*Tammivauvat 2008*

Mäkin taidan liittyä tänne tuolta odotuspuolelta.

Eli meille syntyi poika 14-1-2008 klo 8.42 (rv 41+1). Poika oli tasan 4 kg ja 52 senttiä pitkä ja pipo oli 36cm.

Tää oli meidän ensimmäinen joten en yhtään tiennyt mitä odottaa tältä vauva-ajalta. Hirveen hyvin meillä on mennyt, pikkuprinssi on rauhallinen ja tyytyväinen elämäänsä, suurimman osan ajasta, ja välillä sitten kränistään kun on nälkä eikä tissi osu suuhun tarpeeksi nopsaan.

Meillä ei ole kyllä ollut puhettakaan mistään 5-6 tunnin yöunista, se on noin 3 tunnin välein syöttö ja sitten ehkä takas nukkumaan, joinain öinä ei vaan se uni meinaa tulla uudestaan ei sitten niin millään.

Onko muilla ollu baby bluessia? Mulla oli sellanen parin päivän itkusessia 4-5 päivää synnytyksen jälkeen. Itkin ja itkin ja itkin ja olin ihan poikki. Väsymys ja blues meni lopulta siihen pisteeseen että olin jo lähes hysteerinen enkä saanut nukuttua edes sillon kun vauva nukkui. Ratkasu oli se, että mä siirryin sohvalle nukkumaan (vauva siis makkarissa sängyssä) ja mies oli mun kanssa sit olohuoneessa niin että tiesin sen olevan hereillä ja näin viimein sain rentouduttua sen verran että sain nukuttua ja sitten se blueskin helpotti.

Tänään oltiin ekaa kertaa korien kanssa treenaamassa ja poika oli mukana. Hienosti meni reilu parin tunnin metsätreenit kun pikkuinen veteli vaunuissa sikeitä. Tästä tää lähtee.

Sit viellä vinkkitoivomus. Mitä kaikkea te olette ajatellut tarjota ristiäisissä? Meille on tulossa noin 37 vuerasta ja pitäs keksiä jotain tarjottavaa voileipä ja täytekakun kaveriksi.
 
kävin jättämässä hakemuksen, jos huolitte mukaan!?

imetyksestä mä oon tehnyt niin, että annan pojan imeä niin kauan kuin imee.välillä on taukoja , mutta kyllä irrottaa, kun lopettaa. yöllä nousen olkkariin imettään, en oikein makuulla onnaa.

vaipoista mitä vaippoja käytätte? onko kokemusta muumeista? ite käytän liberoa, mutta tekis mieli kokeilla jotain muutakin.

kasteesta: meillä 8.3 kastetaan ja kotona. pappi on "perhepappi".kastanut mut ja oli myös rippipappi..kiva kun on tuttu.

jep, tyttönen ja poika 3 vko 3pv
 
Sunnuntai-iltaa! B)

Ihanaa kun poika nukkuu tyytyväisenä. :heart: Eilinen ilta oli aikamoista huutoa, oli selkeästi pienellä maha kipeä. Oltiin kyläilemässä anopilla ja ruoassa oli sipulia, nyt toinen kerta kun oon syönyt sipulia ja pojalla maha kipeä, joten sen laitoin nyt ainakin vältettävien listalle. Aloin myös syödä Gefilus-tabletteja. Onneksi ollaan kuitenkin suht vähäisellä itkulla selvitty tähän mennessä (koputtaa puuta), muutama itkuinen ilta on mahavaivojen takia ollut.

Täällä myös ollut hieman baby bluesia, ei onneksi mitenkään pahasti, mutta välillä on itku päässyt mitä ihmeellisemmistä asioista..Ja tunteet sen verran pinnalla edelleen, että yritän välttää katsomasta telkkarista mitään surullisia juttuja, ettei tarvitse täällä koko iltaa vollottaa. :whistle:

Imetyksestä: En muista kirjoitinko jo aiemmin, mutta meillä poika nukkuu myös perhepedissä, on nukkunut sairaalasta lähtien. Syö öisinkin tosi usein, 2-3h välein, joten saan itse parhaiten levättyä kun ei tarvitse nousta ylös syöttämään. Nostan vain aina pojan puolelta toiselle ja tissi suuhun ja oonkin itse melkein saman tien jo unessa uudelleen. :LOL:

Huomenna mennäänkin neuvolaan, jännä nähdä paljon tullut painoa lisää! Tuntuu että poika on kasvanut ihan hirveästi, sekä pituutta että painoa tullut lisää.

Iidukka ja Poika 4vkoa & 2pv :heart:
 
Tyttönen: Meillä on ollut muumeja. Ainakaan meidän pojalle ne ei istu ollenkaan ja siitä johtuen vuotoja on sitten heti kun tulee vähän pikkulirausta isompi pissa. Meillä meni jo sängynpatja pesuun kun oli ihan pissassa.
Pampperssista meidän pikkunen saa ihottumaa joten täytynee kokeilla sit vielä liberoa.
Mistä sais ohjeet kuinka se harso kannattaa taitella jos kestovaippaa kokeilis? Muistan joskus jossain nähneeni ihan askel askeleelta ohjeen miten se taitos kannattaa tehdä mutta nyt en enään löytänyt mistään.

Jatkan jo aikasemmin alottamaani ristiäiskyselyä. Eli otteko miettinyt mitä virsiä siellä sit veisataan?
 
Hokkis sama juttu, muumi oli kerran ja tuli kakatkin läpi, pampersia en oo kokeillut. Toi libero toimii, ainakin koko 2-4kg toimi, nyt kun oon siirtynyt 3-6 kg liberoon, niin läpi tuli kaksi kertaa, täytyy nyt seurata vielä.
vaihdatteko yöllä vaipan?mä en ole vaihtanut,kun tarpeen mukaan. mutta nyt täytynee varmaan alkaa vaihtamaan, läpi tulee..vai onkohan meijän vaippa vielä hieman iso, poika painaa 3,5kg ja nyt tosiaan käytössä liberon 3-6 kg vaipat.
Ristiäisiä en ole miettinyt vasta kun sen verran että pappi on varattu...
 
Mulle annettiin ainakin sellanen vinkki että kannattaa käyttää sellasta vaippaa missä vauva on siellä painohaarukan yläpäässä joten teillä ehkä sitten vielä liian isoja vaippoja.

Mäkään en vaihda vaippaa yöllö ellei nyt ihan tulvi. Yleensä siellä kuitenkin on vaan pikkupieru niin turhaa sitä vaihtamaan kun siihen poika sit herää kunnolla. Nopsasti vaan tissillä ja hetki kun näyttää sitlä että massu on täynnä ja ote heltiää niin sitten takas sänkyyn ja valot pois.
 
vaipat...... meillä käytössä muumin 2-4kg neiti oli pe neuvolassa 3980g
meillä toimii hyvin... kohta saapi koklata jotan 2-5kg vappoja vaipan vaidan yöllä 1-2 krt meillä yleensä kyllä enempi kakkaa vaipassa kosteuspyyhkeellä tissittelyn välissä putsaan pepun ja sitten jatketaan syöpöttelyä ja takas nukkuun

nimi asiaa meillä "vauvaa" on sairaalasta alkaen kutsuttu tulevalla nimellään eli Iidaksi

ristiäiset tai meillä kyllä nimiäiset pidetään jahka keretään....
tarjottavat mietitään sitten mutta isäntä tekee täytekakun se on varmaa ;)
jotain suolasta piirakkaa kuivakakkuu ja keksejä pullaa tällästä luutavasti tulee oleen meillä .....laiskaa ja tylsää :ashamed: :snotty: mutta pasdsaa meille ja on helppoo laittaa

pikkueppu ja iida 2vko 3pvä :heart:
 
Hokkis: tosi hyviä ohjeita löytyy Ruskovillan esitteestä. Varmaan niillä netissäkin ne, eli www.ruskovilla.fi. Niillä kanssa mielestäni parhaat harsot. Ja niiden esitteessä on muutakin mielenkiintoista vauvojen hoitoon liittyvää.

Nyt voin minäkin vihdoin sanoa,että kestot käytössä. Hyvin on lähtenyt käyntiin kun vauhtiin pääsee. Miehelle piti vain kerrata miten se harso taitetaan. Eli mekin käytämme riisipaperi, harso, lisäimu ja Bumpy-kuoret. Olen tykännyt kovasti noista Bumpy-kuorista (pitävät kaiken sisällä hyvin ja helpot käyttää). Lisäksi löytyy myös villahousut, jotka toimi kanssa mielestäni oikein hyvin. Tosin niissä enempi hommaa, kun pitää käsin pestä (jos kakkatahroja) ja välillä käyttää sitä hoito-ainetta että rasvasuus pitää villassa.

Jep - mutta nyt pakkaan nyytin haalariin ja lähdetään raksalle...

JonnaP ja LinusPriimus (4vkoa 4pvää)
 
Tervehdys,

täällä minäkin. Aika on jonnekin vierähtänyt ja olen käynyt vaan tuolla msn:n puolella kirjoittelemassa. Meillä Ilmari kasvaa ja kakkii kovasti. Syödään pelkkää tuttelia, ei riitä maito ja loppunutkin on, vaikka kuinka olen lypsänyt. Tänään alkoi arki, isi meni töihin ja veli tarhaan.

Meillä on ristiäiset vasta 12.4. ja tarjottavat selviävät vasta kun pääsen tukkuun. Siihen mennessä ehtivät vaihtua moneen kertaan. Nimi on tiedossa ja olenkin sen jo tuolla toisaalla kertonut. Vaikka kaikki luulevat, että jälleen K-kirjaimella alkaa, niin eipäs alakaan. On totaalinen yllätys kaikille.

Täällä kanssa kärsitään peräpukamista, toissa päivänä itkun kanssa piti kakilla käydä. Oli vatsa kovalla ja voi jestas kun sattui. Nyt sitten aloitin aamupuuron syönnin, katsotaan jos edes vähän helpottaisi.

Mutta nyt syömään ja sitten päikkäreille.

Nuuskis ja Ilmari 3 vko 4 pvä
 
..pitää jossain vaiheessa lukea koko ketju läpi..

Itselläni takanapäin elämäni kamalin viikko. Meidän 5 viikon ikäinen pieni tyttö sairastui viime sunnuntaina RS-virukseen ja maanantaina mentiin terveyskeskukseen josta saatiin lähete sairalaan.
Ajettiin tunnin ajomatka sairaalaan ja mentiin lasten päivystykseen. Tyttö vaiun nukkui koko ajan eikä jaksanut kunnolla syödä rinnalla eikä pullosta. Hengitys oli vaivalloista ja pihisevää. Päivytyksessä otettiin verikokeet ja keuhkokuvat ja lääkäri määräsi meidät siirrettäväksi lasten akuutti osastolle n. kolmen tunnin odottelun jälkeen.
Päästiin osastolle illalla n. 19.30 ja sovittiin hoitajan kanssa että yritän vielä saada tytön syömään ja jos ei suostu syömään niin laitetaan tiputukseen. Työlle nousi kuume ja ruoka ei maistunut.
No lopulta tuli se vaihe että lähdettiin kanyylin laittoon siinä lähempänä kymmentä illalla. Sitä ennen limaa imettiin letkuilla tytön nenästä ja nielukin tuntui olevan täynnä limaa ja sai hengitettävää lääkettä. Lääkäri laittoi käänyylin tytölle ja aloitti antibiootin. Ja vielä siellä imettiin räkää tytön nenästä. Hoitaja antoi tytön mun syliin ja lähdettiin kävelemään huoneeseen takaisin. Kävellessä huoneeseen tyttö meni ihan omituiseksi ja veti henkeä sisäänpäin. ja suusta tuli kuplina limaa ja tyttö muuttui pahan väriseksi ja lakkasi hengittämästä. :'( :'( Siinä vaiheessa hoitaja nosti tytön äkkiä sängylle ja painoi hälytys nappia ja alkoi imeä limaa pois tytön suusta ja huone tuli täyteen hoitajia. Tilanne tuntui ihan kaaottiselta mun silmissä ja tytölle annettiin happea. Ja mä itkin hysteerisesti vieressä, en muista ihan kaikkea mitä siinä tilanteessa tapahtui. Oli vaan suuri pelko että menetän meidän pienen tytön..
Tyttöä lähdettiin siitä paikasta viemään teho-osastolla jossa tyttö laitettiin ylipainelaitteeseen kiinni. Koko alku yö meni vauhdikkaasti eteenpäin että hoitajat saivat tytön tilan tasaantumaan. :'( Mulla vaan oli hirvittävä pelko että mentän tuon pienen rakkaan ihmisen.
Keskiviikkoon asti oltiin teholla ja sieltä siirryttiin takaisin akuuttiosatolle. Verikokeen tulokset tulivat ja todettiin että kyseessä on RS-virus, jota lääkäri epäilikin, lisäksi keuhkoissa näkyi alkavaa keuhkokuumetta. antibioottia jatkettiin, samoin tyttö sai tasaisin välein hegitettävää lääkettä joka avasi hengitys teitä ja räkää piti imeä vähän välilä nenästä ja välillä nielusta. Lauantai aamuun asti tyttö sai happiviiksien kautta lisäilmaa. ja tyttö alkoi olla paremmassa kunnossa. Eilen päästiin sitten kotiin. 5 päivän ajan pitää vielä antaa antbiootteja 2 kertaa päivässä ja tukkoisuuden suhteen selvitään suolatipoilla ja niistäjällä. Ja yskä on vielä pienelllä...

Nyt tuo rakas pikkuinen tuhisee tuossa vieressä :heart: ... Ja kiitän luojaa että kaikki on nyt hyvin ja tyttö hyvin paranemaan päin. Mutta itselläni kummitelee nuo maanantain ja alku viikon tapahtumat mielessä. Kävi niin lähellä etten menettänyt rakasta tyttöä.. Piti päästä johonkin näitä tunteita purkamaan.
Mun pitää tällä viikolla varata itselleni jälkitarkastus aika, jos saisin sen vaikka mahdollisimman pian että pääsisin neuvolaan juttelemaan. Koko ajan vahdin että tyttö varmasti hengittää...
 
Hellurei!
Meillä mennään vaipoissa Pampperseilla ja yleensä mä yöllä vaihdan kans kerran vaipan. POika tisuttaa niin paljon illalla ja yöllä että tulvavaara on jos ei vaihda. Tässä vast'ikään tulvi sänkyyn aamuyöstä, mutta silloin oli libero alla. Mä en sen kosteuden päästön takii tykänny noista Liberoista ja Pamppers on kyllä myöskin paremman mallinenkin.
Ristiäiset:
Meillä tarjotaan lakkakakkua (sisko tekee) makeita tuulihattuja, joitain keksejä ja sitten ku keskimmäinen poika on muna-allerginen niin jotain viinerin tyyppisiä tekasin muutamia(että tarvittaessa riittää muillekin lapsivieraille, ettei tule kellekään kriisiä:D). Ja sitten myöskin suolaisia tuulihattuja (aika pikkasiin, sellaisia suupaloja) savulohi ja -porotäytteellä, sekä perinteisesti karjanlanpiirakoita, eiköhän noilla pärjää yhet kekkerit:)
Sitten varmaa ihan ne perinteiset virret valitaa, jumalan kämmenellä sekä mä silmät luon ylös... Samat ollaa veisattu muidenkin kastajaisissa. Ja meillä vaihtelevasti poikaa kutsutaan Aatoksi sekä omalla tulevalla nimellä Luca, useat jo tietää tulevan nimen ja koko nimen olenkin paljastanu tuolla msn:n puolella :heart:

Nyt syömää just ruoka valmistu ku kerhosta äskön tultiin..

Saaru ja Aatto 5vko5pvä
 
Hokkis: Kyselit ristiäistarjottavista ja-virsistä. Omasta puolestani voin vastata, että mä ajattelin laittaa tarjolle seuraavaa: makeat tarjottavat: täytekakku, pullakranssi, pikkuleivät, kääretorttu, leipäjuusto, tiikeri-kuivakakku, toscapiirakkaa ja ehkä suklaamuffinsseja. Suolasena ajattelin tarjota poro-piirakkaa ja karjalanpiirakat+munavoi. Että en tämän kummempaa ajatellut tarjota. Mun sukulaispoika ja avovaimonsa pitivät vasta ristiäiset ja siellä oli kuulemma ollut tarjolla sen "sata" sorttia tarjottavaa, mutta mä en ala stressaan moisella itteeni.
Kyselit myös ristiäisvirsistä eli meillä on laulettu kahden isomman lapsen ristiäisissä molemmissa "Ystävä sä lapsien" ja "Suojelusenkeli" (tunnetaan myös: "Maan korvessa kulkevi", joka on minun mielestä tosi herkkä ja kaunis laulu). Olen kirjoittanut tietokoneella nuo molempien laulujen sanat ja tulostanut ne paperille ja liimannut sit ne paperit kartongille ja jakanut ristiäisissä jokaiselle omat laulunsanat niin kaikkien on siten helpompi laulaa (ei tarvi ulkoa muistella sanoja). Tää on ainakin toiminut meillä ja nämä samat laulut on siis nytkin meillä ristiäisissä.

Vaipoista: Meillä on aina käytetty kahdella isommalla ja nyt myös tällä kolmannella VAIN Liberoita: muut vaipat ei yksinkertaisesti ole sopineet vauvoille. Ne on joko vuotaneet tai muuten olleet hankalan mallisia. Liberot on minusta olleet ehdottomasti parhaat!

Halinappi: Voimia ja jaksamista sulle ja vauvallesi!!! :hug: Tuntui pahalta lukea sun kokemuksesta! Koittakaa pärjätä!

Nyt täytyy lähteä laittamaan lapset pihalle (heidän serkkupoika on tulossa leikkimään pihalle myös).

Jaksamisia kaikille äideille!

Tammiäiti ja neiti 2 viikkoa ja 4 päivää
 
Hei vaan kaikille :)
Mukavaa että täälläkin kirjoittelut jatkuu, en sinne msn:n koskaan sitten päässyt - aina saan vain saman tyhjän valkoisen sivun. Mut kirjoitella voin täälläkin kun näyttää muitakin olevan :)
Tuonne odotuspuolelle silloin jo synnytysjuttua kirjottelinkin, viikon verran mentiin yli ajalle ja poika syntyi 18.1 :heart:

Tyttönen Teillä näytti poika syntyneen kolme minuuttia meidän pikkumiehen jälkeen =) Ja samana päivänä on meilläkin sitten maaliskuussa ristiäiset.

Nimi meillä on vielä hakusessa mut eiköhän se vahvistu maaliskuuhun mennessä.

Vaipoista Muumit ei toiminu meillä ollenkaan, päästi heti ohi pissat.. Pampersia kokeiltiin sitten mutta ne valskas aina yöllä tosi herkästi. Nyt ollaan Liberossa ja on toiminut parhaiten. Yöllä tarvii maksimissaan kerran vaihtaa ja mieluummin oon kokonaan yöllä vaihtamatta kn poika herää siinä niin hirmu virkuksi aina..

Halinappi :hug: Halaus teille ja kovasti jaksamista, kuulosti tosi rankalta reissulta!


papu ja poju 3 vkoa ja 3 pvää
 
Heipsan pitkästä aikaa! Totta tosiaan, olen myös opetellut tuota msn käyttöä ja siellä nyt enemmän kirjoitellut ja tämä palsta vähän jäänyt. Ja tietysti pojan kanssa viettänyt paljon aikaa ja ulkoillut, aika vähän kyllä tullu oltua koneella.

Halinapille :hug:

Vaipoista: Meillä Pampers, Liberot kostu ja tuli yli. Meillä pojalla painoa jo 5.5 kg noin joten on jo kokeiltu lidln toujours vaippojakin, joissa pienin koko 4-9 kg, ehkä hieman saa vielä niihin kasvaa, muuten tuntuvat tosi hyviltä ja ovat edullisia =) Yöllä vaihdetaan vain tarpeen mukaan, riippuen koska on Poika saatu yöunille ja puhdas vaippa laitettu mutta yleensä täytyy siinä tosi aikasin aamulla vaihtaa 5-6 ehkä..
Ristiäisistä: Meillä laulellaan Ystävä sä lapsien ja Maan korvessa kulkevi =) Niin ja ristiäiset on siis 23.2 ja pidetään mun vanhempien luona ja meidän vihkipappi kastaa. Nimi on jo, ei ole kellekkään paljastettu :D Tarjottavia, niin ensin ruokaillaan, mutta ihan vaan isovanhempien kanssa perinteinen karjalanpaisti, perunat ja salaattia. Sitten on kaste ja kahvipöydäss tarjolla on Omena-kinuski kakku, voileipäkakku(liha), kalaleipäset, itsetehtyjä erilaisia keksejä ehkäpä 4 sorttia ja mahdollisesti suklaaneliöitä.

Meillä on oikein kivasti lähtenyt arki rullaamaan Pojan kanssa, syöttövälit n. 2-4 h tällä hetkellä, vaihteli hurjasti aluksi. Nyt on yötkin jo menneet kahdelle syötöllä, ai ihanaa, saa jo ihan kivasti nukkuakin, varsinkin kun poika nukahtaa yleensä heti syötön jälkeen omaan sänkyyn takas =) Välillä oli vähän vaikeampaa ja ilmavaivojakin oli. Cuplatonia annoin jossain vaiheess, sit heivasin sen pois, vaihdoin myös neuvolan antamat devitolit dee-tippoihin. Eli tällä hetkellä mennään niin että aamusti annan dee-tipat ja 3 tippaa relaa, masuvaivat ovat minimissään ja Poika vaikuttaa todella tyytyväiseltä. Levottomin aika on illasta ja joskus saattaa mennä puoliin öihin ennen kuin nukahtaa yöunille ja tankkaa se illan tosi tiheesti. Eka unipätkä onkin sit lähes aina 4 h joskus lähemmäs 5h. Ulkoiltu on päivittäin, se kyllä virkistää ihanasti, hulluks tulisin jos tänne sisälle vaan jäisi.

Tässä tätä tälläerää, jos lähtis pyykkien kimppuun

Cattie&Poika 1kk ja 1 pv :heart:
 
Hei,

Halinappi
: :hug:

Täällä taas. Ensimmäistä kertaa olin hetken poissa kotoa, koirille piti käydä ostamassa ruokaa ja sain äitini mukaan kuskiksi ja kantajaksi. Oli kyllä vähän jännää olla erossa tytöstä (yhteensä aikaa tais mennä alle tunti), vaikka tiesinkin että pärjää isänsä kanssa oikein hyvin. Ja hyvin oli pärjänneetkin, tyttö nukkunut hyvin koko ajan.

Ristiäisistä: en edelleenkään ole saanut edes soitettua kirkolle ja varattua aikaa, saati että oltais nimeä, tarjottavia tai virsiä mietitty. Tarjottavat tulee varmaan olemaan aika yksinkertaiset jotain suolaista ja jotain makeaa. Suolaisia vaihtoehtoja on piirakat tai voileipäkakku, kahta lajia eli liha ja kasvis (itse kun olen kasvis syöjä, niin tarjottavistakin pitää löytyä kasvisvaihtoehto) ja sitten makeena kakkua, pullaa ja eiköhän jotain keksejä. Huomenna jos koittais taas ehtiä kirkolle soittaa, meillä vaan muutama yö mennyt nyt valvoessa (tytöllä vatsaa vääntää) niin sitten oon nukkunut aamupäivällä kun ois pitäny soittaa..

Hokkis: mitenkäs teillä koirat suhtautuu vauvaan? Entä miten vaunulenkit koirien kanssa? Teillä ilmeisesti oli kanssa vähän isompia koiria (ootko samalla nimimerkillä tuolla "koirakeskustelussa", jossa profiilissa rotu?). Mä olen kerran nyt ollut yksin ulkona vaunujen ja koirien kanssa, mies auttoi vaan ulos ovesta. Yllättävän hyvin kävelivät vaunujen vieressä, vanhempi vaan on sen verran hölmö, että yritti koko ajan punkea vaunujen väärälle puolelle, mutta toinen (normaalisti aika "riekkuja") käveli tosi nätisti. Tuo nuorempi (sekin kyllä jo ihan aikuinen) on muutenkin kovin huolestunut, jos tyttö esim. itkee tms...

Hyvää alkavaa viikkoa taas kaikille, nyt muihin hommiin...Maija ja tyttö huomenna 3 vk
 
Halinappi: :hug:

Meillä on nimiäisissä tarjottavana valkosuklaakakku, sininen makea piirakka, suklaavaahtoa, vaaleita pipareita, turkinpippuriässiä, kuivakakku, marjamuffineja, kasvispiirakka, liha- ja tonnikala-rapuvoileipäkakut, coktailpiirakoita +munavoita sekä lapsille sinisiä sydänpipareita, hedelmäsalaattia ja vohveleita. :attn: Sinisen piirakan ja turkinpippuriässien ohjeet löytyy mtv3:n sivuilta Ullan blogista, siellä oli muutenkin kaikkea ihanaa, menkää ihmeessä katsomaan!
Kysyin mun veljeä, josko se olisi halukas soittamaan jonkun kipaleen. Ei ollut kovin innokas, olisi suostunut soittamaan Bachia, mutta ilman miehen vanhempien läsnäoloa. Ymmärrän kyllä, itse jättäisin myös ne hapannaamat erittäin mielelläni pois koko juhlasta. ( Ei ne edes ole edes lapsenlapsestaan mielissään )
Ukko ostaa tänään oikein videokamerankin, jotta saadaan juhlat tallennettua muistoksi. Meillä on aikas kiire päivä lauantaina, kun ensin mennään mummun siskon 90- vuotissynttäreille. Nekin kuvataan, kun tuskin Hilu enää kovin montaa vuotta elää. Kunto on heikentynyt tosi paljon viidessä vuodessa. Oli meinaa tosi virkee mummeli ennen. Kävi joka päivä lenkillä, oli kuorossa, leipoi ja hääräsi kaikkea..

Käytiin tänään isyyden tunnustuksessakin. Ei siellä niin kauheaa ollut kuin jotkut manaili. Kyseli tietty, että kuinka kauan on oltu yhdessä yms, onko muita isäkanditaatteja ja epäileekö isä isyyttään, tarviiko testejä.. :D Parin viikon sisään tulee postissa päätös, onko isä nyt varmasti isä. Miettii sitä varmaan siellä kahvitunnilla..

 
Hei
Ajattelinpa tulla mukaan pinoon, meille syntyi 27.1 tyttövauva, synnytys kesti 4h 25 min. Entuudestaan meillä on 2 poikaa omasta edellisestä liitosta iät 5v ja 3v miehellä on edellisestä liitosta 6v tyttö. Asutaan vantaalla, mies käy töissä ja minä nyt kolmen lapsen kanssa kotona. Alku vauvan kanssa menny suhkoht hyvin mitä nyt meillä vauvalla on flunssaa ja kerran jo jorvissa käyty kääntymässä, itselläni on kohtutulehdus johon vedän tällä hetkellä 2 eri antibioottia ja kohtua supistelevia lääkkeitä.
 
sehän on kiva, en huomannutkaan. oikein paljon onnea.minkäs kokoinen teidän poika oli? onkos nimi jo päätetty?meillä vielä pikkasen vääntöä asiasta..
Hokkis: kiitti vinkistä, viime yö pysyttiin kuivana pienemmän vaipan ansiosta.
viime yönä poika pasautti 6 tuntia putkeen unta...
koirista meilläkin kaksi pikku koiraa ja suhtautuvat todella hyvin. varsinkin vanhempi vahtii ja makaa sitterin vieressä kun poika siinä on..
ulkoilu vaunujen kanssa sujuu hyvin, yhtäkkiä meilläkin koirat osaa kävellä nätisti.. :LOL: ennen on menty puolelta toiselle ja eri suuntiin..
 
tyttönen: Hyvä että löytyi oikean kokoinen vaippa. =)

MaijaM: joo meillä on kaks dalmatiankoiranarttua ( 7 ja 5v) ja sit yks bokseriuros (3,5v). Koirat on suhtautunu tosi hyvin. Aluksi haisteltiin uus tulokas päästä varpaisiin ja sitten kun pikkumies alkoi huutamaan niin koiratkin alotti sellasen sympatiaulvonnan. Onneksi tää ulvonta jäi nopeesti pois kun tottuivat tulokkaaseen.
Nykyään pikkuherraa käydään tasasin väliajoin tarkastamassa kun nukkuu esim sängyssään. Kauheen varovasti koirat tajuu vauvaa lähestyä ja haistella, jopa tää meidän bokseriuros joka muuten on kauhee höseltäjä.
Vaunujen kanssa kävelevät ihan hienosti, kaks koiraa menee kerrallaan mutta koko laumaa en uskallla kyllä vaunujen kanssa ulkoiluttaa kerralla. Yleensä mies käyttää kaikki koirat aamulla ulkona ja sit mennää miehen töiden jälkeen koko konkkaronkka yhdessä pitemmälle lenkille.
 
Halinapille :hug: Meidän keskimmäisellä oli kanssa rs-virus 7 kk iässä. Päätyi kanssa silloin sairaalahoitoon saakka. Oli ihan tukossa pikkumies ja sai ventolinea ja kortisonia hengiteltäväkseen. Mutta onneksi tänä päivänä hoitotaso on niin hyvää ja teilläkin vauva jo onneksi pääsi kotiin. Nyt meilläpäin jyllää rotavirus. sitä ei kiitos meille!

Ristiäisistä: meidän vauveli sai nimen 2.2. Etunimeksi tuli Elias. Ristiäisissä oli 30 hlö. Kastevirsinä: jumalan kämmenellä ja Ystävä sä lapsien. Samat on olleet nuilla kahdella ensimmäiselläkin. Ja sama pappi kaikilla.

Vaipoista: meillä ollaan oltu tyytyväisiä pampersiin. Liberot jotenkin ovat kovia nuiden rinnalla. Mutta muuten nekin imukykyisiä.

Imettämisestä: mulla on jotenkin ihan eripari tissit, kun toisesta tulee huomattavasti paremmin maitoa mitä toisesta. Vaikka tarjonta on osapuilleen ollut molemmille sama. Pulloa meille annetaan lisäksi. Keskimmäinen on mustis edelleen vauvasta. Kovasti minua yrittää kouluttaa, jos hänelle ei liikene huomiota. Välillä tämä 2 v on ollut pakko nostaa pinnikseen, että saa imetysrauhaa.

Kiirettä tässä pitelee, vaikka on "vaan" kotona. Päivä hurahtaa kun saa ruuat laitettua ja hoidettua lapset. Nyt pyykki- ja astianpesukone hyrisemässä, lakanat vaihdettu, keittiötä raivattu. Jospa ehtis tiputtaa itelleen päiväkähvit. Nyt pojat nukkuu päiksyillä kerrankin samaan aikaan ja tyttö vielä kerhossa =) Nyt relaan...

t. Soikku, Elias 5vk, 4 pv & co.
 
Neuvolassa käyty!

Tyttö oli taas kovasti kasvanut viikossa, painoa oli tullut 310g, eli hyvin on syönyt. Myös pituutta oli tänään mittauksella tullut lisää ja pipo kasvanut, mittaus tosin ehkä vähä epäluotettava. Muutenkin oli tyttö kovin tarkkaavainen, lopussa tosin meinasi palaa hermo ihan kunnolla kun alkoi nälkä vaivaamaan.

Tänää sain aamulla varattua kaste päivänkin, palmusunnuntaina 16.3. saa tyttö nimen.

Maija ja tyttö tasan 3 vko.
 

Yhteistyössä