***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Petite Kyselin tarkkaan aina noista laitteista misä oli tuo suositus ettei raskaana oleville. Mutta vastaus tuli vaan että se on lähinnä siinä vaiheessa kun on vatsa iso niin ei turvakaaret mene kiinni ja silloin tietty ei vaavi ole tuolla suojassa enää. Itselläni vaan ei vieläkään ole kasvanut minkäänlaista masua. Meillä oli myös liuta lapsia mukana ja tuli aina välillä mentyä niissä pikkuvekottimissakin lapsien kanssa :) kivaa oli.
 
Heh repesin täysin.. :LOL: hyvä äiti minustakin tulossa, muistan la:n vain 4 kuukautta väärin.. siis kuten varmasti jo ymmärsitte niin 4.1 on se oikea laukaisu päivä :)

Ihania nämä 12 tunnin työpäivät.. No onneksi nyt rauhoittui, niin ehti vähän istumaan ja koneelle näpyttelemään... :D
 
Elayne Tervetuloa porukkaan.


Alkuperäinen kirjoittaja piiuli82:
Ps.enie,voithan sä yksärillä meille kertoo kumpia teille odotetaan tulevaksi :D minäkö yhtään utelias :ashamed: en,vaan tiedonhaluinen :LOL: julmaa pitää meitä tiedonpuutteessa
Tuohan on hyvä idea
:LOL:

Käytiin naapuri kaupungissa kahdessa kaupassa ja nyt on ihan rättipoikki, kun sattuu tuonne alapäähänkin niin vietävästi että.
Harmittaa kun olis ollu pinniksen suojat yhdessä kaupassa muttei kahta samanlaista joissa olis ollu sellanen nallekuvio niin en sitten ottanut kahta erillaistakaan.
Pitänee uskoa ettei täältä päin löydä niitä ja peittoja sekä lakanoita joten netti ostoon menee nekin.
Rasvat, öljyt, kynsisakset, harjan, pyyhkeet jne...kyllä ostin jo eli nyt näyttää että ei oteta yhtään äitiyspakkausta jos huutiksen huudot pitävät.



 
Me kävimme tänään ostoksilla: hoitopöytä, pinnasänky ja vielä syöttötuolikin ostimme nyt jo valmiiksi kun kaikki samaa sarjaa löydettiin. Saatiin 50? alennus yhteissummasta kun ostettiin kaikki kerralla. Vasta elokuun alussa ne saa kyllä noutaa kun tulevat varastoon, mutta nyt on nekin sitten valmiina. Tummaa puuta, sellaiset simppelit... Tykkään kovasti :heart: Maanantaina mennään katsomaan vaunu- ja kaukalovalikoimaa.

Luin uudesta seiskasta Martina Aitolehden odotuksesta, miltähän naisen vatsa mahtaa näyttää odotuksen jälkeen kun koko vatsaa peittää tatuoinnit:)? Saattaa pikkusen venyä ja vanua isokokoinen kuva.
 
Heissan! Me käytiin eilen linnanmäellä, mutta tosiaan en käyny niissä "kovissa" laitteissa missä oli merkintä ettei suositella raskaana oleville. Eli kävin esikoisen kanssa vauvalaitteissa :LOL: Ukko sai munki puolesta käydä kieputtimissä.Kauheeta ryskytystähän se olisi ollut mahalle. Ja kovia iskuja masulle. En halunnut ottaa riskiä :heart: Täällä vointi ollut hyvä. Mutta tänään voisin illalla napsasta kuvan masusta ja laittaa tänne kun muutkin laittaa =)
Kiarala + kitty
 
heippa taas piiiiitkästä aikaa..viimenen viikko menny niin nopeesti ku töihin palasin et ei o paljon ehtinyt kirjotella..enkä kyllä ole jaksanutkaan..kauhee väsy koko ajan,tuntuu et toi väsymys lähe ollenkaan pois.. :( ja teidän juttujakin lukenut niin puoliunessa että en muista yhtään mitään täällä taas on puhuttu..täytyy nyt yrittää skarpata.. :)

uusia ainakin oli tullut..tervetuloa ja onnea =)

tarvikkeista taisi ainakin olla puhetta..mitään ei olla vielä hankittu..pinnasänky löytyy vielä esikoiselta et sitä ei tarvi enää ostaa mut kaikki muut sit..vaunut ja kaukalo ajateltiin ostaa vasta sit ku veronpalautukset tulee..yhden talvihaalarin olen vauvalle jo ostanu second hand-liikkeestä netistä..en voinu vastustaa ja oli niin uutta vastaava. :)

ON: nyt kun suurin osa tietää töissä ni tulee itelle sellanen epävarma olo et onko siellä masussa kaikki hyvin..en o taas tuntenu kovinkaan paljoa liikkeitä.. :( paitsi eilen kyl tunsin kipeesti ku vaavi kääntyili ja paino jotain tosi kipeesti..mut sit mä taas aloin miettimään et jos mä vaan kuvittelen kaiken..no onneks ens viikolla neuvola ja kuulee toivottavasti ne pikkusen sydänäänet ni mieli taas rauhottus..muuten olo todella väsynyt,närästys tullut jo nyt kuvioihin.

mut tällasta tällä kertaa..huomenna POKSuu.. :D

hentsu ja murmeli 15+6
 
Tänään pitäis lähetä yksiin rippijuhliin eikä kyllä huvittais yhtään.
Tuo ahdas poskiontelo on taas tavaraa täynnä ja siitäpä hyvästä särkee siihen sekä on migreeni päällä. Nasonexi kun ei hetkessä helpota ja duactia ei saanut ottaa joten...

Kamalan hiostava ilma täällä meillä päin ainakin.

Enie + Nörtti ja Hissu 17+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja tammikuun4:
moikka!
Onko kellään sellaista ihme ihottumaa iholla!? Alleissa, sisäreisissä, rintojenalla... Kutiaa niin vietävästi jo kolmatta päivää!!! :eek: :eek:
jalkapohjat eikä kämmenet kutia.. On sellaista ihan pientä näppyä, kuin nokkos-ihottumaa.. En oo ollu auringossa, joten ei voi sellaistakaan olla.. Tietääkö joku jotain?!

Ettei vaan olis hikinäppyjä?? En tiedä millainen ilma siellä on mutta täällä on jo montapäivää ollut toooodella hiostava ilma
:/

Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Luin uudesta seiskasta Martina Aitolehden odotuksesta, miltähän naisen vatsa mahtaa näyttää odotuksen jälkeen kun koko vatsaa peittää tatuoinnit:)? Saattaa pikkusen venyä ja vanua isokokoinen kuva.
Mä mietin aivan samaa kun lehteä selailin, mahtaa olla hyvän näköinen tatska jos ei palaudukkaan takaisin ;) Kaveri oli Vauhtiajoissa ollut katsomassa sitä sen Dazzler tanssiesitystä ja sanoi että oli jotenkin mautonta kun yks siellä vauvamahan kanssa vetkutti.... ja samaa mieltä oli jopa miehet ollut !!! Olis vaan itse jo siirtynyt hommasta sivummalle...


Tarvikehankinnoista Kaukalo me ostettiin jo loppuvuodesta.... ei yhtään toiverikkaina :whistle: Itse kun olen marketissa töissä niin tulee hankittua aina vähän jotain jos kohdalle osuu... sitteri oli pakko ostaa kun oli ihana limen vihreä :D ja jotain vauvavaatteita on löytynyt alesta (työkaveri heti ilmoitti kun laittoi Tuttaa yms. tosi halvalla aleen) :D
Häkkisänky on mun vanha ja on parasta aikaa mulla hionnan ja maalauksen alla autotallissa, anoppi toi suvun vanhan rottinkikehdon joka otetaan aluksi käyttöön :heart: Ja sit itse oon ommellut ja kutonut kaikkea; pinnapehmusteet, leikkialustan, vaatteita, neuleita, lapasia, sukkia yms...

Masukuvista Kateellisena katselen teidän masukuvia :heart: Ootte niin hoikkia et heti näkee et se on vauvamasu; itsellä taas tuota tavaraa oli tuossa edessä jo valmiiksi ja nyt se on semmoinen, et oonko grilliherkuilla tehny vai mikä se on ?? :kieh: Oli aivan iiihanaa kun muutamat asiakkaat (yllättäen miespuoliset!!) On huomannut sen olevan vauvamasu :p Yks mies osti kaasugrilliä ja meinasin nostaa sitä sille pumpun päälle niin se sanoi heti; "älä nyt sinä nosta kun sulla on tuo...tuo... MAHA!!" :LOL:

Tanjuska77 ja Hermanni 16+6
 
Huomenia!!

Täällä vietetään rauhallista aamua pitkän kaavan mukaan kun poitsu on mummulassa yökylässä. Eilen hakivat päikkäreiden jälkeen ja tänään me haemme tossa iltapäivällä ja samalla käydään markkinoilla =)

Istuttiin miehen ja naapureiden kanssa eilen iltaa tuolla meidän grillikodalla ja sen terassilla, oli kiva istua pitkästä aikaa ihan aikuisseurassa puolille öihin ja tänään kun sai nukkua rauhassa pitkään ja nyt vasta ryystetään tässä aamukahvia =) Lounastakin ajateltiin nauttia jossain muualla kun kotosalla :D

Tarvikkeista: Oonkohan jo jotain rustannutkin, mut mut siis esikoiselta on viä pinnasänky, kaukalo, vaunut ja vaikka mitä tallessa joten nillä mennään. Jokusen pikkuvaatteen tahdon ostaa uudelle tulokkaalle ja sitten peiton. Lakanakangasta juuri ostettiin äidin kanssa ja ommellaan siitä sit pussilakanoita ja tyynyliinoja ja aluslakanoita. Harsoja tarvii myös lisää. Sitten neulon itse jotain lämpöstä. Talvihaalari meillä on aivan ihana noin 60 cm kun äiti ompeli sen esikoiselle =) Kastemekon on myös äiti neulonut esikoiselle ja se siirtyy tietysti tälle uudelle käyttöön. Me on aika paljon koitettu ite tehdä kaikkee ja lisää tekis mieli kokeilla ja harjotella, olis tuossa vanhat bodyn kaavat jos sellasta kokeilis kanssa. Ja esikoiselle tekis mieli ommella vaatetta. Oisko kellään ompelevalla vinkata lehtee missä löytys kaavoja perusvaatteille, niinkun pitkähihanen paita ja housut, 90 cm sais olla kokoo tällä hetkellä?

Tervetuloa uusille :flower:

Ja Miltsukohan se oli kun oli uudelleen raskautunut keskenmenon jälkeen heti.. ONNEA :heart:

No mutta josko nyt sitten vähän jotain pientä kotihommaa ja sit miettiin mihin lähtis syömään :D

-c- 16+2
 
Vauvan tavara hankinnoista : Mä oon kirppiksiltä tosiaan keränny kaikki ihanat vaatteet mukaan, niin tytön kun pojankin ihanuuksia ja semmosia mitkä sopii molemmille. Ihan vaan varmuuden vuoks :) Sit harmittais jos en olis ostanu :D :D :D Onneks kirppiksilt on saanu halvalla ni ei sit jälkeenpäin ainakaa ota päähän et olis omaisuuden maksanu :) Huutonetistä oon myös muutaman vaatteen huutanu.

Turvakaukalo ja pinnis meil on esikoiselta, samoin kaikki lakanat jne. Mut nyt jos tulee tyttö, niin käyn heti hobbarista hakee hello kitty lakana setin pinnikseen :) Huomasin siel semmosen olevan ja viel ihan kohtuu hintaanki :) 17,90e :D

Olispa jo se rakenne ultra ni sais mahdollisesti tietää sukupuolen. Mä oon nyt päättäny et tahon tietää :) En tiiä haluuks mies, uskon sen kyl haluavan jos mäki haluun tietää :) :) :)

ONNEA MILTSULLE!!!!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Lisärautaa en tällä hetkellä syö ja seuraava neuvola on vasta lokakuussa. Voikohan lisäraudan aloittaa ilman hb:n mittaamista..?
Meillä päin on mahdollista käydä mittauttamassa hemppa myös sovittujen käyntien välissä. Soita neuvolaan ja kysy voisitko käväistä mittauttamassa. Luulisin onnistuvan, kun vielä mainitset, että epäilet sen laskeneen.

Joku kyseli turvakaukalosta. Meillä on esikoinen pitkä ja kaukalossa (Brio primo) matkasi viimeisen kerran 10kk iässä. Olisi tuo kai mahtunut pidempäänkin, mutta se kaukalo ja lapsi- yhdistelmä alkoi olemaan vähän hankala. Turvaistuimeen siirtyi 8kk iässä. Puolen vuoden jälkeen alkaa olemaan tosi raskasta kantaa kaukaloa ja lasta. Ja tuossa iässä poika halusi kauppareissutkin ennemmin matkata kärryjen istuimessa, kuin makuulla kaukalossa. Ja se lapsen nostaminen autosta kaukalosta ja sinne takaisin on aika hankalaa :| Tuo että kaukalo alkaa tuntua hankalalta taitaa olla se yleisin syy, että siirrytään turvaistuimeen. Monet lapset kyllä mahtuisi matkustamaan kaukalossa lähemmäksi vuoden ikää.
Ennen ostoa kannattaa kaukaloa sovittaa autoon :wave: Meillä se ratkaisi aikoinaan mikä ostettiin. Yksi kaukalo ei mahtunut meidän autoon, yhtä ei saanut kunnolla pois ja yksi kaukalo jäi oikein asennettuna niin pystyyn asentoon, ettei ollut hyvä vauvalle. Aluksi olin vakaasti sitä mieltä, että valitaan testeissä voittanut ja parhaat suositukset saanut, mutta se ei sopinutkaan meidän autoon. Oli mahdoton asentaa oikein, vaikka useampi myyjä oli kokeilemassa. Hyvä kaukalo tuokin on ollut johon päädyttiin.
 
Hei kaikille!

Eilen yöllä juuri ennen nukahtamista tunsin vasemmalla kyljellä kolmen tönäisyn sarjan, olin niin unenpöpperössä etten siihen sillä hetkellä reagoinut, mutta aamulla kun heräsin niin tajusin saman tien, että tässä taisi olla pikkuisen ensimmäiset tuntuvat liikkeet! Tai sitten näin vain unta.. Ota nyt tuosta sitten selvää. Odotan liikkeitä niin kuumeisesti , etten yhtään ihmettelisi vaikka kuvittelisin kaiken.. :) Miten muilla? Millä viikoilla on asukit ilmoittaneet olemassaolostaan?

Tarvikkeista: Mies ei anna minun vielä ostaa mitään!!! Julmaa,sanoisin... Kaupat täynnä kaikkea ihanaa ja minun vain täytyy pidätellä itseäni kotirauhan säilymisen takia.. |O Sain kuitenkin houkuteltua sen vaunuliikkeeseen (käytin apuna lahjontaa) ja saatiinkin tarjous kivoista Brion vaunuista ja turvakaukalosta jalustalla. Vaunumaailmaan vihkiytymättömänä en osaa oiken arvioida onko 740 eemeliä tällaisesta setistä hyväkin tarjous, vaiko ihan perus myyntihinta?

Jos jollakin on kokemusta Brion Sing 09 -vaunuista, niin ottaisin tietoa mielelläni vastaan! :)

Työteko ja raskaus: Olen pinoa lueskellut ja huomannut, että moni on jo joutunut jäämään sairaslomalle..? Itseäni huolestuttaa välillä tämä työtahti ja sen mahdolliset seuraukset.. teen seisomatyötä, johon kuuluu raskaiden asioiden jatkuva nosteleminen (yleensä ilman taukoja nyt kun en enää polta) , ja pitkää päivää lähes poikkeuksetta.
Lääkäri sanoi kun kerroin huolistani, että kyllä nuori, terve odottaja jaksaa vaikka mitä työtä! Keho kuulema kertoo kun rasitusta liikaa. No minua pelottaa se etten välttämättä tajua mikä on liikaa?!?
Supparit ovat selkeästi kehon hätähuuto, mutta olen ikäni kärsinyt kamalista kuukautiskivuista (pahimmillaan pyörtyilyä ja sairaalareissuja), ja lukemani mukaan supistus tuntuu suurinpiirtein samalta kuin menkka kouristukset?( Saa ja pitää korjata jos olen väärässä..) Joten pelkään että mulle supparit voivat tuntua " pieneltä venymiskivulta"?!? en vain haluaisi oman tietämättömyyteni takia riskeerata pientä mitenkään.. Ja yksinkertainen työtahdin vähentäminen ei oikein onnistu kun nytkin mennään niin alimiehityksellä kuin vain voidaan..
Maha on n.viikon verran ollut nyt iltaisin töiden jälkeen kivikova, ja lievästi kipuileva. Syytä olla huolissaan?
Olen niin pihalla. :ashamed: Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä, ja haluaa vain toisen parasta.. Anteeksi omanapaisuuteni.

Elayne 16+6
 
Elayne Mie tein esikoisen odotusaikan raskasta työtä. Ja koko työajan olin lisäksi ulkona, vain kahvi- ja ruokatauot oli mahdollisuus olla sisätiloissa. Ja työhän kuului nostelemista, lapioimista yms. Varsinkin kesähelteellä ei ihan ihanne hommaa raskaana olevalle (esikoinen syntui marraskuussa). Olin töissä ihan äitiysvapaan alkuun, ilman mitään suurempia ongelmia. Luotin siihen, että keho kyllä kertoo. Ja kyllä se kertoo :D Raskauden puolen välin jälkeen alkoi vasta tuntumaan siltä, että hiukan voisi hidastaa työtahtia. Nostella vähemmän kerralla ja lapioida pienempiä lapioillisia :LOL: Muuten työtahti taisi pysyä samana. Joskus päiviteltiin vanhemman miestyöntekijän kanssa, että on se kumma, että terveet nuoret kesätyöläiset (poikia) ei jaksa edes puolia siitä kuin raskaana oleva ja eläkkeelle joutava.
Kyllä sen huomaa kun on hidastettava. Miulla selvä merkki tauon paikasta on ahdistava olo, hengästyminen tai kuvotus. Harjoitussupistukset minulla alkoi esikoisen odotuksessa vasta lopussa, ennakoivia en tuntenut ollenkaan. Ekat supistukset tunsin vasta kalvojen puhkaisun jälkeen ja ne tuntuivat kyllä ihan erilaisilta kuin kuukautiskivut :whistle:
Mie kehottaisin vain luottamaan omaan oloon. Pidä tauko kun siltä tuntuu tai hidasta tahtia. Ei kaikilla ole raskausaikaina mitään kummempia oireita tai ongelmia, joillain taas on kaikki mahdollinen. Miun olosta esikoisen raskaus aikana kertoo varmaan sekin jotain, että käynnistystä edeltävänä iltana (poika syntyi 16 päivää yliaikaisena) kävin vielä reippaalla metsälenkillä koiran kanssa.

Miulla eka raskaus oli helppo ja vaivaton. Mutta tämä onkin sitten ihan muuta :kieh: Miulla on jo nyt sellaisia vaivoja ja oireita joita ei ekassa ollut ollenkaan. Odotan pienellä kauhulla miten raihnanen oikein loppuajasta olen. Toisaalta ehkä juuri se, että eka raskaus oli niin helppo, tekee nyt jokaisesta vaivasta ihan kamalan :ashamed:

Hipkukka ja Aatos 15+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tanjuska77:
Yks mies osti kaasugrilliä ja meinasin nostaa sitä sille pumpun päälle niin se sanoi heti; "älä nyt sinä nosta kun sulla on tuo...tuo... MAHA!!" :LOL:

Tanjuska77 ja Hermanni 16+6
Ihana asiakas :LOL:

Hiostava ilma on täälläkin! Oikein odotan että tulisi ukkonen!

Tarvikkeita ei meille ole vielä hankittu lainkaan. Vaatteita olen vähän ostanut, nekin on huutiksesta huudettuja. Odotan kyllä kovasti sitä, että pääsee pinnasängyn ja etenkin vaunujen ostoon, mutta kun ei kovin paljon ole säilytystilaa niin ei vielä kannata niitä ostaa! On sitten vain turhan monta kuukautta edessä pyörimässä nekin.

Työpaikalla ei vieläkään tiedä kukaan muu kuin esimies.. Taidan nyt vain odottaa sitä hetkeä, että joku kehtaa kysyä suoraan :whistle: Tosin siihen menee varmaan aikaa, koska tosiaan painoa muutenkin eikä raskausmahaa varmasti tule näkymään selvästi vielä pitkään aikaan. No, sitten äippälomalle jäädessä viimeistään kerron :D

Lumi ja Lilliputti 16+6 (hui, huomenna taas poksuntaa!)
 
Hipkukka kiitti turvakaukalo kommentista! :heart: En ajatellut että kaukaloissa on eroja etteivät mahtuisi jokaiseen automerkin kyytiin. PItää sovitella.

Kiertelin kirppareita tänään ja löysin hoitoalusta, pari bodya, pinniksen pehmusteen jonka verhoilen itse uudelleen ja lasten kirjoja. Ihanaa kun tekee löytöjä edullisesti. :D

Lili 16+0 POKS
 
Nyt on kyllä muljahdellut siihen malliin navan alapuolella tänään, että uskaltaisinko jopa sanoa niiden olevan kirpun liikkeitä?!?!? Onhan niitä tässä odotettukin.

Hankinnoista: Huusin juuri huutonetistä sitterin 7 eurolla, se on varmaan fyysisesti isoin hankinta tähän mennessä. Pinnasänky saadaan kaverilta, samoin hoitopöytä. Yhdet potkuhousut ostin eilen, se olikin ensimmäinen vaatehankinta. Uudet verhot olen ostanut "lastenhuoneeseen", jahka nyt saadaan tämä ensin rempattua ja uudet huonekalut paikoilleen. Muutama taulu mulla on tehtynä. Äiti on neulonut jo jotain myssyjä, samoin isosisko tehnyt tilkkutäkin ym. Pikkuhiljaa!

Viikko töitä ja sitten kaksi viikkoa lomalla!!!!!!!!!!!!! Jokohan sen jälkeen alkavat töissäkin huomaamaan...

mamma ja Salamatkustaja 17+4
 

Yhteistyössä