TAMMIVAUVAT 2007

MOIKKA MOI

POIO et sinä räjähdä tukala olo vaan on muutaman päivän ;) kyllä se maidon tulo rauhoittuu siitä kokonan pois pikku hiljaa.
Parempi tosiaan korvikkeella jos ei omassa maidossa potku riitä.eihän lasta nälässä saa pitää :whistle: =)

Niin itse olen kova imetys kannattaja vai miksi niitä sanotaan jotka paasaa imetyksen hyvistä puolista ja parjaa äitejä jotka pulloa antaa,ei nyt ihan noin radikaalisti mutta jos ei ole kunnon perustetta pullo ruokinnalle niin silloin käämi käryää minulla(siis juuri riitäämättömyys tehossa,ei tule ,lääkitys,tms oikea syy) mutta kannustan kuitenkin kumpiakin äitejä aivan tasapuolisesti kun lapsihan on kuitenkin etu sijalla ruokaa sen pitää saada!! :ashamed: :whistle: :) (toivottavasti en nyt haukkuja saa niskaani...) :/

Niin ja kestoilla meinaan heti kun vaan kesto sopii tuonne jalkoväliin pienelle en raaski venyttää lonkkia pieneltä joten vielä saa kasvaa kaceri ennen kuin meillä kestoilu alkaa ja sitä paitsi joka vaipassa kun on kilo sontaa vielä niin antaa sen kakan tulonkin rauhoittua.Meillä poika on niin sirpakka rimppakinttu hentoinen poika että sillä nyt viivästyy tuo kestoilu.Ekalta aloitin n.1kk iässä ja tokalta meni jo 2vkon iässä kesto hyvin jalkoväliin.On niissä lapsissa niin paljon rakenteellisia eroja :whistle: :)

Meillä YÖT menee vaihdellen ...hmnn...toissa yö aivan hirvee 1.30 lähtien aina aamu 6.00 asti mut sit viime yö aivan juhlallinen ensin 3,5h pätkä ja sitten 3 tunnin pätkä ja 2h tunnin pätkä ja ukko jäi yllättäen hereille klo.7.00 mitä ei ole yhtenäkään aamuna tehnyt aina muulloin herännyt vasta klo.9.15 et silleen..toivottavasti ei aamu kukkuja tule niin kuin kakkosesta tykkäsi tuo kakkonen pienenä herätä joka aamu 5.00-6.00 ei yhtään myöhemmin koskaan vaikka olsii nukahtanut esim.3.00 yöllä jostain syystä... :whistle: :\|

Päivällä meillä ollaan kiltisti eikä koske eikä muutenkaan..illalla alkaa se masun huutaminen ja kitinä ei oleenkaan ole hyvä aina siihen asti kun ryhtyy yöunilleen..cuplatonit ja ditfatylit on käytössä sekä relat ja jekovit...tippoja poikaan menee :whistle: :/
Maito riittää siitä ei ole kyse jopa oikeastaan liikaa tulee kun ylimääräiset tulee pukluna ulos pojasta.Jo tosi maitomaista on ei sellaista luirua lähes veden väristä mitä sitten imetyksen lopulla tulee kun lapsi enää harvoin rinnalla..ainakin mulla.
Pieru tai kakka tai räyhtäisy on aina itkun loppu tuloksena eli ihan puhtaasti ilmavaivoja pojalla on hotkii tms.imuote hyvä.Ruoasta ei oikein vaikutusta sama huuto söin pelkkää puuroo tai sitten kaikki suklaat ja sipsit yms.samana päivänä..on vain koitettava pieru saada ulos pojasta :p

Meillä vaivana on silmätulehdus eka akvakol kuuri aloitettiin jo 10pvän iässä ja nyt viime viikolla meni toinen ja tänä aamuna oli taas pahan silmä vain toinen onneksi mutta ihan märkii ja vetistää..iltapäivällä aika lekurille et kattoo,enää en anna noita akvakol-tippoja ei ole hyötyä niistä ja liian kauan jos tulehdusta kestää niin kalvot ja verkot silmästä alkaa kärsiä.Niin kävi kakkoselle.No mutta nyt poika huutaa et tissiä mutsiiiiiiiii... :D B) joten palatkaame astialle arvon rouvat ;)

Nappa ja poika 3,5vko
 
SuklaaSyöppö
Lukemassa oon käyny kaikki jutut, mut jääny sit toi oma kirjottaminen. Nyt pikaseen käyn...

Meiän ukko oli sit kahdessa viikossa kasvanut huimat 6 senttiä. :eek: Ilmankos noi 50 senttiset yökkärit ei mahtunukkaan kuin kerran päälle. :LOL: Pituutta oli nyt siis 56 cm ja painoa 4480 grammaa.

Poio Meillä täällä vähän sama tilanne tuon maidon suhteen. Mun omasta maidostani tuli vauvalle hirveet vattan väänteet ja käsiin ihottumaa.Nyt eilen neuvolantäti sit sano, et ei näe siinä mitään järkee, että rupeen omaa ruokavaliooni "huonontaan" vaan sit siirtyy vallan korvikkeelle. Nyt oon sit vähentäny tota pumppailua ja sit ku pumppaan niin en pumppaa kaikkia vaan vähennän koko ajan määrää. Nyt ei oo sit enää valunu maitookaan ja liivinsuojat pysyny kuivina. Eiköhän se siitä sit pikku hiljaa tyrehdy kokonaan.


Nyt täytyy jo rientää esikon leikkeihin mukaan...

Vointeja kaikille. Hengessä mukana vaikken kirjotella ookkaan ehtiny. :wave:
 
Täällä kanssa mukana ollaan vaikka kirjoitellut en olekkaan :)
Meill poitsu on nyt 3,5viikkoa vanha...ja tosi hyvin on mennyt. Meillä ei ole tarvittu mitään tippoja vatsaan...paukkuja tulee ihan omastakin takaa,...johtuisko mun rela tapuista kun söin niitä 2kk ennen synnytystä ja olen edelleen syönyt...vai olisko meille vaan tullut vaivaton lapsi vatsan suhteen?

Silmätipat on käytössä kun sairaalassa jo rähmi silmät. Mutta kun olin laiska äiti niin lopetin heti kun vähän oireet loppu....niin johan ne rähmii taas....joten pakko nyt käyttää siihen asti että tosissaan on oireeton muutaman päivän.

Nyt tuli kutsu pois koneelta kirjoittelempa lisää kun taas kerkeän
 
Heipsan vaan kaikille!

Meillä oli neuvola tänään ja painoa on jo 4735 g, pituutta on nyt 54 cm. Puolessatoista viikossa oli tullut 650 painoa lisää. Huomaa jo päällepäinkin, että on alkanut tulemaan sitä lapsenpyöreyttä eikä olla enää ihan vastasyntyneen ruipeloita.

Miehen kanssa ollaan huolissamme vauvan rohinoista ja pulautteluista, mutta terveydenhoitaja lohdutteli ettei usko refluksin olevan kyseessä. Ensi viikolla on kuitenkin lääkäri ja toivotaan, että kaikki on kunnossa. Th:n mukaan kun paino nousee niin kaikki on hyvin, mutta ei se kyllä aina niin mene. Täältä lueskelin jonkun kirjoittamaan juttua refluksivauvastaan ja oli kuin joku olisi kuvaillut meidän vauvan oireita. Nyt on eilisestä saakka ollut vähän yskää ja äänikin on käheä, miksiköhän?

Meillä syödään edelleen tunnin-kahden välein vuorokauden ympäri, harvoin saattaa olla kolmen tunnin väli. Terveydenhoitaja suositteli nukuttamaan vauvaa omassa sängyssään, josko heräileekin maidon tuoksuun. Itse olen sitä mieltä, että kun vauva ei yöllä jaksa imeä kuin 5 minuuttia ja nukahtaa, ei sillä ravintomäärällä voi tuntia kauempaa nukkuakaan. Nälkäisenä hän aina herää. Eli ratkaisu olisi lähinnä, miten saada vauva pysymään hereillä niin kauan että tankkaisi riittävästi jotta jaksaisi sitten nukkua pidempään. Näin niinkuin maalaisjärjelläni ajateltuna. Vai mitä mieltä olette? Onko ideoita vauvan hereillä pysymiseen?

Eilen kokeiltiin kestoilua kun pengoin ostamiani vaippoja ja löytyikin kaksi aio-newborn-vaippaa. Odotusaikana tuli ostettua varmaan joka ikistä sorttia yksi tai kaksi kappaletta.. iski vähän joku mania päälle :) Harsoakin taas kokeilin kolmiotaitolla, mutta edelleen jää koomisen suureksi pampulaksi, joten unohdetaan ne vielä hetkeksi. Tällä hetkellä on Hilivinksis-aio-vaippa päällä ja mielenkiinnolla odotetaan kuinka pitää. Onhan se jo yhdenkin vaipan säästö päivässä.. :)

Ulkoilemassa ollaan käyty pikaisesti joka päivä ja tänään käytiin ensimmäistä kertaa yhdessä kaupassa. Ihan ylpeänä siellä mentiin uutena tuoreena perheenä. =)

Ai niin ja Roope on alkanut hymyilemään! Säästeliäästi hymyilee ja vain äidille vasta. Kolme viikkoa merkitään vauvakirjaan ensimmäisen hymyn ajankohdaksi. Kovasti on alkanut jo seurustelemaan ja "juttelee" takaisin paljon. Tässä hän nyt tuhisee unessa vieressäni ja on niin ihana. Taitaa olla tietokoneen hurina tuttua ja unettavaa kun koko raskausaika tuli koneella istuttua. ;)

Ja nyt äkkiä kotihommeleihin, että ehdin tekemään jotain muutakin vielä.

Iloista illanjatkoa kaikille ja Roope lähettää terkut kaikille tammivauvoille!

Hilmuska ja Roope 24 pv
 
Anette: Mä annan vauvalle tipan lusikalla. Lypsän ensin lusikkaan vähän maitoa ja siihen tiputan tipat. Hyvin vauva saa siitä ne ainakin meillä.

Viime yö oli mahtava! Vauva nukku hyvin ja heräs vaan 2 kertaa syömään. Toissa yö oliki aivan hirveen kipee vauvalla, joten onneks viime yönä saatiin kaikki levätä kunnolla. Nyt aion kattoo mitä syön, et ei ainakaan omat syömiseni pienelle kipuja aiheuttais..

mallu+ tytteli 2vk 4pvä
 
Neuvola kuulumisia:
Ikä 6vko
Poika paino 3330g (2060g), pituus 50,5cm (44cm), pipo 36cm (31,5cm)
Tyttö paino 4410g (3350g), pituus 56,2cm (49cm),
pipo 37,6cm (34cm)

Kaikki muutenkin niinkuin pitää! Eli kaikin puolin mukava reissu.

Suluissa syntymämitat
 
Juu, et sä ainakaan mua loukannut Kanappa.
Onhan se vähän toinen asia, jos maitoa ei vaan tuu tai sitten olla imettämättä vaikka vaan sen takia, et tisut kärsii. :/
Rupeen oleen aika sinut tän asian suhteen jo.
Tärkeintä on se, että tuolla pojalla on asiat hyvin. Enää ei tarvii nälkää ainakaan huutaa! =)
 
meillä on nukuttu jo 3 yötä peräkanaa. jee! onhan siinä toki syöttöjä kolme, mutta välit saa nukkua. ihanaa! jospa vauva olisi nyt ymmärtänyt päivän ja yön eron.

taas törähti. tuo sir poopalot on erittäin hyvä lempinimi tälle touhottimelle! oon pessyt jo 2 kakkaa parin tunnin sisällä. kolmas on siis vaipassa. kohta pesulle.

meidän koira on täydellinen idiootti, kuolaa tuttelipulloa ihan vimmalla. no hohhoijaa...

tuosta tiuskimisesta sen verran, että täällä ilmottautuu yksi kiukkuinen äiti. :wave: ei auta vaikka kuinka tietäisi teoriassa mitä pitää tehdä, kun väsyttää niin väsyttää, ei sille mitään voi.
en usko,että kukaan pystyy suuressa univelassa olemaan aina järkevä ja rauhallinen.
ranne paukkuu. syötän vauvaa samalla kirjoittaessani.

kertokaas konsteja millä saa mahalöllikkää pienennettyä. muu kuin imetys. oon koittanut jumpata vähän päivittäin, mutta tämä saamarin massa on ja pysyy. olis kiva saada päälle muutakin kuin verkkarit.

myyrä ja poopalot 3vko 5pv
 
Huomenta! Viimeyö nukuttiin yhtä hyvin kuin toissayökin! Onpa mukavaa! Tänään tulee neuvolatäti käymään päivällä, mielenkiinnolla ootan punnitusta, miksiköhän?

Oliko se Hilmuska joka kyseli et miten vauvan saa pysymään hereillä syötön aikana...? Meillä tyttö ei pysynyt hereillä vaan nukahteli aina tissille ja pullolle heti ku alkoi imemään. Me sit aina jouduttiin vaihtaa vaippa (ei tykänny siitä hommasta) et herää kunnolla ja sit se jaksoi syödäkkin hyvin. Pahimmillaan sit piti riisua vaatteet ja syöttää se ilman vaatteita ku neiti ei tykänny olla alasti :snotty: Mutta silleen se saatiin syömään kunnolla ja ei menny ku pari päivää niin se alkoi sitte ite pysymään hereillä syötön ajan ja söikin kunnolla.

Älytön että tulee kirjotusvirheitä! On tämäkin "taito" sitten päässy ruostumaan...

Onko kellää muuten ikävä isoa mahaa ja raskausaikaa? :D Mulla aina välillä on. Nyt on kuitenki jääny se et oon muka tuntevinaan vauvan liikkeitä mahassa :D Välillä kyllä tulee niin haikea mieli ku ajattelee niitä liikkeitä ja ku tietää ettei ite niitä koskaan saa enää tuntea... Mutta asia on hyväksytty ja kun ajattelee vauvaa ja tietty isompia lapsia niin haikeus katoaa ja onnentunne valtaa niin vahvana että itku meinaa tulla. Hieman herkkänä vieläkin B)
 
No niin. Meillä on siirrytty sellaseen ruokailuun, kun poika söi aluksi 5 tunnin välein ja sillon amito riittii. Nyt stten kun poika vaatii ruokaa 3 tunnin välein niin se väli syöttö on aina kiukkua...niin syödään pulloruokaa joka toinen ruoka ja tissi toinen. Ehkä se maito ei sitetn vaan riitä. Ekaksi ihmettelin miksi saa aina välillä tissi raivarit, mutta kun ei ilmeisesti tule maitoa tarpeeksi.

No nyt on poika keksinyt sellasenkin jutun että pulauttelee ruokaa....ekaksi se pulautteli aina tissin jälkeen...meitinkin onko se jotenkin epäsopivaa...mutta nyt se pulauttelee jo pullo ruoastakin....mutta se on yleensä lisäannoksen jälkeen....mutta kun poika ei ole tyytyväinen ekaan annokseen? niin pakko antaa lisää vähän ja sitetn pulauttaa ulos ne :(

Meillä on Pampersin 4-9kg käytössä ja tykkään niistä kun niissä on se juostava reuna...erilainen kun liberoissa.

Ulkoillaan oltu jo viikon ikäsestä asti...täällä etelässä on ollut hyvät ilmat sen suhteen :)

Ja ollaan jo käyty yksissä 130hengen suurissa juhlissa lauanataina...oli ihan mukavaa ja yhet ristiäisetkin poika vietti 2 viikon ikäsenä...joten me ollaan jo hyvin oltu liikkeellä :)

Keitättekö tutit ja pullot kuinka usein? Mä en jaksa päivitäin, muutaman päivän välein..huuhtelen ne siinä välissä kyllä, mutta en aina keittele :(
 
Heips!

Minutkin saa lisätä tonne eka sivulle.

Eli poju syntyi 7.1.07 klo 07.44 Mitat 3456g ja 49cm pipo 34.5cm

Synnytys oli melko nopee eli 3.1h ja ponnistus 4min. Sairaalaan menin aamulla noin puol aikaan tosi kipeiden supistusten vuoksi. Paikat oli 6cm auki. Olin niin kipee, et itkin vain ja ainakin kolmesti sain anella jotain puudutusta ennen ku se tarkkailuhuoneen kötilö vastas siihen jotain. No, just ehdin saada spinaalin onneksi. Tikkejä tuli jonkun verran, mut oon niin mielissään, et ei pahasti revennyt, kuten esikkoa synnyttääessä. Eli pystyin heti eka päivänä jo istumaan ihan hyvin. =) Jälkisupistukset oli ihan järkyttävän kipeitä. Varsinki yksi oli niin kipee, et käperryin vain lattialle enkä päässyt sieltä ylös ennen ku se alkoi hellittään. :/

Mut nyt niin mielissään, ku pahin ohi jo ajat sitten ja nyt uuden vauvan kotona elellään päivä kerrallaan. Poika on yllensä ottaen rauhallinen kaveri, mut joskus tietty vähän itkasee, jos kaipaa seuraa tai vähän vääntää. Ei oo onneks pahemmin väännelly, niinku esikolla oli sitä masukipua melko paljonkin. Joskus on ongelmana se, et kakka ei meinaa jostain syystä tulla ja sitä ennen raukka kipristelee, kun sattuu. Onko muiden vauvoilla, sitä, et kakka ei meinaa tulla helposti?

Joo, täysimetyksellä mennään. Ainakin nyt on riittäny maito hyvin, jospa jatkossakin. Poika syö aika lailla kolmen tunnin välein. Sais kyl yöl nukkua välil pitempiäkin pätkiä. Tai ainakaan äitiä se ei haittais. ;)
Niin ja luin nuista masutipoista mitä teistä monet antaa vauvoille, niin mun täytyy sanoa se, et kun kokeilin esikolle silloin niitä disflatyl-tippoja, niin niistä tuli aivan karseet mahakivut eli sekin voi aiheuttaa oikeesti vaivoja. Ja sit kaveri antoi rela-tippoja vaavilleen, niin sil tuli niistä niin kovat kivut, et ei yöllä nukkunut välttämättä ollenkaan. Mut toki niistä on apua varmaan suurimmalle osalle, mut halusin sanoa tämän, jos jollakin tulee niistä. =)

Joo, pitää tas kirjoitella kunhan ehtii. Nyt syömään jotain, kun nälkä kurnii vatsassa.

IllanHämy ja poju 3vk 3pv
 
kakka-asiaa: Meidän poika päästeli sitten viidet kakat aamupäivän aikana. Libero kiittää...
Kaverin vauva taas vietti kerran viikossa kakkapäivää, joka oli yhtä itkua ja hammasten kiristystä. Ekat kaks kuukautta niin tais mennä. Typsy on nyt 4kk ja muistaakseni kakkinut jo pitkään joka päivä.
Kyllä meidän poikakin välillä kipuilee selvästi ennen kakan törähdystä. Kiemurtelee ja itkeskelee. Kai se on noin pienillä valitettavan tavallista.

Tähän vielä tunnustus, että mä olen vähän sorkkinut tuota pojan kakkarytmiä.
Baby Semp maidolla tulee kakka liukkaasti, joten sitä päiväsaikaan. Tuttelilla tulee kovempi eikä heti törähdä, joten sitä illalla ja yöllä. Ei tarvi pestä yöllä peppua ja herättää nukkuvaa vauvaa.
Tunnustin tekoseni neuvolassakin, eikä kuulemma ole karmea rikos vaikka teenkin niin. Meillä ainakin konsti toimii. Koittakaa, jos viitsitte ja kakkojen pesu pilaa yörauhan.

Kränä: Mulla on tosi haikea olo kanssa. Yritän ottaa vauva-ajastakin kaiken irti, kun meilläkin on viimeinen kerta. Tuntuu ihan kamalalta!
Olenkin alkanut perumaan mielessäni sitä sterilisaatiota. Soitin tänään neuvolaankin ja kyselin kuparikierukasta. Onko toisella kerralla yhtä kamalaa kuin ekallakin.
Vuoto kuulemma on samaa luokkaa. Taitaa siis jäädä sikseen. Mä lorotin kaksi kuukautta niin, että tunnin välein sai vaihtaa täyden yösiteen uuteen. Se oli pahempaa kuin jälkivuoto. Ja maha oli kipeä. No, sitten se kapistus tulikin pois itsestään.
Tosi kurjaa ettei meillä ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin nips naps. Mutta mitäs jos halutaankin vielä vauva?! Vauvat on NIIN ihania! :heart: Toisaalta, niistä kasvaa kiukuttelevia pikkuihmisiä....hmmm. :kieh: vitsi, vitsi.

Onko täällä muuten kellään kokemusta kierukan uusimisesta? Onko ollut samanlaista?
 
Voihan vitsi tuota ilmaa!
Ainakin täälä meillä on sadellut pakkaslunta koko päivän.
Aurat ei ihan pysy perässä!
Käytiin tuossa asioilla Möttösen kanssa ja kyllä oli äiti väsy ja hikinen kun päästiin kotiin. Mulla on tuohon keskustaan sellanen reilun kilometrin matka ja käytyämme Kelassa, kirjastossa, postissa, pankissa ja kaupassa aikaa olikin kulunut jo 2 tuntia! Täälä on jalkakäytävät aivan lumen peitossa ja vaunujen tönääminen otti tosissaan kunnon päälle! Huhhuh, et tulikin hiki!
Värjäsin vielä eilen illalla tukan, niin voitte kuvitella minkä värinen mun pipo oli?!!! :LOL:
Ainakin sain pojan hyvään uneen, jatkaa edelleen tuolla vaunuissa untaan.
Nukkukoon niin kauan, kun huvittaa. Eiköhän se nälkä kohta herätä! =)
Saatiin serkultani tuo itkuhälytinkin, muttei olla siihen ehditty vielä tutustumaan. Täytyis katsoa, niin vois jättää pojan tuonne ulos nukkumaan!

Mutta, illalla taas! :D

Ihana tukka pojalla Myyra! Meillä n vaan sellasta vaaleeta haiventa.. ;) <br><br>
 
meillä myös välillä kipristää enemmänkin ennen kakkaamista. uskon että osasyy on tuolla pulloruokinnalla ja sillä että vauva nielee paljon ilmaa. röyhtäisemään saa enintään kerran ja loput ilmat tulee paukutellen ja tekeehän se kipeää. välillä kakka tulee sillain ettei huomaakaan ja välillä kovan työn tuloksena. mut meillä on kakkaa 9 vaipassa kymmenestä. d-vitamiinissa ollaan päästy jo täyteen annokseen eikä tunnu vielä ainakaan aiheuttavan suurempia kipuja. katsotaan nyt kun päästään kunnolla vauhtiin.

viimeyönä nukuttiin hyvin. neiti sai pullosta iltamaidon ja heräs kolmen tunnin päästä taas syömään. annoin vielä pullosta mut sit aamuyö pärjättiin pelkällä rinnalla ja nukuttiinkin parin tunnin unia silläkin. mahtavaa jos tää imettäminen nyt sit kuitenkin alkais sujua. ainakin maidontulo on lisääntynyt nyt kun tyttö on välillä rinnalla. eilen tarvittiin oikein 1 dl korviketta. pullon varassa ollaan vielä paljon mut jos tuo tuosta nyt vahvistuisi ja jaksaisi imeä itse kaiken ruoan :)

ja on se ihanaa kun on sukulaisia. serkkutyttöni on 400km päästä käymässä tässä lähistöllä ja vauvakuumeisena tuli meitäkin katsomaan. sain syötyä kerrankin rauhassa päivällä. ja sitten hän lähti toista serkkua katsomaan tuohon 20km päähän ja otti tuon meidän esikon mukaansa. vauvakin nukahti sopivasti ja sain imuroituakin rauhassa. ja ehtisin vielä tännekin. ja tullessaan serkkutyttö toi tuoretta pullaa ja leipää jotka oli mummini lähettänyt. aina ei sukulaisia jaksa millään, mut onneksi on näitä hyviäkin puolia :D

niin ja käytiinhän me aamulla taas neuvolassakin painoa taas +50g 2päivässä vaikka on jo osittain rintaruokinnalla. ja oli terveydenhoitaja ollut muissamaailmoissa kun oli aikoja antanut. meitä oli 2 menossa samaan aikaan sisälle. onneksi toinen osapuoli oli miehen siskopuoli niin saatiin jo keskenään sovittua että me käydään pikaaseen vaa'alla kun heillä oli sit pitempi tarkastus. ja mulla oli esikko mukana ja hän oli yksin päässyt liikenteeseen. ja onneksi on rauhallisia vauvoja, muuten olis tuskasta odotellla sit tollasen takia...

mut nyt poistun vielä pyykkivuoren ääreen kerran tuo tytteli vielä nukkuu. se esikko tulee kuitenkin kohta takas jalkoihin sotkemaan.


:wave:

t: mikki ja neiti 2vko4pv<br><br>
 
Täällä vielä. Kävin maksamassa kasan laskuja. Yh.

Joo, aika tuuhea letti tällä jäbällä. Isoveli on ihan blondi ja vauvana vain takaraivosta löytyi muutama haiven. Kampaus oli pitkään mallia avolava. :LOL: Poion vauvalla on erinomaisen tuuhea tukka esikkoon verrattuna.

Kun martti syntyi oli tosi yllätys, että tuli melkein mustatukkainen ja tosi tummasilmäinen vauva. Mies katsoi kuulemma ensin hiljaa, että hetkinen. Hehhee. Mutta pojan ukki on mustatukkainen ja ruskeasilmäinen pohjoisen mies. :wave: Kuusamoon!
Nyt vauvan tukka on vaalentunut samanlaiseksi ruskeaksi kuin itselläni oli vauvana.

Voiko kahdelle sinisilmäiselle tulla ruskeasilmäinen lapsi, jos ukki on ruskeasilmäinen? Biologiantunneista on niiiin kauan aikaa...
 
Heippa!

Eipä ole tullu liiemmin kirjoiteltua..Meillä täällä menee ihan hyvin, neiti on todella "kiltti" ja hyvä uninen, toki muistaa ilmaista jos esim. nälkä jäi..Meillä kans on tosiaan ton maidon kans aika tiukkaa. Vielä olen osittain imettäny mut eipä nuo rinnat kovin täysiltä tunnu vaikka päivän olis syöttämättä :\| Pullosta saa sit lisää..Pullon avulla yöunetkin on hyvän pituisia eikä tartte 1-2h välein nousta syöttämään..
Mut nyt sopivasti neiti heräileekin..

Galateija ja "Emmastiina" 12vrk
 
Tulin tänne jo vähän nuuhkimaan, jos se laittaisi vaikka tuohon tirriin vauhtia ja ymmärtäisi yksiöstään luopua, vaikka ei taida tästä otuksesta enää tammivauvaa tulla, vaan helmiäinen. Toivottavassi tähän ketjuun saa sitten aikanaan liittyä, kun tuntuupi omemmalta.

Poio kai kaiketi vatsan toiminta on normaalia useasta kerrasta päivässä 12 päivän kakkaamattomuuteen saakka.

Meillä ainakin esikoinen saattoi olla kuusikin päivää kakkaamatta ja silloin tuota asiaa kyselin, niin 12 päivää on kuulemma ainakin rintamaitolapsella normaalia.

Kuopus sitten saattoi vääntää 8 kertaakin päivässä! Kyllä kului liberoa.

Ihania nyyttejä teilä profiileissa!!!!!

T: Viliviinkka ja tirri 40+6
 
Moikka! :wave:

En ole vielä jakautunut, lueskelin vain ja aattelin kysästä Myyrä, kuin on pakko nipsasta?? Etkö voi käyttää jotain muuta ehkäsyä tms? Mä oon käyttäny sitä nuvaringiä kun ei nuo nappuloiden popsiminen oikeen sopinut mulle.. Ihan kiva kapistus eikä se tuntunut/putoillut pois.. Imetyksen aikana varmaankaan ei voi käyttää vissiin..

cartsa 40+1<br><br>
 
epuska
Myyra Muistan vaan, että ruskeasilmäisyys on vallitseva ominaisuus, eli jos on ruskeat ja siniset silmät vanhemmilla (toisella ja toisella siis) niin lapsen pitäis olla tuskeasilmäinen. Toisaalta, kenenkään silmät tuskin on ihna puhtaanväriset, eikä mielestäni määräydy vaan yhden vaan useamman geenin avulla, jolloin niitä geenejä voisi olla teillä molemmilla, ja jos MArtti on saanut ne, niin kai sitten voi olla ruskeatkin. Jos siis teillä molemmilla on jotain ruskeaa sävyä silmissä. Nimim. kakkien tieteiden tohtori täällä arvailee.

Meillä oli eilen taas ihan hillittömät iltaitkut: 17 - 01 välisenä aikana ei nukkunut kuin tunnin, itki, ei mennyt sänkyyn, nukahti syliin, heräsi heti sänkyyn laitettaessa, otti rintaa, otti lisää, otti taas rintaa ja lopulta otti pulloa 110 ml ja nukahti! Tämä oli jo kolmas tällainen peräkanaa, vähän alkaa pelottaa tuo tuleva ilta. En tiedä saako tyttö sitten liian vähän ruokaa rinnalta, neuvolassa oli paino nyt 4275, kun syntyessä 3320, ja ikää siis kuukausi! Pittuuttakin oli tullut 3,5 cm lisää! Pitäkäähän peukkuja, että vähän olisi rauhallisempaa...
 
epuska
Pahoittelen edellisiä kirjoitusvirheitä, ja piti tuosta painosta siis sanoa, että, kun kerran kasvaa noin kovaa vauhtia, niin siksi saakohan liian vähän maitoa, muutenhan tuo paino ja pituus osoittaa, että ruokaa on saanut.
 
Mulle sanottiin neuvolasta kun asiaa kyselin (siis kakkaamisesta) että jos ei viikkoon ala tulla mitään niin sitten vois antaa mallasuutetta. Tänään sitten päivällä annettiin mutta ei ole ainakaan vielä vaikutanu.
Mites onko muut kokeillu sitä? miten nopeesti vaikuttaa? Neuvolassa sanovat että antaa ekalla kerralla vaan puolet ohjeen annostuksesta..
 
Neuvolatäti kävi ja kaikki oli hyvin :D Poika oli vajaan kahen viikon aikana saanu reilu 600g lisää painoa! Mä arvelin et ois jotain 3700g niin jätkä olikin 4030! Huh huh! Äkkiä ne kasvaa...

Meillä kans Liberoa kuluu... Joka vaipassa on ollu kakkaa, nyt pari vaippaa ollu vain pissassa, jospa se alkais jo rauhoittuu.

Tänään kokeilin eka kerran rengasliinaa mut ei oikein onnistunu B) Vauva kerkes hermostua ennenku sain sen tungettua liinaan. Huomenna uusiksi...

Onko muilla raskaus kaipuuta???
 

Yhteistyössä