Tatuointien symboliikasta

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Näin pohjoismaalaisittain voi käyttää myös riimukirjaimia. Futharkia vaikkapa. Toinen vaihtoehto on kirjoittaa nimet Tolkienin hassuilla haltiakirjaimilla, tengwareilla.
Mä käyttäisin ehdottomasti tengwaria.. :heart: Niitäkin taitaa olla vielä useampaa fonttia, ring inscriptionia ja jotain muita.
 
Mulle on tulossa semmonen tähtihässäkkä, tähtien sisään tulee poikien nimikirjaimet.

Tämän tyylinen:

http://img.photobucket.com/albums/v52/juicypink/tattoo-5.jpg

Mutta hennommat nuo "tribalit", ja vatsan puolelle. Enemmän myös varjostusta.

Tää kuvastaa ehkä paremmin:

http://i64.photobucket.com/albums/h180/Jumping_girl/001.jpg
 
äitykkä
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja äitykkä:
Mulla haaveena koukeroinen J jossa kaksi perhosta. Lasten nimet alkavat J-kirjaimella (ja miehenkin) ja ne perhoset kuvastas muksuja. Jos tulee lisää lapsia, voi tehä lisää perhosia.

Kun tietäs paljonko vois maksaa, ei kamalasti rahaa "tuhlattavana" tatuointiin.

Ja miten se käytännössä menee, soitetaanko sinne liikkeeseen ja varataan aika vai pitääkö käydä? Oon ihan umpelo kun ei kellään tutullakaan oo tatskaa että vois kysyä...
Hei miks otat tatskan jos ei oo paljo rahaa? Ja koska se on todellaki pysyvä niin käyttäisin siihen aikaa, harkintaa ja rahaa et lopputulos on hyvä ja laadukas. Mieluiten kannattaa käyttää tatuoijaa jota joku tyytyväinen suosittelee. Eikä etsiä halvinta mahdollista.
Oon nähny niin törkeitä söhröjä ihmisillä ettei uskoisi todeksi :/
Kyllä mä ton kuvan oon harkinnu ja en kyllä ole etsimässä halvinta paikkaa, laadusta olen valmis maksamaan. Eikä ihan PA:kaan olla että ei viimesiä rahoja tarvisi tatuointiin käyttää. Tuumailin vaan hintaa kun en yhtään tiiä paljonko tatuoinnit maksaa, riittäskö tollaseen pienimuotoseen kymmenet eurot vai meneekö satasia? Sori vaan meikäläisen yksinkertanen ajatusmaailma, mut mun mielestä tollanen ois nätti...
 
Taitava tekijä voi suunnitella nimen vaikka minkä käikäleen sisään 'piiloon'
Niinkuin esmes Don Rosan signeeraus aku ankoissa :D

Mulla on tenavien nimet ihan reheristi näkyvillä ja nyt korjattiin siten että ovat sellaisella 'aarrekarttamallin' paperilla.

Mutta esmes tribaalin sisään, sydämen ääriviivat nimikirjaimista jne.
 
Tunnetta
En halua viedä ketjua, mutta minkälaista kuvaa ehdottaisitte kuvaamaan sielunvaellusta, edellisiä elämiä jne. (kyllä, uskon näihin juttuihin :D )

Itse olen ajatellut tekstiä "Vanha sielu" vaikkapa arabiaksi...
 
JONSERED Karhunkantaja
Se tammi-juttu, jota en ikinä saanut piirrettyä yhdelle palstalaiselle... :ashamed: Sori.

Juuret ovat menneisyys, runko suku, oksa itse ja terhot lapsia. Saa soveltaa... Tai kirsikkapuun oksa, lapset kukkia.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Tunnetta:
En halua viedä ketjua, mutta minkälaista kuvaa ehdottaisitte kuvaamaan sielunvaellusta, edellisiä elämiä jne. (kyllä, uskon näihin juttuihin :D )

Itse olen ajatellut tekstiä "Vanha sielu" vaikkapa arabiaksi...
Karman pyörää ajattelisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Näin pohjoismaalaisittain voi käyttää myös riimukirjaimia. Futharkia vaikkapa. Toinen vaihtoehto on kirjoittaa nimet Tolkienin hassuilla haltiakirjaimilla, tengwareilla.
Mulla olikin yhtenä ajatuksena joku ihana keiju tai haltiakuva, joten täytyy katsastaa ne kirjaimet. En kyllä tiedä mitä keiju symboloisi. Joku henkilökohtaisempi olis kivempi. Miettii miettii..

Elopompelolla hieno idea, tosi henk.kohtainen:)
Tengwareilla kirjoittaminen on melko hankalaa, sillä vokaalimerkki laitetaan edeltävän konsonantin päälle. Niinpä silkan fontin käyttö johtaa harhaan. Parasta olisi kysyä alan ihmisiltä, miten jokin tietty nimi kirjoitetaan. He voivat laittaa sen jopa tulostettavana kuvana, tatuoijalle annettavaksi. Alan ihmisiä löytää helpointen Konnusta: http://keskustelu.kontu.info
Iso kiitos sulle Turbojurpo ideasta! =) Oon joskus kirjoitellutkin Konnussa, mutta jossain vaiheessa se oli pakko pudottaa pois aktiivisesti seurattavista palstoista, kun aika ei vaan yksinkertaisesti riittänyt.

Anyway, oon ajatellut jo pitkään semmosen tatskan ottamista, jossa lukisi jotain mun lempparibändiin liittyvää tengwarilla. Mutta ongelmana on ollut just se, että vaikka oon googletellut tengwar-fontteja, en ole löytänyt mistään yksiselitteistä ja selkeää tapaa muuttaa latinalaisin kirjaimin kirjoitettu sanarimpsu tengwarille. Kyselin asiaa joskus jopa TORnin keskustelupalstalla, mutta en muistaakseni saanut riittävän selkeää vastausta. Ehkäpä kontulaiset olis avuliaampia siinä suhteessa. :saint:
 
Tunnetta
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Tunnetta:
En halua viedä ketjua, mutta minkälaista kuvaa ehdottaisitte kuvaamaan sielunvaellusta, edellisiä elämiä jne. (kyllä, uskon näihin juttuihin :D )

Itse olen ajatellut tekstiä "Vanha sielu" vaikkapa arabiaksi...
Karman pyörää ajattelisin.
Hieno idea :) Kuitenkin jotain henkilökohtaisempaa, joka jotenkin liittyy juuri mun "vaellukseen" :)
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Tunnetta:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Tunnetta:
En halua viedä ketjua, mutta minkälaista kuvaa ehdottaisitte kuvaamaan sielunvaellusta, edellisiä elämiä jne. (kyllä, uskon näihin juttuihin :D )

Itse olen ajatellut tekstiä "Vanha sielu" vaikkapa arabiaksi...
Karman pyörää ajattelisin.
Hieno idea :) Kuitenkin jotain henkilökohtaisempaa, joka jotenkin liittyy juuri mun "vaellukseen" :)
Mitä muistat menneisyydestäsi? Jos sieltä löytyisi jotain sopivaa...

Tai teksti: Replay :kieh:
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Tunnetta:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Tunnetta:
En halua viedä ketjua, mutta minkälaista kuvaa ehdottaisitte kuvaamaan sielunvaellusta, edellisiä elämiä jne. (kyllä, uskon näihin juttuihin :D )

Itse olen ajatellut tekstiä "Vanha sielu" vaikkapa arabiaksi...
Karman pyörää ajattelisin.
Hieno idea :) Kuitenkin jotain henkilökohtaisempaa, joka jotenkin liittyy juuri mun "vaellukseen" :)
Mitä muistat menneisyydestäsi? Jos sieltä löytyisi jotain sopivaa...

Tai teksti: Replay :kieh:
Hah :D Arabia, Ranska, Itävalta, Linna, maaeutu, keskiaika, haikeus, menettäminen, suuri rakkaus...
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Tunnetta:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Tunnetta:
En halua viedä ketjua, mutta minkälaista kuvaa ehdottaisitte kuvaamaan sielunvaellusta, edellisiä elämiä jne. (kyllä, uskon näihin juttuihin :D )

Itse olen ajatellut tekstiä "Vanha sielu" vaikkapa arabiaksi...
Karman pyörää ajattelisin.
Hieno idea :) Kuitenkin jotain henkilökohtaisempaa, joka jotenkin liittyy juuri mun "vaellukseen" :)
Mitä muistat menneisyydestäsi? Jos sieltä löytyisi jotain sopivaa...

Tai teksti: Replay :kieh:
Hah :D Arabia, Ranska, Itävalta, Linna, maaeutu, keskiaika, haikeus, menettäminen, suuri rakkaus...
Joo, mulla ei ole mitään kunnollista muistoa... Paloja sieltä täältä :D
 
Misty
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Sateenkaari symbolisoi homoseksuaalien vapaustaistelua. Jos olet SETAn tavoitteiden takana, niin siitä vain.

Mites ois sydänkuvio, jonka sisällä on lastesi päiden varjokuvat sivultapäin?
Se oli vain hatusta tempaistu esimerkki :) Mutta hyvä, että kerroit.
Minusta se ap:n alkuperäinen idea oli ihan kiva, mikset käyttäisi sitä; yleensä kun se ensimmäinen idea on se paras. :)

Eikä sitä homosymboliikkaakaan tarvitse väkisin vääntämällä joka paikassa nähdä. Nykyään tuntuu ettei mitään muuta olekaan kuin jankuttamista seksuaalisesta tasavertaisuudesta, homojen oikeuksista jne. Miksi se teema on nykyään niin korostunut? Samoin kun kaverini kommentoi, kun Maikkarilla oli aikoinaan sellainen taukotunnus, jossa menivät sateenkaaren värit, että "Ton tunnuksen sunnittelija on takuulla homo!". Just joo.

 
Tunnetta
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Tunnetta:
Haikeus, halu palata takaisin näihin "elämiin".
No höh, siitä pitää päästä eroon, päästää irti ja suunnata eteen päin.

Eipä tainnut paljoa auttaa.

:D
Ei niinkään se vaan haikeudella muistelen ja katson myös eteenpäin, mutta olen tavallaan... Ylpeä että olen saanut elää niissä :)

Juu, hataraa selitysä :D
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Tunnetta:
Ei niinkään se vaan haikeudella muistelen ja katson myös eteenpäin, mutta olen tavallaan... Ylpeä että olen saanut elää niissä :)

Juu, hataraa selitysä :D
Been there, done that...

Eli ymmärtänen pointtisi. :) :hug:
 
Tunnetta
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Tunnetta:
Ei niinkään se vaan haikeudella muistelen ja katson myös eteenpäin, mutta olen tavallaan... Ylpeä että olen saanut elää niissä :)

Juu, hataraa selitysä :D
Been there, done that...

Eli ymmärtänen pointtisi. :) :hug:
Kiva että ymmärrät :D Ja alkuperäinen ajatus tuntuu yhä parhaalta :)
 
Anders Rudman
Mulle tulee aikanaan (kun saan ajan varatuksi) pätkä helavyötä vrt. kuva, siis yksi tuollainen "soiro" (en saa päähäni sitä virallista nimitystä...) symboloimaan lastani - ja pohjalaisuuttani. Jos saan lisää lapsia, niin noita "soiroja - onko ne sit heloja?) tulee lisää. En halua nimeä, enkä edes sitä ennustettavissa olevaa karhua (poikani on nimeltään Otso), vaan henkilökohtaisemman symbolin.


[/QUOTE]
Tänään on aika tatuointiin varattu. Tarkoitus ottaa helavyö vasemman käsivarren ympärille. Pohojalainen symboli sen takia kun pohojanmaalta voi lähtä mutta pohojalaasuus ei ikinä lähäre susta. Tämä siis kokeeksi jos tatuoinnit on mun juttu niin oikeankäden kohtaloksi on suunniteltuna ns. sleeve tatuointi jonka teemana vanha kirkko hautausmaineen kuun valossa. Onko liian karua jos kirjoitutan lasteni nimet hautausmaan hautakiviin?
 

Yhteistyössä