Taysin asiakkaat ***

Hei
Kertokaapas, oi viisaat kohtalosisaret, että mitä nuo koeputkihedelmöitykset käytännössä maksavat täällä julkisella puolella? Laskutetaanko niistä vain poliklinikkamaksu vai suoraan joku iso summa, josta saa Kelalta jotain takaisin? Vai onko siitä suoraan otettu kelan osuus pois? Ja paljonko se siis käytännössä sitten maksaa? Me kun ollaan käytä vasta insseissä ja niistä ainakin on mennyt vaan se poliklinikkamaksu. Ja miten se kelan rajotus käytännössä toimii? Lasketaanko niiden korvattavien hoitojen joukkoon nuo inssitkin?
 
Muista käynneistä poliklinikkamaksu 25,60 mutta punktiopäivältä enemmän, onko se jotakin 80,-? Julkisen hoidoista ei tietääkseni saa mitään kelalta, ei ainakaan normaali polimaksuista.
Lääkkeet saa käytänössä ilmaseks (1,50/ostos) kun tietty kalenterivuosittainen maksuraja (670,-) on täynnä. Siihen lasketaan myös saman vuoden inssien lääkeet. Jotkut lääkkeet tosin ei kerrytä sitä, kuten luget.
 
Krokodiili
Taysissa hoidossa minäkin. Lasta yritetty 10/2005 lähtien. On endometrioosi ja muuta "mukavaa". Kevyempiä hoitoja takana runsaasti, mutta nyt mennyt ensimmäinen pitkän kaavan ivf, alkionsiirto oli eilen.
 
Krokodiili
Kiitos Elenia tsempistä.
Mulla on tehty pitkällä kaavalla ivf, ja nyt sitten viikko sitten tuli ilmoitus että Kelan katto on täynnä. Eli loppuvuonna sitten menee vain 1,50 e/Kela-korvattava lääkevalmiste. Ikävää, että Lugesteron, joka myös tähän hoitoon kuuluu, ei ole Kela-korvattava :( Joutuu maksamaan täyden hinnan.
 
Krokodiili
Voi kiitos sarina13 :flower: . Tuonne toiseen ketjuun jo laitoinkin, että tosiaan menossa pp9. Ei auta muu kuin kärvistellä. En meinaa pystyä keskittymään töihini, koska panikoin mahdollista tulevaa negaa... :(
 
Krokodiili
Unico. :) Nyt on mun käsityksen mukaan 5+6, mutta vasta ultrassahan sen sitten todella näkee, että onnistuiko... että onko siellä tosissaan "ketään". Ultraan puolitoista viikkoa. Aika matelee ehkä pahemmin kuin piinapäivinä. Mitään raskausoireita ei ole.
 
Täällä nyt ei varmaan ketään muita enää oo kitumassa tällä puolen, mutta nostan nyt tätä jos joillain uusilla taysissa käyvillä ois kokemusta..

Moniko pisteisiä alkioiden pitäs olla että ne suostuttas pakastaan heti 2-päiväsinä?? Mulla ekan hoidon jälkeen PD lupas että seuraavanm kerran voidaan mun toivomuksesta pakastaa heti ne heikommatkin, mutta nyt kun vaihtukin eri lääkäriin (HT) niin ei suostutakaan :( eli tuskin sitten taaskaan mitään pakkaseen jos yhtä heikkoo kun viimekskin!
Onko pakastetut selvinny sieltä, monipisteisiä ollu ja kauan viljeltiin?
Onko kellään kokemusta Ovumiasta, onko siellä eri säännöt sille mitkä pakastetaan, vai kuka sen ylipäätään päättää, lääkäri vai biologi? Kun niillä on kuitenki sama labra noiden kans.. :attn:
 
Tähtisäde
Moikka,

Osaatteko te muut TAYS:in asiakkaat kertoa TAYS:in tavan luokitella alkiot. Minulle siirrettiin epikriisin mukaan luokitukseltaan 4BA-alkio PAS:ssa. Mitäköhän se tarkoittaa?

t. Tähtisäde
 
Luin muualta huolestuttavia tietoja että tauko ois toukuusta syyskuuhun??!! Ei kai sentään :eek: :headwall: |O Onko kellään parempaa tietoo millonka se on? V***u pää räjähtää pelkkään odotteluun jo muutenkin... :'(

Muok* Kysessä olikin toinen sairaala.. huh. Mutta millonkahan se siis tänä vuonna tuolla on?
 
Hei kaikille! Uusi keskustelija ilmoittautuu TAYS:issa hoitoja saavien joukkoon! Meillä yritystä takana 2 vuotta, viime syyskuussa laitettu lähete TAYS:iin ja puolen vuoden odotuksen jälkeen saimme ajan. Onneksi kierto oli hyvässä vaiheessa jo ekalla kerralla jolloin keskustelun ja ultrauksen lisäksi saatiin tehtyä munatorvien aukiolotutkimus, ja auki olivat. Miehen sperma on normaalia, hieman vasta-aineita sieltä tosin löytyy. Verikokeet kummallakin ok, minä muodostan munasoluja ja ilmeisesti ovuloinkin. Eli mitään vikaa kummassakaan ei periaatteessa ole, tai se vika on sitten sellainen joka ei näissä testeissä näy...Sain luomukiertoa tukemaan clomit, tänään pitäisi pistää Pregnyl ja perjantaina olisi 1. inssi! HIEMAN jännittää. Usko ei ole kovin korkealla, mutta eihän sitä tiedä...kyllä tää ainainen yrittäminen ja pettyminen vaan on tuskallista, tosin tää hoitoihin pääsy toi taas ihan uutta toivoa, että ehkä vielä meillekin...

Minua kiinnostaisi nuo IVF:ään tarvittavien lääkkeiden hinnat / kerta. Tai koko prosessi yleensäkin, millaisia kokemuksia teillä siitä on? Olen siis täysin varma, että IVF:ään vielä joudutaan...vaikka onhan tässä vielä 3 inssiä kokeilematta... =)

Jotenkin siellä odotushuoneessa istuessa vaan meinaa tulla aina pala kurkkuun. Minusta tuntuu että siellä inssissä pillahdan varmaan itkuun tai jotain... :'( Oon muutenkin niin herkkis. :heart:
 
Tekevät siirtoja vielä heinäkuun ensimmäisinä päivinä. Näin mulle kerrottiin. :)

Ellu77 Tosi paljon tsemppiä ekaan inssiin. Meillä tuli muistaakseni heti ensimmäisessä hoidossa lääkekatto täyteen, eli reilut 600? on omavastuu. Ja me mentiin pitkällä kaavalla, jossa on enemmän lääkkeitä. Ja lääkekatto on voimassa kalenterivuoden, joten me päästiin yrittään toinen hoito katon turvin. Tuloksetta kuitenkin. :'( Mutta toivotaan, että teidän ei tarvitse sinne asti jatkaa. Tsemppiä kovasti.
 
Mulla samoin, ekassa hoidossa lääkekulut noin 550-600, pitkä kaava, ja lääkkeinä synarela, menopur, pregnyl ja luget. Toisessa hoidossa, joka myös pitkällä kaavalla (procren+synarela), tulikin katto täyteen ja sain yli tonnin lääkkeet (mm. pergoveris+gonal) noin kympillä :whistle: tietysti luget maksaa aina sen verran kun maksaa, kun ei kuulu korvattaviin, noin 16e/15kpl paketti.
 
Kiitos vastauksista ja tsemppauksesta! Toivotaan tosiaan ettei tarvitsisi lähteä enää rankempiin hoitoihin. Mitenkähän pitkät jonot Taysissa lienee noihin ivf:iin? Meillä ne menis varmaan sitten kuitenkin loppuvuoden puolelle...

Eilinen Pregnylin pistäminen ei ollutkaan niin vaikeaa, selvisin siitä ihan kunnialla! :) Onko muille muuten tullut tuosta Pregnylistä huonoa oloa? Mulla on ollut tämän aamun aika etova olo, mietin että jos tulee raskaaksi, kärsin varmaan sitten pahoinvoinnista kun tuo Pregnylhän sisältää raskaus ( istukka ) hormonia käsittääkseni...?

Huomenna on sitten h-hetki. Ja kuinka ollakaan, kun olen tässä työttömänä ollut jonkin aikaa, huomiseksi sain myös ajan työhaastatteluun. Kaikki tämmöset asiat aina tulee kerralla sitten! :p
 

Yhteistyössä