Teimme rajun päätöksen :)

Noh juu
[QUOTE="AV-mamma";30672794]Viro on sulle oikee paikka, mene sinne ja pysy siellä, äläkä ikinä tuu takasin suomeen[/QUOTE]

Outo kommentti, miksi ap:n pitäs juuri sinne mennä ja miksei saisi tulla takaisin. Ja minäkin kun pidin av-mammaa fiksuna, ei enää siltä kuulosta. Et taida hyväksyä yhtään erilaisuutta?
 
"heips"
Ootko sä Milanna mistä kotosin? :)

Minäkin haluan ulkomaille asumaan jossain vaiheessa, ainakin vuodeksi. Lapset oppisivat uuden kielen. Itsekin asuin ulkomailla lapsena ja opin uuden kielen jota olen pitänyt yllä. Englanti ois meillä yksi vaihtoehto, olis englannin kielen taidosta lapsille hyötyä :)
 
ja muutamme pois kokonaan Suomesta viimeistään ensi kesällä :). Täällä kuitenkin jatkamme työt, mutta elämä on yksin niin niin...

Haluan myös kysyä jos täällä joku asuu ulkomailla, niin mikä olisi sellainen paikka olla ja elää?
Missä päin Suomea nyt asut? Miksi et viihdy siellä? Suomessa ehdottaisin muuttamista Helsinkiin (kiva merenranta kaupunki) tai Tampereelle (kiva kaupunki Tammerkosken ja Näsijärven vierellä). Jos ihminen tulee toimeen itsensä kanssa, niin eikö se ole vähän sama se missä katto on pään päällä? Lähdetkö pakoon jotain? Jos ihminen ei sopeudu edes oman isänmaansa kulttuuriin, niin miten hän osaa sopeutua vieraan maan kulttuuriin? Ainakin viime kesä täällä Helsingissä oli liian kuuma. Talvipakkaset ei tässä maassa paljoa haittaa, kun talot ovat lämmitettyjä.

"Across the world I've seen
People and places
Could be the same
But with a different name."

https://www.youtube.com/watch?v=yF83aaIV0Jo

"Jos mielesi tekee muuttaa ulkomaille, niin tutustu mieluummin omassa kotikaupungissasi johonkin ihmiseen, jolla sinulla on sinnelle paljon mieleenkiintoista kerrottavaa", on joku joskus sanonut.
 
Viimeksi muokattu:
"vvvv"
ja muutamme pois kokonaan Suomesta viimeistään ensi kesällä :). Täällä kuitenkin jatkamme työt, mutta elämä on yksin niin niin...

Haluan myös kysyä jos täällä joku asuu ulkomailla, niin mikä olisi sellainen paikka olla ja elää?
En ymmärrä, miten voi olla töissä yrittäjänä Suomessa, jos asuu ulkomailla?
Olen siis itsekin yrittäjä ja niin myös mies. En tunne yhtään yrittäjää, joka yrittäisi Suomessa, mutta ei asu täällä.

Eihän sun mies taida edes tehdä paljoa töitä itseasiassa Suomessa,vaan tekee hommaa Virossa?

Itse olen joskus asunut Itä-Euroopassa ja osa perheestäni asuu siellä osan vuodesta.
 
Just joo
[QUOTE="AV-mamma";30672794]Viro on sulle oikee paikka, mene sinne ja pysy siellä, äläkä ikinä tuu takasin suomeen[/QUOTE]

Mene sinä Siperiaan, äläkä ikinä tule takaisin. Olet idiootti, sovit hyvin Siperiaan.
 
viaras
[QUOTE="vvvv";30673457]En ymmärrä, miten voi olla töissä yrittäjänä Suomessa, jos asuu ulkomailla?
Olen siis itsekin yrittäjä ja niin myös mies. En tunne yhtään yrittäjää, joka yrittäisi Suomessa, mutta ei asu täällä.

Eihän sun mies taida edes tehdä paljoa töitä itseasiassa Suomessa,vaan tekee hommaa Virossa?

Itse olen joskus asunut Itä-Euroopassa ja osa perheestäni asuu siellä osan vuodesta.[/QUOTE]

Onnistuisiko vaikka niin, että netin kautta myy tavaraa Suomeen? Mitäs luulet?
 
"vvvv"
Juu siis mietin miten just työt hoidan :) yrityksiä minulla täällä sekä toisessakin maassa, mutta siellä toisessa maassa se on paljon helpompi hoitaa, täällä se vaati enemmän. Mies kuitenkin asuu enemmän Hki:ssä jatkossa, kun ei voi hommat keskeen laita. Mutta me lasten kanssa jossain muualla.
Eli miehesi jää asumaan Helsinkiin? Ja sinä + lapset muutatte ulkomaille? Ja sinä käyt töitä tekemässä Suomessa vai hoituuko kaikki muka etänä?

Asutko jo nyt Helsingissä, kai siis muutit just tänne?
 
vvvvieras
Onnistuisiko vaikka niin, että netin kautta myy tavaraa Suomeen? Mitäs luulet?
Saa olla sit aika halpaa tavaraa vrt SUomen hintoihin,sillä muuten ihmiset ei halua maksaa kalliita postimaksuja Euroopassa. Tai sit tavarat pitää olla Suomessa ja toimintaa pitää pyörittää Suomessa. Mitä edes Milanna itse tekee yrityksessä?
Eikö hän tehnyt kaiken postituksesta alkaen.

Mitens se Milanna mies sit rakentaa taloja etänä?
 
vvvvv
Missä päin Suomea nyt asut? Miksi et viihdy siellä? Suomessa ehdottaisin muuttamista Helsinkiin (kiva merenranta kaupunki) tai Tampereelle (kiva kaupunki Tammerkosken ja Näsijärven vierellä).
Helsinki ja Tampere ovat ylihinnoiteltuja kaupunkeja, jotka vaan slummiutuvat enemmän. Tämä on ikävää, koska itsekin tykkäsin Helsingistä ennen, on ikävää joutua muuttamaan pois nykyisen kehityksen alta.

Missäs päin sinä asut?
 
Spencer Hastings
Helsinki ja Tampere ovat ylihinnoiteltuja kaupunkeja, jotka vaan slummiutuvat enemmän. Tämä on ikävää, koska itsekin tykkäsin Helsingistä ennen, on ikävää joutua muuttamaan pois nykyisen kehityksen alta.
Olin vähän samaa tulossa sanomaan.
Minä sekä mies ollaan Helsingissä synnytty, kasvettu ja koko aikuisikä vietetty. Omistetaan täältä asuntojakin, mutta silti ollaan alettu valua toiseen isompaan, inhimillisesti hinnoiteltuun ja palveluiltaan kattavaan kaupunkiin. Eikä kumpikaan enää halua mm. laittaa lapsia helsinkiläisiin kouluihin.

Aloittajalla perheineen kun ei ole niin paljoa sellaisia "normaaleja esteitä", niin en nää mitään syytä olla muuttamatta ulkomaille edes kokeilumielessä. No Mikämikä-maata tarjosin jo, mutta sellaisia maita joita itse ollaan katseltu, ja joista kavereilla on positiivisia asumiskokemuksia on Hollanti, Tanska ja Saksa.
 
Onnistuisiko vaikka niin, että netin kautta myy tavaraa Suomeen? Mitäs luulet?
Minulla vain yksi verkkokauppa täysin englanniksi täällä hetkellä. Mutta teen muita hommia Suomessa, sekä muissa maissa, mutta en vitsi sen enempää kertoa.

Joku kysyi miten onnistu yrittäminen ja asuminen muualla. Mies siis kyllä jää Helsingissä ja käy siellä mihin muutamme, itsekin käyn täällä ja usein. Itsellä on sellainen homma täällä että uskon kerran viikossa jos täällä käyn niin hoidan, kun on mulla työntekijöitä. Kokeilen kuitenkin järjestä kaikki niin ettei mitään ongelmia tulee. Samalla tavalla toimin tällä hetkellä muissa maissa tai toiminta siis aloitettu vast. Mutta jos menee ihan hankalaksi, niin kyllä saa tänne aina tulla :) ja siellä sitten käydä.
 
[QUOTE="heips";30673257]Ootko sä Milanna mistä kotosin? :)

Minäkin haluan ulkomaille asumaan jossain vaiheessa, ainakin vuodeksi. Lapset oppisivat uuden kielen. Itsekin asuin ulkomailla lapsena ja opin uuden kielen jota olen pitänyt yllä. Englanti ois meillä yksi vaihtoehto, olis englannin kielen taidosta lapsille hyötyä :)[/QUOTE] Virosta :)

Englanti kans vaihtoehto, mutta mietin kovasti Espanja ja Ranska, Espanjassa itsellä ainakin toiminta alkaa ensi vuonna, niin ehkä jopa hyvää sinne lähteä.
 
Spencer Hastings
Virosta :)

Englanti kans vaihtoehto, mutta mietin kovasti Espanja ja Ranska, Espanjassa itsellä ainakin toiminta alkaa ensi vuonna, niin ehkä jopa hyvää sinne lähteä.
Aiotteko ostaa vai vuokrata asumuksenne? Kanariansaarilla Las Palmasissa oli viime vuonna aika edullisesti vuokralla asuntoja. En kyllä tiedä everyday-lifesta siellä mitään, mutta ainakin on lämpöä, mukavat ulkoilumahdollisuudet, kivan hintaiset ruoat ja juomat ja jos sulla alkaa Espanjassa bisnekset ja oot muutenkin matkustellut, niin ei varmaan se kielikään aivan ylivoimainen juttu ole :)
 
Aiotteko ostaa vai vuokrata asumuksenne? Kanariansaarilla Las Palmasissa oli viime vuonna aika edullisesti vuokralla asuntoja. En kyllä tiedä everyday-lifesta siellä mitään, mutta ainakin on lämpöä, mukavat ulkoilumahdollisuudet, kivan hintaiset ruoat ja juomat ja jos sulla alkaa Espanjassa bisnekset ja oot muutenkin matkustellut, niin ei varmaan se kielikään aivan ylivoimainen juttu ole :)
Mietimme ostoa :). Kieli olisi mukava oppia, kun se myös hyödyllistä tulevaisuutta varten, eikä se ole vaikea kieli edes, jopa jo osan jotain, mä kun teen myös bisneksiä kaukomaassa missä puhutaan juuri tätä kieltä niin aloitin myös lukea jo espanja että helpompi olisi komunikoida.
 
vvvvieras
Minulla vain yksi verkkokauppa täysin englanniksi täällä hetkellä. Mutta teen muita hommia Suomessa, sekä muissa maissa, mutta en vitsi sen enempää kertoa.

Joku kysyi miten onnistu yrittäminen ja asuminen muualla. Mies siis kyllä jää Helsingissä ja käy siellä mihin muutamme, itsekin käyn täällä ja usein. Itsellä on sellainen homma täällä että uskon kerran viikossa jos täällä käyn niin hoidan, kun on mulla työntekijöitä. Kokeilen kuitenkin järjestä kaikki niin ettei mitään ongelmia tulee. Samalla tavalla toimin tällä hetkellä muissa maissa tai toiminta siis aloitettu vast. Mutta jos menee ihan hankalaksi, niin kyllä saa tänne aina tulla :) ja siellä sitten käydä.
Jos sun pitää käydä SUomessa kerran viikossa (lentoineen menee siis 2 päivää vaikka jos lento kestää 6h+todellinen yksi työpäivä 8h SUomessa).

Olisitko siis vain 5 päivää viikossa sit lasten kanssa? Kenen kanssa he olisivat ne päivät, kun sä Suomessa käymässä? Jos miestäsi näkisit sit kerran viikossa parin tunnin ajan, niin teidän perhe kyllä sit hajoaa ja elämästä voi tulla aika vaikeaa.

Etäisyys vaatii veronsa. Lapsilla ei olisi kokopäiväistä äitiä, eikä isää.

Jos te haluatte oikeasti ulkomaille, niin teidän pitää rakentaa sit se elämä kokonaan ulkomaille töineeen päivineen.

Jos sä et oikeasti teidä, minne halua, niin mikä siellä ulkomailla oikeasti kiinnostaa? Useimmille ulkomaat ovat sellainen haave, kun kuvitellaan että ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella. Joskus toki se on, joskus ei.

Kiinnostaisi vaan kuulla, miksi sä haluat ulkomaille? Ei kai se ilmasto voi olla ainoa syy?
 
Jos sun pitää käydä SUomessa kerran viikossa (lentoineen menee siis 2 päivää vaikka jos lento kestää 6h+todellinen yksi työpäivä 8h SUomessa).

Olisitko siis vain 5 päivää viikossa sit lasten kanssa? Kenen kanssa he olisivat ne päivät, kun sä Suomessa käymässä? Jos miestäsi näkisit sit kerran viikossa parin tunnin ajan, niin teidän perhe kyllä sit hajoaa ja elämästä voi tulla aika vaikeaa.

Etäisyys vaatii veronsa. Lapsilla ei olisi kokopäiväistä äitiä, eikä isää.

Jos te haluatte oikeasti ulkomaille, niin teidän pitää rakentaa sit se elämä kokonaan ulkomaille töineeen päivineen.

Jos sä et oikeasti teidä, minne halua, niin mikä siellä ulkomailla oikeasti kiinnostaa? Useimmille ulkomaat ovat sellainen haave, kun kuvitellaan että ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella. Joskus toki se on, joskus ei.

Kiinnostaisi vaan kuulla, miksi sä haluat ulkomaille? Ei kai se ilmasto voi olla ainoa syy?
Lenti ei kestää noin kauan ja kuin aikaisin aamulla lähtee niin illalla voi lentää takaisin. Joudun mä nyt muutenkin lentää paljon töiden takia. Ei Suomi ole ainoa paikka missä yritykset.

Miestä en mä kuitenkin näe ikinä, hän tekee keikoja paljon, ehkä muutama tunti kerran kuussa, välillä jopa 2 pv per kk hän on täällä. Ei ongelma :) vaikka joskus olin kiukuinen mutta ei enää, kun kiirettä on itselläkin.

Lasten kanssa muutenkin ei ole paljon aika töiden takia, mutta ne on meidän valintoja ja työt on tärkeitä myös.

Syy on juuri ilmasto, aina mä inhonut talvet.
 
läsnäoleva uraäiti
Lenti ei kestää noin kauan ja kuin aikaisin aamulla lähtee niin illalla voi lentää takaisin. Joudun mä nyt muutenkin lentää paljon töiden takia. Ei Suomi ole ainoa paikka missä yritykset.

Miestä en mä kuitenkin näe ikinä, hän tekee keikoja paljon, ehkä muutama tunti kerran kuussa, välillä jopa 2 pv per kk hän on täällä. Ei ongelma :) vaikka joskus olin kiukuinen mutta ei enää, kun kiirettä on itselläkin.

Lasten kanssa muutenkin ei ole paljon aika töiden takia, mutta ne on meidän valintoja ja työt on tärkeitä myös.

Syy on juuri ilmasto, aina mä inhonut talvet.
Itsekin uran rakentaneena, voisin kutsua silti itseäni hyväksi äidiksi. Voitko itse jos voit sanoa että olet vain vähän lastesi kanssa...
 

Yhteistyössä