Terolut mimmit

Fossiili Kiitos :heart: Nyt odotetaan sit yhtä aikaa :D Ootko jo innostunut ostelemaan jotakin vauvalle? Onko tullu yhtään tyttö- tai poikaoloa?

miss_piggy Toivotaan, et tää kaikki odotus kuitenkin palkitaan :hug: Kannattaakin varmaan odottaa eka se lääkäriaika ennen terojen aloitusta. Minkä merkkinen se digiovistesti oli, Clearbluenko? Joo ottaa nyt selvää, miten noi dpo:t lasketaan, kun tuntuu et ihmiset laskee niitä eri tavalla :D Ite oon laskenu ne niin, et ovisplussa on dpo0 ja sitä seuraava päivä dpo1 jne. Mut varmaan tuo sun taktiikka olis se järkevämpi, koska ovisplussahan vasta kertoo tulevan oviksen, joka on oletettavasti 1-2vuorokautta siitä plussasta ja siks se ovisplussa olis se -1 ja ovisplussasta seuraava päivä dpo0 :D On tää naisen kehon toiminta kaikin puolin semmosta tähtiteidettä, ettei perässä pysy!
 
miss_piggy
kuumeilija:Joo cb:n digiovistesti, onneks niitä on vielä jäljellä ku sain halvalla 20 kpl:)
Täällä on niin jotain raskausoloja että kumma jos en oo :D Närästystä ja erikoisia mahakipuja.
No kohta luulis menkkojen alkavan jos alkaa ku huomenna on oviksesta se 14 pvää.
 
miss_piggy
kuumeilija: Ei mee 14 päivää ku ei oo ees mitään tietoa millon menkat nyt tulee keskenmenon jälkeen :D

Mutta täälläpä nyt tapahtuu kummia, eilen oli tosi paljon nippailuja ja viiltokipua mahassa, tein ovistestin eilen ja se oli nega.
No nyt tänään aamulla menin vessaan niin tuli kauheet valkkarit, ja oikein sellasta venyvää kananmunalimaa, mitä mulla ei oo siis koskaan ollu! Tein sitte liuskaovistestin niin tosi vahvat viivat pätkähti heti ku väri rupes leviämään, ja cb:n digiovistesti hymyili nätisti ja siinäki kaksi vahvaa viivaa.
Oisko niin että mulla on NYT vasta ovis, ja se mitä luulin ovikseks ei ollukkaan kunnollinen, tai sitte mulla on 2 ovista :D Mies tulee illalla 18 aikaan reissusta, niin täytynee tänään talletella. Mietin vaan että kantsisko mun nyt tän oviksen jälkeen sitte alottaa terot vaikka ens viikolla, ihan vaan tukemaan sitä kiinnittymistä mikäli nyt kiinnittyis?
 
miss_piggy Minun käsittääkseni samassa kierrossa voi olla kaksikin ovista eli ei kai se mahdotontakaan ole :D Onko sulla ollu pco:ta tai endometrioosaa tms., joka saattas näytellä noita oviksia miten sattuu? Mut jos ei oo kahta ovista, niin sit on kyllä aika jännä juttu, miks näyttää kaks kertaa ovisplussaa. Mut tottahan toki kantsii varmuudeksi talletella, ei se ainakaan hukkaan mene, onhan se kivaa puuhaa ihan muutenkin ;) Oliko sillo viimeks ovisplussan aikoihin samantyyppistä limailua? Tuo limailu vois kyllä kertoa aika paljon, vaikkei aina limoihinkaan voi luottaa, niin kuin mulla. Se on tietysti sun itse päätettävä, miten teet terojen kanssa. Toisaalta eikös sulla ollut niin, et vuotoa ei oo vielä näkynyt, joten saisit tietysti nyt aloitettuna ainakin vuodon alkamaan ja siten kierto ei enää venyis ja paukkuis :D Ja tosiaan, jos siel oliskin nyt tapahtunut jotakin tai tapahtuisi, niin terot olis tukemassa mahdollista raskautta. Tuuhan heti kertomaan, mihin ratkaisuun päädyt :D
 
miss_piggy
kuumeilija:Sillon "ekan" oviksen aikana ei ollu oikein mitään limoja eikä mahakipuja, joten en tiedä että johtuiko se ovis+ sitte sillon vielä jotenki tosta keskenmenosta. Eli luulen kyllä että tää on nyt sitä itteensä :D Kuhan vaan ei olis liian myöhä talletella, eli jos tänään sai hymynaaman, niin kai sitä vielä ehtii :)
Ajattelinki just että teroilla ainaki se vuoto sitte tulis, joten taidan nyt odotella ens viikkoon ja sitte napata terot.
Voinhan siellä lääkärissä sitte sille lekurille sanoa että ovis oli 10 päivää sitte jos jotain alkaa ronkkimaan, ettei vaikuta vaan kiinnittymiseen..
 
miss_piggy Jos hymynaaman sait samana päivänä, kun tallettelitte, niin itse asiassa olitte etuajassa :D Mut ei sekään mee hukkaan, koska pikkuveitikat elää naisen sisällä jopa viisikin päivää! Ovisplussasta menee yleensä 1-2 vuorokautta (tarkemmin taitaa olla 24-36h), kun munasolu irtoaa ja vielä siitä irtoamisesta ei oo myöhäistä talletella, koska munasolu on hedelmöittymiskykyinen yhden vuorokauden (24h) ajan irtoamisesta =) Alota vaan ne terot, jos sait ovisplussan ja tunsit selvät oireet ja kaikki, ei ne terot nyt ainakaan pahaa tee, onpahan varmuudeksi siel avustamassa, jos hyvin käy ;) Olettehan talletelleet ahkerasti??

Miwwi Aloititko terot oviksen jälkeen ja mikä on tilanne nyt??? Onko mitään raskauteen viittaavia oireita? Minä täällä hätäisenä vaan utelen :p

miss_ En muista sanoinko jo, mut tuu aina välillä päivittämään kuulumiset tännekin :D

Pippuri85 Joko vuoto on ohi ja ovista odotellessa??? :D

Täällä kaikki hyvin. Öisin vaan heräilen monta kertaa ja en löydä sopivaa nukkuma-asentoa, ja pissalla pitää ravata alvariinsa :) Tää alku on ollu ihan erilainen, mitä esikoista odottaessa, siis täysin erilainen! Kipuilua on jonkin verran vieläkin, mut toivottavasti se olis vaan sitä niin sanottua kohdun kasvukipua, kun kyseessä on kuitenkin toinen raskaus. Eka neuvola on ens viikon pe ja meen tarkistuttamaan tilanteen ylimääräiseen ultraan heti seuraavana maanantaina tuosta neuvola-ajasta :)
 
miss_piggy
Täällä tuli ne kunnon ovisplussat lauantaina ja sunnuntaina, lauantaina pupuiltiin 2 kertaa ja sunnuntaina kerran, eilen mies ei jaksanu :D Joten toivotaan että tuo viikonloppu riittää. Ovistestissä oli vielä eilenkin (liuska) vahvat viivat, mutta koska digi näytti tyhjää ympyrää niin aloitin sitten eilen terot, eli dpo 3. Nyt olis dpo 4, ja mulla on joku älytön närästys päällä, ja valkovuotoa tulee... Olispa sitä itteensä! :D
 
miss_piggy Toivotaan et nyt olis sit ollut SE OIKEA ovis.:heart: Ei kivaa että vaikka testejä tekee ja testit hymyilee, eikä silti mitään olekkaan taapahtunu...

Täällä ollut mahassa menkkatuntemuksia jo muutaman päivän ja tänään voimistuneet... Ja omaksi ihmetykseksi testi näytti nyt illalla jo ihmeen vahvaa viivaa. Puolet viivasta kontrolliviivan kanssa yhtä tummaa, mutta ei vielä kokonaan siis tumma. Ja nyt siis menossa vasta kp15!! Tällästä testiä olin odottamassa tapahtuvaksi aikaisintaan kymmenenpäivän päästä.:confused: Mielenkiinnolla huomenna uutta testiä tekeen.:D
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy Nyt pidetään kobasti peukkuja ylhäällä, että ovisplussaviikonlopun pupuilut riitti :wave: Ja kyllähän se riittääkin, kun pikkuveitikan voivat olla elinkelpoisia jopa viisikin vuorokautta. Itse munasolun irtoaminen tapahtuu vasta 1-2 vuorokautta ovisplussasta eli on voinut hyvin irrota vaikkapa silloin sunnuntaina ja silloin ootte suorastaan ruokkinu kädestä ;) Tunsitko irtoamista? Nyt mä en yhtään muista, että yritättekö nyt siis esikoista vai onko tilauksessa pikkukakkonen?? Meillä kun on pikkukakkonen kyseessä, niin ainakin mulla HETI oviksen jälkeen alko tosi kovat repimiset munasarjoissa.

Tiuhti87 Kyl se vielä pamahtaa koko viiva kauniisti esiin, tai on siis varmaan jo pamahtanut :D

Käykäähän muutkin ihmiset kirjoittelemassa, missä mennään!!! Miss_piggyn kanssa käydään aika pitkälti kahdenkeskistä keskustelua.
 
"Kuumeilija" juu nyt on "jo" kp 18 ja en oo vielä edes ovista saanu bongattua :headwall: ku viime kierrossa se oli sillon kp16 joten eihän tässä auta ku ootella :(

Ajattelin että jos ovista ei kuulu kp25 niin voisin alkaa napsiin teroja.. sais taas kierron alusta :D
 
miss_piggy
kuumeilija:Ekaa täällä yritetään, ellei sitä keskenmennyttä lasketa. Mullahan oli oviksen aikaan tosiaan ihan järkyt mahakivut, eli kyllä sen tunsi ainaki sen oviksen silloin kahtena päivänä :D
Eilen illalla ja viime yönä oli järkkyä närästystä, ja jotain mahanippailuja on aina välillä :)
Testi tänään dpo 9 nega. Huomenna olis se lääkäriaikakin klo 12:30 joten jänskättää vähän... toisaalta harmittaa että tuo lekuriaika on just nyt ku jos sattuuki plussaamaan :D

Joo.tää ketju on kyllä hiljentyny toooosi paljon.
 
Ei täällä ovista vielä sitte tullutkaan... Olis se toki ihme ollutkin noilla kierrospäivillä.:ashamed: Nyt olis menossa vissiin kp20 ja tänään testissä ei meinannut toista viivaa ees erottaa, oli niin haalee. Jatkan siis tikuttelua ja toivomista, että vahvat viivat pompsahtais testiin. Lähemmäs neljääkymmentä päivää oletan kierron nytkin menevän tai sen yli.:confused: Eipä tästä mun kehosta aina niin ota selvää...
 
Huomenta! :wave:

Musta tuntuu että oon jo suuttunu nuille ovistesteille ku ne ei näytä mulle plussaa :kieh: :D miten teillä muilla "pitkä kiertosilla" on ovis ollu, ku mietin että nyt on kp19 niin voiko se ennään tullakkaa?? tulleeko menkat ilman ovulaatiota? veetuttaa jos tässä nyt kierto venyy taas tosi pitkäksi.. viime kierto oli varmaan vielä pillereiden jälkihöyryjä, ja nyt taas kroppa alkaa toimia miten on aina toiminu, eli toisinsanoen ei juuri mitenkään :stick:
 
miss_piggy
Pippuri:Ennen keskenmenoa olin muka saavani oviksen tikutettua joskus kp 15, mutta sitte se oikea ovis tuliki vasta kp 26 :)
Täällä käyty lapsettomuuslääkärillä. Ultrasi ja sanoi että jos en raskaana ole kun nyt on dpo 10, niin sitten parin viikon sisällä alkaa menkat. Oli myös sitä mieltä, että teroluteja mun ei enää kannata syödä vaan oikea lääke mulle on clomifenit :D Jes! Oon ite ollu tuota mieltä jo pidemmän aikaa. Clomit auttaa ovuloimaan ja lyhentää kiertoa. Joten ens kierrosta sitte pitäis aloittaa clomit ja mennä niiden kanssa puoli vuotta, ja jos sinä aikana en raskaudu niin sitte järeämpiä aseita käyttöön :) Saattaa myös olla että jos vuoto ei ala clomien kanssa, niin sitte pitää nostaa siinäkin annostusta. Prolaktiini-kokeisiin sain myös lähetteen, clomeja syödään sitte kp 3-7 ja prolaktiini-arvot pitäis ottaa joskus kp 4. Ohjeena oli että ei rintojen tunnustelua eikä yhdyntää 1 vuorokauteen ennen kokeen ottoa :D
 
Pippuri85 ihan hyvin ovulaatio voi vielä tulla. Itsellä nytkin menossa kp22 ja odotan oviksen vielä tapahtuvan. Niin ja mullahan on jo yksi lapsi, joka on saanut alkunsa noin kp27 olleesta oviksesta.:D

miss_piggy Hyvä jos sait vihdoin jotain muuta apua käyttöön.:hug:

Täällä tänään aikasta vahvaa viivaa testiin, mutta ei ehkä ihan vieläkään plussa. Ei mitään olojakaan mitkä vahvistais oviksen tuloa. Mies toki meinas, kun näki testin että sitä saattais tänään onnestaa...:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Mullaki on kuopus saanu alkunsa pitkästä kierrosta mutta sillon en paljo oviksista välittäny :D niin en tiiä että millon se ois ollu.. ajattelin että alottaisin ne terot, estääkö ne sen ovulaation jos se sitte oiski tulossa myöhemmin? ois vaan niin kiva ettei kierto venyis kovin pitkäksi.. tai sitte jos venyy niin mieluiten sitte kerralla ainaki sen 9kk :cool: ...miksi ihmisen pitää olla näin hätänen.. |O :whistle:

miss_piggy et oo vissiin aikasemmin syöny clomeja? katohan niin sieltä pärähtää heti kättelyssä kaks, ku eikö niissä oo mahollisuus että tulee tuplat? :D mutta hyvä että sait nyt lääkitystä ja jospa ne kaks viivaa pärähtäs muuhunki ku o-testiin :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Pippuri:En oo syöny clomeja aiemmin :D Tosiaan vaaranahan on ne tuplat ja ku mulla ei ees oo mitään seurantaultria :) Sinuna ehkä aloittaisin terot, vaikka sitä ovista ei oo ollukkaan, ettei kierto veny mahottomiin.
Itellä nyt dpo 12 ja vissiin....ööö...kiertopäivä 67 :O Tänään otin viimeisen teron ja toivon että menkat alkaa viikonlopun aikana, että pääsee uuteen kiertoon. En viiti clomejakaan hakea apteekista ennen ku menkat alkaa, ja se labra-aika prolaktiini-kokeisiinki mun pitää sitte muuttaa ku on menkat alkanu... On tää turhauttavaa. R-testi niin puhdas nega ku vaan olla ja pystyy.
 
miss_piggy oottelen sinne kp25-26 jos ei ovista tuu niin teroja naamaan niin pääsee taas sitte ootteleen josko se tulis seuraavassa kierrossa :snotty:

Oon muuten huomannu itestä nyt taas parin päivän aikana että mulla on pinna ihan tosi kireellä.. eilen meinasin ukon nakata pihalla, vaikka eikai se ollu oikeestaan mitään tehny :D luojan kiitos mies on luonteeltaan semmonen ettei ota itteensä ku vähän kiukuttelen, en oo aikasemmin ollu tämmönen joten oisko se nuista hormoooooneista :whistle:
 
miss_piggy
Mullaki oli eilen tosi paska päivä, kaikki vaan vitutti ja ärsytti... Nyt taas närästää, mutta nää mun oireet ei kyllä ilmeisesti oo mitään raskauteen liittyvää. Voi hohhoijaa.
 
hellou ihanaiset! ;)

joo täällä ollu vähän hiljaiseloa, ihan oman pään ja mielenterveyden säästämisen takia.. oma tilanne on vaan niin rasittava ja ahdistava, että masentuu vaan jos sitä alkaa sen kummemmin miettiä, sen takia oon kovasti yrittänyt keskittyä nyt vaan muihin asioihin elämässä, ja varsinkin niihin positiivisiin asioihin, koska mulla on kuitenkin elämässä KAIKKI muut asiat tällä hetkellä niin hyvin kun vain voi ikinä olla, se vauva vaan puuttuu :'(

tän hetkinen kierto siis vaan venyy ja venyy.. kpt jotain 50 varmaan.. ovista en oo ees tikuttanu, mutta erilaista nippailua ja kipua ja limaisuutta ollut varmaan 3viikkoa.. enkä tiiä alotanko terot vai en. viime kierrossahan sain ovisplussan "jo" kp37, joten vois olla paras lopettaa tää kierto tähän niillä teroilla, tää ois sitten viides terokierto.. mutta kun toisaalta haluaisin oottaa vielä jos se ovis kuitenkin tulisi. joo eli tosi rasittava pattitilanne, enkä tiedä miten päin olisin, jos alan asiaa miettiä.. muitakin oireita on jälleen, muun muassa tisseissä kaikenlaisia tuntemuksia, mutta oon oppinut olemaan luottamatta yhtään mihinkään "oireisiin" :) r-testejä en ole tuhlannut, enkä aiokkaan!

tässä myös kerään rohkeutta soittaa sinne väestöliittoon. yritystä kun on takana se 1v ja muutama kuukausi nyt, luultavasti ensi maanantaina soitan, ja sitä ennen on varmaan ihan muodon vuoksi se pelätty r-testi tehtävä, vaikka tyhjä onkin varmasti.

että sellasta! toivottavasti muilla valoisampaa! pahoittelut etten nyt jaksa kaikkia sivuja ja viestejä lukea, mutta tsemppiä täällä varmasti kaikki tarvii..:hug:
 
miss_piggy
Meillä on nyt yritystä 1v ja 3kk, ja käskettiin edelleen yritystä jatkaa ainaki puoli vuotta noiden clomien kanssa :( Sitte saa kyllä alkaa jo tapahtumaan. Mietin että söisinkö kuitenki sitte yhdistettynä clomit+terot jos ois paremmat mahkut raskautua. Että clomit kp 3-7 ja terolutit 15-24.. Mulla noita teroja ois vielä 4kk:n satsi kans jäljellä. Pysyispä kierrotkin ainaki reilassa.
 

Yhteistyössä