**Tammitaaperot-08**

Heippa!
MIEVAA: toivottavasti ei ole mitään vakavaa! :hug: Tuskinpa. On se nyt kumma kun et lääkäriin pääse! :kieh: Tulepa kertomaan kuulumisia! Olet ajatuksissani!
IIDUKKA: kuinka äkkiä se aika oikein menee?! vastahan sä kerroit plussasta, ja nyt jo melkein puoliväli... :heart:
SHAKKI: toivottavasti tytöllä kaikki hyvin? Kamalia noi tilanteet! :hug: Mä oon jo ihan skitso noitten ovien kanssa, esikoisella jäi kans aikoinaan sormet ja pelästyin ihan vietävästi.
Emma heräs viime yönä 2.00 ja alkoi juttelemaan, laulamaan, hytkymään ym... Siis kaikkea muuta kun nukkui! :LOL: Siinä yli tunnin touhusi sängyssään, välillä tarkisti, että äiti on sängyssä ja jatkoi touhujaan ja sitten puoli neljän maissa tuli taas hiljaista... :D Hassu tyttö.
Laihduttamisesta: Mulla on pituutta 165 ja painoa 57 kg. Ennen tokaa raskautta paino oli 51 kg. Eli noi 6 kg olis kiva saada pois... Tai ainakin tää pömppömaha! :kieh: Näytän ihan kuin olisin 4:llä tai 5:llä kuulla raskaana! :kieh: Kiva kun monet katsoo mahaa sillai että pitäiskö onnitella! Kaikki 6 kg on siis kertynyt tohon mahaan...
Jaahas, Emma kaipailee! :wave:
Mukavaa loppiaista kaikille!
 
Neamma: Sulla ei kyllä ainakaan ylimääräisiä kiloja oo, ehkä enemmänkin vatsan seudulle jotain kiinteytystä vaan jos pömpöttää :saint: Mulla kans joulun jälkeen maha pömpötti siihen malliin, että vähän vihjailevia katseita jo tuli monesta suunnasta :kieh:

mievaa: :hug:
 
mievaa: :hug: toivotaan että kaikki hyvin, on se kumma kun aina seurataan...eipä olis iso vaiva ultrata.

Noh, kun katsoo teidän naisten pituuksia ja painolukemia niin tunnen itseni norsuksi.Elän toivossa että niitä kiloja lähtee itsekseenkin kunhan pääsee imetyksestä pois.Näin mulla kävi ekallakin kerralla.Paino alkoi tulla omia aikoja alas..

shakki:toi on niin kamalaa.meidän Elli on pariin otteeseen jättänyt sormet kunnolla lipaston väliin ja AUTS!!!!säikähdyksellä selvitty :/

Mutta nyt taas taustalle!
 
Mamelimuulle paljon tsemppiä arjen pyöritykseen :hug:

Tyttönen Meillä oli kanssa elokuussa mikki ja minni koriste hääkakun päällä, oli miehen valitsema :D Tsemppiä ja stressitöntä loppu järjestely aikaa, kohta pääsee nauttimaan ihanasta päivästä =)

Shakki Onneks ei käyny pahemmin, varmaan kyllä säikäytti.

Iidukalle tsemppiä koulun alkuun! Nopeesti tosiaan tuntuu sun raskaus menneen, justhan vasta siitä kerroit ja nyt jo noin pitkällä.

Mievaa :hug:

Eka päivä töitä jo takana ja huomenna sit taas. Olikin aika pehmee lasku töihin kun heti oli tää päivä vapaa ja lapsia oli tosi vähän maanantaina. Huomenna onkin sitten ihan eri juttu kun kaikki lapset paikalla. Hyvin oli poitsu kotona pärjänny vaikka en sitä epäillykään etteikö pärjäisi kun isän kanssa oli kotona. Huomenna ja torstainakin saa olla iskän kanssa, sitten hoitoon ainakin muutamaksi tunniksi perjantaina. Mutta tästä se työura taas lähtee, ainakin kesäkuun loppuun asti. Sitten voisinkin taas jäädä Veikon kanssa kotiin ja kasvatella vaan mahaa ;) Saa nähä miten mun suunnitelmat toteutuu :snotty:

Jaahas sitten valmistautuu huomiseen päivään.
 
Mä tunnen myös itseni ihan norsuksi, kun teijän lukemia kattelen. Niin mulla se 10kg olis pudotettavaa. Ja vaikka vähän enempikin =) jos oikeen innostuu.

Me ollaan tänään oltu aamusella pulkkakävelyllä, sit päivällä oltiin laskemassa mäkeä ja illalla vaunuteltiin vielä tuolla lumipyryssä.

Tänne ei mitään uutta kuulu, paitsi että ihanaa kun on lunta maassa.

Mievaa: :hug:

Iidukalle: tsempit koulunpenkille

Etukäteen onnittelut Toukomaan pojalle :flower: [/i]
 
Täällä pakkanen taas paukkuu ja kohta lähden postiin hakemaan vaakaa ja sit samlla kävellään Ellin kanssa aamulenkki.H onkin taas hoidossa.Kovasti täpinöissään aamulla sinne lähti, taisi jo pelkkä kotona olo riittää =)

Sitten vois ip soitella viikonlopputöitä itselle.Olen tässä ajatellut laittaa päivähoitohakemuksenkin jo hyvissä ajoi.Alustavasti haen paikkaa syyskuulle ja jos sit tuntuu että haluaa vielä olla kotona niin siirtää aloitusta sit tammikuuhun.Kovasti täällä pähkin mitä tehdä...

Mutta nyt pukemaan!
 
Onnea kaikille synttärisankareille (myös myohästyneet) :heart: :heart: :heart:

Iidukalle
mukavaa koulunalkua. Aika tosiaan menee nopsaa, olen hoksannut sen tässä omassa raskausessanikin, perästä tullaan.

Shakki Hui, onneksi ei käynyt kuiten mitenkään pahemmin.


Mievaan :hug: Onko vuotoja enään tullut. On se vaan kumma että kun nykyään on kaikki laitteet ja pystytään katsomaan et kaikki on kunnossa, niin ei sit voida sitä tehhä. Mulla kanssa Jasua odottaessa tuli sitä vuotoa (todella vahän kyllä) siis vaan paperiin rantu. Mut säikähdin koska mun edellinen raskaus päättyi km:n juuri niin et alkoi tulee paperiin vähän rusehtavaa, eikä ollut kipuja. Sit päivystyksessä todettiin keskeytynyt km. No menin terkkarin lääkärille (myös neukkalääkäri) ja hän ei millään halunnut päästää mua oys:siin ultraan, vaikka pelkäsin , niin et itkin :eek: loppujen lopuksi miehenkin suostuteltua kirjoitti lähetteen, johon vielä laittoi että potilas on hysteerinen ja vaatii pääsyä jatkotutkimuksiin, ja HEITTI paperin minulle! En mennyt enää ikinä hänelle..Se on kun säästetään kaikessa :x

Mammelimuulle jaksuja arkeen :hug: :D

Juu, ja painoista oli ollut puhetta..mie oon 156cm lyhyt, ja ennen pojan raskautta painoin 53kg. Painoin lopussa sen 68kg, eli 15 kiloa tuli. 10 lähti heti ittestään, mutta 5 en saanut sit aikaiseksi pudottaa. eli 58kg on nyt sit paino raskauden alussa, nyt koitan et ei kiloja tulis kovin, ettei ois sitten jäis jotain 10kiloa joita en saa pois...Ennen kuin plussasin, niin määhän aloitin sen kalorilaskurin, mut en siis kerinny puottaa..

Jeps mut nyt aamupalalle :wave:
 
Tulipas taas kirpakka pakkanen, ihan meinas kalsarit jäätyä kun Valtsua vaunuttelin nukkumaan :whistle:
Meillä myllerrettiin huonejärjestys maanantaina niin että "isot" pojat nukkuu ylhäällä yhteisessä huoneessaan ja Valtsu peri poikien huoneen tosta meidän makkarin vierestä. Kyllä äippää taas jännitti että mitenkä yöt lähtee sujumaan, mutta hyvinhän ne on menneet :D Nuo isot nukkuu ylhäällä paremmin kun ikinä ja Valtsukin yllätti viimeyönä; 3.15 hain meidän viekkuun kun porusti mutta eipäs enään saanut unta vieressä ja kun aikamme siinä tahittiin niin mies kävi viemässä takasin omaan huoneeseen ja siten nukkuikin melkein 8 asti!! Muutenkin on kiva kun mies on isäkuukaudella niin saadaan olla kotona koko porukka.

Vähän kyllä tää kotihoidontuella eläminen rassaa kun oli palkkaa/äippärahaan tottunut, mutta lyhytaikaistahan tää on. Syyskuussa takas töihin ja muksut hoitoon. Hema mulla oli kanssa ihan älytön järkeily että mikä olis paras ajankohta mennä takasin töihin ja tuo syyskuu tuntu luontevalta just esim. päivähoidon/esikoise eskariin menon kannalta. Silti vähän tulee haikea olo, että olisko pitänyt olla kotona pidempään, mutta josko se pikkunelonen saadaan aikaiseksi johonkin väliin niin saa kotoilla sitten taas lisää.

Painosta: Mulla "omat" kuteet päälle mahtuu, mutta maha kumpu on semmonen että onko-se-taas-raskaana katseita kyllä saa (mun äiti on pahin vahtaaja, vaikka ei sitä ikinä myönnä). No reippaana olen nyt käheltänyt vatsalihaksia silloin tällöin, josko ne auttais. Kiloja ei tarttis tippua kun enään 3-4, mutta kiinteytyä tarttis senkin edestä. Mutta ressiä en jaksa asiasta ottaa itselleni kelpaan näine hyvineni.

Nyt postia hakemaan..
 
maxmilian:niinpä mikä on parasta.Meille ei lapsia enää hyvcin suurella todennäköisyydellä tule eli toivetta kotona olosta ei sit enää ole kun töihin lähtee.Syyskuuta olen ajatellut mutta saa nähdä.valitettavsti nyt toisella kertaa joutuu miettimään rahaa enemmän kun viimeksi.Kulut on vaa
n suuremmat nyt..ja enpä tiedä onko tarkoituksemukaista olla täällä kotona kun en ihan täysillä viihdy..välillä mukavaa ja välillä taas ei tule mitään.Mä olen aina inhonnut tasapaksuutta ja rutiineja..sikis tää tuntuu niin vaikeelta välillä.
 
Pitkään eilen miehen kanssa juteltiin Leevin hoitoon laittamisesta ja näillä näkymin Leevi menee hoitoon elokuun alkupuolella. Tässä koitan päivähoidon johtajalle juuri soitella ja pyytää aikaa et pääsis juttelemaan ja kyselemään mieltä painavia asioita. Mulla siis vuorotyö ja miehlläkään ei oo mitään vakkari työaikaa niin se teettää meille hiukan ongelmia ja päänvaivaa.

Me oltiin jo aamupäivällä pulkkakävelyllä ja poitsu heräs juuri päikkäreiltä. Eli mun nettiaika loppui tähän tältä erää.
 
Onpa ihana pakkaspäivä. Tyttöjen kanssa tuossa pihalla tunti touhuttiin ja Irenenkin tuntui viihtyvän tosi mukavasti. (eleensä ulkoilut ei ole neidille olleet mitään suosikkihetkiä )

Me sit todellakin selvittiin pelkällä säikähdyksellä. Irene käyttää kättään ihan normaalisti eikä se sormi tunnu vaivaavan tai kipuilevan. Eikä tyttö ilmeisesti mitään tilanteesta oppinut; muutamaan kertaan on jo sormet ollut vessan laatikoiden ja keittiön roskakaapin oven välissä, mutta ei onneks mitenkään pahasti. :LOL:

HeMa: Mä ilmottaudun sulle norsukaveriks! Minäkään en ole koskaan mikään hoikkavartaloinen ollut, vaikkakin itse ihan tyytyväinen mittoihini enne raskautta olinkin. Ekasta jäikin sitten mukaan 5 kg ja nyt Irnestä 10 kg eli en todellakaan voi sanoa olevani tyytyväinen nykyiseen muotooni. Mutta kun itsekuri puuttuu kokonaan, niin eipä nää kilot kai tästä toivomalla lähde.

Nyt on pakko lähteä järjestelemään paikkoja. Perhepäivähoidon ohjaaja tulee huomena tekemään "tupatarkastuksen", jotta mä voin tähän ne pari hoitolasta ottaa helmikuun alusta.

Pirtsakkaa pakkaspäivää kaikille!
 
Hampaista
Meillä on 12 hammasta ja niitä on tehty 4kk iästä lähtien :kieh: Ja joke kerta kun tulee uusi puhki niin poika itke, ei syö kiinteitä, ei nuku kunnolla, kuumeilee ja kuolaa verensekaista kuolaa :x En ole ikinä nähnyt vauvaa lähipiirissä jolla olis tullut näin paljon hampaita näin aikaisin ja näin vaikeasti. Toivottavasti loput 6 tulee pian että saadaan taas koko perhe nukkua paremmin. Tästä syystä poika on ollut lähes koko ikänsä "nukutettava". Nyt on ollut vähän taukoa hampaissa ja on alkant nukahtaa melkein itsekseen onneksi :)
 
Heipati hei!

Täällä onnellinen mamma. Eli siis aamulla soitin neukkaan ja täti sanoi että mieluusti ottaa mut sinne ja katotaan ne sydänäänet. Ja Niin se pikku sintti vielä matkassa oli ja äänet oli todella hyvät! :heart: Juu ja mäki tiedän että sitä vuotoa voi tulla mutta tai ainakin tuhrua, mutta kun tämä oli siis vuotoa jota tuli tippumalla ja pönttöön tippui tippoina ja välillä tunsi ku oikee lorahti pöksyihin. Pääasia että ainakin äänet kuului.

Meille ei muuten kummosta kuullu.. Paitti että niin meijänki pojusta vaan taapero tuli kun eilen urakalla harjoitti kävelyä. Alkoi 2 askeleesta ja illan mittaan niitä tuli 12. Kyllä oli veikeen näköstä kun poika oikein innostu itekki ja nauraa räkätti :heart: :LOL:

Hyvä että shakin työllä ei sormi pahemmin menny. Kyllä tuommonen aina pahasti säikäyttää. :heart:

Nyt ei tuu taas mitään mieleen joten palaan tossa myöhemmin.

Jaksamisia kaikille niin kouluun ku töihin ja tietenkin siihen arkeen! :hug:
 
mievaa: Ihanaa että :heart: jumputti. Olen niin odotellut kuulumisia sinusta. No on sulla kyllä hurjasti sitä verta tullut, toivottavasti ei enää tuu. Ei terkka kuiten laittanut sua ultraan? Milloin mahdollisesti seuraava ultra? Mietin et onkohan sulla istukka kohdusuulla, tms. Mun yhellä kaverilla oli, ja just noin paljon verta tuli..mutta ei siis mitään vakavaa ollut, hänkin tieten säikähti paljon..
 
Piku: Ei laittanu ultraan kun sano että oli varmaan jokin häiriö tai sit jos miul kuukautiset olis jos en raskaana olis, mut vaikee sanoo osuko kohille kun niin epäsäännölliset miun menkat ollu. Ja toinen ultra mul on enskuussa. Niin ja istukka on nyt takaseinällä kun roopea odottaessa oli tossa kohdunsuulla, mut sillon en vuotanu.
 
mievaa:ihana että kuulit sydänäänet :hug: ja onnea pojalle askeleista!!!!!

shakki:mulla jäi esikoisesta 2 ja nyt Ellistä vielä 7...huh huh.Ei lähde loihtimalla kilot ei :whistle:
Mut olen kyllä tälle päivälle tyytyväinen itseeni:aamulla tein lenkin ja nyt illalla kävin tekemässä kunnon salitreenin.Pahus vaan että se ei näy heti :LOL: ei ihan heti sula....millähn tuon suun teippais kiinni
 
PrincessOfAcco Täällä myös paljon hampaita tytöllä suussa :D . Kuukauden verran ainakin ollut noi 12 hammasta ja meillä tyttö vielä sen kuukauden nuorempi kuin teillä. 3½kk lähtien niitä tullut. Nää viimeisimmät (4 kulmahammasta) on toistaiseksi ollut pahimmat, saa nähdä miten sitten tulee kun alkaa "isot" poskihampaat tulemaan :/

mievaa onneksi :heart: -äänet kuuluivat. Varmasti säikähdit kun verta tullut. Mulla oli Roosan odotuksessa alussa tuhruvuotoa aika paljonkin ja kyllä se vaan säikäytti :| .

shakki hyvä että Irenen sormet on kunnossa =) . Meillä tyttö kaatui muutama päivä sitten ja sai haavan huuleensa. Verta tuli tosi paljon (mietin jo että pitäiskö lähteä ommelluttamaan) ja ukko sekosi ihan. Voivotteli ja huokaili, eikä osannut rauhoittua ennen kuin käsin ryhditäytymään. Ne on nää miehet :whistle:

Me oltiin miehen kanssa eilen kahdestaan elokuvissa ja syömässä. Roosan kummitäti tuli miehensä ja poikansa 1v4kk kanssa meille 5 tunniksi. Hyvin oli mennyt, joten eiköhän uudestaankin uskalleta jättää kummitädin hoiviin =) . Ihan kiva oli tehdä miehen kanssa jotain ihan kahdestaan, eikä miettiä Roosan kuvioita. Käytiin katsomassa Twilight, oli muuten ihan hyvä elokuva :wave:

Meillä on alettu kävelemään parin viime päivän aikana selvästi pidempiä matkoja (yli 5m). Kädet ojossa / sivuilla taapertaa menemään, on se vaan niin suloisen näköistä :heart: Ruokailukin on ihan yllättäen alkanut paremmin sujumaan. Aiemmin 8kk ruuat upposi vähän nihkeesti, mutta tänään esim. söi lounaalla ja päivällisellä ison purkin kokonaan. Olen antanut myös tytölle omaan käteen lusikan, ja ihmeen hyvin on hoksannut miten sillä saa ruokaa suuhun :p . Mielenkiinto itse syömiseen tosin voi lopahtaa jossain vaiheessa. Piimä on myös alkanut maistumaan. Sitä joikin tänään n. 1,5dl.

Hema, Niipa, shakki ja oliko joku muu jotka ajttelivat laihduttaa 10kg? Pitäiskö meidän perustaa ns. kymppikerho? Itsellä olisi myös tarkoitus karistaa ainakin tuo määrä kevään aikana. Painoani en tähän laita, mutta pudotettavaa siis oikesti on. Ja jos laskee niin sehän on noin -500g/viikko eli ihan mahdollista saavuttaa :attn: :attn:

Nyt katsomaan yks leffan loppu nauhalta :wave:

Afu ja R 11kk
 
Heipsan pitkästä aikaa
Täällä on menny aika tuusatessa ja vielä vähän mököttäessä. Sekä maanantaina kävin hiukan tyttökamun kaa pistämällä jalalla koriasta ;) Olipa pitkästä aikaa kiva päästä kunnolla tanssaamaa.
Mut muuten meillä keskimmäinen jatkaa sairastamista, mutta onneksi tänää asia eteni ku soittelin tk_n tuloksia viljelystä. Päästiin heti korvalääkärille ja toinen korva oli liimakorva ja se puhkaistiin ja toine vuotaa mätää ja SIELLONKI TUUBI paikoillaan..ottaa nyt selkoa, mut tähän lääkäriin varmaa voi nyt luottaa ku mikroskoopilla sinne korvaa katto. :kieh: mut siellä kasvaa tosi raju pöpö, johon ei antibiotit tepsi joten paikallishoitona imetään ja huuhdellaa sekä korvatippoja laitetaa :( Kyllä oli poika raasulainen tuolla "käsittelyssä" Ja tähän tuubikorvaa oli vielä pitkittyneen tulehduksen takia kehittynyt jotain tulehduskudosta, jota piti raaputella ja ime pois.
Ja tätä "käsittelyä" nyt sitten jatketaan jonku aikaa..ehkä viikkokin. Mua niin sydämestä ottaa kattoo poikaa ja pitää siitä kiinni et pysyy paikallaan. Mut jospa nyt lähtis paranee!

Mievaa, olipa helpottavaa lukea että kaikki oli hyvin ja pieni sydän siellä pumputti :heart:

Ompa täällä hoikkaa porukkaa ;) Minä aina oo ollut pyöree ja nyt sitten olen alkusyksystä laittanut tuulemaan ja laihduttanut raskauden tuomat sekä aikasempiä läskejä jo noin -17kg Minen muistakaa milloin olisin näin kevee ollut, mut painoa on kuiten vieläki ihan riittämiin. Vielä ois tarkoitus nipistää ainakin 6kg vielä. Ja tänää aloitin virallisesti taas laskemaan kaloreita. Juhlat on juhlittu ja mässyt mässäilty, nyt tiukka linja taas päälle. Toinen mitä tässä kaaveilen niin ois et lähtisin juoksulenkille. Persus ja reidet kaipaa pienennystä ja sillä kuulema hyvin lähtis sieltäkin. Tiedä sitä,mut muutenkin on tehokasta.

Ääh, mulla niin tökkii taas ajatus, just tulin töistä ja koko kroppa jäässä (vaikka autolla tulin) täällä on varmaa sata astetta pakkasta. Nyt nopsaa nukkumaan et jaksaa huomenna taas eskarireissulle lähtee ajoissa. Ja sitten tuleekin poikien serkkutyttö hetkeksi hoitoon jotta äitee ja iskä pääsee masuun kurkkaan uutta tulokasta :heart:
 
Afu:kyllä mulle kerho sopii =) mä olen nyt tuolla kalorilaskurin puolella katsellut syömisiä ja noudattanut imettävän kalorirajoja joka tarkoittaa sitä että jos pysyn kurissa niin tuollakin tavalla laihdun jonkin verran.
kyllä jotain on tehtävä koska tämän suuremmakis en halua...

Saarun pojalla ikävä homma mutta kyllä se siitä nyt kun on näytteet otettu ja tehohoito menossa! :hug: Rankkaa äidillekin tietysti.Elliltä puhkaistiin korvat 6kk iässä ja kyllä oli täysi työ itsellä pysyy rauhallisena :|

Tosissaan mulla itsellä eniten mietinnässä töihin paluu ym. ei kumminkaan vielä koska meillä sit Elli menee päiväkotiin kun mä lähden töihin.Syksyyn asti nyt ainakin mennään näin, ja koetetaan pärjätä taloudellisesti jotenkin mut helppoo ei oo...huolestuttaa kun niin tiukilla nyt mennään :whistle:
 
Mukavaa pakkaspäivää :)
Afu: Mä olen kansa aina ollu pyöreä ja tarkotus olikin nyt alottaa kunnolla laihdutus, mutta mutta voi olla et nyt käykin toistenpäin ja laihdutus siirtyy ensvuoteen.

Mites ootte nukuttanut nyt kun on tälläiset pakkaset? Mä laitoin Lucan ulos, mut äsken otin sit sisälle jatkamaan unia. Tuo kun ei sisällä suostu nukahtamaan. Nyt on vaan niin paljon vaatetta, et saa nähdä koska herää kuumuuteen.

Huomenna tuleekin sitten Pippurin Veikko hoitoon, saa nähdä miten menee kahden pikku taapertajan kanssa. Pojat kyllä nukkuu niin eriaikaa että eiköhän kaikki hyvin mene. Saa hyvää harjoitusta itsekin :)

mievaa: ihanaa että kaikki oli hyvin :heart:

 
Hema voisitko päästä tekemään keikkaa viikonloppuisin? Entä onnistuisko iltavuorot viikolla mitenkään? Mä teen sitä 50%:a ja voin kyllä lämpimästi suositella sitä. Onnistuu ainakin hoitoalalla ja meidän osastolla =) . Työvuoroja ei ole kovinkaan paljon, huomenna on koulutuspäivä ja sitten vasta 2 viikon päästä töihin. Ja töissä olin viimeksi noin viikko sitten.. Mulla aika paljon pe-ilta + viikonloppu, eli mies lähtee töistä pe jo klo 13 että ehdin iltavuoroon. Meillä tosin mummi tulee hoitamaan tarvittaessa, mutta esim seuraavan 6 viikon aikana ei tarvita hänen apuaan kuin 2 päivänä kun mulla viikolla töitä.

jenniS onko nyt mennyt multa jotain ohi ?? :whistle: Oon nyt ajatellut tuota pikkukakkosta niin että jokunen kilo pitää saada eka pois niin jaksaa sitten mahdollisen tulevan raskausajan paremmin touhuta Roosan kanssa. Mutta + tuulia jos niitä (vielä ) tarvitset ;)
 
Tyttönen. Sampo kiittää onnitteluista. Päiväunille meno oli just menossa niin ei vastaus kerinnyt perille ennen poistumistasi..

Mievaa. :flower:

Painosta vielä. Mulla on karsee pömppis myös ja jenkat. Näytän myös siltä viidennellä kuulla raskaana olevalta :headwall: Niistä kun vaan pääsisi niin oisin tyytyväinen.

Käytiin eilen vähän pulkkailemassa. Tehtiin vaan pieni rinki, kun pakkasta oli -14. Oli kyl Samppis ihan punanen, kun kotiin tultiin.
Oon saanut nyt leivottua kaikki makeat jutskat. Jätän noi suolaiset leivottavat viikonlopulle. Mulla oli apurina varsinanen leipuri, joka olisi saanut jäädä nukkumattimaahan. Roikkui puntussa koko ajan ja imuroi suuhunsa kaikki lattialta löytyvät pienhiukkaset :snotty: Oli pakko tehdä toinenkin kakkupohja, kun eka hieman hajosi käsiin pakkaseen laitettaessa. Yhdistelen sitten niitä pohjia. Melko paljon leivon, mut kakkupohja on mulle se vaikein. Harvemmin selviän vain yhdellä kerralla. Välillä se vaatii kolme pohjaa, et joku edes onnistuisi :kieh:
Meillä siis piletetään sunnuntaina. Piti ensin lauantaina, mut pyynnöstä siirsin sunnuntaille niin saadaan se rauhanturvaajakin syömään sitä hiellä ja tuskalla väännettyä kakkua :xmas:

Gorthaur ja taaperoksi klo 12.06 vaihtunut Sampo. Mulla ei oo enää vauvaa :'(
 

Yhteistyössä