~*~*~ Tammkuun Vauvat 2012 heinäkuussa ~*~*~

Sartsa83
Anskutin Siis täh? Sä kävit jo sokerirasituksessa? :O Täällä se tehdään vasta myöhemmin... :O ...tosin löysin tämmönen kirjotuksen netistä:"Sokerirasitustesti tehdään tavallisimmin 24. - 28. raskausviikoilla raskaana oleville, joilla on raskausdiabeteksen riskitekijöitä. Tarvittaessa se on kuitenkin tehtävä aikaisemmin, mutta testi on uusittava esim. 28. raskausviikolla, jos alkuraskaudessa tehty testi on normaali. Kahden tunnin sokerirasitustestin raja-arvot ovat: paasto 5.3 mmol/l, 1 t:n arvo 10.0 mmol/l ja 2 t:n arvo 8.6 mmol/l." Et sulle se vaan tosiaan tehtii aiemmin.

Tinttara samat fiilikset täälläkin.. on aika pullamainen olo.. seistessä maha tuntus enempi ja näkyski jopa vähän, mut istuessa se on sitten vaan semmosta löysää eikä mahaa tunnu oikeen missään... :( Tuntee ittensä todella palleroks, eikä mitenkään kauniiks raskaanaolevaks. : / Jep, tommosia kipuja täälläkin. Ne on niitä ligamentin venymiskipuja ja ihan normaaleja. Kohtu tosiaan alkaa myös kasvaan ja sekin saattaa aiheuttaa kipua.

Sartsa ja Pätkis 16+6 :heart:
 
raparperitaivas: joo, mulle neuvolatäti sanoi että saattaa mennä vielä parikin viikkoa ennen kuin tuntee liikkeet.

sartsa83: mulla maistuu pahalle, ja välillä ihan ruisleivälle suussa. Ärsyttävää. Mieli tekee syödä koko ajan että maku menis pois.
Mulla oli sokerirasitus kans jo ajat sitten, Heinäkuun alussa. Kun edellisessä raskaudessa oli raskausdiabetes, niin nyt ne aikasemmi sit uudessa raskaudessa alkaa seuraamaan. Ja toinen testi rv 24-28

(.) siis APUA! Eilen illalla pahoinvointi palas parin viikon tauolta ja jatkuu:X ei hiivatti, ei kestä, ei jaksa..... Tekeeköhän nää helteet tän vai mikä hitto vie......

iimukka ja villahousu 17+2
 
:wave:

Painosta Mä olen ollut molemmista raskauksista lähtöpainoltani normaalipainoinen (tosin tästä raskaudesta tais alku bmi olla 25 eli siinä rajoilla). Nyt tästä raskaudesta painoa on kertynyt 1,5kg ensimmäisestä neuvolasta. En tiedä tarkkaa painoa ennen sitä neuvolaa. Ensimmäisestä raskaudesta kokonaispainonnousu oli reilut 18kg. Näistä oli jälkitarkastuksessa jäljellä 2kg. Ja ne pari+vähän päälle jäikin kummittelemaan tähän raskauteen asti. Tuli ihan eri tavalla herkuteltua ja jotenkin annoin itselleni luvan siihen. Nyt on tarkoitus tämän raskauden jälkeen päästä ihannepainooni takaisin, sillä tämä on viimeinen raskauteni (ainakin näin olen päättänyt). En ota kauheeta stressiä enää painnonnoususta. Viime raskaudessa se jännitti ja mietitytti ja neuvolassa olikin kunnon painon tarkkailija. Söin ihan normaalisti, enkä herkutellut liikoja, kuten teen nytkin, joten aion huoletta ottaa taas vaikka 20kg jos se on tullakseen. Eihän se kivaa ole, mutta jokaisen vartalo toimii eri tavalla raskauden aikana. Tsemppiä siis kilojen kanssa pohtiville :hug: Näin toisella kierroksella uskallan jo antaa kehon kerätä tarvitsemansa painon ;) En toki toivo paljoakaan raskauskiloja, mutta kun niitä vartaloni tuntien välttämättä tulee, enkä turhalla herkuttelulla niitä kerää, niin tulkoon.

Eilen oli neuvola. Kaikki mukavasti. Sydänäänet huitelivat siinä 150 molemmin puolin ja vauva potki anturia niin kamalasti :heart: Muutenkin tämä neuvolantäti on aivan ihana! Viime raskaudesta vihasin neuvoloita ja sitä tätiä siellä, mutta tämä on ihana! Onneksi satuttiin muuttamaan kaupungin rajojen toiselle puolelle eri paikkakunnalle, niin saan kokea myös mukavia neuvolakokemuksia :) Pissa oli tosiaan puhdas ja verenpaine normaali. Hb oli laskenut 147-->133 eli luultavasti raudalle joudun tässäkin raskaudessa. Vielä ei tosiaan mitään hälyttävää, mutta jos tuota laskua jatkaa, niin puolen välin jälkeen ollaan varmaan taas siellä 100 hujakuissa, kuten viimeksikin.

Olot on siis vähän helpottaneet. Oksennan edelleen joka aamu ja päänsärkyjä on päivittäin. Väsymys on kuitenki hellittänyt niin, että pärjään PITKILLÄ yöunilla. Päiväunet olen voinut jättää ihan pieneen lepoon. Olen myös jaksanut jo tehdä kotiaskareita ihan eri tahtiin. Viime raskaudessa ei energistä keskiraskautta tullut, mutta tässä taitaapi tulla, JEIJ :LOL:

Jemppi & pikkarainen 14+4

Nyt jos saisin edes yhden ikkunan pestyksi tytön päiväunien aikana, niin olisin aika onnellinen :D
 
Sartsa Niin mä siis joudun käymään kaksi kertaa sokerirasituksessa ihan defaulttina, koska on tätä ylenmäärästä painoa niin paljon :ashamed: Eka rasitus oli siinä viikoilla 10-12 ja seuraava rasitus on viikolla 26 ja merkkasin sen kalenteriinkin jo vaikka en aikaa tai lähetettä oo vielä saanutkaan :D On siinä vaan yks ainoa päivä, jollon pysty sinne menemään, niin aattelin laittaa sen nyt ylös, että muistan varata sen ajan sit ajoissa.

Täällä alkaa laatikot olla pakattu ja nyt odotellaan enää että saadaan avain. Otettiin 60 muuttolaatikkoa, vaikka muuttofirman ohje on laatikko per neliö, eli ois tarvittu alle 40 laatikkoa. Näyttäis siltä, että aika naftisti riittää nuokin ja pakataan sentään vaatteet ja petivaatteet jätesäkkeihin :D Meillä on siis runsain mitoin tavaraa ja osasta ois hyvä ehkä päästä eroon...

Anskutin ja Syllikki
 
Mä olen tainnut jo jokusen kerran kirota täällä itsekin tuota, että kahteen kertaan se sokerirasituksen p*rkele täytyisi taas käydä läpi. Ensimmäisen keikan tulokset sain eilen neuvolasta: 0 h 4,0, 1h 6,0 ja 2 h 5,5. Eli komeasti menee taas alle rajojen, vaan silti on vielä kerran tämäkin ihanuus tässä elämässä koettava. :headwall:

Muut neuvolakuulumiset:
rv16+2 (rv5+6)
Paino + 22 g/vko (
)
RR 123/85 (131/84)
Pissi puhdas
Hb 138 (147)
Sydämensyke + 140-150
Liikkeet +

Eipä siis mitään ihmeellistä. Mä olen niin ylpeä itsestäni, että olen saanut ton painon pidettyä noin hyvin. Edellisessä raskaudessa tähän mennessä oli tullut pari kiloa, nyt siis 200 grammaa. :D

Me lähdetään huomenna lomalle lompsista.
Palailen sitten elokuun pinoa korkkailemaan jossain vaiheessa. Ihania viimeisiä heinäkuun päiviä ja elokuun alkua kaikille mammoille ja masukeille! :heart:


NS 16+3
 
Merkataanko teillä noi painon muutos/vko siihen neuvolakorttiin? Mulla ei oo kertaakaan siihen mitään laitettu eikä liikkeisiin...

26.7 käväsin neuvolas
15+5 (14+0)

Paino 48,8 (50,1) eli taas tullu alas :(
Rr 110/51 (114/68)
Syke +145 (+148)

Elikkäs ton painon kanssa on samaa tappelua mitä on ollu ennen raskauttakin. Se EI vaan nouse. Mutta ehkä mun syömisilläkin on osuutta asiaan :/

Sen takia mä nyt pelkäsinkin sitä oksutautia jos se olis mulle tullu kun sillon lähtee se pari kiloo ainakin, ja niitähän ei helposti takasin olis saanu. Mut taisin säästyä rankemmalta versiolta, eli ei tarttenu oksentaa.

Neuvolapsykologille pitää soittaa aikaa kunhan palaa kesälomilta. Siihen saakka käyn parin viikon välein neuvolas jahka saan ajan tonne.

Mies lähti hommiin yhteen baariin mihin piti pukee luotiliivit päälle. Tekee oikein hyvää ressata et käykö sille mitään. Ihan kiva et tekee portsarin hommia mut tämmösistä en tykkää sit yhtään kun saa pelätä toisen puolesta.

Nijan 16+1
 
Terveiset täältä rallikaupungista! :)

Onpa muutama päivä vierähtäny koulun penkillä, ei oo jotenkin kerenny vaan kirjotteleen.

Uusille tervetuloa! <3

Painosta olitta puhuneet.. mulla on 2 kg vieläkin ALLE lähtöpainon. putos niin rajusti sillonkun jouduin oksentamaan yhtäjaksosesti niin kauan, niin vieläkin on sitten ns. "alipainoa". tuskin siitä mitäään haittaa on? ;o ja en todellakaan nyt ole pihdannut ruuasta, ei vaan nouse tuo paino.

(?) muakun on niin väsyttäny viimeviikot, niin nyt käänytyny et mua painaakin unettomuus. uni ei vaan kertakaikkiaan tuu vaikka olis väsyny ja muutenkin nukuttais. onkohan tähän mitään apuja?

(.) Sitten omaaan napaan.. täällä voidaan muuten ihan ok. unettomuus tosin vaan painaa. nytten jo 3 yötä aikalailla nukkumatta. kyllä ottaa vähän koville jo. Oksentelu on laantumassa!:cool: hiuksia lähtee päästä ihan äly paljon nykyään, vaik syön niitä multivitaa. liekö musta pian tulossa kalju? :rolleyes: vauvaa ollaan päästy dopplerilla kuunteleen, ja massukin on kasvanu, vaikka tosin tuo paino ei oo noussu. kaikkea kans :D parin viikon päästä ois sitten seuraava neuvola. kai sitä täytyy tässä piakkoin lähtee tuonne sänkyyn pyörimään ja katteleen kattoa, kun ei se uni suostu tuleen.

Niiskuneiti ja mötkö 13+5

Joku sen sanokin et kyllä tää aika meneekin nopeesti! :D
 
Sartsa83
iimukka nokun siis mulla oli esikoispoikaa oottaessa semmonen paha maku koko ajan suussa. Mut nyt on enimmäkseen ihan ookoo maku, ei niin hirveesti maistu ees ruoka/herkut ja se maku tosiaan on makeahko. :D Et sillä tässä vaan funtsin.. tosin mun maha on nyt alkanu kasvaan taas eteenpäin poikamaisesti.. mut .. niih.. kaveri taas todisti ettei tämmöset aina pidä paikkansa, kun saivat eilen illalla tytön ja hänellä on kaiken aikaa ihan poikaolo. Himoitsi suolasta, masu kasvo eteenpäin jne jne jne.. kolmas lapsi syntyi heille.

Anskutin juu juu. :O Mullakin siis on jo BMI yli 30, mut ei mua oo tosiaan vielä passitettu sokerirasituksiin.. tosin ei mulla pojastakaan ollu niissä mitään, vaikka ns. ylimäärästä oli jo sillon. Luultavasti siis menen tossa "normiaikaan" sitten niihin.

Nijan sut tarttis pakottaa syömään! Alkaa nimittäin olemaan vaaraksi jos vaan paino tippuu etkä edes yritä syödä kunnolla, miten sitten masussa voidaan.

Muuten teillä näytti hyviltä noi kuulumiset. :)

Kaksostenrattaista meillä nyt on sitten emmaljungat. Käytetyt, musta/beige värityksellä ja hinta oli 140e. Ei paha, mut vähän oli ehkä pettymys kun saatiin ne. : / No mut, ajaa asiansa ja pidetään noi nykyset vaunut sitten ns. "kotivaunuina" joissa nukuttaa kotipihassa.

Täällä taas huonoo oloo ja täällä senkun valvoskellaan, kitistään ja heräillään kukon laulun aikaan. Tunteet vaihtelee laidasta laitaan ja välillä ei oikeen tiiä miten mihinkäkin suhtautuis. Oon jotenkin niin .... en osaa ees kuvailla. Mut välillä sit taas kaikki on oikein jees ja fiilikset tosi jees ja kaikki on ihanaa. Ehkä tää tästä jos/kun nyt jotain tapahtus tolla kämppärintamallakin.

Sartsa ja Pätkis POKS 17+0 :heart:
 
Sartsa83
niiiiskuneiti syötkö sä rautaa tms.? Huomasin että vitamiineja kyllä, mut paljon sun hemoglobiini on nyt ollu, että ootko koskaan kokeillu syödä rautaa? Siitä voi joskus olla apua unettomuuteen. Sit jos iltasin on pientäkään särkyä missään päin kehoa tahansa, niin 1-2 500mg panadolia auttaa myös rentoutumaan. Viilee suihku iltasin ennen nukkumaan käymistä. Kylmäksi kasteltu pyyhe, joka puristettu kuivaksi.. se päälle peitoksi kuumimmilla ilmoilla. Hiuksien lähdöstä... toisilla lähtee raskausaikana tosi paljon, mutta se tarkottaa vaan sitä, että sun hiukset uusiutuu raskaana ollessa nyt paljon tehokkaammin kuin ennen. Et siis kaljuunnu. :)
 
Hei taas kaikki!!

Tervetuloa uusille! :wave:

Mennyt taas yksi viikkossa reissatessa. Torstaina kävin siskon perheen mukana puuhamaassa auttelemassa ku siskolla on 4 alle kouluikästä lasta joista 2 nuorinta on kaksosia... Olivat todella iloisia avusta ja mielellänihän minä autan. ja ihan hyvää harjoitustahan tuo on kun omaa esikoista oottelen. :heart:

Kuumuus on kyllä ollut kovaa mutta onneksi meillä on ilmalämpöpumppu jolla saa kämpän viileäksi nopeasti. On kyllä ollut tän kesän pelastus ja suosittelen lämpimästi. Tälläkin hetkellä puhaltaa ihanan viileetä ilmaa kämppään. :) sai jopa imuroitua ja luututtua kämpän kokonaan sen voimin.

painosta : itsellä myös on hyvin pullamainen olo. Eilen näin yhden parhaimmista kavereista ja koitin ylleni yhtä hametta... meni kyllä päälle mut kyllä niin masu pursusi ja muualta myös että meinasi ruveta masentamaan... :ashamed: Minulle painonnousu on aina ollut arka paikka ja nuoruudessa varsinkin oli ongelmia... mutta olen päättänyt etten anna sen nyt häiritä tai ainakin yritän. Luulisin että tähän mennessä on tullut kilon verran lisää... Täytyy vaan ajatella pikkasen parasta ja ruoka on kyllä maistunutkin. :) ja hyvä mieli tuli kun kaveri kertoi että kyllä musta näkee masusta jo että ootan lasta. :heart: eli kaipa se masuli on pikkasen kasvanut. Rinnat ainakin on ja paljon... :D

Liikkeitä oottelen että tuntisi. Itseasiassa en ole varma olenko jo tuntenut ne... Jonkimoista möyrintää ja kuplintaa mahassa on ollut mutta siitä en tiedä että onko mahan toiminta vai meidän pikkasen... Kaikki on niin ihanan uutta ja hämmentävää!! :confused:

Rattaita en ole itse vielä ees miettinyt. Ei kai sillä vielä ole kamalan kiire... :D mutta vaatteita on ihana katsella ja olen jo saanutkn niitä paljon. :)

Itsellä kesäloma on vienyt väsymyksen pois mutta oudosti olen alkanut heräilemään aamulla suht aikasin. MIkä on todella yllättävää koska olen todella aamu-uninen ja uni maistuu aina parhaiten aamulla. Liekö pikkanen aamuvirkkuja tai nälkäinen koska hetken oltuani pysytssä on aivan tajuton nälkä.

Olo on onnellinen! :heart:

Vuokko ja Here 16+5
 
Sartsa83
Vuokko möyrintä ja kuplinta on jo liikkeitä, mutta sinä tunnet ne vielä tuossa vaiheessa vain tuommosena. Ite tunsin esikoisesta ekan potkun 17+3 ja sekin kuulemma oli aikasessa vaiheessa. Tässä toisessa tunsin ekan potkun/ekoja kunnon liikkeitä 15+ viikolla. :) Täällä on kans toi painoasia arka paikka. Välillä tosin en jaksa sitä miettiä, mut välillä taas ahdistaa...
 
Hellurei mammelit:flower:

Helteistä heinäkuun tokavikaa päivää! Ei näy lämpimille päiville loppua. Kuumuus lisää vielä entisestään tätä perusväsymystä. Nyt alkoi viikon kesäloma, joten pääsee relailemaan ja nukkumaan.

Mulla on pahoinvointi helpottanut vielä entisestäänkin tässä viimeisen viikon aikana. Hyvä niin, koska kestihän se suurin piirtein vajaa pari kuukautta. Väsymystä kylläkin on vielä, mutta se taitaa tulla työstä ja tästä kuumuudesta. Tosin koska pahoinvointioire on aika merkittävä raskausoire ja nyt sen poistuessa tulee heti paniikkiolo, että mites masusa voidaan, kun edelleenkään ei ole ollut liikkeitä, enkä omista doppleria. Vatsa ei ole myöskään kasvanut moneen viikkoon. Mulla on neuvola vasta parin viikon päästä, mutta ajattelin soitella terveydenhoitajalle maanantaina ja kysäisätä vaikka perusverikokeita, koska olo on ollut jotenkin hutera. Tosin tuo minun sokeriongelmakin tekee sellaisen perusheikon olon usein.

Kiloja ei ole kertynyt, koska mun reaktiivinen hypoglykemiaruokavalio pitää huolen siitä, että menussa ei ole lihottavia ruokia (ne kun sisältäisi jauhoja ja sokeria). Rasvaa kyllä syön; voita, oliiviöljyä ja kermaa. En tosin osta kevyttuotteita muistakaan syistä.

Meidän asunto on suurin piirtein maantasalla (kerrostalossa) ja meillä on terassi. Terassin vierestä menee kävelytie ja terassille on 4 jyrkkää porrasta. Tämän vuoksi en tule varmaankaan pitämään vauvaa siellä. En sitten tiedä, että missä sitä pitäisi, koska on kai normaalia nukuttaa vauvaa ulkona, mutta tässä asunnossa se ei näyttäisi onnistuvan. Samoin tuo eteinen on aika snadi, joten vaunuille ei tunnu löytyvän optimaalista paikkaa. Mutta pakkohan ne on eteisessä säilyttää, koska ei ole porraskäytävää tms. (uloskäynti on suoraan pihalle).

Vielä on kolme kokonaista viikkoa ultraan. Ei millään jaksaisi odottaa, että tietäisi mikä vaavin kunto on. Yhtään vaatetta en ole edellenkään ostanut. Sänkyä katsoin huutiksesta, samoin muita vauvan tarvikkeita. Toisaalta nyt on hyvää aikaa katsoa ja suunnitella, ja sitten kun uskaltaa ostaa, niin sitten vaan katsoo listalta mitä pitää ostaa. Meillä myös tulee olemaan vaunujen ostaminen kyllä sellainen produktio että. Mitään emme niistä tiedä, muuta kuin, että ne ovat todella kalliita. Olenkin alkanut säästämään jo niitä varten, että voi siten ostaa mitkä tuntuu sopivalta. Pakko käydä liikkeessä niitä sitten katselemassa osti ne sieltä tai netistä. Joku tuntuma nihin on kuitenkin saatava. Varmaan täällä Helsingissä pitäisi ostaa kapeat vaunut, kun busseissa on aina niin paljon vaunuja ja ruuhkaa. Tosin en sitten tiedä, miten vauva mahtuu olemaan kapeissa vaunuissa.

Eipä tässä nyt tällä kertaa muuta. Eli tilanne ennallaan, ei liikkeitä, ei masunkasvua, mutta huonovointisuus miltei kokonaan poistunut. Näillä mennään. Aurinkoista viikonloppua kaikille :cool:

16 + 2
 
Neljänsuora
Elä muuta sano, mua ahistaa kanssa kun se sokeri rasitus pitää käydä kaksi kertaa. ion toisella krt mennä ihan viime hetkellä, eli vasta rv 28, ja tää on ehkä koomista, mutta otan PILLIN mukaan ja sillä imutan ne litkut :LOL:
En saa toista krt juomalla alas sitä, pillillä ehkä ei sitä makua niin maista...toivottavasti....huoh...

iimukka 17+3
 
Heips!!

Nyt kyllä pikasesti rustaan jotain..:)niin monesti meinannu mut aina jäänyt..Reissusta tosiaan palattiin tiistaina,mukavaa oli ja lapsillakin oli täälä mennyt hyvin:)toki ikävä oli molemmin puolin,oli kyl ihana tulla kotiin!Huomenna sitten uuteen reissuun koko perheen voimin,pyykkiä on pesty hullunlailla,hyvä et on ollu aurinkoiset kelit niin on hetkessä kuivannukkin.

Neuvolaa jouduin siirtään reissun takia mutta onneksi vain 4pvä siirty:)mä en kanskaan tunne liikkeitä,ois kyl niin ihana tuntea!!tai ainaki uskon että en oo vielä tuntenut..ultra onki sit viiminen päivä tätä kuuta,jeeee!!:)Vieläkään ei olla kellekkään kerrottu virallisesti mut uskon et osa jo aavistaa,lapsille pitäs näillä näppäimillä kertoa,rupee maha näkyyn jo sen verran hyvin:)mä aattelin et jos lapsille kerrotaan niin lapset hoitaa eteenpäin sit sen asian:)!..hetkessä:)

Paha olo on multa kans hävinny,mut yhtenä iltana oli tosi huono olo,heti aattelin et tuliko takasi,mutta ei,kesti vain sen hetken..

mutta nyt mä yritän saada vielä pakattua omat vaatteet et ruvetaan oleen sit valmiina reissun päälle:)!

hemuliina ja tänään on 16+3:heart:
 
En jaksa kaivaa edellisiä ketjuja joten!!

(?) Mitä nettikauppoja te täällä suosittelitte lankojen tilaukseen
, muistelen että joku oli hyvä :)

Ompelijoille ite voin suositella ja kestovaippojen tekijöille Hanheli netti kauppaa
 
iimukka mun lemppari lanka nettikauppa on tityy.fi :)

sartsa????:|

unettomuuteen mulla toimii parhaiten liikunta. Siis kunnon lenkki esim.16-17.00 aikoihin ja kyllä yöllä nukuttaa hyvin. Toki jos päikkäreitä nukkuu niin niitä kannattaa karsia tai ainakin lyhentää..

tinker_ rv15+6
 
Sartsa83
iimukka, vuokko ja tinker_ lähdin tänään mieheni ja poikani mukaan katsomaan äitiä, kun mieheni lupasi äidin "omahoitajalle" käydä laittamassa hänen puolestaan äidille uuden kipulaastarin. Oli ehtiny tulla jo äitiä ikävä ja halusin nähdä äitiä. Ei se ollutkaan hyvä ajatus kun sinne päästiin. Äiti oli taas niin huonona.. tuntu pahalta nähdä toinen niin kärsivänä. Ei kuullut kunnolla, ei näe kunnolla, ei pysty puhumaan kunnolla, laihtunut niin että melkein luut paistaa, kun ei pysty syömään. Meinasi kiisselitkin oksentaa kun väkisin söi. Ihan sekasin lääkkeistä. Joutu pitämään seinistä ja tasoista tukea kun käveli ihan vain pari metriä... :'( Siis tuota kaikkea oli niin kamala katsoa ja se tuntui niin pahalta.. äiti kyllä sanoi miehelleni joka vielä kävi hänen luonaan kun me mentiin jo pojan kanssa autoon, että oli ihana kun minäkin lähdin mukaan, mutta mä en pysty näkemään äitiä tuossa tilassa ja se tuntuu musta pahalta kun mä haluisin olla joka hetki läsnä, jos äitistä..... jos äiti ei...... mä en halua edes ajatella sitä!!!!!! Mutta kun se tulee oleen väistämätöntä ja tää on siksi ihan kamalaa.. mua sattuu niin lujaa, etten mä tiedä miten päin olisin. Mä en voi jatkaa näin, jos mä haluan että masussa kasvava pieni rakas voi hyvin ja syntyy terveenä ja onnellisena. Miksi just nyt? Miksi juuri mun äitini? En mä edelleenkään haluais tätä kenellekään, mutta miksei vaikka mun isovanhemmat? Miksei ne voi kuolla että äiti sais elää? Ei ne muutenkaan enää välitä kun eivät altzheimerin (vai miten toi kirjotetaan?) taudilta muista että oon jo aikuinen ja mulla on perhettä. Kauheeta ajatella näinkin, mutta mä en halua menettää äitiä, joka on niin innoissaan lapsenlapsistaan mutta ei voi olla heidän kanssaan. :'( Niin suuri vääryys!!!!!!!!!!!!! Mä en kestä tätä.......................
 
Sartsa voi mulle tuli ihan itku sun puolesta. Tollanen on ihan kamalaa ja eikä ees tollaseen voi sanoa mitään mikä parantais oloa. Tosi surullista tollanen. :'( En mä ees löyda sanoja millä lohduttaisin... :( koitja jaksella päivä kerrallaan!!!!!! :hug: :hug: :hug: :heart:
 
Sartsa täällä kans pääs itku sun tilanteen takia! :// tosi kurjaa tuolllanen, en pysty käsittämään mikkä olotilat sulla on. paljon haleja ja voimia täältä suunnasta!! :heart: :hug:

(.) joku kysy mun hb:stä, kyl se ihan siellä 133 laitamilla on, että suhkot hyvä? kun se unettomuus vaivaa silleen, ettei saa enää ees päivälläkään nukuttua.. ja meillä kun on tää kämppä puoliks maansisällä, niin täällä on vilposta, ettei ainakaan johdu kuumista olotiloista. ja nytten mulla on vielä ollu tissit niin hirveen arat, että sattuu pelkästään jos ne koskettaa vähänkään patjaa. miten siinä sitten nukkua kun selällään en osaa nukkuu, eikä kylelläkään oikeen voi? ;o huoh.

niiskuneiti 14+0 POKS
 

Yhteistyössä