Teimme rajun päätöksen :)

vvvvieras
Lenti ei kestää noin kauan ja kuin aikaisin aamulla lähtee niin illalla voi lentää takaisin. Joudun mä nyt muutenkin lentää paljon töiden takia. Ei Suomi ole ainoa paikka missä yritykset.

Miestä en mä kuitenkin näe ikinä, hän tekee keikoja paljon, ehkä muutama tunti kerran kuussa, välillä jopa 2 pv per kk hän on täällä. Ei ongelma :) vaikka joskus olin kiukuinen mutta ei enää, kun kiirettä on itselläkin.

Lasten kanssa muutenkin ei ole paljon aika töiden takia, mutta ne on meidän valintoja ja työt on tärkeitä myös.

Syy on juuri ilmasto, aina mä inhonut talvet.
Jos asuisit Espanjassa ja nyt perjantaina pitäisi palata takas kotiin, niin jos olisit lähtenyt klo 14 Helsinki-Vantaalta, niin lento Madridiin olisi kestänyt Lufhansalla 6h20min. Siten jälkeen vielä Madridista jonnekin kotiin XX tuntia kotimatka. Tähän vielä matkustus lentokentälle Helsingistä vaikka ja siellä pitää hillua 1h ennen lentoa, joten tuohon aikaa jo voi lisätä 2h Suomen päässä ja vaikka 1-2h Espanjan päässä eli sellaiset 10h eli koko päivä menee.

Jos sä et näe miestä, etkä lapsia pahemmin, niin ei tarvitse ihmetellä, miksi teillä menee joskus huonosti, että olette joka uhanneet erota? Ei kai voi sanoa, että teillä on parisuhdetta, jos tapaatte pari tuntia kuussa? Miksi ette voi asua Helsingissä miehen töiden lähellä ja vaikka sit viettää 2-3kk talvisin talvehtien ulkomailla ja palkata vaikka lapsille yksityisopea siksi ajaksi ulkomaille?

Teidänhän piti jo miehen kanssa muuttaa aikoja sitten ulkomaille, mitä sille idealle tapahtui?
 
Typs
Milanna, lähteekö sinulla joku sukulainen mukaan hoitamaan lapsia? Muutenhan tuo ei toimi, kun teillä taitaa olla vain parivuotiaita nuorimmat. Ulkomailla ei myöskään välttämättä ole koulukuljetuksia ja iltapäiväkerhoja...
 
Varmasti meillä jo suunniteltu kaikki, hoitajat ja matkat. Mutta miksi viimeistään ensi kesällä, koska aika paljon asioita pitäisi järjestä täälläkin päin :)

Vieras mä en tiedä mistä sinulla on sellainen käsitys meidän parisuhdesta, se voi hyvin. Mutta joskus en ollut kovin tyytyväinen ja omat paineet on yrittäjilläkin.
 
Vetoa lyömään
Taas MIlannan omia sekopäisiä kuvitelmia ja "suunnitelmia", jotka eivät koskaan toteudu. Kuinka moni on valmis lyömään vetoa ettei tämäkään "suunnitelma" toteudu koskaan? Milannan puheesta kun 99% on perätöntä tai tahallista provoamista.
 
säpäle harmaana
Mutta eihän lentoja mene niin kuin busseja, tunnin välein joista vain hypätään sopivaan.

Ja miten on jo suunniteltuna hoitajat ja matkat, jos et itsekään tiedä minne olette menossa?
 
venakon pisnekset
[QUOTE="viuh";30674209]Meksikkoon mene sen rakaasi luo![/QUOTE]

www.ebay.com/itm/121573374507?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1555.l2649
Eikö mene kaupaksi
 
vvvvieras
Varmasti meillä jo suunniteltu kaikki, hoitajat ja matkat. Mutta miksi viimeistään ensi kesällä, koska aika paljon asioita pitäisi järjestä täälläkin päin :)

Vieras mä en tiedä mistä sinulla on sellainen käsitys meidän parisuhdesta, se voi hyvin. Mutta joskus en ollut kovin tyytyväinen ja omat paineet on yrittäjilläkin.
No muistaakseni olen nähnyt tällä palstalla 2 kertaa jo vuoden sisällä ketjun, jossa kerrot että olette eronneet. Viimeisin taisi olla alle 6kk sitten.

En usko, että parisuhdetta edes on olemassa, jos toista ihmistä tapaa kerran kuussa.

Jos teillä on ollut ongelmia jo Suomessa asuessa, ettette koskaan ole yhdessä, niin nyt ne ongelmat vaan sit pahenevat potenssiin 2.

Haaveita toki pitää olla, mutta jos ilmasto on ainoa syy miksi SUomessa ei viihdy, niin mitä lisäongelmia luot tämän ongelman korjaamiselle?

Aika moni muuttaa ulkomaille, siinä ei ole mitään ihmeellistä, mutta yleensä puolisot tekevät sen yhdessä ja koko elämä on sit ulkomailla, ei Suomessa.
 
vvvvieras
Madridiin suoraat lennot muistakseni 3-4t :). Kun siellä käynyt muutama krt itse. Mutta sinne en halua kun on kylmä.
Siis mitä? Madridissa on kylmä, mutta muuttokohde pitää olla EU:n sisällä? Jos olet karttaa katsonut, niin Madridin pohjoispuolella sijaitsee 99,5% EU:n alueesta. Miten etelämpään enää pääset siten,että sinne suoria lentoja, eikä kestä 6h lento? Kun ei niitä suoria lentoja ole edes juuri silloin tarjolla, kun itse pitää matkustaa.
 
ei hyvää päivää
no helkkari, johan sinä asut ulkomailla ja kun tuo ilmastonmuutos näyttää etenevän suht nopeasti niin kyllähän meilläkin kohta lämmintä piisaa! :D Ei vaan oikeasti, käyn tällä palstalla silloin tällöin pistäytymässä ja täytyy sanoa että kyllä tämän maatuskan jutut paranevat kerta kerralta. No, opportunisti osaa kääntää asiat hyväkseen tilanteessa kuin tilanteessa :D
 
seuraaja
Jotenkin ihanaa seurata Milanna teidän "elämää". Monet täällä kärvistelee ja manailee elämäänsä. Tylsyyttä, tyhjyyttä yms. Ei kuitenkaan tee asialle mitään. Rohkeaa on tehdä niitä valintoja joista itse haaveilee. Kerran täällä vaan eletään. Toivon, että joskus löydän itsekin sen rohkeuden. Nyt elän vain lasten ja miehen ehdoilla. Mutta haaveilen myös ulkomaille muutosta jne. Olen jo aloittanut opiskelut toista ammattia varten, että joskus sen voin toteuttaa. Espanjaa täytyy vielä opiskella. Toivottavasti elän niin pitkään, että ehdin haaveni toteuttaa.

Onnea teille matkaan. Olet ihana! <3
 
Jotenkin ihanaa seurata Milanna teidän "elämää". Monet täällä kärvistelee ja manailee elämäänsä. Tylsyyttä, tyhjyyttä yms. Ei kuitenkaan tee asialle mitään. Rohkeaa on tehdä niitä valintoja joista itse haaveilee. Kerran täällä vaan eletään. Toivon, että joskus löydän itsekin sen rohkeuden. Nyt elän vain lasten ja miehen ehdoilla. Mutta haaveilen myös ulkomaille muutosta jne. Olen jo aloittanut opiskelut toista ammattia varten, että joskus sen voin toteuttaa. Espanjaa täytyy vielä opiskella. Toivottavasti elän niin pitkään, että ehdin haaveni toteuttaa.

Onnea teille matkaan. Olet ihana! <3

Kiitos oikein paljon :)

Kyllä rohkeasti vaan pitäisi mennä, voin sanoa että alussa pelottaa ja se on normalia, mutta joka kerta kun teemme rohkeita päätöksiä olemme aika onnellisia, tänne aina saa tulla takaisin jos ei käy, onneksi mies on sellainen että sille käy aivan kaikki ja halua myös on asua edes silloin tällöin ulkomaailla. Tiesimme vielä muutama vuotta sitten että teemme sen ainakin 5vuuoden sis. ja nyt päätimme tehdä, turhaa haaveilla vaan ja odottaa jotain.
 
säpäle harmaana
Mitäs lapset sanovat? Käykö heillekin aivan kaikki? Oletatko, että he vain sopeutuvat kaikkeen, mitä milloinkin haluatte tehdä? En haluaisi nipottaa, mutta minusta ei ole lapsien etu viedä heitä edestakaisin vain siksi, kun se kuulostaa kivalta. Edes Suomen rajojen sisällä en oikein tällaista ymmärrä, mutta vielä eri maahan, eri kielen ja kulttuurin keskelle. Joo, toki monet ihmiset muuttavat, eikä kukaan varmaan sen vuoksi pilalle mene, mutta pitäisi mielestäni olla jotenkin pysyviä, harkittuja ja perusteltuja ne muutokset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30674593:
Mitäs lapset sanovat? Käykö heillekin aivan kaikki? Oletatko, että he vain sopeutuvat kaikkeen, mitä milloinkin haluatte tehdä? En haluaisi nipottaa, mutta minusta ei ole lapsien etu viedä heitä edestakaisin vain siksi, kun se kuulostaa kivalta. Edes Suomen rajojen sisällä en oikein tällaista ymmärrä, mutta vielä eri maahan, eri kielen ja kulttuurin keskelle. Joo, toki monet ihmiset muuttavat, eikä kukaan varmaan sen vuoksi pilalle mene, mutta pitäisi mielestäni olla jotenkin pysyviä, harkittuja ja perusteltuja ne muutokset.
Toiset tykkää olla paikalla ja kaikki tuntu kamalalta ja toiset tykkää muuta ja tehdä muutoksia. Tarvitsenko minun perustella sen täällä sen enempää :)? Ei meidän ajatukset kuitenkin muutu mihinkään toiseen suntaan.
 
hmmmm
Miksi haluat muuttaa muualle? Siis ihan muuttamisen ilosta? Alkaako olla tylsää? Miksi muuttaa kokonaan? VOittehan matkustella ja katsella maailmaa. Suomi on niin hyvä maa, että ole onnellinen, että olet tänne päässyt. Ymmärrän, jos olisi jokin oikea syy muuttaa esim. perheen tilanne tai työpaikka ulkomailla tai opiskelu.
 

Yhteistyössä