Teimme rajun päätöksen :)

[QUOTE="jep";30672773]Eikös se putlerland ollu sun mielestä ihana paikka? Sinne sovit. Onkos lasten isältä lupaa viedä lapsia toiseen maahan ?[/QUOTE]

anteeksi mutta mikä paikka se on? :)

Kyllä saamme sovittua sen asian, mutta vain Eu käy.
 
[QUOTE="AV-mamma";30672794]Viro on sulle oikee paikka, mene sinne ja pysy siellä, äläkä ikinä tuu takasin suomeen[/QUOTE]

:D

Häiritsenkö sinulle? Anteeksi mutta mulla työt täällä.

Viroon en menee, ei ole mun paikka. Mietin Ranska, Espanja tai Portugalia, Sveitsi jopa ehkä... mutta en tiedä, kokemuksia olisi kiva saada kun isosta päätöksestä on kysymys.
 
hurjaa. et kuitenkaan muuta koska rakastat suomea niin paljon vaikka yritätkin aina muuta esittää dissaamalla kaikkea
Suomi ihan ok, mutta ei minun paikka ole :). Enemmän joku lämmin maa on mun juttu. Ajon myös olla ja elää silloin tällöin Latino Amerikassa tein sellaisen päätöksen että asunnon haluan sieltkin hankia, en vitsi tuhlata elämäni ja pelätä jotain.
 
[QUOTE="Ulkosuomalainen";30672846]Hei! Ymmärrän hyvin. Asun itsekin perheineni ulkomailla. Voin laittaa myöhemmin yksityisviestiä :)[/QUOTE]

Kiitos :)

Laita vaan, on ihana saada kokemuksia :heart:

Muistan että täällä jotkut asuavt ulkomailla. Myös haluan tiedustella miten työt onnistu täällä. Toisalta minulla on sellaiset työt että ne joudun tekemään monissa maissa, ei siis Suomi ole paikka nro 1, sama juttu miehellä.
 
"Ulkosuomalainen"
Kiitos :)

Laita vaan, on ihana saada kokemuksia :heart:

Muistan että täällä jotkut asuavt ulkomailla. Myös haluan tiedustella miten työt onnistu täällä. Toisalta minulla on sellaiset työt että ne joudun tekemään monissa maissa, ei siis Suomi ole paikka nro 1, sama juttu miehellä.
Juu :)

Se pitää vain selvittää, että jos säilytät yrityksen kotipaikan Suomessa, mutta asut pysyvästi muualla, et voi kuulua Suomen sosiaaliturva- ja eläkevakuutusjärjestelmän piiriin etkä toisaalta välttämättä uuden kotimaasi vastaavan piiriin, jos sinulla ei ole siellä työpaikkaa tai yritystä.

Aina voi ottaa yksityiset (kalliit!) vakuutukset, mutta ainakin joissakin maissa pitää olla vakuutettu myös siellä asuinmaassa. Mutta puhun vain oman nykyisen kotimaani asioista.

Laitan myöhemmin viestiä :)
 
[QUOTE="Ulkosuomalainen";30672911]Juu :)

Se pitää vain selvittää, että jos säilytät yrityksen kotipaikan Suomessa, mutta asut pysyvästi muualla, et voi kuulua Suomen sosiaaliturva- ja eläkevakuutusjärjestelmän piiriin etkä toisaalta välttämättä uuden kotimaasi vastaavan piiriin, jos sinulla ei ole siellä työpaikkaa tai yritystä.

Aina voi ottaa yksityiset (kalliit!) vakuutukset, mutta ainakin joissakin maissa pitää olla vakuutettu myös siellä asuinmaassa. Mutta puhun vain oman nykyisen kotimaani asioista.

Laitan myöhemmin viestiä :)[/QUOTE]

Juu siis mietin miten just työt hoidan :) yrityksiä minulla täällä sekä toisessakin maassa, mutta siellä toisessa maassa se on paljon helpompi hoitaa, täällä se vaati enemmän. Mies kuitenkin asuu enemmän Hki:ssä jatkossa, kun ei voi hommat keskeen laita. Mutta me lasten kanssa jossain muualla.
 
Nyt taitaa ollakin aika Suomi jättää, kun maa alkaa poltella jalkojen alla ja se talonrakennusprojektikin osoittautui himpun virtuaaliseksi...
Edelleen taloprojekti päällä ja kokonaan muuto ei käy, mutta me lasten kanssa olemme enemmän siellä, itse käyn kyllä viikotain täällä tai ehkä enemmänkin, asunnon tarvitsemme täälläkin ja teemmekin, silti se ei poista sen että muuallakin olemme :)
 
9mmm
mä en tiiä mut cicilialaiset on helpommin lähestyttäviä ku esim manner maassa asuvat. tonttei sielt voi saada tyyliin euroon tai taloi oliivi putarhoineen joku 30 donaa . mut se vaatii tutustumisen ympäristöön ennenku kämpän hommaa tai sitöä ei välttämättä katota hyväl:)
 

Yhteistyössä