*Tammivauvat 2008*

Niin ja sitten vielä piti kysymäni, että joko teillä vierastetaan? Meillä ollut nyt viimeisen viikon aikana hirveä huuto, aina jos joku oudompi henkilö yrittää ottaa syliin tai tulee muuten "liian lähelle"... On se vaan niin pelottava paikka tämä maailma pienelle ihmiselle :)
 
heipsan!
Pikaseen piipahtaa täälläki.
Ihana ilma täällä ja kovasto vappua odotellaa, päästää porukalla grillaileen ja istuu terassille, ku ihana lämmintä on luvassa.

Kide mä oon vainuissa nostanu Lucaa ylöspäin tyynyjen avulla, tai sitte laittanu siihen puoli-isuvaan asentoon selkänojan ja sitte jalkojen alle tueksi/korokkeeksi peiton rullalle (ymmärsiköhän kukaan) et ei kuiten istu, mut niin ku sitterissä ois. Mut meillä tulee vaa uni heti silmää vaunuissa vielä, ei paljon jaksa katella maisemia.

Meillä hyvin maistuu pojalle pottu sekä porkkana ja parsa, seuraavaksi ajattelinkin jo jotain "herkkua" antaa...ruusunmarjaa :p

Mutta nyt päätä niin särkee et pakko huilata, iltasella tulee vieraksiakin.




Saaru ja poijjaat
 
Täällä myös Elli tankkaa suht tiheään mutta nukkuuhan hän pitkän pätkän yöllä heräämättä ja päivällä myös joten täytyyhän sitä joskus tankata.Iltaisin maito on välillä tiukassa ja hermot meinaa mennä molemmilla mutta jos tarjoan lisämaitoa hörpyttämällä niin ei ota kun pisaroita ja se on siinä.Jännä miten on unohtunut se taito joka laitoksella onnistui vielä hyvin.Olishan se kiva että ottais edes hörppimällä jos olen käväsemässä jossain ja nälkä yllättää.Välillä kyllä ahdistaa tämä riippuvuussuhde mutta minkäs voit jos ei pullo maistu.

Meillä käytössä 62 cm vaatteet ja osa bodyista jo tiukkoja kun ovat toista kertaa käytössä.Osa äp:n paidoista menee vielä vaikka ovat 60cm.
Huomenna onkin ohjelmassa neuvola rokotuksineen ja kovasti toivon ettei siitä kummempia tulis ettei vappupäivä mene ihan piloille jos vaikka kylään innostuis lähtee.Elli saa myös rotarokotteen ja ainakin viimeksi sai siitä masuvaivoja 2 päiväksi.

Täytyy taas mennä vahtiin kun tuo Elli herää koko ajn vaunuista vaikka pitäis olla päivän parhaat unet menossa.
Hauskaa vappua!
HeMa ja Elli 3.5kk
 
Kiitti Saaru vinkistä, luulen ymmärtäväni, mitä tarkoitit! Meidän poika kans nukahtaa lähes heti, kun vaunut lähtee liikkeelle, mutta herää sieltä myös herkästi niin, olen ajatellut, että josko kesemmällä vois nostaa jo vähän istuskeleen niin viihtyis varmaan paremmin sillai hereillä ollessaan, kun jos on ihan selällään vaan köllöttelemässä.

Mä pidän HeMa peukkuja, että selviätte vähällä rokotuksista. Meillä pikkunen oli ehkä vähän väsähtäneempi rokotuksen jälkeen iltasella, mutta muuta ei tullut. Niin ja rotarokotteesta ei tullut kun muutaman päivän kakkaamattomuus, mä kun olin ihan varma, että ripulia saa pestä kerta toisensa jälkeen :LOL: Ja taas kerran olin ihan ymmälläni, että tuo osaakin aina yllättää mut :)
 
Jospa pitkästä aikaa tänne kirjoittelisi..
Meillä ei vielä käännytä, eikä minkäänlaista kiinnostusta Lucalla tunnu asiaan olevan.Itse olen kuulemma kääntynyt vasta 5kk iässä joten ehkäpä Lucallakaan ei ole kiire asiaan.

Tuntuu hassulta, että joka viikko saa jonkun vaatteet viikata pois.Nyt menee lähinnä 62-68 senttiset.Kädet on meilläkin suussa koko ajan ja kuola valuu,saa nähdä tuleeko piankin hammas esiin.

Sunnuntaina aloitetaan vauvauinti. Saa nähdä miten reagoi viileämpään veteen, aika hyvin on jo kotona päästy semmoseen 34 asteeseen ja ainakin se on hyvin kelvannut.

Mut nyt syömään aamupala ennen kun Luca herää.

Mukavaa ja aurinkoista vappua :)

jenni & Luca 3kk1vko
 
Neuvolareissu takana ja Ellin mitat oli 60.5 cm ja 6,16kg. Ihan mukavasti omalla käyrällä kasvaa mutta on kyllä pienempi kun siskonsa vauvana.
Rokotukset tosiaan sai ja nyt nukkuu.Pitää tuossa kun herää niin antaa suppo että se auttaa sit pistoskohdan kipuun ja lämpöön.

Illalla ollaan himassa ja syödään hyvin, herkkuja on monenmoista, täytyy vielä miettiä mitä jättää huomiselle :D

HeMa ja Elli 3.5kk
 
Vappuaamua! :flower:

Tulempas pitkästä aikaa kertomaan kuulumisia! Poitsulla tulee ensi viikolla 4kk täyteen, kamala, miten aika kuluu nopeesti! Kiinteitä ei olla vielä maisteltu, mutta tissittelyajat on viime päivinä venyneet välillä tuntiinkin, että jospa tässä hiljalleen alkais jotain soseita maistattaan. Toisaalta yöt poika nukkuu edelleen hyvin yhdellä syötöllä...

Kitinää ja käninää, josta olen aiemmin kirjoitellutkin, on edelleen melko paljon. Nyt olen kuitenkin tullut siihen tulokseen että ainakin osa kitinästä johtuu ihan siitä, että pojalla on tylsää! Kotona kitistään, mutta kun ollaan vieraisilla jossain ja on vähän muutakin kateltavaa kuin äidin naama, niin kitinää ei kuulu! Samoin illalla kun isä tulee kotiin, niin kyllä hymyillään ja kiljahdellaan, vaikka koko päivä on äidille "kiukuteltu"! ;)

Ilmeisesti meillä siis on aika sosiaalinen ja vilkas tapaus tuo poitsu! :) Pienellä kauhulla odotankin jo sitä kun hän lähtee liikkeelle, voi olla melkoinen menijä...

Vielä meillä ei käännytä, mutta istuvaan asentoon ponnistellaan kovasti sylissä ja sitterissä, "vauva-asennossa" ei viihdytä enää lainkaan.

Yöt tosiaan poika nukkuu hyvin noin klo 20-06. Mutta päiväunet ovat edelleen ongelmallisia, 30-45 minuutin pätkiä vaan nukkuu kolmet-neljät päivässä. Olenkin miettinyt että saako tarpeeksi unta... Yhteensä vrk:ssa unta siis tulee välillä vain noin 12 tuntia... Miten muilla?

Jaahas, poika heräileenkin nyt aamutirsoiltaan ("jopa" 25 min. taas nukkui...), täytyy mennä!

Vappuja kaikille! :flower:
 
Niin se vaan vappu oli ja meni.... nopeesti tää aika vaan menee...

qwerko: Kyselit, että miten meillä muilla vauvat nukkuvat. Meillä neiti nukkuu kahdet pitkät päiväunet päivässä eli aamupäivällä noin 4 tuntia -joskus 5 tuntia- ja iltapäivällä neiti nukkuu 3-4 tuntia. Illlalla menee nukkumaan 21.00-22.00 välillä ja nukkuu aamulla 6:een tai 7:ään. Yöllä tissittelee kerran. Toivottavasti nämä unimäärät jatkuvat mahdollisimman pitkään, sillä heti, jos neiti nukkuu jonain päivänä vähemmän niin heti huomaa, että kärttyinen on, niin siksi toivon, että uniajat pysyvät pitkään tällaisina. =)

Meilläkään Viola ei vielä käänny mahalleen ja katoin just, että isommat ovat olleet 5 kk ja 3,5 kk kun ovat kääntyneet mahalleen eli vielä ei sen suhteen ole kiirettä. Jokaisella lapsella on omat "aikataulunsa" asioiden oppimisen suhteen. Kyljelleen neiti on mennyt jo kauan, joten eiköhän masulleen menokin kohta suju :)

Nyt sähköpostin lukuun ja kotiaskareisiin, joten :wave:

Tammiäiti ja Viola-neiti 3 kk :heart:
 
Täälläkin vietettiin ihanan auronkoinen ja lämmin vappu. Ollaan oltu lähes jo 3 pvä vaa tuossa ulkona, terassilla otettu välipalaa ja ruokaa tehty grillillä. Tänään taas grilli laitetaan pian lämpeneen :p

Meillä Luca tänään 4kk! Ja kova ois pyrkimys eteenpäin, kovalla työllä ehkä himpun verran onnistuukin, mut lähinnä ympyrää pyörii tai pakittaa. Meillä keskimmäinen pojista onki jo 5kk iässä ryöminyt että ei sitä tiä vaikka tässä kuukauden päästä Lucakin yllättää :D

Jaiks, mut nyt taitaa Lucalla tuoksua..vaipan vaihdolle siis..

Saaru ja poijjaat kesätunnelmissa
 
Olipas joo kiva vappu. Pistettiin juhlakalkkuna uuniin. Voi kiesus, mitkä vatsanväänteet siitä sai! |O Sattui karseesti, vatta oli ihan kuralla ja oli huono olokin. Sampo sai tissimaidon mukana vatsanpuruja. Tosin vasta aamusti huusi niitä. Annoin maitoa vielä aamusti niin eipä aikaakaan, kun se lensi kaaressa ja pitkälle :x Kolmesti lensi omaan sänkyyn ja sitten otin sen meidän viekkuun niin siellä vielä kahdesti. No annoin seuraavat syöttökerrat tuttelia ja velliä. Nyt iltapäivällä ei tissimaidosta tullut enää mitään, Sampolla on pientä kuumettakin päällä. Lähtee valitus siitä kinkusta :kieh:

Unista: meillä edelleen sama yörytmi kuin ennenkin. Päiväunet on siirtyneet parilla tunnilla eteenpäin. Menee nukkuman klo 13.30-14.30 ja herää klo 17-18. Muutoin päivän aikana ottaa muutamat puolen tunnin tirsat.

Me ei olla vielä nostettu istuinosaa ylös. Eikä varmaan nostetakaan. Vaunut menee lenkkeillessä ja poitsu nukkuu aina ne matkat. Rattaita ollaan ostamassa. Aattelin niitä Britaxin Toddlereita. Saa kokonaan makuuasentoon, isot pyörät ja ei ole mitkään avaruushilavitkuttimet. Oli jotkut toisetkin mielessä, mut ei nyt tuu mieleen mitkä ne oli. Ne on niin karseita ne juoksurattaat, teutonian rattaat (näyttää ihan pyörätuolilta ) yms. Phyi!

Vaatteista: 62 senttiset on nyt viimeistä kertaa päällä, jotkut satunnaiset menee vielä hyvin päälle. Käytetään lähinnä 68 senttisiä ja muutamia 70 senttisiäkin on meillä käytössä.

Sampo ei vielä kauheasti vierasta. Välillä menee huuli mutruun jos joku hampsuinen eukko (lue: anoppi )tulee lässyttämään. Ei muuten. :whistle:

Gorthaur ja Sampo, piakkoinen mahtavat 4kk!
 
Pikaseen nostaa pino, kaikki taitaa olla nauttimassa ihanasta ilmasta! Täälläkin pojat koko ajan ulkona ja itekki tulee istuskeltua terassilla. Ja tänään tällä mammalla on vapaa ilta, isot menee mummille ja nuoron jää iskän kanssa viettää koti-iltaa! Ihanaa, näin ihanana päivänä/iltana vielä.. B)

Saaru ja Luca 4kk 1pvä
 
Mieheltä tulehtui umpilisäke ja oli sairaalassa pari päivää. Eilen pääsi kotiin. Oli kyllä eilen kipeä, mutta tänään on jo parempi. Ainakaan kahteen viikkoon ei saa nostella mitään. Toivottavasti saadaan apua appivanhemmilta. He kun asuvat samassa kaupungissa. Voi olla kyllä aika nihkeetä. Onneksi mun äiti kävi tänään ja saatiin laitettua ulko-oven edustalle ruukut, jotka on seissy tuossa maanantaista asti ja sitten vielä karsittiin vähän puskia.

Meidän tyttö on alkanut kiukuttelemaan. Ei taida olla kovin lauhkea tapaus. Aika tulinen taitaa olla. Äitiinsä lähtenyt.... ;)
 
Heippa täältäkin.. Vappukin tosiaan on nyt sitten "juhlittu", munkit tuli paistettua ja syötyäkin jo :LOL: ihanaa kun on niin hyvät ilmat, ollaan grillailtu ja vietetty aikaa myös takapihalla.. saa nähdä vaan kuin ens viikolla, ku on kuulemma viilenemässä :$ :ashamed:

Meillä Jasu ei enää ollenkaan pysy mahallaan vaan heti kun laittaa niin kääntyy selälleen, ja kovasti joka paikkaan tarraa kiinni ja kaikki pitäis suuhun saada. Kovasti sylissä istumaan yrittää ja lattialla ollessa liikkuu jo ympyrää hieman, tavoitellessaan lelukaaren leluja..

Päikkärit on meillä hieman kateissa, ilmeisesti johtuu näistä ilmoista kun on niin lämmin vaikka kuin on vähän vaatetta päällä, varjossa ulkona olen nukuttanut, kun ei sisällä ole ikinä päikkäreitä suostunut nukkumaan..

Vaatteista meillä alkaa 56 olla aikalailla tiukkoja ja osan olen jo varastoinutkin..meillä vielä kaikki äitiyspakkauksen vaatteet käyttämättä kun ovat niin suuria olleet, mut pian niitä voi jo alkaa pitään..

Vappupäivänä ruettiin pottua maistelemaan, kylläpä suu meni muikeeksi kun oli vissiin niin uus/outo maku, ensin aloitettiin ihan teelusikasta ja nyt jo hotkii niin et tänäänkin sain kolme kertaa hakee lisääkin, kun pikkuherra kerran halusi syödä. Omalla maidolla muuten mennään ja potun sekaankin olen rintamaitoa lisännyt. Soitin silloin ennen kuin aloitin neuvolaan ja kysyin et josko voitais pikkuisen alkaa makustelemaan, kun meillä herätään niin tiheesti yöllä syömään 21-06 välillä 3-5 kertaa. Meinaan vaan et vaikka maitoa tuleekin, niin ehkä se ei enää pidä nälkää kun noin tiheesti haluaa syödä.. no katotaan nyt auttaako tämä edes. Poika on kyllä muuten ihan tyytyväinen ja iloinen tapaus, kunhan vaan saa riittävästi nukkua.
Muutaman päivän päästä ajattelin kokeilla myös peruna porkkanaa ja maissivelliäkin ostin , mut saa nähdä kokeilenko sitä ollenkaan.. Jasuhan täyttää jo 11.5 (äitienpäivänä) sen 4kk, et ei hirveen suurta varaslähtöä kiinteiden suhteen otettu..

Mitä sitä vielä oli..en nyt muista, no illan jatkoja :wave:

Piku ja Jasu
 
Hei,

Pikaisest muutama rivi tekstiä, kun oltiin pudottu jo pitkälle toiselle sivulle. Huomenna onkin taas paluu arkeen pitkästä aikaa. Miehellä oli keskiviikko ja perjantai vapaata, niin tässä onkin "vappua vietetty" pidemmän kaavan kautta.. Meillä vapunviettoon kuului tänävuonna herkkujen syömistä ja lepäilyä. Eilen oltiin myös ekaa kertaa vauvauinnissa ja kivaa oli.

Nyt iltapuuhiin, jos vaikka saatais tyttö "ajoissa" nukkumaan...

Maija ja yökyöpeli Laura
 
Heippa kaikille! :wave:
Joo, tuli vaput vietettyä! Meidän neiti sai perjantaina toisen rotarokotteen. Eli vappu meni vatsanväänteitä hoidellessa... :( Ja tietysti ulkoiltiin ahkerasti, kun oli niin ihanat ilmat. Käytiin katsomassa myös nukketeatteri esitystä, Emmakin seurasi jo tarkkaavaisesti! :LOL:
Muutenkin Emma katselee jo tv:tä, ehdoton suosikki on sinisen talon nalle, sille jutellaan ja naureskellaan. =)
Emma pääsee kääntymään ympäri kun haluaa, yleensä vain kun huokuttelen. Viihtyy hyvin siis selällään. Selällään pyörii ympyrää. Lelut pysyy hyvin kädessä. Ja joku täällä kyseli vierastamisesta, meidän neiti päästää ilmoille kovan huudon jos vieras ihminen tulee liian lähelle. :LOL:
Mitään kiinteitä ei olla vielä maisteltu.
Jaahas nyt pitää mennä laittamaan esikoinen päiväunille, on meno jo sen verran levotonta.
Neamma ja tytöt :flower:
 
Saaru: Ihana mutrusuu-kuva Lucasta! Ja mitkä posket!!! Suloinen...

raksunaksu: Voimia ja jaksamista teille päin... kaikkia sitä näköjään sattuu...

Vaatteista on täällä ollut nyt puhetta. Meillä 68 senttiset on nyt päällä ja muutamia 70 ta 74 senttisiäkin on meillä jo käytössä. Neiti on vissiin niin iso kokoinen ettei oikein pienet vaatteet enää mene päälle.

Vierastamisesta on näköjään ollut puhetta elikkä meillä Viola ei vielä ole vierastanut muita paitsi eka kerran eilen mummua (tais mummu tulla "vääräänaikaan" lähelle = väsytti ja nälätti neitiä just sillon), mutta muutoin neiti ei ole muita vierastellut.

Meilläkään ei olla vielä mitään kiinteitä maisteltu. Rintamaidolla mennään edelleen ja toivon, että pitkään riittääkin tuo oma maito ja aion imettää kiinteiden aloittamisen jälkeenkin niin pitkään, kun neiti vaan rintaa huolii. Ehkei nyt rippikouluiässä enää sentään :LOL:

Nyt pitää lähteä tuonne ulos isompien kanssa, kun on niin nätti ilma. Neiti nukkuu jo päikkäreitä terassilla.

:wave:

Tammiäiti ja Viola 3 kk :heart:
 
Tervehdys kaikille!
Meillä täällä sujuu entiseen malliin .Elli on tyytyväinen ja nauravainen tyllerö mutta nyt on luonnekin alkanut enemmän tulemaan esille.Tempperamenttia on sopivasti ja kovasti seurankipeä on.Katselee mielellään isosiskon "sirkusteluja" ja nauraa käkättää.

Maistettiin just perunaa ekan kerran.Elli on alkanut viihtymään rinnalla niin usein että epäilen lisäevään olevan tarpeen.Illalla en ehdi muuta tehdä kun syöttää.Pulloa kun ei ota niin lisämaitokin on poissuljettu, siksi aloitan suoraan kiinteellä.Pikkuhiljaa maistellaan ja toivotaan ettei vaivoja tule.

Yöt Elli nukkuu jo melkein syömättä,aamuyöllä 4-6 välillä syö ja 6-7 aikaan noustaan ylös.yleensä 12 jälkeen sit nukkuu pitkät unet ja muuten unet 30min-1h ja illalla torkut.
Pikkuhiljaa rytmiä alkaa löytymään ja se on kiva että yörytmi on pysynyt saman jo pitkään.Päiväunet hakee vielä uomaansa.Se on myös kiva että Elli ei häiriinny siitä että ollaan liikenteessä epäsäännöllisesti vaan nukkuu sit kun voi.ei kiukkua tai itke rytmimuutoksista.Helpottaa elämää =)

Susa ja Elli 3.5kk
 
Heipparallaa!

Onpas täällä ollut hiljaista, oliskohan tuolla kerhon puolella enemmän elämää?
Kuis sinne pääsis liittymään vai pääseekö.... Mä olen ihan ulkona näistä jutuista....

Täällä vappua vieteltiin rauhallisissa merkeissä, yllättäen =) Nautittiin ihanista ilmoista ja miehen vapaapäivistä. Harmaita hiuksia ovat aiheuttaneet vain pikkuisemme surkeat päiväunet!!!! Mä en oikeasti tiennyt, että vauvat nukkuu näin vähän päivällä :ashamed:
Siis mä olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen, että poikamme nukkuu yöt tosi hyvin, mutta sais silti nukkua päivisinkin joskus pidempään kuin kolme varttia! No ehkä se vielä oppii...

Ja muuten on se on kyllä niiiiin ihana! Pikkuisen on oppinut ryömiin eteenpäin, hirveä ähellys ja puhellus ja hermotkin siinä välillä näyttää menevän, mutta pikkaisen jo maisema vaihtuu :) Nyt siis ikää pikkuisella 3,5kk.

Saarun poika näytti oikein tomeralta pojalta, kovasti näyttää pienellä miehellä asiaakin jo olevan :)

Mitens on löytyykö täältä jääkiekon ystäviä? Mä kyllä olen yksi sellainen, mutta vähän harmittaa, kun pelit tulee niin surkeaan aikaan. Mutta täytyyhän niitä toki katsoa siltikin.

Nyt pitäis mennä kasaan pinnasänkyä,

Kuulumisiin :wave:

Kide
 
http://groups.msn.com/ParastaEnnenTammikuussa/homepage

Tuolla voi jättää hakemuksen yhteisöön, laita pientä esittelyä siihen mukaan et tunnistetaan sitten sut :D Joko minä tai saapasjalkakissa hyväksyy sitten hakemuksen. Tervetuloa mukaan!
 
En oo minäkään tänne pitkään aikaan kirjoitellut, mutta nyt ajattelin vähän raapustaa.

Täällä siis tuli maanantaina jo eka hammas ikenestä esiin! Poika on nyt 3,5kk. Suht koht helposti tuli se ja nyt taitaa siihen viereenkin vielä tulla se toinen. Meillä muuten ollut nyt muutaman viikon kanssa sillai, ettei pahemmin oo päikkäreitä päivällä suostuttu nukkumaan mutta öisin on nukuttu ihan ok, jopa 7 tuntia putkeen. Mutta oishan ne päikkärit päivällä ihan kiva tauko äidille ja ärsyttää, kun ei poika ees vaunukävelyllä rauhoitu vaan itkee vaan vaunuissakin usein... Ehkä tää on joku vaihe ja vaikka liittyis noihin hampaisiinkin. Mulle muuten tuli itselle kanssa aikoinaan ekat hampaat himpun päälle 3kk:n ikäisenä. Onko muilla jo hampaita tullut/tulossa?

Nyt täytyykin lähteä vaipanvaihtoon ja huomenna mennään neuvolaan hakemaan sopivasti rokotus samaan aikaan hampaidentulon kanssa...

Bamboo ja Ilmari 3,5kk
 
Hei
Meni läppärini huoltoon niin en ole päässyt pitkään aikaan kirjoittelemaan mitään,, kamalat vieroitusoireet iski kun läppäri oli poissa :LOL:
meillä neiti joka sai nimekseen Milla Kirsti-Anneli Eveliina on jo nyt 3kk ja 2 viikkoa sunnuntaina tulee täyteen. Syö vielä korviketta määrät on samat ollu tämän koko ajan, vähäsen ollaan maisteltu soseita. Meillä päiväunet on muuttuneet dramaattisesti, ei enää nukuta niin hyvin, yöunille menee n. klo 20 ja herää siinä 2-3 aikaan syömään ja sitten herätään 6-7 aikaan ylös, nyt viimeiset yöt on ollu aika kitinää en tiedä miksi mutta itketään varsinkin aamuyöstä.
Nyrkki on likalle pakkomielle ja kuolaa tulee älyttömästi. isoveljet eivät vieläkään näytä mustasukkaisuuden merkkejä joten kai se ei enää sit tule.
Meillä Milla oppi kääntymään selältä vatsalle vähän ennen kuin täytti 3kk ja ensimmäinen nauru tuli pari päivää sitten. Meillä myös huudetaan kun mennään nukkumaan jos isä on se joka laittaa tytön, kai hän on tottunut minuun sen verran.
3kk neuvolassa meidän likka oli 62cm ja 6600gr eli hienosti kasvaa
Täytyykin lopetella, pojat kaipaavat lisää aamupalaa

terv. Ninnu
 
Bamboo81:Kylläpäs teillä on aikasten eka hammas tullut :) vai tuntuuko se minusta vain niin aikaiselta, kun meidän esikolla aikanaan tuli eka hammas tuli VASTA 9 kk iässä ja muistan, että olin jo tekareita suunnitellut tilaavani hänelle, kun hampaita ei alkanut näkymään :LOL: ja keskimmäiselläkin tuli vasta 7 kk iässä eka hammas, Joten en odota tälle pikku neidillekään viälä pitkään aikaan hampaita.
Imetätkö Bamboo vielä? Aattelin, vain, että saattaa olla aika AUTS, kun vauvalla hampaita ja jos imettäessä innostuu puremaan... ite vielä imetän neitiä, joten en toisaalta "kaipaakaan" hänelle vielä hampaita... :)

Meillä neuvola-täti soitti eilen ja varmisti Violan 4 kk lääkärineuvola päiväksi 28.5 eli sinne asti odottelemme tietoa, että paljonko neiti on taas kasvanut ja kehittynyt. Onneksi piikin laitto on sit vasta 5 kk neuvolassa. Se on hyvä, että noita piikkejä on yhdistetty ja siten niitten määrä on vähentynyt.

Nyt pitäis lähteä laittamaan neiti nukkumaan tuonne terassille, joten :wave:

Tammiäiti ja Viola-tyttönen 3,5 kk :heart:
 
Hellurei!
Kide hakemus on hyväksytty yhteisöön:D

Bamboo no on kyllä aikasin hampaat tullu. Meillä ei hampaita näy, vanhemmille pojillekin hampaat tullu siinä ½v ikäisenä, joten samaa aikaa suunnalleen tulee varmaa Lucallekin.

Meillä tänään pojalle maistu kunnolla pottu-parsasose, sitten tisut päälle ja ulos nukkuun. Sai hetken sitten täälläkin siivoilla rauhassa ku isommatkin pojat asettui pelaileen. Ulkona on niin kalsea ja märkä ilma ettei sinne viihti lähtee. Illalla kuiten ulos meno ku esikko menee tutustuu futisharkkoihin.

Meillä Lucan kanssa noita nukkumisongelmia, ei millää asetu nukkumaan, tissiä tissiä vielä tissiä, sitten jo korviketta n100-120ml, nukahtaa ja sitten viim. tunnin päästä taas hereillä ja yöllä syödään usempaankin kertaan. Mietinkin alkaisinko antamaan iltapalalla kans toisen annoksen sosetta näin ennen ku puuroa aletaan kokeileen. Vai pitäneekö sitä alkaa vielä vellien kanssa tolskaa. Mielummin siirtysin kyl sitten suoraa puuroille.

Mutta joo nyt taas alkaa kauhia taistelu, ei muutaku tuomaroimaan..

Saaru
 

Yhteistyössä