Tamperlaisia odottajia?

ihanaa, meillä oli tänään neuvola, ja siellä oli taas eri hoitaja, MUTTA tää on nyt ainakin tällä tietoo elokuun loppuun, eli ainakin seuraavassa, ellei sitäkin seuraavassa neuvolassa on sama hoitaja <3 Ja oli kyllä tosi mukava :) Sykkeet kuultiin, normaalissa 150-160 välillä, sokerirasituksessa oli paastoarvo koholla niin nytten sitten mittaillaan sokereita seuraava kuus päivää, hui. Ja tietty panostetaan syömiseen. :) Kaikki muu olikin sitten hyvin, ensi viikon maanantaina rakenneultra kääk. <3
 
  • Tykkää
Reactions: miinttuu
jonskiii:Onks teillä ollu mies mukana neuvolassa? :)

Ittee ens kerta jännittää kun mies ei tuukkaa mukaa neuvolaa kun se on töissä. :( Joka aikasemmalla kerralla ollu mukana höpöttelemässä kun ollaan oltu työttöminä, mut nyt tuntuu jotenkin hassulta mennä ilman miestä. :D Ens neuvola 14.7. ^^ Nyt Rv 26. ^^
 
jonskiin ru-kuulumisia..? :)

miinttuu mäkin kävin maanantaina ensimmäistä kertaa yksin neuvolassa. :) Olihan se jotenkin erikoista mennä sinne ilman miestä, kun kaikilla muilla kerroilla on ollut mukana. Meillä oli sijainen, kuten heinäkuussa olettaa saattaa. Mutta oli kyllä tosi mukava ja kertoili paljon asioita, jotka ovat normiterkalta jääneet kertomatta. :)

"Pääsen" myös huomenna sokerirasitukseen. JIPPIII!! :D Saa nähdä, kuinka mamman käy. Kiloja on tullut 8 nyt, kun viikkoja on 27+5. Suht normaalissa kai mennään, veikkaan kyllä, että mulla jo pelkkä "kunnon" urheilun poisjättäminen on tuonut osan niistä. Mutta eipä mulla ole mitään paniikkia noiden suhteen. Sf-mitta on yläkäyrällä, mutta terkka veikkasi sen johtuvan osittain perätilasta, kun pienen pää on aika ylhäällä.

Mitäs muiden heinäkuuhun kuuluu? :)
 
hiphei :) meillä oli RU:ssa kaikki hyvin, kaikki löyty, ja mekkoja meille ne lupaili syksyks ;) mä ite asennoidun kumminkin niin että en hamstraa jäätävästä v.punasta, koska se ei koskaa voi olla varmaa. :) Meillä on ultra myös viikoilla 26-29 kasvukontrollin takia, koska meitin viikot heittääkin sittenkin ilmeisesti n.3 päivää :) Se on kyllä omakustanne, mut mielellään sitä menee sinne polimaksulla katselemaan. <3
Mies on ollut tähän asti jokaisella virallisella neuvolakäynnillä mukana, kerran kun kävin hakemassa sairaslomaa, niin ei ollut mukana, mut silloin ei tehtykään mitään ihmeellistä. :) Ollaan yritetty aina saada ne sumplittuu nii et ois iltapäivällä, koska mies tekee osapäivätyötä niin pääsee joka päivä töistä 10:30... :)
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Täällä käytiin eilen rakenneuässä ja tyttöä lupasivat :heart: kahden pojan jälkeen tuntuu niin mahtavalle katsella niitä pinkkejä vaatteita, ai että! Muutenkin oli kaikki kunnossa ja seuraava neuvola onkin vasta elokuun alussa ja se ois mulle vasta kolmas neuvolakäynti. Painoo alkanut tulemaan jo ihan urakalla, nyt 6kg.. :ashamed: sitä kai se teettää ku jättää urheilun melkeen kokonaan pois ja tälläisillä helteillä ei kyllä edes kiinnosta lenkkeillä. Liikkeitäkin alkanut tuntumaan ihan päivittäin ja aika paljonkin :)

Tässä tätä masua nyt vain kasvatellaan ja odotetaan malttamattomina joulukuun alkua, että päästään näkeen millaisen näköinen typsy sieltä tulee :LOL:

Tervetuloa kaikille uusille!

Rv 21+0
 
Joo, ihmettelin kans, mutta käy mulle, ei ainakaa tarvi yksityiselle mennä jos haluaa nähä enempi ku lääkärineukut ;) mulla on etuseinämä istukka ja nyt vasta alkanu liikkeet hitusen tuntuu, vieläkää en ole satavarma ku mun mahalla on aina ollu niin oma elämä, mutta en mä keksi mitä muuta noi ny vois olla....
hei kysymys teille jotka on pidemmällä/ollu aiemmin raskaana... miten mahalla nukkumisee/ oleiluu suhtaudutaa raskausaikana? Mä nukun melkee aina mahallani, nyt oon parina iltana menny miehen kainaloo nukkuu siks et pysyisin sillee, mut aina ku herään oon mahallani.... :D porukat pelotteli et pirpiäinen lytistyy... ja ku oon mahallani ni en oo sillee koko painollani sen päällä vaan ku nukun toinen jalka koukus ni sehä nostaa tota masuu vähä ylöspäi....
 
en muista mihin saakka nukuin sillee ns mahallaa jalka koukussa :eek: aika pitkään. jossain vaiheessa rupes tuntumaan epämukavalta ja rupesin nukkumaan kyljellään :) on kyllä vähän hankalaa kun tottunu nukkumaan mahallaan koko elämänsä niin vaikutti yöunen laatuun kyl jonkun verran!

rv32+3 :)
 
jonskii hienoja kuulumisia! :) Onpa kyllä tosiaan jännä, että pistivät kasvukontrolliin kolmen päivän vuoksi. Mutta mikäs siinä tosian, kun pääsee pientä katsomaan! :)

Murunen kiva kuulla, että teilläkin kaikki hyvin ja saitte tyttölupauksen! :) Kahden pojan äitinä varmastikin ihanaa päästä hypistelemään prinsessavaatteita!

Mahallaan voi käsittääkseni nukkua niin pitkään, kun se ei tunnu pahalle. Muistelin lukeneeni jostain, että jos pieni kärsii siitä, niin se tuntuu myös äidistä pahalle. Esim. kipuina tai huonona olona. Itsellä on maha jo niin iso, ettei mahallaan voi nukkua, vaikka kuinka yrittäisi. :D

Selvisin sokerirasituksesta kunnialla, onneksi. Helteet alkaa jo riittämään, sisälläkin on 29 astetta lämmintä ja tuuletin huutaa, minkä kerkee.. : / Maanantaina palaan lomilta töihin, eikä kuulkaa ole enää paljoa jäljellä! 5 viikkoa, joista ainakin yksi kokonainen vko on pitämättömiä vapaapäiviä! :) :)

rv 30+0
 
Hei kaikille!
Täällä kans yks tamperelainen odottaja lisää nyt mennään viikolla 29.
Raskaus on ensimmäinen ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Haluaisinkin tutustua samassa elämäntilanteessa oleviin odottajiin :)
Ja tutustua lähes samoilla viikoilla oleviin niin olisi kiva tutustustuttaa pienokaiset toisiin, tiedä vaikka tulisi miten hyviä ystäviä.
Lähinnä mua kiinnostaa pelottaako synnytys ja miten miehet olleet mukana odotuksessa? :)

Olen töissä Nuoriso-ohjaajana ja muuttanut Tampereelle 7 vuotta sitten pieneltä paikkakunnalta.
 
Moikka!

Pistin meille suljetun kerhon pystyyn, jossa voidaan jutella ja tutustua hieman enemmänkin. :) Musta paljon kivempi jakaa henkilökohtaisempia asioita, kun eivät ole kaikkien luettavissa täällä! Toivottavasti innostutte ideasta. Halukkaat voi laittaa yv:tä, niin pääsette kerhon puolelle! :)

Muoks. Laitoin nyt kutsun muutamalle, jotka ovat olleet täälläkin jo aktiivisia. :) Muitakin otetaan toki mukaan, jos innostusta löytyy!
 
Viimeksi muokattu:
Liityin ryhmään. ^^ Itellä kans ollu ongelmia ton nukkumisen kanssa, mut lueskelin et vasemmalla puolella kyljellään olis "parhain" kun veri kiertää silloin parhaiten, itellä kans ei uni tuu nykyään jos ei oo vasemmalla kyljellä (saa samalla kattella nukkuvaa miestä. <3) tosin näillä keleillä uni ei tuu muutenkaan. :/ Helteet on pyllystä kun on paksuna, mut uiminen, en muista koska oisin viimeks uinu näin palon kun ny, mut helpottaa noihin turvotuksiin ja vedessä vähä kevyempi olo muutenkin. ^^ Nyt rv 29+5 ja kohta päästään viikkoihin 30 ja jännitys lisääntyy ja asioita tulee mielee esim. kelle soittaa h-hetkellä jos ukko töissä eikä heti pääse lähtee, onko vaavelilla tukkaa niinku miehen puolella ja kaikkee tollasia. :)

Hienoo että muillakin menny raskaudet hyvin. <3 Koittakaa mammat kestää viä nää helteet. <3
 
Kerhon puolella on päästy hyvään alkuun, nyt vaan kaikki halukkaat mukaan! :) Eikä ole niin justiinsa, asuuko Tampereella vai lähikunnissa! ;)

Eli tuolta ylhäältä kun klikkaa Kerhot ja siellä listassa on sitten Tamperelaiset odottajat LA 2014-2015. Siitä vierestä vaan klikkaatte sitten Liity-kohtaa, niin hyväksyn sitten jäseneksi. Tietysti tähänkin ketjuun voi laittaa jotakin viestiä ensin, etten ihmettele, että kuka kukin on. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mietin kans et pitäiskö luoda faceen jokusuljettu ryhmä? :)
Tsekkaan ton kerhojutun ku jaksan avaa ton pöytäkoneen...
Mulla on selkä alkanu kiukkuaan ja rv on "vasta" 23+5 et pakko olis yrittää töis jaksaa vielä johki syyskuun puolen välin paikkeille ennenku viittis saikkuilla.. ku oon ruokakaupas töissä tässä tampereella, salessa, niin periaatteessa ei voi istua pelkästää kassalla, ja siinä vetää hartiat sit vuorostaa ihan jumii ku ei meillä voi olla periaattees ku yksin päin, edellises toimipaikas olis se hyvä puoli et sais vaihdettua välillä liikkeiden suuntaa... onneks oon pystyny karsii kaiken painavan nostelun jo pois....
 
Joo, mä voin luoda sen ryhmän vaikka faceen, mutta mulle pitää vissiin laittaa kaveripyyntöjä tulemaan, jos ryhmästä tehdään salainen...
Eikun hei! tein siitä nyt suljetun, eli ryhmän jäsenet näkyy toistaiseksi, mutta kirjoitukset ei näy muille. Joten sieltä löytyy ryhmä Tamperelaiset odottajat LA 2014-2015, koittakaa jos saatte lähetettyä liittymispyyntöjä. Voi olla että kyselen epäselvissä tapauksissa kuka oot, mut tehdään siitä salainen sitten kun on saatu sinne jonkun verran porukkaa, mennään sitten kaveripyyntöjen kautta. Ja älkää antako hämää jos katotte jäseniä nyt, mun "peliprofiili" on ainut jäsen mun lisäks siellä nyt vielä ;)
 
Kiva että täällä on tällainen ryhmä! Meille kanssa tulossa esikoinen ja viikkoja nyt 18+5. Jännää aikaa on ja olis tosi kiva päästä jakaan kokemuksia toisten kanssa ja vaikka tutustuun enemmänkin :) yritän mukaan myös tonne facen ryhmään :)
 

Yhteistyössä