Terolut mimmit

Hömelö Ovistestit ei oo mulla näyttäny positiivista tulosta kuin yhtenä päivänä. Jos aloitan testauksen noin kp7-10, testiviiva on lähes näkymätön tai tositosi hailakka. Siitä se lähtee pikkuhiljaa tummumaan, ja jossakin kierron vaiheessa testiviiva alkaa olla tummempi. Pysyy muutaman päivän suht saman vahvuisena, mutta ei kuitenkaan yhtä tummana kuin kontrolliviiva. Jos bongaan oviksen, testiviiva on sitten kans tosi tumma. Yhdessä kierroissa kokeilin niitä digejä, niin yhden ainoan hymynaaman niillä sain. Tuohon pco:hon, voisko tuolla seuraavalla olla jotakin pco:hon viittaavaa, osaisko joku auttaa? Pco:ta ei ole siis todettu. Tammikuussa ultrassa ei näkynyt mitään poikkeavaa, gynen kirjoittamassa lapussa lukee: "kohdussa 11mm paksuinen endometrium, sivuilla ei poikkeavaa, ovariot rauhalliset. Us vag ja pieni virginelli portio siistit, kerviks kiinteä suljettu, kohtu kiinteähkö ja sivut normaalit". Osaisko joku suomentaa? Tarkoittaako tuo endometrium kohdun limakalvoa (kun minusta gyne tutkiessa sanoi, että kohdun limakalvo n.10mm eli normaali)? Mikä on ovario, munasarjatko? Entäs portio? Tarkoittaako kerviks kohdun suuta? Oon ihan pihalla noitten termien kanssa :ashamed:
 
Kertokaa mulle, mitä tarkoittaa PCO! Onko se sitä, että munis ei irtoa? Mä oon ainakin ihan hakoteillä... :ashamed: Mitä oireita PCO:ssa voi olla? Tuleeko normaalit ovisoireet, vaikkei munis irtoaisikaan? Kertokaa pliis, tää ei nyt ymmärrä.
 
kuumeilija pahoittelut jos hätäännytin sinua kommentillani, se ei ollut tarkoitukseni.. :ashamed: mutta ihan mahtavaa ku oot noin onnistuneesti todistanu ovuloivasi :D Kaverilla tosiaan PCO ja sillä saattaa lähes plussaa ovistesti näyttää millon vaan kun munis ei ookkaa irronnu vaikka yrittänyt. Toi sun ultra vastaus kuulostaa ihan normaalilta, ei siis syytä huoleen :hug:
 
Nancy Talletuksia on aina mukava tehhä :D, mieskään ei oo kertaakaan valittanu ;). Sano että ihan mitä vaan hyvän asian puolesta :D.

"kuumeilija" Juu, tuo googlaaminen auttaa ymmärtämään asioita :), mulla meni monta iltaa nettiä selaillessa. Ja välillä musta tuntuu että tuo minun ukkonen on enempi kiinnostunu asiasta ku minä...
 
ja kyllä, ovario on munasarja ja kerviks se kohdun suu. muista en tiedä. paitsi toi endometrium on kohdun limakalvo joka siis kierron vaiheessa vaihtelee, ollen alussa luonnollisesti ohut menkkojen jälkeen ja paksuuntuen siitä.. en tiedä minkä mittainen sen on hyvä olla? varmasti gynesi olisiko kertonut jos se on poikkeava kiertopäiviisi nähden.
 
Hömelö Et hätäännyttänyt ollenkaan, kiinnostuin asiasta heti ja piti sitten alkaa samantien kysellä :D Kohdun limakalvoa ultratessa gyne näytti sen ruudusta mulle ja sanoi, että on n.10mm ja ihan normaalin paksuinen. Ja hahah, kyllä mä nyt joitakin termejä tunnistin siitä gynen lausunnosta :LOL: Kiitos sulle Hömelö, että selvensit vielä!

Huomasin tänään suihkussa käydessäni, että mullahan tulee venyvää limaa. JEE! Niukasti, mutta tuleepahan kuitenkin ja huomasin sen. Miten tällainen tieto voikaan tuntua loistavalta :D Eilen tuli talletuksia tehtyä ja tänään on välipäivä, joten ei voi kun vaan toivoa, että siimapäitä olisi hengissä tuolla alakerrassa vastaanottamassa munista!!

Kyllä ne osaa nyhtää kovia hintoja, mutta toisaalta taas saapahan rahalle vastinetta. Ja hyvän asian puolesta :heart: Mäkin varailen tän terokuurin jälkeen aikaa gynelle (yksityiselle) ja saapi pulittaa semmoset 100-120e ultran kanssa!

Näköjään olin ensimmäiseksi kysynyt, mikä PCO oikein on =) Sen tiesinkin, että se viittaa monirakkulaisiin munasarjoihin, mutta muuta en sitten tiennytkään. Kävin tuossa heti sen viestin jälkeen googlettamassa. Oireita en niiden oirelistojen perusteella itsestäni löytänyt muuta kuin epäsäännöllisen kierron ja turvotuksen. Mutta turvotus nyt voi tulla mistä vaan.
 
Fossiili Voi kun meilläkin mies ois innokas tallettaja! Nyt kun huomasin noi venyvät limat, niin eihän sitä silloin passaa pupuilla :( Ja oon siitä surullinen... nyt ei voi muuta kuin toivoa, että eilinen tallennus riittää. Sanokaa tytöt mulle, että on hyvä pitää välipäiviä, on simpatkin sitten virkeempiä!! :D
 
Heippa!

Täältä kertoilen sen verran, että teroja on nyt syöty 7 päivää (otan aina iltaisin muiden vitamiinien ja ravintolisien yhteydessä) eikä ONNEKSI ole ihmeempiä sivuvaikutuksia tullut. Välillä ihan vähän nippailee alavatsasta ja tuntuu juuri tuo, että joku kutittaisi kohdusta käsin. Finnit ovat lisääntyneet, samoin hiusten rasvottuminen, mutta nämä olivat jo ennen teroja. Nyt ehkä korostuvat vähän enemmän?

Itse olen nyt hirveästi lukenut PCO:sta ja ruokavaliosta. Alan nyt siis kiinnittämään enemmän huomioo siihen, mitä syön. Jos saisi painoa pikkuisen alas ja hormonit heräilemään. BMI mulla on 25.4 eli juuri hikisesti lievän ylipainon puolella, mutta vyötärön ympärys onkin 90 cm, mikä ei ole hyvä juttu ollenkaan :(

kuumeilija Olen lukenut useastakin paikasta, että pupuilla kannattaa mielummin joka toinen päivä kuin joka päivä :) Siittiöiden laatu on tällöin parempi. Ovisviikon aikana 2-3 päivän välein pupuilu riittää, koska siittiöt elävät keskimäärin 72 tuntia.

Ohessa ote Perhesuunnittelun kotisivuilta Perhesuunnittelun kotisivut

"Munasolun irtoamispäivän lisäksi tarvitaan tietoa siittiöiden ja munasolujen eliniästä: Munasolun elinikä on 12-24 tuntia. Siittiöt elävät ja hedelmöittävät noin 72 tuntia eli 3 vuorokautta, niiden maksimielinikä on 5 vuorokautta. Tämä tarkoittaa sitä, että hedelmöityminen voi tapahtua, mikäli rakastelee ovulaatiota edeltävän 72 tunnin ja/tai sitä seuraavien 24 tunnin aikana. Mikäli ovulaatio voitaisiin tarkasti ennakoida, olisi kaikki hyvin yksinkertaista. Elimistömme antaa kuitenkin tarkan viestin vain siitä,m että ovulaatio on jo tapahtunut - ei etukäteen, koska tämä tulee tapahtumaan. Siittiöiden maksimi-ikä voi olla jopa 7 päivää, joskin hyvin harvoin ja erittäin hyvissä olosuhteissa. Jos haluat olla varma, lisää näihin laskutoimituksiin vielä 2 lisäpäivää. Nämä ohjeet perustuvat siittiöiden 5 päivän maksimielinikään."

Googlettamalla löytyy aika paljon tietoa kaikista jutuista :)
 
Huih, onpas tänne tullut taas paljon tekstiä viime kerran jälkeen!

Täällä menossa kp16 / dpo5. Hirmuisesti jännittää enkä millään malttaisi odottaa että pääsisi jo testailemaan! Hassua miten sitä jaksaa joka kerta aina vaan innostua, vaikka meilläkin jo yli vuosi takana yritystä :) Nyt jännittää vielä extra-enemmän, kun oviskin tuli bongattua, ja pupuilut pitäisi riittää oikein hyvin plussaan mikäli on tullakseen. Nyt kun joku keksisi mulle jotain muuta ajateltavaa ja tekemistä niin ei tarvitsisi koko ajan miettiä jokaista pientä nippausta ja kolotusta kropassa! Tästä kierrosta kyllä tullaan varmasti mahalaskulla alas pilvilinnoista jos/kun ei tärppää. On sen verran jo toiveita ehtinyt elätellä :rolleyes:.
 
Hohhoijaa, täällä suunnalla ei mitään uutta... Kp31/dpo11 ja kolmatta päivää rusehtavaa vuotoa mutta ei tätiä mailla eikä halmeilla. Tulis ny perkules niin saisi alkaa odottaa uutta yritystä!

On tää elämä kyllä yhdenlaista, ensin odotat tuota ja sitten tätä ja ikinä ei ole hyvä ;)
 
Hennu86 Kiitos! Mä oonki ettiny netistä paljon tietoo, joskus menee useampi tunti lueskellessa. Perhesuunnittelun kotisivut on myös tutut. Mä oon kans lukenut, että pupuilut kannattaa ajoittaa 2-3 päivän välein, jotta siittiöiden laatu olisi parempi. On nyt ainakin edellisenä päivänä tuosta mahdollisesta muniksen irtoamisesta pupuiltu. Nyt alkaa vaan piinailupäivät ja jännittäminen. Lähinnä mä oon miettinyt sitä, että tarvitseeko siittiöt tietynlaisen limaisen elinympäristön selvitäkseen hengissä? Tähän kysymykseen en ole vastausta löytänyt. Joka paikassa vaan sanotaan kuinka pitkää siittiöt voivat elää. Mulla on kans lievästi ylipainon puolella, joskin en ole mikään lihava. Nyt viime vuosien aikan on alkanut kertyä tuohon keskivartalon seudulle ja reisiin :mad: Nyt oonkin ollu tosi tarkka, mitä suuhuni laitan. Onkin ollu paljon parempi ja kevyempi olla! Kärsivällisyyttä vaan tarvitaan, yhdenkin kilon tiputtaminen on hidasta. Painoa kyllä tulee nopeesti lisää, mutta pudottaminen kestää ja kestää. Välillä hermojen kiristystä, mutta pikku hiljaa hyvä tulee. Tsemppiä sulle!!!

chrisu Voisiko tuo rusehtava vuoto olla merkki kiinnittymisestä? Tuo on todella ärsyttävää odotella oikeita menkkoja, että pääsis taas uuteen kiertoon. Siis niin ärsyttävää :kieh:
 
SenSen Täällä sama juttu. Luulen bonganneeni oviksen ja talletuksia tullut tehtyä päivää ennen tuota h-hetkeä. Nyt sitten toiveet ja odotukset korkeella, pilvilinnoja maalaillut. Piinilua ja jännitystä tiedossa... huh huh! Niin kuin chrisu asian hyvin kuvaili; "On tää elämä kyllä yhdenlaista, ensin odotat tuota ja sitten tätä ja ikinä ei ole hyvä."
 
Nancy > Joillakin tuo on plussa, joillakin nega. Tiedätkö mihin aikaan olet tavallisesti ovuloinut tai oletko testaillut aikaisemmissa kierroissa, tukeeko oireet oviksen lähestymistä? Itselläni tuo olisi luultavasti plussa, mutta ilman oireita en tulokseen luottaisi. Sen verran yksilöllisiä ovat nuo ovistestailut, että en tuon yhden liuskan perusteella uskalla sanoa juuta enkä jaata. Toivottavasti selviää. Viisainta tehdä talletuksia. ;)
 
Nancy Mulla oli aika lailla samanvahvuinen viiva parissakin testissä, enkä sit oikein tienny että pitäisikö tulkita plussaksi. samoihin aikoihin oli vasemmalla puolella mahaa pientä nippailua :). Eli olisko ollu ovis...?
 
Nancy kyllä mä ton plussaksi lukisin! tosi vahva viiva muttei kyllä tummempi kuin testiviiva, mut tasavahvuset riittää. varmaan kannattaa vielä testata illalla/ huomenna, JA simpat vaan liikkeet :D ei ovis ainakaan kaukana oo.
 
Nancy > Joillakin tuo on plussa, joillakin nega. Tiedätkö mihin aikaan olet tavallisesti ovuloinut tai oletko testaillut aikaisemmissa kierroissa, tukeeko oireet oviksen lähestymistä? Itselläni tuo olisi luultavasti plussa, mutta ilman oireita en tulokseen luottaisi. Sen verran yksilöllisiä ovat nuo ovistestailut, että en tuon yhden liuskan perusteella uskalla sanoa juuta enkä jaata. Toivottavasti selviää. Viisainta tehdä talletuksia. ;)
Muutaman testin olen aikasemmin tehnyt ja huomattavasti haaleempia on viivat olleet. En osaa sanoa koska pitäis ovuloida, koska kierto päin peetä ja huomena alkaa eka tero kierto. Jännää :) Ihmeellisesti sitä jännittää, vaikka siinähän vaan napsitaan pillereitä.. Laitoin kyllä jo miehelle viestin töihin, että koittaa keräillä voimia kotimatkalla ;) Nyt painun hepan selkään rentoutumaan niin jaksaa sitten panostaa illalla!
 
Nancy minä myös komppaan macy grayta eli joillakin ovisplussat on kuvien perusteella ollut just tuollainen kuin sulla, joillakin tummempi kontrolliviiva. Kantsii jatkaa testailua ja myös panostaa peittojen heilutuksiin :D Plussatuulia!! :)

Kovasti myös plussatuulia kaikille jännittäjille! Voi miten ihanaa olisi, jos alkaisi plussia tulla entistä enemmän. Antaisi niin paljon toivoa kanssasisarille :)

Hennu86
hyvä kuulla, ettei pahempia sivuvaikutuksia ole teroista sulle tullut! :) Itse nimittäin koin mielialavaikutukset kauheina ja todella inhottavina. Ukkokin huomas(!) selvän eron ns. normaalin ajan ja terolut päivien välillä. Se masisfiilis oli uskomaton. Ja se itkunmäärä! En voi muuta toivoa, kuin ettei tartteis enää teroja syödä vaikka tokihan ne toi menkat ja muutenkin lyhensi kiertoa huimasti. No katsellaan...

ON vielä... oon nyt tikuttanut edelleen sen ovistestien vahvojen viivojen jälkeen nämä pari päivää ja selkeesti haaleampia viivat on jo. Eli satavarma oon siitä, että joku LH-piikki sillon sunnuntaina oli, mutta riittääkö se loppuun asti, jää arvoitukseksi. Ainakin peitot on heilunut ja kieltämättä ei täälläkään ukko oo kovin pahoillaan ollut siitä :D Kumma juttu :D
 
Terolut-mimmien toivelista

Chrisu...........kp30/28-95.....28v......1.lapsi....yk 1....3.tero-kierto
Macy gray.....kp27/30-35....30v.......2.lapsi....yk17....1.clomifen-kierto
Namppis88....kp26/28-60.....22v......1.lapsi.....yk4.....tero-tauko
Ambrosia85...kp20/26-?.....26v........1.lapsi....yk6......4.tero-kierto
Fossiili..........kp20/??..........31v.......2.lapsi.....yk1.....1.tero-kierto
"Kuumeilija"...kp19/??.........26v.......1.lapsi.....yk18...4.tero-kireto
Ninni-Ilona.....kp17/26-46.....25v......1.lapsi....yk5......3. tero-kierto
Tellervo.........kp17/32-?.....35v........2.lapsi....yk4.....3.tero-kierto
SenSen.........kp15/26-32.....25v......1.lapsi....yk11....3.tero-kierto
Hömelö..........kp13/27-34.....23v.....1.lapsi....yk10.....tero-tauko
Kristiina84.....k12/25-35.....26v........1.lapsi.....yk5.....tero-tauko
Nancy...........kp12/25-55.....23v........1.lapsi....yk ?.....1. tero-kierto
LadyBlue.......kp5/24-42.....28v........1.lapsi....yk9......1.tero-kierto


Plussanneet: :heart:
Saasa...16.4. ....kp35/37-68....27-v....1.lapsi....yk11....2.terolut-kierto




Kp:t vinossa:
AnniMu...........kp?/26-87....20v....1.lapsi....yk 4.......3. terolut-kierto
Aadami...........kp?/24-50...27v....1.lapsi...yk7......4.terolut-kierto
Lilli88............kp?/26-?.....23v.......1.lapsi....yk 4.....3.terolut-kierto
 

Yhteistyössä