Terolut-mimmit ja Clomittaret

Viime kierrossa söin ensimmäisen Terokuurini. Kuurin sain epäsäännölliseen kiertoon, kpt hyppy 25-50 välillä. Teroja syön 15-25 päivinä, vai oliko se 24. päivään asti, noh kuitenkin :)

Ekat teromenkat tuli pari päivää viimosesta napista, kierron pituudeksi jäi 27! Menkat oli PALJON kivuttomammat kun ennen, mutta vuoto oli hirveen paljon runsaampaa! Verta vaan tuli ja tuli. 0_o

Nyt on menossa kp18 ja toinen terokuuri menossa, saas nähdä millaiset menkat on nyt tiedossa jos plussaa ei tule.
 
Mulla terot ja clomit myös käytössä. Olen 27 v. ja pillerit lopetin 11 vuoden käytön jälkeen marraskuun alussa. Ekat menkat tuli maaliskuussa ja siitä seuraavat toukokuun alussa ja sitten ei mitään. Terot sain sitten jossain kp 90 paikkeilla ja niillä saatiin vuoto aikaiseksi. Mulla vuoto alkoi saman päivän iltana kun olin aamulla ottanut viimeisen teron (ihan niin pian ei kai kuuluisi alkaa?). Mulla on ollut ongelmana liian ohut limakalvo, joten vuoto oli paljon niukempi kuin mun oikea kuukautisvuoto.

Mulla ongelmana ovuloimattomuus ja ultrassa lievät pco-tyyppiset munasarjat ja myös veren lh ja fsh-arvot viittaavat pco:n, joten sain myös clomit kokeiluun. Ensi viikolla olisi seurantaultra että nähdään onko vastetta. Muuten en ole yhtään tyypillinen pco tapaus: paino alipainon puolella, finnejä ehkä max 2 vuodessa, ei hirsutismia jne.
 
Saa nähdä tuliko tää viesti nyt edes oikeaan paikkaan, ekaa kertaa täällä kirjottelen. Sellasta olisin kysynyt että onko täällä ketään muita joilla olisi alkanut vuoto ENSIMMÄISEN TEROLUT TABLETIN jälkeen? Mulle lääkäri määräs Terolutit aloitettavaks kierron 15pvä ja niitä pitäs syödä 24 päivään asti.. ehdin ottaa yhden pillerin jonka jälkeen seuraavana aamuna alkoi kirkas verinen vuoto ja nyt olen ottanut jo neljänä päivä tabletin ja vuoto jatkuu aina vaan... Lääkärin kanssa ei moisesta ollut mitään puhetta enkä äkkiseltään löytänyt asiasta keskusteluakaan.. Kiitos jo etukäteen jos joku aiheeseen vastailee :) (huomasin tän uuden keskustelun vasta kun ehdin jo vanhaankin kirjoittaa..)
 
KIITOS VASTAUKSISTA. :)

Tilanne on se että tuli pieni ajatus härö viime tekstiin, ja siis vika tero meni sunnuntaina.. JAAAH.. kierto jatkuu edelleen :headwall: :headwall: siis nyt kolme päivää vikasta terosta. :headwall: (täytynee tehdä r-testi; TOSIN en odottele ihmeitä kierto on kumminkin yli 150 päivää: milloin tämä idioottimainen toiveikkuus loppuu?) :headwall:

tuntemukset on tällä hetkellä suunnaton v*tutus. :( mä toivon että nyt JOTAIN tapahtuisi pian. anteeksi oma napa päivitys, mutta nyt vaan alkaa olla lysti loppu. :(

kiitos ja parempaa päivää muille. :)

terv.N-A-S-?
 
Tokaa terokiertoa käynnistelemässä.... Edellinen kierto oli tosi jännä, söin terot kierron 15.-24. pvä, 2 pv kului ja sitten alkoi menkat, eli mun kierto oli vaivaiset 26 pvää!!!
Mulla ei oo _ikinä_ ollut noin lyhyttä kiertoo-!!!
Vuotokin oli tosi niukanlaista: ekat 2 pv vuosin kuin rituaaliteurastettu eläin, ja vikat 2 pv tuhrusti.

Aiemmin oon vuotanu ihan huolella jopa 8 pv putkeen - sen huomas kyl pyörrytyksenäkin yms.

Nyt päätin kokeilla ovisjahtiikin, mut eihän siel nyt (enää?) mitään ovista kai oo, kun jo kierron 15. pvä on lusittu....

Että tämmöstä.

Anteeksi omanapailu - kiva kun tääl on joku toinenkin jahtaamassa 4. vauvaa ;)

N-A-S-? <3
 
Viimeksi muokattu:
Heelo! :)
Ja siis joo kyllä meillä siis neljäs kuumeilussa, siinäpä syykin miksi lääkäriä laiskasti vaivannu kierron ongelmien kanssa. :ashamed:

ja nyt siis vika tero sunnuntaina, jaaaa kierto jaatkuuuuuuu (eli päivä 5 terojen jälkeen). :headwall: ja r-testissä EI MITÄÄN, yritin kääntää ja vääntää ja taskulampullakin vilkuilin kahjouksissani. :kieh: r-oireitakin olisi; mmutta mutta, veikkaan että vauvakuume teettää niitä. :headwall:

edelleen siis odottelu linjalla. :stick:

höpsähtänyt N-A-S-?
 
N-A-S-?: Samat mulla, plus etten haluu meidän terkkariin kun viimeksi ne ees tajunneet kierto-ongelmistani puhuessani, että olinkin raskaana.... puuh-!

Oma napa: No niin. Kp 17.
Terojen aloittamista pohdin, ovistesti nyt nega, eilen hailu, toissapnä vahva, sitä ennen ei.
Ehkä sain saalistettua?

Talletuksia oon yrittänyt saada - mieshän ei varsinaisesti haluu enää yhtään muksua lisää, mutta tiedän että ukko on ihan messissä jos pärähtää.... :)
Suunnitelmallisuus ei kuulu rakkaan puolisoni hyveisiin...!

Joo. 10 pv teroja nokkaan nyt, menee jännäilykin joutuisammin XD
 
Voi ei, kp24 ja viimeinen tero syöty aamulla. Äsken vessassa käydessä paperiin jäi hentoa vaaleanpunaista, jo on lyhyet kierrot ja eipähän kuulu vieläkään plussaa! -.- En ole tosin testannut, mutta suotta tarvitsee kun näköjään alkaa vuotaa jo ihan hyvissä ajoin >.<
 
Odef, ei se tainnut kyllä olla. Eilen vuotanut oikeestaan mitään, satunnaisesti oli vessassa käydessä paperissa jotain vaalenpunaista. Tänän aamuna tosin side oli yön jäljiltä ihan puhdas, mutta paperiin jäi ihan kunnolla kirkkaan punaista verta. Samoin äsken kun kävin vessassa, paperi aivan punainen. Anteeksi tämä yksityiskohtaisesti kuvailu :-D JOS posti tuo tänään raskaustestit niin saatanpahan ihan huvin vuoksi testata vielä tänään tai huomenna, mutta kylläpähän tuntuu nyt vuotavan että eiköhän tässä mennä jo kp1:ssä :<
 
HALLOU!:wave:

Ja tilanne on *rummun päristystä*.... 9 päivää jälkeen vikan teron, KIERTO JATKUU.... :headwall::headwall: Ja testissä NEGA.. : /

(tosin mielikuvittelen näppärästi ties mitä huimauksia ja oireita; ja eilen nukuin monen tunnin päikkärit+yölläkin pitkän pätkään; tosin täysikuu sai mut valvomaan viime viiikolla joten; noh, oireista päätellen (olen valvonut).. :kieh:

empuskalle
pahoittelut tädistä. :kiss:

(tosin itse haluaisin jo sen täti punaisen paikalle, alkaa tuntumaan että järki jo reistaa asiasta) :( oli meinaan niin isot toiveet siitä että tämä reippaasti 150 päivänen mega kierto poikkeis teroilla, ja päästäis yrittämäänkin vauvaa; joku idiootin optimismi sanoo no kaikki on mahdollista (mut ei kauheasti toiveita herätä näin piiiitkällä kierrolla). :headwall:

nyt vaan mietin tehdäkkö testi? vai vaan odottaa lääkärin soittoa perjantaina? (elikkä sitten vaan odottelua odottelun perään) : /

Parempaa päivää muille!! :heart:

odottelija N-A-S-?
 
Oho, ompas meitä "tero-mimmejä" paljon :)

hulilupteri6, olipas kierto ! Miltäs uus kierto vaikuttaa? normaalilta?

empuska, peukut pystyyn :)

Mulla on menossa kp 20. Kp16 (dpo6) alkoi tiputteluvuoto, joka jatkuu edelleen. Verta ei ole paljoa, muutama pisko, mutta kuitenkin niin että pikkareihin jää. Pelottaa mikä tää nyt oikein on.. just ku menkat alko terojen ansiosta normalisoitumaan :( kiinnittymisvuoksi bumpy veikkas (lohduttavasti :D ), mutta kestäiskö ne näin kauan. Aion pe testata aamupissasta ja jos ei sunnuntaina oo loppunu tää nii soitan lääkäriin ma. ÄRSYTTÄVÄÄÄÄÄ !!
Sassa7; Se 42pv kierron jälkeiset menkat oli aika normaalit.. sitä seuraava kierto ihan normaali.. 26pv ja menkat tosi normaalit paitsi ihan jäätävät kivut 2. ja 3. vuotopvänä, meinasin täysin tipahtaa töihin....

oon nyt syönyt siis 1kk ajan Thyroxinia ja viime kierrossa ovulaatiotestit oli kaikki samanlaisia hailakoita ja se ohjeiden mukaan on nega... ei eroa vaikka tein 9:nä päivänä niitä.. Tämä kierto, missä nyt elän, tänään kp12 ja piti alottaa jo kp10:stä toi tikuttaminen mutta olosuhteiden pakosta pääsin vasta tänään alottaan ja hei, siis se oikeesti näyttää nyt kahta yhtä tummaa viivaa. Voisko sen lukea ovulaatioksi?
Lääkäri sano että voi olla etten oo koskaan edes ovuloinut ja nyt kun vertaan viime kierron ja tän aamun ovulaatioliuskaa niin ero on selkeä... Nyt kun sais pidettyä tassut maassa, ettei ala keuliin..¨

Mulla edessä ens ma verikokeet, katotaan miten thyroxin on purrut ja sit ehkä clomien vuoro... ellei ennen sitä tärppää. Mies kävi kans siinä spermatestissä (voi tsiisus mikä kikatusreissu kun ahtauduttiin sinne 2neliön koppiin :LOL:, mut homma hoitu lopulta supernopeesti ja hyvin...) vastauksia odotellessa..

Nyt on mieli rauhallinen mutta tietenkin toiveikas.. Ilman ovulaatioita kun on aika pieni tsäänssi saada matkalaista, mutta jos nyt........... fingers crossed! :)
 
moiiiiiii

omanapa:
jännääpännää, viikko pitäis lusia ennenku uskaltaa ees ajatella testaamista.... järkeilin oviksrn h-hetken olleen 16.8., joten jos tärppäs niin 27.8. on kai varhaisin teoreettinen testiplussapäivä, eikö?
30.8. on yhen kaverin pyöreitten vuosien pippalot, tarttis kyl pakosti testaa viim. silloin.... ois kp 31, ja oviksesta 15 pv - olettaen et tosiaan
a) oisin ovuloinu täs kierros ja
b) että "koti-inseminaatio" ois onnannu....
En muute aloittanu toista terokierrosta, olinko tyhmä?

empuskalle harmitukset täti punaisesta - et ollu liian yksityiskohtainen ;) rauhaa!

tsemppiä myös hulilupteri6:lle, kikatuskäynti kuulosti mukavalle, toivottavasti salamatkustaja hyppää pian kyytiin <3

voi N-A-S-? I feel for you! Meilläkin koko muu sakki nukkuu, mä koodaan ja surffaan ku kaipailisin NIIIIN paljon sitä masuasukkia meille...!

Halit kaikille!!!
 
Mun pitäisi kans malttaa testaushimojen kanssa.. nyt kolmena päivänä tullut pyyhittäessä verta (kiinnittymisvuoto?) ihan muutama tippa. Mut ei oo koskaan ennen ollut tällästä.. vielä pari päivää odottelen. Jännittää nii pirusti!!
 
Täällä kans yks epäsäännöllinen ilmoittautuu ????
Kolmas lapsi olisi haaveissa mut kierrot heittää ihan häränpyllyä???? . Sillon kun esikoista yritettiin ni söin terolutit kuureja. Esikoisen syntymän jälkeen kierto muuttui tosi säännölliseksi mut nyt vuosi sitten kierrot rupes mättää. Taas. Se olis vissiin terot hommattava.
Ootteko hakeutuneet tk:n vai yksityisen puolen kautta lääkärin pakeille kiertoprobleemien hoitoon?
 

Yhteistyössä