TAMMIVAUVAT 2007

Kiitoksia matkasänky vinkeistä!
Tuota Carenan sänkyä ollaankin kateltu Cittarissa, vois vaikka käyttää plussaseteleitä tuohon. :whistle:

Meillä Jere roikkuu nykyään noissa jumppalelunsa himmeleissä! :D
Sormenpäät valkosina puristaa lelua ja nykii suuta kohti! Hassu poika.
Meillä ei edes yritetä kääntyä vielä, vattallaan viihtyy aika hyvin jo
ja jaksaa kannatella päätäänkin aika näppärästi.
Hoitoalustalla pylly koittaa kääntyä,
mutta yläkroppa ei tule vielä mukana. :D

Olin eilen työkavereiden kanssa liikenteessä, ja hauskaa oli.
Odotin koko viikon, et pääsen illaks ulos ja sit kun piti bussille lähteä en yhtäkkiä halunnutkaan enää mennä. Mies mut melkein "heitti" ulos.
Kivaa oli, ja aamullakin oli ihan skarppi olo. Pieni jyskytys oli ottan takana..
 
Ville nukkui ensimmäisen kokonaisen yön! Wau!
Kääntyi itse vatsalleen ja nukkui niin koko yön. Välillä vaan käänteli päätä puolelta toiselle. Parhaat päikytkin Ville nukkuu masullaan, jos vaunuttelemaan ei pääse.
Välillä kävin tarkastelemassa onko nenä vasten patjaa, mutta ihan hyvin meni. Tosi kiva juttu!

Olikohan vielä jotakin? Taisi unohtua. :whistle:
 
OHI menee tämä aihe, mutta pölisenpä.

Onko kukaan meikäläisistä käynyt LASIK-leikkauksessa?

Mulla on aika tiistaina ja pelottaa ihan kamalasti.
Totta kai viisaana näin loppumetreillä olen lueskellut kaikki kauhujutut mitä netti syövereihinsä kätkee. IIIIIK!
Olisin kaivannut järkevää vertaistukea....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 21:14 Myyra kirjoitti:
OHI menee tämä aihe, mutta pölisenpä.

Onko kukaan meikäläisistä käynyt LASIK-leikkauksessa?

Mulla on aika tiistaina ja pelottaa ihan kamalasti.
Totta kai viisaana näin loppumetreillä olen lueskellut kaikki kauhujutut mitä netti syövereihinsä kätkee. IIIIIK!
Olisin kaivannut järkevää vertaistukea....
No itse en oo käynyt, mut miehen sisko ja veli on. Molemmat on olleet tosi tyytyväisiä leikkaukseen. Kävivät Turussa. Tai en oo muuten varma, käytetäänkö niistä kaikista leikkauksista tuota LASIK-termiä. Mut joka tapauksessa sillain leikattiin silmät, ettei enää tarvi laseja. Meneehän ne yleensä hyvin, ota rennosti vaan.
:hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 21:14 Myyra kirjoitti:
OHI menee tämä aihe, mutta pölisenpä.

Onko kukaan meikäläisistä käynyt LASIK-leikkauksessa?

Mulla on aika tiistaina ja pelottaa ihan kamalasti.
Totta kai viisaana näin loppumetreillä olen lueskellut kaikki kauhujutut mitä netti syövereihinsä kätkee. IIIIIK!
Olisin kaivannut järkevää vertaistukea....
Ite en oo käynyt, mut miehen kaveri kävi juuri muutama kuukausi sitten. Kaikki meni ok, pieni silmätulehdus tuli, joka meni niillä antibiooti tipoilla ohi.
Likkakaverille tuo tehtiin viitisen vuotta sitten ja jotain häsmänkäikkää siinä tuli, mutta kaikki saatiin korjattua ja nyt sillä näkö on erittäin hyvä! :D
 
:flower: Onnittelut hyvin nukutuista öistä! :flower:

Meillä nukutaan hyvin nyt taas toistaiseksi, hieman meinasi mennä päivät pyllylleen kun en kipeenä päässyt lenkille. Eilen sitten otin oikein pitkän kaavan mukaan. Ja kuusi tuntia vaunuissa päiväunia! *aaltoliikettä...*Itsellä on nyt jalan suuret lihasryhmät kipeet, muutamana päivänä ei tullut liikuttua mihkään. On se jännä kuin flussa ja pieni lämpö saa ihmisen lihakset unohtamaan kaiken oppimansa. Mutta pointti oli siis se että kun saatiin päiväunet korjaantumaan niin korjaantuu samalla nuo yöunetkin.

Kiitos Kränä! :flower: Mulla oli mukava päivä ja hyvin jaksoi sitten loppupäivänkin maalailla. Tai no oikeestaan se meni enimmäkseen kittaamiseen, oltiin lyöty aika monta naulaa seinään ja niitä sitten paikkailtiin. Mites sulla, löysitkö pojulle vaatteita?

Isommat lapset lähtivät miehen äidin luo kylään. Ihan kiva että käyvät, mie en vaan aina ole niin sen kannalla. Mutta kyllä toivon että lapsilla on tietenkin niin monta mummoa ja pappaa kuin mahdollista kun itselläni ei ole kuin yksi mummo. Tosin anoppi kun oli viimeksikin sanonut meidän viisvuotiaalle tytölle että laihdutuskuurille! \|O Just. Mie tykkäsin "kivaa". Niin kauhulla siis odotan että mitähän tämän kerran jälkeen.

Kuulostipa kauhealta tuo rs-virus. Onneksi kuitenkin kaikki meni loppujen lopuksi hyvin.

*joku ihana kävelee yläkerrassa puukengillä... :eek: *Mietin tuossa että kun tänään vedetään toinen kerros maalia niin uskaltaiskohan ottaa Kristan samaan huoneeseen tai asuntoon, jos sen laittas matkasänkyyn? Ei ehkä samaan huoneeseen mut lähelle kuitenkin. Vai oliskohan kuitenkin parempi että vien ulos siksi aikaa? Viimeksi nukkui ulkona ja väliin kitisi niin nyt on sit kivat rajat siellä seinissä :LOL: Nooh, jospa tänään saisin viimeisteltyä sit vähän paremmin.

Vilipi ja Krista
 
Jos tuolla Lasik-leikkauksella tarkoitetaan nyt sitä et saa jättää silmälasit pois sen jälkeen niin mun tätille on tehty se. Ja sillä oli niin vahvat lasit että silmät oli niiden lasien takana enää pienet pisteet. Siis en ollut tuntea koko ihmistä kun ei ollutkaan lasit silmillä, niin oli erinäköinen! Niin ja oli mennyt hyvin.
 
Tällänen runo löyty tuolta helistimen sivuilta.
Laitan sen tänne meillekkin, oli musta niin sulonen.. :D

Ennen kuin minusta tuli äiti...
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.Ennen kuin minusta tuli äiti, nukuin niin myöhään kuin halusin, enkä
kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hiukseni ja hampaani joka päivä.

Ennen kuin minusta tuli äiti..
Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
En tullut ajatelleeksi olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.

Ennen kuin minusta tuli äiti..
Minun päälleni ei oltu koskaan oksennettu, kakattu, syljetty,
pureskeltu, pissitty eikä nipistelty pienillä sormilla.

Ennen kuin minusta tuli äiti..
Minulla oli täydellinen mielenhallinta,-ajatuksieni ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön. En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta, jotta
lääkärit voisisivat tehdä kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä katsellen nukkuvaa lasta.

Ennen kuin minusta tuli äiti..
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa,
vain sen vuoksi, etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni murskaantuvan miljooniksi palasiksi,
kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt, että jokin niin pieni voisi vaikuttaa elämääni
niin paljon.
En koskaan tiennyt, että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

Ennen kuin minusta tuli äiti..
En tiennyt miltä tuntuu, kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni voisi saada minut tuntemaan itseni
niin tarpeelliseksi.

Ennen kuin minusta tuli äiti..
En ollut koskaan noussut ylös yöllä kymmenen minuutin välein tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä lämpöä, iloa, rakkautta, sydänsärkyä,
ihmetystä tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...
Ennen kuin minusta tuli äiti.
 
Meillä menee yöt vieläkin levottomasti. Nukkuu siis pitkät unet, mutta edelleen se nukkuminen on semmoista hyörimistä. Joskus herää hirveään itkuun (Atella ei ole tapana itkeä nälkää) ja ei meinaa rauhoittua ja tätä tapahtuu myös päiväunilla. Sitten rauhoittuu, kun vähän aikaa pitää sylissä.. En tiedä onko niitä vatsavaivoja vai painajaisia. Toisaalta en usko, että vatsavaivoja, koska Atte sitten rauhoittuu yhtäkkiä ja alkaa naureskella, eikä tule mitään pieruja tai kakkoja.
Tilasin itselle twiststepperin, ku näköjään nämä Oulun kelit on välillä niin surkeet (kova tuuli), että ei voi käydä kävelyllä. Nyt sitten voi, jos ulos ei pääse, laittaa muksun nukkumaan kärryissä parvekkeelle ja ite steppailla puolisen tuntia.
 
piti tulla hehkutamaan että säästettiin yks kakkavaippa noilla teeteen ohjeilla. mut saikin aikaan kakkatulvan. vauva siis heräs unilta "ennenaikojaan". ei kipuja, ei nälkä joten arvasin kakan kiusaavan. lavuaariin satiin kakka tulemaan vaikka meinasin jo luovuttaa odottelussa. no, päästiin tähän koneen ääreen niin alkoi kova rupsutus ja nyt on vaippa täys. väliä n. 15 min. mut täytyy kokeilla aina kun ehtii.

täytyy mennä, jatketaan taas toiste :wave:
 
Kiitos tuesta. =) Aikamoinen lepakko minäkin olen ja nyt vaan jännitän kuinka käy. Pettymys on kyllä aika kova jos silmiäni ei voikaan leikata. No, katsotaan, katsotaan.

Poion runo sai kyyneleet valumaan. Leuka väpättää kovin herkästi nykyään. :snotty:

Voi kökkö, kun kissasuoja-ihmisestä ei kuulu vieläkään mitään. Kyllä se laittoi, että ovat menossa johonkin reissuun, mutta pituudesta ei tainnut olla puhetta.
Ville nukkuu nytkin vaunuissa sisällä eikä oikein onnistu. Tosin on tuolla aika kehno kelikin, tuulee ja vihmoo vettä. Lämpöä taitaa olla vaan pari astetta.

Villellä oli viime yönäkin seitsemän tunnin syöttöväli, taitaa tulla tavaksi. :D Taannoinen yhdeksän tunnin putki oli kyllä jotakin ihmeellistä. Esikoinen lopetti yösyönnit vasta, kun lopetin tuttipullon käytön. Joskus kymmenen kuukauden kieppeillä.

Huomenna iltapäivällä kohtaloni on siis jonkunlainen. Peukut pystyyn! Ilmoittelen miten meni heti, kun silmät ei ärsyty näytön valosta. (Ottaa kuulemma silmiin älyttömästi leikkauksen jälkeen.)
Hui, hui, hui, hui, hui, hui, hui, hui, hui, hui.....
 
päivää kaikille!

het alkuun kymysys: kuinka moni antaa jo kiinteitä? mie olen miettiny et jos ensi viikolla alkas maistelee. alkaa yöt olla katkonaisia ja aamulla tyttö herää jo 07.00 aikaan jokeltemaan...

emmi ei vielä käänny masulleen paitti tietty äitin avustamana :D kylelleen kääntyy. ja jumppalelun leluja puristelee nyrkit valkosina ja työntää suuhun lelua sekä omaa nyrkkiään. sylki valuu ja yläikenessä 2 etuhammasta tuntuu ikenen läpi.

jaahas mentävä poju heräs päikkäreiltä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 14:08 Myyra kirjoitti:
Kiitos tuesta. =) Aikamoinen lepakko minäkin olen ja nyt vaan jännitän kuinka käy. Pettymys on kyllä aika kova jos silmiäni ei voikaan leikata. No, katsotaan, katsotaan.

Poion runo sai kyyneleet valumaan. Leuka väpättää kovin herkästi nykyään. :snotty:

Voi kökkö, kun kissasuoja-ihmisestä ei kuulu vieläkään mitään. Kyllä se laittoi, että ovat menossa johonkin reissuun, mutta pituudesta ei tainnut olla puhetta.
Ville nukkuu nytkin vaunuissa sisällä eikä oikein onnistu. Tosin on tuolla aika kehno kelikin, tuulee ja vihmoo vettä. Lämpöä taitaa olla vaan pari astetta.

Villellä oli viime yönäkin seitsemän tunnin syöttöväli, taitaa tulla tavaksi. :D Taannoinen yhdeksän tunnin putki oli kyllä jotakin ihmeellistä. Esikoinen lopetti yösyönnit vasta, kun lopetin tuttipullon käytön. Joskus kymmenen kuukauden kieppeillä.

Huomenna iltapäivällä kohtaloni on siis jonkunlainen. Peukut pystyyn! Ilmoittelen miten meni heti, kun silmät ei ärsyty näytön valosta. (Ottaa kuulemma silmiin älyttömästi leikkauksen jälkeen.)
Hui, hui, hui, hui, hui, hui, hui, hui, hui, hui.....
Mun miehelle kun tehtiin niin elettiin pimeässä viikko ja sitten kun oli valot päällä, niin miehelle laitettiin musta huivi silmille.. Mutta sen työkaveri oli ottanut nokoset leikkauksen jälkeen. Nokosille käydessä oli ollut roskan tunnetta silmässä ja herätessä ei enää mitään. Mutta nää tehtiin eri tekniikoilla.. *odottelee oman rahapussin täyttymistä, että pääsis leikkuuseen*
 
Kuinkahan tuo "viikko pimeässä"-systeemi onnistuisi kotiäidiltä? Aika heikkoa on.
Ostin tuollaiset isot, tummat ja hyvin peittävät aurinkolasit, elelen sitten ne päässä. Sain loistavaa palvelua Ideaparkin eräässä silmälasikaupassa.
Kiitokset sinnepäin. :flower:

Ville on nukkunut tänään vaan tosi lyhyitä pikapäiväunia. Huomaa kyllä ettei olla päästy ulos. Toivottavasti yöunet maistuu pitkään siitä huolimatta. Täytyy lähteä kävelylle, kun mies tulee kotiin.

Vilipikö oli remppaamassa? Mä ainakin maalasin seinää, vaikka Ville nukkui lähellä. Ei kai noista nykyajan maaleista mitään kamalia kaasuja erity, haju nyt saattaa olla vähän kumma.
Korjatkaa viisaammat, jos puhun omiani.

Torstaina Ville on 16vko vanha. Kiinteitä ei olla vielä aloitettu kaikista suunnitelmista huolimatta ja nyt kynnys tuntuu hyvien yöunien takia tulevan korkeammaksi.
Se on sitten kuitenkin semmosta säätämistä, tää pullottelu on niin paljon leppoisampaa touhua. Lisäksi haluaisin pitää Villen aina vaan pikkuvauvelina....karmea äiti.
 
Olipa yllätys, soitin Peten labratuloksia. Hänellä oli sittenkin se RS-virus, vaikka toipuikin ennätysnopeasti. Ei sit kuulema voi enää tänä vuonna tulla, ja jos ens keväänä tulee, niin on paljon isompi poika jo.

Nyt se jotain tuolla itkeskelee isällään, pitäsköhän tästä lähteä.

Kiinteistä ruuista: mä aattelin yrittää kyllä selvitä kesälomareissut vielä ihan rintamaidolla. Heinäkuun puolella vois sit koittaa noitakin sapuskoita. Edellisten kans on ollu niin monenlaista vaivaa, että jos nyt tän kans pääsis tuolla ainakin toistaiseksi sopivalla omalla maidolla.

TeeTee ja Pete huomenna 12 viikkoa vissiin
 
Mulle iski kamala huoli ja hätä Jeren silmien takia.

Karsastuksesta on neuvolassa muutaman kerran puhuttu ja samaan hengenvetoon on kerrottu sen olevan normaalia puolen vuoden ikään asti.
Nyt sit tuttuni sano, et hän veis Jeren silmälääkäriin.. :/
NYT JO??? Poika on kuitenkin vasta himppasen yli 3kk.. :ashamed:
Miehen sisko taas päivitteli, kuinka toisen silmät harittaa.
Meistä taas tuota tapahtuu enimmäkseen silloin, kun on väsy.

Seuraavan kerran meillä (niinkun varmasti muillakin!) on neuvolalääkäri 4kk:n kohdalla ja siellä nuo simmut katotaan tarkemmin.

Voi hemmetti, ahistaa.. :'( :ashamed:
 
Moikka,

Kiitos myötätunnosta meidän sairaalareissusta ja onneksi lapsi voi hyvin vaikka kauan osastolla oltiinkin.

TeeTee: Hyvä et te selvisitte noin lyhyellä reissulla ja lapsi parani pian tosta RS:viruksesta. Sitä on ollut liikkeellä näinä aikoina jonkun verran ja tarttuu kuulemma ihan hengitysilmasta. Minä en nyt uskalla viedä tyttöä linja-autoon enkä isoihin ihmisjoukkoihin ettei uudestaan saisi sitä. Odotellaan kunnes ilmat lämpenee ja taudit vähenee...

Käsitin siis et viirus voi tulla uudelleen milloin vain mutta myöhemmin jos tulee ja lapsi isompi on helpompi aina mitä vanhempi lapsi.
Eihän se viirus jää elimistöön vai onko niin ?

Minäkin ajattelin kiinteitä alkaa kokeilemaan joskus 6 kk iässä sitten.
Rintamaidolla edelleen mennään ja tyttö syö päivisin noin tunnin välein ja yöllä ehkä muutaman kerran.

Nyt kylvettämään tyttö.

Hyvää alkuviikkoa kaikille!

T: Sartsa32
=)
 
Poio: Ei kai sinne silmälääkäriin ole vielä kiire, jos kerran neuvolasta on niin sanottu. Eihän se ole tosiaankaan erikoista, että silmät vähän harittaa näin pikkuisilla.
Älä huolehdi. Vaikka tietenkin sitä alkaa huolehtimaan, kun joku sanoo tuollaista. Ehkä hän ajatteli, että sun oman mielen parannukseksi olisi kiva mennä?

Karsastukselle ei kuitenkaan tehdä yhtään mitään ennen kuin on todettu mahdollinen taittovika.
Hoidin juuri ennen lomia 3-v lasta jolla oli todella paha/voimakas karsastus. Hänellä ei ollut minkään sortin näkökyvyn heikkoutta, joten hän käy vain 6kk:n välein silmälääkärin tarkastuksessa.
Näin pienen vauvan näköä ei edes pysty mitenkään tarkastamaan, joten lääkäri saattaisi sanoa vain, että seurataan tilannetta.

Kysy 4kk neuvolalääkärissä asiasta tarkemmin, hän sen nyt ainakin tietää. :hug:
 
Iltaa!

Joo meillä siis rempataan, mutta se maalaus meni tänään oikein loistavasti, Krista nukkui ulkona koko toimituksen ajan. Meillä kun oli se vesivahinko ja sitä ollaan pakosalla nyt toisessa asunnossa niin ajateltiin maalata eteisen ja olohuoneen seinät uusiksi. Ainoa pieni häiritsevä tekijä tuli eteen kun akvaario on niin iso ettei sitä saa siirrettyä muuta kuin täysin tyhjänä niin nyt yksi seinä jää olohuoneesta maalaamatta. Ja tietty kun sen itse tietää niin se häirihee! Huomattiin, että aiemmin joku on maalannut hieman vaaleanpunertavalla valkoisella...Nooh, josko sitten meistä seuraavat maalaavat senkin seinän. Asutaan siis vuokralla. Ai joo, sain sitten siivousurakan sen jälkeen kun se remonttimies on sieltä häipynyt, ja se korvattiin 50? ostosetelillä! Saan ostaa sillä rahalla siivousvälineitä. Ei vielä paljoa mieltä lämmitä. Mutta pakko jaksaa siivota. Jos tää sitten rauhottuis.

Itkettää täälläkin, melkeen joka päivä kilahan tai itken. Yleensä ensin kilahtaa ja sitten jälkeenpäin itkettää ja kaduttaa. Ja mie pistän kyllä kaikki hormoniehkäisyn piikkiin. Mutta toivossa eletään että oireet helpottavat ajan kanssa.

Tuo POion laittama runo oli aivan ihana! Minäkin katson melkeen joka ilta Kristaa kun on jo nukahtanut vaikkei mitään hätää olekaan. Mutta kun se on niin suloinen. Alussa luulin ettei esikoisen jälkeen voi rakastaa seuraavia lapsia yhtä paljon, mutta niin vaan rakastaa. On se uskomatonta.

Nyt menee taas jaaritteluksi

Vilipi
 
Niin oli mulla asiaakin! Poio: meille sanottiin että meillä on seuraava lääkärineuvola vasta vuoden ikäisenä. Sitä ennen ei jos ei mitään tule. Mut meille varattiin aika viiden kuukauden ikäisenä juuri tuon karsastuksen takia. Lääkäri ensin katsoi että ei karsasta, merkkasi sen neuvolakorttiinkin, ja sitten sanoi kun minä leikitin Kristaa että taitaa sittenkin karsastaa kun lähelle katsoo. Eli kontrollikäynti tuli meillekin. Nyt minua harmittaa vain se virheellinen merkintä. Mutta meillä on kaikki lapset tässä iässä karsastanut jonkin verran. Ei siitä enää ole tietoakaan. Muistan myös että esikoisesta monetkin sanoivat että katsoopa kieroon. Ja sen otin kyllä itseenikin. Ei tytöstä kyllä enää huomaa mitään!
 
Johan minäki pääsin koneelle, ihan kirjoittamaanki. Kahesti veti kone pimeeksi kirjottaessa :/ Jospa nyt...

:hug: Kaikille joilla ollu vauva kipeänä!
Meilläki tää päivä vauvan nenä on vuotanut ja nyt oli illalla kuuman oloinen. Eipä oo kiva yö edessä, vauva-parka!

Ja Vilipi Kiitos itsellesi! Oli tosi mukava nähä, toivottavasti nähään pian uuestaan!
Mä vein miehet sillon heti siskon luo ja otin tytöt mukaan ja lähettiin uuestaan shoppailee :D Ja sain kuin sainkin ostettua lähes kaiken mitä pitikin! Kyllä oli mahtavat valikoimat Cittarissa!
Joku kehui tän kylän Cittaria, mä ku kiertelen vauvanvaate osaston joka kerta ku käyn kaupassa niin tuntui taas aivan taivaalliselta Rovaniemen Cittarin antimet :D

Vaipan vaihdosta ollu puhetta. (oli muuten mahtava se video :LOL: ) Meillä mies vaihtaa kyllä vaipat aina ku tarttee ja pyytämättäkin. Yhellä kaverilla on sellanen mies joka ei kertakaikkiaan vaan pysty vaihtaa kakkavaippaa, se oksentaa :whistle: Sillon ku pelkällä maidolla vauva oli niin sillon se pystyi mut ei enää kiinteiden jälkeen. Ja muistaahan tuon ku tyttöä odotin niin piti olla huivi aina nenän edessä ku menin pojan takapuolta pesee :x Ja kovasti yökötti aina... Onneksi se oli vaan sillon yhen raskauden ajan.
Ja tuosta vessaviestinnästä ja potta-asiaa: Mä kans kiinnostuin siitä kovin sillon esikoisen aikaa. Pitkän aikaa seurailin niitä mahollisia merkkejä mut en vaan niitä nähny :/ Sillon sitä aikaa ois tosiaan ollu mut ei alkanu luistaa niin piti luovuttaa. Poika sit oppi kuivaksi kahen vuoden iässä, 2v6kk oli sit yökuiva. Aloitettiin kesällä ku oli lämmintä, vaippa vaan pois ja pihalle. Eka päivänä kastui varmaan seittemät housut mut siitä lähti luistaa ja harvemmin vahinkoja sattui. Yökuivaksi yritettiin pari kertaa mut suosiolla laitoin sit vaipan ku sänky kastui. Kerran poika vaan sano ettei halua vaippaa ja sen jälkeen ollu ilman ja kerran vain on kastellu sängyn.
Tytöllä taas oli ummetusta aikoinaan (on kyllä edelleenkin). Mut sillon ku se oppi istuu niin aloin varsin pitää sitä potalla aina ku poikakin siinä istui. Ja oli vissiin tytöllä kivempi kakata pottaan niin siitä se sit lähti. Merkkinä oli et se alkoi korvaa hieromaan aina ku alkoi kakattaa :D Mummilassa kerran tyttö hieroi korvaa ja ku mummi ei tajunnu et mikä sillä on ku alkoi vielä kitisee niin esikko tuumas et sillähän on kakka hätä. Veli-kultakin tiesi merkin! :D Nyt tyttö on 1v10kk, pitää heti ku ilmat lämpenee niin ottaa kans vaippa kokonaan pois.

Jeps, onhan tuota tekstiä jo :snotty: Mut vielä sen verran et mä aloitin vauvalle tänään maissivellin. Aamulla annoin maidon seassa 40ml, löysempi kakka tuli illalla mut ei ainakaa vielä mitään kummempaa... *koputtaa puuta* Poika nyt siis 3kk2vk tasan :heart:
 
Annette-79 harmaana
Joonaksen eka pottu kiehuu kattilassa =) Saa nähä maistuuko..

Puolilta päivin on pitkästä aikaa neuvola. Vähän hirvittää kuinka se vaaka notkahtaa tuon meän "pikku"-ukon alla :D On esikoisen tapaan aika pullukka vauva. Nyttemmin on esikoinen pitkä ja solakka poika, että eiköhän tuo Joonaksenkin pituus/paino suhde tasaannu kun alkaa liikkua enempi. Mut kirjoittelempa sitten päivemmällä meän neuvolakuulumisia :wave:

Annette ja Joonas jotakuinkin 3.5kk
 
Hui kun täälläkin on ollut hiljaista näin aamusta. Onkos monella ollut neuvolaa tai muuta?

Meillä on tänään maistunut nyrkki oikein ekstra paljon! Tuntuu kyllä ettei maitokaan ole maistunut niin kuin pitäisi. Mutta kaipa se osa on ollut turhaa tuputustakin, kun Krista on itkeskelly aamun.

Masentaa vaikka aurinkokin pitkästä aikaa paistaa. Kukaan ei vastaa puhelimeen ja vaikka vastaakin niin eivät sitten jouda jutteleen. Joo, ja aina sanotaan et soita milloin vaan jos haluat jutella. Sanahelinää. Tänään tuntuu ettei olisi haluttanut edes miestä päästää töihin kun taas itkettää. Ja kaikki lähti siitä liikkeelle kun mietin et haluaisin olla vihdoinkin vauvan kanssa kolme vuotta kotona, mut kaikki painostaa käymään koulun loppuun. Mieskin sanoi että jos en mee kouluun niin onks mulla työpaikkaa. Olen aina lähtenyt jo äitiyslomalla töihin, esikoinen oli neljä kuukautta ja keskimmäinen viisi kuukautta kun työt painoi päälle. Nyt olis haluttanut olla kotona.

Kiitos kun sain purkaa jonnekin ajatelmiani.

Vilipi
 

Yhteistyössä