Teiniäidit-sarjan 1.osa Yle Areenassa

  • Viestiketjun aloittaja vieras-
  • Ensimmäinen viesti
fffff
[QUOTE="Tiuski";27267380]Noh mähän oon se Teyan ystävä Tiuski. ;) Tiuski's fuckin' perfect life- blogin kirjottaja...
Musta tehtiin dokkari joka tulee maanantaina tvstä ulos. Ja sit alettiin tekee sarjaa (dokkarille jatkoa sarjan muodossa), munki piti mennä sarjaan mutta en mennytkään. :)
Mukava kuulla ettei joku netissä tiedä mua. :p[/QUOTE]

Tuo teidän nettisekoilu voi vielä joskus kaduttaa.
 
"Tiuski"
Kyllä kaduttaa mua välillä. Kun luen omia raivojani, kiukutteluja tms.Mutta se on mennyttä ja netissä sitä ei ajattele aina niin järkevästi - jälkeenpäin sitten yleensä vähä hävettää ja kaduttaa. Itekki oon niin suurisuu ja jääräpää, että tää netti ei oikein sovi mulle. :D tehty mikä tehty, turhaa sitä enään miettimään. Josko mäki joskus vielä aikuistuisin. :)
 
fffff
[QUOTE="Tiuski";27267388]Kyllä kaduttaa mua välillä. Kun luen omia raivojani, kiukutteluja tms.Mutta se on mennyttä ja netissä sitä ei ajattele aina niin järkevästi - jälkeenpäin sitten yleensä vähä hävettää ja kaduttaa. Itekki oon niin suurisuu ja jääräpää, että tää netti ei oikein sovi mulle. :D tehty mikä tehty, turhaa sitä enään miettimään. Josko mäki joskus vielä aikuistuisin. :)[/QUOTE]

Voi aiheuttaa vakavia ongelmia. Jos tiedostaa mitä tekee, voi opetella muita tapoja.
Moataan me aikuisetkin.
 
"Tiuski"
En edes kirjota blogia. Toki pää syy on se, että mun läppäri on pöllitty ja puhelimella en pysty postailemaan.Ja huomaan et se on tehny mulle ihan hyvää pitää taukoa. Ei oo enään mitään pakottavaa tarvetta rampata blogissa - tuntuu hyvälle. Ja kirjottaen ne asiat muutenki helpommin vääristyy, jotkut lukijat käsittää aivan väärin yms.
Mutta vähän viisaampana eteenpäin. ;) Se on vaan blogi... ja tää on vaan netti.. tää on vaan elämää. :)
 
hahahhahh
[QUOTE="Tiuski";27267400]En edes kirjota blogia. Toki pää syy on se, että mun läppäri on pöllitty ja puhelimella en pysty postailemaan.Ja huomaan et se on tehny mulle ihan hyvää pitää taukoa. Ei oo enään mitään pakottavaa tarvetta rampata blogissa - tuntuu hyvälle. Ja kirjottaen ne asiat muutenki helpommin vääristyy, jotkut lukijat käsittää aivan väärin yms.
Mutta vähän viisaampana eteenpäin. ;) Se on vaan blogi... ja tää on vaan netti.. tää on vaan elämää. :)[/QUOTE]

"Tää on vaan netti", kuules monia asioita mitä tulee sanottua netistä, niistä voi kuulla vuosienkin jälkeen vielä. :) Ei ne välttämättä iknä netistä katoa.
Ja sinun kaverisihan sen läppärin kuulemma pölli, hyvässä seurassapa liikut. Lisäksi Teyan mukaan, sulla on menny siihen Amandan kanssa tilanne, että Amanda on kaikki viikonloput hoidossa äitisi luona ja sinä itse samalla ryyppäät viinaa minkä kerkeät.. Ja Teya yrittänyt siitä sulle puhua mutta et usko..
 
lk
"Tää on vaan netti", kuules monia asioita mitä tulee sanottua netistä, niistä voi kuulla vuosienkin jälkeen vielä. :) Ei ne välttämättä iknä netistä katoa.
Ja sinun kaverisihan sen läppärin kuulemma pölli, hyvässä seurassapa liikut. Lisäksi Teyan mukaan, sulla on menny siihen Amandan kanssa tilanne, että Amanda on kaikki viikonloput hoidossa äitisi luona ja sinä itse samalla ryyppäät viinaa minkä kerkeät.. Ja Teya yrittänyt siitä sulle puhua mutta et usko..
mistäköhän sitä tällästä oot kuullu?
 
"Kikka"
Okei, Sanna ilmeisesti kirjoitteli tänne aikasemmin? Siis jos oikein muistan että hän oli se parivuotiaan äiti. Oli musta järkevin ja järkevimmän näköinen! Ja kypsän kuulonen, pointsit siitä! Niinkuin joku sanoi aikaisemmin, että monet vanhemmatkaan ei tajua lähtee huonosta suhteesta!
Mutta miks helvetissä tän yhen muikin (oliko se se teija?) pittee meikata noin!? Oli synnärillä paljon freesimmän ja nätimmän näköinen kun noine sentin paksuine kulmakarvoineen ja ton omituisen tukan kanssa joka myös on musta. :/ Tiedän että tää henkilö karsastaa auktoriteettejä eikä todellakaan tee niinkuin joku muija jossain tuol määrää, mutta herranjumala. Vois opetella meikkaamaan kun telkkarissakin tulee olemaan. Ja asenteesta vielä; kannattaa olla hyvin nöyrää tyttöä siellä virastoissa ja sosiaalisessa mediassa! Ja tehdä kaikkensa että sossut ja ynnämuut tantat voivat tehdä työnsä hyvin! Sillä osoittaa todellista kypsyyttä ja tod.näk. pääsee nopeammin pois siitä silmätikkuna olemisesta.
 
"Huhhuh"
Eipä ainakaan alkuun mitään positiivistä, Teijan mainostama tupakointi on selkeästi leikattu pois. Mainosti innoissaan blogissaan, kuinka istui yksin ja kätilöiden kanssa jatkuvasti tupakalla. Vihaan tota naisihmistä ihan järkyttävästi siitä, mitä se on koko raskausajan tehny lapselleen ja pitäny sitä ihan ok juttuna. Sen lisäks kiva puska :D Ei ihan sensurointipalkki osunut kohdalleen. Ei edes imetä, koska kuulemma ei pääse tupakista eroon niin vähemmän haittaa muksulle,joo. Vähän on myöhäistä.



Sit se tokana oleva mamma röökiä naamaan vaan ja muksu hoitoon et pääsee tatskaa ottamaan (Y) Ei mitään positiivistä sanottavaa tostakaan olennosta ton sarjan ekan jakson perusteella.



Sitten toi Sarita, sekin röökiä naamaa. Ei anna hyvää kuvaa teiniäideistä. Vanhin vaikutti ihan ok:lta, mut tadaa, röökiä lärviin vaan. Oksettavinta toi vauvan edessä röökaaminen, eipä yhtään hengittele varmaan. Oksettavaa kun vauva on noin pieni ja akat lähtee viihteelle. Keskittyis mieluummin pitään ne haarat kiinni, hoitana lasta ja vieroittuun tupakasta. Mitä pitemmälle tota ohjelmaa kattoo, sen enemmän raivostuttaa.

Ja sähän oot todella kypsä ja aikuinen kun rupeet jostain "puskasta" arvostelemaan, etkö parempaa keksi? :D Maha kun on iso ja ihminen on suht. pienikokoinen niin ei varmaan toi sheivaaminen oo kauheen helppoa.

Mä voin sanoa, kun Teyan tunnen ja itse olen vielä pari vuotta vanhempi, että äitinä Teyassa ei ole moittimista. Eihän tupakointi nyt herranjestas tarkota sitä että olis äitinä täysin epäonnistunut?! Voisin väittää että Teya rakastaa lastaan ja hoitaa häntä varmasti paremmin kuin monet vanhemmat äidit. Hän on erittäin vastuullinen, eikä laita lastaan juuri koskaan hoitoon. Viihteellä ei ole käynyt kuin ehkä korkeintaan pari kertaa, ja lapsi on kuitenkin jo vuoden.

Tupakoinnin lisäksi ei ole mitään, mistä kenellekään teistä olisi aihetta valittaa.
Teillä suurimmalla osalla näyttää vaan olevan sellainen asenne, että nuori äiti ei voi missään tapauksessa onnistua äitinä. Olettekohan kenties katkeria että itse ette olisi pystyneet siihen samanikäisinä vai mikähän juttu tässä oikein on?
Sitäpaitsi, tupakoivathan ne vanhemmatkin äidit, käyvät viihteellä ja ottavat tatuointeja..

Mutta onneksi te kaikki arvostelijat olette niin hemmetin täydellisiä itse. :)
 
  • Tykkää
Reactions: teya
"Tiuski"
Juu "kaveri" pölli sen. Sellasta se on ku en oo selvännäkijä, enkä olis ikinä uskonu tän mun entisen "kaverin" varastavan multa.
Mun elämän muut jutut ei taas kuulu tänne. Mulla on ollu ongelmia monien asioiden kanssa, mutta niistä selvitään, kun on pakko. :)
 
Terve vaan taas arvon kaksplussalaiset.
Muistuttaisin teitä sellaisesta asiasta kun kuvauspäivistä, eli siis, sarjaa alettiin kuvamaan vuosi sitten ja vuosi sitten olen näyttänyt aivan erilaiselta. En ole meikannut kunnolla olisikohan kuukauteen, ja meikkaan muutenkin todella harvoin,hiukseni ovat tällähetkellä ruskeat eivätkä mustat, mitä väliä hiusteni värillä on ylipäätään? Monilla ihmisillä on mustat hiukset?
Silloin kun olin vaaleahiuksinen - se oli teille ongelma
mustahiuksinen - ei kelpaa myöskään
ruskeilla - olin ''tyypillinen teiniäiti''
... joten kaljuksiko tässä täytyy vetästä,vai olenko ''kovis'' sitten? :headwall:

En vain tajua jokaisen teistä logiikkaa,mutta onneksi mun ei edes tarvitsekkaan.
Ja en tosiaan ole viihteellä oikeastaan koskaan - ei huvita eikä kiinnosta lähteä minnekkään. Aurora on hoidossa harvoin, useimmiten isänsä kanssa kotona,jos minulla on pakollista menoa esim työkkärin palaveri yms. mitäköhän muuta... olen pahoillani jos en ison mahani kanssa ollut saanut sheivattua ja jos se teidän yöunenne nyt vei niin harmin paikka :D Ja kun joku kommentoi niistä ''vanhoista postauksista'' nimenomaan vanhoista postauksista, niin mitä väliä sillä tällä hetkellä on,kuinka lapsellisesti olen kirjoitellut joskus ja jonakin vuonna? Tai kuinka huonoissa väleissä olin silloin sossuni kanssa? Nyt tulemme hyvin juttuun, asun omillani enkä vanhempieni paasattavana. Ja jotkut puhui muistaakseni myöskin kuinka ''vanhempamme elättivät meitä'' kun oli meikkejä ynnämuuta mukavaa ekassa jaksossa näkyvillä - ei en saanut yhtäkään hilua edes vanhemmiltani,enkä saa edes sossulta rahaa vaikka olen ns ''jälkihuoltonuori'' eli elän täysin samoilla tuilla kuin jokainen joka on ollut kotona lapsensa kanssa tämän ollessa alle 3-vuotias, saan ehkäpä jopa vähemmän.

Mutta juu,aivan turhaan mä täällä teille kirjoittelen, joten hyvää yötä ja ottakaapas nyt jokainen rennosti noiden jaksojen kanssa kun niistä on tosiaan aina lähemmäs vuosi,kun ne on kuvattu. Menen tästä nukkumaan,jotta jaksan huomenna tehdä Auroralle synttärikakkuja:saint: - Heippa! :wave:

-Teija (teya)
 
  • Tykkää
Reactions: Rosalyn
voi voi
Kuinka paha olo voi olla ihmisillä, kun täytyy haukkua sarjan perusteella/netin perusteella ihmisiä oli ne sitten teinejä tai aikuisia.

Menkää itseenne narisijat ja haukkuja ja hävetkää käytöstänne ja tälläiset ihmiset kehtaavat arvostella muita ihmisiä ja pitävät itseään sitten aikuisena ja parempana...

UUTINEN teille....olette pahempia kuin teiniäitit yhteensä.......
 
30v mama
[QUOTE="Huhhuh";27267474]Ja sähän oot todella kypsä ja aikuinen kun rupeet jostain "puskasta" arvostelemaan, etkö parempaa keksi? :D Maha kun on iso ja ihminen on suht. pienikokoinen niin ei varmaan toi sheivaaminen oo kauheen helppoa.

Mä voin sanoa, kun Teyan tunnen ja itse olen vielä pari vuotta vanhempi, että äitinä Teyassa ei ole moittimista. Eihän tupakointi nyt herranjestas tarkota sitä että olis äitinä täysin epäonnistunut?! Voisin väittää että Teya rakastaa lastaan ja hoitaa häntä varmasti paremmin kuin monet vanhemmat äidit. Hän on erittäin vastuullinen, eikä laita lastaan juuri koskaan hoitoon. Viihteellä ei ole käynyt kuin ehkä korkeintaan pari kertaa, ja lapsi on kuitenkin jo vuoden.

Tupakoinnin lisäksi ei ole mitään, mistä kenellekään teistä olisi aihetta valittaa.
Teillä suurimmalla osalla näyttää vaan olevan sellainen asenne, että nuori äiti ei voi missään tapauksessa onnistua äitinä. Olettekohan kenties katkeria että itse ette olisi pystyneet siihen samanikäisinä vai mikähän juttu tässä oikein on?
Sitäpaitsi, tupakoivathan ne vanhemmatkin äidit, käyvät viihteellä ja ottavat tatuointeja..

Mutta onneksi te kaikki arvostelijat olette niin hemmetin täydellisiä itse. :)[/QUOTE]
Ei näistä komenteista kannata välittää vaikka ymmärrän että ärsyttävät. (muistutan että tuo Katylina on itsekin teiniäiti)
En kyllä huomannut näin kolmekymppisenä äitinä mitään muuta kuin tuon tupakoimisen vaunujen lähellä, muuten en näe edes tupakointia minään äitiysen mittarina. Aika mitätön asia lapsen hyvinvoinnille jos äiti polttaa. (kunhan olisi kauempana vaunuista)
Pukeutumistyyli on kuten teini-ikäisellä mutta sitähän nämä äidit ovatkin! :O
Minusta olisi surullista jos noin nuoret ihmiset lokeroittaisivat itsensä kananpersetukalla ja mammamekoilla kuten monet vanhemmat äidit tekevät. Yök.

Ja pakko sanoa että siitä olen vähän kade, että itse en olisi ollut noin vastuuntuntoinen noin nuorena joten hattua nostan!

Viihteelle lähtemisessä vaikka kerran kuukaudessakin ei ole mitään ihmeellistä. Itse käyn nykyään kerran parissa kuussa. :) Tekee äipälle hyvää vähän ulkoilla. ;)
Kukaan ei ole sitä kuitenkaan kritisoinut, mutta jos olisin teiniäiti, varmasti kuulisin vikinää. Ristiriitaista kyllä.
 
hyi
Kuka tahansa äiti, 15 vee tai 50 vee: Idioottimaista polttaa raskaana ollessa tai vauvan aikana, tai edes lapsen aikana. Idioottimaista on myös olla imettämättä jos siihen pystyy.
 
lilih
Katselin äsken eka osan yleareenalta. Musta kivasti tehty ja hyvin mielenkiintoinen sarja. Itse mielsin itseni joskus nuoreksi äidiksi, kun sain esikoiseni 23 vuotiaana. Eipä se näytä sen ihmeellisempää olevan esikoisen kanssa. Samanlaista räpellystä se on vanhemmallakin äidillä, kun se eka siihen tupsahti. Enkä mä tarkoita räpellystä negatiivisena asiana, vaan asiana, jonka joutuu alusta pitäen kädestä opettelemaan. Sitä se äitiys on. Kuka jaksaa takertua pelkästään tupakkaan tässä asiassa?
 
Kuten tuolla jo joku kirjoitti, niin tässä ketjussa tulee kyllä hyvin vahvasti esiin se, että olisi yhdellä jos toisella hieman varttuneemmallakin äidillä nyt melkoinen kasvunpaikka.

Katsoin dokkarin areenasta ja mielestäni se oli hyvä. Aion katsoa kaikki muutkin jaksot.

Kyllähän siitä näki, että tytöt olivat kaikki vielä kovin nuoria. Mutta ei se ole synonyymi paskalle äidille.

Parhaiten mieleeni jäi sen toisen Turkulaisen tytön kommentti (se nuorempi, kellä oli pieni vauva) siitä, miten hän ei ole valmis äidiksi. Mutta että hän oppii joka päivä uutta. Tämä tyttö oli muutoinkin mielestäni oikein tasapainoisen ja fiksun oloinen. Kyllä, hän poltti tupakkaa, mutta tekeekö se todella hänestä huonon äidin?

Tuo toinen Turkulainen (serkuksista vanhempi) toi mieleen itseni nuorena. Hyvin täpäkkä mimmi. Toivottavasti hän pääsee siinä määrin eroon ex:ästään, että hän voi halutessaan rakentaa uuden parisuhteen ilman ex:än kiusaamista. Mielestäni hänkin vaikutti aivan riittävän hyvältä ihmiseltä ollakseen hyvä äiti. Toki hänelläkin on vielä kasvunvaraa, mutta eikö se tuossa iässä ole täysin normaalia. Hällähän on ikää vasta 19v!

Mä olen kolmekymppinen ja edelleen tuntuu siltä, että mulla on vielä elämästä paljon opittavaa. Paljon olen jo oppinut ja hyvin tyytyväinen olen siihen, että näin hieman vanhempana olen jo tasaantunut...mutta kovasti odotan sitä, että ne loputkin suuret mäet tasaantuvat vuosien saatossa.

Teyasta sain kyllä erittäin positiivisen kuvan. Toki hänkin on vielä hyvin nuori, mutta kovasti järkevää juttua sieltä suusta silti tuli. Ja ihanaa nähdä Teyan äidin antama tuki tyttärelleen. Mitä sitten, jos hän meikkaa vahvasti...tyylinsä kullakin.

Tanjakin vaikutti ihan normaalilta nuorelta. Eiköhän hänkin äitiyteen kykene siinä missä muutkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamma91
Ken guru
Laitan nyt tännekin, että esim. mulle ei tullut mitään muuta kuin positiivisia ajatuksia näistä teiniäideistä. Ajattelin kyllä että voi kuin ei polttaisi niin lähellä vaunuja, mutta muuten ei tullut mitään negatiivista mieleen.

Tavallisia nuoria, kantoivat vastuunsa hienosti, ja vauvat olivat aivan ihania :heart:. Olin aivan ihmeissäni lukiessani tämän ketjun kommentteja. Miten jotain voi häiritä kenenkään meikkaaminen tai hiukset??!! Eihän sellaisella edes ole mitään tekemistä äitiyden kanssa, plus että nuorena on vain hauskaa kokeilla erilaisia tyylejä.

Aion katsoa myös muutkin jaksot.
 
"..."
Miten musta näyttää, että noi tytöt on tarkan suurennuslasin alla vain siksi että ovat olleet alle 18v tultuaan raskaaksi? Katsoin ko. jakson eikä yksikään vauvoista näyttänyt mitenkään huonosti voivan tai heitteillä olevan, normia arkea tytöt vauvojensa kanssa eli. Vanhemmatkin äidit käy tatuoitavana, meikkaa tai laittaa hiuksiaan, eihän tarvitse näyttää seinästä revityltä vain siksi että on äiti? Minäkään en ole imettänyt ja lapset on kasvaneet aikuisiksi ihan normaalisti. Tupakka ei tietenkään ole hyvä juttu mutta ei teiniäidit ainoita tupakoitsijoita ole. Jos lapsi on joskus jonkun muun hoidossa, sehän tarkoittaa vaan että äiti pitää myös itsestään ja jaksamisestaan huolta.

Tsemppiä ko. tytöille, tosi rohkeaa lähteä tuollaiseen ohjelmaan kun osaa kuvitella mitä kukkahattutädit sanoo!
 
"pulla-"
Pakko nyt tarttua aikaisempiin kommentteihin tatuointien ottamisesta..

Miten ihmeessä se on haitaksi lapselle? Ei sitä tatuointia lapselle laiteta! Menkää nyt hyvät ihmiset itseenne, ei kukaan täydellinen ole!

En katsonut jaksoa vielä, "säästän" sen myöhemmäksi kun tulee ihan telkkarista. Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta ja toivon stemppiä tytöille jotka ovat sarjassa!
 
[QUOTE="teya";27270408]112 vai moneskohan viesti nyt olikaan,niin sen laitoin ihan itse ainakin,nyt olen puhelimella joten en jaksa kirjautua sisään...

-teya (Teija)[/QUOTE]

Jätkä on idiootti, selkeä trolli :popcorn:
 

Yhteistyössä