Terolut mimmit

kuumeilija Olis joo tavoitteena raskautua terojen avulla tai ilman. Mulla ollut ovuloimisen kanssa ongelmia ja yritystä toukokuussa tulossa vuosi täyteen. Viime heinäkuussa sain terot. Aluksi niitä syödessä kierrot lyhenivät todella lyhyiksi ja kuukautiset yrittivät tulla jo kuurin aikana, sitte neljännen kuurin meinasin aloittaa hieman myöhemmin, mutta silloin vuoto alkoikin jo kp17. Sitte seuraavaan kiertoon en viittinyt teroja aloittaakaa ja yllätyksenä sainkin ensimmäisen ovisplussan.:) Plussasta innostuneena olen nyt syönyt joka toisessa kierrossa teroja, koska kuurin jälkeisessä kierrossa olen tähän mennessä saanut ovisplussan. Toki tähän mennessä saldona vasta kaksi plussaa ja kohta vuosi yritystä takana...:ashamed: Jollain tavoin terot on kuitenkin herätellyt mun hormoonitoimintaa, kun jotain on ees tapahtunu. Mullahan normikiertokin pitkä ja vaihteleva....37-60 yleisimmin 40 tai vähä yli. Meillä on ennestään jo yksi lapsi, joka on saanut alkunsa ihan luomusti, vaikkakin hänkin odotutti hieman tuloaan.:heart: Viime kuurilla meni kans viimeisestä tabusta melkein viikko ennen kuukautisten alkua. Katsoo koska nyt suvaitsevat alkaa. Salamatkustajaa tuskin mukana matkustaa, kun aloitin terot jo kp15 ja ovis ollut huomattavasti myöhemmin muilla kierroilla.
 
Tiuhti87 Ootko miettinyt sitä, että tikuttaisit ensin oviksen ja aloittaisit terot vasta 2-3 päivää ovisplussan jälkeen? Mullakin on pitkät kierrot ja en uskaltanu syödä teroja ennen ovista, joka mulla on todella myöhään kierrossa, joskus kp22 paikkeilla tai jälkeen, koska terot saattaa estää oviksen, kun sehän on samaa hormonia, mitä erittyy oviksen jälkeen ja se viestittääkin keholle oviksen jo tapahtuneen. Mulla ei ovis ehtis olla ennen kp15, kun ohjeen mukaanhan terot alotetaan kp15. Niin, ja mä menin sis ihan ominpäin :ashamed: tekemään noin, ja vasta myöhemmin otin asian puheeksi gynen kans, joka oli samaa mieltä asiasta. Nyt toista yrittäessä alotin terot ilman gynen määräystä, kun mulla oli jääny 2kk satsi teroja kaappiin :D Mut suosittelen lämpimästi alottamaan terot vasta 2-3pv oviksen jälkeen! Yksi syys siihen, miksen uskaltanu syödä teroja kp15 alkaen oli se, että mun oma kierto on sikapitkä, niin tuo normiohjeella syöty tero kuulostaa kauhean suurelta muutokselta, kun ne lyhentää sit kierron niin radikaalisti omaan luonnolliseen kiertoon nähden. Voisko sulla olla jotakin tuohon viittavaa, että sun keho etsii nyt omaa paikkaansa terojen kanssa, kun kuitenkaan terokuukausia ei kamalan paljoa takana ole? Kun sun kehon oma kierto on noin pitkä ja nyt teroilla koitetaan kiertoa lyhentää noin radikaalisti, niin jos se vie jonkun aikaa ennen kuin keho pääsee mukaan ja ymmärtää jujun?
 
Huomenta!

Änkeydympä tännekin ketjuun :D :wave:

Ihan vaan mielipiteitä ja apua kaipaan.. Mistähän alottaisin :p

Söin ennen ekaa raskautta pillereitä 8 vuotta ja kun ne lopetin niin kierrot oli piiiitkiiää ja oikeestaan menkkoja ei kuulunu ollenkaan, söin sillon terolutteja 3 kuukautta mutta ei tasottunu niilläkään, vuoto siis tuli mutta kroppa ei alkanu itekseen toimimaan.. kuitenki vuoden yrittämisen jälkeen tulin raskaaksi, sekin pitkästä kierrosta...

raskauden jälkeen en käyttäny pillereitä vaan tulin raskaaksi n. 5kk esikoisesta ja kierto tais olla kp56-58. ja nyt sitten lopetin pillerit maaliskuussa vuoden niitä syöneenä, nyt on kp28 ja dpo12.. tuntemuksia ei ole että menkat ois tulossa ja hailuraisen viivan sain testiin pari päivää sitte mutta nyt ei enään mitään. Neuvolatädille soitin eilen ja pyysin terolutteja (ihan varmuuden varalle) ja sainkin 3kk reseptin.. tarkotus ois vielä katella viikon verran että alkaa itekseen vai ei. Jotenka siis kiperä kysymys kuuluu :D kannaatko ottaa sitte teroja kp esim 35 eteenpäin että saisin vuodon aikaan ja kierron alusta? ja sitten ajattelin odottaa ovista ja sitä bongailla ja jos sen bongaan niin terot alottaisin sitten oviksesta pari päivää eteenpäin? että kierto vähän tasottuis.. neuvolantäti sano että lääkäri oli käskeny sanoa että kondomia täytyy käyttää niiden aikana, eikö sillon sais tulla raskaaksi jos teroja käyttää apuna? onko siitä jotaki haittaa? jos sattuis että tärppää ja teroja on syöny ovulaation jälkeen?

En jaksa uskoa että kroppa edelleenkään toimis omatoimisesti "hyvin" vaan vahvalla kokemuksella varmasti taas venyis..

Oisin erittäin kiitollinen jos joku osais valaista asiasta :rolleyes:
 
kuumeilija Voishan sitä tässä kierrossa kokeillakin aloittaa terot oviksen jälkeen, jos ovis tapahtuu, mutta kun ovista ei mulla hirveen usein tapahdu. Sen takia olen suunnitellut syöväni joka toinen kierto teroja ja joka toinen olevani ilman, että ovis mahdollisesti tapahtus. Näinä ainoina oviskiertoina oviksesta kuukautisiin on kulunut oikeaoppisesti 14 ja 15 päivää, niin ajatellut että siinä ei mitään ongelmaa ole. Ollut vaan huonoa onnea kun ei niistä kahdesta ole tärpännyt.

Pippuri85 En kyllä ymmärrä miksi kortsua pitäis käyttää... jos kerran raskaus tähtäimessä. Teroja kuitenkin määrätään juuri vahvistamaan hormoonitasoja raskauden mahdollisesti alettua, jos siinä ongelmaa. Niiden pitäis mun käsittääkseni ehkäistä ihan alussa tapahtuvia keskenmenoja.
 
miss_piggy
Itekään en tajua miks pitäis kortsua käyttää, kun terojahan syödään just nimenomaan siinä tarkoituksessa, mitä mitä Tiuhti jo kertoikin.

Mulla olis nyt kaiketi dpo 4, eilen tuli jotain limaa ja punertavaa valkkaria, luulin jo että menkat, mutta ei :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pippuri85*
Emmääkään ymmärrä.. oisko se lääkäri tarkottanu just tota että voi tärppi käyä, en mielestäni ajatellu käyttää niitä ehkäsynä :D

Mutta mitä mieltä siitä, kannattaako kierto katkasta? jos ens viikolla alan syömään ja annostus on sen 10 tablettia niin sehän vuoto tulis sitte joskus reilusti yli kp40..

..ja joo.. oon sen verran hätänen että huvittais nyt jo alkaa napsimaan :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Pippuri85 Kai niitä vois samantienkin alkaa popsia, mutta jos kuukautiset alkais itsekseen viikon kyluessa niin saattaisit silloin päästä kuitenkin nopeemmin uuteen kiertoon... Niin jos sulla menossa dpo12 niin ajattelis että odottais sinne dpo16, jos ittellään alkais. Tai voihan se vielä plussaksi muuttua...:)

miss_piggy Toivotaan että olis kiinnittymistä ollut.:whistle:

Unohtu lisätä edelliseen vielä että vihdoin NE alkas kp1! JEE!!!:D
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Pippuri: Mulla alkoi aina kolmantena terolutittomana päivänä sen kuurin jälkeen. Tosin nyt keskenmenon jälkeen ku koitin teroilla käynnistää vuodon, niin sitä ei koskaan tullutkaan. Sain aikaiseksi vain teroilla pientä tuhruvuotoa, mutta tää johtui nyt varmaan tuosta km:stä ku kroppa oli vielä sekasin.
 
Pippuri Nyt on tainnu olla aika tietämätön lääkäri!!!!! Teroluteista ei ole haittaa, jos raskautuu niiden aikana, mutta teroja ei saa syödä enää uutta kiertoa raskautumisen jälkeen. Ihan puppua, että pitäis kondomia käyttää terojen aikana. Nimen omaan terot kannattaa aloittaa VASTA OVIKSEN JÄLKEEN, ja niin kuin itsekin sanoit, VASTA 2-3 päivää ovisplussan jälkeen. Terot saattavat estää oviksen kokonaan, jos aloittaa ennen ovista, koska terot ovat samaa hormonia, mitä keho tuottaa oviksen jälkeen ja näin ollen viestii keholle oviksen jo olleen. Jos raskautuu terojen aikana, niin ne nimen omaan AUTTAVAT salamatkustajaa pysymään mukana kyydissä! Terot paksuunnuttavat limakalvoa ja siten hedelmöittyneelle munasolulle on paremmat edellytykset kiinnittyä. Älä usko tollasta paskapuhetta, ja vieläpä lääkäriltä! Ihmettelen suuresti, kuka lääkäri voi sanoa noin???? Mulle määrättiin terot nimen omaan avustamaan raskaaksi tuloa. Mutta sulla, niin kuin mullakin, kun on noin pitkät kierrot, niin oviksen jälkeen terot aloitettuna kierto toki on edelleen pitkä, koska ovis ainakin mulla on niin myöhäisessä vaiheessa kiertoa, mutta kierrot ei kuitenkaan ole enää venyneet ihan älyttömiksi terojen ansiosta, ja sain siitä myös raskautumisen hyödyn, kahdesti. Niin, ja se mun piti vielä sanoa, että minä suosittelen syömään teroja suurin piirtein samoina kiertopäivinä joka kierrossa. Jos oikein ymmärsin, siin sinulla on nyt kp28 ja dpo12? Minä tekisin ehkä niin, että odottaisin eka ne luomumenkat ja seuraavassa kierrossa tikuttaisin oviksen, ja aloittaisin terolutit 2-3 päivää siitä ovisplussasta!! Koska jos nyt aloitat ne terot noin myöhään oviksen jälkeen (12pv oviksesta), niin en tiedä, sekoittaisko se sitten seuraavaa kiertoa entisestään. Jotenkin minusta olis varmempi tikuttaa eka se ovis ja siitä sit 2-3pv terot kehiin :) Ja vuoto terokuurin jälkeen alkaa noin parin päivän tai viikon kuluessa, mutta se on hyvin yksilöllistä.

Tiuhti Onko sulla tutkittu tuota ovuloimattomuutta? Eikö gynesi ole määrännyt sinulle clomeja tai muuta vastaavaa kasvattamaan munasolua? Koska jos sulla on raskautuminen tähtäimessä ja et ovuloi, silloin teroista ei ole apua! Tai on apua silleen, että terot saattavat herätellä oman kropan toimimaan "oikein" ja näin ollen oviskin saattaisi tulla, mutta jos jos oma kehokaan ei ovuloi kuin noin harvoin (?), niin minä juttelisin sinuna gynesi kanssa muistakin vaihtoehdoista. Koska voihan se olla, että juuri se ovuloimattomuus on nyt se ongelma. Terot eivät auta ovuloimiseen, mutta esim. clomit kasvattavat sitä munasolua.

miss_piggy
Aloititko terot nyt oviksen jälkeen eli onko sulla nyt terokuuri ihan alussa? Vai oliko niin, että menkat ei alkanu teroista huolimatta ja sulla olikin ovis? Anteeksi hirmuisesti, kun jankkaan ja en muista :ashamed: Onko sulle mitenkään tavallista, että ennen menkkoja tulee punahkoa valkkaria, voisko siis enteillä punaisen tädin saapumista? Vai... kiinnittymistä kenties??? :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Kuumeilija tietopaketista :wave:

Musta tuntuu että neuvolantäti ei oo sanonu lääkärille tuota lapsen hankinta projektia vaan pelkästään sanonu että pitkään kiertoon.. ja lääkäri varmaan sitte luuli että en tiiä että terojen aikana vois tulla raskaaksi :D että varotti varmaan siitä että ehkäsyä täytyy käyttää ettei vaan satu vahinkoa.. :cool:

Mutta siis tarkotus ois kyllä toivottavasti raskautua, ja en tiiä jaksanko oottaa että millon täti saapuis ku veikkaan että kierto voi venyä lähemmäs 60 päivään.. niinku ennneki :ashamed: ja sen takia haluaisin alottaa terot jo kohtapuolin että saisin katkastua ja sitte taas oviksen bongattua alottaa terot..
 
Pippuri85 Mulla ollut hirveesti vaihtelua kuinka menkat alkaneet teroilla... Ekat kaks kiertoa niin menkat alkas noin seitsemännen tabun kohdilla kolmas alkas ekana terottomana päivänä, sitte neljäs kuudentena vai seittemäntenä päivänä terojen jälkeen ja nyt meni yhdeksän päivää kuukautisia odotellessa.:kieh: et tällai...

kuumeilija Gyne sano viimeksi että silloisessa kierrossa en ollut ainakaan ovuloinut ja kuukautisvuoto viittaa ovuloimattomuuteen yleensäkkin. Määräs vain terot ja puolenvuoden päästä uudelleen vastaanotolle, jos raskaus ei ole alkanut. Puolivuotta olis kyllä jo mennyt, mutta en ole saanut tilattua vielä aikaa uudelle käynnille. Puolison kanssa aateltu että katotaan vielä tuleva kierto ja sit mennään.
 
miss_piggy
kuumeilija: Nyt en oo oviksen jälkeen alottanu teroja, eli söin ne terot ennen ovista, 15-24.3, vuoto ei alkanut, ja tuosta vikasta terosta laskettuna se ovis tuli sitten kp 12 :D Ei mulla oo koskaan ennen tullu tollasta punertavaa valkkaria, mulla yleensä ku menkat alkaa niin ne alkaa kerralla ja rytinällä :)
Nähtäväks jää oisko sitte ollu jotain "tärppivuotoa" :p
Nyt en kuitenkaan teroja enää aloita ku aika lapsettomuuslääkärillekin on sillon 30.4, niin katsotaan mitä mieltä se on, ongelmanahan on pitkät kierrot ja myöhäinen ovulaatio.
 
miss_piggy Mikä dpo sulla nyt on menossa? Onko mitään tuntemuksia / oireita mihinkään suuntaat??? Minä täällä jännäilen sun puolesta ja peukutan :D

Pippuri Mikäs dpo sulla on menossa? Joko alotit terot? Kyllähän niistä terojen aloituksesta aina se hyöty on, et pääsee nopeemmin uuteen kiertoon :D Aiotko sitten tikuttaa oviksen ja alottaa terot oviksen jälkeen? Paljon tsemppiä :wave:

Täällä r-testin viiva vahvistuu :heart: Alkuun oli koko ajan kipuilua alavatsalla tai oikeestaan enemmänkin munasarjoilla, nyt viikolla vähän helpottanut ja kipuilua joka päivä, mut ei koko aikaa :D Toisaalta se vähän pelottaa, koska jos siel ei kaikki ookaan kunnossa tms. Mut kyl mä kuitenkin uskon siihen, että kaikki on hyvin, kun kuiteskin noita oireita on!
 
miss_piggy
kuumeilija: Nyt on dpo 9, on tässä jotain mahajuilintoja ollu pitkin viikkoa ja eilen tuli limanen punertava vuoto joka sopis oleen kiinnittymistä, mutta en halua uskoa että tärppi olis käyny. Testit kuitenki negaa, mutta eilen ja toissapäivänä One Stepin ovistesti antoi mukamas ovisplussan :O Ja just tuota menkkamaista kipua on välillä ja jotenki muniksissa tuntuu tapahtuvan jotain :) No ei muutaku piinailu jatkuu.
 
Huomenta! :)

Kuumeilija:Hurrrjasti onnea plussasta :heart:

Miss_piggy: Oi toivotaan että tärppi ois käyny :heart:

Pippuri: Mulla yleensä alkanu kun oon kahdeksan päivää syöny lääkkeitä, mutta varmaan jokaisella vaikuttaa vähän erillälailla :)

Nyt pikainen omanapailu: Mitäs ootte mieltä arvon ladyt, sunnuntaina kp20 alotin terot ja nyt tänään pitäisi ottaa neljäs tabletti, mutta eilen illalla töissä aukes hanat ihan kunnolla ja jatkuu edelleen. eli jatkanko vielä teroja vai jätänkö ottamatta? Tämä gyne kenellä viimeksi kävin niin on paikalla vain kerran viikossa, ja tällä viikolla ilmeisesti lomalla.. :( Kiva kun pitäisi ottaa tässä kierrossa tupla Clomit mutta mahdan olla ottamatta tässä kierrossa ja ootella ens kiertoon... Arrrrgggghhh raivostuttaa niin tämä oma kroppa kun ei voi toimia lähellekään oikein. :headwall:
 
Huomenta :wave:

Mulla on nyt kp6 menossa :D ei tarvinnu vielä ainakaan teroja, tämä nyt on eka luomu pillereiden jälkeen että onhan tässä vielä aikaa kropalla mennä sekasin :snotty:

Mutta kohta ovistabongaamaan ja toivottavasti taas jännäämään :p

Muoks. Kierroksi tuli 30, että oon aika tyytyväinen ku ei oo koskaan ollu.. pienestä asioista sitä on ihminen ilonen :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulla on nyt dpo 11-12 riippuen miten sen laskee. Jos laskee niin että ovis+ on dpo -1 ja sitä seuraava 0 niin nyt on dpo 11 :D
Joka tapauksessa, menkat ei oo alkanu, valkkaria tulee, ja koko aika on jotenki sellanen närästyksen esiasteen olotila...Negaa oon testannu ainaki toistaseks mutta katotaan alkaako sitte menkat vai ei.
 
Hei osaako joku vastata.. Kun sain terolutit, mutta aikasemmin mietin että en varmaan niitä syö, mutta mulla olis ny menossa dpo 4 niin voinko alottaa nyt syömään niitä sen 10 päivän? Vai onko vähän myöhäistä enää ja entä kun dpo:ta on jo noin paljon ja jos olisinkin raskaana niin voiko niitä syödä loppuun asti?
 
moikka pitkästä aikaa! kuukausi vierähti nopsaa. töissä ollut kiire ja kotona myös samoin kaikki ylimääräinen on jäänyt, mutta sepä auttoi eka plussa maanantaina(tosin haamu) mut menin samantien verikokeisiin ja sieltä kanssa nauvolan täti soitti ja onnitteli!! :) nyt siis masun kasvatteluun, jään takaalalle, ainankin toistaiseksi.
Plussasin siis toisesta luomukierrosta terojen jälkeen.
Onnittelut kaikille plussanneille ja lopuille tsemppiä ja tarrasukkia! <3
 
Pippuri85 Etkö ehtinytkään aloittamaan niitä teroja ollenkaan??? Hieno uutinen :D Se tunne on kuin lottovoittajalla, kun oma keho toimii edes sen pienen hetken "normaalisti"!!!

miss_piggy Ootko aikasemmin saanu miten niitä ovisplussia noilla One Stepin ovistesteillä, et voitko siitä päätellä, pitikö nyt paikkansa? Miten se muuten lasketaan, että onko ovisplussa dpo0 ja sitä seuraava päivä dpo1, vai itse irtoamispäiväkö on se dpo0 ja siitä seuraava päivä dpo1? Voi kun on monimutkaista...

Miwwi Alota nopsaan ne terot heti!! Minä tekisin niin. Itse aloitin 2 tai 3 päivää irtoamisen jälkeen ja tärppi kävi. Ja voit syödä sen 10pv loppuun ihan normaalisti, se vain tukee mahdollista raskautta. Mutta enää toista satsia teroja ei saa syödä, mikäli raskautuu. Mut jos aloitat, niin kantsii alottaa nyt heti. En usko, että olis mitenkään myöhäistä, mutta en aloittaisi enää myöhemmässä vaiheessa :D

miss_ Onnea onnea onnea plussasta :heart: Niin se monesti menee, et kun lopettaa tän raskautumisen ajattelemisen ja elää ns. muuta elämää, niin tärppi käy helpommin. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta todella hienoa, että sinä onnistuit siinä.

Omaa Eilen tehty viikkodigi, joka näytti raskaana 2-3 eli ihan oikein mun omien laskelmien mukaan oviksesta. Tuo 3vkoa tulis täyteen joko tänään, huomenna tai perjantaina :heart:
 
miss_piggy
kuumeilija: Mulla on nyt käytössä one stepin r-testit ja ne one stepin ovistestit pääsi jo loppumaan, mutta one stepin liuska ovis antoi nyt oletetun oviksen aikana ihan selkeän tuloksen, eli kontrolli oli haalea, ja testiviiva tumma, kuten kuuluikin. Ja digiovistestihän vahvisti myös sen oviksen :) Laitoin niistä testistä kuviakin tonne ovulaatiokuvia-ketjuun.
Mun käsityksen mukaan tuo dpo lasketaan niin, että ovis+ päivä on dpo -1 ja ovis+ seuraava päivä dpo 0 ja sitten alkaa 1, 2 jne, tosin toiset taas laskee niin, että ovis+ päivä on dpo 0 ja sitä seuraava dpo 1 jne...eihän siinä oo ku päivän heitto joten periaatteessa varmaan se ja sama :D
Teroja en nyt meinaa kuitenkaan aloittaa, oottelen sitä lääkäriaikaa 30.4 ja katotaan sitte alotanko nuo terot..jos alotan niin tikutan kyllä ensin sen luomuoviksen.
 
miss_piggy toivon kovasti plussaa sinne :heart:

Ja en nyt muista että onnittelinko jo "kuumeilijaa", mutta onnea kumminkin :heart:

Täällä tänään *POKS* 15+0 ja olo on varsin hyvä. Pahoinvointi on laantunu paljon ja siitä syystä taitaakin olla hyvä olo :)
 
  • Tykkää
Reactions: "kuumeilija"

Yhteistyössä