***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Alkuperäinen kirjoittaja iiris-:
pinkgreen sen verran oon ymmärtäny et sinne aijaa:seen.. mut koklasin tänää ni siihe tuli joku kymmene niit eri osotteita.. vittu et menee aivot ku en ymmärrä.. |O :headwall:
Jos oikein muistan niin kopioi se rivi jonka edessä lukee pieni kuva. Sillä koodirivillä sen kuvan saa suoraan näkymään ketjuun.

 
Te kaikki kenellä hemppa on/ollut alhainen raskauden aikana - mitä oireita? Mulla on jo toista viikkoa uupunut olo. Yöunet venyy jopa yli 10 tuntiin mutta silti väsyttää. Päätä särkee ja on kertakaikkisen saamaton olo :( Vähän aikaa yritin tsempata, mutta olo on näköjään tullut jäädäkseen ja ajattelin mahtaako syy löytyä raudanpuutteesta. Lisärautaa en tällä hetkellä syö ja seuraava neuvola on vasta lokakuussa. Voikohan lisäraudan aloittaa ilman hb:n mittaamista..?

Cattie, tsemppiä asunnon myyntiin. Varmasti löytyy ostaja, nyt vaan tarvitaan malttia asuntokaupoissa. Ja se ostaja voi löytyä hyvinkin pian, ei kauppa tarvitse kuin sen yhden hyvän tarjouksen ;) Me saatiin oma myytyä, uutta ei ole vielä etsinnöistä huolimatta löytynyt. Nyt joudutaan siis muuttamaan ensi viikolla vuokrakaksioon kerrostaloon.. :/ Tämän tavaramäärän siirtäminen paikasta toiseen hirvittää, mutta onneksi sukulaiset ovat suostuneet ottamaan säilytykseen ison osan :D Toivottavasti se unelmien okt pian jo löytyisi; ainakin ennen tammikuuta! Jos Cattie uusi mieluinen asunto on jo löytynyt, niin reippaasti vaan ehdollista tarjousta kehiin! Ettei käy niinkuin meille ;)

Katti83, itseäkin mietityttää esikoisen suhtautuminen pikkusisarukseen, varsinkin kun vauvan syntyessä esikko on pahimman uhman keskellä :| Esimieheltäni sain neuvon, että vauvan syntyessä kannattaa huomioida isosisarusta/sisaruksia NIIN paljon kuin vaan mahdollista. Sylivauvan luonnolliset tarpeet tulee huomioida mutta loppu liikenevä aika kannattaa viettää esikoisen kanssa. Sylivauva tarvitsee loppujenlopuksi ainoastaan rintaa, vaipanvaihtoa ja sylissäpitoa. Isommat lapset tarvitsevat huomiota. Ajattelin jopa, että voisin pitää kakkukestit isosiskon kunniaksi :heart: Siinä samalla sukulaiset pääsevät sitten pientä vauvaakin katsomaan.

Lumi-, meillä mennään suoraan vessaan neuvolaan tullessa ja jätetään näyte sinne. Jos löytyy vielä tarroja ja kynä samasta paikasta niin merkkaa oma purkki. Luulen, että monessa paikassa aikalailla saman käytäntö.

Mulle tulee välillä ahdistuspelkopaniikki tuon H1N1:n takia. Eikä viimeiseksi työn takia. Toisaalta olen taas tyynen rauhallinen ja odottelen mitä tuleman pitää. Eihän siihen voi vaikuttaa panikoimalla mitenkään. Tää on tätä tunteiden vuoristorataa :whistle: Kaksi riskiryhmäläistä perheessä ja isännällä sekä itsellä työpaikat joista tän viruksen taatusti itselleen saa :/
 


Tässä siis rv 14+0..

Kivat kinkut kasvanu masun myötä tohon sivuillekkin.. Kunnon jenkkakahvat :D

mut joo kaikki ok, mitä nyt tapellu tän koneen kanssa.. ja miehen.. ärsyttää ku loma ja vettä vaan sataa -sen syyhän se on!! ;)

iltoja mammat ja masut :heart:

iiris ja pojutsu 14+2
 
moikka!
Onko kellään sellaista ihme ihottumaa iholla!? Alleissa, sisäreisissä, rintojenalla... Kutiaa niin vietävästi jo kolmatta päivää!!! :eek: :eek:
jalkapohjat eikä kämmenet kutia.. On sellaista ihan pientä näppyä, kuin nokkos-ihottumaa.. En oo ollu auringossa, joten ei voi sellaistakaan olla.. Tietääkö joku jotain?!

|O |O
Tammikuun 4 ja meloja 16+5
 
Snoopy - mulla sama juttu. 10 h yöunet menee ihan kevyesti ja silti väsyttää. Onneksi nyt on loma ja maanantaina jo neuvola. Nyt hb mitataan kun viimeksi ei, vaikka pyysin. Meinasin jo aloittaa rautakuurin itsekseni, kun epäilin että se auttaisi väsymykseen, mutta kun loma alkoi, ja sai nukkua pitkään, niin annoin olla.

Iiris - ihana koiruus ja sen keppi! :heart: :heart: Ja kiva vauvamaha!

Lumi -sama juttu täällä neuvolassa. Suoraan vessaan ja purkki luukkuun, josta terkka sen hakee.

H1N1 -peikko on saanut ottamaan kotona käyttöön käsidesin aina kun tulen kaupasta tms. Hiukan mahdollinen epidemia huolestuttaa. Toisaalta kun oon toimistotyössä, riski tuskin on samanlainen kuin teillä jotka näette satoja ihmisiä päivässä asiakaspalvelussa tms. Jotkut on sitten ajattelemattomia kun pärskivät yleisillä paikoilla ilman että yrittävät peittää ja vielä jopa päin naamaa!

Olen alkanut katsella autoon turvakaukaloa. Millaisia kokemuksia täällä on eri merkeistä? Miten pitkään olette käyttäneet vauvalla turvakaukaloa ennen kuin ootte siirtyneet turvaistuimeen? Huuto.netissä joissakin ilmoituksissa lukee että ollut käytössä 6 kk ja toisissa 10kk.

Jos menis nukkumaan ne 10 tuntia että jaksaa taas huomenna lomailla. :D

Lili 15+5 :heart:
 


Näin meillä aamulla aina herätään :D

Vauvojen sukupuolesta Sanoin miehelle terveiset että pitäis alkaa hänen uteliaisuuden voittamaan, että tekin saisitte tietää Nörtin ja Hissun sukupuolet. Sanoi että hänellä on vahva arvaus siitä että Nörtti on tyttö tai poika ja Hissu on tyttö tai poika :LOL:

Aamusokeri hiukan vielä yläkantissaan, mutta vielä ei saa sitä annosta nostaa pitkävaikutteisesta insuliinista vaan pitää vielä huominen mennä ja sitten saa nostaa jos ei ole kohdallaan. Lyhyt vaikutteinen on toiminut hyvin sillä annostuksella jolla aloitettiinkin mutta voihan se olla että sitäkin pitää nostaa jossain vaiheessa. Siinä kans se että 3pv pitää odotella ja sitten saa annosta nostaa aina.

Rentouttavaa lauantai päivää kaikille vaikka sää ei taida olla kummoinenkaan ihan joka paikassa.

Enie + Nörtti ja Hissu 17+5
 
heips!
Oon ollu tosi laiska kirjottelee, sorry :ashamed: luen kyl usein...
Jotenki tää toinen raskaus menee vähä täs sivussa kauheita hössöttämättä niin ei tuu sillai sit kirjoteltuukaan :p
Aika menee ihan hurjaa vauhtia , toisaalta kiva niin ..
masu kasvaa kivasti, kiloja on tullu n. 6.5kg vaik kui yritän olla mässäämättä..
Ens viikol ois taas pitkästä aikaa neuvola, viimekäynnistä onkin taas jo yli kuukaus..

Ei tarvii kirjottaa mihkään ylös, mut kyl enemmän on se poika olo, mielenkiinnolla odotan kumpi tulee . En taida haluta tietää ultrassa jos olis mahdollista, onpahan jännempää lähtee synnyttää...

Juu, mut nyt siivoo tytön vaatekaappia, on päässy niin hurjaan kuntoon!

Voikaa hyvin , vi ses :wave:

-s-a-j ja kaveri hmmmm onkohan 17+5
 
Huomenta. Kävin lukemassa uusimmat ja pohdin täällä tälläistä asiaa :

Jos töiden puitteissa ei voi välttää isojen ihmismäärien kohtaamista eikä työnantajalla ole osoittaa muunlaista työtä, oiskohan tän sikaflunssapandemian takia mahdollista hakea erityisäitiysvapaata? Eikös se olis työntantajallekin parempi vaihtoehto kuin se, että sitten notkutaan tekemättä mitään tai ollaan sairaslomalla.... :ashamed:

Nirppis ja Pampu 13+5
 
Hei! Vieläkö huolitte joukkoonne yhden tammikuussa jakautuvan? ;) Olen jo pitkään käynyt lueskelemassa teidän kirjoituksianne ja nyt alkaa hiljalleen tuntua, että jos tuota uskaltautuisi itsekkin jakamaan ilojaan ja surujaan. Täältä on löytynyt jo paljon vastauksia omaa mieltä askaruttaviin kysymyksiin! :)

Pientä Infoa ensin:

21v, ensimmäinen tulossa, la 1.4.2010, rv 16+5, Keski-suomen keskussairaala (jahas, mitenköhän tuo sitten lyhennetään..?)

Elikkäs esikoista täällä odotellaan, olen ihan täpinöissäni ja sekaisin onnesta!! :heart: Lääkärin mukaan piti olla epätodennäköistä että tulisin raskaaksi ilman hoitoja, mutta kuules doctor se vaati vain vuoden ahkeraa(luonnonmukaista) yrittämistä ja tässä tilassa nyt ollaan! ;)

Plääh, töihin pitää lähteä ja menee taas yöhön, mutta annan sitten kysymystulvani virrata kun seuraavan kerran ehdin istahtamaan koneelle!

Elayne & kaveri 16+5
 
sixkids
Eilen neuvola. ja paikalla joku skesäsijainen. Alkoi tällä konkarillakin syke nousta kun vauvan sydänääniä ei vaan löytynyt. 10 min niitä etsittiin. No sitten lopulta onneksi löytyi alavatsalta vahva syke, joka rauhoitti kummasti mieltä.

verenpaine ja varsinkin alapaine koholla, saa nähdä mitä käy kun ensi viikolla pitää palata töihin. Ei se ainakaan verenpainetta laske. Sokerirasituksessa 1 tunnin arvo aavistuksen yli, sain ruokavalio-ohjeet ja kolmen viikon päästä uusi neuvola ja paastosokeri.

isoille pojille ostettiin eilen marsu lemmikiksi ja on se kieltämättä aikas suloinen.

Minua tuo sikainfluenssa väh'än huolestuttaa. meidän 3-vuotiaalla on astma ja nukkuessa hengityslaite eli tuo hengittäminen on muutenkin vaikeaa. On varmaan sairaalareissu edessä jos tauti iskee. ja kun hän on kuitenkin päiväkodissa niin milläs sitä välttää. Samoin olen itse lastentarhanopettaja ja saan taudin varmasti töistä. Eihän ne lapset osaa yskiä levittämättä tautia. Luinkin jostain että raskaana olevat sairaanhoitajat siirretään pois influensapotilaiden hoidosta. Ja sairaaloissa kuitenkin on hyvä hygieniataso. Kun taas päiväkodeissa lapset yskivät päin, heidän neniä saa niistää jatkuvasti, heitä pitää pitää sylissä jne. Joten siellä riski saada tartunta on tosi suuri.

Enää reilu kaksi viikkoa ultraan, josko sitten olisi viisaampi sukupuolen ja muukin suhteen. Vähän pelottaa mitä sieltä löytyy tuon kuopuksen sairauden pohjalta. olen ottanut vauvalle jo vakuutuksenkin, kuopuksen myötä oppinut että on se sairastaminen kallista vaikka Suomessa asutaankin. Onneksi hänelläkin on vakuutus. Sairaalamaksut on maksettava, poliklinikoilta tulee kuluja ja lääkkeet on kalliita.

t. mamma 17+2
 
Tervetuloa Elayne ja myös sixkids (huomasin, etten ollut sua vielä moikannut:) ) !

iiris-: Ihana vauvapömppö:) Nyt vähän aiheenvierestä, mut onko sulla akryyli/geelikynnet? Kynsifani täällä uteliaisuuttaan kyselee;)

Vapaa lauantai töistä (harvinaista herkkua) ja upea ilma, ihanaa!

Pinkg ja tilleri 16+5
 
Elayne tervetuloa :wave: ihan ei kyl tainnu mennä la oikein 1.4? :D

Tosta lasten herätyksestä,meille esikoinen herätti meidät vielä ennen kuopusta huutamalla sängystään KUKKO KIEKUU NYT ON AAMU :LOL: nyt herätäänki sit kuopuksen höpinöihin,tänäänki se herätti mut ennen viittä :kieh: sit ei suostunu nukkuu mun vieree jätin sen sit miehen kans sinne sänkyy ja tulin ite sohvalle,no eiköhän tuo yks nukahtanu sinne sänkyy,mut mä olin niin pirtee etten unta saanu ja sit alko levottomat jalatkin vaivaamaan,läksin sit koiran kans lenkille,ku kerranki rauhas pääsin,seittemän jälkee sit nukahin uuestaa mut sit noi lapset heräili sen jälkee ja meni pelkäks torkkumiseks,nyt yritän vaa saada itteeni vähä virtaa ku lupasin mennä serkun pihalta poimimaa viinimarjoja :p

iiriksellä ihana masu :heart:

piiuli ja toukka 13+2

Ps.enie,voithan sä yksärillä meille kertoo kumpia teille odotetaan tulevaksi :D minäkö yhtään utelias :ashamed: en,vaan tiedonhaluinen :LOL: julmaa pitää meitä tiedonpuutteessa
 
Hei.

Huomasin tuossa yhden ihanan masukuvan ja rauhoitti kummasti mieltä. Olen luullut, että olen niin pömppövatsa, että mahastani ei ole "vauvaa" juuri nimeksikään... :ashamed:

G: Siis millaisia masuja teillä on näillä viikoilla? Siis noin 13-15 raskausviikoilla?

Minulla 4. raskaus ja kaksi lasta meillä jo on... Mahani on jo näkyvä ja olen sitä hiukan ihmetellyt. toki tiedän/ luulen tietäväni, että uudelleensynnnyttäjällä se alkaa näkyä aiemmin(?)... Edellisestä raskaudesta on sen verran aikaa, että en muista näitä juttuja enää. :ashamed:

En olisi ihan vielä halunnut kertoa töissä raskaudestani, mutta se näkyy niin selvästi että noin 3 viikon kuluttua olen kunnon pönkkis jo, kun työt jatkuvat. ;)
 
Huomenta kaikille =)

Täällä vasta heräillään...

Pinkg jotkut sellasethan noi on ;) *ssshhhhh* ;)

O.Olematon mulla ainakin pömpöttää toi maha ihan vain vauvasta.. normisti ihan littana maha.. ja tossa tosiaan viikkoja 14.

Mitäs sitä tänään sit keksis..noh palaillaan illemmalla
:heart:


iiris ja pojutsuuuu 14+3
 
Heipsan kaikille!

Eilen tuli sitten tehtyä särkänniemen reissu ja kiepuin siellä laitteissa enemmän tai vähemmän. Todella kivaa oli monen vuoden jälkeen. Mahtoko mennä masukin pää sekaisin :D heh

Tänään tunsin ekaa kertaa liikkeet niin vahvasti että pelkäsin jo masukin tulevan masusta väkivalloin ulos =) Ihanan tuntusia <3

Lomaa olisi vielä reilu viikko jäljellä.

pippur1 ja masukki 18+2
 
Pippur1, mekin käytiin eilen särkänniemessä,liekö näh´ty toisemme :) Mä en kylläkään ottanu elämäsavainta,kun en oikein tykkää kieputtimista ja suurin osa tais olla raskaanaolevilta kiellettyjä,tai siis emme suosittele-ilmoituksella. Mutta pojat kyl kieppu koko rahan edestä ja ihan kivahan sitä oli katella.

Mullakin on joitakin päiviä tuntunut hentoisia muljahduksia,jotka kyllä jo oletan liikkeiksi,näitä ne oli aiemmiltakin.. Vielä 12 päivää siihen punktioon,odotan vaan että se olis ohi...

Petite ja mimmi 13+4 ?
 

Yhteistyössä