*Tammitaaperot-08* vol.2

Heips.
Kiva kuulla Cattie että vauva-arki sujuu hyvin :)

Käykö teillä muilla taaperot potalla vai pöntöllä? Meillä Albert ilmoitti perjantaina, että "Aape on jo iso poika, ja pissaa pöntölle", ja sen jälkeen ei suostunut enää menemään potalle, laitoin hänet pöntölle, niin sinnehän ne pisut tuli, mutta meinasi koko rimppakinttukin luiskahtaa sinne pönttöön samointein ( :D ) joten käytiin eilen ostamassa supistaja pönttöön, ja korokejakkaran avulla käy nyt itse pöntöllä hädän yllättäessä. Nyt on oltu kotosalla ilman vaippaa enimmäkseen.

Albertin kummi tuossa aamusta soitteli ja pyysi Albertin heille muutamaksi tuntia, ja kävikin sitten hakemassa Aapen heille. Minä täällä ihan yksikseni olin kun mieskin piipahti muutaman tunnin töissä. Äsken kotiutuivat molemmat. Pitänee tästä kohtapuoliin lähteä ulkoilemaan :wave:
 
Onpas täällä hiljailsta..
Minä tässä aamukahvia hörpin kaikessa hiljaisuudessa, semmoinen harvinainen aamu sattui, että työt alkaa vasta klo 8.45, ja Albert lähti isänsä kanssa jo ennen kahdeksaa käymään puheterapiassa (kerroin siitä aiemmin tuolla, kun neuvolakäynniltä oli saanut lähetteen kuolan valumisen takia) Eli mulla on tässä vielä puolituntia aikaa istuskella koneella, ja menen sitten ulos odottelemaan lapsia, niin jäädään suoraan ulos :)
Ihania kelejä on nyt ollut kun pakkaset lauhtuivat. Hauskaa tiistaipäivää kaikille!
 
Minä sit kirjoittelen täällä yksin :kieh: :LOL:
Pakkko oli jäädä saikulle, kun kamala flunssa iski :/ Ois voinu mieluumin tulla tää tauti vasta ensiviikolla, kun mies on silloin talvilomalla :LOL: No ei auta kun sairastella.

Eipä siellä Albertin puheterapiassa mitä ihmeitä, jumppaohjeita antoi kotiin, ja ensiviikolla uusi aika, ja ei tarvii varmaankaan enää sen jälkeen käydä. Sillä on kuulemaa jotenkin ylä-,ja alahampaat kiinni toisissaan kun se puhuu, niin kuolaa valuu, ja mahdollisesti saattaa olla liian isot kitarisat, mutta se kuulemma korjaantuu ajan kanssa. Puheesta oli sanonut, että on laaja sanavarasto, ja ääntää sanat hyvin. Mutta jatkossa saattaa tulla esim. r-kirjaimen sanomisen kanssa hankaluuksia, s-kirjaimen Albert osaakin sanoa.
 
Kirjoittele Katja ihmeessä, vaikka yksinään, mä käyn tavallisesti useamman kerran päivässä kurkkimassa, josko uusia uutisia ois tullut, en vaan jaksa kirjautua sisään :ashamed:

Tänään ja eilen olen roikkunut koneella taas paljon yli tarpeen. Lauralle koittaa joku räkätauti tehdä tuloaan niin kotona joudutaan olla, eli vähän väliä ehtii koneellekkin vilkaista :whistle:
 
Hellurei!
Meillä täällä kiire arki, joten kirjoittelut jäänyt TOSI vähälle. Meillon tulossa muutoksia työaikoihin, asunto on lähdössä myyntii ja uutta katellaan kovasti. Asunto sekä pankki asiat yms teettää ihan kaameesti töitä. Lisäksi esikolla tosi paha ihottuma leuassa, jonka taki ollaan rampatta lääkärissä jo 3 kertaa ja nyt kaiken hyvän lisäksi ku ostettiin auto, se alko vikailee heti-> huoltoon (onneksi saatiin tilalle toinen auto) sitten eilen nous keskimmäiselle pojalle kuume ja Luca yskii ihan kauhiasti :headwall:

Meillä Luca käy potalle, kauhiasti aristelee mennä pöntölle jos jossain paikassa ei esim ole pottaa. Ja hyvin meillon mennytkin vaipaton aika. Tosi nopsaa Luca hoksasi pottailun. Kova poika on muutnekin touhuamaa ja poriseen sekä laulaan. Joskus hiukan liikaakin omatoiminen, yks päivä taas tuolla oli yrittäny kakan jälkeen hoitaa pyyhkiset, niin sitä tavaraa oli sitten pitki kylppäriä :x Ja mä olin just jo ovella menossa töihin, ei muutaku kiireellä vaatteet pois ja siivoileen. Tänään sitten Luca kaivoin jääkaapista leivänteko vermeet ja haki leipäkorista leivän ja alko tuusaan itelle leipää :)

Meilläki tässä tuloillaan hiukan muutosta arkee, mä alan tekemään myös aamuvuoroa ja myöhemmin ehkä jopa kolmessa vuorossa, joten jossain vaihein pienimmät pojat ois sitten menossa päiväkotiin. Saa nähä sitten kun noi työasiat selviää paremmin sekä asuntoasiat että missä päin sitä sitten asustellaankaa kohtapuoleen..

Mutta nyt taas tuusa, pakko käyttää kotipäivä hyödyksi, pyykkäysta ja siivoilua/järkkäilyä ku ens viikolla välittäjäkin tulee kuvaileen tätä huushollia (ihan jäätävää ressiä pukkaa!!!)
 
Heissan. Onpas Saarulla arki aika hulinaa, kovasti jaksuja vaan!
Mitäs viikonloppusuunnitlemia muilla? Meillä olisi kohta saunaan meno, ja minä lähden illalla sitten juhlimaan kaverin synttäreitä (eli baariin), huomenna ei mitään ihmeitä suunnitelmissa muuten kuin meinasin nukkua pitkään.. :D Sunnuntaina mennään laskiaistapahtumaan koko perheellä. Ensi viikon mies onkin sitten talvilomalla.
Onneksi meni flunssa ohi suht helpolla, nyt enää nenä vuotaa vähäsen, mies jo tuossa kuittaili, että heti tuli ihmeparantuminen, kun perjantai-ilta koitti :LOL: Ei kun hauskat viikonloput vaan kaikille :wave:
 
Heips. Meillä on vietetty mukavaa aikaa kurataudin parissa niin eipä ole kauheesti ollut intoa notkua netissä. Viime viikon alussa Sampo ja ukko oli oksutaudissa ja itellä oli joku pieni ripuli. Tällä viikolla on mulla ollut kans vatta kuralla, mut onko se ihme kun myös avustettavallani on norovirus riehunut. Painoo on kätevästi lähtenyt pari kiloo ja pömppis on pienentynyt jos nyt positiivisii puolii tarvii kattoo :D Ruoka ei oikeen maita, sekin on ihan kiva niin ei tuu mässättyä entiseen malliin.
Soitin viime viikolla päivystykseenkin, kun rupes jo huolestuttaan Sampon vähäpissaisuus. Laskin sen vattataudin piikkiin, mut sitko se oli jatkunut jo 4 päivää ja pissattu oli jotain 5-6 kertaa noiden päivien aikana. Lääkäriinhän siitä sit tartti lähtee ja labraan verikokeisiin. Eipä ollut verikokeissa mitään. Sampolla kesti tota n. 5 päivää ja nyt tulee taas ihan hyvin. Kai se sit vaan kesti oman aikansa kehon kerätä menetetyt nesteet tms.. :snotty:

Sampolla on ihan selkeesti nyt tullut uhmaikä. On alkanut puremaan, lyömään ja kaikki on melkosta tappelua. Tälleen viiveellä on vihdoinkin alkanut kiinnostumaan syömään ja pukemaan itse. Se vaan kun sällillä ei riitä pinna sitten hetkeksikään ja tavarat lentää heti n. 5 sekunnin yrittämisen jälkeen. Sitten huudetaan Nazgul-äänellä ikuisuus ja kieritään lattialla :kieh: Varsinkin pukeminen on jotain yhtä helvettiä, kun yks rimpuilee ja kiskoo vaatteita. Parasta se on aamusti, kun ollaan lähdössä |O

Meillä ei ole mitään kummosia vkloppusuunnitelmia. Anoppilaan olis tarkotus mennä huomenna. Siinäpä ne suunnitelmat sitten on, mut eipä tarvikaan olla mitään sen kummosempaa. On sen verran paljon ollut ohjelmaa joulusta asti, joten on ihan hyvä tämmönen seesteinen viikonloppu :)
 
Hei taas!

Toivottavasti Gorthaurin porukka on toipunut jo vatsataudista, sitä tuntuu olevan nyt ihan hirveästi liikkeellä.

Meillä mies tämän viikon talvilomalla, ja ainakin eilen ja tänään on säät suosinut. Eilen oltiin pellolla koko perheen voimin, ja pitihän sitä koittaa jaksaako vanha koira vetää Lauraa pulkalla. Vauhtia ois riittäny vähän turhankin paljon! Tänään oli vuorossa eväsretki läheiselle laavulle, pitkän yrityksen jälkeen saatiin nuotiokin syttymään, niin saatiin tulen ääressä nauttia eväitä. Laurakin sai ekaa kertaa maistaa kaakaota, vaan eipä tuo maku oikeen tainnut miellyttää. Parempaa oli appelsiini :D

Toivotaan että loppuviikkonaki säät suosii, niin päästään ulkoilemaan. Sunnuntaina olisi suunniitelmissa mennä mun isällä käymään, jos saataisiin otettua ulkokuvia koko meidän perheestä. Ja samalla voisi tiedustella Lauran 2v. kuvien tilannetta, 1v. kuvissa kun meni "hiukan" pitkään toimituksessa.

 
Moi! Mitäs suunnitelmia muilla viikonlopuksi? Mulla huomenna koulutuspv konservatoriolla klo 9-14. Muuten ei ihmeitä, sunnuntaina vois käydä taas tenavatunnilla käyttämssä Albertia pomppulinnoissa ym.
Kivat pakkaset on taas ollut, tänä aamuna mittari näytti -34 :eek: Kyllä se siitä sitten vähän lauhtui kun aurinko paistoi että päästiin pihalle piipahtamaan.

Syökö teillä muilla muuten lapset vielä syöttötuolissa? Meillä on nyt pikkuhiljaa siirrytty tavan tuolille, pyllyn alle oon laittanut tyynyn että ylettää paremmin..

Meil on nyt aika hyvin pysynyt vaippa kuivana päiväunien ja ulkoilun ajan (hereillä ollessa en oo kotona pitänyt enää vaippaa), varmaan kesällä sitten saa heittää lopulliset hyvästit päivävaipalle, ainakin toivottavasti.Me siirryttiin lopultakin tuon rimppakintun kanssa koon 4 vaipasta kokoon 5 :D

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Meillä viikonloppu menee jääkiekon ja futiksen parissa, tässä samassa hulinassa sitten muutamat asuntoesittelyt MEILLÄ. Elikkä tosi paljon hommaa tiedossa. Tänää ekat poppoo kävi kyylimässä tätä huushollia :D
Mutta ihanaa, tulen nauttimaan kuitenkin pitkästä viikonlopusta; tänään oli aamuvuoro ja maanantaina vasta iltaan meno.

Meillä Lucasta on kuoriutunu ihana riiviö, hakkaa tietokonetta ja tauluteeveetä yms. Kaikki ilkeys on pop! Päälle makeat röhönaurut *arg*
Meillä Luca syö tuosta tripptrapista ilman sitä etukaarta.

Katjalle tsemppiä (ja toki kaikille muillekin) vaipattomuuden opetteluun. Meillä se kävi tosi helposti ja nopsaa. Luca ollut kokonaan ilman vaippaa jo reilusti viime vuoden puolella. Mutta potalle pitää aina päästä, pönttöä pelkää :LOL:


Mut nyt nukutushommiin, muksaa viikonloppua kaikille!
 
Tsemppiä Saarulle asunnonvaihtokuvioihin!

Mä olen täällä tuhertanut Valtsun huoneen minirempan parissa viimoset kolme viikonloppua. Viikolla ei kerkee tehdä mitään, enkä haluakkaan kun ne illan vähät tunnit vietän poikien kanssa. Mutta viikonloput olen repinyt tota rkeleen kuitutapettia pois Valtsun huoneen seinästä. En kyllä millään muotoa voi suositella kyseistä ainetta kenenkään, saati lapsiperheen seiniin. Nyt tosin viimestä seinän pätkää viedään. Ens viikolla mies pääse kittaamaan/hiomaan ja maalaamaan pohjat ja siittä viikonpäästä vihdoin seinälle ne tapetit. Tämmmönen pikkuhomma vie kuukausikaupalla aikaa kun pystyy tehdä vaan viikonloppuna ja silloinkin rajoitetusti. Sitten homma on vihdoin tehty, ostin jo huutiksesta ihanan liinavaatekaapin pojun vaatteille ja hommaan vielä nojatuolin jos saan fiksusti huoneeseen sovitettua.

Vaipoista pois opettelusta on ollut puhe ja Valtsu on tommonen puolikuiva. Vaipoista ollaan siirrytty harkkahousuihin (kestona tietty :) ) ja noita harkkahousuja voin suositella lämpimästi kaikille potalle opettelijoille. Hoidossakin sanoin että jätetään jo vaipat ja siirrytään harkkapöksyihin, ihan turha poikaa on vaipoissa pitää kun suurimman osan ajasta ei vaippoja tarvitse. Harkkapöksyt pitää kuitenkin vahinkopisut/kakat sisällään.

Lumimyräkkä jyllää täällä nyt just ja se tietää pihankolausprojektin illaksi. Täytyy toivoa ettei ens yönä sada enään ihan kamalasti että pääseen lähtemään aamulla ilman tuskaa töihin. Hyvät sunnutait kaikille :wave:
 
Moikka kaikille! TUlin nopeaan piipahtamaan ja lueskelemaan kuulumisia.
KOvin usein ei täällä tule oltua,fb puolella vaan.

Meillä vietettiin just esikoisen 5 v synttäreitä ja nyt onkin sit synttärihulinat vuodeksi vietetty.
Teen edelleen lyhennettyö työaikaa mutta nyt toukokuusta aloitan täyden työajan, on se mukavampi saada kokonainen palkka kun kuluja riittää.

Meillä Ellin kanssa pottailu ei ole paljoakaan edennyt, välillä käy potalla omaehtoisesti.harkkahousut täälläkin välillä käytössä mutta edelleen vaippaan tekee suurimman osan.Yöt menee hyvin että sillä puolella helpottanut.2v neuvolassa kaikki oli hyvin ja mitat 83cm ja 10,8 kg.muistaakseni.

Arki on välillä tosi rankkaa kun mulla vuorotyö ja mies paljon iltoja yksin tyttöjen kanssa.eikä yhetistä vapaatakaan liikaa ole.oikein matalalentoa ollut viime kuukaudet.Onneksi kohta on kesä ja pääsee vähän lomalle yhdessä.

Mutta eipä tässä muuta kun valmistautumaan iltavuoroon :/
 
Täällä vedetää taas niin kiireessä että, työaikamuutoksen takia luulin et arki helpottaa kun ei olla miehen kanssa aina eri aikaa töissä, mutta nyt tämä asuntohanke vie ihan hirveesti aikaa.
Meiän asunto sitten meni 4pvä kaupan ja uutta piti alkaa metsästää hetimiten, onneksi oltiin jo yhtä tönöä kateltu. Nyt on molemmista tarjoukset läpi ja kauppakirjoja aletaan tekemään. Muutto onneksi menee huhtikuun loppuun.
Tämä kaikki härdelli tuo muutosta elämää, meillä sitten Luca lähtee päiväkotiin jahka muutetaan ja kotona muutosta niin että siirtyypi keskimmäisen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan kerrossängyn alapetiin. Saas nähä miten käy. Tällä hetkellä hoito on sujunut hyvin siskon avulla, mut hiukan kyllä huomaa Lucalla mielenosoitusta et oon välillä aamujakin poissa. Tämä on nyt toinen aamuviikko ja hiukan paremmin on mennyt.

Hema, jaksamisia! Tiedän kyllä millaista on tehdä erivuoroja miehen kanssa, täällä vedettiin sitä n.8v (lasten kanssa)

Mutta nyt evästä kasaan ja töitä kohden! Mukavaa päivää :heart:
 
Heipsis!

Rupesin kanssa jotain pientä tännekkin rustaamaan ku kerrankin pojat samaan aikaan nukkuu ja kerkee kahvikupposen kanssa istahtamaan. Hyvinhän meillä edelleen menee, tosi vilkkaita ovat nämä päivät ja illatkin kahden pienen kanssa. Pienemmällä kovat ilmavaivat sitten vielä, ei onnesta kovin itkeskele vaan on sellanen levoton ja vääntelee jaa kipristelee. Yöt sujuneet jo vähän paremmin, kaksi syöttöä ja 4-5 aletaan kipristeleen. Tämä meidän kaksivuotias sitten jonkun verran uhmailee, näkyy mm. tuossa pukemisessa ja toisinaan syöttötouhuissa. Hän istuu vielä tripptrapissa siihen asti kun pikkuveli sitä tarttee, ei taideta raaskia kumminkaan toista ostaa vaikka niin mietittiin välillä. Me ulkoillaan tosi paljon ja erityisesti nyt on sit noi lumen lapiointi hommat pop. Meillä ollaan päiväkuivia, nyt ei joulun jälkeen ole ollut oikeastaan päivällä vaippaa, oisko kahdella pitemmällä reissulla ollut mutta tuolloinkin halusi sitten potalle. Potalle juu tehdään tarpeet, pystypissat onkin tosi kiva juttu, ite ottaa potan tohon eteen käteen ja suihkauttaa sinne, joskus haluaa jakkaralla kiivetä pöntölle tekeen kans.

Nyt on ristiäisetkin vietetty, ens viikonloppuna anoppilaan, sitten voiskin pari vkl ottaa iisimmin. Käsitöitä on ite tullu tehtyä jos jonkin näköstä kaikki liikenevä aika.
Tällasta tällä erää..

Voimia kaikille kiireisille ja muillekkin :hug:

-c-
 
Heipparallaa. Täällähän on taas hiljaista ollut, ei tule itsekään enää läheskään joka päivä käytyä palstalla, niin kuin joskus aiemmin. Illat menee harrastusten parissa aika pitkälti, ja tietysti perhe-elämä vie osansa. Olen koukuttanut itseni kuntosaliin ja sauvakävelyyn..kesää kohti.. ;)
Mulla ei ole talvilomaa ollenkaan, mutta on ollut vähän hiljaisempi viikko, kun osa lapsista on lomalla. Mun ihanaiset vanhemmat kyselivät, että tulisiko Albert heille huomenna yöksi, kun heillä on loma, niin ajattelivat näinollen antaa minulle vähän helpotusta arkeen. Hakevat huomenna aamulla ysin pintaan poitsun, ja me haetaan sitten lauantaina illasta kotiin. Mitähän kivaa me keksittäisi miehen kanssa huomiselle illalle, tuskin tulee koko iltaa kotona homehduttua :whistle: :D
Kuinka usein teillä on lapsoset yöhoidossa?, meillä on Albert ollut tähän mennessä 4 kertaa, eli nyt tulee viides kerta. Viimeksi oli joulukuun alussa.

Täällä on satanut tämän päivää vettä, ihanat loskakelit tiedossa.. |O

Hauskaa viikonloppua kaikille jo näin vähän etukäteen :wave:
 
Heippa rallaa tammimammoille!

Kotipäivää täällä vietellää. Tuli nyt extravapaa kun Valtsu on kipeenä. Kuumetta, korvatulehdus ja keuhkoputkissakin jotain kun eilen päivystyskäynnillä Valtsu hengitti maskista jotain lääkehöyryä ja Ventoline resepti saatiin vielä mukaan. Poika oli kyllä eilen kipee ei meinaan ole vauva-ajan jälkeen ollut noin rauhallinen. Tänään vähän parempi, mutta ei tosiaan oma ittensä kun ei ole juoksuaskelta vielä tähän mennessä ottanut.

Ihanaa kun kevät tulee (vaikka just sato lisää lunta, mutta silti..). Rupesin jo valitsemaan mitä vihanneksia ja yrttejä istutan kasvimaalle. Jotain vois varmaan jo esikasvattaa ikkunalaudalla. Talven yli mulla selvis vain sitruunamelissa ruukussa, muut yrtit masentu ja kuoli pois marraskuussa. Kyllä tää lisääntynyt valo vaan komiaa tekee, energiaa on ihan eri lailla kun kuukausi takaperin.

Katja kyseli yöhoidosta. Valtsu ei ole muistaakseni :ashamed: (tosi noloa, mutta en oo ihan varma) ollut yöhoidossa lukuun ottamatta unikoulua vauvaiässä. Tosin sillain on ollut että mun isovanhemmat on laittaneet nukkumaan muutaman kerran ja on tultu sitten myöhemmin kotiin. Ei oikeen kehtaa tämmöstä laumaa laittaa edes isovanhemmille yökylään. Isot pojat varmaan menee taas kesällä perinteiselle parin päivän yökyläilylle, mutta en usko että pistän Valtsua vielä mukaan.

Hyvää loppuviikkoa kaikille :flower: :D
 
Moikka!

Nostelempa nopeasti meidänkin pinon takas etusivulle. Mitään ihmeitä meille ei kuulu, töitä olen koittanut etsiä ja hakea, mutta huonolla menestyksellä. Onneksi vielä ei kiire töihin, vaikka nopsaan tämä aika kuluu. Meilläkään ei Laura ole vielä ollut yökylässä, ja tuskin ihan lähiaikoina meneekään. Muutaman kerran kun ollaan miehen kanssa molemmat oltu iltasella myöhempään pois on mun äiti ollut täällä hoitamassa, mutta aamusta on sit aina oltu ite hoitovastuussa. Olen ajatellut, että sitten kun itse haluaa (ja ymmärtää, mitä tarkoittaa) pääsee yökylään. Mutta tähän toki vaikuttaa se, että isovanhemmille en halua antaa hoitoon, vaikka mielellään haluaisivat, niin helpompi sanoa "ei vielä", kuin että "ei teille". Ja eipä tuota tarvettakaan ole ollut.

Mukavaa viikonloppua kaikille, meillä menee ihan "arkena", kun mies ylitöissä, onneksi pääsiäisenä sit useampi vapaa.
 
Pikaista paranemista tyttösen pojalle! :hug:

Mites muilla on pyhät sujuneet? Me ollaan ihan vaan kotosalla oltu ja otettu rennosti, kera hyvän ruoan ja suklaamunien. Ihanat ulkoiluilmat on ollut ainakin täällä päin. Kuraa tietysti riittää, mutta se kuuluu asiaan.. :)
 
Pääsiäistä täältä märästä Oulusta!
Mekin ihan kotosalla ollaan oltu koko loma. Muuttohommia pitänee alkaa pikkuhiljaa suunnitteleen ja katteleen. Tänäänkin tonkin koko päivän tuota sisävarastoa ja laittanut turhaa roskiin ja muuta laatikoihin.

Pojat on innoissaan ku ulkona on märkää ja lätäköitä! Maanpintaakin jo näkyy joten pyörät otettiin varastosta ja Lucakin pääsi opettelemaan apurataspyörällä ajoa. Hienosti meni, aikas paljon vain meni katsellessa omia jalkoja sekä polkemista :LOL:

Meillä Luca on kyllä ollut yökylässä ja ihan muuten vaan. Ei silläi et ois pakko mennä hoitoon. Meillä mummut ottaa kivasti poikia yhdessä ja eriksee yökyliin. Nyt onkin keskimmäinen vuorostaa mummulassa ja Luca ois kovasti halunnu sitten mennä mummin luo :D

Paranemisia tyttösen poppoolle ja mukavia pyhän jatkoja kaikille :heart:
 
Taas nostelen meidän pinoa, kovin hiljaista täällä. Mä ainoa nettiriippuvainen, jolla "liikaa aikaa", joten täällä piipahdan harvase päivä kurkkimassa uusia viestejä :LOL:

Vaikka arvostankin mahdollisuutta hoitaa lasta kotona, niin pakko myöntää, että aika käy välillä pitkäksi. Ja vielä 9 kuukautta olisi jäljellä kotiäitiyttä, kun eipä näytä työnhakukaan mitään tulosta tuottavan. Tänään kuitenkin mukava päivä, käytiin Lauran kanssa Flamingon kylpylässä uimassa, kun pääsi 2?:lla sisään (Laurasta ei vielä mene ollenkaan tuonne maksua) ja sen jälkeen koko perhe Ikeaan syömään, siellä laskua yhteensä n. 6?, eli ei voi väittää että olisi turhan kallista :D
 
Heipsis!!

Se on sitten vappu juhlittu alta pois. Mites teillä muilla vappu sujui?
Me jaettiin perhe puoliksi minä pikkusten kanssa sukuloimassa ja mies esikoisen kanssa kotosalla. Oli oikein hyvä ratkaisu välistä tämmönenkin.

Valtsulla on alkanut uhma/tahtoikä tai millä ne nyt sitä nimittääkään nykyään. Aikamoinen minä-itte poika on aina ollut, mutta nyt on iso vaihde päällä. No onneksi tiedän että kun nyt jaksaa pitää kuria ja karjua sen tuhannen kertaa ei niin myöhemmin helpottaa kivasti. Rupes tuolla reissussa jurppimaan kun kuulin taas kommenttia kurinpidostani ym. siis niin että se olis liian lepsua ja lapseni sen takia pikkuviikareita kun olen kaikki antanut periksi. En edes vaivautunut kommentoimaan kyseisille henkilöille heidän lapset kun on olleet niin rauhallisia että lähtivät kävelemään lähes kahden vanhana. Ei niillä voi olla mitään käsitystä kielloista ja kurinpidoista vauvoille jotka lähtee juokseemaan 10kk:n ikäisenä. Tarttee varmaan seuraavalla kerralla napauttaa jotain vastineeksi, mutta yleensä en jaksa. Miten muut: napautatteko takaisin jos saatte noita neropatti kommentteja/neuvoja vai annatteko olla? Mä yleensä lakkaan kuuntelemasta tai vaan lähden lampsimaan toiseen suuntaa jos rupee tulemaan jotain ihan älyvapaata neuvoa, kun yleensä tuntuu että kommenit kumpuaa kateudesta tai neuvojan omasta epävarmuudesta/pettymyksestä äitinä/isänä. Toki hyviä neuvoja ja kikka kolmosia kuulee mielellään mutta kaikki varmaan tietää mitä tarkoitan näillä "neuvoilla" mitä yleensä hieman vanhemmat sukulaiset antaa.

No kaikkia hyviä "neuvoja" vasten joita esim. edellämainitut sukulaiset jakelee meillä jännätään josko mulla on taas pulla muhimassa :D Päätin että testiä en tee ollenkaan varaan vaan suoraan neukka ajan kun siltä tuntuu. Mies on ehdottomasti sitä mieltä että tällä kertaa mun tarttee mennä siihen Down/raskauden keskeytys ultraan. Aikaisemmista en mennyt ja nytkin ajatus tuntuu ihan kauheelta, mutta lupasin kuitenkin mennä kun se miehelle on tärkeetä. Kaverikin vakuutti että se on ihan tavallinen ultra, mutta ajatus sen takana on mun mielestä kamala ja hormoonit saa kaiken tuntumaan potenssiin kymmenen. Mä lopetan nyt rauskaushöpötykseni, kun taapero palstalla kuitenkin ollaan :D

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Terse pitkästä aikaa.

Kyllä mä yleensä napautan takaisin typeriin kommentteihin. Musta on törkeetä arvostella toisen kasvatustyyliä ym. Enkä ylipäätään usko, et jollain on mennyt niin ruusuisesti lastenkasvatus kuin antaa ymmärtää. Aika on tainnut kullata muistot.
Viimeksi anopille jäi sanomatta, en viittinyt alkaa riehuun toisten synttäreillä. Ukko käyttää välillä niskasta puristamista komentamiskeinona ja teki sitä siellä juhlissa. Sanoin sille, et lopettaa ton touhun heti, ei Sampo vielä ymmärrä mitä tollasella kurittamisella tarkotetaan. Anoppi sanoi siihen, et ton ikäsenä aletaan opettamaan siihen. En sanonut siihen mitään, sen verran hilittin itteeni, etten reuhuu toisten juhlissa. Eipä oo eka kerta, ku anoppi heittää noita Einstein-väläytyksiään ilmoille. Se muutenkin luulee omaavansa jotain määräysvaltaa meitin lapseen. :headwall:
Ja Max, ei sulla ole kurinpito-ongelmia :D

Meillä meni vappu vaan herkkui syödessä. Sampo on ihan hullaantunut saippuakupliin. Käytiin lenkillä pyörähtämässä kylillä ja Sampo vaan puhalteli kuplia koko matkan ja kikatteli :D

Meillä on VIHDOINKIN alettu edistymään pottailussa! Viime kuussa alkoi pikkuhiljaa pottatouhut kiinnostamaan. Hoidossa käy joka päivä 1-2 krt, kotona n. kerran per viikko. Oon tosi tyytyväinen edes tähän tahtiin. Olin jo tosi epätoivonen ja todella turhautunut pottailun suhteen. Jospa sitten kesällä päästäisi ainakin päivävaipoista eroon, ois tosi luksusta :xmas:
 
Hei!
Meille syntyi Roosalle pikkuveli 22.4 rv40+0 =) . Pikku herran mitat olivat 4060g, 53cm ja pipo 37cm. Synnytys käynnistettiin tälläkin kertaa mm. mun raskausajan dm takia ja koska esikoinen oli iso + vaikea synnytys. Kalvojen puhkaisun jälkeen synnytys oli lopulta melko helppo ja nopea, ajaksi on merkitty vain 2h15min :whistle: . Melko tyytyväiseltä tapaukselta poika vaikuttaa: nukkuu ja syö hyvin :heart: . Esikoinen ottanut pikkuveljen aika hyvin vastaan (suukottelee, silittelee), mitä nyt meille vanhemmille kiukuttelee välillä ja äidin/isin syli kelpaa ihan erilailla kuin aiemmin =)

Mutta nyt nukkumaan kun vauvakin jo unilla (tosin luulen että herää vielä kerran syömään ennen varsinaisia yöunia) |O

Afu, Roosa ja pikkuveli 18 vrk :heart:
 

Yhteistyössä