**Tammitaaperot-08**

onnea kaikille jo 1v täyttäneille lapsosille

omaa napaa ekaks. .. :ashamed: ... meillä on kait nyt taas joku sairas kierre vanhin poika on nyt sairaalassa kun eilen ei henki oikeen enään kulkenu sai lisä happee maskilla ( ventoliinee)... tytöillä on flunssa itekin oon räkänen kuten ukkokin kakkos poika ei sitten onnex vielä oo kipee...

ihanaa kun on ollu kunnon pakkasii on saanu tuuletettua peti kamppeet ja sohvan osatkin :/

hampaista iidalla on 2alhaalla ja 4 ylhäällä taitaa taas olla tulollaan lisää niin ainakin kalvaa posken suuntaan päin

kiloista mulla on liikaa n.20 kiloo kohta alkaa pudotus :snotty: :whistle:



kaikille +saa toivoville onnea yritykseen
 
MOI!

ONNEA JENNIS :heart: Mahtava juttu, täällä tosiaan taitaa puhaltaa oikein kunnon puhuri, hyvä niin =)

Ja lämmin kiitos kaikille, jotka tuota puhuria myös tänne meille päin puhalsitte, toivottavasti löytää oikeaan osoitteeseen.

Moneen päivään en ole täällä käväissyt kun on ollut niin kovasti kaikenlaista menoa sinne sun tänne. Kovasti olitte taaseen kirjoitelleet.

Meillä on siirrytty yksiin päiväuniin tai siis välillä kyl edelleenkin kahdet kuviooissa, mut ne toiset on sit joskus iltasella. Aamupäivät joka tapauksessa menee ilman unia jo mallikkaasti. Kovasti paljon ollaan pulkkailtu ja lumesta nautittu. Vaikka pakkaset ovat paukkuneet niin silti ollaan aina hiukkasen ainakin ulkona pistäydytty.

Ja tavalliseen maitoon ollaan siirrytty. Kumma juttu, että tavallien rasvaton sai pojan posket hehkumaan, mutta tuo rasvaton luomumaito ei sitä tee, jota sitä nyt sitten tuolle juotetaan.

Kävelyharjoitukset jatkuvat ahkerasti. Useampia metrejä menee jo hyvinkin ja muuten sitten kävelee "seiniä pitkin" =) Suloinen pikkutaapero :heart:

Mitäs muuta. Painosta täälä ollut kovasti juttua. Mulla on pituutta 160cm ja painoa joku 58. Raskauskilot lähti imettäessä, mutta kun imetys väheni niin kolme kiloa ponnahti takaisin. Noi olis nyt kyl tarkotus saada tässä kevään mittaan sulatettua pois mahasta ja vyötäröltä. Ja noita vatsalihasliikkeitä :headwall: Miten voi olla niin vaikeaa!

Tyttöselle vastattu:)

No mutta nyt pikkumies kaipaa kaveria lattialle, joten heipat :wave:
 
Hei!

JenniS: ONNEA :hug:

Ja onnittelut taas kaikille synttärisankareille! Nopsaan on vuosi kulunut! :flower:

Meillä ollut nyt muutama yö aikasta levoton, viimeyönä sitten valvottiin kaksi tuntia. Kauhea huuto alkoi heti, kun yksin jätti, mutta vieressä jos istu ni oli kaikki hyvin. Kun vaan tietäs mistä tommonen johtuu, ylös tulossa kyllä just 4. hammas, joten sen syyksi voi noita levottomuuksia laittaa.

Kyllä rupeaa ahdistamaan, kun noita teidän mittoja lukee... Itsellä pudotettavaa ois reilut 15 kiloa :ashamed: Tarkoitus olis nyt alotella pikkuhiljaa herkkulakkoa, ja koittaa liikuntaa tehostaa. Sitte ku imetyksen lopetan, niin sitten tosissaa tiukka linja päälle. Tavoitteena ois enstalvena jo mahtua vanhoihin vaatteisiin... Mielummin toki aikasemmin! Jostain täytys vaan löytää se alkutsemppi...

Nyt täällä taidettiin heräillä päiväunilta, joten ruokaa Lauralle ja sitten kauppaan. :wave:
 
No niin tulihan se sieltä.lueskelin näitä tekstejä ja luin jennin tekstiä monen kertaan mut kun luki eteenpäin niin sit se sano sen suoraan :heart: :heart: ONNEA ONNEA!

Afu:mulla ei ole vakipaikkaa niin vármaankaan kovin tiukoilla ehdoilla eivät ota töihin.Soittelin eilen ja tänään ja sain nyt muutaman vuoron keikkaa.Eiköhän sieltä lisää löydy kun hommansa hoitaa.Ja mähän hoidan =) Niillä osastoilla jonne soitin on aika paljon hoitovapaalla ym.porukkaa jotka sit viikonloppuisin keikkailee.Mut toivotaan parasta.
Kyllä mä viikonlopputöitä yritän kovasti saada että vois olla vielä vuoden himassa.

Meillä Elli harjoittelee kovasti kävelyä ja touhuaa minkä ehtii.Uusi juttu meillä on tuo itse syöminen ja välillä sujuukin oikein mallikkaasti :heart:
mutta nyt taas taustalle
 
Unohtu Sampoa onnitella, joten siis nyt sitten kovasti paljon syndeonnitteluja sinne !!!!! =)

Ja pikkasen kommenttia peliin....

Meillä kanssa tää talous on aikasta tiukalla ja autokin meni ja hajos. Remppa maksaa kuulemma vaivaiset 400 euroa GREAT :eek:

No keikkahommat täälläkin on kiikarissa, katotaan nyt soiko puhelin. Joitakin päiviä olen jo ilmoitellut. Toi on vaan mulle ihan uus paikka, että täytyis kans päästä ensin näyttään kykynsä sinne niin josko sitten ainakin paremmin. Tai sit ei ne ei enää koskaan soita mulle :LOL:

No olihan tää tiedossa ja jonkin verran on säästössäkin, mutta nyt on jo levinnyt pyykkikone, ja siis ostettiin uus ja sit toi autoremppa, kohta varmaan katto vuotaa tai jotain :headwall:

Toi termiitti tyhjentää tuossa kirjahyllyä, just tuli puhelinluettelot alas,
tarttis varmaan tehdä jotain....

;)
 
No, niin =) Eli onnittelut jennille :heart: :flower: . Eli ensi vuodelle sitten siirtyy sun laihdutus selvästi. Eiköhän se + sieltä vielä vahvistu. Mä tein Roosasta niiiiin haamun kuin vain voi olla, ja kyllä sieltä vain tyttö tuli :D

Hema mullakaan ei ole vakipaikkaa, mutta silloin kun kävin ylihoitajien juttusilla niin sanoin suoraan että mitä tarvitsen ja olen valmis tekemään. Gastron puolella ois ihan saanut valita työvuoronsa..

Onnittelut kaikille synttäriläisille :flower: Sitä pitää vissiin laittaa joku kesto onnittelut teksitiin kun näitä synttäreitä nyt pukkaa =) . Mulla vielä tarjoilusuunnittelut ihan vaiheessa, mutta onhan sitä melkein kuukausi vielä aikaakin. Sen tiedän että itse tulen varmasti tekemään melkein kaikki.

Huomenna meille tulee kaupungin hoitaja katsomaan Roosaa päiväksi. Mulla siis koulutuspäivä ja mies myös töissä, eikä mummia ihan joka kerta viitsi vaivata. Oonkin tässä kirjoitellut Roosan "käyttöohjeita" :LOL:

Afu ja R
 
Afu: Tuosta mun pitikin jo aiemmin kysyä, kun joskus aiemmin mainitsit että tulee kaupungilta hoitaja kotiin katsomaan Roosaa, niin mitä kautta te ootte saanu tuollaisen? Saako siellä ihan kuka vaan kellä tarvis kaupungilta hoitajan päiväksi kotiin, ja paljonko maksaa? En oo kuullutkaan ennen tuollaisesta, niin sillä utelen =)
 
Heips!!

noniin, pari päivä taas töitä takana, vähän väsyttää vaan, 5 herätys on melko aikanen. Poika ollu reippaana hoidossa, potallakin istuu siä.. kotona ei hyvin kyllä suostu.

Tänään tässä noita synttäritarjoiluja rupesin leipoon, kakkupohjaa ja sillee, hoitoon vie huomenna kääretorttua palan ni saavat siä sitten juhlia kanssa. huomenna sitten voileipäkakun täyttö ja täytekakun täyttö, muffinien leipominen. la sitten koristellaan ja siivotaan.

Onnea Jennille plussasta :heart:

Onnittelut myös kaikille 1 v täyttäneille ja täyttäville :flower:

Meillä nukuttiin viime yö pitkästä aikaa kokonaan, pari kertaa ähisi muttei tarvinnu nousta.. mietin että johtusko siitä että mies toissa yönä nousi silitteleen kun heräili, enkä minä niinkun yleensä.. no jospa meilläkin nukutaan pian yöt.

kai se ois mentävä tästä pesulle ja lepäileen :wave:

-c-
 
Sampolle 1 v. onnittelut!

JenniS: onnea plussasta. Minäkin jo päivällä käväsin pikaiseen lukemassa ja vähän niitä rivinvälejä silloin jo tuijottelin.

Montako vauvamasua täällä meidän keskuudessa jo palstailee?

Tänään on ollut melkoinen painonmuutos päivä. Ja painon suunta tietty ylöspäin. Omia syndejä vietetty ja suklaajuustokakkua ahdettu mahaan kaksin käsin. Nam, hyvää oli, mutta vaa'alle astuminen ei jotenkin taas tän jälkeen houkuta. Noo, huomena on hyvä päivä taas alottaa sitä laihdutusta.

Afu: Jee, laihdutusryhmään liityn ma!

Meillä kävi tänään se perhepäivähoidonohjaaja visiitillä. Tosin tuli kolme tuntia sovitusta myöhässä, kun oli unohtanut tapaamisemme. Mutta mukavasti vierähti pari tuntia siinä jutellessa. Hoitolapsia ei vielä ole tiedossa, mutta helmikuussa pitäis jonkun tulla. Teen vuorotteluvapaasijaisuuden, joten jostain ne aikoo mulle ne lapset taikoa tavalla tai toisella.
 
Pikainen hei töiden keskeltä!!!
Eli mä täällä taas teen yötöitä... Meillä on taas työmatka viikonloppuna ja vaikka mitä hommia vielä kesken... Nyt teen messupaikan somisteita... :headwall: Selkää särkee ja hermot meinaa mennä... Niin, ja ihan järkky väsymys kun Emmalle tulee nyt kulmahammas, ja arvatkaa vaan miten on yöt mennyt!!! :kieh: Onneksi jo melkein läpi.
Niin, siitä työmatkasta, on tulossa tosi pitkä ja rankka reissu, joten raskain sydämin jätän Emman kotiin... :'( Tätä olemme miehen kanssa pohtineet ja Emma ei yksinkertaisesti jaksaisi sitä reissua ja kyllästyisi messupaikalla. Viimeksihän Emma oli mukana ja oli kyllä tosi rankka reissu kaikille. Mutta tää on mulle ihan hirveetä, en tiedä kuinka pystyn oleen yön erossa mun vauvasta... :'( Onneksi tulee tutut ja turvalliset hoitajat meille hoitamaan tyttöjä,mun mamma ja äiti... Mulla on kyllä niiiiin paska-äiti fiilis, kun näin pienenä lapseni jätän hoitoon ja olen jopa yön poissa... :ashamed: Mutta pakko mikä pakko. Töitä on tehtävä...
MIEVAA: huh! Onneksi kaikki hyvin! :hug: :heart:
JENNIS: voi että!!! Paljon onnea!!!! :heart:
SAMPOLLE PALJOOON ONNEEEAAVAAN!!!! :flower: :heart:
KIDE: Lisää plussatuulia sinne päin! :whistle:
PIKKUEPUN perheelle pikaista paranemista!
SAARUN pojalle myös paranemisia!
Nyt taas töiden pariin!
Ai niin, kävin siellä lääkärissä, ei se oikein tiennyt miksi nää mun "menkat" on kestänyt jo 7 viikkoa! :kieh: Nyt kyllä tuntuis olevan loppu. Sain uusia pillereitä, jotain jasminellejä? Aloitan kun cerazette levy loppuu. On kyllä tässä muutama päivänä ollut tosi huono olo... Kai se on taas testin paikka aamulla. :kieh: Pillerit olen kyllä ottanut aina ajallaan, että tuskin tässä mitään, mutta tarkistan kuitenkin. Jos täällä mulla jotkut plussatuulet puhaltaa, niin puhallan niitä mielelläni kiteelle ja tyttöselle!!! :whistle: :whistle: :whistle: :LOL:
 
Huomenta :wave:

Tännehän on paljon juttua tullut..

Kiitos Neamma +tuulista :) Saas nähdä koska ne tännepäin ehtii :whistle:
Paljon täällä on sitten nyt mahakkaita? Iidukka, JenniS, mievaan ja piku ainakin.. Ja ensimmäiset kohta syntyy :LOL:

JenniS: oikein paljon onnea + :flower:
Kaikille :hug: jotka niitä tarvitsevat.

Täällä hyvin nukuttu yö takana ja tuossa poika lukee kirjaa niin äiti saa surffata..

Meillä sitten viikon päästä tiukat paikat. Saas nähdä tuleeko unettomia öitä.
Mutta minen enää ressaa niistä, mies saa hoitaa loput hommat...

Tyttönen ja poitsu viikkoa vajaa 1v..
 
Kiitos kaikille onnitteluista, tänä aamuna edelleen haamu mutta kai tuolla jotain on oltava kun haamut tulee.Toivottavasti saadaa pian vielä 100% varmuus asialle.

Jahas, nyt ei ehdi enempää kirjottaa,pojat pitää kiireisenä :) Pippurin Veikko on ihanan reipas hoitolainen :)
 
JenniS No niin tulihan se sielä. Minä myös eilen kävin kurkkaamassa teidän kuulumisia, ja arvelin että sinne on plussa pärähtänyt =) Onnea vain oikein kovasti, ihanaa kun tulee lisää vauvoja, kun nää meitsin vauvat alkaa olla jo niin isoja :D Ja kyllähän sitä ittekkin tuli tehtyä vain 5 testiä, koska halusi juuri nähdä sen viivan vahvistumisen. Viimeisen tein vielä joskus 6+jotain ja sit oli jo niin selkee plussa että. On se kumma että ittekkin tein sellaisilla todella herkillä testeillä, mut silti viiva ei ollut lähellekkään yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta kuiten ihan selkee (ei haamu) sit vasta 6+ pärähti viiva yhtä tummaksi kuin kontrolliviiva...Mutta tosiaan eihän sillä vahvuudella ole väliä, jos siellä on kuiten ihan havaittavissä viiva niin plussahan sen on..Joten vielä ONNEA :flower:

Myös onnittelut Sampolle :flower:

Neamma Jospa ne menkat nyt sit viimeistään sit kun vaihdat pillereitä niin tajuais loppuu viimein. Kyllähän tuo ruppee varmaan tuntuun jo elimistössä..koita jaksaa.

Saarun poijaalle paranemisia, ei kyllä kivalta toimenpiteeltä kuulostanut :(

Plussa puhureita :whistle: kaikille niitä toivoville.

Täällä synntäreitä kovasti touhutaan. Eilen käytiin ostaan tarvikkeita kakkuihin ja muuta mukavaa. ilmapalloja ja sit lapsosille ostin sellaiset nalle puh aiheiset kerttikset. Ja sit mulla kakkuihin jo valmiina ne nalle puh kakkukuvat =) ihanaa järkätä näitä ukkelin syndejä, Sit mummu oli ostanut herralle vielä suorat housut ja rusetin kaulaan, paitis jo löytyy ja slipoveri ( voi olla et mummu ostaa vielä liivin) ja sit se oli ostanut sellaiset kiiltonahka juhlakengät. Et kyllä on meillä sitten komee ssyndesankari viikonloppuna :D
Leipoa ajattelin pari täytekakkua ja mariannekakkua, sit on pasteijoita ja keksiä karkkia, ja pitkoa..eikähän noilla eväillä pärjää...

Masusta sen verran et tuossa eilen mittailin, niin mun vyötärön ympärys on kasvanut 10cm jo :eek: suurimmmaksi osaksihan se on sitä turvotusta ja kaikki jotka ei tietäs niin varmaan luulis et oon lihonut :LOL: no mut siis lähipiiri tietää mikä on tilanne...

Mut nyt taidan mennä levähtämään kun poitsu meni päikyille..jaksaa illan leipoa. Onneksi mun äiti tulee, niin saa sit rauhassa järkätä, eikä tarvii potea huonoa omaa tuntoa, kun joku roikkuu kintuissa :saint: vaan on poitsullakin ait oma viihdyttäjä..

Palaillaan

Piku ja Jasu pian 1v :heart: sekä Tintti 14+6
 
KOMMENTOINTIA:

Sampolle myöhästyneet syndeonnittelut! :flower:

Mievaa: Kiva että sieltä suunnalta tuli hyviä uutisia ja Saarulle kovasti jaksamista korvarumban kanssa.

Kymppikerho sopii mullekkin =) mä olen nyt tota painoa koittanut pudottaa painonvartijoiden ohjeiden mukaan. Aikoinaan niillä laihdutin kymmenisen kiloa ja ne ohjeet sopii mulle hyvin. On selkeät eikä niitten kanssa tartte kovin paljon päätään vaivata. Näistä tietty ollaan jokainen omaa mieltä, se mikä sopii mulle ei välttämättä sovi muille.

jenniS: Meillä ei oo nukuttamisen kanssa ollut ongelmaa näin pakkasella, poika nukkuu päikkärit sisällä.

Mä oon tainnut ottaa Katjalta jotain vaikutteita, kun mietin tota Jennin kirjoitusta ja plussan kuva alkoi vilkku silmissä
:D ONNEA!!!

pikkueppu: :hug:

 
... JA SITTEN SYY PIENEN PIENEEN HILJAISELOON...

Eli siskoni joutui keskiviikkona kriittisessä tilassa sairaalaan. Sillä oli ollut viikon ajan huimausta ja päänsärkyä, tiistaina oli käynyt terveyskeskuksessa ja oli siellä jonkin aikaa lepäillytkin. Olivat ottaneet sydänfilmin ja se oli ok. No siskon vointi oli kohentunut ja oli lähtenyt kotiin. Keskiviikkona oli soittanut äidille ja sanonut oksentavansa verta ja sanonut ettei uskalla yksin lähteä jo varatulle uudelle lääkärikäynnille.
Äiti oli lähtenyt töistä ja oli 10 min päästä siskon luona. Äiti oli samantien soittanut 112, mut siellä käskivät antaa puhelimen siskolle, olivat sanoneet että ampparin tulo kestää kauemmin kuin se että lähtevät sinne lääkäriin. No ei tullut amppari ja äiti oli alkanut laittaa siskolle kenkiä jalkaan ja takkia päälle, kun oli selkänsä kääntänyt niin jo oli sisko valahtanut penkiltä alas. No pääsivät sitten viimein rappikseen (3 krs ja hissi rikki) sisko oli oksentanut toistamiseen runsaasti, silmät jähmettyneet ja saanut välillä tärinäkohtauksia. Uusi soitto hätäkeskukseen ja ambulanssi oli paikalla 5 minuutissa. Heti oli laitettu tippa ja verta oli saanut jo ambulanssissa. Kriittisessä tilassa meni tyksin ea:ssa kaikkien ohi ja paikalla oli ollut henk. kuntaa kymmenittäin. Tähystys oli tehty ja onneksi vuotoa ei enää ollut, muuten olis leikkaussali ollut seuraavana. 5 pussia oli sitten saanut verta ja iltaa kohden oli vointi kohentunut kun äiti oli sairaalassa käynyt.
Eilen käytiin sairaalassa ja hoitavat sitä nyt vatsahaavana. Oli saanut päänsärkyyn tk:ssa ketorinia ja luultavasti se oli ärsyttänyt mahaa entisestään.
Tiputteluvuotoa oli luultavasti jatkunut jo jonkin aikaa ja tullut ulosteen seassa.
Uusi tähystys on vielä edessä mutta nyt kaikki on kuitenkin hyvin. Jos olisi vanhemmasta ihmisestä ollut kyse niin ei kuulemma olisi selvinnyt.
Ja se Hb oli ollut siskolla 39 sillon keskiviikkona.

Sori pitkä teksti ja avautuminen.
 
Tänään ei taidakkaan olla 1v. synttäreitä.

Niipa: Hui kauhistus tuota sinun siskosi juttua. Onneksi pääsi sitten lopulta asianmukaiseen hoitoon ja selvisitte säikähdyksellä.

Meilä tapahtui eilen pienoinen läpimurto tuossa kävelyssä. Irene on ottanut jo pitkään muutamia hataria askelia, mutta melkoisean arka on ollut vielä pidempää matkaa kävelemään. Meillä oli eilen vieraita, niin neitipä päättikin näyttää kaikille, että hän kävelee jo hienosti. Ja pitkiä matkoja teputteli moneen otteeseen. Kävelytreenit jatkui sitten heti aamusta ja ilmiselvästi on neiti itsekin innoissaan, kun vihdoin hoksas oikeasti tuon kävelyn jujun.

 
Niipa. :hug: Toivottavasti siskosi voi jo paremmin.

Jennis. Onnea :flower:

Myö lähetään pihalle kohtapuoliin. Näyttää olevan ihan kiva ilma tuolla. Huomenna riittäkin sitten puuhaa, kun aamusti on Sampon 1-v kuvaus ja sit tarttis leipoo leipä voileipäkakkua varten ja täyttää se. Puuhaa riittää myös siivousrintamalla. Ei siis mulla vaan ukolla. MÄ vaan leivon.. :D
 
Voi hui Niipa, mitä siskollesi oli käynyt :hug:

Mä täällä hieman alavireisenä olen päivääni viettänyt. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja arvot on ollut synnytyksen jälkeen ihan päin peetä. Ja tänään kuulin, että ovat edelleen :headwall: Eipä taida meillä plussauutisia vielä tulla vähään aikaan, ensin kun pitäis varmaan sada nää arvot kohdalleen. No tässä on nyt vuosi takuttu noiden terveyskeskuslääkäreiden kanssa, nyt sit otin ja soitin yksityiselle ajan. On semmonen lääkäri, joka on perehtynyt kilpirauhasongelmiin. Ens viikolla pääsen, joten katsotaan sit mitä tuo sanoisi. Käyntimaksu on kuulemma 70 ekee, ei tunnu missään tässä konkurssissa ;) Josko avun sais niin mielelläni tuon pulitan synttärirahoistani!

Meillä poika meni päivöunille vasta puoli kaksi :eek: Heräskin kyllä aamulla vasta puoli ysin aikoihin, että ehkä tuo vaikutti. Mitens teillä, joilla nukutaan pelkät yhdet päiväunet, mihinkä aikaan aamuherääminen? Entä päiväunet? ja niiden kesto?

Shakille myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

Ja Neammalle kaunis kiitos plussapuhurista ja kovasti jaksamista sulle työjuttuihin :hug:

Nyt puunaushommiin :wave:

Kide
 
Niipa:hui kauhistus! :hug:
Kiteelle halit myös

Juhlahumua näyttää monella olevan tiedossa.Meillä reilu viikon päästä sit juhlitaan synttäreitä.Aika pienen pirskeet pidetään ja yhtenä päivänä vaan kun Elli kumminkaan ei itse niistä hirveesti hoksaa
=) H:lle saakin sit järjestää kaverisynttärit ym.helmikuussa.

Käytiin tänään kylässä ja ulkoiltiin pitkän aikaa kun lunta on sen verran että pulkallakin pääsi eteenpäin.Mut kai tuo taas kohta sulaa pois
:/

Nyt ei oikeen irtoo juttua että :wave:
 

Yhteistyössä