnostaa, niin mulle voi laittaa yv:tä :)
 
Heips

En olekaan täällä käynyt nyt vähään aikaan kun ei ole ollut mitään uutta.

Tällä on ollut muillakin hyviä ultrakuulumisia joita on aina kiva lukea. :) Facebookryhmään voisin itsekkin nyt sitten liittyä kun asia on oikeasti varma. Sitä niin asennoitu että ei siellä kuitenkaan ketään ole ja jos onkin niin ei ole enään hengissä. "Pessimisti ei pety".

Ja tervetuloa uusille!

Onko muilla ollut huimausta? Eilen oli ilmeisesti niin alhaiset paineet että huimas aina ku oli pystymmässä asennossa. Makoilu auttoi vähän ja illasta sitten pääsi taas liikkeelle edes vähäsen

Nyt sitten maanantaina käytiin ekassa ultrassa (joka olikin 12+2 eikä suinkaan 13+2 niinkuin olin laskenut mukamas). Vauva vastas tasan viikkoja omien laskujen mukaan ja aikaistu päivän verran neuvolan laskuista eli virallinen oli alunperin 19.1. ja nyt 18.1. ja kuitenkin omien laskujen mukaan 17.1.. Noh siinä hujakoilla noi kaikki. :)

Oli kyllä todella eläväinen vauva. Heilutteli käsiä ja "pomppi" ihan hurjasti. Sydänäänetkin saatiin kuulumaan ja meinaskin itku päästä siinä vaiheessa. Laitoinkin sitten yleiseen tietoon (facebookkiin) heti kun ei malttanut ollenkaan odotella enään.

Tänään pomokin soitti ja sovittiin jatkosta. Hän nyt yrittää saada hoidettua, että voisin vaihtaa paikkaa jonkun kanssa. Toivottavasti ei tarviis jäädä erityisäitiysrahalle kun se on kuitenkin niin pieni verrattaen palkkaan. Varsinkin jos muuten pystyy kuitenkin töissä olemaan. Saikkua sit ottaa jos pitää. Meillä ainoa ongelma on vain ahtaus ja putoamisvaara.

Nyt sitten odotellaan seuraavaa neuvolaa ja sit rakenneultraa.

Spiderling ja vipeltäjä 12+5
 
Me kerrotiin kummankin lähimmälle kaverille pari viikkoa plussauksen jälkeen. Muille vasta ultran jälkeen. Mieskin sanoi, että vasta silloin oikeasti ymmärsi, että on siellä oikeasti joku.

Pahoinvointi on vihdoin laantumaan päin enkä enää tarvitse kellonympäri yöunia. Liikunta on tyystin jäänyt, mutta nyt pikkuhiljaa koitan päästä taas normaaliin rytmiin. Samalla intensiteetillä ei vaan ole mahdollista tehdä kuin ennen.
 
moikka! oon jo jonkun aikaa käyny hiljaisena sivustaseuraajana kattelemassa täällä, mut nyt uskaltaudun jo ilmottautumaan uudeksi tulokkaaksi.. 21v, LA 25.1 ja esikoista odotan.

eilen np-ultrattu, kaikki hyvin ja sieltä paljastukii oikein vilkasliikkeinen pieni. =) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tanya85
ps.. nyt kyllä jäi vähän mietityttämään, kun olin eiliselle ite laskenu et ois menossa rv 11+3, mutta tossa ultrakuvassa lukee 11w5d, niin muuttuuko se aika nyt sit tolla kahdella päivällä? :confused: lääkäri sano vaan jotain siitä että päiväthän täsmää aikalailla oikein hyvin, ja siitä oletin että ei kai ne sit muutu, mutta mitenköhän on? en kehtais alkaa soittelee neuvolaankaan pelkästään tämän takia.. :D
 
hunny ja daagmar taitaa olla paikkakuntakohtaista tuo siirto,itellä ainakin (Jyväskylä),molempien kohdalla muutettu LA,esikolla 2pv ja tällä uusimmalla 4pv eroa. Esikoisella vielä RU:ssa kasvu vastas alkuperäistä LA:ta joten musta on vähän outoa et sitä heti mennään muuttamaan vaikka ero oli niin pieni..

Oksetus palaa näköjään heti jos ei syö kunnolla...hyi elämä,pakko ruveta mättään jotain ettei tartte mennä oksentaan :x
 
Heips tammimasut! Täällä olisi vielä yksi uusi tulokas...elikkäs toinen lapsi olisi tulossa.. Laskettuaika 23.1. Ikää itsellä 28v. Maanantaina oli Np ultra ja massuasukilla kaikki hyvin:heart:eek:nko vielä mahdollista päästä sinne facebook ryhmään ja jos on niin miten sinne voi liittyä?
 
Hei pitkästä aikaa!

Pahoinvointi on alkanut helpottaa, enää pientä etomista iltaisin. Vauvasta ollaan kerrottu vasta ihan lähipiirille. Sykeäänet kuului neuvolassa viime viikolla joten odottamisesta tuli todellisempaa. Ensi viikon ultraa odotetaan kovasti!

Energiat oli ihan nollassa vielä kuukausi sitten, pahimman pahoinvoinnin aikaan. Nyt on pikku hiljaa olo normalisoitunut ja virtaakin riittää taas mm. siivoamiseen ja kaikenlaiseen touhuamiseen. Ei enää pelkkää löhöilyä siis, mikä ei ollutkaan yhtään mua.

Oletteko värjänneet hiuksia näin alkuraskaudessa? Juurikasvu houkuttaisi jo värjäämään, mutten taida ihan vielä uskaltaa.

Sateenraikas 11+jotain
 
Ok, pitää siis kysellä omasta neuvolasta kunhan tulee sinnepäin muuta asiaa. Vaikka eipä tuolla kahdella päivällä niin väliä ookaan, mutta oishan se aina kivempi laskea että ois sittenkin jo paria päivää pidemmällä.. ;)

Sateenraikas: Täällä kans alkaa olla juurikasvu jo kauhistuttavaa luokkaa, väri oottelee kaapissa mutta aijon kyllä odottaa vielä ainakin sen pari viikkoa että päästään reilusti toisen kolmanneksen puolelle.
 
Mulla vaan vaikutti esikoiselta se siirto hyviin äippärahoihin,jäi siis saamatta ja mentiin sit sillä puolen vuoden palkan perusteella mikä oli ihan paska ja sit ku neiti syntyki vasta viikko sen LA:n jälkeen,vanhan mukaan ois menny yli "vaan" 5 päivällä..et sillon kirosin sitä turhaa kahden päivän siirtoa. Ja sit taas täällä samaisessa putingissa kaverilla ei siirretty LA:ta vaikka heitti kahella viikolla! (pidettiin siis muka pienempänä vaikka oli 2vkoa isompi) mikä voi minusta olla jo "vaarallista" kun alkaa meneen reippaasti loppupäässä yli..
 
Heippahei.
Täällä poksui tänään 14+0, joten jos vähän kuulumisia sen kunniaksi. Tarttis kyllä vähän aktivoitua...:whistle:
Vuodosta kirjottelin aikasemmin, kun kovasti säikäytti aiempien 8 keskenmenon takia. No se onneksi loppui siihen yhteen kertaan, enkä vuotanutkaan kuin ihan pikkusen.
Siellä tuo pikkunen äsken kuului polskivan, kun dopplerilla kuuntelin :heart:

Kaikki rauhallista kävelyä raskaampi liikuntaa aiheuttaa kipuja ja kiristelyä, joten se on multa kielletty. Varmuuden vuoksi kiellettiin myös peittojen heiluttelu toistaseksi, mutta eipä tuo haittaa, kun saan näköjään odottaa loppuraskauden ihan yksinäni...:| Ukko läks. Oikeen vastuuntuntoisuuden perikuva ja aikuinen mies... Noh, eipä tuo mitään, me pärjätään Kertun ja koiran kanssa hienosti kolmisinkin :)
 
Naaba87 mulla on täsmälleen sama homma tuon heräämisen kanssa! Ja ihan sama syykin :D koskaan ennen ei ole tarvinnut unta odotella, jos katit on aamuyöllä riehunu. Yleensä en oo ees heränny! Mut nyt... Pienikin rasahdus aamu viiden jälkeen ni hop! Hereillä ollaan! Eikä saa uudelleen unta ei sit millään!

kantrinen mukava kuulla, että vuoto ei johtanut pahimpaan! Hyvä, että otat rauhallisesti. Pidän kovasti teille peukkuja :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Naaba87
Tervehdys kaikki!
Olen seurannut tammikuisia ihan alusta saakka. Varovaisen toiveikkaana jättäytynyt vielä taka-alalle. Laitan yksäriä fb-ryhmästä, tuntuu että siellä olisi mukavampi vaihtaa kuulumisia.

14+5
 
kantrinen, voimia yksinodotukseen! täällä lähti mies joskus rv 8, pari viikkoa oli raskaudesta tienny ja oli oikein onnellinen asiasta, ainakin olevinaan. yhtäkkiä päätti ilmeisesti ettei enää kiinnostakaan, lähti exän kainaloon eikä sen koommin oo maininnu sanallakaan lasta. mutta eipä haittaa, päinvastoin en ois moista paskaa meidän elämään halunnutkaan, ja paljon paremmin meillä näin kahdestaan on mennykii. :)
 
-Lily- lle laitettu viestiä fecaryhmästä :) Jos sinne saisi aktivoiduttua! Säännöllisesti luen, mutta puhelimella jotenkin hankala kirjoitella tänne palstalle. Tottumuskysymys tietty, mutta facea tulee seurattua muutenkin enemmän ;)

Mukava kun uusiakin vielä ilmaantuu!

14+2
 
Neuvolakuulumiset. :) kaikki hyvin muuten,mitä nyt painoa oli tullu kaks kiloa kuukaudessa,mut pistän näiden helteiden piikkiin,ku on ollu turvonnut olo. Kai tässä pitää alkaa miettiä syömisiä... mulle on jotenkin hankala paikka aina tuo vakaa neuvolassa ja muutenkin se painon tarkkailu.painoindeksi mulla tais olla nippanappa ylipainoisen puolella mut jotenkin silti herkkä paikka ku kytätään painoa. Silti tullut aina vain vajaa 10 kg yhteensä raskausaikoina painoa lisää. Ja helposti lähteny pois...
Neuvolan täti arvuutteli,että olis tyttö sykkeiden perusteella. :) tämä täti tietänyt mun molemmat pojat pojiksi ennen ultraa ja monet mun kaverien lapset,mut katsotaan. ;)

Tervetuloa uusille ja tsemppiä yksin odottaville!

Toivottavasti ette kaikki Siirry faceen ku itse en halua sinne liittyä,olis kiva Porista täällä. :)
Amelier ja tyyppi 15+1. :)
 
Hyvää huomenta kaikille :)
Uutena hyppään vasta nyt mukaan, vaikka olen jo pitkään seurannut tammikuisten keskusteluja. La kun on vasta ihan loppukuusta, niin on tullut oltua vielä melko varpaillaan. Aika tuntuu menevän tooodella hitaasti ja ensimmäinen ultrakin on vasta tuloillaan.
Minulle voi lisätä tiedot: Mjölkchoklad/30.1. (en saa tätä punaiseksi tabletilla!). Facebookiin voisin myös liittyä vasta ultran jälkeen, joten toivottavasti uusia otetaan vielä silloin mukaan =)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Face aiheista yv:tä muutamalle laitettu.. En ole erinäisistä kiireistä johtuen täällä ehtinyt muutamiin päiviin käydä ja heti mua kaipailtu. Ja tiedoksi, jos haluaa päästä fb ryhmään pit hyväksyä kaveripyyntö. Vain kaverit pystyy lisätä ryhmään.

Mitä vauva rintamalle täällä.. Maha kasvaa, ja lujaa. Nälkä!! Ja poika totesi että mahassa asuu tuuli kun kuunneltiin sydänääniä. ????

Eveny 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos lisäämisestä! Minulle voisi vielä päivittää, että tulossa olisi 3 lapsi (en saa taaskaan tätä punaiseksi!).

Kysyisin nyt lähinnä uudelleensynnyttäjiltä (toki ensisynnyttäjien vastauksia luen myös mielelläni!): tunnetteko jo kuinka hyvin kohtunne? Ja jos niin missä vaiheessa se tapahtui?
Tuntuu niin hassulle, että sydänäänet dopplerilla kuuluu jo noin 5cm häpyluun yläpuolella, vaikka viikkoja on vasta 11+. Toki uskon sen olevan ihan normaalia ja kolmannen kohdalla kohdun antavan jo helpommin periksi tjs. ;)
 
Tuntuu kohtu hyvin. Alkuun oli aika arka.. Mä olin kyllä kuopuksen jälkeen kohtuun liittyvässä leikkauksessa et johtuisiko siitä? Noin kämmenen leveyden yli häpyluun tuntuu kohdun yläreuna ja 3.lapsi tulossa. Mahaki kasvaa nopsaa nyt
 

Yhteistyössä