Teinkö väärin kun ostin 10 v tytölle stringit?

Helkky-75
Miksi pienien tyttöjen tarvitsee olla jo naisia? Mitä vikaa on siinä, että on lapsi ja pukeutuu kuten ikäisensä kuuluukin? Muutenkin lapsuus on niin lyhyt.

Ja niitä stringejä ehtii kyllä pitää vaikka lopun ikäänsä sitten kun ostaa itse vaatteensa. Voi kun nuo kaikki Barbiet ja Bratzit poistuis maailmasta, niin samalla vois vähentyä väärät naisenmallit ja syömishäiriötkin. Aargh!
 
äippäö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitiö:
Et tehnyt. Mein lapsen luokkakavereilla on kaikilla kun tyttäreni vie niitä synttärilahjaksi. On nyt 9v. Bratz nukeillakin on sellaiset.
Toivottavasti et ole tosissasi että lapsesi vie moisia kavereille lahjaksi???????
Toki olen tosissani.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Normiäippä:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Normiäippä:
Mutta niillä on tänään disko ja hän halusi olla "aikuismaisena" siellä :D
Just.. Muista ostaa kondomipaketti mukaan. :(
Pikkuhousutko sen määrää että harrastetaan seksiä? Saako tuon ikäinen meikatakaan ja tennareissa vain kuljetaan?
No, minusta 10-vuotiaan ei tarvitse vielä meikata.
 
veiras
Alkuperäinen kirjoittaja Äitiö:
Et tehnyt. Mein lapsen luokkakavereilla on kaikilla kun tyttäreni vie niitä synttärilahjaksi. On nyt 9v. Bratz nukeillakin on sellaiset.

Murrosikäinen poika käyttää tuota lausetta meihin, et kaikilla muillakin. Mutta se ei mene meihin vanhempiin aina läpi.. Ai niin ja Bratz taisi olla nukke.
 
Hto vie. Lapsethan rakastavat vaateleikkejä... Meidän kolme- ja seitsemänvuotiat kiskovat innolla mun korkkareita ja huiveja sun muita päällensä ja ovat NIIN (hih) hienoina. Tuskin yhdet stringit lasta aikuiseksi muuttavat.

Järki käteen taas kerran.

 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pikkuhousutko sen määrää että harrastetaan seksiä? Saako tuon ikäinen meikatakaan ja tennareissa vain kuljetaan?
No, minusta 10-vuotiaan ei tarvitse vielä meikata.[/quote]

Ei minustakaan. Ei millään mene mun kaaliin, että miksei lapsi voi olla vaan LAPSI?
 
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Hto vie. Lapsethan rakastavat vaateleikkejä... Meidän kolme- ja seitsemänvuotiat kiskovat innolla mun korkkareita ja huiveja sun muita päällensä ja ovat NIIN (hih) hienoina. Tuskin yhdet stringit lasta aikuiseksi muuttavat.

Järki käteen taas kerran.
Niin vaateleikit on minusta ihan eri asia kuin pitää 10 vuotiaalla stringejä käyttövaatteina... (mutta ehkä olenkin TAAS liian tiukkis...)

*muoks* ja yritän kyllä pitää myös huolen siitä että niitä ei ostella kavereille tuossa iässä synttärilahjaksikaan...
 
Vieras
Mitä tytöt haluavat pitää yllään teini-ikäisenä, kun jo ala-asteikäiset pukeutuvat kuin pissikset tai katutytöt? Tai tarvitseeko ala-asteikäisten meikata? Miksi ihmeessä? Ehtiihän sitä vielä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Normiäippä:
Missä niiden korkokenkien puolustajat nyt on? Mun tyttö on sentään vanhempi kuin sen korkokenkätytön :eek:
Taitaa sinunkin omaatuntoasi vähän kuitenkin asia kaivella kun kysyt,teitkö väärin..

Ja minusta on hirveää miten pienistä lapsista aletaan leipoa aikuisia.10v tyttö on vielä ihan lapsi,minusta stringit eivät kuulu lapsille.Miksei lapset voi olla ja pukeutua kuin lapset?Sitä en ymmärrä.=(
 
Mua ajatus jostain syystä huvittaa :D En ois omalleni ostanu, mutta en tuomitse sua enkä sun lasta jos te tykkäätte niitä käyttää. Omani sais tuossa iässä ostaa meikkinsä omilla rahoillaan jos tahtoo, itse en niitäkään ostais.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Hto vie. Lapsethan rakastavat vaateleikkejä... Meidän kolme- ja seitsemänvuotiat kiskovat innolla mun korkkareita ja huiveja sun muita päällensä ja ovat NIIN (hih) hienoina. Tuskin yhdet stringit lasta aikuiseksi muuttavat.

Järki käteen taas kerran.
Ja lapsetko sen päättävät? Onko kaikki roolileikkien perusteella sallittua? Vanhempien tehtävänä on vetää rajat, vaikka lapset protestoisivatkin. Ja kaipa se on eri asia kokeilla leikeissä äidin vaatteita kuin ostaa pikkutytölle pikkuaikuisten vaatteita. Siis miettikää nyt hyvät ihmiset kymmenen vanhaa tyttöä stringeissä!!! Siis haloo - onko valoo?
 
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Hto vie. Lapsethan rakastavat vaateleikkejä... Meidän kolme- ja seitsemänvuotiat kiskovat innolla mun korkkareita ja huiveja sun muita päällensä ja ovat NIIN (hih) hienoina. Tuskin yhdet stringit lasta aikuiseksi muuttavat.

Järki käteen taas kerran.
Juu, järki käteen siinä mielessä, et pukuleikit kotona on pikkusen eri asia, kuin narupikkuhousut diskossa.

Mun mielestä ap:n "kun se niin kovasti haluu, niin pakkohan mun on suostua"-puolustelu heijastaa sitä, ettei taaskaan muisteta olla aikuisia ja vanhempia, joiden homma on huolehtia lapsen turvallisuudesta jne. esim muistuttamalla, että 10-vuotias on vielä lapsi, joka ei tarvitse meikkejä eikä varsinkaan stringejä vielä tuon ikäisenä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Normiäippä:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Ei tuon ikäisten kuulu todellakaan pitää mitään stringejä! Ajattelepas, minkälaisen leiman tyttö saa koulussa, kun niitä ylpeänä siellä esittelee.

Sitäpaitsi stringit ovat epähygienisiä ja aiheuttavat ongelmia mm. hangatessaan.
Ei ollut kyse mistään esittelystä! :eek:
Mitä ideaa siinä muuten olisi sellaisia toivoa ellei niitä kavereille vilauteltaisi ja leuhkittaisi? Ohhoijaa - taas yhtä äitiä vedätetään. Sanotko mihinkään ei?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Hto vie. Lapsethan rakastavat vaateleikkejä... Meidän kolme- ja seitsemänvuotiat kiskovat innolla mun korkkareita ja huiveja sun muita päällensä ja ovat NIIN (hih) hienoina. Tuskin yhdet stringit lasta aikuiseksi muuttavat.

Järki käteen taas kerran.
Ja lapsetko sen päättävät? Onko kaikki roolileikkien perusteella sallittua? Vanhempien tehtävänä on vetää rajat, vaikka lapset protestoisivatkin. Ja kaipa se on eri asia kokeilla leikeissä äidin vaatteita kuin ostaa pikkutytölle pikkuaikuisten vaatteita. Siis miettikää nyt hyvät ihmiset kymmenen vanhaa tyttöä stringeissä!!! Siis haloo - onko valoo?

No tässä jollain oli sama pointti samaan aikaan :)

Eli peesaan!
 

Yhteistyössä