~*~*~ Tammkuun Vauvat 2012 heinäkuussa ~*~*~

Minnuska paljon haleja ja voimia :hug:

Täällä meillä tuntuu olevan aika harvakseltaan noita neuvoloita. Mulla oli eka neuvola muistaakseni n. 9. viikolla ja toinen tulossa n. 16 viikolle. Siinä välissä oli np-ultra. Sitten 23. viikolla rakenneultra ja seuraava neuvola sitten ilmeisesti joskus 25. viikolla?

Jahas, tuli vieraita. Palailen taas =)
 
Minnuskalle suuri halaus :hug: Osanotto ja voimia tulevaan!

Nukkumisjärjestelyistä Meille tulee alkuun kehto, joka riittänee vauvalle ensimmäiset 3-4 kuukautta, jos beibistä ei tule nyt ihan jättiläismäistä. Mies oli kuulemma nukkunut omasta kehdostaan ulos kuukaudessa :D Pinnasänky tulee sen jälkeen käyttöön ja tuossa jo kaverillta varailinkin käytettyä, kun ilmoitti että on jäämässä ylimääräiseksi. Taisi olla äitini kun jossain vaiheessa kysyi, että aiommeko nukuttaa lapsen vieressä vai omassa sängyssä alkuun ja itse olen ehdottomasti ja absoluuttisesti sitä mieltä, että en nuku lapsen vieressä. Nukun niiiiin sikeästi, että mies voi jutella kanssani enkä muista siitä mitään. Lisäksi pyörin unissani ihan järkyttävän paljon ja en tahdo ottaa sitä riskiä, että en joskus herääkään siihen, että olen kierähtämässä lapsen päälle.

Amom on ollut hormonien vallassa ja täällä on vähän samaa liikkeellä...Itsellä on onneksi raivonpurkaukset jääneet tulematta, mutta voin itkeä lähes mistä tahansa. Viime viikolla oli niin iloinen valmiin aamupalapöydän hedelmistä, että pienet itkut tuli tirautettua. Kaverit olivat vähän ihmeissään ja naureskelivat herkkishetkelleni. Eikä siinä oikein muuta voi kun nauraa itsekin kun tajuaa tilanteen älyttömyyden :D

Muuten oireet on hävinneet täysin. Rintoja ei arista, ei ole pahoinvointia, nälkäkin on hellittänyt eikä kiusaa ihan niin paljoa enää. Nyt täytyy ilmeisesti vain jäädä odottamaan mahan kasvua ja liikkeitä. Ensi viikolla on neuvolalääkäri ja siellä kuullaan ilmeisesti sydänääniä, jos saavat kuuluviin ja jos ovat kuultavissa. Mutta olo on levollinen, koska aina silloin tällöin tuntee jonkun epämääräisen muljahduksen ja repäisyjä on alavatsalla edelleen. Ja nyt kun asiasta mainitsin, niin tunsinko juuri jonkun liikkeen...? ehkä, ehkä...

Minulla alkaa elokuussa neuletalkoot vasta, mutta onpa ihana katsella teidän linkkaamia ohjeita :heart:

Neuvolakäynneistä Meillä oli rv 8+5 eka neuvola ja ultra rv 11+2. Seuraava neuvola, joka on lääkärineuvola, on ensi viikolla rv 14+6. Sit on kuukauden päästä neuvola ja rakenneultra. Sanoivat, että kuukauden välin on neuvola ja lääkärineuvola on lähtökohtaisesti kaksi kertaa raskauden aikana. Loppuajasta sitten tiivistetään neuvolakäyntejä kahden viikon väleille ja ihan lopussa viikon välein.

Nyt lähdemme vakuutusyhtiöihin ja hoidamme tämän vakuutusvertailun loppuun. Tämä viikko on jännittävä siksikin, että parhaassa tapauksessa saadaan asunto jo ensi kuun alusta ja päästään siis ensi viikolla muuttamaan!! Se olisi mahtavaa, upeaa ja ihanaa :heart:

anskutin ja Syllikki 13+4
 
Ninnatar, mun kokemuksella kannattaa tehdä jo valmiiksi myös vähän isommat tumput ja sukat vauvalle. Itse olen nimittäin tykännyt käyttää talvella villasukkien ja -tumppujen alla äitiyspakkauksen paksumpia sukkia ja tumppuja. Vauvalla kuitenkin aika tärkeää talviaikaan on tuo kerrospukeutuminen. Parhaimmillaan edellisellä ulkonanukkujalla oli ohuet puuvillatumput, äp:n paksummat tumput, villatumput, toppakäsineet ja päällä vielä toppapuvun käännettävät hihat. Plus tietysti makuupussi ja vielä tarvittaessa peitto. Meillä ainakin neidillä tuppasi kädet (ja jalat) muuten olemaan kylmät. Ja siis maksimissaan 15 asteen pakkasella nukutin pihalla.

Tumppujen välistä nauhaa en ole kokenut tarpeelliseksi, ei tosin ole moista ikinä ollutkaan. =)

Nyt on haalarin langat tilattu, SandnesGarnin perinteinen Lanett-merinovillalanka violettina. :heart: Löysin sitä vielä yhdestä nettiputiikista alennettuna. Nyt en malta odottaa, että pääsen heiluttamaan puikkoja. :D

Neuvolakäynneistä, mulla on ollut rv6 ja seuraava on rv16. Rv12 (~) lääkärineuvolaa ei ollut, koska kävin varhaisultrassa yksityisellä gynellä, joka teki sisätutkimuksen.
Tuon rv16 jälkeen neuvolavierailut on kaiketi neljän viikon välein (rv20, 24, 28 lääkärinla, 32, 36 lääkärinla), sitten kahden viikon tauko rv38 ja pitäisköhän sen jälkeen rampata kerran viikossa (39, 40, 41). Näin oli ainakin viimeksi. Eiköhän tarkempi aikataulu ensi viikolla selviä. Mulla tuskin on enää lääkärineuvolaa rv36, koska uskoisin taas pääseväni yhden sektion takia synnytystapa-arvioon ä-polille. Viimeksi se oli rv38.


Anskutin, mä olen myös todella sikeä nukkuja ja usein yöllä imettäessäkin olen nukahtanut samantien. Aluksi kammosin nukahteluani, kun pelkäsin kääntyväni vauvan päälle tai muuten tukahduttavani vauvan, mutta aina olen herännyt vähän ajan päästä täsmälleen samasta asennosta kuin mihin "sammuinkin". Joku alitajunnassa saa unen kuitenkin vähän kevyemmäksi ja juuri tuon liikkumattomuuden aikaan. Ja meillä ainakin nuo yöimetyksetkin oli välillä sellaisia maratoneja, että oli ihan hyväkin kyetä nukkumaan siinä samalla, kunnes vauva vaati tissin vaihtoa. :D

Tuntuuko muilla vielä paineen tunnetta tuolla alakerrassa? Musta tuntuu, että varsinkin jos on koko päivän kovasti touhunnut, on illalla paineen tunne alakerrassa jo aika kovakin. Ei mulla edellisistä ole tällaista ollut missään vaiheessa. Ehkä kroppa on nyt vaan sen verran "lörpsähtänyt", että kohtu pääsee painamaan tuonne alemmas. Kohtu tuntuu kuitenkin vielä tosi alhaalla eli sen nousua odotellessa. =)
 
Minnuskalle suurensuuret pahoittelut ja voimahalaus :hug:

Nukuttamisesta Esikoinen nukkui ensimmäiset 2-3kk äitiyspakkauslaatikossa. Sen jälkeen itseasiassa vaunukopassa. Tykkäsi nukkua ns. pienessä tilassa, kun oli laidat ympärillä. Sen jälkeen siirrettiin sitten omaan sänkyyn. Aiotaan myös tämä uusi tulokas nukuttaa äitiyspakkauslaatikossa. Varmaan se laatikko on siinä omassa sängyssä, mutta joka tapauksessa selkeästi vauva tunsi siinä pienessä tilassa olonsa turvalliseksi :)


(.) Tänään ensimmäinen aamu ilman oksentamista pariin kuukauteen :eek: Voiko olla, että tässä raskaudessa ei tarvitse oksentaa koko 9kk aikaa?! Nooo, ei pidä nuolasta ennenkuin tipahtaa. Päätä on särkenyt kuitenkin säännönmukaisesti edelleen :)

Jemppi & pikkarainen 13+1
 
Sartsa83
neuvolakäynneistä täällä eka neuvola rv 10+3, np-ultra rv 12+2, seuraava neuvola rv 19+5, rakenneultra rv 20+2. Täällä pidetään se linja, et jos vaan aikoja piisaa, jokainen raskaana oleva (toiset, kolmannet jne. raskauksissakin) pääsis kuukauden välein käymään neuvolassa ja koska ultrat on ulkoistettu, niin niitä ei lasketa ns. "neuvolakäynneiks".
 
Voi Minnuska, pahoitteluni :hug:

Nukkumisesta: meillä varmaan nukutaan kainalossa niinkuin kaksi edellistä. Mä oon niin laiska etten jaksa pomppia sängystä keskellä yötä, jos vauva itkee niin tissi vaan suuhun ja jatkan unia =)

Vaunuista: Mulla oli sisarusrattaina Teutoniat ja ihastuin niihin niin totaalisesti, että haluaisin nyt sellaiset. Oon kattellu käytettynä Teutonia Spirit S3:ia. Muttei ihan vielä uskalla ostaa... Toisaalta yks nettikauppa myy tarjouksessa uusia brion yhdistelmiä neljään ja puoleensataan, ei sekään enää paha hinta. Olis takuut ainakin voimassa.

(.) Mulla ei oo ollu juuri yhtään pahoinvointia alkuraskaudesta, mutta nyt se on iskenyt. Tosin huomaa heti jossei syö kunnolla niin heikotus ja pahaolo iskee. Tänään oli pakko lähtee kesken päivän töistä kun oli niin heikko olo.
 
Voi Minnuska :hug:

Ihan nolottaa kertoa omia hyviä kuulumisia. Tänään oli lopultakin eka ultra.
Siellähän se pikkuinen kölli ja heilutteli meille käsiä.:heart:
Koko vastas viikkoja 13+2 (neuvolan mukaan 12+5) ja kaikki näytti kätilön mukaan olevan hyvin. Laskettua aikaa ei silti muutettu.
Huomenna olis vielä aamulla lääkärineuvola.

Rattaat olen ajatellut ostaa käytettyinä. Netistä olen jo katellut ja toiveena on isot renkaat ja kunnon koppa että talvella pääsee liikkuumaan.

Pinnasängynkin ostan käytettynä ja siihen aluksi äitiyspakkaukseen nukkumaan.
Hoitopöytää ei ole koskaan ollut joten en kai nytkään.

Nyt sitten uskaltaa lähteä lankoja ostamaan. Mikä lie ollut mutten ole uskaltanut katsoa kaupoista mitään vielä vauvalle. Nyt saa ruveta ettimään neuleohjeita villapukuun :)

Fantteli 12+5

Itse aluksi laskin la:n 28.1. Neuvolan mukaan 26.1 ja ultran mukaan 22.1. Mennään neuvolan laskurilla.
joten mulle vois päivittää la 26.1 ja sairaala LKS
 
Kävin kurkkaamassa miten täällä voidaan ja huomasin, että olen edelleen etusivun listalla :( MLM et varmaan huomannut edellistä pyyntöäni, mutta poistaisitko minut listalta..

Ihanaa odotusta kaikille:wave:
 
Pahoittelut kaikille jotka on saanut huonoja uutisia:hug:

Voihan valitus tätä mun oloa!! Siis väsyttää ihan sikana! Silmät ei meinaa päivisin pysyä auki:stick:Närästys palasi taas.. Ja siis olo on nyt vaan koko ajan sellanen, että tekis mieli mennä peiton alle makaamaan ja nukkua paljon. Mutta eihän se onnistu tuon tytön kanssa :D Väsyttääkö muita tällä hetkellä paljon? Sitten vielä nuo nivuskivut ja öisin se painontunne alavatsalla. Luin muuten mun edellisen raskauden aikana kirjottamaa vihkoa niin olin juuri näillä viikoilla kirjoittanut sinne, että maha on ollu todella kipeä ja olin neuvolaankin soitella. Nuo kivut oli just kohdunkasvusta johtuvia kipuja ja kyllä maha ihan selvästi nyt jo näkyy. Sydänäänet kuuluu jo ylempää ja välillä tosi kovaa, saa ihan volumea laittaa pienemmälle :D

Eipäs mulla oikein muuta...

tinker_rv14+3
 
iimukka: Mulla on istukka takana ja jo 16. viikkoa mennään enkä siltikään tunne liikkeitä kuin ihan pieninä pulpahduksina jos käyn makaamaan ja oikein kuulostelen. Joten nou hätä!
Kiitos, tuo helpotti.
Silti jotenkin hirvee pelko mennä ens viikon ke neuvolaan... huih....

Mä voisin tehdä nyt aaltoja...mut ihan varovaisesti ettei käy kalpaten, tää on 5.pv ilman kummempaa pahoinvointia, ja on ihan huippua kun ei tarvii koko ajan keskittyä nieleskelemään :)

iimukka ja villahousu 16+0
 
Sartsa kiitos nauruista! :D kaikkea ne ihmiset tänne kans kirjottelee.

väsymyksestä täällä kans jotain järkyttävää, meikäläinen nukkuu 11 tunnin yöunia ja vielä siihen päälle 4 tunnin päikkärit, ja silti vaan kokoajan uni kelpais.. ja sen ajan mitä oon hereillä, ni sen vietän vessanpöntön kanssa keskustellessa.<3 ahh, miten ihanaa!

painontunteesta vatsalla mulla kans samanmoista. ja se tuntuu aikas ilkeeltä kun kävelee. mutta mulla tuota kävelyä ei tuukku sängyn ja pöntön välillä, heh :D

Kuinka moni viel kärsii jatkuvasta pahoinvoinnista meikäläisen lisäks? vai onko se jo laantunu usemallalla?

(.) Mä vaan nukun ja oksennan. tänäään saanut pysymään sisällä 2 vaivaista tomaattia, muut tullut ulos. mä menetän toivoni, et tää loppuu ennen synnytystä? onko tää ees enää normaalia? ;o hurahin tänään tuohon suurin pudottaja-sarjaan ja siinä kun äänestettiin kotiinlähtijää, niin meikä itki kuin vesiputous! :D onkohan vähän hormooneilla osuutta asiaan? :D muutenkin huomaan itkeväni tosi helposti, eilen puhuttiin miehen kanssa puhelimessa, niin itkin koko puhelun ajan, on niin ikävä, ei olla sentään nähty 2 päivään! :rolleyes: kaikkea tämä raskaus kans teettää..

niiskuneiti 12+3
 
Heips kaikille!

Jospa minäkin pitkästä aikaa kirjoittelisin jotain tänne.. oon kyllä päivittäin lueskellut mutta en oo vaan saanu aikaiseksi alkaa kirjoitteleen mitään. Vissiin tämä "seesteisempi" aika on muutenkin hiukan hiljentänyt tätä palstaa..?

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille täältäkin! :hug:

Pahoinvoinnista Itselläni sitä esiintyy enää lähinnä silloin kun alan stressaamaan ihan hulluna jotain tai ahdistun jostain. Muutoin se on siis jo, onneks, helpottanut. Niiskuneidille ja muille vielä pahoinvoinnin kanssa kamppaileville paljon jaksuja!! Jostain luin, että monilla helpottaa 12. viikon kieppeillä - ja että valtaosalla helpottaa viimeistään 16. viikolla.

Väsymystä riittää täälläkin ihan toden teolla. Päikkärit tulee otettua tyttöjen yhteisten päikkyjen aikaan lähes joka päivä ja jos ne jää ottamatta niin iltaväsymys on aivan kauhea! No, eipä tartte unta yleensä sängyssä kauaa odotella :)

Eipä kai tässä nyt muuta.. Pitää lähteä laittaan tuo konttailija yöunille :)

Pirtsi 15+6
 
Moikka! :)

Taitaa olla monella kesäkiireitä yms. kun on näin hiljaista, ei sillä, ainakin itellä tää kohta raskaudesta on jotenkin niin tylsä tms. ettei tässä paljon kirjoitettavaa ole.. :D

Neuvoloita on täällä ihan niinkuin kuuluukin, eli 4 viikon välein..Mulla oli tosin tossa alussa pitempi väli, eli kävin rv6 ja seuraava oli vasta rv14, eli sillon viime viikolla..Nyt on seuraava elokuun alun jälkeen jne jne.. Neuvolalääkäriin mun ei tartte nyt aluks mennä kun sisätutkimusta on tehty useassakin eri paikassa.

Väsymystä on täälläkin, ei oikein jaksa ja helteet ei yhtään ainakaan helpota tätä oloa.. : /

Hemmetti, koinpa siinä maanantain kunniaks ekat kunnon supistukset! :O Saakeli kun jo vähä säikähinkin, ei ihan ole mukavaa että tässä kohtaa on jo niin kipeitä supistuksia että piti lopettaa astianpesukoneen täyttö kesken ja mies passitti istumaan kun pysähdyin välillä puoliks makaamaan pöydän päälle kun sattu niin saakelisti..5 kertaa tuon pääs kokee ja sit rauhottu, mä luulen et kroppa alkaa varottelee et liikaa muksun kantamista jne. kun tuli maanantaina juostua ees taas poika kainalossa.. :rolleyes: Tietääpähän ainakin nyt muuttoa tehdessä ottaa rauhallisesti..

Juu eli meillä alkaa muutto olee liki, tänään pakkasin tavaroita kasaan ja toiveissa on että huomenna aloitetaan kantaminen.. :) Saas nähdä saadaanko ne avaimet heti huomenna..Mutta sen takia voi olla että pidän jokusen päivän taas hiljaisuutta.. :)

Mahaa...On..Voi luoja kuinka sitä onkaan..Mua oikein jo hävettää ja koitan pistää sitä piiloon, kun ei olla kaikille edes vielä kerrottu.. :D



Mutta mukavaa loppuviikkoa kaikille! :) :kiss:

Maira ja pimpula 14+1
 
Hei sitä piti kysymäni, mullakun eka raskaus oli kaikinpuolin oireeton, et onko muilla, vallankin uudelleensynnyttäjillä, häpyluussa kipuja?Siis sellasta et välil tuntuu kun joku porais sitä häpyluuta tms...Sellasta veikeetä vihlontaa..Ja toinen on liitoskivut, onko ne sellasia jotka on tossa mahan alapuolella, viistosti sivuilla ja kipuilevat esim. sängyssä kylkeä kääntäessä yms?

nimim. tyhmä :LOL:
 
Maira ihana masu :heart:

Mulla on myös edelleen väsymystä. Työmatkalla bussissa on aina aika piinaavaa. Nukun sitten kotona 1-2 tuntia alkuillasta. Pahoinvointi on laantunut, mutta edelleen sitä tuntuu olevan. Mukana kulkee kuitenkin jatkuvasti luumupurkki, josta voi heti napsia pari kappaletta, kun ällötys tulee, ja sehän tulee muutamassa sekunnissa, joten nopeasti pitää olla syötävää tarjolla. Yhteensä olen kylläkin joutunut oksentamaan vain vaivaiset neljä kertaa, joten siltä olen kuitenkin suuremmassa mittakaavassa välttynyt. Huomasin, muuten että aina kun oksensin, niin silmien ympärille tuli punaisia pieniä pisteitä, jotka pysyivät pari päivää.

Tein sellaisen havainnon, että jalkoihin tulee tosi usein mustelmia, vaikka en niitä sen kummemmin ole mihinkään kai kolhinut. Kuuluukohan raskauteen? Jalkoja en ole muistanut pitää koholla, vaikka terkkari niin kehoittikin tekemään jo alkuraskaudesta. Samoin vieläkin on aloittamatta lantionpohjajumppaliikkeet. Pitänee kaivaa ohjeet jostakin, koska aivastaessa lirahtaa housuun jo tässä vaiheessa. Mulla on myös noita nivusjomotuksia. Myös tuosta häpykummun kohdalta jomottaa miltei päivittäin.

Minä pidän edelleen maagisena rajana tuota viittä kuukautta, eli silloin tehtävän ultran (23.8.) jälkeen raskaudesta voi kertoa jo jollekin ja ehkä alkaa hankkia tarvikkeita. Sitä ennen edelleen maltillinen hiljaisuuslinja :) Pieni vatsa on, mutta koska pukeutumistyylini antaa paljon anteeksi, saan pidettyä asian aika hyvin salassa :) Pari kertaa olen vetänyt töissä vatsaa sisään :)

Hiuskato on myös edelleen käynnissä. Onko muilla?

Helsingissä ei raskaana olevat pääse enää hammaslääkäriin jonon ohi. Halutessaan saa kyllä jonkinlaisen info-ajan, mutta mitä silläkin on virkaa kysyn vaan. Mulla on onneksi jo viime vuoden puolella varattu aika, joka tulee olemaan syyskuun lopulla (täällä on nääs nää kammottavat jonotusajat). Mulla on myös ravitsemusterapeuttiaika elokuun alussa.

Hyvää loppuviikkoa mammeleille ja toivottavasti trooppinen kuumuus ei tule, vaikka sitä povattiin.

14 + 6
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja!

Pahoittelen jo etukäteen romaania, mikä tästä viestistä varmaan tulee. Niin paljon on jäänyt juttuja kommentoimatta noiden reissailujen takia. :ashamed:

Tervetuloa AE, Mesikersa, vuokko82 ja Tinttara83

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Mimsy, Anskutin, Bassets, Pinuski84, Jomi (ihana kuva :heart:), MisMis, pavunvarsi (hieno kuva myös :heart:), niiiiskuneiti ja fantteli. Ja muutkin jos nyt joku sattui listasta unohtumaan. :flower:

Ja pahoittelut ja tsemppiä sirlille ja minnuskalle :hug:

Sartsa Joo, tosiaan tuo hiiva on vihoviimeistä. Eipä auttanut taaskaan kuuri kuin viikoksi, pakko kai mennä ostamaan tuo Femiflor-kuuri vielä lisäksi. On vaan sen verran tyyristä ettei koko ajan viitsisi olla syömässä. :( Ottaa melko paljon päähän tämä, alkaa jo haitata avioelämääkin kun koko ajan on alapää remontissa. :/
Ja onnea hyvistä neuvolakuulumisista ja hieno masu siulla jo. :)

Rakenneultra meillä on 19.8, eli kuukauden päästä jo pääsee pikkuista kurkkaamaan taas. :) Aika varattiin samalla kun käytiin tuolla nt-ultrassa.

-ellen- Tosi hienoa että siun työkuviot järjestyi noin mukavasti. :) Varmaan helpottaa stressiä tuollainen.

Tellu Po Tuo teidän hoitopöytämietintä kuulostaa ihan hyvälle. Meillä on ollut useasti pelkkä hoitoalusta pesukoneen päällä ja sillä on pärjätty oikein hyvin. Tällä hetkellä "hoitopöytänä" toimii ihan kodinhoitohuoneen työtaso. :)

tinker Onnittut masun pongaamisesta. :D

eveliinukalle tsemppiä vuotojen kanssa. Toivottavasti rauhoittuisivat pian. :hug:

Mairalla on hieno massu. :)

ninnatar Tänään laitettiin siskon kanssa lisää hiuksia päähän, kun suurin osa omista löytyy viemäristä. :D Joten kyllä tuo kaljuuntuminen on hyvin tuttua...

Käsitöitä on tullut tehtyä jonkun verran. Juuri nyt on villahousut työn alla ja sukat tekaisin jo valmiiksi pienelle. Tässä kuva niistä.



Neuvolakäynneistä on ollut myös puhetta. Täällä mennään kuukauden välein tyylillä nyt siihen 32 viikkoon saakka ja sitten kahden viikon välein siitä eteenpäin. 36 viikolta sitten käydään viikon välein. Eli itsellä on ollut nyt kaksi neuvolaa ja huomenna on kolmas. :)

(.) Noita repäisykipuja on ollut täälläkin, välillä jomottaa ihan kunnolla mahaa. Varsinkin kun kyykkii tuolla pihalla. Liikkeet tuntuu jo ihan mukavasti ja melkein päivittäin tuntuu jotain. Muuten olo on oikeastaan ihan hyvä. Oon jaksanut käydä mustikassakin ja huomenna pitäisi taas uudestaan suuntailla metsään.

Masu on kasvanut kyllä. Tässä kuvaa tältä aamulta rv 17+0.



Huomenna sitten vähän enemmän omia kuulumisia, kun saa uudet tiedot korttiin. :)

Toivottavasti kuuluisi sydänäänetkin hyvin, viimeeksi ei lääkäri oikein saanut kunnolla kuulumaan. Meillä on huomenna 10-vuotis hääpäivä, niin sen kunniaksi olisi mukava saada kunnon äänetkin. :D

Nyt telkkarin pariin. Voikaahan hyvin kaikki. :)

MLM ja monsteri 17+0 *poks*
 
Maira: Häpyliitokseenhan sitä koskee jos liitoskipuja on (tosin toisilla kuulemma liitoskivut tuntuu nivusissa????) mutta mulla liitoskivut tuntuu just häpyluussa suoraan, tunne on sama kuin olisi pudonnut pyörän tangon päälle. Vielä ei liitokseen kivistä mutta eipä tästä mene varmasti taaskaan kuin pari viikkoa enää niin alkaa olla vaikeuksia. Loppuraskaudessa mut saa varmaan nostaa autoon kun meillä on nyt isompi auto johon en lyhyine jalkoinen voi vain istua vaan sinne pitää nousta.
 
Minnuskalle voimia :hug:

Onpas tässä tullu taas paljon tekstiä kun ei oo moneen päivään ehtiny lukeen, tai toisaalta viittiny miehen koneelta lueskella ja kirjotella.

Neuvolasta Mä joudun käymään 2 viikon välein. Lääkäri taitaa olla sen 3 kertaa ja ekan kerran mulla tais olla 11+jotain. Mulle jäi sellanen mielikuva et ekalla kerralla vaan ronkittiin ja sit ei enää lääkäris ronkita. Tosin voi olla et muistan väärinkin. Mulle tuli vaan kauhee ressi siitä et eihän toi neuvolakortti edes riitä niihin kaikkiin mun käynteihin :ashamed:

Miltä se supistus tuntuu? Eilen rupes saunassa sattuun ihan pirusti selkään ja sit se siirty mahankin puolelle se kipu. Sitä kesti hetken. Totesin vaan etten mä pysty mitään synnyttään jos ne supistukset sattuu paljon enemmän ku toi eilinen kipu.

Kertomisesta sen verran et nyt on miehenkin isä ja sen avovaimo infottu asiasta. Oli kyllä niin onnessaan ja isänsä haki sit oikein konjakkia tarjolle :D Eli nyt sit tietää molempien perheet ja kaverit.

Vakuutus taidetaan ottaa Tapiolasta. Täytyy kyllä tehdä ihan joku lista mitä täytyy muistaa hankkia ja millon. Unohtuu pian kaikki.

(.) Tää pyörtyilleminen on ihan järkyttävää. Se olen ollut sit minä kuka siellä pitkin kauppojen käytäviä on välillä kyykyssä :LOL: Aamullakaan en saanu ees aamupalaa tehtyä kun ei edes pystyny seisoon, aina lähti jalat alta ja keräilin itteeni lattialta. Tammerfesteillä tuli lauantaina käytyä, mutta siellä ei kyllä pahemmin ollu mitään ongelmia. Välillä kyllä vähän huippas mut ei muuta.

Nijan ja "Aarre" 15+0 poks poks
 
Sartsa83
Nonniiih.. sinne se katos sitten mun kirjotukseni ihan tyysti.. ehdin tinker_:lle, niiiiskuneidille, Mairalle ja MLM:lle kirjotella ja paskanmarjat nyt kaikki on hävöksissä.. täällä ukostaa, joten en viitti alottaa alusta. Palailen tuonnempana....
 
Haudi hou mammelit ja masut!

Kipuja on täällä jos jonkinlaisia ja todella paljon enemmän/voimakkaampia/aikaisemmin kuin kummassakaan aiemmassa raskaudessa. Tosiaan itse mietin paljon sitä painontunnetta ja kipuilua tuolla ihan alhaalla. Samoin häpyluuta viiltää, varsinkin iltaisin ja alavatsa on välillä todella kipeä. Ehkä mullekin keho yrittää kertoa, että vois ottaa vähän lunkimmin. Kolmen pienen lapsen kanssa se vaan on aika hankalaa.

Supistus tuntuu kivuttomana versiona pelkkänä vatsan kovettumisena. Kivulias versio tuntuu sitten sen lisäksi kipuna alavatsassa ja/tai -selässä, mulla myös lantiossa.

Hiuksia lähtee taas ihan tajuttomia määriä. Just kun siitä imetyksen aiheuttamasta hiustenlähdöstä pääsin eroon. :kieh: Täytyy varmaan ens keväänä vetää sellainen millin siili, nyt on näitä eri pituisia kerroksia vähän turhan monta...

Onpa MLM kauniit sukat. :heart:
Mä odottelen edelleen sormet syyhyten tilaamiani lankoja siihen villahaalariin.
Niitä odotellessa aloitin isompien lasten villasukkapäivitykset. Myös tällaisia suunnittelen aloittavani: Ihan Itse &bull; katso viestiketjua - MADDALEENAN NEULEKOULU, VAUVAN TOSSUT


NS 15+2
 
Moimoi taas!

Pino on tosiaan vähän hiljentynyt. Itsellä ainakin tuntuu olevan jonkinmoinen ”suvantovaihe” menossa olojen suhteen. Suurimmaksi osaksi siis tuntuu aivan normaalilta ja kun ei tuo mahakaan oo vielä juurikaan kasvanut. Mutta tänään siis kävin lääkärineuvolassa ja kastuin sinne mennessä niin läpimäräksi laukkua myöten, että neuvolakorttikin oli jotenkin ottanut osumaa, vaikka siinä muovikotelossa olikin. Käynti oli hurjan nopea, varmasti alle 10 minuuttia ja pääsin ensinnäkin tosi paljon etuajassa, kun mua edeltävä nainen ei vissiin ollut saapunutkaan paikalle. Pissaa en saanut tiristettyä, mutta terkka sanoi vaan, että ensi kerralla sitten. Sekä th että lääkäri oli tosi mukavia. Sisätutkimus oli nopea ja kivuton, kohdunsuuta kokeili lähinnä vaan, mut ei ollenkaan kohtua tms. :confused: Sydänäänet saatiin ihan helposti kuuluviin ja vihdoin sain siis sen ihanan jumputuksen kuulla :heart: Harmi vain, että mies ei töiden vuoksi päässyt paikalle, mut jospa ne nyt saisi tolla omallakin dopplerilla kuuluviin. Painosta ei sanottu yhtään mitään, vaikka odotin kunnon saarnaa. Toisaalta kävin nyt Hervannan neuvolassa, kun oma on heinäkuun ajan kiinni, että ehkä niitä ei niin kiinnostanut. Lääkäri vain sanoi, että syö sitä mitä tekee mieli, mutta älä liikaa :D

13+4 (8+2)
verenpaine 140/77 (138/76)
paino +2,2 kg :whistle:
syke 160
liikkeet ++
kohdunsuu kiinni ja kiinteä, 3,5 cm

Minnuskalle lämmin halaus ja paljon voimia :hug: Olen kovin pahoillani teidän puolesta.

Tinttara83 Tervetuloa! :flower:

Vauvan nukuttamisesta: Veikkaan, että nukutetaan sinne, minne vauva nukahtaa :xmas: Pinnasänky on ostoslistalla joka tapauksessa, mutta voihan se olla, että vauva nukkuu vieressä. Sen näkee sitten.

Pinuski84 Mullakin on seuraava neuvola vasta 1.9., mutta ei mulle siitä mitään sanottu. Mä lähden siis Irlantiin neljäksi viikoksi :)

Lääkärineuvola on mulla kuulemma seuraavan ja ilm. viimeisen kerran noin rv 26. Ja seuraava neuvolakäynti tosiaan ”vasta” 1.9. (rv 19+4) ton mun reissun takia.

Sartsa83 Mä päätinkin, että en mä tosta painosta ala ylipaljon stressaamaan. Sadan kilon maaginen raja tulee taatusti poksumaan, mut kunhan ei kauhean paljon yli sen menis. Toivon, että pystyisin täysimetyksellä sitten menemään mahdollisimman pitkään ja jos se veisi sitten hieman niitä kiloja mennessään. Ehtiipä niitä karistella sitten myöhemminkin.

Paljon tsempityksiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville! :hug:

Hormonien vietävänä oon itsekin välillä, kyyneleet nousee silmiin ihan mitättömistä asioista ja varsinkaan mitään draamasarjoja en voi katsoa itkemättä. Nyt en oo televisiota avannutkaan moneen päivään, niin oon välttynyt itkemiseltä. Tänään meinasin tirauttaa itkut, kun mun vanhemmat kävi kahvilla ohikulkumatkallaan ja toi meille pakkaseen hurjat määrät marjoja. Jotenkin aloin aatella sitä, miten ne on lakkasuolla ja mustikkapuskissa kyykkineet selät kipeänä ja mä en oo tehnyt mitään ansaitakseni niitä marjoja :LOL: Ihan skitsoa meininkiä siis toisinaan!

Fantteli Onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Väsymystä on edelleen ilmassa. Nukun 9-10 tuntia yössä ja iltapäivällä alkaa aina väsyttää ihan hirveästi ja silmät meinaa mennä väkisin kiinni. Oon kuitenkin yrittänyt välttää päikkäreitä nyt pari viikkoa, koska oon sitten koko loppuillan ihan tööt.

Maira ja MLM Todella kauniit masut teillä! Mulla on ehkä aavistuksen verran normaalia isompi alavatsapömppö, mut ei sitä huomaa juuri muulloin kuin aamuisin selällään maatessa sängyssä, kun rakko on täynnä.

Jomi & SS 13+4
 
Viimeksi muokattu:
tääällä pikaisesti kerron kuulumisiani..

mulla on aika hassu oire, ja oon aika varma ettei tämä ees johdu tästä raskaudesta, mutta tämä on alkanu sillon ku oon ruvennu odottamaan. huomaan joka aamu, et korvasta tulee nestemmäistä vaikkua tai vettä. kumminkin.. siis aivan kun hanasta muutama tippa. :D hassua, tuskin se liittyy tähän raskauteen milläänlailla mut silti.

sit kysyisin sitä, et millonkas se lääkärineuvola viimestään piti olla, et on oikeutettu niihin kela-avustuksiin?

(.) täällä olotilat jatkuu samanlaisena oksentelua ja nukkumista. ja mahan kipuilua. mies aiheutti mulle tänään melkoset itkukohtaukset, minä ehkä vielä vähän lietsoin sitä pelkoo mut silti.. se oli lähteny eilen vähän viihteelle sanomatta mulle mitään ku oli tullu kotiin. mä oon ollu muutaman päivän ystävien luona kotipaikkakunnalla. se soitti aamuyöstä ihan sekasin ja puheli kaiken maailman, missä ei ollu päätä eikä häntää. tänä aamuna tietysti yritin soittaa sille niin mies ei vastaa puhelimeen ja minä pelkäsin et toiselle on sattunu jotain! laitoin jopa yhteisen kaverin meille kotikäynnille, ja siellä se mies makas vielä punkassa, puhelimeen tullu 53 puhelua ja 4 viestiä. minä vuolaasti itkin sellaisen 2 tuntia. tosin kympiltä aamulla soitin ekan kerran ja nyt mies vasta suvaitsi herätä. jessus et minä luulin et kaikkea kauheaa on tapahtunu kun aamuyöstä puhu niin sekavia. kyllä tuon ikäinen mies vielä kehtaa säikytellä raskaana olevaa naista, toivottavasti häpeää!
eipä mulla muuta :D

niiskuneiti 12+4
 

Yhteistyössä