TAMMIVAUVAT 2007

Meillä nyytit nukkuu 14-16h vuorokaudesta ikää hieman yli 2kk.
Viime yönä 10,5h yhdellä syötöllä ja päivisin 1-2h unia kolme kertaa.
Meillä vaunuissa nukkuu niin kauan kuin ne ovat liikkeessä, tällä viikolla ollaan sitten harjoiteltu nukkumista myös sesahtuneissa vaunuissa.
 
Ehtoota vaan kaikille, täältä iltatankkauksen lomasta pikaisesti..

Meillä oli eilen neuvola ja poika kasvaa ja kehittyy hienosti. Paino on jo 6345 g ja pituutta löytyy 57 cm. Roope vaan hymyili terveydenhoitajalle ja oli niin reipasja hyväntuulinen vaikka oli kova nälkä kun rotavirusrokotteen vuoksi joutui tunnin paastoamaan ennen neuvolaan menoa.

Ainakaan vielä ei ole suurempia sivuoireita rokote aiheuttanut. Aamuyöstä oli vähän itkuista väännätystä ja päivällä on kelvannut vain syli, mutta muuten poika on ihan oma iloinen ja nauravainen itsensä. Maitokin maistuu ihan normaaliin tapaan..

Maitoa on alkanut tulemaan tosi paljon. Tänään aamulla ensin imetin ja sitten pumppasin ja tulikin "ylimääräistä" kevyesti 90 ml. Netistä olen tässä etsiskellyt tietoa, josko voisi vaikka luovuttaa niin menisi hyödyksi sekin. Onkos tammimammoissa maidon luovuttajia? Miten homma menee?

Kantoliinoista oli juttua. ..Meillä on käytössä hug-a-bub ja mielestäni se on kyllä todella hyvä. Se on niin nättikin, etä kehtaa vaikka kaupassa käyttää. Vauva-lehden tilaajalahjana tuli toinenkin liina, mutta se on minun makuuni liian paksua ja joustamatonta kangasta. Roope tykkää olla kyydissä ja kantoliinasta on kyllä iso apu Roopen kaltaisen sylivauvan kanssa. Näppärästi hoituu kotihommat.

Jaahas, nyt alkaa salkkarit. Lets menoks.

Hilmuska ja Ropert 7 vko 5 pv
 
Heippa!

Meillä kiukkuamiset senkun jatkuu.. ilta siis semmoiset.. eilen taas kiukkusi jostain kuudesta yhteentoista.. sylissä ainoataan rauhottu silon kun käveli. Koitin liinaan laittaa mutta ei siihenkään rauhotttunu. Sylissä torkku pieniä pätkiä. Tissiä kun koitti tarjota niin kahta kauheempi huuto. Tuttia kumminkin imi ja sillä hieman rauhottu.Tais olla aika väsynykkin jo kun ei ollu aamu yhentoista jälkeen nukkunu kun parit reilun puolentunnin pätkät. No sillon yhentoista maissa suostu sitten syömään ja sen jälkeen simahti. Nukku tonne puol neljään ja söi ja simahti ja seuraavan kerran sitten joskus seittemän maissa.
Nyt stten käytiin vaunuilemassa ja neiti on nukkunu kolme tuntii vaunuissa!

Hymyileekö teidän vavat paljon. Meijän neiti hymyilee harvoin ja silloinkin "omille" ajatuksilleen. Hymyileekö teidän vauvat jos niitä hassuttaa vai kuuluuko niiden vielä hassuttamiselle hymyilläkkän?

Huomenna neuvola lääkäri ja sieltä sitten kuulumisia kirjoittelen!

Iitta ja rinsessa
 
Iltaa.
Tissien lorotus selvisi jotenkin. Menkat alkoi, olisiko ollut joku hormonaalinen sekaannus. Hassua tosiaan, kun en ole päivääkään imettänyt. Siitä tulikin mieleeni, että Hilmuska ihanaa jos ryhdyt luovuttajaksi. :hug::flower:
Tällaisten onnettomien äitien, jotka eivät saa imettää, vauvatkin saa edes joltakin ihanalta ihmiseltä parasta ruokaa elämänsä alkuun.
Soita synnytyssairaalaasi. Mun mielestä sieltä tuodaan purnukat mihin lypsät ja ne haetaan sairaalan puolesta. Tienaat sillä mukavasti rahaa ja saat todellakin iloiseksi monta äitiä ja vauvaa! :D

Tässä on päivän mittaan itkettänyt niin väsymys, kuin taas kerran tuo imetyskielto. Harmittaa niin sairaasti!

Tänään on ollut myös sellainen päivä, kun olisin hetkellisesti voinut antaa tuon 3-v:n pois. Univelassa ei jaksaisi enää yhtäkään raivaria ja huutokohtausta. Istuin jo kerran eteisessä ja annoin mennä palkeiden täydeltä uhmaajan vieressä. Siinä sitä yhdessä suloisesti huudettiin. (Naapurit tais ihmetellä mikä teurastus on menossa.) Hermo meinaa palaa... :ashamed:
Sovittiin me "riita" sitten kuitenkin.

myyrä, joka toivoo lujaa kunnon unipätkää
ville, joka nukkuu nyt ja herää kohta syömään
esikoinen, joka nukkui päikyt joten nukahti vasta nyt yöunille
 
Hymyilyyn vielä: Ville hymyilee pääosin ihan mille sattuu, lähinnä varmaan silloin kun on hyvä fiilis. :D (Juniori TV:n tipu on myös kiva.)
Eilen vastasi hymyyn hymyllä ekan kerran!
Ja seurasi katseella liikkuvaa isiä. :heart:

m ja v tänään siis tasan 8vko
 
Joo no mäkin yritin niitä lippuja sinne metallican keikalle enkä saanut.. :/ Ja hiukka kyllä v*****a kun yritin jo n.5 vuotta sitten tai mitä siitä on jo kun ne oli viimeeks suomessa ja monen ihmisen voimin niitä yritettii.. Ja silloinkin niinkuin nyttenkin ne olisivat olleet miehelle synttäri-ylläriks (ja itsekki olisin kovasti hallut) Nooh, päästään varmaa sinne sitte ehkä kun ollaa koli-nelikymppisiä.. :headwall:
Mutta ne jotka liput sai, Onnea!! =) varmasti mahtava show..
 
Huomenta!

Aamuyöstä valvottiin kun eilen kehuin tuota nukkujaa. Viidestä eteenpäin. Ja sit kun sain isommat valmiiksi hoitoon niin Kristakin nukahti ja mulla ei tietty enää kannata nukkua. Jos sitä pääsis kotona aikaisemmin nukkumaan, vanhempien luona siis. Siellä meillä kaikki on nukkunut jotenkin paremmin, maalaisilmakos sen sitten tekee...? :eek:

Voi, mie valitan kun ei saa nukuttua aamuöisin, ja täällä muut joutuu valvomaan oikein koko yön. Anteeksi :ashamed: ajattelematon mie.

Meillä on muuten kans tota iltahuutoa. Ja aina kun Kristalle sattuu todella huono päiväkin, niin eiköhän kylään paukkaa just se ainoo tuttu joka tietää tasan et mikä tolla tytöllä oikeesti on hätänä. Ja sit arvostelee mun hoitokeinoja, kuin en olisi ikinä ennen omaa lastani hoitanut. Siis tiedättekö, sellanen, jonka puheesta vois luulla et sitä kuin pahoinpitelee omaa lastaan hoitamalla sitä niin kuin äidinvaisto sanoo. Ai että mulla palo käämit! Mut onneksi syykin eilisiin huutoihin selvis, sitten myöhemmin tosin. Mie annan Kristalle Deetippoja 4 tippaa, en ole uskaltanut vielä nostaa, niin mies antaakin 12 tippaa! Voi pientä et on varmaa ollu kipeenä. Nyt tosin sovittiin et palataan takas Jekovitiin. Ja yhdestä tipasta lähdetään.

Meillä hymyillään kun on kakattu! :LOL: Siitä tietää et taisi olla hyvä vaihdos tohon toiseen korvikkeeseen. Ja hymyilee isälleen, mut mulle vähemmän :( Niin ja katsellaan seuraa tosi tarkkaan isompia sisaruksiaan, ja huudon aikana rauhoittuu kun on liikkeessä ja saa katsella omaa kotia! :D Mut ei uskalla hirveesti käveleskellä, ettei tarvis sit nukuttamaankin alkaa tolleen. Ja pitäis opetella oikeallakin kädellä kantamaan, tulee pidettyä vain vasemmalla lonkalla.

Mut parempaan päivään, toivottavasti! B) :wave: -1 astetta vain pakkastakin!

Vilipi ja Krista

Hilmuska luovuta ihmeessä! Meidän äidilläkin löytyi minun odotusaikaisen neuvolakortin välistä lappu, kun minun äitini on luovuttanut maitoa silloin kun mie olin vauva. Oli saanut 170 mk ja se oli varmasti silloin 25 vuotta sitten iso raha. Ja äiti sanoi kun minun systeri syntyi ja joutui oleen keskolassa kolme viikkoa ja äiti luovutti silloinkin, et nyt on nähny kuinka arvokasta toi maito voi olla. Ja minä kiitän myös kaikkia luovuttaneita :flower:

Myyrä, minulla ainakin ennen menkkoja alkoi myös valumaan rinnoista, kun imetystä kokeillessa ei tullut edes pumpulla mitään. ihmeellisesti tuo luonto järkänny :/
 
Hei

Hymyistä: Meillä neiti hymyili eka kerran tarkoituksella kun oli tasan 1kk..Sit reilu 5vk niin rupes tulemaan jo kovasti, varsinki aamuisin sellaisia koko naaman peittäviä silmät säihkyviä hymyjä! Ja jännä, isälle ehkä enempi vaikka minä olen päivät kotona..

Meillä nukutaan kans yhdet 4-5h päikkärit jos vaan ulos päästään, sit lisäks muutamat lyhyemmät, riippuen päivän kulusta..

Mut nyt lähden lasten kans tekemään lumiukkoja kun kerrankin on sellaista lunta ja neiti hyvällä päällä..on nääs tuo 5v aika hankala ikä :kieh: Äiti ja tyttö raivoo :(
 
Pikaiseen koitan jotain kirjoitella, on ollu mielenkiintoista juttua täällä.

Kantoliinoista oli puhetta. Mulla on itse tehty rengasliina. Jostain syystä siinä Pete ei viihdy kovin hyvin. Tosin en ehkä osaa kaikkia mahdollisia asentoja, mihin vauva laittaa. Paremmin meni, kun laitoin jalat liinan ulkopuolelle, sillain viihtyi ehkä 5-10 min.

Sit tein kokeeksi vanhasta lakanasta jotain 5 m pitkän ja ehkä 70 cm leveän liinan. Se on osoittautunu tosi hyväksi, siinä Pete viihtyy mainiosti, nytkin varmaan yli tunnin jo ollu ja nukkuu parhaillaan. Käytän ehkä kietaisux2 -sidontaa muistaakseni. Se on tosi tukeva eikä itsekään rasitu, kun paino jakaantuu tasaisesti. Trikooliinakin mulla on samallain itse tehty, mutta se on surkea lörppö, en tajunnut, ettei saa olla joustavaa trikoota. Täytyy tehdä siitä sit jotain muuta. Lakanaliinan kans en kehtaisi lähtä ihmisten ilmoille. Täytyy reissuja varten hankkia jotain nätimpää kangasta tai jopa ostaa kokonaan uusi liina. Tuntuu vaan niin kalliilta, kun kankaaseen menis ehkä 50 euroa, ja siitä sais jo kaks liinaa...


Maidon luovuttamisesta kans oli Hilmuskan aloitteesta juttua. Mä luovutin kahdesta edellisestä vauvasta maitoa. Sillion ei ollu niin hyviä neuvoja, miten saada rauhottuun maidontulo vain omalle lapselle riittäväksi. Nyt kun en asu Tampereella, olis luovuttaminen paljon työläämpää, kun astioita ei haeta kotoa asti. Ne pitäis toimittaa jotenkin jonnekin.

Luovuttamisesta oli sikäli iso homma, että niitä pumpun osia piti desinfioida joka lypsyn jälkeen ja menihän siihen aikaakin rutkasti. Tosin korvaus oli mukava, silloin 100 mk/litra, nyt varmaan 17 euroa. Sillä rahalla sai vaikka mitä kivaa hankittua, kun silloin oli rahaa todella vähän. Ostin siis jotain ihan ekstraa itselleni, mihin ei muuten olis ollu mitään mahkuja.

MUTTA kyllä ajattelin, että korvaus on lähinnä vaivan palkka, niin kauan yhteenkin litraan sai tehdä töitä. Silti tärkeimpänä pidän sitä, että keskosille ym. tarvitseville voidaan antaa ihmisen maitoa eikä lehmänmaidosta tehtyjä korvikkeita. Varmasti on helpommin sulavaa niille pienille, joilla muutenkin on elämässä selviämistä. Ja aika monta pientä sai ravintonsa niistä mun toista ämpärillisistä maitoa, jos kerrallaan annetaan esim. 10 milliä...

Nyt imettelen tätä yhtä poikaa vaan, ja maidon määrä on tasapainossa. Toivottavasti siis jotkut hoitavat luovuttamista nyt, kun itsellä ei ole siihen voimavaroja.

Tarvii lähtä jotain ruokaa kehittämään. Sunnuntaina on ristiäiset ja täytyy järkätä tarjoilut 40 hengelle... onneksi osa on pieniä lapsia. Itse odotan, että saa taas voileipäkakkua. Se on mun herkkua, mutta niin isotöistä, ettei sitä viitsi tehdä kuin isoihin juhliin. Ja ostaa en raski niihinkään... Tein kans lusikkaleipiä, jotka on myös mun herkkua, mutta olivatpa isotöisiä!!! Yks vaan on jokaiselle, toivottavasti eivät vieraat ahmi niitä, että jää mulle ens viikon päiväkahveille :kieh: .

Nyt tarvii siis mennä,
Heipparallaa
TeeTee ja Pete 4 vkoa 3 pv
 
Hei kaikille!

Meillä vietetään tänään kaksikuukautispäivää! Saa nähdä, tuoko isi taas töistä tullessaan Möykylle kakun... Aika on kyllä mennyt ihan älyttömän nopeasti, koska justiinhan me päästiin vasta sairaalasta.

Eilen oli mun jälkitarkastus ja oli kiva kuulla, kun lekuri sanoi, ettei ole ikinä nähnyt noin siistiä sektiohaavaa. Olin kuulemma muutenkin lekurin mielestä hyvässä kunnossa! =)

Tänään tuli sitten meillekin postissa noi nimikoidut servetit ristiäisiä varten. Kiitti vaan vinkistä!!!

Ja onnea kaikille niille, jotka saivat metsästettyä liput Metallican konserttiin! Itse unohdin koko jutun, mutta onneksi asumme niin lähellä Stadionia, että kuulemme keikan, jos avaamme ikkunat ja tuulet ovat suotuisat...

Nyt lounaalle kavereiden kaa.

Terveisin pulleroballerina ja Möykky 2kk
 
...tosta hymyilystä vielä...

Meidän poika on hymyillyt jo usean viikon, mutta varsinkin parin viime viikon aikana niitä hymyjä tulee todella paljon ja niihin kuuluu usein myös sellainen iloinen ääntely. Ihanaa, kun saa vastakaikua omille jutuilleen! :LOL:
 
heippa!
Meinasin tulla pikaseen kuulumisia kirjottelemaan..Kirjotin aiemmin vauvan itkusuudesta ja käytinkin yks.lääkärillä,mutta se oli kyllä yhtä tyhjän kanssa...(paitsi että saatiin resepti erityiskorvikkeeseen,jolla kokeillaan onko kyse lehmänmaitoallergiasta)Lääkäri katsoi vain vauvan mahaa ja sanoi,että ilmaa on,niinkun en olisi sitä itse jo huomannut :/ Mitään muuta ei tutkinut,sano että soittele uudelleen jos itkuisuus jatkuu niin katsotaan sitten..ja 60e kiitos :whistle: .
Mutta siis itkuisuus on jatkunut jos mahdollista vielä pahempana.Poika ei tee mitään muuta vuorokaudessa kuin itkee,ei nuku ja syödessäänkin itkee.Joka imaisulla mahasta kuuluu kamalaa möyrinää,että olisiko ilmaa?!Tää on tosi raskasta kaikille kun 24/7 pelkkää itkua ja valvomista :'( Eilen alotettiin se erityismaito,mutta ainakaan vielä ei vaikutusta näy,paitsi kakka tulee useammin.Ostin myös cuplatoneja ja rela-tippoja,mutta kannataako niitä nyt vielä aloittaa vai kannataako ensin katsoa onko maidolla vaikutusta?Onhan tietenkin mahdollista,että on koliikkivauva,mutta onko koliikkikaan tälläistä että itkee ympäri vuorokaudet?Olen aina elänyt käsityksessä,että se ajoittuu iltaan,mutta en kyllä tiedä...
Alkaa vaan kohta konstit loppua,niin ja voimatkin.Mutta ehkä tämä tästä,loppujen lopuksi aika menee nopeasti,mutta nyt se ei tunnu siltä.

Janette ja poika tasan 1kk
 
Neuvolassa käyty...

Joonaksen 7vk mitat 5660g ja 57.5cm (synt. 3490g ja 51cm). Eli hyvin on poika kasvanu =)

Meillä nukutaan myös vielä paljon. Yöunille mennään n. klo 20, syönnile herätään pääsääntöisesti klo 2.30 ja n.4-5 aikaan.. unet jatkuu 7.30-8 saakka. Aamupäivällä n tunnin päikkärit, puoliltä päivin nukahtaa taas 2-3ksi tunniksi ja illasta nukutaan taas parit n. tunnin päikkärit.. eli unta tulee vuorokaudessa sellaset 18 tuntia.

Sain neuvolasta tänään ne kaupungin lahjoittamat lahjakortit, heti kävin lastentarvikeliikkeessä tuhlaamassa ensimmäisen 50e. :) Ostin TinyLove puuhamaton.

Itsellänikin oli terkan suorittama jälkitarkastus. Hb ja paineet hyvät. Valittelin viimeaikoina olleista alavatsakivuista ja pienestä veritiputtelusta sekä valkovuodosta. Pissa oli kuitenkin puhdas, mutta terkka aikaisti lääkätrineuvola aikaani viikolla, niin katsotaan sitten voisko kuitenkin olla mahdollisesti jotain tulehdusta. Ens viikolla siis selviää.

Profiilissani pitäisi näkyä Joonaksen ristiäiskakku =) :p ;)

Annette ja Joonas 7viikkoa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 16:43 Annette-79 kirjoitti:
Janette :hug:

Mielestäni sinun ei kannata vielä aloittaa niitä rela- ja cuplatontippoja. Katsot ensin onko sillä erityismaidolla mitään vaikutusta, jos ei, niin sitten tipat kehiin.
Niin mä vähän ajattelinkin,niin tietää ainakin sitten mikä auttaa ja mikä ei (jos tässä nyt mikään auttaa...) Kyllä käy kateeksi teitä,meillä nukutaan varmaan 2h/vrk ja sekin 5min pätkissä \|O
 
Moikka!

Annette: Aivan upea kakku!!! :p :p

Jeps neuvola lääkärillä käyty ja ehkä jäi vähän huono maku käynnistä. Ajat oli myöhässä..ei se sinäänsä haitannu vaan että tuntu et sillä lääkärillä oli sitten hirvee hoppu... :/
No paino on nyt 4110g (3160) ja pituus 54cm (48)
Ilta itkuista sanoin mutta ei kommentoinut niihin ollenkaan ja ilmavaivoihin anto ohjeen ett pitää röyhtäyttää.. :headwall: kyllä kait mä ton tiesin!!!
Seuraava neuvola onkin sitten 3kk.

Eilinen ilta oli hyvä eikä huutoja ollut.. toivotaan tälle iltaakin parasta..ainakin vielä kaikki hyvin!!!

Huomenna onkin sitten siivous päivä sunnutaisia ristiäisiä varten!

Iitta ja rinsessa tasan 7vk!!!
niin se aika kuluu..
 
Minä täällä taas kihisen raivosta. \|O \|O \|O Anoppi soitti miehelle ja taas tuli luurin täydeltä ohjetta ja ihmetystä meidän lapsen pidosta. Lihavaksi haukkui vauvan ja kysyi että "vieläkö saa tissiä ihan joka inahduksesta".. En voi sanoin kuvailla kuinka paljon loukkasi ja syvältä! Ja taas saatiin kuulla kuinka sitä kuuluisi hoitaa. Minä karjuin vierestä että asiat muuttuu kolmessakymmenessä vuodessa, mutta eipä tuo tahtia hidastanut. Painukoon h..tin kuuseen. Että voi olla pirullinen ihminen. Mies hokee vaan, että älä välitä, mutta minkä minä sille voin että sanat satuttaa! Kostoksi taidan olla vahingossa juuri shoppailemassa vauvan kanssa ilman puhelinta seuraavan kerran kun meillä käyvät. Onneksi asuvat niin kaukana, että käyvät suht harvoin.
Voi hitto että voi suututtaa! \|O \|O \|O

Tänään soitin sairaalan maitokeskukseen ja maanantaina haen lypsykoneen ja menen verikokeisiin. Saas nähdä kuinka paljon saa maitoa kun on sitten kunnon pumppu käytössä. Tällä hetkellä on Ainun käsipumppu ja se on aika työläs käyttää. Tuntuu ihan mukavalta ajatus, että saisi sinne edes parikin litraa luovutettua kun itsekin tarvittiin alussa lisämaitoa, koska oma maito nousi niin hitaasti.

Taidanpa lähteä vauvan kanssa sänkyyn jatkamaan imetystä kun vaipuu pikkuinen kohta jo yöunille.

Hyvää yötä kaikille!

Hilmuska ja Roope 7 vko 6 pv

 
Meilläkin oli tänään neuvola käynti pojan kans. Hienosti oli kasvanut nyt 5050g (3355g) ja 58.2cm (52cm) ikää siis 7vk3pvä.
Meillä saadaan hymyjä aika ajoin, kovasti seurailee mitä isommat puuhailee ja hymyilee niille. Hymyilee kyllä kaikille jotka sylissä pidempään pitää ja juttelee sille. Ja monesti saa vielä hymyn jatkeeksi ääntelyä, ihanan kuulosta! Tulee itekki niin hyvälle tuulelle!

Tuli sitten aloitettua tuo urheilu vähän liian rankasti :/ Keho sanoi toissapäivänä jo et pitää hellittää tahtia... Eilen olin niin väsyny et itkin vaan. Jos lapset antaa nukkua niin tietty sitä sitten on itellä jotain vaivaa ettei voi nukkua... veti unetki tuo liika rasitus. No, pikkuhiljaa jatkuu kuntoilu :whistle:

Mut nyt nukkumaan! :wave:
 
Moi kaikille!!!
En oo koneelle päässy vissii kuukautee ku kone on ollu huollossa,tos välis se kävi kotona ja meni heti taas rikki.....!!!

Eli meidän pikku neiti on saanut nimen: Saana Isabella tuli meidän neitistä.
3kk 1vkon ikäisenä meijän neiti oli 4880g ja 55,6cm,hyvin tyty kasvaa,kuun lopussa on taas sairaalaa meno,eli fysioterapian luo ja lastenlääkärin arvioitavaks.

Ensimmäinen korvatulehdus ja keuhkoputken tulehdus ollaa käyty jo läpi,oli aikamoista itkua yötä päivää,saana on muutenkii aika itkunen vauva,aina sylissä jos ei nuku.....!!!

Huomenna tää äippä viettää 24-vuotis syntymäpäivää....huh....!!!!

No nyt aamupalan laittoo....!!!

Moi moi :wave: :wave: :wave:

-Emma83 ja Saana 3kk2vkoa-
 
Huomenta! flunssa eikun jatkuu. poju on toista päivää kuumeessa , nukahti sohvalle äsken. ( normaalisti nukkuu päikkärit 12-14 aikaan, meidän sänkyyn, silittelemällä äitin hiuksia) mut kahto tv:tä ja nukahti, lääke vissiin vaikuttaa. tyttö ottaa kans aamu nokosia. tytöllä on alkaa olla tietynlainen rytmi... menee nukkumaan klo.20.30-22 välillä eka kerran syömään klo.05 aikaan. ja sit klo. 8 asti tunnin välein. päivällä ottaa yhet 3-4 h unet ja muuten sit pieniä puolen tunnin torkkuja parit.

mulla on itsellä niskat ihan jumissa , päänsärky on jokapäiväistä. sain jopa tilattua hierojalle ajan mut sain sen vasta 13 pv.

nolla keli ulkosalla, mut eipä ulos päästä.

nipsu ja emmi huomenna tasan 2kk
 
epuska
Janette En tiedä missä päin asut, mutta kysy ihmeessä olisiko teidän kunnalla/kaupungilla hoitoapua (perhetyötä tms.) tarjota, ellei löydy vauvalle välillä muuta hoitajaa. Kyllä sun täytyis päästä nukkumaan ja välillä ihan hiljaisuuteenkin, sillä se vauvan itku jatkuvasti kuunneltuna kiristää hermoja ihan äärimmilleen. Kun hetken saa olla hiljaisuudessa niin taas paremmin jaksaa. Toivotaan, että se uusi korvike auttaa. Luulisin kanssa, että on paras aloitella ihan sillä uudella maidolla vaan, niin ainakin tiedät, että huuto johtuu pelkästään siitä, jos jatkuu, eikä mahdollisista muista tipoista. Toivotaan, että helpottaa! :hug:
 
Heippa kaikille! :wave:
Mua alkaa jo nyt jännittään tuleva maanantai aamu. Mennään sillon Jeren kanssa ekaa kertaa siihen rotavirusrokote tutkimukseen. :eek:
Luin nuo paperit läpi, ja onneks niitä verikokeita ei otetakkaan niin
monta kun aluks luulin!

2 viikon päästä olis tarkotus lähteä ekan kerran ulos juhlimaan..
Saas nähdä mitä reissusta tulee, oonko klo 23 jo kotona?? :LOL:

Mutta, nyt saunaan! Hauskat viikonloput kaikille.

Poio&Jere 7vkoa
 
Hilmuska, lypsykone ja "navetan" tekstit tulivat lastenklinikalla tutuiksi. Minulla oli esikoisella Ainun käsipumppu, ihan huono koko vekotin. Helsingissä ollessa ostin Aventin pumpun mm. yökäyttöön ja varuiksi, vaikka Mäkkäri-talolla olikin se valurautainen vekotin vuodelta miekka ja kirves. Se on kuitenkin ehdottomasti paras! Ja ihan sinuakin luovuttajana haluan kiittää. Meidänkin poika sai teholla ollessaan luovutettua maitoa, hurjat 5ml/kerta aluksi. Omalta mammalta kun ei irronnut kuin n. 0,1-0,3 ml aluksi semmoista liisteriä.. Maidontuotannon käynnistyminen on kuitenkin vaikeaa silloin kun äiti ja vauva ovat erotettuina ja keskosethan saattavat olla pitkään erossa äidistään.

Täälläkin valvoskellaan.. Illan virkku ja aamun torkku. Vaan kun yrittää rytmiä muuttaa, niin pikkuherra ei suostu heräämään ennen 20 iltauniltaan ja silloinkin erittäin vaivalloisesti. Täälläkin on siivoukset meneillään juhlia varten ja minulla alkaa pikkuhiljaa iskeä perhosia vatsaan.. Viikon päästä olen tähän aikaan jo rouva.. :whistle: ;)

melle + hippu
 
Moi kaikki! :wave:

Kuulumisia kirjottelisin. Tässä ei viitsi oikeen valittaa unen puutetta kun on lukenu että osalla on tosi kyseessä väsymyksen kanssa. Toivotaan että asiat selviää ja pääsette normaaliin elämään! Ilmavaivoja on alkanut olla vähän öisin ja on aika kokeilla cuplatonia. Tyttöressu itkee välillä unissaan kunnes pieru pääsee ulos asti. Meillä on rytmi sellanen että kahen aikaan yöllä aletaan vasta nukkua :/ Itseä väsyttäis jo viimeistään puolilta öin. Tyttö nukahtaa tissille, mutta herää kun siirtää sänkyyn ja ähinä muuttuu itkuksi ja sitten hän syö taas ihan kun ei olis ennen ruokaa nähnytkään. Välillä saadaan nukkua 6h putkeen ja se on ihanaa!!

Kaiken kaikkiaan menee hyvin :) Käydään päivittäin kävelyllä ulkona ja niinä päivinä kun isi on töissä, me tytöt käydään kylässä tai kutsutaan kavereita kotiin.

Mä oon laihtunu 11kg (kivempi asettaa se näin. Ei niin, että raskautta edeltävään painoon olisi vielä 5kg matkaa...)On hyvä olo ja tuntuu että oon palautunu ennalleni.

Tyttö painaa jo 5,5kg ja ristiäiset on vasta 1.4. Saa nähdä mahtuuko silloin enää kastemekko päälle vai pitääkö mun kietasta se lopulta johonkin lakanaan tai jotain :whistle:

Leppoisaa sunnuntaita!

Eeva ja mussukka
 

Yhteistyössä