TAMMIVAUVAT 2007

Hei tammivauvat! Minäkin tänne kuulun, en tosin ole ilmoittautunut, vaan pysynyt pelkkänä lukijana koko odotusajankin... nyt arvitsisin kuitenkin vähän tukea...

Eli...Kuinka pitkiä unia teidän pienokaisenne nukkuvat? Meidän kymmenen päivän ikäinen kun nukkuu neljä tai viisikin tuntia putkeen... ja se jotenkin huolestuttaa. Lapsi syö kyllä kunnolla aina unien välissä ja jaksaa jopa seurustella hetken. Kokemuksia tahtoisin tällaisista hyväunisista.

Niin ja lisäksi meillä ei huudeta nälkää, vaan jaksetaan odottaa melko kauankin!

Olenko turhaan huolissani??

Kiitos vastauksistanne!
 
epuska
Hienoa, että paino on alkanut nousemaan vauvoilla! :flower: siitä kaikille äideille ja vauvoille, jotka ovat jaksaneet syöttää ja syödä. Ja ihan sama mistä on syöty! Pääasia, että maito maittaa. :)

Eilinen oli täällä melko hektinen... Toissayönä vauva nukkui tosi huonosti, miksi, kas sitäpä tiedä en. Arvaukseni on varmaan yhtä hyvä, kuin teidänkin. Valvoin käytännössä koko yön, kun nukkuessaankin tyttö piti sellaista ähinää, että en saanut itse unenpäästä kiinni. Myös koko eilinen aamupäivä kului itkien, ehkä väsymystä. Itki sekä äiti että tyttö. Lopulta lopen uupuneena kuukahti rakkaani nukkumaan klo 13 iltapäivällä. Sitten sai normirytmistä kiinni. Nyt nukkumassa, tuntuu olevan vähän väsynyt. Kai vauvoillakin on sitten univelkaa????

Mulle oli naapuri ostanut lahjaksi pilsneriä LIDL:istä ja innolla eilen sitten tartuin pulloon, ottaakseni olutta, mulle se kyllä maistuisi! Onneksi luin etiketin, ennen kuin kietaisin koko pullon huiviini, siinä olikin 4,5% alkoholia!

Hillerille voisin sanoa, että meillä alkuun tyttö nukkui myös n 3-4 tuntia. Mutta ei siis nuku välttämättä enää... Että en ihan hirveän huolissani olisi, jos muuten vaikuttaa pontevalta ja jaksaa seurustellakin.
 
Heippa!

Ja onnea Kanappa! :flower:

Halleluujaa... Miehella alkoi viime yönä oksennustauti ja nyt kauhulla odottelen, että tarttuuko se minuun ja kenties Möykkyyn.
Jos kolmiviikkoiselle tulee oksennustauti, on se ilmeisesti vietävä heti sairaalaan!? Onko kellään kokemusta pienen oksennustaudista?

pulleroballerina
 
MOI

JA KIITOS KAIKILLE ONNITTELUISTA sitä tarvii aina :flower: =)
En tienny todellakaan etukäteen ei olla naimisiin menosta puhuttu ystävät kyllä aina maininneet että ettekö meinaa naimisiin mennä ja oikeastaan painostaneet samoin kuin molempien vanhemmat..no nyt saa ne kaikki sitä mitä haluuvat ;) :LOL: Olen niin onnellinen ja asia tuntuu niin oikeelle kuin olla ja voi ,joten rouvan arvonimen takaisin itselleni saan :) :D

Meillä olaan ulkoiltu jo eka viikosta kun kotiuduttiin oli silloin ne leudot kelit ja kätilöt sano lähtiessä et happi hypylle lapsen kanssa samoin tein ettei ihan homehduta sisälle..eli poika oli 8päivää vanha kun mentiin..nyt ollaan menty pakkasten mukaan jos alle -15 niin ollaan oltu mut jos sen yli niin ihna keuhkoja aatellen ei olla oltu ja autolla lyhytkin matka silloin menty,näin meillä :)

Jäkivuoto taitaa olla ohi tällä naisella on niin hyvä ja köykänen olo muutenkin..varmaan onnellisuuskin tekee sen kun ei väsymys tunnu..viime yöstä klo.3.00 asti olen ollu hereillä poika sitten kärsi siitä syönnistä lähtien maha kivusta ja silleen sit isäntä lähti töihin ja sit oi jo aika nousta laittamaan esikko eskariin ja nuorempi samalla tietty hoitaa.

meillä isot pojat kipeenä molemmille yskä ja pienemmällä tosi paha silmätulehdus eilen puhkesi parissa tunnissa ja onneksi päästiin vielä lääkäriin ja lääkitys heti päälle.Et jos ei pienin valvota niin sitten isot,noh kyllä se taas tästä.

Nappa ja kekara 3vko.1pvä
 
Heips!

Yksikätisenä tässä kirjoittelen.

Onnea Kanappalle naima-aikeista :flower:

Ihana miten kaikki vauvat on niin oman näköisiään.

Neuvolasta terveisiä. Se oli kyllä eilen mutta kun sitä niin vähän ehtii.
Eli painoa oli tullut viikossa lisää 235g eli nyt on painoa 3185g. Eikä tarvi enää herätellä syömään. Terkkari kehui että on nyt hyvän värinen eikä keltaisuudesta enää tietoakaan. Pituutta nyt 51cm. Eilen oli eka bussimatka ja se meni hyvin. Vaikka tyttö oli hereillä menomatkan niin ei yhtään itkenyt. Tänäänkin kun käytiin vaunuilla kaupassa niin tyttö nukahti heti kun laitoin vaunuihin vaikka oltiin vielä eteisessä. Aivan ihana olla valosan aikaan ulkona.

Ostin tänään hiusvärin ja ajattelin viikonloppuna värjätä. Se aina piristää. Olen sitä odottanutkin kun en ole viitsinyt raskausaikana värjätä ettei vaan vaikuta vauvaan.

Viimeyönä tyttö nukkui 4,5 tunnin pätkissä. Illalla tankkaa ja 01.00 syö viimeisen kerran kunnolla ja sitten vasta viiden jälkeen seuraavaksi. Aamulla söi vasta yhdeksän jälkeen. Meillä ei juuri pyydetä vaan kun herää kunnolla niin alkaa armoton huuto

Netistä luin että heijaamisasento keräis ilmaa vatsaan. Eli kun pitää käsivarrella vaakatasossa. Pystyssä pitäminen auttaa. Meillä ainakin kun vähän aikaa pystyssä pitää niin alkaa perästä kuulua.

Nyt päiväunille

Lili ja Sintti 15pv
 
Jänskättäjä liittyy kanssa listoille. Pikku-Ukko syntyi 10.1. klo 6.01 mitoin 3610g ja 52cm. rv 40.

Muuten menee mukavasti, mutta ilmavaivoja on. Täytynee kanssa kokeilla Rela-tippoja. Ulkoilukelejä odotellessa kaikille mukavaa tammikuun jatkoa ja tsemppiä nyyttien kanssa.
 
Heippa kaikille!

Meillä Möttönen nukku viime yön sitterissä. :D
Kaveri käski kokeilemaan, ja niinhän siinä kävi että hyvin maistu uni.
Eka laitettiin sitteri sänkyyn, missä meni 2-3 tuntia, sit nukuttiin lattialla mun vieressä 4 tuntia. Käärittiin kaveri vilttiin ja sit oli vielä peitto varuiks ettei tuu kylmä.
Joteenkin omituista, et nää päivällä tapahtuvat unet menee hyvin mutta yöllä on sit show joka kestää tuonne 2-4 asti. \|O
Välillä heräillään vaan siihen, et tutti tippuu. :ashamed:
Mua alkaa pikkuhiljaa jo jännittämään ens viikko. Mies menee viikoks töihin ja mietin vaan, et kuinka mä jaksan nuo yöt! Miehen on kuitenkin pakko nukkua jonkinverran, et jaksaa töissä.
Mites teillä muilla?
 
Hilleri:kös se kyseli hyväunisista vauvoaista..Ei kyllä tartte olla huolissaan, meillä keskimmäinen nukku varmaan pitempiäkin pätkiä ja terve tyttö on ollu! Nyt tämä nuorimmainenkin nukkuu 3-5h unia, tosin lyhyempiäkin pätkiä mukaan mahtuu..

Kyllä eilen meinas kirpasta..tyttö sai hirveät huutoraivarit rinnan päälle ja ajattelin sit testata niin kyllä uppos pullosta lisää! Yölläkin annoin n. 20ml lisää..Tänään on riittäny hyvin kunnes kuuden maissa rinnan päälle oltiin hyvin levottomia taas ja rupes huutamaan. Siinä sit vetäs taas 50ml pullosta päälle! Miten voi olla mahdollista et ei viikon ikäiselle riitä maito ku olen edellisiäkin jonkun kuukauden kuiteski imettäny? No tärkein ettei nälkä jää ja saahan kuitenkin pääasiassa rintamaitoa..
 
Heissuli.
Vaaveli tosiaankin nukkui viimeyön. :D Mutta söikin sitten vajaan kahden tunnin väleillä. Ja joka kerta ison 100ml:n annoksen. Aika paljon noin pieneen mieheen.
Tänään poitsu valvoi pari tuntia ihan ihmisten aikaan. :eek: =) Mitenkähän tuon ensiyön kanssa on. Saas nähdä.

Poio:Mä olin kaks ekaa viikkoa "yksin", kun mies oli töissä. Nukut vaan aina, kun on tilaisuus.
Mua ärsytti kaikista eniten se, kun juuri olisi voinut nukkua, soi herätyskello. Piti nostaa esikoinen ylös, että kerkiää hoitoon.

Mulla on ollut jaksamisen kannalta hirveän tärkeetä, että esikko on muutaman tunnin päivällä hoidossa. (Nyt kaikki kotiäidit murisee mulle...) Tää mun perussairauteni väsyttää entisestään, joten jollain tapaa pitää pitää pää koossa.
Mies viettää isyyslomaa nyt joka toinen viikko. Viikon kun jaksaa, tulee apu taas yösyöttöihin. Tämä systeemi sopii meille oikein hyvin. =) Jospa kuukauden kuluttua yösyöttövälit olisi vähän pidempiä.

Voi teitä onnellisia joilla jälkivuoto on loppunut! :flower:
Mullakin oli melkein ja eilen sitten harrastettiin s....ä ( :D ) ja taas lorottaa. Voi pylly. Tähän alkaa tympääntymään oikein kunnolla!

myyrä ja martti tasan 3vko :heart:
 
Huomenta!

Ai että kolottaa joka paikkaa. Päätä särkee, nenä on hellänä niistämisestä ja kurkku kuin raastinraudan olis nielassu eikä mikään maistu miltään. Joka ikistä lihastakin kolottaa. Eli kipeenä olen nyt itse. :snotty: :( VOihan mälsä. Juuri kun sain muut terveeksi. Naapuri tosin kävi kertomassa ilouutisen, että heillä kuopus on vesirokossa. Kaikki muut on sen sairastanut paitsi vauva, toivon todella ettei kahden viikon päästä ole lääkärireissu tiedossa.

Todellakin, olkaa onnellisia joilla vuoto loppunut. Meillä sama tilanne kuin Myyralla. Aina petihommien jälkeen intoutuu, ollu jo viikon samanlaista humpaamista. Sit vaan mietin et voisko se tulla limakalvoilta. Mutta kai sitä niin innostuu... :whistle: :p Ehkäisyä ollaan jo mietitty kun nyt ollaan jo näin aikaisin päästy liikkeelle, et mikä se olis hyvä. Aiemmin kun on vähän menny mielenkiinto toiseen kun tietää et pitää kumia käyttää. Ei olla tykätty. Mutta en tiedä annetaanko ylipainoisille muita vaihtoehtoja kuin kumi tai herne polvien väliin.

Meillä on alettu nukkumaan öisin yksi 4,5tunnin väli. Joka nyt ajoittui sitten kolmesta puol seiskaan. Onneksi mies heräsi syöttään seiskalta et sai nukuttua hetken aikaa. Iltaisin kun tulee valvottua sinne klo23 et jos vauva herää vielä tankkaamaan...On taas pienentyny annokset, väliin meni illalla jopa 120ml mut nyt menee sen 80ml taas oikeestaan joka aterialla. Öisin saattaa mennä jopa vähemmän, viime yönäkin vain 40ml ja jatkoi tyttö jatkoi uniaan sikeesti. Jotenkin turhauttavaa, kun sitä vaan valvoo sen tunnin ja odottaa et kyllä se kohta herää kunnolla syömään ja jännitän. Siis just silleen: kuitenkin herää jos nyt laitan sen omaan sänkyyn...On sitä pöhkö.

Itkut vaivaa näköjään aina kun vähänkään väsyttää rankemmin. Eilen taas vollotin kun sain tipan maitoa puristettua rinnanpäähän mut vauva ei silti huolinu, et yritinköhän mie kaikkeni. Mies hermostui jo, sanoi et luuletko että ois antanu minun kauaa enää yrittääkään kun vauvalla oli paino jo laskenu niin paljon. Ja muistan kyllä itsekin sen velttouden, mikä vauvaa vaivasi ennen kuin annettiin lisämaitoa. Ja tämä et ei pääse ulos! Siis olispa kevät ja vaikka loskaa, mut lämmintä. EI vaiskaan, talvi-ihminen olen kuitenkin. Tympäsee vaan kun ei vauvaa pääse käyttämään ulkona.

Johan sitä taas tulikin.

Vilipi ja saara 3vk2pv
 
Heippa!

Täällä valvottiin koko yö. 21.30-05.00. Aamuyöllä annoin rintaa, vaihdoin vaipat, hytkytin ja kanniskelin sylissä. Mies sanoi sitten että anna pullosta, et jos rinnoissa ei vaan maito riitä. Puoltoista tuntia sitten oli mennyt 60ml pullosta ja ajattelin ettei voi mennä enää. Annoin kuitenkin lisämaitoa ja 80ml meni heittämällä. Nälkäisenä täällä pitäs mennä nukkumaan :ashamed: .

Mies heräsi sitten kuudelta ja lähti lentokentälle. Tulee varmaan mielenkiintoinen työmatka tunnin yöunilla...

Meillä on mennyt ihan hyvin tämä 2 viikkoa, jonka mies on ollut töissä. Ensin mies tosin heräsi joka kerta kun vauva itki ja valvoi syötön ajan tai vaihtoi vaipat. Sanoin kyllä että mene nukkumaan, koska me voidaan nukkua sitten päivällä vauvan kanssa mutta hän ei. Nyt ei enää samanlailla reagoi ja on saanut aika kivasti nukkua (viimeyötä lukuunottamatta).

Johonkin asiaan piti vielä kommentoida mutta en kyllä nyt yhtään muista että mihin.

Jaksamista masuvaivojen kanssa

Lili ja Sintti 18pv
 
Moikka!

Meillä käärittiin Möttönen eilen illalla ilta touhujen jälkeen kapaloon, jossa sälli nukku eka 4 ja puol tuntia putkeen! :D Sit vaihdettiin vaippa ja syötiin taas ja nukuttiin vielä 4 tuntia!!! :D :D :D
Arvatkaapa vaan, onko hömelö olo liiasta(?) unesta!!!

Aamulla meillä oli myös se isyyden tunnustaminen ja hyvin se meni. Ihan läpihuuto juttu, nimet papereihin ja pois.
Kakenkaikkiaan aikaa meni joku 10 minsaa.
Vähän sossun tätiä hymyilytti, kun se kysy et koska alettiin seurustelemaan niin mies vastas et vuonna 1992 syksyllä!

Täälä jatkuu jälkivuoto vielä. :( Sais kyllä loppua jo!
Suihkuttelua jatkan edelleen, on noita tikkejä niin pirusti et se tuntuu auttavaan oloon. Särkytabuja vedän edelleen!

Käytiin tekeen pieni vaunuttelu lenkkikin tänään, ihanaa oli ja hyvältä tuntu! B) <br><br>
 
Heippa ja onneks olkoon kaikille tammiäiskille =)

Ajattein minäkin tänne ilmottautua, taustalla oon ollutkin tosi ahkerasti. siis joka päivä oon jutut käyny lueskelemassa..

Meidän tyttö syntyi 4.1 2007 2464g ja 44cm. viikolla 38+2 naistenklinikalla.
Synnytystä käynnisteltiin viikon verran kun vauva ei ollut kuukauteen kasvanut enään mahassa. mutta synytyskertomus sitten myöhemmin.

Eilen käytiin viimeksi neuvolassa ja nyt paino on jo 3055 ja pituus 50,2 cm eli hyvin on kasvanut. Pelkällä rintamaidolla ollaan nyt oltu.

Meillä riehuu täällä perheessä ja naapurustossa karsee vatsatauti + kuumeinenen räkäflussa. Itse oon toistaseks säästynyt. vauva on ollut ihan tukkoinen, keittosuola tippojen kera ollaan pärjätty vielä. Ihan pystyssä joutuu nukuttamaan, muuten ei tuu mitään kun limat valuu kurkkuun :( Ilmaakin on ollut mahassa ja mietin tässä et pitäiskö lähtee cuplatoni hakuun? Eiks sen pitäis olla aika hyvää tavaraa? Rela tippoja oon myös antanut nyt joka päivä. D- vitamiinia menee nyt 2 tippaa päivässä, voisko ne vatsan kipristelyt siitä johtua, tiedä sitte..

Vauvalle määrättiin myös rautaa pienipainosuuden takia. Vielä en ole uskaltanut aloittaa kun kuulemma aiheuttaa kauheat vatsan väänteet..Onko muita kelle määrätty rautaa?

Yleisesti ottaen meillä mennyt ihan hyvin!Vauva on ihana, syö hyvin ja nukkuu joskus jopa 3h putkeen :) Koko ajan tykkäis sylissä olla ja me täällä "tapellaanki" isin kanssa kumpi saa pitää vauvaa ja vaihtaa vaippaa kun rakkauden hedelmä on hereillä:LOL:
Jotenkin on ihan toisenlainen fiilis vauvan kanssa kun on itsellä tullut ikää lisää. edellisten lasten kans ei jotenkaan ollut ihan näin keskittynyt vauvailemaan kun oli itse sen vrran nuorempi.. Isosisko on nyt siis 10v ja iso veli 13

Tässäpä jotain tällä kertaa, nyt täytyy rientää Pikku päälikkö kutsuu :LOL:


T: Iizi ja meritähti 3viikkoa :heart:
 
päivää kaikille! koetan kirjottaa yhellä kädellä, tyttö on tissillä täs samalla. jälkivuotoa mulla on edelleen.... sais jo loppua. isyydentunnustukseen odotan naisen soittoa, lupas soittaa kuhan on tehny paperit valmiiksi, soitan sille maanantaina jos tänään ei soittoa kuulu. ois kiva soittaa jo papillekin sit sen jälkeen. ja varata kastajaispäivä.

maitoa tulee tisseistä suihkuamalla, alussa meinas olla tukossa tissit, mut kuuma sauna ja lämmin suihku auttoi. ja hieronta tietty.

nuhassa ollaan koko sakki, tyttökin. alkas jo loppua tää taudit, kun aina saa olla sairastamassa. toissa yö meni valvoessa pojulla koski korvaan... eilen sit käytin lääkärissä, korvatulehdushan se siellä oli niinkuin arvelinkin.

nyt päikkäreille kun tyttökin nukahti.

nipsu ja vauva 22pv
 
Pikaista gallupintynkää vaavelin otteassa mikrounia..

Mitä vaippoja käytätte pikkuisillanne? Kuinka moni on alkanut jo kestoilemaan?

Meillä on käytössä Liberon Newborn-kokoiset (2-4kg), mutta tuntuu että alkaa tulemaan pisut läpi. Kokeiltu on myös Pampersin ja Liberon 3-6kg:n vaippoja, mutta ne ovat taasen niin suuria, että falskaavat sen vuoksi. Onko kukaan vertaillut Liberon ja Pampersin 2-4kg:n vaippoja, onko minkälaista kokoeroa näillä?
Meillä on tarkoitus siirtyä kestovaippoihin, mutta kun sideharsoa taittelin niin siitähän tulee aivan järjettömän suuri pampula noin pienelle. Lykkään siis kestoilua hieman siihen että vauva on isompi.
 
taas kerran tuli käytyä neuvolassa. paino sama kuin eilen mutta silti lastenpolin lääkäri oli sitä mieltä että hyvin voidaan odottaa maanantaille seuraavaa punnitusta. ei tarvii sairaalaan mennä sen takia. kovin tuo lapsi on nukkuvaista sorttia mut niin vissiin tollasen pienen pitääkin ?! onhan hän välillä hereillä mut lähinnä tunnin jaksoissa. pienten torkkujen jälkeen voi olla kyllä toisenkin tunnin hereillä.

ja kovin tuntuu siltä ettei imetys enää lähde käyntiin. jos maanantaina kaikki ok niin saadaa taas yrittää ottaa rintaruokinta pullon lisäksi. maidontulo tuntuu vähenevän vaikka lypsän lähes joka kerta kun vauvakin syö.

yöt menee meillä ihan kivasti. nukutaan 2-3 tuntia kerrallaan. nyt aamuyöstä olis kovin halunnut seurustella mut nostin kainalooni ja siinä hetken yritti paidan läpi rintaa hamuta mut onneks uni tuli. tuttia kovin harkitsen ottavani käyttöön. esikko ei edes huolinut tuttia ja siksi on ollut ajatuksissa et josko neitikin pärjäisi ilman. mut kerran pulloruokintaa on harrastettava jossain määrin niin todennäköisesti on tarvetta tutille et saa lapsi imemisen tarpeensa täytettyä. mitä mieltä muut palstalaiset on tästä tutti-asiasta?! käytätkö vai et?

vaippa-galluppiin: meillä käytössä pampersin 2-4 ja ne toimii. tosin meille tämä koko on vielä tosi reilu. esikolla kokeiltiin kaikenlaisia ja loppuun asti (2v.) pampers vei voiton.

... siitä jälkivuodosta... kehuin täällä että loppu on niin eikös siitä mennyt tunti ja alkoi taas. kerran lorahti vähän enemmän ja sit tiputti hetken aikaa. tänään ollut taas "puhdas" päivä mut saa nähdä koska se sit oikeesti loppuu

nyt vielä suklaan kimppuun kun esikko nukkuu :p :ashamed:

t:mikki ja neiti 13 pv
 
Siis aivan ihana käydä kaupassa kun vauva oli ihan tyytyväinen oloonsa koko kauppa-ajan. Sit vasta autossa näytti kuka määrää, mut kotia kohti oltiin menossa kuitenkin. :D Kävin kokeilemassa takkeja, mut ei vielä löytynyt sellasta kivaa kaupunkitakkia.

Ja siihen se hyvä tuuli sitten loppui. Anoppi kävi kehumassa kuinka hänen siskon pojanpoika saa edelleen pelkkää rintaa, vaikka ikää on 8kk. Onnittelin tietty, ja aioin olla selittelemättä meidän pullolinjaa, mut jotenkin se tilanne kaipasi sitä. Kauankohan tätä kestää? Jokohan sitä tuossa maalis-huhtikuun vaihteessa saa lopettaa kyselyihin vastaamiset, et mikset imetä. Niin kuin ei olis itku muutenkin herkässä.

Vaippoja meillä käytetään nyt liberon 3-6kg ja mielestäni pampersin sama malli on hieman hintsumpi, eli varmaan menee tuo liberon koko pidempään. Tosin kumpaakin mallia on vielä paketti odottamassa, tuli vähän hamstrattua ennen kuin vauva syntyi. :whistle:

Oli aivan ihania vauvan vaatteita hyllyt täynnä alennuksessa. Siis niitä 50cm mitkä ei enää sovi meidän neidille. Harmitti. Melkein ostinkin jo mutta sitten järki sanoi että seuraavaa käyttäjää ei välttämättä tule ihan heti...Vaikka meinattiin 10 vuotta pitää taukoa, on ajatus alkanut pikkuhiljaa hiipimään mieleen...pieni ikäero jne. Jos heti perään kuitenkin...Taitaa olla vaan kuumeisen hourailua, toivotaan!

Vilipi
 
Niin ja tuttiin meillä on opettettu (ei kovin fiksua varmaankaan) alusta asti ja yleensä viimeistään tuossa 3kk iässä on huolittu ainakin nukkumaan mennessä. Ja vuoden ikäisenä se on hukattu pois. Muuten hereillä ollessa ei olla sitten tarvittu ollenkaan, vain tosiaan tuossa kun mennään nukkumaan. VOi olla että siitä tulee sitten kiusa kun yöllä joutuu sen takia heräämään, mutta mie ajattelen sen niin, että joutuisinhan heräämään silloinkin jos imettäisin.

Siis tuosta tuli näköjään pakkomielle mulle, imetysimetysimetys!!!! \|O \|O \|O :headwall: :headwall: :headwall:

Vilipi
 
Galluppiin: Meillä pampersit 2-5kg käytössä, kestovaipat vielä aivan liian suuria. Muumit (newborn) oli parempi kokoisia kun oli vähän pienempiä mutta pissa tuli läpi. Pamperssit imee pissan tosi hyvin. Melkein tietää vain vaipan painosta että siellä jotain on. Tosin se päälikangas jää usein peppuun kiinni jos on vaipassa paljon tavaraa.

Jälkivuoto on ollut nyt tosi niukkaa mutta kuitenkin sitä vielä tulee. Tikkejä suihkuttelen vielä muutaman kerran päivässä, särkylääkkeitä en ole onneksi tarvinut kotona ollessa ollenkaan.

Me ollaan annettu tutti vaikka sitä ei saisi antaa ennenkuin rintaruokinta lähtee hyvin käyntiin. Muuten imeskeli sormeaan tai nyrkkiä, miehen puseroa tai mitä tahansa. Nyt on vajaan viikon ollut tutti ja vauva tykkää siitä tosi kovasti. Imeskelee sitä aikansa ja tiputtaa sitten pois. Eikä ole syömisiin mitenkään vaikuttanut. Eikä ole aiheuttanut ilmavaivoja.

Lili
 
Heippa!

G: Meillä kans käytössä noi pienet Liberot ja hyllyssä odottamassa sit noi pienimmät Pampersit, jotka on vähän isompia.

G: Tuttia käytetty heti alusta alkaen, kun sairaalassa jo oli kätilöiltä unohtunu tutti pojan sänkyyn, kun oli hetken hoidossa kansliassa... :whistle:
Tutti toimii kuiteskin hyvin ja poika sylkäisee sen pois sit, kun imut on imetty.

Miehen oksutauti alkaa hellittää ja ainakaan vielä en itse ole saanut sitä!? Onneksi!!!

Vointeja kaikille!
 
Onkohan tämä nyt 5 kerta kun alotan kirjoittamaan tänne, mutta aina se on jäänyt kesken :(
Elikkäs poika syntyi 7.1.2007 kello 1.55 sektiolla. 4455g 52cm. laskettuna päivänä.
Ja taas kuuluu ininää tuolta joten menen...ja jatkan joku toinen kerta kirjoittamista....
Olin tuolla tammimasujenkin puolella :)
 
Kränä katsoin ihan samaa et sama kellon aika eikä koossakaan kun 10g heittoa.. hyvin ollaa odotettu.. ollaa syötykki samat ruuat :D :D

olix tääl vaippa ja tutti galluppi.. meillä vaippoina liberot.. jäi "päälle" kun sairaala käytti niitä. paitsi.. ostin kyllä ennen sairaalaan menoa liberon 3-6kg mut silti käytiin ostamassa 2-4kg ja olivat meidän pikkupepulle hyvän kokoset. ei liukunu päältä..

Meillä on napatynkä lähteny viikko sitte sunnuntaina.. onko muilla lähteny hyvin.? tytöltä tuli verta sieltä tyngän pohjalta ja olin vähä huolissani.. mutta turhaan.. käytiin tänää neuvolassa ja hyvän näkönen napapohja oli.. sanoi et putsata pitää niin kauan kun erittää ja aina pumpulipuikolla kuivata kylvyn jälkeen.

painoa hienot 3630g :whistle: taas oli tullu 200g lisää viikossa. hyvin riittää maito.. ja kuulkaa.. ykköskalja autto täällä istuu lehmä vailla lypsy konetta.. :LOL: eli 2 pulloa 2 eripäivänä ja reipas sauvakävely siihen perään.. avot muorit että tulee maitoa.. pituutta ei neiti ollu saanu kun 0.3cm lisää eli pituus nyt 52.3.
täällä on aivan kamala myrsky.. oli hirveetä mennä lapsen kanssa kantaa kaukaloa kun autokin heilu parkissa tuulen voimasta.. niin ja lapselle on isäkin tunnustettu.. :LOL: neukassa puhuttiin et tuo tunnustuskin vähä.. kun pari joka elää aviossa.. voihan nainen käydä vieraissa ja lapset menee autosti oman miehen kirjoille.. ne jotka asuu avossa vuos kymmeniä joutuvat menemään tunnustamaan et isä on se tietty.. no eihän siinä mitään meillä ollu... meni kaikki 15 min.. vastattiin kuulutaanko seurakuntaan.. ja kuinka kauan ollaan seukattu ja millo muutettu yhteen.. jne. vannooko äiti ettei muita isä ehdokkaita ole.. eivät sentään enää alulle saatto asentoa kysyneet.. :LOL: sitäkin kuulema joskus kysytty..

ja tutti meillä oli jo sairaalassa.. tyttö osas niin hyvin jo imeä siellä etten nähny estettä antaa.. kysyinki yököltä et näitkö mikä mulla on tuolla kopassa.. kun ne on niin kippanoita sen kanssa.. sanoi et näin.. kysyin mitäs mieltä olit.. ni sano et son mun oma valinta. ja asia oli käsitelty.

tällästä.. olikohan muuta.. en nyt ainakaan muista..

kivaa ja talvista viikonloppua kaikille!! T:keltsu ja pupuli kaikki ja tasan 12 pvä :ä tänään.
 
Heippa ja kiitti Mikki Hiirelle, että oli lisänny mut tonne ekan sivun listaan.

Tuohon edellisen kirjoittajan galluppiin, että meillä myös Liberot käytössä 2-4kg, ne 3-6 kiloisille tarkoitetut on vähän liian isoja vielä. Tänään kävi terveydenhoitaja kotona ja punnitsi pojan, 3530g oli painoa nyt kun hän on tasan viikon ikäinen. Syntymä paino oli siis 3420g ja sairaalasta lähtöpaino oli 3240g, eli 300g tullut viikossa. Hyvin poika ainakin syö ja maitoa riittää ihan yllin kyllin, tällä määrällä vois ruokkia naapurinkin lapset... Koskahan tämä tasoittuu, rinnat on kovat ja kipeät ja TÄYNNÄ koko ajan.

Mulla nousi keskiviikkona maidot ja eilen eli torstaina nousi illalla aivan yhtäkkiä korkea kuume 39 astetta. Olin aivan poissa pelistä, mutta mies hoisi hienosti molemmat lapset ja maitoa oli sen verran pumpattuna jääkaappiinkin, että sai hyvin syötettyä vauvankin yöllä. Terveydenhoitajan käydessä tänään hän diagnosoi sen rintatulehdukseksi. Sain sitten hänen kauttaa soittoreseptin lääkäriltä, eli antibioottikuurilla nyt ollaan. On kyllä tosi harmi juttu ja uskomatonta, että tälläinen heti tuli.

On se kyllä nykyään melko hankala ehtiä tänne koneelle... Pikku mies pitää kiireessä vaikka nukkuu melkein suurimman osan vurookaudesta ;)
 
Galluppiin äkkiä.
Meillä käytössä Pamperssien Newbornit. Sairaalassa oli noita Liberoja, mutta mulla oli sit kotona pari pakettia noita P:tä niin tykästyttiin sit niihin.
Jätkä nukkuu kiltisti sängyssään, mut herää aina ku tuun tähän koneelle!!!
Taas kuuluu huuto!
 
Kiitos vaippavastauksista, lisää vaan.. Taidankin siis seuraavaksi ostaa niitä Pamperssin newborn-vaippoja.

Tuttikyselyyn; Meillä tuli poika jo ensimmäisenä aamuna vauvalasta tutti suussa kun oli kuulemma niin imenyt nyrkkiään. Edelleenkin imuhalut on kovat, vaikka on kokonaan rintaruokinnalla. Tosin hieman säikähdin kun jostain luin, ettei noin pienelle saisi tuttia antaa juuri imemistekniikan muuttumisen vuoksi, mutta välillä on kyllä pakko, kun muuten on koko käsi pienellä suussa ja kauhea lupsutus päällä. Yölläkin rauhoittuu tuttiin ja se on ainoa tapa saada hieman pidennettyä ruokavälejä.. Muutenhan meillä menisi tissiä vartin-tunnin välein. :\|

Mahdollisimman paljon olen yrittänyt vauvan tahtiin imettää, mutta yöllä on ihan pakko vähän yrittää venyttää. Eilen annoin taas kokeilumielessä rinnan jälkeen vielä pullosta ja 50ml menikin, tosin hitaasti nauttien ja ihmetellen. Eli nälkä ei tainnut olla enää. Muuten olen sen iltapullonkin jättänyt kokonaan pois, ettei vaan häiritsisi imetystä. Enpä olisi voinut kuvitellakaan, että imettämisestä tulee näin pakonomainen tarve, mutta onnekseni meillä ainakin vielä homma toimii ja maitoa tulee. Toivon totisesti, että näin saamme jatkaakin.

Minäkin ajattelin jälkivuodon jo loppuneen, mutta päivän pikkutiputtelun jälkeen alkoi taas vuotaa ihan kunnolla. Repeämän tulehdukseen en ole vieläkään aloittanut ab-kuuria, mutta paikallishoidolla ollaan edistytty jnkv. Kipeä se on vieläkin ja tosi ilkeän näköinen kun repsottaa auki koko matkalta. Kaippa se siitä joskus. Petipuuhat saavat odottaa hamaan tulevaisuuteen. :$

Roopen kastetilaisuutta olemme järjestäneet tänään. Kirkossa kastetaan ja seurakuntasalissa juhlitaan kun kotona on vielä remontti vaiheessa. Käytiin katsomassa tiloja tänään ja komeat on puitteet! Pitopalvelu otettiin hoitamaan tarjoilut, ettei tarvitse mummojen olla tukkanuottasilla siitä kuka saa tehdä mitäkin. Kastetilaisuus on 10.2. Ihanaa!

Nyt herra alkaa taas heräilemään (apua, piti ehtiä vielä imuroimaankin tässä välissä, heh) joten täytyypä kiiruhtaa ennenkuin vallan hermostuu.

Iloista illanjatkoa kaikille!
Hilmuska ja Roope 20 päivää
 

Yhteistyössä