Tammimasut 2015 *heinäkuu*

Kiva kun uusiakin on tullut mukaan :)

Meille olisi myös 3. tulossa ja kohtu tuntuu hyvin, yläreuna noin navan ja häpyluun puolivälissä. Tosin vatsa ei ole kasvanut kyllä yhtään.. ainoastaan mitä nyt liikkumattomuudesta kertynyt hieman ylimääräistä :ashamed:

Aikaisemmin tuntemani pienet hipaisut ja "kuplien puhkaisut" -jotka tulkitsin liikkeiksi- ovat myös jääneet pois. Samoin kuin kaikki raskausoireetkin :O Tiedän, että tässä vaiheessa on ihan normaalia, että oireet helpottavat, mutta tottakai aiheuttaa myös valtavan suurta huolta.. Tilasin nyt sitten itselleni sen kotidopplerin ja jos en sillä saa ääniä kuulumaan täytyy käydä tarkistamassa tilanne neuvolassa. Lääkärineuvola kun on vasta kahden viikon päästä.

Hiuksia olen värjännyt alkuraskaudessakin -aikaisemmillakin. En ole osannut siitä huolestua..

Tuosta la:n muuttamisesta -meille sanottiin, että pitäisi heittää enemmän kuin 4päivää, jotta päivää muutetaan. Arvio heitti yhdellä päivällä, joten laskettua aikaa ei muutettu.

milliet 13+6
 
Hei pitkästä aikaa :)
Np-ultra takana jossa kaikki hyvin, pikkuinen oli 4 päivää vanhempi mitä laskuissa. Kauhee liikkumaan ja potkimaan, meinas hoitaja hermostua kun yli puoli tuntia meni niskapoimun mittaamiseen. Isille nyytiäinen näytti peukkua ja sitten sormet suuhun <3 rakastuin ja lujaa!
Dopplerilla meki leikittään melkein joka päivä, tai mies leikkii, se kun on niin innokkaana kuuntelemassa. Ihanaa miten tuollekki iski kunnon vauvahuuma.

LA:n ultraaja muutti 15.1 eli 13+3 mennään nyt.

Laitoin jollekki fb:ssä viestiä kun kaveripyyntö tuli mutta ei kutsua ryhmään, eveny tai olla?
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
kuinka tarkkoja olette syömisen kans vai mitä teille on neuvottu neuvolassa välttämään. Oletteko syöneet fetaa,lämminsavulohta,silliä,tuorejuustoa? Tänään kaveri ihmetteli ku näki mun syövän lämminsavulohta ja silliä,enkä ollut ajatellut niiden olevan kiellettyjä. Silli oli purkista,lohi oli itse tehtyä tänään tuoreesta kalasta.
Graavikala olis mun herkkua,mut sitä nyt olen väittänyt...

Googletin vähä ja Valion sivuilla oli oikein lueteltu mitkä ja miksi heidän tuotteet on turvallisia myös raskaana ollessa. Valiota olenkin ostanut nyt tuorejuustoissa ja salaattijuustoissa. Ja lämminsavukalaakin saa ilmeisesti syödä,jos itse tehtyä,ei kaupan tiskiltä tai vakuumista.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Laitoin viestiä sinulle Lily ja milliet tossa aamulla just kokeilin massun palloa ja melkein navassa on jo kohdun yläreuna menossa :O Meille tulee neljäs (ja viimeinen) mussukka ja voi luoja sentään jos tää vatsankasvu nyt jo alkaa. Vastahan mää siirryin viikolle 12... Vaakalla en ole käynyt, pyrin tekemään tunnin reippaan kävelylenkin joka toinen päivä ja zumbaa välillä. Koko ajan on nälkä mutta mielitekoja ei ole joten syön lähinnä hedelmiä ja maustamatonta jugurttia kun ei mitään tee mieli. Ja Amelier olen syönyt silliä hyvällä omalla tunnolla. En edes tiennyt ettei saisi syödä.

Rapsu 11+3 tms
 
Laitoin Lilylle viestiä faceryhmään pääsystä :)

Mites muiden tammikuisten masut, joko näyttää kasvamisen merkkejä?
Itse laitoinkin kuvan tuonne alkuraskauden masukuva-ketjuun, kun oma on jo aikamoinen pallo :O Viikkoja kuitenkin vasta 14+3... Saan varmaan "syyttää" pientä kokoani ja lyhyttä selkääni. Neuvolantätikin kysyi viime viikolla, että oonko ihan varma että en ole pidemmällä tai onko siellä varmasti vaan yksi :LOL:
Nyt tää masun kasvaminen näin nopeasti on tietysti ihanaa ja kivaa jajaja. Loppuraskaudesta voin olla toista mieltä :p

Edit. niin tosiaan, itse odotan ensimmäistä :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille, uusille ja vanhoille! Ite en oo hetkeen tänne taas kirjotellut, kun tuolla facen puolella vaan hillun. :D
Mutta täällä kaikki hyvin. Ultrassa on käyty viime vkolla ja siellä se pieni veteli menemään ja vastasi viikkoja. :heart: Olot vaihtelee edellen kovasti. Esim eilen pitkästä aikaa voin kyllä pahoin koko päivän ja olo paheni vaan iltaa kohden. :x Sais loppua jo! Ja luuliskin toki että loppuu kohta ja olo normalisoituu.
Onko suurin osa kirjottajista jo facen ryhmässä? :)
kantrinen, mulla ainakin maha näkyy jo! Vaikka kilojakin tietty on tullut mutta kyllä tuo kumpu on jo (toivottavasti) raskauskummun näkönen. =)
Ei mulla muuta, voimia kaikille! :hug:
Tuhnuliini 12+6
 
Nt-ultrassa käyty ja kaikki hyvin! :) oltiinkin jo viikon pidemmällä ja viikkoja olikin nyt 12+6 vaikka alkuraskauden ultran mukaan piti olla 11+6. Joten LASKETUKSIAJAKSI SAA MUUTTAA 20.1

Mulla ainakin maha on alkanut jo näkymään eikä tätä oikein peitellä voi enää! Nyt ei onneksi enää tarvitsekkaan! :)

Roks 12+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tanya85
Mulla oli tänään np-ultra ja siellä oli kaikki ok. Viikkoja oli 12+5 tämän ultran mukaan ja la siirtyy 21.1 . Tiesinkin että vähintään kaksi päivää siiirtyy (tai siis näin omien laskujen mukaan). Neljä päivää siirtyi menkoista laskettuna ja kaksi ar-ultrasta.

Mulla ei maha näy vielä yhtään. Painokin on laskenu pari kiloo siitä mitä painoin ennen raskautta. Eikä tuo ole lähtenyt nousuun vaikka pahoinvointi onkin hellittänyt suuressa määrin. Mutta eipä tuolla painon nousulla ole kiirettä, vielähän se ehtii nousta. Toisekseen, niin onhan tuota vararavintoa sen verran, että ei tässä ihan pääse kuihtumaan. (bmi 25)

Turvotusta on kyllä iltaisin ihan järkyttävässä määrin. Farkkuja ei oo tehny mieli pitää enää aikoihin. Ainakaan illalla.

Niin se la 21.1 Kalpeakuu
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoin mäkin pääsin tänne kirjottelemaan, oon yövuorossa ja tuppaa oleen vähän tekemisen puutetta... :D
Mulla tänään 12+0 ja NT-ultra takana. Kaikki näytti olevan niinkuin pitääkin :)
Lähetettiin lisäks perheille runo+ultrakuva tekstarina (laitoinki jo faceen, mut laitan tähänki)
"Nyt vielä kesä aluillaan on, kuin myös elämä pieni
Mut tammikuun pakkasissa pyörii ajatuksemme, silloin syntyy pikku enkelimme"

Lisäks paljastin vielä instagrammissa kun en ollut kertonut kun parille kaverille. Nyt voi siis huoletta esitellä mahaansa. Ainut että täällä töissä en uskalla vielä sanoa kun just oon saanut "paikan". Tai siis teen vaan satunnaisesti sijaisuuksia ja tämä nyt taitaa olla viides vuoro täällä. Saa nähä millon rohkastuu :|
 
Terveisiä np-ultrasta. Koko oli 57mm, kasvanut hyvin, niskaturvotusta 1.3mm. Heitti enää 3 päivää kuukautisista eli la:ta ei vaihdeta. Se on siis 21.1.2015 ja nyt menossa rv 12+5. Milloin tässä oikein rentoutuu? Mulla kummittelee se hcg vieläkin, eikä kätilö oloa helpottanut kun sanoi että voi olla istukka-tai sikiöperäistä vikaa mm. Sulkeutumisongelmaa :( onkohan mulla isompi keskeytymisriski tämän kanssa? Vaikka nyt ultrassa kaikki näytti hyvältä, eikä jatkotutkimukselle ole tarvetta.
 
Ekaa kertaa täälä sähläämässä la 17.1 ja neljäs laps tulossa. Vanhin on jo 17 siitä mennään alaspäin keskimmäiseen joka täyttää kohta 15v ja nuorimmainen onkin kohta 10v eli ns uudella kierroksella mennään uuden avioliiton johdosta :)
Itellä ikää 39v ja TAYS on synnärinä.
Jänskää tää on edelleen ja nyt uskaltautuu tännekkin tulla kun jo kurkittu ultrassa tulokasta :)
 
Olen nyt kyllä ihan muuttanut mieltäni tuon kotidopplerin suhteen. Tänään sain omani ja pienen etsiskelyn jälkeen sain pienen sydämensykkeen kuuluviin. Aikalailla alhaalla lantiossa vaikuttaisi olevan, mikä ehkä selittäisi olematonta vatsaakin =) Ehdoton laite tällaiselle hermoheikolle :saint: Hyvä vain, jos raskaus jatkuisikin nyt näin oireettomana niin saisi taas jotain aikaiseksi..

Miten teidän lääkärineuvolat ajoittuvat? Meillä ensimmäinen tulee ennen puoltaväliä. Omalla kohdallani se on erinäisistä syistä johtuen jo ensi viikolla 15+
 
Mulla oli eka lääkärineuvola viikolla 14. Silloin saatiin sykkeetkin kuulumaan pienen etsinnän jälkeen. Huolena oli verinen vuoto, joka sai aika lailla allekirjoittaneen tolaltaan.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

En oo tänne puolelle viime aikoina hirveesti kirjotellu (oon kyllä käyny juttuja lueskelemassa), kun laskettu aika on pomppinut tammi- & helmikuun väliä. Tänään kuitenkin toisessa, NT-ultrassa varmentu, että se ois kuitenkin se 28.1. (vaikka hyvin tietysti saattaa vasta helmikuun puolella syntyä). Tällasena "väliinputoajana" siis kai risteilen näiden ketjujen väliä. :D
Ultrassa kaikki näytti olevan hyvin, ja päätin, että nyt aion nauttia tästä raskaudesta ja yritän vastaisuudessa olla murehtimatta, onko siellä kukaan elossa (mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen ei koko raskauden aikana oo juurikaan ollu, eikä mahakaan vielä näy).

Mulla on eka lääkärineuvola viikoilla 16+5 (sitä ennen vielä toinen normineuvola viikoilla 14+1).


Hiliputti 12+0
 
Täällä olot alkaa jo helpottaan, vielä siis huonoo oloo on mut se on vaan jonku aikaa päivällä ja joskus illalla :) JEEEEEEEE vähän kivaa nyt tuntuu että pystyy jo nauttiin kunnolla ajatuksesta että vauveli tulee ja muutenkin :) ootteko tuntenu liikkeitä? Mä tunsin kahtena peräkkäisenä päivänä yhet potkut olisko ollu 13+0 :) nyt ei oo viikkoon tuntunu mitään mutta ehkä ne sieltä ku viikkoja tulee lisää :heart:

Tanya 14+0
 
Onpas täällä hiljaista. Lomaileeko kaikki helteessä vai onko kaikki siirtynyt faceen?

Mites,onko teillä Helle vaikuttanut oloon? Mää oon turvoksissa ollu vaikka yrittänyt juoda. Mun puolesta sais helteet jo hellittää. Kummallista ku en edellisissä raskauksissa ole kärsinyt turvotuksesta.

HEi,täällä oli jollain kissoja? Siivoatteko itse kissan vessaa nyt raskaana? Itsellä ollut nyt paljon ajatukset kissoissa ku mies alkaa olemaan kyllästynyt niiden oikkuihin ja ovat jo vanhoja kisuja ja niistä luopumisesta puhutaan harva se viikko... itselläkin alkaa toisen kisun kans jo kärsivällisyys loppua,ku oli pissannu lastenvaunujen alakoppaan. :/ tässä tilassa niille uuden kodin hankkimisesta puhuminen saati lopettamisen miettiminen saa aikaan isot itkut.ovat olleet meillä niin pitkään ja ovat vioistaan huolimatta tärkeitä...

Kirjoitelkaa muutkin kuulumisia! Joko tuntuu liikkeitä? Onko jollain jo pian rakenne ultra? :)
 
Aika hiljaista täällä tosiaan on :( Toivottavasti eivät ihan kaikki siirry muualle keskustelemaan, kiva olisi jatkaa keskustelua täälläkin.

Amelier, meillä oli sisäkissoja aikaisempien raskauksien aikana ja protestoivat kyllä hieman vauva-aikana mm. pissailemalla minne sattuu |O Yritin mahdollisuuksien mukaan välttää laatikoiden siivoamista raskausaikana, mutta eihän se toki käytännössä aina ole mahdollista. Nyt ei ole kissoja muita eläimiä kylläkin ja niiden kanssa ihan touhuan, mutta yritän pitää erityisen hyvää huolta käsihygieniasta.

Rakenneultra tulee kuukauden kuluttua, kovasti odotan sitä.. Meillä onneksi ultrataan joka kerta neuvolassakin, joten pikkuista pääsee katsomaan tässä välilläkin :heart:

Onko teillä muilla uniongelmia nyt raskausaikana? Itselläni yöt melko rikkonaisia, herään yöllä enkä saa enää unta. Hyvää asentoa ei löydy, vatsallaan ei pysty enää nukkua, pissattaa ja lopulta tulee vielä huono olokin :kieh: mahtavaa...
 

Yhteistyössä