TAMMIVAUVAT 2007

Heippa Mammat!

Pirteät pakkasterveiset täältä Helsingistä. Ollaan ulkoiltu Möykyn kanssa, vaikka pakkaset ovat olleet kovia. Tarpeeksi vain päälle ja harso eteen vaunuihin. Neuvolalääkärikin tänään sanoi, että ulkoileehan ne lapset Lapissakin!!! :)

Lääkärintarkastuksessa kaikki hyvin ja poika kasvaa hyvää vauhtia. Joo, kasvaa tosiaan niin hyvää vauhtia, että jouduin eilen järkkäämään Möykyn vaatekaapin uuteen uskoon, koska niin paljon vaatteita oli jo jäänyt pieneksi!!

Viime yönä Möykky teki ennätyksen ja nukkui yli kuuden tunnin pätkän yhteenmenoon. Muutenki hän on viime aikoina ollut todella helppo... Viime perjantaina oltiin kavereiden kaa syömässä ja sunnuntaina venemessuilla ja Möykky oli silloin isovanhemmilla hoidossa ja kaikki meni hyvin. Olin pumpannu maitoa vaan tarpeeksi mukaan, niin hienostihan se oli viihtynyt.

Nyt tuli maitotilaus!!

Heippa!!!
 
onnittelut lilille :flower:

jadekettu kerrotko syntymäpäivän niin voin listata sut tonne ekalle sivulle

me käytiin tänään shoppailemassam koko perhe. löysin itelleni uudet kengät. varrelliset sellaiset. poika sai "vain" t-paidan. isukki ei löytänyt mitään kun vasta kotimatkalla muistettiin että unohtui ostaa miehen synttärilahja. on tarvetta reino-tossuille mut ne on sit vielä siellä kaupan hyllyllä. vauvalle en osannut ostaa mitään. tai ostinhan minä ison kasan vaippoja :D

ostin myös ristiäislahjan sille serkkutytölle joka kastetaan mein tytön kans yhtäaikaa. ostin muumi-aterimet ja ihanan "mekkopaidan". kertokaas te jotka ootte jo juhlanne pitäneet et mitä lahjoja on tullut????? ja mikä on ollut mieluisinta????

nyt täytyy mennä herättelemään tuota tytteliä että saatais nukkua sit yölläkin. on tänään ollut kovin uninen päivällä. nyt menossa siis toiset pitkät unet. yleensä on ollut yksi päivällä ja yksi yöllä. toivottavasti tää uni ei oo yöstä pois......

t. mikki ja neiti 5vko5pv
 
Hilmuska kyselit niistä meidän kestovaipoista:

Meillä on aika sekalaiset systeemit:

-harsot kolmiotaitolla ja päällä mikrokuituliina pintakuivana pitämiseksi. (taikka vaikka pala microfleeceä siihen tarkoitukseen), sen päällä villahousut (ruskovillan tai omatekoiset hahtuvat)

-Käytettynä huudettu fuzzi-tasku tai itsetehty vastaavanlainen tasku, jonka sisällä harso pötköksi taiteltuna, päällä yöllä vielä villahousut

-vanhan vekkuli-kuoren sisällä pötköksi taiteltu harso, lisänä vielä pala flanellia ja harson päällä taas kuivaliinana mikrokuitua tai microfleeceä, ja näitten päällä taas villahousut.

ruskovillan housuja voi vähän huovutella siitä haaraosasta marseillesaippuan tai mäntysuovan kanssa, ja sit sen jälkeen ehdottomasti antaa se lanoliinikäsittely. Jos on uudet housut, niin kyllä se vähän kestää, ennen kuin ovat kunnolla kosteuden pitävät.

Laita vaiks yv:tä, jos haluat tietää lisää. Tuolla on kans kestoiluaiheinen kerho, ja jos haluat sinne liittyä, niin laita siitäkin yv:tä.

Neuvolakuulumisia: Pete painoi tänään 4750 g ja oli 53,5 cm pitkä. Syntymästä siis 670 grammaa tullut kolmessa viikossa painoa, ja pituutta 2,5 cm. Onkin tuntunu siltä, että jatkuvasti poika syö... Naamassa on ihan reippaasti hormoninäppyä, toivottavasti menee ohi puolessatoista viikossa, että on sitten edustava kastejuhlan kuvissa (4.3.)

No täytyy vaihteeksi lähtä syöttään.

TeeTee ja Pete 3 vkoa 2 pv
 
moikka!

en ole pahemmin ehtinyt kirjoitella vaikkakin kaikkien kirjoitukset luenkin.

Poio minäkin olen Tampereelta ja ehkä ensi tapaamiseen voisin tulla mukaan. Nyt on tyttö vasta 3 viikkoa joten en uskaltanut vielä lähteä väkijoukkoihin. Onko jengissä joulu- ja tammivauvoja?

Meillä oli tytön eka neuvola tänään ja kasvanut oli hyvin. Kilo tullut painoa syntymästä (nyt 4,3 kg) ja pituutta kasvanut 4 cm mutta sen edestä syökin.
Vähän väliä rinnalla kun on.
Öisin herää parin tunnin välein syömään ja päivisin 1-2 tunnin. Et ei meilläkään mitään pitkiä unia ole vielä nukuttu.
Itse en ole ainakaan vielä väsynyt mutta torkutaankin aamuisin pitkään ehkä ysiin joka aamu.
Öisin kun imetän (vauvan sänky meidän sängyssä kiinni) nostan vauvan viereeni ja takaisin sen jälkeen ja pystyn jatkamaan heti uniani.
Välillä päivisin on lyhyempiä unia ja olen huomannut että sylissä kyllä nukkuiu pidempäänkin =)


hyviä vointeja kaikille ja viikonloppuja!


T: Sartsa ja tyttö 2 vkoa 6 vrk


:flower:
 
Minttuli77 harmaana
Piiiiiitkästä aikaa kirjoittelen. Aika on mennyt niin nopeeta kun muutettiin omaan kotiin ja nyt viikonloppuna on ristiäiset. Vieraita sitten tulee ihan kivasti... Tilasin kanssa niitä servettejä vimpelin kirjakaupasta ja niillä on tainnu servetti kauppa käydäkkin kun kränä pisti osoitteen tänne :D

VILIPI Kyselit siitä dvd:stä. Näin Prismassa sellasen vauvajumppa dvd:n...piti ostaa se mutta sitten oli niin kiirus että en ehtiny kahtoo kumman haluan kun niitä oli kahenlaista. Jotenka käyppä kahtomassa sieltä:)

Kuulumisia poitsusta sen verran että poitsu on kyllä niin äidin poika. Alussa ei haitannu mitään vaikka kävinkin pikkasen lenkillä tai kaupassa ja viivyin vaikka tunnin. Nykyään käykin niin että itkuhan se poijjalle tulee ja kiukuttelee isälleenkin. Itku alkaa kun laitan oven kiinni ja loppuu kun tulen kotiin... HUVITTAVAA!!! Pitää varmaankin useemmin rueta käymään ulkona:) Poika kasvanut hyvin, vaikka painon mukaan mennäänkin miinus käyrillä vielä kuusi rosenttia. Hän kuitenkin syö oikein hyvin mutta jokainenhan sitä kasvaa omaa tahtiaan. Vaatteitakin on mennyt jo paljon pieneksi...

Mutta nyt saunaan ja sitten nukkumaan..viikonlopusta on tulossa kiireinen!

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Perjantaita kaikille! B)
Pitäis alkaa leipomis hommiin, mutta täälä mä vaan surffailen. :D
Nukuttiin pojan kanssa vielä tunnin "jälkiunet" ja nyt on pönttö ihan sekasin, täytyy vähän kerätä voimia! :D
Meilläkin viihdytään sylissä jo vähän paremmin, vauva-asento ei enää käy vaan pojan täytyy nähdä ympärilleen niin sillon viihtyy!

Tapaaminen sujui tosi kivasti, meitä oli 4 paikalla. Minä ja SuklaaSyöppö meidän ketjusta, Jupida joulukuisista ja sitten Coattrack lokakuisista.
Muutama jätti tapaamisen väliin sen tajuttoman pakkasen takia.
Kivaa oli ja seuraavalla kerralla sitten Sartsa mukaan vaan!

Jaahas, nyt on alettava hommiin!!!

Poio&Möttis 1kk 10pvää :heart:
 
pikaisesti vaan vastaan tohon ristiäisten lahjoihin et paras lahjoista oli se kehys mihin saa kipsiin painaa joko tytön jalan tai käden jäljen. jää ihana muisto. tulihan sieltä kaikkee muutakin kivaa.

mul on kauhee nuha edelleen pakko päästä nukkuu kohta kun tyttö ja pojukin on samaan aikaan päikkäreillä.
pakkaset paukkuu ei ole viikkoon päästy ulos. tänä aamuna oli pakkasta -32.2.

nipsu ja emmi

<br><br>
 
Meillä sitten loppui imetys maanantaina....hyvällä tahdolla virkeenä poika koitti imeä vaan innoissaan, mutta ei vaan tullut maitoa :( Elikkä sen jälkeen en ole sitten enää imettänyt ja rinnoissa ei tuntunut juuri mitään pakottamista joten se maito varmaan vaan loppui. Toisaalta on kyllä pikkasen haikea fiilis, kun toinen on niin pieni vielä ja sillai pääsi olemaan useammin lähekkäin, tai saahan pullonkin kanssa oltua, mutat se oli niin erijuttu. Joten jakselkaa vaan imettäää...ei se loputtomiin kestä :)

Meillä on myös alkanu 6 viikon kitinät, ihan mahotonta...oikeastaan misään ei ole hyvä. Ja pääasiassa tää ajottuun iltaan, mutta myös on päivälläkin. Ja nukahtaminen on todella vaikeaa iltasin, saattaa mennä tuntikin, vaikka on tosi väsynyt. Mutta ehkä tämä on ajan kanssa ohi menevää.

Meillä on tullut nyt kakka kerroilla vaippaan kahen väristä kakkaa...alkukakka on vihreää ja loppu normaalia keltasta? Mistä johtuu?

Meillä oli sitten neuvola lääkäri, oli kyllä niin urpo lääkäri että hohhoijaa. Meijän oma terkka tekee paremmat tarkastukset kun tuo lekuri. Oltiin 2 minuuttia siellä...heilutti jalat kuunteli sydämmen sekunnin kuulikohan mitään ja kokeili aukileet...sitten kysyin tässäkö tämä oli,,niin joo. No sitetn kysyin kyynelkanavista kun tällä pojalla on ne tukossa...sanoi vaan sen enempää kattomatta että ei ole...lievää tulehdusta vaa ei tartte edes tippoja...okei....olen kyllä erimieltä ja terkkakin on. Mutta onneksi en ole mistään huolissaan, muuten saisi olla vieläkin enemmän tietämätön.
Ainut positiivinen asia neuvola kerralla oli että sain pojan painon tietoon oli 5930g ja pituus 58cm. Ei ollu oma neuvola täti paikalla niin eipä sen kummempaa juteltu. Kerroin imetykesen ongelmista, totesivat vaan että onhan niitä korvikkeita jotka ajaa samanasian...okei.

Ristiäiset on sunnuntaina...sitten paljastuu nimi. Nyt olen kyllä pikkasen alkanut miettimään apua onko se nimi sittenkään hyvä....hhe mutat ei niitä muitakaan oike ole.

Hei olisko ideaa...jos laitettais vauvojemme nimet tonne etusivunlistalle? Jossain muussa ketjussa ne lisättiin vielä noiden muiden tietojen perään? Vai onko liian rankkaa kirjurille? Kun onhan tossa työtä kun pitää lisäillä syntyneitä jne... Mutat mietitään.
 
Heipparallaa!
Mä täällä oottelen vieraita, kaverin perhe tulee Oulusta kohtapuolin viikonlopuksi kylään. Illalla tulee siskoni perheineen ja vanhempani meille saunoo ku porukoiden sauna edelleen rempassa. Että hulina ilta tulossa :) Ja huomenna ois ne kauan odotetut kastajaiset =) Pappi tuossa just soitti ja kyseli virret, nimet yms.

Eilen kävin jälkitarkastuksessa, muuten kaikki OK mut joku pieni tulehus on munasarjoissa vai missäkähän lie mut lääkekuurilla hoituu. Muuta oireita ei taas ollu ku että välillä on se kohta ollu kipeenä. Ja verenpaineita pitänee jatkossa tarkkailla sen myrkytyksen takia, toivoa saa ettei siitä nyt riesaa tuu :\| Ja valkuainen vihdoin kävinny pissasta :) Eihän tästä oo ku reilu 6vk synnytyksestä... :whistle: Että oli jo aikakin...

Pakkasta riittää ettei vauvan kans ulos voi mennä. Kuka se siitä lappalaisten ulkoilemisesta puhui... Ulkoillaahan täälläki toki mut neuvolan suosituksien mukaan alle-10 keleillä, et ei tosiaan meillä ainakaa ku korkeintaan se -12 et ulkona käytäs! Ja harso kans kyllä vaunujen edessä on ja lämpimästi puettu... Kyllä aika outu se neuvolatätin kommentti...

Mitenhän ukolle sais tuon puhelimen köytettyä kiinni että se kulkin aina mukana??? Taas lähti remppahommiin ja puhelin kotona :kieh: Tämä sattuu joka toinen päivä...

Minttulille onnea uuteen kotiin :flower: Kuka teillä on pappina ja koska on kastajaiset? Meillä on ihana Osvald :heart:
 
Mä tosiaan äsken otin ja pesin ikkunat ulkopäin ja puhasta tuli! :D Varjossa oleva ikkuna vaan meinas jäätyä mut puhtaaksi sain. Hieman yllytyshullu... Oli pakko kokeilla ku oli niin likaset ikkunat ettei läpi nähny ja huomenna on ne juhlat.

Millä tiskiharjalla pesette tuttipullot? Mä oon kokeillu Emman harjaa mut se meni kahessa viikossa huonoksi. Nyt on ollu Nukin harjoja, mut ei nekään kauaa kestä! Ja ovat pirun kalliita... Mikähän ois hyvä?
 
Heipsan pikasee... :xmas:

Poika painoi keskiviikkona neuvolassa 4750g ja pituutta siunaantunut 55cm :heart: :heart: kaikki muuten ok,nostelee lääkärin mielestä jopa ikäisekseen liiankin hyvin niskojaan ja kannattelee niitä tosi hyvin..miinusta tuli KAMPURA jalasta josta lähete lasten kirurgille :ashamed: ja silmistä kun rähmivät vieläkin niin sanoi et 1-1,5kk päästä lähete laitettava silmä polille et aukaiseevat kanavat :ashamed: no pikku vikoja helppo korjata :whistle: ;) :)
Näin meillä meni lääkäri neuvola siis :)

Kahden viikon päästä on ristiäiset aj nyt viikonloppuna ois päätettävä nimi :D :headwall:

Nappa ja poika 7vko 2pvä
 
Janette
Heippa.

Olen unohtanut tänne ilmoittaa,että poika syntyi 2.2.07 vko:lla 40+2 3030g ja 48cm.Ilmoittelin vain sinne odotuspuolelle =)

Olen lueskellut teidän juttuja,mutta ei oikein ehdi itse kirjoittamaan,poika tosi itkuinen (mahavaivoja) ja nukkuu 15min pätkissä.. :'( Onko muilla samoja ongelmia?Olisi kiva jutella enemmän,jos jollain muullakin on "vaativa" vauva.

Tsemppiä kaikille =)

Janette ja poika tasan 3vko
 
Galiteija: Annoin silloin kaks päivää sitä Omneo tuttelia ja sillä tuli se vihreä kakka, sillon päätin et kokeilen tavallista tuttelia..Illalla annoin ensimmäisen annoksen tavallista tuttelia ja seuraavana päivänä päivällä tuli jo ihan tavallinen kakka. Ja niin on jatkunut, tavallista keltaista vauvan kakkaa ja äiti on onnellinen! =) Kannattaa kokeilla, en olis uskonut itsekkään et nuin pienestä oli kiinni!

Meillä nyytit syöneet koko ajan Nan-jauheesta tehtyä maitoa ja kakan väri ja koostumus vaihtelee silti. Eli ei välttämättä ole kiinni siitä millaista maitoa antaa.

Meillä 2kk neuvolassa poika 4240g ja 53,3cm ja tyttö 5070g ja 58,1cm. Kasvat hyvin poikakin omalla käyrällään hieman normaalia matalammalla.

Meillä ristiäislahjana tuli: Kummilahjoina molemmille kehykset, tytölle lusikka, sit muita säästölippaat, vaatteita, lippaat joiden sisäänsai laitettua kastevettä, vaatteita, kirjat joissa päähahmona on lpsi itse(www.atejeejohanna.fi), vaippoja ym... Kivoimmat oli nuo kirjat!
 
Iltaa!

Siis nyt muistan et cukkikselle olin johonkin vastaamasa, mut nyt iski muistikatkos. Yleensä unohan nimet, nyt sitten jo aiheenkin, huolestuttavaa :LOL:

Meillä vaihtui tuttelilla kakan väri ja tänään oli aamulla ihan itse punnerrettu kakka! Että voi iloa taas! Ja sitä olikin sitten korviin asti. Meillä muuten viime yönä pitkästä aikaa herättiin jo kahdelta syömään kun tähän asti on saanut nukkua katkotta tonne aamuviiteen. Arvatkaas oliko äitillä silmät ristissä! Mutta hyvä et tankkailee välillä yölläkin, ei tarvi minun sitten turhia säpsähdellä. Heräilen nimittäin yöllä useesti kuuntelemaan et inahtiko vauva. Yleensä kyllä nukahdankin saman tien mut on se hieman häiritsevää kun uni katkeaa. Meillä onkin esikoinen ollut ainoa joka on nukkunut jo ennen kuukauden ikää koko yön katkotta ja on ainoa joka on saanut rintamaitoa, pidempään kuin kaksi viikkoa. Eli onks noihin korvikkeisiin laitettu piristeitä vai hä?! :LOL: Ei vaiskaan, hyvin meillä nukutaan.

Vielä ensi viikko odotella ennen kuin meillä on neuvola. Tulee kaksi kuukautta täyteen ennen sitä. Haluttais jo hirveesti tietää kuinka paljon Krista painaa kun tuntuu et se kasvoi jo vauvasta isoksi tytöksi, ei mene enää 60cm vaatteet pitää olla jo 62cm :eek: Pituuttakin on siis tullu ja sylissä vaatehtiminen on jo hieman vaikeaa. Ei meinaa sopia äidin röllyköiden kanssa samaan syliin. Onkohan näin haikeet tunnelmat jo merkki siitä et oli viimeinen vauva meillä?

Vilipi ja Krista
 
Siis nyt muistan.

Cukkis meillä oli kans tytöllä kakka enimmäkseen sellaista vihreetä ja oikein liisteristä ,tuntui et ei meinaa millään irrota ihostakaan. Mut sit kun vaihdettiin nanista tutteliin niin muuttui keltaiseksi ja löysemmäksi. Meilläkin on muilla ollut nan käytössä mut nyt oli pakko vaihtaa kun huomattava ero on kun saa tyttö itsekin punnerrettua kakan, eikä tarvi auttaa. Eikä muuten itkekään niin paljon kun ennen vaikka itkua vielä tuleekin aika paljon. Tosin ei siis enää mahan takia. Jos pystyt niin kokeile auttaisko vaihtaminen.

Kysymys: pitääkö cuplatonia antaa joka syötöllä vai voiko pitää välipäiviä? Kun sain tässä serkkutytön ihan kauhun partaalle kun kerroin et vaihdoin kertalaakista korvikkeen toisen merkkiseen niin en uskaltanut enää kysyä tosta... :ashamed: Mut meillä se toimi noin parhaiten, vaikka kuka sanois mitä... :snotty:
 
Iltaa leidit!

Mikäköhän ihme siinä on, et ku ääneen sanoo jonkun asian niin sit se varmasti kääntyy päälaelleen. Eilen vielä kehuin kuinka poika on lopettanu iltahuudot, mut eikös sit eilen ja tänään ollakkin sit taas huudettu senkin edestä. \|O Noh, eiköhän se sit viimeistään kouluiässä mee kiltisti nukkumaan... :whistle:


Mein pitäs ens viikon perjantaihin mennessä päättää nimet ja kummit,ku pappi tulee käymään, mut nimi on vielä harkinnassa ja kummeista ei oo tietookaan. Olisko halukkaita?! ;) Ristiäiset tosin on vasta 17.3 ku ei ollut sopivaa aikaa aiemmin. Onpahan meillä tässä aikaa ainakin viä siivoilla ja leipoa. :D

Kaikkee piti kirjotella, mut aivot lyö vaihteeks ihan tyhjää. Toisella kertaa sit.

Mites muuten Epuska nyt on yö menny vauvan kans?

Hyviä unia kaikille, etenkin vauvoille! :wave:
 
Hei mitä oireita teillä on ollut kun olette vaihtaneet maidon?

Meillä poika on saanut syntymästä asti nannia rintamaidon kanssa....nyt sitten maanantaina kun loppuimetys kokonaan niin kamalan itkuinen on poika....ja nannia edelleen saa. johtuuko nää itkut nyt tuosta maidosta? kannattaisko vaihtaa johonkin muuhun? kertaheitolla vai vähitellen. Vai johtuuko nää kätinät vaan ikäkaudesta, kun on kuitenkin saanut nannia aina ja en ole huomannut siitä mitään ennen paitsi nyt, on tosi tuskanen syönnin jälkeen...ei juurikaan yöllä, vähän sillonkin, mutat enempi illalla ja päivälläkin kyllä.
Autatkaapa jos olisi neuvoja?

cuplatoneja tai reloja ei olla vielä tarvittu on ollut hyvin tyytyväinen lapsi tähän asti meillä :) Mutat mikä pienellä nyt hätänä...surkeaa kun ei ole mikään asia juurikaan hyvin :(
 
Iltaa

Cukkis Mainitsit tosta vauvan kakan väristä ja minä satuin eilen kysymään neuvolasta sitä kun meilläkin on välillä vihreätä vähän kellertävän kakan joukossa tytöllä. Niin terkka sanoi että vihreä meinaa että vauvalla olisi vatsavaivoja. Ei kummemmin selittänyt ja en kysellyt.
Sanoi että devitolia voisi vaihtaa jekovitiin jos haluaa....
ja itse katsoa ettei syö kovin mausteista ruokaa...

Poio ensi kerralla voisin yrittää tulla tapaamiseenne. Olisi kiva nähdä teitä ja vauvojanne ja jutskailla =)

Nyt nukkumaan öitä kaikille :flower:

T: Sartsa + tyttö tasan 3 viikkoa :flower:
 
Päivää!

Onpas mälsää kun ei pääse pilkille kun muut meni, tytön kanssa jäätiin kahdestaan kotiin. Tai siis enempi harmittaa kun ei pääse kelkkailemaan. Pojan kanssa kyllä mentiin kun oli alle vuoden vanha, vaunujen kova koppa rekeen ja kelkkailemaan. Mut eihän toi typy olekaan vasta kun toista kuukautta, itsestä vaan tuntuu jo niin paljon isommalta.

Cukkis: meillä tyttö piereskeli aivan älyttömästi ja veti vartaloa kaarelle syödessä, ja syöminen oli yleensä yhtä itkua alkuun. Ja melkein heti perään piti kansa vähän itkeä. Me vaihdettiin kerralla, en tiedä onko se nyt ihan suositus, niin kuin aiemmin jo tuolla mainitsin niin saatiin kyllä kuulla siitä. Mut toimi meillä ihan ok. Olisin halunnu ostaa halvinta, sitä nanjauhetta mut sekään ei toiminut niin mentiin tutteliin ja nyt toimii, välillä on jopa hyväntuulinenkin! :D Ei ole siis sitä hymyä paljoakaan väläytellyt ennen näitä viikkoja.

Pitää varmaan alkaa siivoilemaan ettei ihan mene apeaksi.

Vilipi ja Krista
 
Aurinkoista päivää kaikille!

Lahjagalluppiin: Roope sai ristiäislahjaksi hopeiset valokuvakehyksen, traktorisäästölippaan, valokuvakansion (sellainen missä kannessa kehys kuvalle) ja kynttilänjalan, säästörahaston, vaatteita ja leluja. Mumma aukaisi vielä lisäksi tilin, mihin hän tallettaa kuukausittain vähän Roopelle omaa rahaa.

Minun mielestäni on hyvä idea, jos laitetaan etusivulle vauvojen nimetkin. Jos vaan MikkiHiiri jaksaa laittaa. Hommaa on varmasti muutenkin..

Meillä en ole havainnut mitään kuuden viikon kiukkuisuutta, vaikka sitä vähän osasin odottaakin kun jostain siitä luin. Päin vastoin, Roope on alkanut hymyilemään oikein urakalla ja kiljahtelee välillä kun on niiin kivaa. Äidin kasvot naurattavat eniten (Itseä ei kyllä paljon nykyisin naurata kun peiliin katson..) ja hoitopöydän viereiseen seinään teipattu Hymynaama saa Roopen joka aamu vallan hyvälle tuulelle.

Kiitos TeeTee72 vinkeistä, laitan sinulle yv:tä joku päivä paremmalla ajalla. Nyt heitin Ruskovillat pesukoneeseen villaohjelmalla ja lanoliinitan sitten taas. Josko alkaisi vihdoin pitoa löytymään. Itse olen tykästynyt flanellisisävaippa+joku imu+villahousu yhdistelmään, mitä nyt olen kokeillut. Harsosta tulee niin iso pampula kun sinne lisää imua, ettei se miellytä minun silmääni. Ruskovillan silkkipaperi tuntuu pitävän hieman pintakuivempana, joten Roopekin viihtyy paremmin vaipoissaan. Täytynee hankkia jotain kuivaliinoja vielä.

Nyt täytyy alkaa taas naurattamaan vauvaa..

Hilmuska ja Ropert 7 vko
 
Meillä pidettiin nimiäiset tänään ja Möttösestä tuli sitten
Jere Matias. :heart: :D

Nyt odotellaan vielä, että kaverit tulee rääppiäisille ja syövät tuon loppu kakun pois. Suolasta meni paljon enemmän kun tota makiaa.. :/

Lahjaks saatiin sellanen ihana tikru-jumppalelu, hopeinen harja ja kampa ja ihana toppapuku + hattu! Perinteistä kummikehystä ei tullut, mutta täti oli kirjaillut pyyhkeen pojalle. :heart:

Poio & Jere 6vkoa
 
epuska pikana
Pikaisesti tulin kertomaan, että uni on sujunut vähän paremmin. Ollaan ohjeen mukaan herätetty aina, jos pyrkii nukkumaan yli 3h. Ei kyllä pyri usein... Eilinen ilta oli aika hektinen ja päivä myös, ei tyttö juuri nukkunut päivällä ollenkaan, mutta 01 simahti ja nukkui, heräsi 2 ja 4 aikaan. Neljältä karkasin alakertaan nukkumaan, kun olin nukkunut aika huonosti hyssyteltyäni tyttöä kahden jälkeen. Mies sanoi, että hyvin olivat kuorsanneet aina aamukahdeksaan. Väsymystä on, mutta enää ei itketä niin, ja olo positiivisempi. Ma tulee sitten perhetyöntekijä, jonka kanssa katsotaan, mitä tehdään. Mutta toivotaan, että uni ei välttele meitä tänään...
Jaksamista kaikille valvoville...
 
epuska lisäilee
Ai niin! Me ainakin lääkärin ohjeen mukaan vaihdettiin tutteli naniin ihan kertalaakista. Ei tullut pieneen mieleenkään, että tehtiin jotain väärin.. nimim. tyhmäkö?
 
Heissan.

Epuska: Mä olen ollut ihan saamaton. Tuo pakkanen ei ole innostanut lähtemään minnekään, sori kun jäi kirjoittamattakin.

Mulla on inhottavaa nivelsärkyä ja turvotus on taas tullut ilostuttamaan. Höh. Alapää on kuiva kuin sahara, nyt sinne ilmestyi haavaumiakin. Olen lutrannut Ceridal intimen kanssa, jos vähän helpottais. Viimeksi käytin Ovestin voidetta joka toimi älyttömän hyvin, nyt en saa sitä käyttää maksani takia.
Vali, vali, vali, vali...

Villen hormoninypyt on räjähtäneet ihan tolkuttomasti. Niitä on päänahassa, korvissa, silmäluomissa ja ihan kaikkialla. Hehkuvat vielä punaisina, taitaa iho olla arka. Mies haki onneksi tänään sitä laimeinta Hydrokortisonia, eikös sitä saa laittaa?

Maidoista: Mä olen aina vaihdellut merkkiä miten huvittaa eikä mitään vatsanväännettä ole tullut.
Meillä tulee kamalat huudot, kun pullotutit vanhenee. Nuo Aventin tutit pysyy timmissä kunnossa vajaan kuukauden meidän kovalla käytöllä, sitten on aika ostaa uudet. Sen jälkeen onkin rauhallista, puklailukin vähenee. Tänään vaihdamme uudet taas. Nämä on nyt kolmannet tutit mitä käytetään.

Ihme möllis fiilis. Onkohan tämä mökkihöperyyttä tai jotakin. Olen kyllä käynyt lenkillä koiran kanssa ja esikoisen kanssa laskemassa mäkeä, etten ihan sisällä ole löllötellyt. Joku hormonimylläyskö taasen?

Nyt pitää muuten saada kinkku kiinteäksi, me mennään ens kesänä naimisiin. Onneksi on aikaa kaventua. Kuinkahan myöhäiseksi uskaltaa hääpuvun hankinnan jättää?

myyrä ja ville 7vko
 
Pitää vielä lisätä, etten mä maitomerkkejä vaihda kuin sukkia. Paria merkkiä käytellään, nyt oikeastaan pelkkää Tuttelia.

Hyvä Suomalainen työ! *aaltoliikettä* Valmistus uhkasi muuttaa ulkomaille, kun esikko oli vauva. Onneksi pysyi täällä. :D
 

Yhteistyössä