TAMMIVAUVAT 2007

Moikkis pitkästä aikaa,

tai kävin mää yks ilta kirjoittaan tosi pitkän kuulumissepostuksen, niin eiköhän se sit hävinny taivahan tuuliin.

Siinä olin kirjotellu Annetelle haleja. Meillä oli edellinen lapsi 1-vuotiaana rs-viruksessa ja sai sit rotan. Kuulosti niin tutulta nuo kuvaukset vauvan ulkonäöstä, että ihan heikkoa teki. On oikeasti karua, ku vauva näyttää kuihtuvan käsiin.

Meillä on aika paljo ollu tuota ulkoilmaelämää. Tai päivisin siis hoitelen tuota Peteä, ku ei paljon pysty muuta tekeen. Nyt hän on alkanut viihtyä jo lattiallakin, joten pääsee joskus koneelle. Sillon vaan äkkiä sähköpostit tulee luettua. Nyt poitsu on päikkäreillä. Fiksu äiti menis tietty heti syömään, ku sais syödä rauhassa.

Ulkona ollaan siis perustettu nurtsia. Aika homma täällä landella, ku tontti on iso. Vaan ihana se on, varsinkin ku nyt eka kertaa eläissään on oma kunnon piha ja hedelmäpuissa on kukat nupuillaan.

Ens viikolla on Petellä 4 kk neuvola. Saa nähdä, paljonko yli 7 kg on paino. Ihan niinku ois vähä poika hoikentunu, voi olla että pituutta on nyt sit tullu suhteessa enemmän.

Hyviä kevätsäitä ulkoilijoille! Mulla taas muuten Pete nukkuu sisällä, en jaksanu viiä ulos...

TeeTee
 
Meillä myös Jere hikoilee! ;)
Pää on välillä ihan märkä, kun meuhkaa enemmän.
Jostain luin, et vauvat eivät ees hikoile! :D

Käytiin tutustumassa tänään Mannerheimin lastensuojeluliiton järjestämään avoimeen päiväkotiin. Oli aivan ihana paikka!
Tuolla alkaa syksyllä sit muskari, minne koitan saada meille paikan.
Kerettäis loppuvuosi käymään, ennen kun äiskä palaa töihin..
Tammikuussa olis se edessä! :'(
Päivähoitohakemuskin jätettiin eilen tuohon meidän lähi tarhaan. :ashamed:
 
Nostelen.

TeeTee: Voi kun olisikin iso puutarha hedelmäpuineen, oi että. Minä täällä yritän 70-luvun rivarin pihaa kunnostella. Onneksi se on sentäs vähän isompi kuin nykyiset pikku patiot.
Onnea teidän nurtsiprojektille. Hyvä, kun satelee. =)

Poio: On ihan hyvä varata ajoissa paikka haluamaansa päikkyyn, ettei tarvi viedä pitkienkin matkojen päähän.
Ja onhan se taivahan tosi, että mitä pienempi lapsi, sitä paremmin sopeutuu päiväkotielämään. Älä huoli! :hug:

Pakko vielä lopuksi iloita tän päiväisestä kontrollikäynnistä silmälääkärille. Kaikki on oikein hyvin!
Pelkäsin että läpän alla on vaikka mitä kasvustoja, kun 3-v on tökkinyt mua useamman kerran likaisilla sormilla silmiin ja vauva potkaissut, sukkakin on joskus lentänyt suoraan silmään, appelsiinista roiskahtanut suoraan leikattuun silmään mehua yms.
Näin sitä vasta huomaa kuinka paljon silmät saakin erilaisia tärskyjä.
Mutta tosiaankin, edelleen suosittelen jokaiselle ketä aihe kiinnostaa!

Villen masulle kääntyily alkaa sujua jo suht vaivattomasti.
Tänään jouduin antamaan yhden supon, kun itku vaan jatkui eikä syömisestä tullut mitään. Rassu oli jo ihan tuskissaan kunnes ihana lääke auttoi. Sitten maito ja uni maistuivat. Ville nukkuikin monta tuntia putkeen, välillä vaan tankkasi.
Puhkeisi nyt se hammas vaan. :/

Ai niin!
Hikoilusta syödessä: Esikko oli aina ihan märkä tuttipullolla, söi niin täydellä tohinalla, että hiki valui. Ihan normaalia varmaankin.
Hän tekee edelleen asiat täydellä sydämellä ja innolla, pää on vähän väliä märkänä. Ahkera touhuaja. =)

myyrä ja Ville 4kk, kohta jo viisi :eek:
 
harmaa röllimamma
Hei vain kaikille pitkästä aikaa ja halit kaikille ja jaksamusta kukin omine taakkoineen.

Me asustamme kanssa maalla ja tontti on sitä luokkaa. Tässä on viimeinen 2 kk mennyt pihaa laittaessa ei ole juuri ehtinyt koneelle istahtaa.

Röllin 4 kk mitat olivat 68,5 cm ja 7,4 kg. Käyristä ei ole tietoa, meillä päin neuvolatädit sanovat "hyvä" "normaali" jne. Koko raskausaikana minulle ei mm. kerrottu vauvan sykettä "se oli hyvä" =)
Toisaalta olisi kiva olla informoidumpi, mutta taas toisaalta ei tule vääriä käsityksiä. Haluaisin kyllä tietää miten nuo neuvolatädit sanoisi sitten jos ei ole hyvä... pitääpä koittaa joskus.

Rölli syö hiutaleista tehtyä riisipuuroa... keitän puuron normaalin tapaan, surautan sauvasekoittajalla vasta valmiin puuron ja sitten jatkan Nannilla. Hyvin kelpaa. Meillä kiinteiden maistelussa mennään kans hitaasti. Röllin menu koostuu tällä hetkellä riisipuurosta, perunasta ja kaurapuurosta (Hipp). Kaupan soseista tasaisesti menee luumua ja ruusunmarjaa. Rölli muikistelee molemmille. =) Ajattelin tehdä luumusoseen itse, katsotaan maistuisiko sitten. Ensiviikolla aion lisätä menuhin parsakaalin tai kukkakaalin. Lapsi alkaa muistuttaa kovasti vanhempiaan... ei maistu valmisruuat ja viihtyy hyvin itsekseen...

Meillä nukuttiin jo yöt, mutta noin 2 viikkoa on taas herätty useammin syömään tai ei Röllin nälkä ole... :x Jos jotain positiivista tästä kaivaa niin enimmät yöheräilyt taitaa olla enemmän takanapäin kuin edessä...

Röllin mumma olisi ottanut poikaa yökylään jo 2 kk sitten, mutta jotenkin vieläkin tuntuu siltä, että en raaski.. vaikka miehen kanssa jo unelmoidaan ääneen jotta päästäisiin jonnekin kahden :saint:
Pelkään sitä, että Röllin rytmit menevät sekaisin tai Rölli loukkaantuu... Kuinka teillä on menny yökyläilyt minkäkin ikäisenä??? Voisi varmasti olla hyvä, jotta mumma tulisi meille... Kertokaahan kokemuksia

Ihanaa kun jotenkin on saamassa elämästä jälleen kiinni. Mies lähti poikaporukalla iltaa viettämään ja saan olla yksin kotona Röllin kanssa tai siis yksin kun poika nukkuu... OMAA AIKAA yöllä tosin, mutta kyllä sekin kelpaa. Samoin olen alkanut lukea taas. En lukenut koko raskausaikana kirjan kirjaa eli yli vuoteen ei tullut luettua... ei jotenkin saanut keskityttyä, mutta nyt saa :) ja imetykset tapaa pidentyä, kun äitillä on luku kesken :D

Naapuriin tuli vauva... ja voi kun iski vauvakuume. Jotenkin tuntuu, että Rölli ei ole koskaan ollutkaan niin pieni :) Oletteko huomanneet toisen lapsen itkussa... Kun minulla ei ollut lapsia, en sietänyt "lasten ääntä". Nyt oman lapsen itku saa minut tilaan jotta nopeasti lapsi tyydytetyksi. No naapurin vauva itkee nälkäänsä tms... minusta se kuulostaa ihanalta vauvan itkulta, eikä minulla ole mitään kiirettä mihinkään suuntaan. Onko se todellakin näin vai tuleeko toisen lapsen myötä sellainen suodatin??

:LOL:


\|O taidan vain mennä nukkumaan, kohta saa taas herätä
 
Kaikki taitaa olla viikonlopun vietossa?? On niiiiiiiiiiiiiiin hiljasta.

Kiitos Röllimamma tuosta riisipuuro vinkistä! :D
Tuota samaa asiaa olen pohtinut ja kysynytkin jossain vaiheessa.
Ostin myös noita riisihiutaleita ja kohta vois kokeilla miten Jerelle maistuu niistä tehty puuro. :p

Just keittelen peruna-kukkakaali seosta, kokeillaan sitä huomenna.
Kasvis-sose irvistely on aika hauskan näköstä, mut persikkasoseelle ei irvistetä yhtään! Tänään annoin muutaman lusikallisen ite tehtyä luumussetta ja hyvin kelpas.

Jeren pään muoto on muutesta pyöristymässä! :D :heart:
Lattanasta siis voipi tulla vielä pyöreä!
Nopsaan tuo muuttuu, kun tää asentokorjaushoito alotettiin kuitenkin vasta 3 viikkoa sitten! :eek: Eihän se vielä ihan symmetrinen ole, mutta sinnepäin ollaan menossa!

Poio&Jere 4kk 2vko :heart:
 
meillä kanssa hikoillaan syödessä ja välillä ei meinaa pystyä syödä kun on niin hiki niin sitetn kun laittaa sitteriin niin jatkaa syömistä...viileempi paikka syödä.

Meillekkin on ens viikolla tulossa naapuriin vauva....apua miten jännäää..tuleekohan vauva kuume uudestaan itelle?! ;)
Oskarille on tullut sillainen peukalonpään kokoinen kuivaiho läntti vaipan alle siihen pippelin yläpuolelle....äitini sanoi että on maito rupi ja jollekkin allerginen...apua,,,,miten alan nyt selvittää mistä se on tullut kun on syönyt jo kaikkea....ja se tuli silleen hitaasti huomaamatta...en edes tajunnut eka kunnolla että siinä on edes mitään.

Meillä oskari oli mummolla hoidossa 2kk ikäsenä yötä...oli mennyt hyvin kun nukkui vielä sillon yönsä vaunun kopassa. Mutta nyt kun on kasvanut ja riippuvaisempi meistä niin en tiedä raaskisinko jättää sitä hoitoon....ja ehkä olisi sitten parempi että olisi täällä omassa kodissa. En tajua miten raaskin sillon jättää....nyt tuntuisi pahalta kun alkanut vierastamaankin pikkasen.....mutta ehkä tulee taas päivä kun raaskin jättää yöksi....ehkä tämä vaihe on itelläkin päällä ettei halua jättää...molemmin puoleinen ikävä sattaisi tulla ;) heh heh.
 
Meillä lapset on yökyläilly ekan kerran vasta n. 1,5v iässä. Silloin kun itse ilmaisee halunsa jäädä yöksi. Ja silloin on myös mahdollisuus, että jos ei viihdykään, niin voi tulla tottakai kotiin sitten.

HUH, mikä päivä. Oon fyysisesti ihan poikki. Oli monta rautaa tulessa =) Eka käytiin puutarhalta ostamassa kesäkukkia, sit istuttelin niitä. Sitten haravoin tuota pihan perää, on vieläkin niin vetinen, että se vähän upotti... ihmeellinen suopohja tässä pihassa, mut onneksi vaan tuolla takapihan takaosassa. Sitten maalailin terassia, sain vasta tolpat maalattua. Mutta melkeen 6 tuntia touhusin ulkona, sit tulin sisälle ja imuroin.

Ja mua harmittaa vietävästi; ostin viime vuonna hirmu paljon liljojen sipuleita, punatähkää ja kauniin ruusupensaan taimen. Istutin ne liian tiiviiseen turvepitoiseen multaan ja kun tuo meän piha on kostea muutenkin, niin huomasin nyt sitten että kaikki sipulit oli mädäntyny ja ruusukin kuollut :/ Siinä meni monta kymmentä euroa kankkulan kaivoon :headwall:

Mutta nyt syömään :p

Annette-viherpeukalo ja Joonas-perunaporkkanamies :p
 
Nyt on Jontun sairaus taakse jäänyttä elämää. Yöllä ei enää ripuloinut ja aamulla oli ihan kiintee kakka! JIHUU! :D

Kauan se kyllä kestikin.

Joonas huhuili sit viime yönä sängyssään neljän aikaan. Huvikseen vain huuteli ja kuunteli ääntään, ei sitten parempaa aikaa keksinyt.

Menen taas. :D
 
päivee kaikille! tuntuu et ei kerkiä tänne kirjottelee... pihalla oltu joka päivä sit sisällä kun muksut nukkuu. ja sit ite kotihommia tehnyt kun muksut nukkuu
ja juoksevia asioita hoidellu... pojua käyttäny päivystyksessä, verikokeissa (allergia testit) ja iteltä poistattanu luomen ja arvatkaa keljuttaako kun en pääse saunomaan 10päivään?? ens maanantaina poistaavat vasta tikit. ja oli hankalassa paikassa toi luomi...

ja emmi maistelee edelleen ruokia... maisteltu on peruna, porkkana, kaali, maissi, päärynä, omena, banaani. hampaita on tulossa ikenen läpi kaksi kerralla. masulleen oppi kääntymään ja yöt nukutaan yhellä heräämisellä.

nyt mentävä kun emmi heräs...
 
oli pakko tulla kertomaan että meillä nukuttiin eka yö syömättä :D yli 8 tuntia meni kevyesti ja kauemminkin olis varmaan sängyssä viihtynyt mutta kun minä valvoin viimisen tunnin ja vahdin että koska oikein herää syömään niin tuli sitten heti tarjottua tissi suuhun. ja jatkoi vielä 2 tuntia uniaan. oon ihan sekaisin kun oon nukkunut kerrankin kunnolla.

tämä äitee oli lauantaina hieman juhlimassa. laitoin lapset nukkumaan ja serkkulikan kanssa lähettiin lähipubiin. oikein 2 lonkeroa join ja silti oltiin kotona vasta 2. oli ruuhkaisa paikka ja tiskillä sai jonottaa 1 tunnin että jotain juomaa sai. oli kyllä ihanaa olla aikuisten kesken ja unohtaa hetkeksi kotihommat.

meillä aloitettiin nuo kiinteiden maistelut persikasta ja hyvin sitä syökin. mutta peruna-porkkanaa syödessä oikein kiukulla vaatii sitä lisää. vähän ihmetyttää et miten se niin hyvää on. ja mahtaako tulevaisuudessa muut kasvikset sekaan mahtua...

ja mukava kuulla että annetten joonas on tervehtynyt.

meillä esikko oli 2kk ekaa kertaa yökylässä(oltiin häissä). neiti ei vielä oo ehtinyt eikä oo ollut tarpeita. kesällä on 2 juhlat joihin toivon pääsevän ilman lapsia mutta mielelläni menen myös lasten kanssa. katsotaan nyt.
 
Tervehdys!

Aika rientää ja välillä tuntuu ettei päivässä ehdi yhtään mitään.
Meillä on myös ruokia maisteltu, peruna-porkkana velli uppos tosi hyvin, Pinja söis sitä niin paljon kun vaan jaksais antaa. Mutta siitä tuli maha kipeeksi. Ja kun en sitä enää antanut niin huuto loppui siihen. Nyt on annettu maissivelliä ja banaania. Hitaasti ollaan menty kun peruna-porkkanastakin huuto tuli vasta usean päivän kokeiluista.

Mökillä ollaan oltu melkein joka viikonloppu ja paikan vaihdos tekee hyvää myös äidille. Saa huhkia lapion varressa ja työntää ruohonleikkuria. Unikin tulee paremmin kun vähän raataa pihalla.

Pinja haluaa kovasti istua ja istuukin aika hyvin jo ilman tukea. Olen miettinyt että pitäisikö vaihtaa jo koppa pois ja istuin tilalle vaunuihin. Meillä nousee kopan pääty 45 astetta, mutta se ei tunnu riittävän.

Taidan mennä päiväunille, ajatus on niin tahmeaa.

Aurinkoista kesäpäivää kaikille!

Lili ja Pinja 4kk, 3vko
 
Heips! Meillä kans tuo ruoka homma menee kivasti. Jännä vaan et poika tykkää potturuuista niin et lisää vaatii ja vaudilla syö mut hedelmät yms menee aika hitaan puoleisesti. Nyt on maisteltu pottu, maissi, porkkana, kukkakaali, päärynä, persikka, luumu, mustikka ja vadelma. Ainaki, jos oikein muistan :snotty:

Nyt ei enää vauva niin viihdy tuolla lattialla. Pitäs nähä kaikki mitä tapahtuu, ja eihän sieltä lattialta nää. :( Tänään laitoin sit rintareppuun ja ei menny kauan ku alko taas kitisee. Onneksi kävelin peilin ohi... Jalat oli alkanu jo sinertää! Ei päässy veri kiertää kunnolla kai. Reppu lensi kaappiin... Nyt pitää tosissaan yrittää sitä rengasliinaa... ;)

Pientä toivoa on et yöheräilyt loppuis B) Kasin aikoihin menee illalla nukkumaan ja kuuden jälkeen herää syömään, joskus nukkuu pidempäänkin! *Tuulettaa* Ois jo aika nukkua täydet 12h :D
Ikenet kyllä kutiaa niin et nyt ne kitinä heräilyt kyllä alkaa lähiaikoina :(

Ja itellä ihme ja kumma edelleen on laihdutus inspis päällä! En kyllä uskonu et motivaatio riittäis näinkin pitkälle B) Piti ihan käydä kunnon juoksulenkkarit tänään ostaa ku nuo kävelykengät ei oikein ollu hyvät siihen. Ei enää kävely riittäny sykkeen kohottamiseen niin nyt menee jo n.3km hölkkää ilman kävelyä. Hyvä minä! Mut kyllä kävi kateeksi eilen ku jotkut JUOKSI 14km Naisten Hölökkää tapahtumassa... Minäki vielä joskus B)

Mut nyt saunaan ja tuttipullojen pesuun...
 
Poio: Millanen tuo asentokorjaushoito on? Mitä siinä niinku tehään? Meijän vauvalla oli kans alkuun lättänä toiselta puolen mut korjautu itestään ku alettiin kiinnittää vaan huomiota siihen et syötetään molemmin puolin, leluja molemmin puolin yms...

Mikähän ihme meijän lapsia vaivaa ku nyt ei enää tämäkään vauva suostu nukkuu ulkona vaunuissa ku ilmat lämpeni??? Kukaan lapsista ei oo nukkunu kesäisin ulkona muuta ku liikkuvissa vaunuissa. Tunti korkeintaan päikkäreillä poika on hiljaa, sit alkaa kitinä eikä oo ees kuuman oloinen. Ku sisälle ottaa niin jatkaa unia kitisemättä :whistle: Varmaan tuo naapurin koiran huuto vieressä on yks herättelijä vauvallekkin, mut onhan täällä sisälläkin ääntä...
 
Meille tuli tänään kutsu tayssiin polikklinikalle koskien just tota Jeren pään muotoa! Aikakin on jo ens viikon torstaina! :eek: Eka mennään röntgeniin ja sit lastenkirurgian polille lääkäriä tapaamaan!
Ihmeellisen nopsaa toimintaa!

Kränä: Niin tuo asentohoito. Saatiin tuohon lääkäriltä ohjeita, eli kaikki lelut on sängyssä siirretty Jeren vasemmalle puolelle, ja nukutetaan päikyt "paremmalla" puolella, eli vasemmalla kyljellä.
Lattialla köllötellään myös niin, et mahdollisimman kiinnostavat asiat ovat just vasemmalla. Myöskin syötetään melkeimpä aina, omalla oikealla puolella.
Tällä yritetään saada poikaa käyttämään tuota päätä tasapuolisemmin,
ennen kun kenotti aina vaan pää oikealle kääntyneenä.. :D
 
Joonaskaan ei enää nuku ulkona päikkyjä ku korkeintaan tunnin. Useempana päivänä kokeillu ja aina sama lopputulos. Nyt sitten on kahtena päivänä nukkunut pinniksessään, makkarin ikkuna auki ja kevyesti on kolmekin tuntia unta riittänyt =)

Nyt on sitten itkuhälärien paikat toisin päin. Oma "kuuntelukapula" ulkona (ku siellä tullu päivät vietettyä) ja pinniksen vieressä sit toinen.

Pakko lähtee nukkumaan jo \|O (haukotus).
 
:wave:
Atella oli eilen 4kk neuvola/lääkäri. Lääkärin tarkastuksessa kaikki oli ok ja kehitys iän mukaista. Atte tykkäsi lääkäristä kovasti (nuori nainen) ja hekotteli ääneen koko ajan ku lääkäri tutki ja välillä näytti lekurille kieltä. Tosiaan uo kielen näyttäminen on joku uus villitys.
Painoa muksulla oli 7880g ja pituutta 66cm, joten hyvin on kasvettu. Öistä tullu taas hajanaisia :/ Vissiin vois pikkuhiljaa alkaa maisteleen kiinteitä, taitaa nimittäin poika nälkäänsä heräillä. Eikä mun nännit kestä pitkään tätä täysimetystä, nimittäin Atte on huomannut kuinka kiva on välillä vähän puraista äitiä nännistä :eek:
Vähän ollu jotain kiukuttelukautta pojalla, ku vähän aikaa jaksaa höpötellä ja naureskella, sitten yhtäkkiä vaan rupeaa aina kiukkuaan ilman syytä. Melko tuulella käyvä tapaus tällä hetkellä.
Ens viikolla ois koko päivän kestävät pääsykokeet itsellä ja muksu on ensimmäistä kertaa erossa äitistä niin pitkän ajan (n. 8h). Atte on oppinu syömään pullosta, joten olen aloittanu jo pumppailut hyvissä ajoin, ettei varmasti isukki joudu pulaan tuon meidän suursyömärin kans. Saa nähä miten kokeet menee, ku äipsällä voi iskee pieni paniikki-ikävä.
 
Moikka. Meillä ei oikein eilen syöty... söi klo17 vähän maitoa ja sitäkin pulautti ulos....sitten lähettiin kaupoille ja klo 20 kun tultiin kotiin koitin tarjota velliä ei huolinu...klo21 sama jutu ja sitten koitin maitoa ei huolinu....nukahti klo22 ja heräsi vasta 4.30 syömään...ja sillonkin söi vaan noin 100ml maitoa....ja aamulla sama 60ml ..... noh nyt sitten päivällä olen saanut menemään kaksi kertaa joku 140ml. Mustikkaa koitin syöttää söi muutaman lusikan hyvällä ruokahalulla ja sitten ei enää.
Aamulla mittasin pepusta lämmön oli 37.4 laitoin supon.
Voisikos hampaat nostattaa lämpöä ja just tuota syömättömyyttä?
Kun ei se oikeastaan muuten vaikuta sairaalta...purulelut on kokoajan suussa...hammasta vaan ei näy :(
 
myyrailee
Oltiin silmäpolilla ja kaikki on silläkin saralla hyvin. Tosi kiva, kun kaikki on kunnossa. Alkaisi nyt se hermo vaan toimimaan!
Puolen vuoden kuluttua mennään uudestaan näytille. Ripset kun taas itsepäisesti läpsähtävät tuohon silmään kiinni. Luomi leikataan, jos eivät meinaa pysyä irti silmästä.

Profiilissa on muuten isoveljen ottama kuva pikkuveikasta. :D

Hampaat voi hyvinkin nostaa lämpöä.

Meillä on muuten nukuttu aamuyhdeksään jo monena päivänä. Ihanaa! Mä olen ollut ihan sippi, kun vihdoinkin saa nukkua oikein kunnolla.
Ville yrittää jo vimmaisesti ryömiä. Takapää nousee ja jalat menee, mutta etupää on ja pysyy tiukasti kiinni maassa. (Ei mitään kiirettä mun puolestani.)

myyrä ja Ville vielä viikon 4kk
 
Urakka ohi, tallentelin juttujani vauvapäiväkirjaan.
Meillä ei ole vieläkään unipussia, kissasuoja on ja hyvä kapistus onkin. Kouluun en pääse, kun mun pohjakoulutus ei sovi tällä erää. Se hakemani juttu oli räätälöity sairaanhoitajille, ei lähi-. Ensi vuonna sitten.
Semmosta.


Tuli tuossa mieleeni, että lähtisikö joku joskus pikkukakkosen puistoon ulkoilemaan?
Mun on aika mahdotonta tulla noihin kahvitteluihin, kun esikoinen on, miten sen kivasti sanoisi....ylivilkas? :D :whistle: Poitsu alkaisi kuitenkin jäätelönsä syötyään juoksemaan ympäri kahvilaa, eikä siitä sitten oikein tulisi mittään.
Tuo puisto on tosi kiva paikka ja siellä voisin antaa jäbän mennä vapaammin. Tosin se osaa avata muutaman portin sielläkin. Hohhoijaa, menevää tämä arki täällä meillä. Ei pääse äippä liikoja lepäämään laakereillaan.

Ajatus katkesi. Nukkumaan siis.<br><br>
 
Heippati :)
Muistaakohaan enää kukaan tuolta odotusketjun puolelta? No muistipa tai ei, niin tervehdys vaan kaikille. Meidän pikkuneiti syntyi rv 39+3 mitoiltaan 3010 g ja 50 cm. Päivä oli loppiasaamuyö klo 1.23. Nimekseen pikkutirppana sai Wilma Ilonan. Yllättävän helppo vauva on ollutkin. Kiinteitä ei olla vielä aloitettu, mutta viimeistään neuvolan jälkeen alan niitä tuputtamaan. Neuvola on ensi viikon torstaina. Ensi viikolla tulee ikääkin jo 5 kk, aika hurjaa.

Oli kiva lukea teidän kuulumisia joita odotuspuolen ketjustakin muistan. Tietysti teidänkin joita en niin muista.

Palaillaan taas :)

T. Salde ja Wilma kohta 5 kk
 
Heips kaikki!

Ahkerasti oon taas lukenu viestejänne, mut en oo muka ehtiny omia kuulumisia kirjoitteleen. Oudolta tuntuu tää uus ilme täällä palstalla, mut eiköhän tätäkin totu pian käyttämään... toivotaan ainakin niin!! =)

Meillä oli tänään Topiaksen 4kk lääkärintarkistus. Tosin Topias on jo 4 ja puoli kk vanha... painoa oli kertynyt 6820g ja pituutta 66,5 cm, eli ihan kivasti kasvaa!=)Paino tosin meni taas miinuskäyrällä, mut terveydenhoitaja sanoi ettei se haittaa, Topias vaan on pitkä ja hoikka poika! Käytiin tosiaan eka kertaa täällä Neuvolassa, kun muutettiin tänne Tuusulaan vasta n. 3 viikkoa sitten. Ihan kivan oloinen terveydenhoitaja oli kyllä =) Lääkäri oli hieman juro mies, ei hymyilly kertaakaan, eikä turhia puhunut/kertoillut...

Tässä muuten teille kysymys: Hikoileeko teidän pikkuiset?
Meiän poika on ollut ihan vastasyntyneestä varsinainen "kuumakalle" ja tuntuu että sillä on jatkuvasti hiki. Nytki sisällä sillä on vain body päällä (huoneen lämpötila ehkä n.22-23 c) ja silti varsinkin nukkuessaan on aivan hikinen. Kuumilla ilmoilla sillä oli vain vaippa ja reppana oli koko ajan ihan kostea, vettä vaan juotin pullosta, ettei ihan kuivu. Onkohan tää ihan normaalia hikoilua?
Ulos mennessäkään en oo vielä koskaan onnistunu laittamaan liian vähää vaatetta, ku toisella aina kuuma.. ( Kysyin asiasta siltä jurolta mieslääkäriltä, mut hän antoi aivan ympäripyöreän vastauksen :( Sanoi vain, että no yleensähhän lapset eivät hikoile, mutta jos nyt ei ole kuumetta tms, ni eiköhän se ole normaalia ja vaihto puheenaihetta.. että eipä siitä ottanut selvää)

Meillä aloitettiin soseet tuossa parisen viikkoa sitten. Topias on nyt maistellu pottua, porkkanaa, mustikkaa, päärynää ja banaania. Ja hyvin on maha ja iho kestäny ainakin tähän mennessä! :) Paljonko muuten teidän pienet syö jo noita soseita? Ku Topiaksella se tahtoo olla vielä melkoista sylkemistä se syöminen. Tuntuu ettei palio mee mahaan asti.. mut eiköhän se siitä ajan kanssa opi, miten lusikasta syödään =)

Tällaista tällä kertaa! Aurinkoisia päiviä ja ihania hetkiä naperoittenne kanssa teille kaikille =)

Annilia + Topias 4,5kk

ps. Profiilissa pitäisi näkyä uusi kuva pikku-ukkelista :heart:

Profiilit näköjään saa nykyään auki tuolta nimimerkin kohdalta, jos ei joku satu huomaamaan =)
 

Yhteistyössä